Jumaat, 22 Februari 2013

Anwar Ibrahim Gelabah Dalam Insiden Lahad Datu? Askar Sulu Mencari Pemimpin Pembangkang.

MyMassa ada melaporkan bahawa Tian Chua membuat pertemuan dengan Nur Misuari 4 bulan yang lepas untuk merancang sesuatu di bumi Sabah.

http://mymassa.blogspot.com/2013/02/top-secret-apa-tian-chua-buat-dengan.html

Nampaknya apa yang dibocorkan oleh sumber dalaman PKR memang benar. Kini Askar Sulu mencari pemimpin pembangkang menjanjikan sesuatu kepada mereka. Perkara ini telah dilaporkan oleh agensi berita antarabangsa, Reuters.
Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues.

Baca seterusnya di sini : http://www.reuters.com/article/2013/02/14/us-malaysia-philippines-idUSBRE91D0BY20130214

Kalau sebelum ini Tian Chua yang keluarkan kenyataan mengaitkan Kerajaan Malaysia 'mencipta' insiden di Lahad Datu, kini Anwar Ibrahim pula terpaksa bersuara. Kenapa Anwar gelabah menyalahkan UMNO sedangkan Reuters tidak menyebut pun pembangkang dari parti mana. Adakah dari PKR, DAP, PAS atau parti pembangkang negeri Sabah seperti SAPP?
Pembangkang Nafi Ada Kaitan Isu Lahad Datu

Oleh IWAN SHU-ASWAD SHUAIB

SUBANG JAYA: Pakatan Rakyat pada Khamis menafikan laporan Reuters yang mendakwa pencerobohan 100 lelaki bersenjata di Lahad Datu atas jemputan pihak pembangkang.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kenyataan itu datang daripada Umno bukan Reuters.

"Itu Umno punya kenyataan bukan Reuters, siapa yang beritahu? Itu Umno punya," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian Institut Rakyat oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) di sini.

Ketika diminta mengulas lanjut berhubung perkara itu, beliau hanya berkata: "Saya tak mahu komen."

Reuters pada 14 Februari lalu melaporkan seorang pegawai tentera Filipina sebagai berkata bahawa kumpulan lelaki itu merupakan pengikut Sultan Sulu yang telah dijemput ke Sabah oleh seorang ahli politik daripada pihak pembangkang bagi menbincangkan mengenai isu tanah.

Kumpulan yang dianggotai 100 orang itu diketuai oleh Raja Muda Azzimudie Kiram, adik kepada Sultan Sulu, Jamalul Kiram III, mendesak bertemu 'personaliti' tertentu apabila rundingan tersebut berlarutan.

Kumpulan berkenaan sebelum ini menuntut pengiktirafan sebagai tentera Sulu daripada kerabat Sultan Sulu, meminta agar komuniti Suluk, yang telah lama berada di Sabah tidak dihantar pulang.
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2013/2/22/mstar_berita/20130221194331&sec=mstar_berita


Pembangkang sudah berani mengadakan perjanjian sulit dengan pihak luar untuk mewujudkan keadaan tidak selamat dalam negara. Berita perjanjian 'sulit' antara pemimpin pembangkang dengan 'tentera' Sulu bukanlah dilaporkan oleh Utusan, Berita Harian, RTM mahupun TV3. Tetapi agensi berita antarabangsa Reuters yang menjadi pemecah berita dalam hal ini.


Kalau sebelum ini Anwar boleh menipu pengikutnya dengan menuduh semua media arus perdana sebagai media UMNO, takkan Reuters pun akan menerima nasib yang sama seperti Utusan, Berita Harian dan TV3?

*Kalau tiada angin, masakan pohon boleh bergoyang?

54 comments:

Tanpa Nama berkata... 22 Februari 2013 10:10 PG

itulah kerja si aljuburi.. asyik nak lepas tangan je.. dia yg buat lepas tu salahkan UMNO.. apa bangang punya pemimpinlah... ini nak jadi PM? kahak tuihh!! lah al juburi..

Tanpa Nama berkata... 22 Februari 2013 10:11 PG

tanya sama pokok...apa sebab goyang...

hahaha teringat lagu hazama...

-smh-

Tanpa Nama berkata... 22 Februari 2013 10:39 PG

Sampai bilakah nak di biarkan Al Juburi Al Masih neh terus membuat onar di negara kite...yg sebenarnya kite rakyat Malaysia yg di zalimi dan di aniaya oleh AL JUBURI AL MASIH dan sekutunya....

