Isnin, 30 September 2013

CEC DAP tipu lagi? Ahli dipecat tapi boleh mengundi?


DAP didesak supaya memberikan penjelasan kepada rakyat tentang status bekas ADUN Teratai Jenice Lee yang dahulunya dipecat dari DAP ekoran bertanding sebagai calon bebas dalam PRU 13.

Setelah dipecat Jenice Lee berkempen untuk memastikan DAP bersih dari saka-saka Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, Karpal Singh dan Tan Kok Wai. Hasil kempen Jenice, tokong Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang telah merudum undi-undi mereka dalam pemilihan semula CEC DAP.


Keratan akhbar Sinar Harian 22 April 2013.

Namun kelibat Jenice Lee dilihat turut mengundi semasa CEC DAP  pada 29 September 2013 di One World Hotel, Damansara seperti foto di bawah ini..

Jenice Lee turut beratur mengundi...kata dah dipecat dan berpisah dari DAP tapi masih boleh mengundi...confius! (Sumber foto: minaq jinggo blogspot)
Persoalannya...


Bagaimana seorang yang telah dipecat dari parti kerana bertanding sebagai calon bebas dahulu boleh mengundi sebagai ahli parti?

Kalau dalam parti-parti lain seperti UMNO, PAS, PKR, PBB, MCA, MIC, SUPP, PBS dan sebagainya hatta dalam persatuan atau organisasi mana pun, keahlian seseorang itu akan terlucut secara automatik jika ia dipecat parti. Dia atau seseorang itu tidak boleh mengundi atau terlibat lagi dalam membuat sebarang keputusan dan dasar parti atau organisasi yang dahulunya pernah dianggotainya.

Adakah Jenice Lee masih ahli DAP?

Adakah pemecatannya dahulu tidak sah? 

Boleh pulak dia mengundi? 

Apakah wayang sandiwara yang cuba dimainkan DAP kali ni? 


Lihat jari ku ada warna kan? (Sumber foto: minaq jinggo blogspot)

RoS dan SPRM perlu siasat segera. CEC DAP kali kedua ini  mungkin penuh penipuan dan perlu dibongkarkan!


HarakahDaily 29 September 2013 turut menyiarkan kelibat Jenice Lee mengundi di CEC DAP

Kami hanya bertanya memohon perjelasan dari DAP. Inikan negara demokrasi dan setiap rakyat mempunyai hak asasi untuk bersuara dan bertanya, maka DAP perlu menjawab segala keraguan-keraguan ini. Jangan nak dalih ini salah UMNO pulak.



7 comments:

Tanpa Nama berkata... 30 September 2013 2:19 PTG

DAP kalau tak tipu bukan cinabeng komunis namanya.

Bolehkan Anwar Berahim yang dipecat dari UMNO mengundi dalam Pemilihan Agung UMNO nanti?
Bolehkah ahli-ahli PAS yang dipecat dari PAS macam Hassan Ali mengundi dalam Muktamar PAS nanti?
Bolehkah ahli-ahli PKR yang dipecat PKR dan bertanding sebagai calon bebas dalam PRU13 lalu mengundi dalam pemilihan PKR nanti?

Kalau boleh mengundi adakah sah undian tersebut dari segi perlembagaan parti dan syarat RoS?

Tanpa Nama berkata... 30 September 2013 3:28 PTG

CINIONS MULTI TONGSAN TONGKANG TURUN KEBANGAAN CINA BANGSAT DAP

1.The chief instigator Ah Beng Pinang, Lacking sobriety absent sanity,mengamalkan .disorderly conduct dan perangai mahkluk rimba,,mahluk perosak..
Tony PJ Utara masih jadi proxy Tony FFFFF, berapa kali nak jadi Tony FFFF
bersabit dengan KLIA2 ,Tony FFFF ynorok belakang skirt Tony Pua.
Bapak Ah Beng aka UNGker Kit, rasis tegar, hari hari cari pasal..

