Jumaat, 10 Februari 2017

NGA KOR MENG DAN NGEH KOO HAM MENGAMOK KATAK ZAID MASUK DAP, MEREKA TANYA SELEPAS DAP, ZAID LOMPAT KE MANA PULA ?

Kemasukan Zaid Ibrahim menyertai DAP amat dialu-alukan oleh parti pembangkang tersebut terutama LGE. 

Namun kumpulan-kumpulan Ortodoks DAP yang diketuai dua pemimpin dari Perak iaitu David Nga Kor Meng (MP Taiping) dan James Ngeh Koo Ham (MP Beruas) mengamok dan tidak bersetuju kerana enggan DAP membuka pintu yg terlalu luas kepada orang Melayu.

Sebenarnya kemasukan Zaid didorong janji oleh DAP utk memberikan kerusi semasa PRU14, berkemungkinan di Selangor atau Kuala Lumpur. 


Sementara itu, Nga dan Ngeh pula tetap berpendirian pemimpin Melayu seperti Zaid dan Tun M akan menimbulkan perpecahan dalaman kerana masih ramai ahli DAP Cina meragui pemimpin Melayu tersebut yg pernah menjadi musuh DAP.

Kumpulan Kristian DAP juga tidak percaya Zaid Ibrahim.

Cina-Cina DAP di Perak, Selangor dan Johor khususnya bertanya kepada LGE dan LKS, selepas Zaid lompat-melompat dari UMNO ke PKR ke KITA ke Pribumi (Tak diterima) dan kini ke DAP, mereka bertanya selepas itu ke mana lagi Zaid akan melompat? 


Kumpulan Profesional DAP pula meramalkan Zaid akan keluar semula dari DAP menjelag PRU14.


3 comments:

Tanpa Nama berkata... 10 Februari 2017 10:09 PG

aku bukan profesor apatah lagi profesor kangkung...aku rakyat marhaen jer...tapi aku percaya yang zaid berahim ni kalau masuk mana2 parti pun tak bawak apa2 kesan...dia umpama melukut di tepi gantang...ada tak bertambah, takde pun tak berkurang...aku tak tahulah kenapa portal berita pembangkang suka sangat ambik statement dia yang bagi aku statetement sampah dari ahli politik longkang...reporter pun agak2lah, jgn jadi reporter taraf longkang juga, reporter taraf longkang publish berita taraf longkang utk portal berita taraf longkang...sama jer taraf dengan tv3suku.kihkihkih

Tanpa Nama berkata... 10 Februari 2017 5:49 PTG

David nga, James ngeh, Joseph lim, Teresa kok....kapir oh kapir. Kenapa wakil2 geeja ni benci sgt dgn Umat Islam dan bangsa Melayu dan Raja2 Melayu?

mk berkata... 10 Februari 2017 8:50 PTG

Zahid bertanding diperak..baru sesuai.x macam nizar ..lembek. 2bredek x bolih bermaharajalela...mcm era nizar...SBB tu mika takut Dan nak halang zahid...

Catat Ulasan