Mrk sewenang2 merekayasa fitnah , menudoh tanpa had sehingga kalo xkuat iman pasti yg di tudoh sgp bunoh diri...mnghina dan mmprlekehkan apasaja yg kjaan pimpinan BN buat wlpon mende yg di buat itu benar2 mmberi manfaat pada negara mahupon rakyat...

Bosanla sy dgn AL JUBURI AL MASIH neh......

Jijan Mali.... berkata... 22 Februari 2013 11:15 PG

Aku harap KDN akan siasat perkara ini habis-habisan dan heret pengkhianat negara tu ke muka pengadilan. Menteri Amaran tolong ambik PERHATIAN. Jangan dok bagi AMARAN saja memanjang sampai orang buat BOLAYAN pulak nanti.

mahadzira berkata... 22 Februari 2013 1:23 PTG

tq for the info bro..siasatan yg bagus isu lahad datu nih tgh panas..

Tanpa Nama berkata... 22 Februari 2013 4:48 PTG

Ini semua salah UMNO. Aku tidak salah. Aku Maksum. Teguklah Air Kencing Ku sampai kembung.

Din berkata... 22 Februari 2013 10:10 PTG

Kesian Anwar, sampai tualah nampaknya!!!! Aku cadangkan kepadanya, pandulah kereta ke Putrajaya dan tidurlah dalam kereta untuk dua-tiga malam di situ untuk melepaskan rindu. Mungkin ini dapat mengubati rindu dendamnya terhadap Putrajaya!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata... 22 Februari 2013 10:35 PTG

Tengok dulu siasat dulu jangan dok tau tuduh org melulu

Tanpa Nama berkata... 23 Februari 2013 12:13 PTG

baca sini...http://www.keadilandaily.com/warga-sulu-di-sabah-bukti-bn-gagal-selesai-persempadanan-negara/

samagreen berkata... 23 Februari 2013 3:56 PTG

Aku ykin pertemuan AI dgn NM adalah satu kbetulan saje > Anwar nk mintak Nur bkalkan ikanduyung masin favourit dia dan petai sabah > dan Nur pulak nk pinjam chainsaw Anwar!!

Kalo aku 99.9% prcaya Anwar akn k Putrajaya, samalah jugak aku percaya yg dia ada d Ampang on 22/02/11 @ 22:41 sdg menikmati ikanduyung masin favourit dia > ni jugak satu kbetulan!!

Tanpa Nama berkata... 24 Februari 2013 3:29 PG

.....sabah pasti keluar malaysia...REPUBLIC OF SABAH....

Tanpa Nama berkata... 25 Februari 2013 4:47 PTG

U tanpa nama... dah la tak ada nama, ckp serupa tak ada nama.... ha ha ha

Tanpa Nama berkata... 26 Februari 2013 3:34 PTG

duit zionis, balak besi emas kelantan kedah la wan mohd hilmi

Tanpa Nama berkata... 27 Februari 2013 12:44 PG

Anuwar takda nilai kat Malaysia nie.. halau ja makhluk perosak nie..

Tanpa Nama berkata... 27 Februari 2013 12:45 PTG

dato najib ,,,,,,TOLONG TUKAR SEGERA menteri amaran,,,,,,,DIA LAYAK JADI DUTA SAJA'''''

Tanpa Nama berkata... 1 Mac 2013 1:12 PTG

Tak de duit tapi boleh beli bas mewah tuk tour ceramah..tak de duit tp boleh upah bodyguard bersenjata..tak de duit tapi boleh sewa kapal terbang..tak de duit tapi boleh ulang alik keluar negara..dahsyat sungguh org TAK DE duit skrg nie..

Aron eXcell berkata... 1 Mac 2013 6:10 PTG

Marilah kita berdoa untuk kesejahteraan Malaysia bumi yang tercinta ini. Semoga Allah memberi berkat dan keamanan yang berpanjangan.

Tanpa Nama berkata... 1 Mac 2013 6:20 PTG

Nampaknya aljuburi dah mula gelabah.tembelang dah pecah.takkan agensi berita luar pun umno punya jugak.Mana mau lari kami semua tengok dan nampak anda sedang gelabah.Kalau takde angin masakan pokok boleh goyang!!!!Betul tak rakyat malaysia?????

