Ahad, 31 Mac 2013

GEMPAR! Bukti PKR Akan Mulakan Kekacauan Dengan Membuat Hasutan Agama Menjelang #GE13

0
Sebelum ini dunia politik tanah air digemparkan dengan dokumen rancangan PKR yang mahu mengkucar-kacirkan negara ketika berlaku PRU ke-13.


Pada minggu lepas juga kita melihat bagaimana Naib Presiden PKR, N. Surendren menyerang YB Zulkifli Nordin dengan memainkan isu agama yang kononnya YB Zul selaku pemimpin NGO Perkasa menghina agama Hindu. Propaganda PKR ini dibantu oleh dua buat portal pro mereka iaitu Malaysian Insider dan Malaysiakini.

Artikek dari Malaysiakini

Artikel dari Malaysian Insider

Tidak ketinggalan Harakah juga terlibat dengan menghasut supaya MIC dan PPP keluar dari BN kerana isu ini. Dalam artikel berkaitan, Harakah memetik dari twitter Nizar Jamaluddin.


MyMassa akui sememangnya YB Zulkifli Nordin ada mengeluarkan kenyataan tersebut. Namun, video ceramah tersebut adalah bertarikh lebih 5 tahun yang lepas, iaitu ketika YB Zul masih lagi bersama PAS, PKR dan DAP!

@zulkiflinoordin Hina Agama Hindu Atas Arahan Anwar? @SMurugessan

Video MP Kulim Bandar Baru dimuatnaik oleh beberapa facebooker pembangkang yang mengecam penghinaan terhadap agama Hindu. Penulis tidak menyokong apa yang dikatakan oleh YB Zul. Sudah semestinya ia satu penghinaan kepada agama lain dan ianya tidak patut berlaku.

Video memaparkan Zulkifli Noordin (Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu) yang membuat kenyataan sensitif yang menghina penganut Hindu di Malaysia. Apa yang lebih menarik adalah video tersebut berakhir dengan logo UMNO, Perkasa dan 1Malaysia, mengaitkan 3 identiti tersebut dengan kenyataan rasis Zulkifli.
TETAPI, adakah sesiapa yang tahu bahawa video yang diedarkan di internet telah diambil 5 tahun yang lalu semasa tempoh berkempen pilihanraya beliau sebelum GE 2008? Dan mengapa hanya sekarang video ini dijadikan isu? Satu lagi taktik kotor pembangkang untuk meraih undi? Tiada cerita yang lebih untuk memberitahu dan menipu kaum India?
Baca seterusnya di sini : http://dhanyaraam.blogspot.com/2013/03/zulkiflinoordin-hina-agama-hindu-atas.html

Mengapakah setelah 5 tahun, video tersebut baru diupload semula dan PKR bersama PAS memainkan isu agama untuk menghasut kaum India!


Inilah rancangan jahat PAS yang sanggup memanjangkan fitnah sesama Muslim dari N. Surendren, Naib Presiden PKR semata-mata untuk kuasa.

Pakatan pembangkang tahu bahawa mereka kehilangan sokongan dari masyarakat India. Jika pada tahun 2008, mereka menang dengan bantuan HINDRAF. Kini HINDRAF juga telah sudi membuka pintu rundingan dengan BN.

Cuma satu yang MyMassa nak tanya N. Surendren, jika benar dia mahu memperjuangkan orang India dan agama Hindu, mengapa dia senyap ketika tempat sembahyang orang India dalam rumah dipecahkan oleh penguatkuasa pihak berkuasa tempatan di Selangor?


Mengapa perlu RECYCLE video 5 tahun yang lepas semata-mata mahu mewujudkan api persengketaan antara agama sedangkan perkara yang berlaku pada tahun lepas dipandang sepi oleh pemimpin India dalam PKR?

MyMassa dapat maklumat, selain daripada video YB Zul, PKR juga telah mengumpul beberapa bahan yang dah basi berkenaan dengan agama dan kaum dan bersedia untuk RECYCLEkan semula bahan-bahan tersebut untuk hasut rakyat.

Mohon rakan-rakan lain pantau dan kita bongkarkan propaganda murahan pembangkang yang sanggup mewujudkan keadaan huru-hara dalam negara.

*Tahniah kepada blogger MIC, Dhanyaraam yang berjaya kantoikan hasutan Naib Presiden PKR.

