Khamis, 6 Mac 2014

SURAT MURTAD SITI KASSIM PERLU DIDEDAHKAN

Penafian Siti Kassim bahawa dirinya murtad telah memaksa orang ramai berfikir adakah benar dia sudah memeluk agama Kristian tanpa menukar identiti Melayu di dalam kad pengenalan sepertimana kes Lina Joy ?

Hari ini, ketika Mahkamah Persekutuan sedang mendengar permohonan gereja Katolik mendapatkan kebenaran untuk menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan mingguan, ‘The Herald’ dalam versi bahasa Malaysia, Siti Kassim muncul dengan memakai t-shirt hitam tertulis ‘Allah sekelian alam.’
“Kenapa orang Melayu dan orang Islam jadi macam lembu? Nak tahu ajaran Islam yang sebenar mereka kena rujuk dan baca al-Quran, bukan dengar daripada orang yang kononnya alim.
“Saya datang ke sini atas nama agama Islam…saya tidak setuju dengan kumpulan yang datang membantah penganut Kristian menggunakan kalimah Allah ini.
“Ada orang tuduh saya sudah murtad.. siapa anda hendak menuduh seseorang itu murtad atau tidak. Hanya Allah yang akan menentukan, bukan kita, manusia,” kata Siti Kassim dilaporkan Agendadaily.
Siti Kassim (bertanda bulat) atau nama penuhnya Siti Zabedah Kasim adalah anggota LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender) ‘Seksualiti Merdeka’ yang bernaung di bawah Comango (Gabungan NGO Malaysia di dalam Proses UPR).
Turut kelihatan bersamanya adalah salah seorang lagi aktivis LGBT (bertanda bulat), salah seorang daripada 5 aktivis LGBT yang pernah memohon semakan kehakiman pada tahun 2012 berkenaan larangan pihaknya mengadakan program tahunan Seksualiti Merdeka di negara ini.
Portal Malaysiakini, menamakan 5 aktivis itu adalah Pang Khee Teik, Angela Marianne Kuga Thas, S Thilaga Socky Pillai, Siti Zabedah Kasim dan Md Nor Ismat Selamat (juga dikenali sebagai Michelle Nor Ismat) yang diwakili oleh peguam Honey Tan Lay Ean yang juga merupakan jurucakap Comango.

Anggota Comango
Selain Honey Tan, bertanda bulat, duduk di barisan hadapan (lihat gambar di atas) sekurang-kurang tiga lagi aktivis LGBT (bertanda bulat) yang berada dalam Comango.

55 comments:

Tanpa Nama berkata... 6 Mac 2014 12:01 PTG

Airmuka kucing aku bersih lagi dari dia.

Tanpa Nama berkata... 6 Mac 2014 1:41 PTG

INI LAH RUPA CELAKA MELAYU YANG BAKAL MEROSAKKAN GENERASI ANAK BANGSANYA SENDIRI!!! ..“Saya datang ke sini atas nama agama Islam,!!!! MACAM INI KE RUPA SEORANG YANG NAK MEMBELA ISLAM??????

Tanpa Nama berkata... 6 Mac 2014 5:12 PTG

Dah berapa ekor babi dijamahnya.....

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2014 2:06 PG

memang ada iras2 lembu dia ne ... tapi lebih kepada babi..

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2014 3:15 PTG

AKHIR ZAMANM,,,,,

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2014 7:30 PTG

Rosak lagi megjahanamkan......aku dulu rosak jugak......tapi x de la sampai tahap ni

Tanpa Nama berkata... 8 Mac 2014 9:27 PG

Cukuplah mencaci orang lain...cermin muka sendiri dulu. tak ada pun ulasan secara ilmiah untuk mematahkan Siti ni. Kalau setakat memetik ayat2 Quran yang tak relevan dengan apa yang Siti ni kata, tak payahlah.