Tanpa Nama berkata... 1 Mac 2013 6:23 PTG

Saman la agensi berita tu kalau cerita ini tak betul.Kami pun nak tengok juga apa ceritanya.

Perjuang berkata... 1 Mac 2013 9:53 PTG

ada 2 version berkemungkinan....
satu ckp pihak pembangakang...
satu lagi lak ckp pihak yg memerintah sekarang...
mana satu nie...

cityairey berkata... 1 Mac 2013 11:40 PTG

yang penting aktifkan ISO balik..tutup dan tangkap balik semua yg ingin memusnahkan keamanan negara..korang nak tgk ke zaman komunis balik..zaman 13 mei balik..anwar mungkin cuba bawa zaman komunis ke sabah,mampu mempermainkan sultan sulu..janganlah tambahkan lagi nyawa yg terkorban,anwar tahukah anda dosa anda mempertaruhkan nyawa orang lain untuk kepentingan diri di sisi Allah?? Anwar2x..neraka terbentang luas untuk anda berjalan,jika tidak mahu melangkah,berhentilah dari bermimpi,sebab dibelakang anda ada jalan untuk ke syurga,berpegang lah pada tali allah..

Tanpa Nama berkata... 2 Mac 2013 1:16 PG

al juburi..al juburi...anak bini ko duk kt mna ha...klu bkn malaysia? ko nk kena jubur org2 sulu plak nampaknya ni...sudah sudah la nk haru birukan malaysia...ko tak kn sampai kemana

Tanpa Nama berkata... 2 Mac 2013 1:22 PG

ok... bro ada sapa sapa dpt maklumat dimana rajamuda adjimuddin ni skrng...senang la si aljuburi ni cari dia tengah gian tu...

Tanpa Nama berkata... 2 Mac 2013 7:46 PG

Sedarlah orang2 yang sayangkan negara ini "MALAYSIA" negara kita sekarang sedang di ambang kehancuran..sebelum terlambat balik lah ke pangkal jalan.. kembali ke parti yang memerdekakan negara kita..hal-hal lain itu boleh diselesaikan kan secara adik beradik.. jangan sampai negara kita tergadai ..sesal kemudian tidak berguna...

Tanpa Nama berkata... 2 Mac 2013 9:46 PG

masa untuk kerajaan memikirkan semula AKTA ISA...

Tanpa Nama berkata... 2 Mac 2013 3:19 PTG

DATUK NAJIB TUKAR JE MENTERI AMARAN....... KAMI DAH MELUAT DGN DIA. PENAKUT

Tanpa Nama berkata... 2 Mac 2013 3:22 PTG

SEMUA KEJDIAN DAN KEMALANGAN INI ADALAH ATAS KELEMAHAN DAN TINDAKAN YANG LEMBAB DARI MENTERI AMARAN........ADA KUASA PUN TAK TAU GUNA. HIDUPKAN SEMULA ISA... KAMI NAK ISA....KAMI NAK ISA.....

Tanpa Nama berkata... 2 Mac 2013 10:44 PTG

Kuburkan PR dalam PRU13!

Tanpa Nama berkata... 2 Mac 2013 10:44 PTG

mengaku pulak PR takda duit, kalau dah tau takda duit, buat la cara takda duit, sebab dia org takda duit la dia org berkobar2 nak ke putrajaya. sebab apa, sebab tak sabar nak ambil kekayaan negara. sebab itu PR berkobar2 nak tawan sabah dan sarawak yang terkenal dengan sumber hasil bumi. mereka janji nak bagi sarawak 20% hasil royalti jika berjaya tawan putrajaya. adakah kamu percayai? itu janji semasa belum dapat. nanti bila dah dapat, ingat lagi ke janji tu. bagi saya buat apa nak bagi 20% bagi le 50% baru adil sebab negeri pengeluar sepatutnya dapat lebih.

Tanpa Nama berkata... 3 Mac 2013 3:48 PG

Apa kata,sama2 kita buat solat hajat minta Allah swt memanah petir kepada insan yang terkutuk ini. Biar sapa2 yang lihat akan terlopong mulutnya...Kalaulah ia BENAR.