Santai Ahad : Poster #GE13

0
Ceriakan hari minggu anda dengan poster dari blog ini.

RM20 JUTA: R.SIVARASA, TIAN CHUA KE MANILA 7/2/2013

17
Pendedahan terbaru daripada blogger MrKinabaluBoy. Mymassa lampirkan artikel tersebut untuk tatapan pembaca. 

Anwar Turut Jumpa Nur Misuari Di Manila


Manila – Philippine Military Intelligence mengesahkan kehadiran Sivarasa dan Tian Chua ke Manila, Filipina pada 7 Februari 2013, yakni dua hari sebelum pendaratan Pengganas Kiram ke Lahad Datu pada 9 Februari 2013. 

Santai Ahad : Poster #GE13 EDISI MAK LIMAH

0
Ceriakan hari minggu anda dengan poster dari blog ini.


Santai Ahad : Poster #GE13 EDISI TAK MUAT

0
Ceriakan hari minggu anda dengan poster dari blog ini.

Santai Ahad : Poster #GE13 EDISI GILA BERUCAP

0
Ceriakan hari minggu anda dengan poster dari blog ini.


Santai Ahad : Poster #GE13 EDISI UBAH KHALID UBAH

0
Ceriakan hari minggu anda dengan poster dari blog ini.


Santai Ahad : Poster #GE13 EDISI REALITY CHECK

0
Ceriakan hari minggu anda dengan poster dari blog ini.



Santai Ahad : Poster #GE13 EDISI BANGUN YB BANGUN

0
Ceriakan hari minggu anda dengan poster dari blog ini.



Sabtu, 30 Mac 2013

Berdarah Mata Macai Tengok Fakta Ni. #GE13

2
Inilah yang Kerajaan DAP di Pulau Pinang patut buat.


Tapi malangnya, Kerajaan DAP tetap nak teruskan projek terowong. Kenapa ek? Mungkin sebab buat benda kat atas ni tak dapat kutip TOL kot?


Apa-apa pun, mohon disebar-sebarkan fakta ini.


KANTOI ! Pembangunan BN Untuk Semua. Termasuk Anak Orang PAS #GE13

3
Biar gambar yang bercerita.


PAS beria-ia sokong DAP dan PKR nak tutup LYNAS. Tapi anak sendiri yang kerja kat situ.

Sama macam Putrajaya. Dulu PAS beria-ia nak gadaikan Putrajaya dengan alasan projek Mega Tun Mahathir semuanya membazir. PAS juga tuduh Tun Mahathir nak pegang kuasa di Putrajaya sampai mati, gelar Tun Mahathir sebagai Maha Firaun.


Hari ini, PAS juga yang beria-ia nak ke Putrajaya. Kalau dulu mereka sanggup gadai Putrajaya untuk agama kononnya, sekarang ni mereka gadai agama untuk ke Putrajaya.


Dan dengan izin Allah, yang nak pegang kuasa sampai mati bukan Tun Mahathir. Tun dah lama pencen. Sebaliknya orang yang inilah yang menuduh Tun dan orang inilah nak pegang kuasa sampai mati.


Ironinya, ramai betul anak pemimpin atau penyokong PAS yang kerja di Putrajaya sekarang. Dan mereka inilah yang berada dalam Kerajaan cuba menghasut kakitangan awam yang lain untuk menjatuhkan Kerajaan sekarang.

Kalau anda ada kawan-kawan macam ni, tanya mereka kenapa kerja di Putrajaya? Bukan parti anda yang beria-ia nak gadaikannya dulu?

*Puak-puak pencacai PAS ni banyak main propaganda mereka dalam FB. Jadi, korang tanyalah soalan kat atas via FB jugak.

RAJA DANA ASING #GE13

1

RAJA DANA ASING.




Masih tak cukup bukti? Mari tengok satu lagi video.


*Kongsi-kongsikan video ini dan jika berkesempatan, bacalah buku ini.

ADAKAH CHUA JUI MENG KEMBALI KEPADA MCA, DILIHAT BERSAMA KEM MCA

0
MANTAN MENTERI KESIHATAN MALAYSIA DILIHAT BERTEMU KEM MCA

BERITA TERKINI - Wakil kami di Johor Bahru baru sahaja memaklumkan kepada ibu pejabat Mymassa di ibu negara bahawa mantan Menteri Kesihatan, Datuk Chua Jui Meng sedang mempertimbangkan keputusan untuk kembali memberi sokongan kepada MCA dan Barisan Nasional.

