Jumaat, 1 Mac 2013

BREAKING NEWS: LAHAD DATU AMAN, RAKYAT MALAYSIA PERTAHAN KEDAULATAN NEGARA


BANDAR LAHAD DATU SELAMAT, TENANG DAN PASUKAN KESELAMATAN SEDANG MEMANTAU SETIAP SAAT SITUASI DI LAHAD DATU

Akhbar-akhbar asing terutama di Filipina, yang baru sahaja dipetik oleh akhbar-akhbar media internet pro-pembangkang memberi gambaran kononnya berlaku tembak-menembak di Kg. Tandou, dan Tg. Labian di Lahad Datu beberapa jam yang lalu. 

Wakil Mymassa di lapangan menafikan berlaku insiden tersebut. Apa yang berlaku ialah pasukan Keselamatan Negara kita masih bersabar, memberi ruang kepada rundingan, dan tiada tembak-menembak berlaku antara pasukan keselamatan negara dan pihak penceroboh.

Apa yang berlaku ialah, pihak penceroboh yang keadaan Panik, Kelaparan dan Bergaduh sesama mereka tidak dapat mengawal emosi masing-masing.

Terdapat di kalangan penceroboh, mula melepaskan tembakan ke udara di kawasan kedudukan mereka, ada di kalangan penceroboh terpaksa menembak binatang-binatang yang boleh dijadikan makanan, dan bunyi tembakan itu bukanlah peristiwa tembak-menembak antara pasukan keselamatan negara kita dengan pihak penceroboh.

Tindakan tidak bertanggungjawab pihak pembangkang menghebahkan berita palsu tentang tembak-menembak tersebut sangat tidak bertanggungjawab kerana ianya memberi kesan negatif kepada negara dan penduduk di kawasan Lahad Datu.

Faktanya, Kedaulatan Negara kita mesti dipertahankan dan Keselamatan rakyat Malaysia mesti diberi keutamaan.

Harap rakyat Malaysia bertenang dan berhati-hati dengan berita-berita palsu dari pihak pembangkang.

Laporan lanjut menyusul...

Mymassa voice
Lahad Datu.

* Nota : Berita di lapangan ini merujuk kepada berita pukul 10.00 pagi, Jumaat, 1/3/2013, waktu tempatan.Pada ketika itu keadaan masih terkawal. Berita selanjutnya menyusul kemudian, oleh kerana mymassa voice berada di kampung-kampung dan mengalami beberapa masalah logistik, berlaku kelewatan menghantar berita, ianya amat dikesali (Joy/LD)

19 comments:

Tanpa Nama berkata... 1 Mac 2013 3:59 PTG

OI BODOH LAH KO SANA MAU MENAFIKAN LAGI.. ORG YG BERADA DI TEMPAT KEJADIAN LAGI TAU PEKARA YG TERJADI DI SINI BAH!! NI BLOGGER MMG PALUI!! KALAU XDA DI TEMPAT KEJADIAN JGN KO MCM ANJING.. PANDAI2 BUAT KENYATAAN MAU KAIS NAFI LAGI BENDA YG MMG TERJADI D LAHAD DATU!!

Tanpa Nama berkata... 1 Mac 2013 4:22 PTG

Tadi berita tv3 jam 4ptg bgtau 2 org polis komando vat mati...so...mcmmn ni sbnarnya....berita sapa betul sapa plak yg salah...tolong hentikan politik la...kawal keselamatan negara dlu..xkan spai dah serius baru nak bgtau hal sebenar...adoiiii....kita rakyat malaysia kan???

MymassaVoice berkata... 1 Mac 2013 4:38 PTG

Salam, pihak editorial mengambil kesempatan bahawa artikel yang diterima dari LD ini merujuk kepada situasi sebelum 10am. Kami mengambil keputusan menyiarkannya juga walaupun lewat atas sebab-sebab teknikal.Krew kami di LD sedang mengalami masalah logistik, dan kelewatan berita harap dimaafkan. Harap maklum. CEO Mymassa.

hanizam berkata... 1 Mac 2013 5:07 PTG

ape nak gaduh-gaduh...kat admin kata berita ni ditulis berdasarkan situasi jam 10 pagi....aku ulang balik, 10 pagi....

ni dok kutuk macam-macam, ape yang kita dapat????

pendapat aku, ape yang dikatakan oleh bekas Jeneral ATM & Dr Chandra dalam program soal jawab, ada asasnya kenape kerajaan kita masih ambil pendekatan rundingan...sape ada tonton, terpulanglah mentafsirkannya...

kalau kita tengok ape yang berlaku, bila REUTERS lapor pemberontak nak jumpa orang politik dari parti tertentu, kenape ada yang panas bontot?? siap menafikan ada kaitan dengan pemberontak sedangkan takda pulak dilaporkan dari parti maner???

tu belum lagi kononnya Tian Chua perge jumpa Missuari kat Mindanou 4 bulan sebelum tu...benda ni pun meletup kat blog sebab ada maklumat bocor dari HQ PKR...