2.Ah Beng dan Tony PJ Utara sengaja cari pasal memang cari isu remeh..
Ah Beng Umar Abdul Aziz wannabe
Ah Beng marah Kj kerana kes rogol di SUKMA Bukit Jalil
Ah Beng Cari Pasal
Ah Beng The Chief Instigator
AH Beng Cinasian
Ah Beng Super kiasu
Ah Beng Tony PJ UTARA dan Ah Eng SIKAMBUT dan Tony FFFFF Keturunan tetamu asing tanpa jemputan.
3.Ah Beng quarell some politician.
Ah Beng sengaja cari pasal
Tony FFFF suka cari pasal ,penakut,nyorok belakang spender toni tumpel, proxy nya Tony FFFFF
4.Ah Beng memang mencari issue.
Makanan kesukaan Bapak AhBeng dan Ah Beng kacang merah berkuah cuka ,cicah cuka hitam.
Semua ahli parti parti keturunan Cadre sistem PAP.
Tak sedar diri punya Ah Beng cinaseng kiasu.
5.Ah beng multitongsan turun Idola utama ketua pengarang Akhbar the STAR MCA Wong chun, Talam dua muka, hidup 2 alam.,scissorotti ,gunting dalam lipatan Wong Chun wai dan Jocelin.
berjaya beri perlindungan MCA DAP dan 1M.
6.Ah Beng Pengamal kilang rasis , kilang2 rasis itu BAPAK SEKOLAH CINA dan Bapak sekolah vernakular yang taja, (bapak kucing bapak nazifudin aka perosak sitem pelajaran kebangsaan .
7. Ah Beng Bahasa Malaysia fail! Ah Eng Sikambut tak tau BM di ucapan Parlimen.

8.Ah Beng ciniion naik klass ekonomi pesawat MAS pada 2008 sekali aje,, nak dapat publisity murah murahan. 2013 tukar pakai Mercedes,cinion tongkang.
9. Ah Beng dengki dengan PAS yang hendak amal kan
democrasi di Besut.Ah Beng Pencetus dasar CAT tokong.
10.Nak buat 6 billion projek punya untung sibuk kutip tol.dah bagi 1 billion
sub con kapada metal fabrication, berapa agak keuntungan.
mikrosof EXCELL Ambassador,papan kekunci rosak.

Power point demo rosak juge.
11.The chief instigator Ah Beng , tak mau bayar bil air, kerana nak untung
kapitalis yahudi ,buat reseb kerajaan negeri Pulau Pinang,kerana cemburu Selangor adasimpanan tunai 1.8 billion di Bank Bank,yang dapat faedah ribak 3.75 %.

12.Ah Beng tamak, Tony PJ Dengki (dah bakar paspot sendiri di melaka kerana tak mau pergi bazzar ramadhan),Ah Seng Sikambut GAGAL Bahasa Malaysia.Bapak Ah beng hati busuk,mulut hitam,tak tau guna berus gigi.
Semua ,nya kerana Orang Melayu izin, restu,sokon mereka dan hati legam itam mereka, dengki akan orang melayu.
lim dinasti - Lim guan eng hanya (dan tak lebeh dari itu)
1.ketua menteri merangkap pemimpin parti politik :
a.,yang memang cari isu,
b.suka cari pasal,
c.keluar kenyataan provokasi,dan
d.suka sekat kebebasan bersuara akhbar,
e.suka main sentimen dan emosi,
f.chief instigator dlll....
2.kerana politik kepentingan
politik dan hasutan provokasi di pentas pasca pru,.dalam bahasa orang putih occupational hazard,
a.dah lali, cry wolf,dan nyalak sana sini,
b.orang politik dan kuat cakap politik akan setiap tajuk di
politikkan,
c gemar cari isu dan cari pasal,
d.kegemaran utama cari salah orang lain,
LGE, no big deal,sebab cinion cinabeng super kiasu dapat publisity percuma saja.
e.amat gemar dan amat suka
beri gambaran negatif terhadap malaysia di singapura dan di hong kong ma saja untuk publisiti.
cinabeng cinions tak mungkin,mustahil ada rasa suka
malaysia.
f.dia buka buka mulut dia lebih ke politik partian,amal dasar rasis.
g.orang
saperti ini LGE diberi undi olih satu bangsa saja,cinions cinabeng
serumpun dengan tetamu yang tidak di jemputi ..,pakai mikrosof excell pun
salah kira..
arjuna waspada
changkat lobak.

Tanpa Nama berkata... 30 September 2013 3:37 PTG

Just leave her be.

Tanpa Nama berkata... 30 September 2013 10:06 PTG

APA PUN BOLEH
GUA NAK BAGI AMARAN NII

TUMBANGKAN HISHAM@AMARAN

Tanpa Nama berkata... 1 Oktober 2013 7:47 PG

Asal menipu jer cinabeng. Hidup tak sah kalau tak menipu. Tak sah kaya kalau tak menipu. kalau tuhan mereka sendiri boleh mereka tipu, setakat tipu undi tak jadi hal punya...

Tanpa Nama berkata... 1 Oktober 2013 9:47 PTG

DAP simply can reduce, reuse & recycle..

ridzuan zain berkata... 5 Oktober 2013 1:44 PTG

Dia dah isi borang keahlian baru pada mlm pemilihan tu,korang apa tahu..DAP sumua boley..

Catat Ulasan