Kehilangan Datuk Chua Jui Meng sejak dua minggu ini amat merisaukan kem PKR, akhirnya PKR mengambil keputusan Drastik melantik  Dr Ahmad Faidhi Saidi selepas bosnya Chua Jui Meng terus tidak tampil di khalayak umum.

Perkara ini disahkan oleh timbalan setiausaha PKR negeri Steven Choong. Menurut Chong, keputusan itu dibuat dalam mesyuarat perhubungan negeri dua hari lalu. Chong turut menjelaskan ringkas kononnya Datuk Chua Jui Meng "bercuti". Apa yang menghairankan ialah Cuti Datuk Chua Jui Meng sudah menghampiri angka 30 hari.

Kekecewaan Datuk Chua Jui Meng adalah kerana kerusi Gelang Patah yang diidamkannya telah diberikan kepada Lim Kit Siang tanpa memperdulikan dirinya sebagai Pengerusi PKR Negeri Johor. Kekecewaan dan Kemarahan Datuk Chua Jui Meng menjadi semakin parah apabila desas-desus mengaitkan beliau kembali rapat kepada pasukan MCA.

Walaupun PKR sedang memujuk Datuk Chua Jui Meng, namun pujukan tersebut belum lagi mendatangkan hasil. Khabarnya, Datuk Chua Jui Meng dilihat bersama-sama pemimpin-pemimpin MCA. Sama ada pertemuan tersebut secara Kebetulan atau sememangnya dirancang, hanya Chua Jui Meng dan Chua Soi Lek yang mengetahuinya. 

Sebagai perbandingan, kedua-dua mereka adalah dari keluarga besar Cina "CHUA", bukannya Cina "Lim"  atau Cina "Ling", bukan juga keluarga Cina "Ong".

Jika Chua Jui Meng kembali bersama Chua Soi Lek, apakah pula nasib Ong Ka Ting?

Intro Poster Santai @MyMassa Menjelang #GE13. PKR = Parti Keluarga & Rakan.

2
Hari ini MyMassa tunjukkan satu contoh poster yang akan MyMassa 'tabur'kan esok.

Semua poster ini MyMassa pernah keluarkan di blog ini dan akan diterbit semula memandangkan PRU dah makin hampir.

PARTI KELUARGA & RAKAN (PKR)

*Layanz...
 

Santai Sabtu: Adakah bantuan yang anda terima HALAL? Jom semak di sini

1


Tanyalah kepada sesiapa sekali pun, pastinya akan ada setidak-tidaknya seorang yang pernah terima bantuan BN seperti senarai di bahagian bawah. Kalau yang bahagian Janji dan Bantuan Pakatan Haram Pembangkang ini, boleh kita perumpamakan sebagai LIMITED EDITION. Memang fitnahlah kalau kami kata mereka tidak beri, tetapi sangat terhad dan sukar ditemui. Tidak percaya? Cuba tanya sesiapa pun, terutamanya rakyat Selangor, bagaimana sulitnya prosidur untuk dapatkan mana-mana bantuan di atas.
Sebagai perkongsian pengalaman, penulis pernah melihat seorang tua yang mahu menuntut janji bantuan RM1000 untuk anaknya yang berjaya masuk ke Universiti. Anaknya memang lahir di Selangor dan beliau bersama isteri sendiri sudah bermastautin di negeri tersebut selama lebih 30 tahun. Namun, Kerajaan Negeri mengenakan pula syarat tersembunyi yang kedua ibu bapa pelajar itu juga mesti lahir di Selangor baru layak memohon dan menyebabkan orang tua tersebut GAGAL mendapatkan bantuan seperti yang dijanjikan. Dahulu ketika berkempen sebelum menang, tiada pula disebut syarat-syarat tersembunyi ini!
Apa yang kami ingin sampaikan sebenarnya adalah nilaikanlah sendiri hipokrasi dan bagaimana DOUBLE-STANDARD nya gerombolan pakatan haram pembangkang ini dalam bab-bab janji pilihanraya mereka. Masa berjanji memang seronok mendengar. Tetapi apabila sudah menang, pelbagai alasan dan syarat pula diberikan untuk menunaikannya. Pernah dengar MB Selangor paksa rakyat yang tuntut tunaikan manifesto untuk buktikan yang mereka mengundi pembangkang pada PRU yang lalu? Itu pun sebelum dia sendiri mengaku yang menifesto mereka bukan janji!
Kadang-kala lucu juga apabila melihat kain-kain rentang milik pembangkang yang mempromosi bantuan mereka, bantuan servis motorlah, bantuan kelas tuisyenlah dan pelbagai lagi. Bukan apa, kalau diperhatikan betul-betul mesti akan ada klausa kecil di bawah seperti ini: "TERHAD KEPADA 100 orang yang pertama sahaja!" Bayangkanlah, kroni mereka sahaja sudah sapu 3/4 sebelum ianya benar-benar dibuka untuk orang awam!

