Isnin, 22 April 2013

PANAS #GE13 : Gambar Terlarang Nurul Izzah. Apa Kata Ulama PAS?

Apa kata ulama PAS bila Nurul Izzah masak di tempat seperti ini?


Jika pembaca tak dapat kesan, cuba perhatikan apa yang ada di belakang Nurul Izzah.

Untuk lebih jelas, pembaca boleh tengok gambar asal ini diperolehi : http://www.facebook.com/pages/Ceggo-BoardROOM/201122609923146

Selain daripad gambar terlarang di atas, Nurul Izzah juga sanggup fitnah pengundi di kawasannya sendiri sebagai pengundi hantu sedangkan mereka ini telah mula mengundi sejak Nurul Izzah belum lahir lagi.

Nurul Izzah - they are not phantoms, they are voters

Sunday, April 21, 2013
  • Some of the alleged 'phantom voters' from Lembah Pantai
    Yahya (centre) said: "Just because our old houses have ceased to exist, that does not mean we are not residents of Lembah Pantai."(Photo by Hussein Shaharuddin/ The Mole)

KUALA LUMPUR: More than 50 registered voters in Lembah Pantai gathered this morning to protest against incumbent MP Nurul Izzah Anwar who had alleged they are phantom voters in the area.

Describing Nurul Izzah's allegation as an attempt to deny the rights of 4,637 voters to vote in the upcoming polls, the voters' representative Mohd Yahya Yusoff said: "We have been living here for many years and many of us have voted numerous times here."

"In fact there are many of us who have voted in the area even way before she (Nurul Izzah) was born."

Yahya, 61, said most of them were registered under their old addresses at the squatters' area before being relocated to the government's housing flats.

"Even when we have been relocated at a new place, we are still residents of Lembah Pantai," he explained.

"Her attempt to nullify our voting registration shows her lack of knowledge about the history of Lembah Pantai. Just because one of the areas no longer exist due to development, it does not mean the addresses are fake and that we are phantom voters."

Yahya listed several areas which were labelled as "phantom voters" hotspots as alleged by Nurul Izzah.

The areas include Kg Pasir Kiri, which is now Taman Gasing Hawker Centre, Kg Lembah Pantai, and squatters' area in Bukit A,B,C and Kg Kerinchi.

"There are residents who voted for her in the last election and felt betrayed with her allegation. Most of us were shocked upon finding out that our names are in the list of so-called phantom voters," he said.

Yahya said the residents have formed a movement called Gempur, to trace all of 4,637 voters to dispute Nurul Izzah's allegations.

Another resident Ahmad Yaacob (pix), 73 told The Mole: "I have been voting since the 1964 general election."

"I have lived in Putra Ria since 1970. There is no problem in voting whatsoever, why must she (Nurul Izzah) create an issue about it?"

Tong Gaik Hooi, 56, a resident in Taman Seri Sentosa said he is not afraid to show his proof that he is a legitimate voter on polling day on May 5th.

"I don't know if it is a political tactic by her to go against BN, but I will just do my duty as a citizen."

On March 22 this year, Nurul Izzah through her lawyer Edmund Bon has filed a judicial review, demanding the Election Commission to nullify the registration of 4,637 or seven per cent out of 72,533 voters in Lembah Pantai parliamentary seat.

However she  failed to get a High Court order to compel the Election Commission (EC) to strike out dubious voter names in the electoral roll for her constituency.

Judge Datuk Seri Zakaria Sam reportedly dismissed the leave application for a judicial review filed by Nurul Izzah for a declaration that the refusal by the chief registrar of election to strike out the voters' names in the principal electoral roll of Lembah Pantai in 2011 and the supplementary electoral roll for the second quarter of 2012 was illegal and invalid.

Nurul Izzah will be involved in a three-cornered fight to defend her seat. She is being challenged by Barisan Nasional's Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin and independent Rusli Baba.

In the 2008 general election Nurul Izzah won the seat defeating BN's Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil by a majority of 2,895.

