Selasa, 17 April 2018

FAUZIAH SALLEH PEMBOHONG, INI GAMBAR WANITA BERTUDUNG DALAM MAJLIS MEJA PENUH ARAK APA CERITA ?


Fauziah Salleh berkata bahawa dalam program ‘Fund Raising’ anjuran parti itu yang melibatkan tiga Parlimen; Indera Mahkota, Kuantan dan Paya Besar baru-baru ini hanya menyediakan makanan non halal di dalam dewan bagaimana pula dengan perempuan bertudung yang turut berada dalam dewan tersebut, soal Hanisya Abdul Hamid.
Hanisya yang juga dikenali sebagai Omak Kau bertanya soalan itu berdasarkan foto-foto yang dipaparkan oleh Fauziah di Facebooknya sendiri.
“Pertanyaan dari Omak …. sila lihat betul-betul 2 rakaman foto yang dimuat naik di wall Kak Gee (Fuziah Salleh) sendiri di mana terdapat beberapa wanita bertudung duduk sama dalam dewan.
“Apakah mereka dihidangkan dengan makanan tidak halal???,” soal Hanisya dalam Facebook.
Pertanyaan itu berdasarkan penjelasan daripada pihak Fauziah yang mengakui memang wujud dua set hidangan iaitu non-halal dalam dewan dan halal di luar dewan di sebuah restoran milik bukan Islam semasa program anjuran PKR itu dijalankan.
“Kawasan non halal diletak di dalam dewan memandangkan tuan punya restaurant yang akan sediakan makanan non halal. Memudahkan acara dan penyediaan makanan!
“Kawasan halal terletak di luar dewan. Di bawah kanopi. Penganjur telah melantik catering Melayu untuk menyediakan makanan. Caterer jugak telah setup both di luar. Ini juga untuk memudahkan penyediaan makanan,” kenyataan daripada pihak Fauziah dipetik.
Mengulas lanjut Hanisya berkata penjelasan daripada pihak Fauziah itu telah mengesahkan bahawa hidangan arak dalam program tersebut seperti mana yang diwar-war adalah benar.
Sebelum ini, Hanisya turut mendedahkan bahawa PKR mengamalkan sistem kasta apabila memberi layanan berdasarkan kaum.
Dalam program ‘Fund Raising’ anjuran PKR Pahang itu, Hanisya berkata kaum Melayu telah dilayan secara tidak adil apabila diletak di luar dewan berbanding dengan kaum bukan Melayu yang dikhaskan di dalam dewan.

5 comments:

Tanpa Nama berkata... 17 April 2018 5:32 PTG

Lebih mulia kalau org Islam tidak menghadiri majlis2 yg ada bende2 kotor macam ni...

Tanpa Nama berkata... 17 April 2018 5:49 PTG

Majlis yg diadakan direstoran non halal sememangnya tidak mendapat keberkatan. Ayuh semua kita tolak calon2 PKR, PAN, DAP, dan BERSATU, apa yg diperjuangkan oleh parti2 ini masih tidak pasti dan samar2. Ianya lebih kepada perjuangan individu mendapat tempat untuk terus menjadi ahli politik?

Tanpa Nama berkata... 17 April 2018 10:40 PTG

mana boleh dalam satu majlis bercampur makanan minuman halal haram..tak kira dalam ke luar tetap haram..tp mana blh tentang boss besar dapigs..

Tanpa Nama berkata... 18 April 2018 12:21 PTG

Tak minum tak pe kan...
Merai'kan majlis kawan2 non muslim tak pe kan..
Pegi tesko ada jual arak tapi tak beli tak pe kan..
Islam liberal semua ok kan...hehe

Tanpa Nama berkata... 21 April 2018 6:22 PTG

Org mcm fuziah ni esok dia boleh cakap makan babi pun boleh sebab hormat makanan non muslim. kaki jilat mmg mcm tu. Melayu bodoh jer ikut ke fuziah ni.

Catat Ulasan