#Fakta Yang Anda Perlu Tahu Menjelang #GE13

4
Macam-macam Kerajaan dah buat. Antaranya pengurangan cukai pendapat. Sebagai seorang pembayar cukai, MyMassa dah menikmati kemudahaan tersebut walaupun MyMassa tak dapat BR1M.

Jadi kalau ada yang nak tuduh BR1M untuk raih undi dan hanya untuk golongan tertentu, memang tak patut. Sebab BR1M ni bukan umpan pilihan raya. Kalau BR1M umpan pilihan raya, kenapa tahun lepas pun ada BR1M sedangan tahun lepas bukan tahun pilihan raya? Dan bukan golongan tertentu je dapat? Faktanya, yang kurang berkemampuan dapat BR1M, yang berpendapatan sederhana dapat pengurangan cukai. Tapi yang kaya macam Nik Aziz naik Alphard, memang la tak dapat apa-apa.


Pagi-pagi macam ni malas nak taip panjang-panjang, pembaca layan infografik ini.

Jumaat, 29 Mac 2013

Video The Truth Cannot Be Covered Versi Memali #GE13

1
Selama ini ceramah-ceramah PAS menuduh Kerajaan dan Polis tanpa bukti mengenai kes Memali.

Sekarang ni bukti dah keluar, apa pulak yang cuba di'spin' lagi? Jom sama-sama kita ikuti bahagian kedua.




Kepada yang terlepas bahagian pertama, anda boleh menontonnya di sini.

 

*Jangan lupa untuk kembalikan TABUNG MEMALI kepada yang berhak.


Terowong Yang DAP Bina Di Penang Adalah Paling Ajaib Di Dunia? #GE13

3
Syarikat Hanya Wujud Selepas Tender Ditutup, Pengerusi Adalah Penjenayah




Projek mega DAP Pulau Pinang yang bernilai RM6.3 billion mendapat kritikan hebat dari berbagai pihak. Projek-projek tersebut, termasuklah Lebuhraya Gurney Drive–Tun Dr. Lim Chong Eu sepanjang 4.2km., Lebuhraya 4 lorong dari Tun Dr. Lim Chong Eu–Bandar Baru Air Itam sepanjang 4.6km., Terowong bawah laut antara Pulau Pinang–Butterworth sepanjang 6.5km dan Jalan 4 lorong dari Tanjung Bungah-Teluk Bahang sepanjang 12km.
Secara umumnya, projek-projek ini dilihat sebagai kenyataan keangkuhan Lim Guan Eng dalam mempamerkan kuasanya dan langsung tidak mempunyai objektif untuk kesejahteraan rakyat. Terutamanya apabila merujuk kepada projek terowong bawah laut yang dilihat sebagai ‘redundant’ atau berulang, kerana ia membawa objektif yang sama dengan projek jambatan kedua yang belum lagi siap.
Sumber dalaman DAP mendedahkan pihak-pihak yang terlibat dengan projek-projek ini seperti berikut:
1. CZB: Consortium Zenith BUCG Sdn Bhd
·BUCG: Beijing Urban Construction Group – 10%
·ST: Sri Tinggi Sdn Bhd – 10%
§ Davy – 5%
§ Leslie&Co – 5%
·JU: Juteras Sdn Bhd (Annie & Party) – 10%
·ZC-CRC: Zenith Construction Sdn Bhd JV with China Railway Construction Ltd (CRCL) – 70%
§ Pinny – 5%
§ Jimmy & Party – 10%
§ Terry – 3%
§ TBD – 2%


Blog DAP Insider membayangkan nama-nama ringkas yang digunakan merupakan ‘kod panggilan’ bagi menyembunyikan identiti sebenar mereka. Namun, ramai yang dapat mengagak bahawa ‘Annie & Party’ bermaksud Anwar dan PKR, manakala ‘Davy’ ialah ‘Daddy’ atau Lim Kit Siang sendiri.