Sumber : http://www.mole.my/content/we-are-not-phantom-voters-nurul-izzah

*Pemimpin bila dah MABUK KUASA, sanggup fitnah pengundinya sendiri.

24 comments:

Tanpa Nama berkata... 22 April 2013 10:47 PTG

Kes Stopa pun ularmak PAS senyap, inikan pulak parti pil kuda.

Tanpa Nama berkata... 23 April 2013 8:40 PG

suka hati penduduk la nak votes tempat lama dia atau tmpt baru dia kan....kata demoraksi, nurul Izzzah g duduk gereja sana diam2 la

Tanpa Nama berkata... 23 April 2013 10:36 PG

pil kuda 3 singgit!! pil kuda 3 singgit!! pil kuda!!! pil kuda!! majalah Marxisme edisi bumper murah-murah!! promosi khas RM2 stgh saja!! beli 2 dapat 1 je!! duit utk yang 1 lagi kita derma utk tabung perjuangan akhirat!! poster Karl Marx yang terkini!! direka khas oleh warga tempatan!! lagi hebat dari poster maria ozawa!! paling istimewa bidaan spender putih cap boya size XXXXXL!!!

Tanpa Nama berkata... 23 April 2013 12:11 PTG

Hidup Karl Marx hidup komunis hidup pkr...

Tanpa Nama berkata... 23 April 2013 7:05 PTG

Aku tengok muka si Nurul Izzah ni pun dah mendidih darah aku. Mau jugak aku sarungkan muka dia ni dengan spenda Stopa.

Tanpa Nama berkata... 24 April 2013 8:22 PG

Dah sah confirm dia ni petualang Melayu. Dia menghabiskan hidupnya dengan mendampingi puak-puak Kristian. St Paul Inst tu kat mana ye? Nak google jap. Dan untuk apa tujuan ia dibina? Jom nyahkan Nurul dan family dari senario politik Malaysia.

Tanpa Nama berkata... 24 April 2013 8:26 PG

Okay... St.Paul Inst tu SMK. Tapi Nurul tetap guilty bersekongkol dengan DAP.

Tanpa Nama berkata... 24 April 2013 2:35 PTG

Masak pakai white champagne ke?

Tanpa Nama berkata... 24 April 2013 8:29 PTG

gambar dsai ni nampak sengat dibuat buat oleh keparat penyukong umno kami tau ba itu bangang dongol.....!!

Tanpa Nama berkata... 24 April 2013 9:35 PTG

Tanpa Nama berkata 8:29 PTG, lu ingat2 sikit wee....org nak ckp pe ke...ada ke ko kisah! jgn nak kate org weaaa...keparat lu keparat tegar....!

Tanpa Nama berkata... 25 April 2013 3:11 PTG

orang BODOH je yang sokong UMNOporno....KENA TIPU HIDUP2 OLEH PEMIMPIN KORANG...negara tergadai oleh puak2 UMNO,berapa ramai orang melayu kena bodoh ...yang kaya kroni UMNO,CINA..ingat sikit..melayu paling miskin di negara sendiri selama 55 tahun UMPORNO perintah...TAK SEDAR2 LAGI KE???? ....hapuskan UMNO SAMPAI LUBANG KUBOR....

Tanpa Nama berkata... 25 April 2013 4:41 PTG

AHH!! dua2 barisan dgn pakatan pon sama je.. jangan cakap lebih la.. dua2 pon hancing punya kencing. dua2 pon main kroni gak. suruh rakyat bersatu padu, jangan amalkan sikap perkauman. last2, yang jd YB dok berbalah sesama sendiri, pastu terpalit kt penyokong sama. piiiraaah!! baik aku undi herman tino, kurang2 pon manifesto dia lagi elok. terutama kt keharmonian penduduk tanpa mengira parti. yale! yale! yale! yale!

