Selasa, 12 Mac 2013

PANAS! Apa Kaitan Kapal Perang Ini Dengan Pengganas Sulu?

Bagaimana kapal perang secanggih ini boleh tersangkut di terumbu karang?

Artikel ini masuk dalam kotak e-mel MyMassa. Pencarian MyMassa mendapati beberapa blog dan portal telah menerbitkan artikel yang sama. Artikel kali ini khas untuk pembaca MyMassa yang belum membacanya.
Operasi Sulit Serang Sabah Terbongkar..?

“Kemampuan memiliki senjata untuk penembak tepat adalah antara yang paling memeranjatkan. Ini kerana rifle penembak tepat yang paling murah pun dikatakan berharga RM60,000 satu unit.

“Malah ada yang mencecah harga RM200,000 ke RM300,000 dan sehingga lebih RM1 juta (jarak tembakan melebihi 5 kilometer),” lapor laman itu lagi.

Satu lagi insiden yang perlu diberi perhatian adalah kehadiran kapal USS Guardian di Laut Sulu. Agak memeranjatkan apabila kapal USS Guardian dikatakan terkandas di kawasan terumbu karang Tubbuhata.

Menjadi tanda tanya kenapa kejadian tersebut terjadi pada 17 Januari iaitu 24 hari sebelum pendaratan penceroboh ke atas Sabah pada 11 Februari 2013.

Yang pasti kapal perang tersebut sengaja belayar keluar dari laluan asalnya dan agak pelik kenapa kapal secanggih itu boleh tersasar dan gagal mengenal pasti kawasan terumbu karang di kawasan Tubbataha Reef.

Pihak Tubbataha Reef Marine Ranger telah beberapa kali memberi amaran kepada komander USS Guardian supaya jangan menghampiri kawasan terumbu karang tersebut. Tetapi bagaikan dirancang USS Guardian tetap meneruskan perjalanannya dan enggan berhenti.

Timbalan Pengerusi WWF-Filipina, Jose Ma.Lorenzo Tan berasa hairan dan tidak percaya kenapa USS Guardian dengan sengaja menghampiri kawasan terumbu karang tersebut.

Berdasarkan risikan Filipina, kapal perang tersebut telah melakukan satu operasi rahsia dan kehadiran mereka langsung tidak dimaklumkan kepada pihak berkuasa Filipina

“The question is: Who did they inform? The governor of Palawan (Abraham Mitra) did not know. The Tubbataha Protected Area Management Board did not know. The Western Command (of the Armed Forces of the Philippines) did not know,”

USS Guardian mendakwa kapal mereka tersangkut di kawasan terumbu tersebut, ketika itu apabila pengawal marin Filipina cuba menghampiri kapal tersebut mereka diberi amaran dan USS Guardian bersedia untuk menembak pihak marin Filipina.

“There were eight rangers on speed boats. And they could not even approach. The ship was on general quarters (alarm),”

Menjadi tanda tanya kapal perang tersebut telah dimusnahkan dan segala peralatannya diangkut secara tergesa-gesa. Dalam sejarah Amerika inilah kali pertama kapal perang mereka dimusnahkan dalam keadaan aman bukan di medan perang.

Berdasarkan maklumat risikan dari Filipina, terdapat banyak kegiatan dilakukan dengan alasan mengadakan operasi menyelamat dan memunggah barang-barang.

Tetapi aktiviti mereka dibuat secara rahsia. Yang menghairankan pihak keselamatan Filipina kenapa anak kapal USS Guardian tidak dihantar ke Filipina kerana lokasinya paling hampir sebaliknya anak-anak kapal USS Guardian terus dihantar ke Jepun.

Selepas kejadian memindahkan anak kapal selesai, Sultan Bantilan Muhammad Muizzudin II pemimpin dari gerakan Kesultanan Sulu Darul Islam (SSDI) yang menentang serangan ke atas Sabah mendedahkan ada pihak yang lebih besar di belakang Jamalul Kiram III.

Menurutnya terdapat kehadiran sekumpulan lelaki berkulit putih di dalam kumpulan bersenjata Kiram sebelum mereka menyusup masuk ke Sabah.

Apa yang didedahkan sama seperti yang paparkan oleh portal dari Kanada.