Tindakan Lim Guan Eng memberi ‘habuan’ kepada kroni melalui projek ini tidaklah mengejutkan kerana semua orang tahu bahawa slogan ‘Cekap, Amanah dan Telus’ DAP hanyalah alat pemasaran yang tidak membawa makna apa-apa kepada DAP, tetapi sekadar untuk memperbodohkan penyokong mereka.


Namun, apa yang mengejutkan ialah ‘tahap’ korupsi yang dilakukan nampaknya hampir menyaingi rekod kebodohan PAS Kedah kerana ia terlalu jelas dan terang-terangan.


Mana tidaknya, jika syarikat yang mendapat kontrak bagi projek mega berbilion ringgit ini, iaitu Consortium Zenith BUCG Sdn Bhd (CZB), merupakan syarikat RM2 yang baru sahaja ditubuhkan pada 5 Julai 2012, iaitu sebulan selepas tarikh tutup penyerahan tender bagi projek tersebut pada Jun 2012.


Perkara ini didedahkan oleh blog Stop The Lies pada 16 Mac lalu.


Jika pendedahan ini benar, kita agak ‘kagum’ memikirkan bagaimana Lim Guan Eng boleh mempunyai kuasa ajaib untuk menganugerahkan projek kepada syarikat yang belum lagi ditubuhkan? Bagaimana dan dari segi apa syarikat tersebut dinilai?


Jika CZB hanya bertindak sebagai orang tengah sekalipun dan tidak perlu menyediakan kepakaran, kita tidak faham bagaimana ia boleh terpilih sedangkan ia belum wujud sewaktu tender ditutup?


Apa yang lebih ‘menakutkan’ ialah Pengerusi CZB, Zarul Ahmad Mohamad Zulkifli didapati pernah disabitkan di bawah kesalahan jenayah di mana beliau terlibat dalam skandal pinjaman bersama dengan tiga lagi bekas pekerja Rakyat Merchant Bankers Berhad (RMB), dan telah dikenakan penjara sehari serta denda berjumlah RM10,000-RM50,000 pada tahun 1994.


Kesalahan mereka melibatkan Akta Bank dan Institusi Kewangan, di mana mereka telah meluluskan pinjaman melebihi had berjumlah RM127 juta. Zarul secara peribadi telah didapati bersalah memberi pinjaman RM10.6 juta dan telah mengaku bersalah memindahkan RM67.5 juta lagi kepada pelanggan RMB.

Sumber : http://rakyatmerahkuning.blogspot.com/2013/03/keajaiban-projek-terowong-bawah-laut.html

*Ajaib sebab dah tutup tender baru wujud syarikat.

Terlalu Banyak Spin Sampai Terkantoi. #GE13

0
Tahniah FB Saya Sayang Tun Mahathir (www.facebook.com/ILOVETUNM) kerana mengkantoikan Rafizi.



Teruskan mencuba untuk spin dan tipu penyokong anda yang buta ekonomi.

 *Jangan lupa LIKE FB Sayang Tun Mahathir. Bahagian seterusnya akan menyusul.

Santai Petang : Tok Guru Kena 'Sound' Dengan DAP.

2
Akibat terlalu gila kuasa.

 DULU NAK GADAI PUTRAJAYA DEMI 'AGAMA'
SIKALANG GADAI 'AGAMA' DEMI KE PUTRAJAYA

*MACAI jangan sakit punggung (butthurt).

Video : Akibat Taksub Politik #GE13

6
Akibat taksub politik, sesetengah dari kita sanggup mengagung-agungkan pemimpin politik sampai ke tahap ini.


Apa yang berlaku dalam gambar di atas juga berlaku semasa peristiwa berdarah Memali.


Jom sama-sama kita saksikan video Memali yang cuba disembunyikan oleh PAS.



*Kepada MACAI, terimalah KEBENARAN walaupun ianya PAHIT.

Akibat Sokong Parti Lawan, Seorang Ustaz Telah Dipecat. #GE13

3
Realiti yang berlaku kepada ustaz-ustaz yang tidak menyokong PAS di Kelantan.


Kepada penjawat awam, jangan lupa satu PROJEK KHAS UNTUK ANDA MENANTI JIKA DAP MENAWAN PUTRAJAYA.