Tanpa Nama berkata... 26 April 2013 4:24 PTG

kaum cina kaya sebab pandai berniaga. kau nak kaya pergilah berniaga. tapi agak2 la. ni bila tengok sorang pakcik melayu senang sikit, sebab berniaga pacak gerai goreng pisang, kau pun jeles nak kaya jugak. minggu depan kau pun pacak gerai pisang kau sebelah gerai pisang pakcik melayu tu. sudahnya dua2 gerai lingkup. macam ni sampai kiamat pun orang melayu tak jadi kaya.

Tanpa Nama berkata... 26 April 2013 7:56 PTG

bodoh takde kena mengena

Tanpa Nama berkata... 29 April 2013 5:24 PG

kalau orang bodoh sokong UMNO maka orang gila bangang pula sokong PR.. sah sah kepala bergelumang taik lagi mau kata orang bodoh.. bangang punya PKR .. kepala toron bontot..ekor dqapat jilat kunyit pun jadilah...

Tanpa Nama berkata... 29 April 2013 4:08 PTG

nurul izzah mabuk..

Tanpa Nama berkata... 1 Mei 2013 9:13 PTG

Jawapan paling bagus.Melayu mesti ada SJK Melayu Untuk latih Melayu berpadu sesama mereka. Kalau tak sampai kiamat pun Melayu tetap akan bergaduh dan hasad dengki sesama mereka. Kalau boleh kita buat SJK Melayu sehingga sekolah MENENGAH DAN UNIVERSITI. Kita bina Kurikulum dan kokurikulum untuk penyatuan dan perpaduan Melayu.
Contohilah sahabat cina dan india kita ada sekolah SJK cina dan Tamil. Hasilnya mereka tak pernah gaduh2 pun. Dan mana ada mereka berpecah-belah lagi sekarang.Sampai bab sentuh hak mereka terus semua bersatu padu.Sebab mereka sudah berpadu dari peringkat rebung lagi. Lain lah dengan Melayu sekarang bila sentuh hak mereka ,mereka pula yang berpecah dan bermatian sokong gugurkan hak mereka.Tiada pendirian langsung. .MELAYU YANG BERSEKOLAH DI SEKOLAH KEBANGSAAN TAK ADA TUJUAN………Tiada ADA KUALITI KEMELAYUAN. Habis BELAJAR aKHIRNYA mewarisi hasad dengki,,khianat,sombong,bongkak sesama sendiri hasil pembelajaran di SK Kebangsaan......macam2 lagilah.
PENTING: Sementara Melayu masih memerintah .KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA yang dipimpin OLEH Melayu sendiri buatlah sesuatu DALAM SELIBUS pendidikan sekolah melayu ,untuk penyatuanKAN kembali Bangsa Melayu. Tak salah dan tak berdosa kalau kita ambil contoh baik orang cina dan india terhadap bangsanya .itulah tujuan mereka bina sekolah sendiri-diri. Kita melayu saja bodoh tak mahu ambil contoh. Asyik2 pendidikan melahirkan bijak pandai melayu yang melawan pemimpin melayu kembali.KALAU TAK DIBUAT INI SAYA PERCAYA 20 ATAU 30 TAHUN AKAN DATANG HABISLAH MASYARAKAT MELAYU AKAN sokong PENUMBANGAN KERAJAAN UMNO SENDIRI. AKAN BERTAMBAH SOMBONGLAH ANTARA MEREKA SENDIRI. AKAN RIAKLAH MEREKA DENGAN JAWATAN. Akan mendahului kekayaan dari bangsanya .Akan senyaplah mereka dibawah pimpinan orang lain…
Sama2lah kita fikir2 kan ……… wanai pemimpin bangsaku. Amin

Tanpa Nama berkata... 1 Mei 2013 9:14 PTG

yang kat belakang tu nanti mak kena buat lauk la bro..

Tanpa Nama berkata... 4 Mei 2013 8:27 PTG

Nampak sgt dakyah palsu pencacai UMNO. YB Nurul Izzah hanyalah menunjukkan kebolehan dia memasak didalam suatu rancangan TV. Salah sangat ke??

Apa yg ada di belakang nya bukan lah dibawah kawalan beliau, mungkin juga NON ALCOHOLIC beverages!