Fikir-fikirkan...

hanizam berkata... 1 Mac 2013 5:13 PTG

Al fatihah & salam Takziah untuk arwah/mendiang komando kita yang terkorban...aku dapat maklumat dari kawan disana, 2 komando tu, saudara seislam kita yang mati SYAHID....dah keluar pun nama dalam Blog...seorang Inspektor, sorang Sarjan...

sorang lagi mendiang dari keturunan Iban...tu kawan aku bagitaulah kul 4.30 tadi...

Syahid di hari Jumaat...MASYAALLAH...semoga roh arwah dicucuri rahmat...dah terjamin tempat orang mati SYAHID...ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR...

Tanpa Nama berkata... 1 Mac 2013 5:25 PTG

nak jadi hero . ni bloger penipu besar tmberang nak jadi hero

jai berkata... 1 Mac 2013 5:28 PTG

oii gila, cuba ko jdy pengganas tu, apa kau rasa, msti kau tkut, sudah la kena kepung, lpas tu klau blik negara sendiri hbis kena tahan, lapar lgy.. Wlaupun kau d lahad datu, x semestinya kau tau semua, pernah ka kau kepung kubu dorg,, ndak kn,, lain kli jgn mencarut,, paluii btul...

Tanpa Nama berkata... 1 Mac 2013 5:32 PTG

blog x leh pakai ni bla la

Tanpa Nama berkata... 1 Mac 2013 5:33 PTG

makan bloger kau ni dah xleh dpcaya lgi

syafiq zahidi berkata... 1 Mac 2013 6:35 PTG

LOL boleh salahkan pembangkang =.=.. aku pon bukan kaki politik gila.. tapi geng blog ni kene suap ngan ape sampai jadi mangkok camni.. zz

Tanpa Nama berkata... 1 Mac 2013 10:21 PTG

Hurm..ni la bila tak tau membaca, mengeja dan tgk nombor...ada ja nk cr slh org..blogger tu awl2 inform berita jam 10am dia dpt..jd mst laporan tu b4 jam 10am..serangan tu after 10am..
Syafiq: mmg dr blog2 pmbnkng dok g kuar tnpa sahih tu buat apa..

alysa maysara berkata... 1 Mac 2013 11:10 PTG

12 maut,10 menyerah diri...2 lari ke laut...yang lain p mana? blum g y sda sdia mnetap d sabah...ya allah..jauhkan segala kemungkinan..pulau gaya pun dlm perhatian gtu gak kgau-tenom...

Tanpa Nama berkata... 1 Mac 2013 11:26 PTG

go tentera go hapuskan penceroh tanah air.

Tanpa Nama berkata... 2 Mac 2013 7:40 PTG

Apa yg kita perlukan skg ialah berita yng sah, yang dikeluarkan oleh rtm..tapi brita rtm pn mcm dicontrol..we need accurste and precise news..wlupun org kata nak slindung prkara sebenar x nak rakyat panik tapi apa jadi klu keadaan brtambah parah n rakyat trus dgn ignorance sbab xda update? Prlu buat persediaan..

ain yahya berkata... 2 Mac 2013 8:07 PTG

mari kita sama-sama doakan agar pejuang kita dilindungi ALLAH S.W.T agar dapat mereka menjalankan tugasan mereka demi mempertahankan kedaulatan negara tercinta. cuma yang kita rasa terlepas pandang iaitu aksesori pemakaian pertahanan diri anggota keselamatan kita tidak mengerunkan....
gerunkanlah peralatan tercanggih persenjataan kita kpda pihak musuh...

Tanpa Nama berkata... 2 Mac 2013 10:09 PTG

ko nak berita accurate pegi amik cuti naik flight lepak kat lahad datu sampai semua penceroboh mampus kena tembak atau serah diri....

Tanpa Nama berkata... 3 Mac 2013 12:43 PG

Ape lagi tentera malaysia...
Bertindak lah...
Usah tggu lg...

Tanpa Nama berkata... 3 Mac 2013 12:07 PTG

celaka haram jadah punya punai bengkok si nuar juburi ni...!!!!!!

Tanpa Nama berkata... 4 Mac 2013 3:43 PG

pahamilah blogger ne tulis jam berapa.. 10 pagi hari jumaat 1/03/13, korang komen jam berapa.....tak da akai betol, esok pagi korang p tadika daftar sebagai pelajar baru, belajar betul2 membaca..tu lah klu kedaulatan negara di campur aduk dengan politik ?????????

Catat Ulasan