Tanpa Nama berkata... 9 Mac 2014 2:33 PG

Tanpa nama 8mac2014 9:27..
Amboi sedap mulut cakap cermin muka dulu..
Sapa yg mula mencaci org lain?..ko buta ke apa?
Cuba baca apa yg siiti ni cakap?
KENAPA ORG MELAYU DAN ORG ISLAM INI JADI MACAM LEMBU?
Itu bukan ayat menghina dan mencaci org ke?
Mujur aku takde kat situ..kalau tak macam-macam boleh terjadi.
Konon nak hujah ilmiah utk patahkan siiti..
ko faham ke apa yg tertulis kat baju mangkuk ni?
Allah Rabal alamin..
Meh aku bagi tau kat ko yg kata nak sgt hujah ilmiah kan?
Makna Allah Rabal alamin itu ialah ALLAH TUHAN SEKELIAN ALAM.
Sekelian alam itu ialah apa yang ada dilangit dan apa yang ada di bumi itu semuanya
kena bertuhankan Allah. Bukan bertuhankan jesus atau ruh kudus.
Ada faham!!!

Tanpa Nama berkata... 11 Mac 2014 12:36 PG

ni bukti masih hidup yang depa panggil lesbian ka?

Tanpa Nama berkata... 11 Mac 2014 5:38 PTG

siti kassim dan penyokongnya tak payah tunjukkan benang ko yg memang dah basah tu.........

Tanpa Nama berkata... 12 Mac 2014 12:16 PTG

kena tahu akan maksud (iman) akan maksud (islam) akan maksud ikhlas.harap harap orang islam paham betul2.yang mana nak masuk agama lain tepulang lah asalkan bagi tahu dalam TV surat khabar.jangan bagi orang tetipu,takut orang islam menikah kerana tak bagi tahu akan agama mereka.Renung renungkan.

Tanpa Nama berkata... 12 Mac 2014 3:01 PTG

KALAU DAH MURTAD BALIK LE KEPANGKAL JALAN .KAMU ASALNYA ISLAM .

nikzakaria nik berkata... 3 Jun 2014 7:40 PTG

sy pnh ade besame die dlm satu event.. perangai die yg agk melampau seperti menghine dan memarahi sebilangan org asli membuatkan sy betanye pd kawan sy.. kwn sy kate ade staff yg bukan islam pn tak suke bekawan dgn die sbb die memalukan Islam tu sendiri yg kwn bukan Islam sndri tak leh time.. tanye siti.. die suke mkn masakan babi tak.. kalau suke tanye lg kenape mkn.. adakah die akn jawap im muslim but i mkn babi.. baca pengertian surah Al-Ikhlas.. n sy bg cth: rokok dunhill yg dimodified dan dimasukkan ganja, adakah dipanggil rokok.. tak kan.. org panggil ape.. GANJA.. kalau sekalipun org panggil rokok ganja.. adakah same dgn rokok dunhill.. xsame langsung.. harap paham dan bertaubat sementare Allah belum mengizinkan malaikat maut mencabut nyawa

Tanpa Nama berkata... 16 Julai 2014 12:24 PG

Ko kuar Islam lg bagus wahai siti oiiiii, tp jgn mghasut org islam ikut mcm ko, ko tak ada dlm islam pun kami tak rugi walau sebesar kuman pun, ada pun org mcm ko ni dlm Islam kami akan anggap umpama secalit najis dibontot babi atau anjing jer,....(Kalu tgk dr lurah tetek tu dh kna gosok dgn negro tu ,..hahahaha)

Tanpa Nama berkata... 9 Jun 2015 1:03 PTG

Kak Siti Kassim sudah merasai Pork !

cass berkata... 9 April 2016 11:14 PTG

Siti kasim ni ambil rebung yabg baru dicabut tu rodok saja kat dubur dia....baru dia rasa pedih,,,miang ...gatal dan sakit...,mungkin masa tu baru dia insaf

Tanpa Nama berkata... 18 April 2016 5:29 PTG

kenal sgt dia ni, kami satu profession..dia senior dr segi umur, tapi dari segi tahun amalan guaman sy senior dr dia..sebagai Muslim, sy doakan Allah beri hidayah kepada dia dan kita semua utk melihat kebesaran KekuasaanNya..minta kita semua dijauhkan dr perkara2 yg mungkar, apatah lagi mempertikaikan Allah yg mencipta kita dan alam semesta.

mypssbytes@gmail.com berkata... 6 September 2016 10:14 PG

Sebab itu dlm hukum Allah , org yg murtad Wajib dibunuh kerana mrk akan merosakkan akidah org2 Islam yg lain dn merosakkn imej org Islam d mata o4g bkn Islam.

