Khamis, 7 Mac 2013

Pengganas Sulu : Artikel Terbaik Dari Rakyat Malaysia Yang Anda Harus Baca.

#LahadDatu: Why It Is Best Pakatan Rakyat To STAY AWAY & Not Being Briefed

I know that PR leaders have been calling for special parliament seating to discuss on what’s going on in Lahad Datu, Sabah, and why they are not being briefed or consulted.

I do understand that PR being part of the parliament and MPs for areas they’ve won and elected by rakyat, they deserve to know, briefed and consulted.

However, being a citizen who follows the development in Lahad Datu and do not like this issue being politicized, I’d think better for Pakatan Rakyat to stay away and not being briefed or consulted on details of what’s going on in Lahad Datu, Sabah, for the following reasons:

1- Reuters and Manila Post have reported that opposition member is suspected behind the incident (perhaps Manila Times should also be sued because clearly naming DS Anwar Ibrahim). Reuters report can be read here.





2- Remember what Tian Chua reportedly saying (after 2 PDRM commandos killed in an attack?)



3- Latheefa Koya as one of those in PR (YB Nizar Jamaluddin as another example) keep on questioning the ability of our armed forces. Not just about the usage of Air Asia to transport our troops to Sabah, also just questioning why can’t detect them from entering.





ISA has been abolished, so, being the “expert” in preventive action, can anyone advise, under which act, if we were to arrest them? Remember the those arrested in Sabah back in 2011, in which caused an uproar by opposition members?



So, tell me, what action should we have taken… when our force’s work keep interrupted by fancy lawyers and opposition?

I gave you 3 reasons, in which, actually, the first one alone is strong enough for not allowing PR to be briefed or consulted.

I may disregard Manila Times report saying DS Anwar as responsible. In which, this make anyone of you in Pakatan Rakyat, being the opposition, as a potential culprit. Inviting PR, could be allowing the culprit to know the security details and jeopardize Malaysians safety.



Therefore, setting aside political sides, I am in opinion that Pakatan Rakyat should stay away and not being briefed and consulted on Lahad Datu incident… as one of you (disregarding DS Anwar as reported by Manila Times), could be the one has caused us troubles and our men died.

Thank you.
Sumber : http://ondastreet.wordpress.com/2013/03/06/lahaddatu-why-it-is-best-pakatan-rakyat-to-stay-away-not-being-briefed/

Sampai ke hari pemimpin pembangkang masih kata insiden di Lahad Datu satu sandiwara. Yang terbaru, gambar mayat pengganas pun dituduh pasukan keselamatan kita.

Ini photo yang diputarkan oleh Hishamudin Rais dari Bangsar Utama.



Ini yang dikatakan sandiwara dan anjing-anjing UMNO oleh Tian Chua dan semua jajaran ahli dan pemimpin PKR dan simpatinya kecuali Khalid Ibrahim.


Agaknya forensik PKR, PAS dan DAP yang berdasarkan glove dan kasut boot itu adalah Polis kerana sama dipakai oleh Pasukan Keselamata

Baca seterusnya di sini : http://mymedialab.blogspot.com/2013/03/tergempar-bukti-9-mayat-ops-daulat.html

Perlukan kita beri taklimat kepada orang-orang macam ni?

8 comments:

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2013 11:24 PG

U Ulang, I Saman U!

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2013 11:51 PG

U Saman. I Ulang lagi. ada berani?

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2013 12:04 PTG

Camne kalau kita jadikan MBB dan Hishamudin Rais tu sebagai kambing umpan untuk mengetahui di mana pengganas sulu sedang berada. Sebaik aje mereka tembak, dapatlah anggota keselamatan kita serang kedudukan mereka.

MBB dan HR tu, kalau untung sabut selamat, untung batu... nasib depa laa..

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2013 12:17 PTG

Tak payah bro. Puak-puak ni masa demo BERSIH pun cabut dulu sebelum FRU masuk. Yang kena pencacai-pencacai pemakan dedak. Kesian.

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2013 12:55 PTG

lawan bercakap dengan orang bangang macam Hishamudin Rais dan SI SIAL pakar super impose bodoh Tian Chua tu sampai bila pun tak habis!!! tangkap si sial ni dan hantar anjing2 ni ke sana dan suruh dia orang bersandiwara dengan orang2 Sulu tu!!!

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2013 1:44 PTG

hishaammudin rais lembut ni cakap je pandai betahun2 lari ke london takut kena ISA masa nuar tpm baru bolih balik m sia,lepas tu jdi penfitnah terhandal d abad ni dia kalau bagio sup kaki memang patut pn,si lakhanat tian cuak pn kta sumbat kan najis je dalam mulut baru dia cukap akal,musibat punya cina,nasib korang parlimen batu dapat yb macam sial,,kalau aku jumpa memang aku kahakkn kaw kaw punya! hakkkkkkkkkk puiiiiiiiii

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2013 3:19 PTG

hishammudin rais shut up.....we know who you are from those years.......

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2013 3:53 PTG

hishamudin rais bijak pandai yang dah tua dengan segala kehidupan nya rosak tak sampai kemana-mana...lari sana sini nak bunuh diri konon apabila nak ditangkap. anwar Ibrahim kaki jubok yang bawa dimasuk balik melalui pintu belakang...balik Malaysia hari hari mabuk tulisan kononnya intelektual sebaliknya putar memutar budak jempol.......

ni nak bagi tau Latifah Koya......kalau peliwat peliwat tegar macam hampa anwar Ibrahim dan angkatan yang sewaktu dengan nya menjadi dalang bawa masuk celaka celaka sulu ni nak kesan bagaimana? Begitu juga jika peliwat peliwat tegar ni masuk dalam kain cek boleh lah kot dikesan itu pun jika cek latiffah koya maklum....baru boleh bertindak tapi takkan cek latifah koya nak maklum apa benda masuk dalam kain cek latifah ooooiiiii.

Catat Ulasan