Malaysia Invaded: Hundreds of Terrorists Land on Beaches, Western Media Mute

malaysian air force
Image: Malaysia has called in air support and armor to confront a bizarre terrorist invasion in its eastern state of Sabah.

The West’s woeful, irresponsible coverage of a burgeoning region-wide destabilization, fits in nicely with its coverage of US-Saudi funded/armed terrorism around the world, including in Syria where US-funded terrorists of the so-called “Free Syrian Army” have just taken dozens of UN peacekeepers hostage in the Golan Heights – just days after the US announced it would fund the terrorists further, to the tune of $60 million and the West’s Arab partners have just granted the terrorist faction Syria’s seat at the “Arab League.”
Terrorists are US-Saudi Funded Extremists – Part of Engineered Destabilization.

While the West pleads ignorance over the identity of the militants held up in the jungles of Malaysia’s Sabah state, the militant organizations themselves have declared thousands more in reinforcements are being arranged in the Philippines to join and exasperate the conflict. The Free Malaysia Today newspaper reported in its article, “10,000 Tausugs to sail to Sabah,” that :
Thousands of Tausug from Basilan, Sulu and Tawi-Tawi have sailed to Sabah to reinforce members of the so-called royal army of the sultanate of Sulu who are fighting it out with Malaysian security forces, a Moro National Liberation Front official said Tuesday.
The Moro National Liberation Front (MNLF) of course, is one of several of Al Qaeda’s franchises in Southeast Asia, and spun off the notorious terrorist organization, Abu Sayyaf, a US State Department-listed foreign terrorist organization with direct ties to Al Qaeda.

The Philippines’ terrorist organizations, located amongst the country’s southern islands have long held ties to Al Qaeda and receive funding and support from Saudi Arabia. AFP reported in their 2010 article, “WikiLeaks: US suspected Saudi ambassador to the Philippines of terror link,” that:
The United States suspected a Saudi Arabian ambassador to the Philippines of potential involvement in funding terrorists, according to US diplomatic cables released by WikiLeaks this week.
The report would also state:
Francis Townsend cited Waly’s intervention to secure the release of two members of an Islamic charity detained in the Philippines, the cable showed.
The group was suspected of funnelling funds to Al-Qaeda-linked groups based in the southern Philippines.
It continued stating:
The February 24, 2007, US embassy cable named the charity suspected of terror financing in the Philippines as IIRO, which stands for the International Islamic Relief Organisation.
Intelligence agencies have said IIRO was set up by Muhammad Jamal Khalifa, a brother-in-law of Al-Qaeda chief Osama bin Laden.
The report concluded by stating:
Overall, the WikiLeaks cables singled out Saudi Arabia as the key source of funding for radical Islamist groups including Al-Qaeda, the Taliban, Lashkar-e-Taiba and Hamas.
Saudi Arabia is of course is the chief financier of Al Qaeda, and is currently leading efforts to fund, arm, and fill the ranks of Al Qaeda’s franchises from Mali and Libya, to Syria and Iraq. A multitude of reports from across the West have identified Saudi Arabia as the lynch pin in Al Qaeda’s global terror campaign, including the US Army West Point Combating Terrorism Center.

Its reports “Al-Qa’ida’s Foreign Fighters in Iraq” and “Bombers, Bank Accounts and Bleedout: al-Qa’ida’s Road In and Out of Iraq,” identify a vast terrorist network maintained by the Saudis that recruits, arms, and funds terrorists from across the Muslim World, and can funnel a mercenary army into any desired nation. At the time, the desired nation was Iraq. In 2011, it was Libya. Today it is Syria. The same network that US soldiers fought in Iraq is verifiably in use today, in support of US regime-change operations in Syria.


And while it is acknowledged across even the Western mainstream media that Saudi Arabia is a notorious state-sponsor of terrorism, including the terrorists allegedly behind the September 11, 2001 attacks that left 3,000 Americans dead, the US has had a decades-long, deep economic and military relationship with the despotic Arabian autocracy.

The US maintains permanent military bases inside Saudi Arabia, funds the Saudi military, and has recentlyconcluded the largest arms deal in US history with the Saudis. Additionally, Saudi Arabia’s brutally repressive internal security apparatus is a creation of US advisers and operators.

