Sabtu, 2 Mac 2013

PANAS! Video Menjawab Bagaimana Sempadan Laut Sabah Bocor Dalam Insiden Lahad Datu

Kepada orang Semenanjung yang tak tahu apa-apa tentang sempadan laut di Sabah, MyMassa kongsikan entri dari blogger Sabah sendiri (http://dkmsabah.blogspot.com/2013/03/sempadan-negara-mudah-dibolosi-ini.html).

SEMPADAN NEGARA MUDAH DIBOLOSI?... INI HAKIKAT SEBENAR



Saturday, March 2, 2013



Seperti yang pengarang duga, ketika kerajaan sibuk menaik taraf sistem pertahanan negara, pasti akan ada anasir yang ambil kesempatan untuk cari kesalahan kerajaan. Terbaru kes pencerobohan di Lahad Datu, pembangkang seperti diramal akan memainkan isu scorpene. Ni mau tanya ba, Scorpene di Sabah ada berapa biji ba?. Itu pun yang paling bising masa scorpene sampai di Teluk Sepanggar adalah orang-orang pembangkang, terutama sekali ahli-ahli PAS yang bapak dia sendiri pun PATI, nak tau siapa? cari sendiri. 



Scorpene sebiji dengan keluasan perairan dan jarak dari Sepanggar ke Lahad Datu, bagi pengarang memang ada rasionalnya cadangan penduduk setempat jika sebuah pengkalan Tentera Laut diwujudkan di antara Lahad Datu dan Semporna. Scorpene sebiji yang ribut sekampung angkara perbuatan pembangkang, rasa-rasanya perlu di tambah lagi sebiji lagi mantap kalau ada 3 biji di Sabah di mana sebuah lagi di letak di Utara Sabah (Kudat). Sepatutnyanya isu berhubung pemilikan persenjataan tidak seharusnya dipolitikkan. Ini tidak!, ada pula istilah Kapal Selam Tidak Boleh menyelam. Bila tentera laut bagi pemimpin pembangkang ni naik kapal selam, keluar pula isu baru "Kapal Selam Hanya Boleh Menyelam 15 meter". Aduh... Bagi naik salah, tak bagi naik pun salah... susah-susah kasi selam saja dorang yang otak pembangkang ni kt dalam laut dan jangan naik-naik. Selesai masalah lama dan buka buku baru. 





Penjelasan Daripada Rakyat Sabah Berhubung Kelonggaran Sistem Pertahanan Negara di Perbatasan.



Kalau ayat sebegini pengarang cukup bersetuju.



Pencerobohan di #LahadDatu: mari kita dengar penjelasan dari rakyat sabah sendiri...



Kwn2, allow me a moment of indulgence to clear the foul stench of stupidity amongst the malaysians. Kes kat LD is nothing new to us sabahans, in the 90s they abruptly came to the shore at Semporna and immediately bombed the police stations, and went amuck at the town.

They are smart people, some left at the sea naik dr kwsn bakau and lived 4 6 mth b4 start to mingle with locals and married them. The tausugs in LD now didn't came all at once, instead they came in batches, with inside helping frm their family at the village.



Trust me they have been there at least 2 3 mth b4 the group bcomes complete, then they decide its time to wage war. Klu tak paham rules of engagement, jgnlah menunjuk pandai ckp bukan2 kata kerajaan lemau, ada hati nak banding dgn Bersih.



Polis kene masuk dulu sbb dorg trained as negotiators, tentera is the last resort as they will not spare anyone once commanded. They need time to ensure all the locals are out of the village and then cut their food and finance sources, hoping the tausugs will surrender. That is our rules of engagement. We are not barbaric stoic like the american soldiers.

Yg pandai ckp je kt media skrg ni cuba bg arahan btukar kt sbh ke swk, meraung bwk keturunan naik turun ofis merayu xnak dok sana, tp mulut mcm haram mengutuk semua yg tlibat kt LD kata klu dorg kt sana lama dah setel. Kene suntik kt spital pun pejam mata mengucap2, tgk darah pun pitam lagi nak g perang.

Those who went in and died today knew they might not come back alive, as that was their vow when inducted to the force. So please, belajar dr sejarah, nak blajar sejarah kene bnyk membaca, sbb tu org kita ramai jd mcm ni, mulut ngan otak tak sama frekuensi, bhs biadapnya bangang abadi. Fedup with their stupidity. Thank u for ur moment.

Sumber : http://dkmsabah.blogspot.com/2013/03/sempadan-negara-mudah-dibolosi-ini.html