Lagi pun, sudah terbukti oleh para saintis, wine itu baik untuk kesihatan jika tidak di minum berlebihan.

Semoga PKR memegang tampuk pemerintahan Malaysia.

Tanpa Nama berkata... 9 Mei 2013 5:37 PG

hmmm betul juga ya mungkin non-alcoholic beverage...tapi selalunya yang non-alcoholic beverage ni orang akan letak botolnya secara berdiri bukan terbaring...hanya botol arak saja dibaringkan sbb itu adalah salah satu teknik untuk menjamin kualiti kandungannya

tentang penemuan saintis tu ada banyak perbezaan pendapat kerana kajian yang dibuat berdasarkan kaedah yang berbeza....namun begitu yang sebenar-benarnya ianya lebih membawa kemudaratan dari kebaikan dan sebab itulah dalam Al-Quran secara terang-terang diharamkan minum arak..wallahua'lam


Tanpa Nama berkata... 9 Mei 2013 3:07 PTG

..... tahniah! semua menang tanpa pindaan. Selamat berjuang .... kalau boleh debat yang lebih hebat sampai boleh bom mengebom, pancung memancung, santau menyantau dan yang seiras dengannya. Bila dah puas kodong, buntung, cacat, buta dan miskin buat fasa kedua berdebat cara orang kuno .... guna tombak, sumpit, panah, lastik, sabit, baling batu, tabur pasir .... wal hasil balik asal .... bermulalah satu peristiwa jajahan sesama kaum.

Tanpa Nama berkata... 9 Mei 2013 3:09 PTG

..... tahniah! semua menang tanpa pindaan. Selamat berjuang .... kalau boleh debat yang lebih hebat sampai boleh bom mengebom, pancung memancung, santau menyantau dan yang seiras dengannya. Bila dah puas kodong, buntung, cacat, buta dan miskin buat fasa kedua berdebat cara orang kuno .... guna tombak, sumpit, panah, lastik, sabit, baling batu, tabur pasir .... wal hasil balik asal .... bermulalah satu peristiwa jajahan sesama kaum.

Azhar Osman berkata... 20 Mei 2013 12:48 PTG

bila al quran jadi perhiasan ini dunia menuju kehancuran berserti isinya...membezakan sesuatu tanpa akal, berbicara tanpa minda.. fitnah berterusan. perpecahan kaum... tanggujawab kerajaan sekarang ini ialah memartabatkan islam..ini tidak berlaku tetapi sekadar kata kata mulut manis yang berbicara.. ingat pesan nabi s.a.w aku tinggalkan dua perkara barang siapa yang mengikutnya nescaya selamat dunia dan akhirat.. AL QURAN DAN HADIS.. BUKA MATA BUKA MINDA DI MANA LETAKNYA KEMARTABAT DAN KEDAULATAN AL QURAN DAN HADIS PADA HARI INI....

Tanpa Nama berkata... 21 Mei 2013 2:42 PG

Bising pulak pasal melayu, cina india ni.
Siapa yg bawak masuk diorg dulu?
Siapa yg berkhidmat utk Inggeris dulu?
umno korup sana sini,
sharizat bawak lari 250 juta korang x bising pulak.
duti sapa tu?
duit rakyat jugak.
semua org kaya la kot rakyat malaysia ni.
kerja teruk2,bayar cukai tinggi2,
yg dpt duit br1m semua suri rumah.
org nak pembaharuan.
org nak bg kesenangan
kalau nurul izzah ni teruk sangat, apsal menang lg pru13 tu hari?
nong chik terbang mana dah?
jgn nak kutuk dia sangat la.
korang penah fikir kalau korang kat tempat dia, umur 17 tahun, bapak masuk penjara.
masuk penjara sbb apa? sbb mahathir penakut.
takut rahsia terbongkar.
asyik sibuk pasal cerita mahathir yg org x penah cerita.
cerita amwar yg org x penah kaji, x penah fikir pulak.
org pr doa psl umno jatuh, kata org pr ni jahat la bagai.
org umno lg teruk.
blah la!

Catat Ulasan