The Saudi royal family and the elite amongst the US corporate-financier Fortune 500, have maintained deep financial and political ties as well. Saudi Arabian corporate-financier interests (run by the royal family) are tied directly to Wall Street and London via conglomerations like the US-Saudi Arabian Business Council and representation upon the JP Morgan International Council (Khalid Al-Falih of Saudi Aramco, amongst the highest valued companies on Earth).

This also includes the Bin Laden family, whose multi-billion dollar Saudi Binladin Group is an active member of the US-Saudi Arabian Business Council and plays a central role in deciding bilateral policy for the benefit of collective US-Saudi corporate-financier and corresponding geopolitical interests. At one point, the Bin Ladens and the Bush family sat around the same table, as both families were involved in the equity firm, Carlyle. In fact, Bush and Bin Laden family members were clicking champagne glasses together in Washington on 9/11, an event that would make both families immensely rich in the coming decade.
It is clear, most acutely in Libya and Syria, that the use of Saudi Arabia’s global Al Qaeda mercenary army serves both Saudi Arabia’s interests as well as Western geopolitical ambitions, including to exact regime change around the world. And it just so happens that the West and Saudi Arabia both seek regime change in currently Russo-Iranian-Chinese friendly Malaysia.

West Attempts to Install Client Regime in Malaysia

The West has been propping up Malaysian opposition candidate Anwar Ibrahim for years.
Anwar Ibrahim, head of Malaysia’s opposition coalition, which includes the Malaysian Islamic Party (PAS), has spent a lifetime in the service of Western interests. Anwar Ibrahim was Chairman of the Development Committee of the World Bank and International Monetary Fund (IMF) in 1998, held lecturing positions at the School of Advanced International Studies at Johns Hopkins University, was a consultant to the World Bank, and a panelist at the Neo-Con lined National Endowment for Democracy’s “Democracy Award” and a panelist at a NED donation ceremony - the very same US organization whose subsidiaries are funding and supporting Bersih, a faux-pro-democracy Western-funded street movement that in fact was created by, and in the service of Anwar Ibrahim’s political ambitions.

Bersih’s street activism fits into a global pattern of Western-backed “color revolutions,” where meddling in sovereign nation’s political processes to install Western-client regimes is disguised as “democracy promotion.”

Anwar Ibrahim’s affiliations with Malaysian “Islamists,” the already active political subversion his US State Department-funded Bersih movement is sowing in Malaysia’s streets, and his Western backers’ habitual support for terrorism internationally as a geopolitical tool, raises the possibility that his opposition movement is complicit in the conveniently timed militant destabilization Malaysia now faces, only months before 2013′s general elections.

This may be why the Western media refuses to properly cover an otherwise very noteworthy conflict. The fact that these militants are emanating from long-time US ally, the Philippines, and the Philippines’ current role in assisting the US “pivot” towards Asia, and more specifically facilitating a proxy confrontation with China, illustrates the greater regional implications at play. The US intends to install client regimes in Myanmar led by Aung San Suu KyiThailand led by Thaksin Shinawatra’s despotic political dynasty, and in Malaysia led by Anwar Ibrahim. Together, this front will then be turned against Chinese interests as part of a long-planned desire to encircle and contain China.

It will be done so under ASEAN and at the cost of Asia’s stability and prosperity.
The future of Asia hangs in the balance, and therefore conflicts like Malaysia’s battle against armed extremists in Sabah may not be covered by the Western press, but it must be covered by the alternative press. The unhinged insanity that is now spilling blood on Malaysia’s shores, also represented by the West’s proxy Anwar Ibrahim and his attempts to provoke street protests against the ruling government, illustrates just how dangerous the current Anglo-American international order is, and how far its reach extends.
We must  identify the corporate-financier interests driving this agenda, – interests we most likely patronize on a daily basis, and both boycott and permanently replace them to erode the unwarranted influence they have used, and will continue to use against people the world over.

Sumber : http://www.globalresearch.ca/malaysia-invaded-100s-of-terrorists-land-on-beaches-western-media-mute/5325621
MyMassa serahkan kepada kebijaksanaan pembaca blog ini menilai kedua-dua pendedahan ini.

*Nilai-nilaikan.