Tanpa Nama berkata... 3 Mac 2013 7:51 PG

solat hajat la wei..minta diselesaikan semua kemelut..

ha othman berkata... 3 Mac 2013 12:23 PTG

wahai orang sabah cincang anwar jika ternampak kelibatnya di sabah

ha othman berkata... 3 Mac 2013 12:25 PTG

PENYOKONG PEMBANGKANG JAGAN SEBUT PASAL ISA, DULU PUAK PEMBANGKANG JUGA MELALAK TEPI LONGKANG NAKJ HAPUSKAN ISA

Tanpa Nama berkata... 3 Mac 2013 12:34 PTG

PR tak ada duit ?.. aku percaya 1000% sebab duit semua ada di tangan Anuar ...

Tanpa Nama berkata... 3 Mac 2013 2:06 PTG

Nak jadi cerdik ke tak ke..... Mat yang merupakan Timb. presiden PAS adalah orang yg pernah menududh DSAI sebagai peliwat pada 1997 sehingga DSAI digelarkan Al Juburi oleh Mat Sabu. karpal Singh yg merupakan Pengerusi DAP adalah org yg mendakwa mempunyai bukti kukuh bahawasanya DSAI melakukan kegiatan liwat yg mana Karpal telah melakukan pendedahan tersebut di Parlimen pada Sep.1997. Cerdik atau tak.... semua tuduhan ke atas DS Najib dilakukan oleh penyokong dan pemimpin Pakatan Rakyat tapi apa-apa tuduhan serta Skandal ke atas DSAI semianya dibuat oleh rakan-rakan baiknya, bekas peguam belanya, bekas pemimpin PR serta bekas pekerjanya. cerdik atau tidak.... RPK yg dulunya disayangi oleh puak PR kini dibenci hanya kerana RPK mengaku dibayar untuk memfitnah DS Najib dan Isterinya.

Tanpa Nama berkata... 4 Mac 2013 1:42 PG

SELAGI AL-JUBURI HIDUP, SELAGI ITULAH M'SIA KACAU BILAU....SANTAU JER PAKAI BOMOH SIAM ....

Tanpa Nama berkata... 4 Mac 2013 7:29 PTG

anuar kalau lah dia baik, jujur, and betul nak menegakan islam dgn ikhlas, mesti lah rezeki tu ada. ni dah berpuluh2 tahun tak jadi2 lg, lepas tu bala je yg banyk turun kat dia. aku tengok muka dia, aku rasa seram la, muka macam dendam semacam je. bila aku tgk muka najib pulak nampak tenang , bila aku tgk muka nik aziz aku rasa mcm seorang yang boleh mendorong kita kepada kebaikan. tapi kenapa eh aku tgk muka anuar rasa macam tu :/ aku tak percaya mana2 pihak. itu sebagai pandangan sahaja.

Tanpa Nama berkata... 4 Mac 2013 8:43 PTG

Lammbat laun org akan sedar..asal ada masalah terus pmbangkang.. tengok berita pun benda yg sama..tlalu byk buang masa dan duit utk nampakkan pmbngkang buruk..sikit2 berita p.pinang,selangor..adoi..lama2 org perasan la..

Tanpa Nama berkata... 5 Mac 2013 8:21 PG

Selagi Anwar masih hidup di bumi ini, selagi itulah orang Melayu tidak dapat bersatu, selagi itu juga banyak huru hara akan diciptanya... insaflah Anwar, hidup di dunia sementara sahaja, akhirat juga yang kekal, buat apa nak kejar dunia... semua itu tak akan dibawa ke kubur.

Tanpa Nama berkata... 5 Mac 2013 12:03 PTG

BN tuduh PR. PR tuduh BN.
Dah lebih 50 tahun pembangkang kalah tapi aman jek. Tapi skrg ni, bila BN di ambang kejatuhan mcm2 lak hal yg jadi. Pilihanraya bertangguh-tangguh, sabah swing, johor pun mungkin swing, PM dlm ucapan tiba2 ngaku kelemahan BN dan minta beri peluang utk perbaiki, brim, bantuan handphone dan beberapa lagi tawaran yg bersifat 'one short'. Itu semua luar biasa. Jadi ikut logiknya, siapa yg lebih terdesak kearah utk "create" keadaan huru hara ni? Adakah org yg dah biasa kalah ke atau, org yg tak pernah kalah tapi bimbang bila kalah semua rahsia akan terbongkar?
Tapi dlm hal insiden sulu ni, w/p aku nmpak reason PR utk menuduh BN tu lebih logik, aku takkan sokong mana2 pihak. Aku tak setuju ianya dipolitikkan.

