Ahad, 3 Mac 2013

Insiden Lahad Datu: Lagi Gambar dan Berita Palsu "Kes Kepala Dipenggal Penceroboh"



LAHAD DATU: Gambar dan Maklumat palsu

MyMassa melakukan semakan terhadap gambar yang digembar-gemburkan sebagai pasukan keselamatan negara kita yang berlaku di Semporna. Namun, ternyata gambar dan info yang disebarkan oleh pengguna facebook tersebut PALSU!... SEKALI LAGI MYMASSA KATAKAN GAMBAR TERSEBUT PALSU!


Gambar tersebut berlaku di selatan thailand. dan gambar tersebut adalah gambar askar Thailand. Klik disini http://eddyrizal.blogspot.com/2010/08/penggal-kepala-askar-thailand.html
ASKAR THAILAND, TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN INSIDEN PENCEROBOHAN ASKAR SULU



MyMassa berharap kepada pengguna facebook tolong beri kerjasama jangan sebarkan gambar dan berita palsu ini kerana implikasinya amat teruk:

1) Penduduk tempatan pasti akan PANIK! DAN SUSAH HATI! 

2) Keluarga pasukan keselamatan akan MERASA RISAU dengan keadaan keluarga mereka yang membuat kawalan ditempat kejadian!


Pohon kerjasama semua supaya mengesahkan maklumat yang diterima daripada pelbagai sumber terlebih dahulu. Jangan melibatkan diri dalam menyebarkan berita khabar angin. Ia adalah satu tindakan menyalahi undang-undang.

Jika yang telah terlajak menyebar berita palsu tersebut. tolong remove dari profile masing-masing. Terima kasih

4 comments:

AnaQarbana berkata... 3 Mac 2013 10:06 PTG

Kerja puak pembangkang yang tak berhati perut...gilakan kuasa dan mengutamakan nafsu syaitan semata-mata.....

Tanpa Nama berkata... 5 Mac 2013 8:14 PTG

Mohon kemaafan pada semua pihak dari Nat Johar atas kesilapan menghantar pos berkenaan unit perisik Malaysia dipenggal diSabah lantaran tersilap baca. Post asalnya (dan gambar tersebut hanyalah gambar hiasan) adalah:
http://budaksrikinta.blogspot.ch/2013/03/terkiniseorang-unit-perisik-kita-di.html

- FB tersebut sebenarhya pun hanya untuk kalangan keluarga, bukan untuk disebarkan pada umum dan tiada niat langsung untuk itu.

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2013 7:49 PTG

Dah nama orang Johor memang bodoh tak tau apa2 haha...

Tanpa Nama berkata... 10 Mac 2013 5:51 PTG

Ditawan kemudian dipenggal kepala merupakan antara kekejaman yang tiada tara dilakukan pengganas Sulu ke atas anggota keselamatan negara. Bukan itu sahaja, seorang anggota pasukan keselamatan yang turut ditawan dirodok perutnya menggunakan parang Sulu atau barong sebelum dadanya dibelah dan dikeluarkan segala organ dalaman. http://belantan.blogspot.ch/2013/03/bukti-kekejaman-pengganas-sulu.html

Catat Ulasan