MUHAMMAD KHAIRI AIMRAN berkata... 6 September 2016 12:47 PTG

Orang kafir antarabangsa asyik label Muslim sebagai TERRORIST , kt dlm negara orang Islam LIBERAL asyik bantai para ulama kita ikut ajaran KUNO, mereke ni lebih utama kn pemikiran Barat dari Islam. Ini memang akhir zaman.

Tanpa Nama berkata... 6 September 2016 5:45 PTG

Dah berapa ekor babi menjamahnya....

Tanpa Nama berkata... 6 September 2016 8:46 PTG

Spesis keturunan jalang maka lahirlah babi bernama siti kassim. Anak haram jadah ni mmg menyesatkan org.

Tanpa Nama berkata... 7 September 2016 12:30 PG

Cuba baca sirah nabi hukuman terhadap orang murtad....sedihnya... kerana toleransi yang tinggi lalu Islam diinjak2

Tanpa Nama berkata... 7 September 2016 1:25 PG

ni tauladan untuk kita.... jgn jd mcm dia....

sintaro berkata... 7 September 2016 7:34 PG

Manusia yg mengaku islam ... tapi tahukah apa tu islam
Dari segi kehidupanya tk melambang islam
Podahhhh siti kassim ..... islam tk rugi kalau tk ada lu maaa

Tanpa Nama berkata... 7 September 2016 9:10 PG

Caci maki itu ka budaya dan ajaran islam.....oooosungguh tdk menarik cara kamu...kamu cakap isalam itu baik tapi cara kamu bercakap disini tdk pun melambangkan islam itu baik

Tanpa Nama berkata... 7 September 2016 9:10 PG

Terbaik tuan

Tanpa Nama berkata... 7 September 2016 3:18 PTG

Semoga Allah SWT mmberi hidayah kpd siti kassim ni, perbetulkn iman dn aqidah sndiri sblm mmpertikaikn hukum Allah SWT dn orang2 alim. Dn bukan bidang anda utk mmbahaskn hukum2 Islam. Klu mengaku masih Islam, dah tentu penampilan anda ada ciri2 muslimah. Dn sudah tentu menerima 100% Hukum ALLAH. SWT.

chot berkata... 7 September 2016 11:06 PTG

pihak berkuasa agama .. sila bertindak dengan bidang kuasa yang ada dengan prosedur semasa.. jangan biarkan orang awam menimbulkan susasana yang tak harmoni.. bila lagi ?

Tanpa Nama berkata... 8 September 2016 12:00 PTG

Terbaik..padat..jelas..sebagai islam akan paham,klu kafir dia pikir 3 kali,kena bukak kitab tauhid dlu..

Tanpa Nama berkata... 8 September 2016 8:23 PTG

Siti Kasim bergerak bersama aktivis dan pendakyah kristian di perkampungan orang asli di Hulu Kelantan. Dalam misinya yg konon membantu orang asli menuntut hak mereka, dia akan bermalam di gereja bersama misionary kristian. Dia aktif dalam Jaringan Orang Asal yg bernaung di bawah Sidang Injil Borneo. Masih mahu percaya dia masih Islam?

Tanpa Nama berkata... 9 September 2016 3:20 PG

patut nya pumpuan jalang macam ni tak usah la di kait kan dengan islam..buat semak saja..baik hang pi bunuh diri sendiri la ct kassim...

Inga Valentino berkata... 9 September 2016 8:53 PTG

Dia panggil org Islam tolol & jahat boleh & tunjuk jari tengah. Mmg biadap & kurang ajar

Inga Valentino berkata... 9 September 2016 8:55 PTG

Dia panggil org Islam tu tolol & jahat serta tunjuk jari tengah boleh? Mmg kurang ajar & biadap.

