Selasa, 19 Mac 2013

Artikel Rasis Dari Seorang Cina.


Seorang rakan memanjang satu artikel dari FB (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=584802658214452&set=a.179879922040063.44929.100000541683743&type=1).

MALAYSIA'S EDUCATION DISASTER - TIME FOR CHANGE
An Open Letter From Koon Yew Yin
Dec 20, 2012

As election day comes closer, we will be asked for reasons as to why we should want to change the BN.
When the question is put to me, I tell people that there is no need to enumerate three, four or five reasons.
One simple reason alone is sufficient for Malaysians to elect a new government.

The reason is that the BN has ruined our educational system and put us back at least one generation in our educational standards and standing.

When the country became independent in 1957 our educational system was acknowledged to be amongst the best in the region - and our standard of English education was second to none then.

Today, post May 13 1969, after the introduction of NEP policies in education, we are scraping the bottom of an empty barrel in our standards of educational achievement at all levels. BN's record Whether it is in primary, secondary or tertiary education, the rot and decay is clear. Half literate primary school dropouts that cannot write or speak properly in either English or Bahasa; secondary students with abysmal standards in Mathematics, Science and other core subjects; tertiary students who are provided with glossy university degrees but in fact are unemployable except in the civil service.
This is the disastrous outcome of UMNO BN rule. This is the result of the politicisation of the educational system and UMNO's cynical use of our education system as a political and racial football.
Whether it is with regard to mission schools or vernacular schools or SRJK schools; teaching of science and mathematics; teaching of English; or worst, the creeping Islamisation of our schools; appointment of administrators and heads of schools; the curriculum; examinations; vocational education; funding and allocations - UMNO has inserted its racial and political agenda to debase and corrupt the system. Even issues of race and religion can get mixed up in the food and drinks served in the school canteens. If readers think that I am overly critical of the BN, let me provide two pieces of evidence on the disaster in our education. The first is from the government itself. According to the national education blueprint (Preliminary report, Malaysia Education Blueprint 2013-2025, pp, E4-E5), Malaysia was ranked in the bottom third of 74 participating countries of the Programme for International Student Assessment (PISA) 2009+.

60% of the 15-year-old Malaysian students who participated in Pisa failed to meet the minimum proficiency level in Mathematics, while 44% and 43% did not meet the minimum proficiency levels in Reading and Science respectively.

A comparison of scores shows that 15-year-olds in Singapore, South Korea, Hong Kong, and Shanghai are performing as though they have had three or more years of schooling than 15-year-olds in Malaysia.

Low achievement standards in TIMSS (Maths and Science): far behind first tier; now comparable to countries such as Indonesia.
By 2007 (last published cycle) 18% and 20% of our students failed to meet the minimum proficiency standards in Maths and Science.

The conclusion of the blueprint is shocking. Not only are the gaps between Malaysia and other countries in our region growing, international assessments also revealed that Malaysian student performance is declining in absolute terms.


This dismal and damning conclusion - that we are going backwards instead of moving forward in our education standards and achievement - shows that the problem is not a new one.

It is a long-standing crisis which the BN has successfully concealed from Malaysians thanks to media manipulation and its diversionary focus on use of Bahasa Malaysia as a political weapon and Chinese school issues.

It is a longstanding and divisive "us versus them" issue -between the Malays and non Malays, between Muslims versus non Muslims. In other words, our education system is hijacked or ransomed to serve UMNO's agenda of political survival. Playing up on issues of race and religion is the bane in our schools now.

Baca seterusnya di sini : https://www.facebook.com/photo.php?fbid=584802658214452&set=a.179879922040063.44929.100000541683743&type=1

Sepanjang artikel ini, tiada perkataan lain selain daripada menyalahkan UMNO dan Barisan Nasional.

MyMassa yakin pembaca boleh kesan penulis ini menyokong parti mana.

Cuma SATU persoalan untuk penulis rasis ini :

PARTI MANAKAH YANG BERIA-IA MENOLAK PPSMI SEHINGGA A. SAMAD SAID SAMPAI SEKARANG BERKEMPEN UNTUK PARTI TERSEBUT?




