Rabu, 24 April 2013

MAT TAIB D DAVOA MANILA & SELUAR DALAM SIAPA ?

MAT TAIB DAVAO, MANILA
Sebuah Syarikat memproses Ikan Tuna yang terbesar di Asia Tenggara yang berpangkalan di Davao, Filipina telah bersetuju untuk melabur RM200 Juta membina kilang memproses ikan tuna di Pulau Sebatik. Ketika itu Mat Taib merupakan Menteri Kemajuan Luar Bandar & Wilayah yang bertanggjawab meluluskan projek ini.

Pada ketika itu juga, UMNO mengadakan Pemilihan parti di mana Mat Taib merebut jawatan Naib Presiden UMNO. Mat Taib telah menggunakan kuasa Menterinya untuk menyambar projek tersebut dan hasil wang itu digunakan untuk merebut jawatan Naib Presiden. Ditakdirkan Allah dia gagal. 


Hari ini Mat Taib bercakap pasal tidak Islamik dan sambutan merdeka pakai seluar dalam, siapa pakai seluar dalam sambut merdeka orang UMNO kah atau Mustapa Ali ???

Baca semula bahasa Mat Taib di Sinar Harian, ""...Kalau di sini carca marba punya cara, sambutan merdeka pun boleh menari pakai seluar dalam pun nampak, saya lebih berminat kalau sambutan merdeka, sambutan ini baca doa. Sekarang ini pun radio Ikim, ratingnya tinggi. Minat orang sudah ada ke situ," katanya di http://www.sinarharian.com.my/mobile/politik/mat-taib-umno-sudah-buat-baik-beri-pas-peluang-1.153025

Soalan kita kepada Mat Taib,..siapa pakai seluar dalam sambut merdeka orang UMNO kah atau Mustapa Ali ???

Siapakah yang menanggung akibat sikap Tamak dan Pentingkan diri sendiri itu? Sudah tentu rakyat Sabah di Pulau Sebatik. 

Maka, bagi rakyat Sabah, jika Mat Taib mahu masuk ke Kandang Babi DAP silakan...walaupun dia duduk di kandang PAS, tetapi akibat persenyawaan dan perkawanan PAS dan DAP, tahi-tahi Babi itu terpercik melekat dan berbau kepada mereka semua.

Kami rakyat Sabah tidak mahu  Mat Taib? Kamu di Semenanjung nak ambik kah Mat Taib ini?

Kita sambung semula kisah Mat Taib selepas ini ya, satu satu, slow slow, ada banyak lagi..supaya rakyat tahu siapa dia manusia bertopeng ini!

***Artikel ini adalah sumbangan dari Sabah.



6 comments:

Tanpa Nama berkata... 24 April 2013 12:05 PTG

dah trend...dalam umno tk dapat apa yg dia nak, masuk pr...sah tk ikhlas.

Tanpa Nama berkata... 24 April 2013 12:29 PTG

Eloklah ada usaha nak satukan org Melayu Islam kat Malaysia nie... tapi bagi saya visi TS Mat Taib setakat deman PRU13 nie... setakat boleh pakai.. puak Pas pakai lah.... jap lagi jadi mangsa macam ustz Nasa.. Datuk hassan Ali juga... mana2 individu yg nakkan perpaduan ..satukan Melayu Islam.. dlm Pas ..jak lagi kena sejukbekukan lah...

ke guane

Zz

Tanpa Nama berkata... 24 April 2013 12:47 PTG

Mat Taib??...isshhh Selangor lagi di kencing nya ini kan pulak Pas Piss Pusss.....masok Pas nak bagi nampak sucI Bersih....Selamat menggalas Bewak hidop wahai Pas !

Tanpa Nama berkata... 24 April 2013 1:30 PTG

Datuk Hassan Ali tu Sunni... Ustaz Nasha juga... sekarang sejak mat sabu jadi timbalan presiden PAS, seluruh parti PAS sudah dibawah kawalan Syiah Imamiah. Sedarlah wahai melayu, ini pasal ancaman politik aqidah, bukan lagi pasal politik bangsa.

Tanpa Nama berkata... 24 April 2013 8:31 PTG

baguslah dia masuk PAS..harapkan pengampunan dosa dari mursyidul nik ajis nyanyuk yg boleh menghalalkan segala yang songsang dan sesat, sebab mat taib dh byk buat dosa dgn rakyat masa pegang selangor dulu..

Hidup Melayu, hidup UMNO, hidup BN!!!

Tanpa Nama berkata... 25 April 2013 6:09 PG

Ramai orang mendapat sakit 'suci'. Merasakan diri telah suci apabila mula belajar agama dan memasuki pas konon untuk berjihad. Tetapi mereka tidak nampak pas bukanlah islam dan islam bukan pas. Pas adalah parti yang mentarbiahkan ahli2nya taksub dan takburr dalam beragama.....

Catat Ulasan