Tanpa Nama berkata... 10 September 2016 7:19 PG

setuju

Fatimah Abdol Latif berkata... 10 September 2016 2:06 PTG

semoga dia ni insaf..:-(

Tanpa Nama berkata... 11 September 2016 9:40 PTG

Cuba tgk video kat fb dia...ada org asli bakar babi..dia pun join sekali kot

KUBU BESAR PALO berkata... 19 September 2016 6:08 PTG

NGAPE PIHAK BERKUASA DIAM AJE NAK TUNGGU RUU 355 HAJI HADI KOT DAH SEKARANG NEH PENASIHAT TENTUKAN AMBIL PEDULI K

Tanpa Nama berkata... 22 September 2016 11:44 PTG

Akibat pluralisma agama.... bahana fahaman pluralist.... pluralist yg dibawa oleh anwar aljuboori dan PKR serta PAN mirip pada kafur syiah... Dr Mujahit ada menberikuthan jumaat di masjid tasik gelugor beza antara Syiah dan Ahli Sunnah wal jemaah sangat sedikit.....?? PERSOALANYA ADAKAH KAHWIN MUTAAH..MENGHINA SAHABAT NABI DAN MENGHINA ISTERI NABI...MENGKAFIRKAN SAHABAT NABI DAN DAKWA AL QURAN TAK LDNGKAP DAN MENIPU ...SUATU PERBRZAAN YG KECIL....?????? AWASI JARUM JARUM YAHUDI SESATMELALUI GERAKAN PLURALISMA DAN SYIAH ......

Ikhlas nova berkata... 11 Oktober 2016 10:38 PTG

Semoga allah memberi hidayah pada dia

Tanpa Nama berkata... 12 Oktober 2016 8:59 PG

Hancurkan penentang Islam.

Jasmine Abdullah berkata... 23 Oktober 2016 10:09 PG

Slm. Untuk sy, Allah swt sahaja yang boleh menghakimi segalanya. Tapi, pada pendapat sy, klu nak kritik orang lain, janganlah guna bahasa kasar dan maki orang balik pula. Tak kan nak bela agama Islam tetapi menggunakan perkataan tak senonoh (eg, siapa tadi cakap nak guna rebung atas siti?!?). Kita ni represent Islam.... We have to show others why the muslims are good people and it's because of Islam. For me, the best dakwah is to show people how Islam has made us a better people.

Tanpa Nama berkata... 26 Oktober 2016 11:13 PG

Selagi dia mengucap, dia masih Islam.. Doakan dia, mana tau pengakhiran dia nanti sempat bertaubat.. Allahuakbar..
Kita ni belum tentu syurga..
Ya Allah, berilah kami syurgamu..

Rais Al Attas berkata... 18 Disember 2016 2:04 PG

Siti Kassim liberal sekular dan berfikiran seperti mat salleh

fareez739 berkata... 4 Mac 2017 10:41 PG

Org munafik. Musuh dalam selimut dlm islam. Hati2

holloW gIrL berkata... 6 Mac 2017 12:40 PTG

BUNUH JA DIA NI..DASAR TAK SEDAQ DIRI..TOLONGLA JGN ADA YG DOK BELA CKP APA YG DIA KATA TU BETUI KA APA..MANUSIA BILA DH MURTAD MMG MCM2 LUBANG DIA CARI NK SUPPORT BENDA YG DIA BUAT TU.. AKU MALAS NK LAYAN GENG DAJAL MCM DIA NH. TAPI AKU TTP NK MAKI HAMUN GAK MINAH NI SBB GERAM MNGECILKAN AGAMA ISLAM..HARAM JADAH BTUI HG NI SITI KASSIM..CERMIN MUKA TU DULU..MUKA NGN PERANGAI JGN SAMA NAIK SGT WEHH..HODOH+BODOH PUNYA ORG #PUIIIII

Tanpa Nama berkata... 11 Mac 2017 10:55 PG

Salam
mudah2an ALLAH BERI HIDAYAH DAN KEAMPUNAN KEPADA KITA SEMUA.
mmg salah apa yg di buat ct kassim ni to kita umat islam serahkan pada Allah untuk menentukannya.kerana Allah maha mengetahui lg Maha perkasa.Agama islam adlah dari Allah dan hukumannya maha dasyat lg berat buat makhluknye yg tidak beriman malah mrmpelekehkan hukum2 yg telah diturunkannya.Duhai ALLAH, tuhan kami umat islam,peliharakanlah kami dari fitnah dunia dan dajjal,ringankanlah sakaratul maut kami,peliharakanlah kami dari azab kubur dan rezekikanlah kamipengakhiran yg baik.wahai ALLAH, tuhan kami..teguh dan kuatkanlah iman serta pegangan agama kami menurut ajaran Nabi kami Nabi Muhammad s.a.w sehigga bertemuMu nant.kami yakin bahawasanya KAU pasti memelihara agamaMu yg indah ini seperti mana KAU menjaga kaabah dari tentera- tentera bergajah. Sabarlah dan tenanglah wahai saudaraku sekalian.mmg kita marah dan geram pada mereka ini tp kita serahkannya pada ALLAH.kita doalah bnyk2 supaya iman kita semua terpelihara hingga akhir hayat.doakanlah kita semua wahai saudara-saudaraku agar selamat di akhirat kelak.sentiasalah berdoa untuk semua umat islam.agar kita semua semakin kukuh dalam agama AllAh.ingtlah ikatan yg kukuh itu dtg dri AllAH.maka doakanlah untuk kita semua di setiap solat kalian agar ISLAM TERUS MEKAR DI BUMI ALLAH INI.