Satu hakikat yang perlu direnung dan difikirkan oleh rakyat Malaysia yang KRITIKAL terhadap Kerajaan adalah transformasi bidang pendidikan yang diperkenalkan oleh Kerajaan UMNO dan Barisan Nasional.

Sebelum ini mungkin Kerajaan yang menetapkan dasar dengan kurangnya partisipasi dari rakyat. Namun di bawah  pentadbiran YAB Perdana Menteri dan YAB Timbalan Perdana Menteri sebagai Menteri Pelajaran, kerajaan telah memperkenalkan DIALOG NASIONAL PENDIDIKAN NEGARA.


Satu platform untuk rakyat terutamanya ibu bapa memberi input-input untuk memperbaiki sistem pendidikan negara.

Tidak perlu untuk turun ke jalan raya. Tidak perlu untuk meroyan di Facebook sambil menyelitkan elemen rasis dan kepartian untuk menghasut orang lain. Cuma perlu pergi menyertai DIALOG NASIONAL PENDIDIKAN NEGARA untuk menyumbang pendapat anda.

Jika dibaca dalam artikel tersebut, antara propaganda En. Koon adalah pelajar Malaysia gagal kerana tidak dapat menjawab Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris di peringkat universiti. Kerajaan Malaysia ketika Tun Dr. Mahathir memperkenalkan PPSMI untuk mengatasi masalah ini. Namun parti pembangkanglah terutamanya PAS yang beria-ia mahu menghapuskan dasar ini. Yang peliknya, bila dasar ini tarik balik, pemimpin pembangkang (dari DAP dan PKR) juga yang beria-ia supaya PPSMI diwujudkan semula!



Sebagai penutup, MyMassa tinggalkan satu lagi soalan untuk pembaca... 
 
Adakah dengan mengundi pembangkang, isu ini dapat diselesaikan kerana dalam pembangkang sendiri tak sepakat dalam hal ini?

*Fikir-fikirkan.

5 comments:

Tanpa Nama berkata... 19 Mac 2013 3:15 PTG

woiii apek tua nak mampos, kalau lu mau semua student di malaysia pandai, bijak, cekap matematik cekap b.inggeris dan segalanya yg terbaik dalam pendidikan..hanya dengan mewujudkan sekolah satu aliran saja di malaysia, semua student tak kira bangsa akan dapat manfaat yang besar. lu mau ka? lu mauuu kaaa apek???

gerenti potong jari lu tak berani setuju sebab lu orang cina sampai mampos pun tak mau buang lu punya sekolah cina.. lu punya sekolah lu mau jaga elok2 maa. lu punya student cakap bahasa kebangsaan pun tak tau, cakap inggeris pun macam sial, tak pandai bergaul dgn orang melayu dan india..apa lu ingat ini di guangzhou apa?? lepas tu salahkan kerajaan itu ini...apa macam hohh?? cilaka lu...

Tanpa Nama berkata... 19 Mac 2013 3:18 PTG

gaya penulisan tak macam apek tua ni je yg tulis...sah babi tua ni dah jadi kambing hitam pihak tertentu...haram jadah betul DAPig.

Tanpa Nama berkata... 19 Mac 2013 4:03 PTG

sebok sgt kata graduan mesia ni ramai mengganggur, tp kaum dia jugak yg tetapkan syarat nk carik kerja kena pandai MANDARIN! not english!

Tanpa Nama berkata... 22 Mac 2013 12:08 PG

woi dasar pendatang haram!dah bagi duduk kat TANAH MELAYU ni besar tuah dah!itu tak kena ini tak kena apa ingat hang berada negara china?dah tak setuju sangat dengan orang MELAYU pi balik CHINA LA..haram jadah punya CINA PENDATANG!!

Tanpa Nama berkata... 22 Mac 2013 5:59 PTG

tak payah cerita banyak dan marah2 kat blog ni... jumpa jer apek DAPig sial ni bagi jer pelempang jepun kiri kanan kat muka dia..lepas tu tunjal penumbuk kat batang hidung dia... sedap jer mulut sial dia komen salah kan orang..apa DONG Zong tu tak CELAKA SIAL???

Catat Ulasan