Kepada rakyat Malaysia yang salahkan Kerajaan, Perdana Menteri, Menteri Dalam Negeri, Menteri Pertahanan sebab sempadan laut kita bocor, cuba fikir kembali insiden ini. Singapura yang begitu kecil sempadan laut mereka pun Mas Selamat boleh lepas. 
Interpol has issued an "Orange Notice" for the leader of southeast Asian Jemaah Islamiyah, Mas Selamat bin Kastari, who escaped from a detention center Wednesday.
Singapore Home Affairs Minister Wong Kan Seng told his Parliament that a "security lapse" is what led to Mas Selamat's escape. While waiting to visit his family, Mas Selamat escaped from the Internal Security Department's Whitley Road detention facility shortly after 4 PM local time after being granted permission to use the washroom. The escape led to Mr. Wong apologizing for the incident and the beginning of an island-wide manhunt for Selamat.
"When it comes to escapes, the first hours are crucial," said Jean-Michel Louboutin, Interpol's executive director of police services. "The state of Singapore has put into operation everything that's needed to be done. It's a small country, so it's easy to cross and leave."
Selamat, a 47-year-old former bus mechanic and a father of 5, was once accused of plotting to hijack a plane and crash it into Singapore's international airport. He is "someone who presents a potential physical danger to others, but also a potential danger by organizing future bombings," Louboutin said.
Mas Selamat bin Kastari, a Singaporean national of Indonesian birth and extraction, stands 158 cm (about 5 feet 2 1/4 inches) tall and walks with a limp in his left leg.
After the "Orange Notice" was released, Mas Selamat's picture and fingerprints were released to Interpol's 186 member countries. He remains at large.
http://en.wikinews.org/wiki/Jemaah_Islamiyah_leader_Mas_Selamat_escapes_from_Singapore_prison


Apa jenis teknologi moden ketenteraan Singapura takde. So, cuba tengok video ini menjadi bukti sempadan laut Singapura yang lebih kecil dari Malaysia pun boleh bolos jugak.



Kepada bekas Panglima Tentera Laut yang masuk PAS yang tuduh Kerajaan cipta insiden Lahad Datu, tidakkah masa anda berkhidmat dalam TLDM, sempadan laut Malaysia bocor sehingga pelancong asing kita diculik di Pulau Sipadan. Kenapa anda yang kononnya hebat sangat sampai sokong pembangkang tak boleh guna kepakaran yang ada untuk halang penculikan dari kumpulan Abu Sayaf?


*Cakap lebih je puak-puak ni. Haktuih!

7 comments:

Din berkata... 2 Mac 2013 8:18 PTG

Terima kasih blogger-blogger dari Sabah!!!!!!!! Jangan dilayan geng-geng yang kemaruk ke Putrajaya ini. Geng-geng Mat Jenin ini akan tersedar dari mimpi mereka apabila terjatuh dari pokok kelapa tak berapa lama lagi!!!!!

Din berkata... 2 Mac 2013 8:41 PTG

Dalam berita TV3 sebentar tadi, Nalla kata Anugerah Pelakon Terbaik dalam FFM malam ini akan dimenangi oleh pelakon yang memakai rambut palsu

Tanpa Nama berkata... 2 Mac 2013 9:21 PTG

haha sengal din..jgn lupe amik rambut pasu kt bukit aman dulu!!!

Tanpa Nama berkata... 6 Mac 2013 3:52 PTG

Kalau nak sokong Umno/Barisan cakaplah itu hak kamu. Tapi kami Rakyat Sabah ada hak kami untuk menyertai Malaysia. Kenapa Tun Mahathir sanggup menjadi dalang utama dalam membuat arahan I.C. atau Kad Pengenalan Malaysia, kelahiran Sabah ada orang Filipina pelbagai suku bangsa, Indonesia, India, Pakistan pun senang2 dapat I.C. dahulu dan sekarang pun masih ada. Kononnya hendak selamatkan nyawa Barisan Nasional untuk berkuasa. Tapi kenapa tak selamatkan Hak Rakyat Pribumi Sabah. Sudahlah taraf hidup sosio ekonomi masih jauh ketinggalan dengan Semenanjung M'sia. Yang kaya-raya cuma segelintir pemimpin2 Sabah terutamanya Penyanggak Barisan Nasiona, mereka cuma fikirkan kroni dan keluarga sahaja dan bukan fikirkan Rakyat Sabah semuanya, semua itu adalah barua2 BN faham tak. Kes Pencerbohan Lahad Datu dan Semporna adalah senjata makan tuan, kerana projek I.C. Tun Mahathir dan kroni2nya. Senang2 orang luar dapat I.C. apa ini kenapa tak siasat betul2 oleh badan berkecuali Bukan Suruhanjaya Diraja yang ahli2 nya adalah lantikan Pemimpin BN Pusat yang cuma bersandiwara tapi tak ada hasil. Contoh orang2 Flilipina pelbagai suku ada dua I.C yg satu Flilipna dan yang satu Malaysia, kenapa tak siasat. Lebih 800,000 orang penduduk Sabah yang ada I.C sekarang adalah orang2 luar dari dahulu hingga sekarang. Jika di takdirkan nanti ada pemberontakan dalam padan muka dengan Kerajaan Malaysia kerana mereka pemimpin2 BN merestuinya amin- ya rabbalalamin.

MymassaVoice berkata... 6 Mac 2013 4:19 PTG

RCI IC Palsu belum habis bro. Setakat ini majoriti saksi cakap orang yang buat projek IC ni berdasarkan keuntungan wang, bukan arahan pihak atasan (untung juta-juta). Kalau betul bro ni orang Sabah, takkan tak tahu Ketua Pemuda PAS pun pendatang haram, takkan tak tahu Badrul Amin pun dulu IC merah. Kecualilah bro ni memang totok pembangkang.

Kepunden Nargaroth berkata... 10 Mac 2013 2:19 PTG

Kamu orang semenanjung apa tahu... hidup sini dulu baru tau... jangan cakap lebih macam kamu tau suma... bodoh semenanjing...

Tanpa Nama berkata... 10 Mac 2013 5:07 PTG

Pecacai Anwar ke kat atas ni. Patut le meroyan semacam.

Catat Ulasan