Tanpa Nama berkata... 11 Mac 2017 10:02 PTG

nasibnya baik tinggal di malaysia..kalau di Bangla ka..Pakistan ka..mampus lama dah..

Tanpa Nama berkata... 12 Mac 2017 3:23 PG

Siti guna akal cerdik dari kedangkalan mengikut cara Rasulullah.Ditahap nafsu Amarah ialah nafsu binatang.

Tanpa Nama berkata... 17 Mac 2017 2:30 PTG

Baik murtad dari bersekongkol dengan ugama Al Saud tajaan Yahudi. Melayu mana ada jati diri, ugama Al Saud dijadikan ugama sendiri, sedangkan Melayu tidak boleh jadi Arab. Kalau nak jadi monyet boleh.

Tanpa Nama berkata... 20 Mac 2017 1:23 PTG

dia ank haram dulu bapak dia hindu paria mak dia katolik cina

Tanpa Nama berkata... 20 Mac 2017 1:24 PTG

hari tu ada nampak dia pg hotel dgn hindu paria aq rasa mesti sex kaw2

Tanpa Nama berkata... 20 Mac 2017 3:58 PTG

Perempuan kartun,Siti Kasim, anak dara tua tak laku dan terdesak...kalu muka lawa takpe jugak, muka macam kartun,perangai perempuan tiga suku dan perasan high-class sangup persenda agama dan kewjudan Allah. Perempuan murahan yg ditinggalkan teman lelaki dan sakit jiwa.Masuk plak parti yg mempunyai perangai dirty, ugly dan greedy animals dan anti islam.

Rosak akidah dan hidup kamu si Minah Kartun kerana tersalah pilih jalan dan bersengkongkol pulak DAPigs....Bertaubatlah sebelum terlambat...Life is too short...Hereafter is forever

Tanpa Nama berkata... 22 Mac 2017 1:03 PG

Anak kasim ahmad

Tanpa Nama berkata... 26 Mac 2017 3:57 PTG

Siti ni bukan kah dia anak Kassim Ahmad yang anti-hadis tu?

Redzuan berkata... 3 April 2017 11:53 PTG

Assalamualaikum. Tuan2/puan2 sekalian..Selagi Allah masih berikan kita peluang untuk kembali ke dalam lindungan dan rahmatNya, cepat2lah ye kita rebut peluang tu. Bkn apa, bila hati kita dah diperbolak-balikkan.. Kita mgkn tak sedar apa yg kita dah buat. Niat mgkn dah ok tp hati, diri mestilah juga suci. Kalau tidak, walaupun niat kita baik..kebaikan dan faedah tak dicapai tp musibah yang mendatang. Mudah-mudahan kita semua terhindar dari laknat Allah. Bg yg dah sedar bila menyedari dirinya tergolong dlm golongan tu.. Pulanglah. Pintu taubat masih terbuka. Buatlah dgn sebenar2 taubat ye. Inshaa Allah.. Semuanya akan kembali tenang dan aman. Allah tak lupa pd kita, kita pun tak lupa pd Allah.. Tp kita mungkin tak tunaikan kewajipan kita sebagai seorang Muslim secukupnya. Kita bkn maksum ye tuan2 dan puan2 semua. kdg kala dr ucapan, keluhan kita aje pun blh mndtgkn syirik. Jd berhati2lah ye. Sy pun tak pandai, baru je belajar mengenali isi kandungan Al-Quran. Apa kata jom kita sama2 memahami ayat2 dalam Kalam Allah itu. Semoga semua mendapat manfaat di dunia dan akhirat. Allah sentiasa ada bersama kita. Jgn pula smp kita terlupa akan Dia dan juga kekasihNya. 😊

Catat Ulasan