Sinchew Daily News m/s 9
1 November 2011 (Selasa)


Jika Pakatan Rakyat Memerintah Kakitangan Awam Akan Dikurangkan Separuh
Setiap Tahun Akan Dikurangkan  Ikut Peringkat: Tony Pua Kiam Wee

‘Pakatan Rakyat akan melalui kakitangan awam yang sudah berusia dipercepatkan bersara, termasuk ambil contoh cara negeri China kurangkan kakitangan awam yang berlebihan, dengan adanya satu sistem untuk kakitangan awam yang kurang berkesan menjalankan tugas, akan ditempatkan di rumah dan diberi separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan perbelanjaan yang begitu besar untuk kakitangan awamnya.’

31hb JB, setiausaha bahagian penerangan DAP Tony Pua Kiam Wee berkata,  jika Pakatan Rakyat dapat memerintah kerajaan pusat sahaja, akan kemukakan satu projek yang dinamakan “Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam” untuk mengurangkan bilangan kakitangan awam berperingkat-peringkat setiap tahun.

Tony Pua berkata, bagi mengurangkan jumlah dan bilangan kakitangan awam ia adalah satu cabaran besar bagi Pakatan Rakyat, oleh kerana mungkin akan dapat bantahan daripada kakitangan awam itu sendiri, selepas Pakatan Rakyat memerintah, Pakatan Rakyat tidak akan laksanakannya projek itu secara mengejut.

“Pakatan Rakyat tidak akan gunakan budaya lama yang dilakukan oleh kerajaan membuat pengambilan graduan universiti untuk dimuatkan ke dalam sektor kerajaan, pada masa sama mungkin Pakatan Rakyat akan buat penambahan kakitangan awam, tetapi penambahan itu perlu yang berkualiti tinggi, dan memilih kakitangan awam yang punyai daya saing.”

Kakitangan Awam Yang Sudah Berusia Dibiar Bersara Cepat

Tony Pua berkata, Pakatan Rakyat akan menggalakkan kakitangan awam yang sudah tua dinasihatkan berhenti kerja.  Ia akan ambil contoh cara negeri China bagaimana mereka kurangkan kakitangan awam termasuk kakitangan awam yang kurang berprestasi, kakitangan awam yang diberhentikan ini akan mendapat pampasan separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan bebanan dan tanggungan kos untuk membayar gaji kakitangan awamnya.

Tony Pua Kiam Wee berkata demikian semasa menghadiri seminar bertajuk “ke mana perginya wang titik peluh kita? Beranikan diri untuk bentangkan bajet 2012” yang diajurkan oleh pemuda DAP negeri Johor, ucapan dalam seminar politik itu, sebagai membalas soalan-soalan dari orang ramai terhadap kakitangan awam negara ini yang berlebihan itu,  sebagai menjawab soalan-soalan itu Tony Pua berkata demikian.

Dalam sesi soal jawab seminar itu, yang hadir Tony Pua Kiam Wee, Teo Nie Ching Timbalan setiausaha penerangan DAP, ketua pemuda DAP negeri Johor dan setiausaha DAP negeri Johor, mereka dapat mengumpulkan seramai 200 peserta yang hadir yang ambil berat tentang bajet tahun 2012, atur acara  majlis itu diusahakan oleh setiausaha penerangan pemuda DAP negeri Johor puan Liau Yu Fei (terjemah Mandarin).

Tony Pua Kiam Wee juga berkata, buat masa ini kakitangan awam yang berjumlah 1.3 juta orang di negara ini, dengan nisbah 4.6 peratus daripada penduduk Negara kita; jika dibandingkan dengan negara jiran seperti Thailand, Indonesia, Filipina dan Korea, bilangan kakitangan awam mereka hanya 2 peratus daripada jumlah penduduk negara tersebut.


http://mymassa.blogspot.com/2011/11/terjemahan-akhbar-cina-dap-akan-buang.html


*Buatlah pilihan yang tepat untuk masa depan keluarga anda.

Santai Jumaat : Anugerah Babak Jamban Terbaik.