10 comments:

Tanpa Nama berkata... 12 Mac 2013 10:38 PTG

Bahaya nih...

Anonymas berkata... 12 Mac 2013 11:04 PTG

haha tersangkut terumbu karang. padan muka.

Tanpa Nama berkata... 13 Mac 2013 11:47 PG

Inilah akibat pemimpin lemah....lemah segala-galanya...termasuk daya fikir...bergantun kpd Yahudi dan Barat...(apco, tervino, abromof dll)

PARTI KLENTONG RAKYAT.. berkata... 13 Mac 2013 2:42 PTG

Hang Tanpa nama kat atas ni tau ckap jea pemimpin lemah. Hang sendiri xde buat apa2 pun. Negara Malaysia x iktiraf yahudi la pandai. Hang tu diam2 yang sokong sangat Yahudi.

Tanpa Nama berkata... 14 Mac 2013 1:48 PG

America is getting smarter nowadays. Nowadays to invade a country, they don't have to directly involved, like in Iraq, just supply weapons to some people who are not afraid to die. Now I understand how those Syrians got all the weapons to topple their govt. Now they're using the same tactic in Sabah. Ya Allah, please don't let the Muslims fall into the trap of this evil USA.

namzaman zaman berkata... 15 Mac 2013 12:11 PG

hello tanpa nama di atas.. isu syria dan sabah adalah berbeza... Kerajaan Basyar Assad berfahaman syiah.. Sebelum FSA(Sunni) mengangkat senjata menentang kerajaan Basyar Assad, mereka terlebih dahulu di zalimi oleh kerajaan Basyar Assad.. Lelaki sunni di tangkap dan di seksa.. yg perempuan pula di rogol di hadapan mak ayah, suami, anak, abg atau adik lelaki mereka.. Sunni berusaha mencari pendamaian dengan kerajaan syiah Basyar di meja rundingan.. Akan tetapi kerajaan Bahsar terus menerus menzalimi mereka.. Bila keadan semangkin mendesak.. Mujahidin(FSA) mereka bangkit menentang dengan segala kekuatan yg ada. Mereka bangkit menentang kerajaan yg benar2 menzalimi mereka. Seperti mana sunni di iran.. mereka sentiasa di tindas oleh kerajaan syiah iran.. menanti masa untuk bangkit seperti mana saudara2 sunni mereka di syria...

Tanpa Nama berkata... 15 Mac 2013 9:07 PG

Ini semua permaianan yahudi dan negara yg berbisnes senjata, memang dah konfem kapal perang amerika hantar senjata kepada puak pemberontak ni..

Tanpa Nama berkata... 15 Mac 2013 11:13 PG

u tanya i saman

Tanpa Nama berkata... 19 Mac 2013 12:57 PG

Israil amarika dah lama bengang dengan kita....cuma tunggu masa yang sesuai untuk cetuskan kekacauan.........Tapi pemimpin kita mudah lupa akan ancaman ini ......Ianya bermula dizaman tun mahatir lagi...Tun sangat lantang dan tidak teragak agak menyerang barat dan amarika .......Tapi tun sentiasa beringat dan tidak pernah lupa.
berbeza dengan tun dol dan najib..............Kerana merika melihat tun Mahatir masih hidup dan masih berpengaruh sebab itulah merika kacau Malaysia....ini cuma pandangan pribadi saya ........Bekas KGB

Tanpa Nama berkata... 20 Mac 2013 11:33 PG

Xpyah byk ckp. Mcm ko org smua tahu smua bnda...mcm smbang kdai kopi..
Hgpa dpt info dari mana? Sapa yg tulih? Apa kbnarannya info trsebut?
Kita pon xtau apa sbnrnyakn? Org ni kata org tu xbtl bgitu juga sbaliknya..
Adakah kita ni btl sgt?? Amik cermin tgok diri cmner..
Yg pnting kita harus brsatu jg kdaulatan negara. Kerana wlaupon apa yg brlaku kmudian ari, smua rakyat kena tempiasnya...jgn smpai " Kalah jd arang, menang jd abu " mcm negara islam di Asia Barat. x kira apapon alasanya. Hncur sgalanya..fikir2kn whai rkyat msia yg bijak pndai dn brtamaddun..

Catat Ulasan