5



TEMPAT KETIGA : JAMBAN MAN LAKSA

TEMPAT KEDUA : JAMBAN SENIMAN BUJANG LAPOK


JOHAN KATEGORI JAMBAN TERBAIK



ANUGERAH KHAS JURI

Sumber : http://harumperlis.blogspot.com/

Video Kronologi Penglibatan Pembangkang Dalam Insiden Lahad Datu?

3
Sebelum berlakunya insiden berdarah, pemimpin PKR Sabah mengakui Tian Chua dan Sivarasa pergi ke Manila untuk satu misi khas pada 10 Februari 2013.



Kemudian pada 15 Februari 2013, Tian Chua telah membuat 'mind conditioning' kepada penyokongnya dengan menyatakan kedatangan pengganas Kiram sebagai satu sandiwara. Kepada penyokong pembangkang, Tian Chua hanya menyatakan bahawa dia baru pulang dari Sabah dan menyembunyikan misi khas ke Manila.




Pada 7 Mac 2013, bekas pengasas PKR mendedahkan bahawa insiden di Lahad Datu dibiayai oleh Suaram.




Bila dilihat pada senarai orang kuat Suaram, ternyata dua pemimpin pakatan tersebut ada di dalamnya.


Ironinya usaha untuk memisahkan Sabah dari Malaysia bukan satu benda baru bagi Suaram. Sekitar 90an, Suaram pernah menjadi dalan untuk memisahkan Timor Leste dari Indonesia.


Jika tidak percaya dengan kenyataan di atas, ini bukti video Suaram menganjurkan East Timor Conference.


Dengan bukti-bukti ini, MyMassa menyokong sepenuhnya pendirian Pehin Sri Taib Mahmud supaya diadakan RCI untuk menyiasat insiden Lahad Datu.



Nah, sekarang ini terpulang kepada pembaca untuk menilai bukti-bukti ini.

*MACAI memang takkan percaya sebab bagi mereka VIDEO ADALAH BESI, TAK BOLEH JADI SAKTI. Tapi video pasal Pehin Sri Taib Mahmud diorang percaya pulak. Kalau free, mohon layan satu lagi video kat bawah ni.

Alasan Bodoh Macam Ni Pun MACAI Akan Percaya.

7
Alasan terbaru pemimpin kesayangan para MACAI.

Sumber

Dulu masa pemilihan parti, bagi alasan SILAP KIRA. Sekarang ni sila taip pulak.

Tapi macam ni punya SILAP pun MACAI akan sokong.

Sebab MACAI pun SILAP jugak. Tersilap lahir ke dunia ni kerana kebodohannya tak boleh nak diajar, kepandaiannya tak boleh nak diikut.

Jadi kepada para MACAI, teruskan menyokong KESILAPAN pemimpin-pemimpin anda.

*Ada juga pemimpin besar boleh bagi alasan silap taip kos projek. Sebelum ni diorang cakap silap guna MICROSOFT EXCEL. Mungkin kali ni diorang akan salahkan MICROSOFT WORD sebab terlalu 'susah' untuk dipakai.

Khamis, 28 Mac 2013

Panas! Pemimpin pembangkang mana yang terlondeh sebelum pakai seluar ini? #GE13

6


Semalam, PKR dan Anwar Ibrahim terkantoi besar apabila perancangan jahat mereka untuk membuat kucar-kacir pada hari pengundian PRU-13 telah dibongkarkan oleh seorang hamba Allah. Mungkin beliau tidak sanggup lagi bersubahat dengan gerombolan manusia yang begitu tamakkan kuasa, sehingga sanggup mempertaruhkan keselamatan rakyat dan menggadaikan kedaulatan negara demi untuk memenangi satu undi. PKR dan Anwar Ibrahim sering lupa yang Allah SWT itu Maha Besar lagi Maha Berkuasa. Dia mampu mendatangkan hidayah kepada mereka yang dikehendakiNya untuk mendedahkan niat jahat musuh-musuhNya tanpa perlu UMNO bersusah-payah menghantar perisik pun.

Hari ini kami ingin memperincikan lagi 13 rancangan jahat Anwar Ibrahim dan PKR bagi memastikan mereka boleh mencapai kemenangan pada PRU ini, walau dengan apa cara sekali pun. Sebar-sebarkan kepada sahabat handai, rakan taulan dan saudara-mara bagi memastikan kita semua bersedia dari segi mental dan fizikal untuk turun mengundi pada PRU ini nanti.