Tanpa Nama berkata... 5 Mac 2013 12:31 PTG

UMNgOk... ngok forever... dulu kini dan selamanya....

Tanpa Nama berkata... 5 Mac 2013 11:30 PTG

al buntutri, aljuburi, al punggungi...al pungkukri..al anwari.....ingat2 la akhirat...hidup kat dunia maximum pun 70thn ja kot klo umoq panjangla.....pi la tobat dan buat amal ibadat banyak2...mudah2an jadi orang yang berjaya dunia akhirat...selamat dunia akhirat....jgnla duk tempah neraka jahanam.....kaya dunia apa nak buat...bukan boleh bawak masuk kubur....tp AI boleh bawa jam omega masuk kubur kot kui kui...

Tanpa Nama berkata... 6 Mac 2013 1:13 PG

SUDAH TERANG LAGI BERSULUH. SATU DUNIA CAKAP ANWAR YANG RANCANG, TAKKAN ADA ORANG PERCAYA. ISA DAH TAK ADA KEADAAN NEGARA DAH JADI KELAM KABUT.
KALAU KITA FIKIR SECARA LOGIK PERLUKAH KERAJAAN BUAT PERKARA KOTOR SEPERTI INI SETELAH BYK PROGAM DIJALANKAN UNTUK RAKYAT. MINTA SATU SURUHAN DI RAJA DI TUBUHKAN DAN MENGENAL PASTI SIAPA DALANGNYA. MINTA SULTAN BERSUMPAH DAN MENGAKU SIAPA YANG MEMBERI ARAHAN DAN MEMBUAT PERJANJIAN PALSU.
MEMANG TAK PERCAYA DGN PR. NEGARA AKAN TERGADAI DENGAN YAHUDI ANGKARA BALACI YAHUDI DINEGARA KITA.

Tanpa Nama berkata... 6 Mac 2013 1:53 PG

hidup aljuburi walbontoti

Tanpa Nama berkata... 6 Mac 2013 4:24 PTG

Syukur alhamdullillah kerana projek I.C Tun Mahathir dan kroni2nya di Sabah sampai sekarang data2 rasmi menunjukkan lebih 800,000 orang Sabah adalah orang2 luar yang senang dapat I.C. kononnya untuk selamatkan kuasa politik BN. Terima kasih kerana BN/Kerajaan Malaysia. menafikan Hak Kami Pribumi Sabah. Tapi suatu ketika tiba masanya BN dan Kerajaan Malaysia akan berputih mata kerana Sabah akan senang2 mudah keluar dari Malaysia tuntut kemerdekaan kerana bantuan2 orang asing/orang luar yang dapat I.C dengan mudah yang tidak setia atau pura2 setia kepada BN/Kerajaan Malaysia, tengoklah nanti tapi waktu itu nasi sudah jadi bubur. Tak pa bagi saja bubur2 tersebut kepada Tun Mahathir, kroni2nya dan penyanggak2 BN yang tak sedar diri Hak Rakyat Pribumi Sabah kerana itu hasil kerjanya. Terima kasih sekali dan berjuta kali untuk Tun Mahathir, Kroni2nya dan Penyanggak2 BN, ala hai Pak Kadok menang sorak Negeri Sabah Tergadai, tunggu masa dan ketikanya insyallah wabiiznillahitaala amin ya rabbal aalamin.

Tanpa Nama berkata... 6 Mac 2013 4:31 PTG

mana mau lari wahai penjubo???? turki?filipina?itula... seronok sgt jadi dajjal... padan muka ko...org yg sokong dia ni semua akal letak kat juboq jugak... baghal mcm kaldai....

MymassaVoice berkata... 6 Mac 2013 4:39 PTG

RCI IC Palsu belum habis bro. Setakat ini majoriti saksi cakap orang yang buat projek IC ni berdasarkan keuntungan wang, bukan arahan pihak atasan (untung juta-juta). Kalau betul bro ni orang Sabah, takkan tak tahu Ketua Pemuda PAS pun pendatang haram, takkan tak tahu Badrul Amin pun dulu IC merah. Kecualilah bro ni memang totok pembangkang.

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2013 7:15 PTG

pembangkang ni memang babi...sial...haramjadah..... babiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...siallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll.........................

Tanpa Nama berkata... 7 Mac 2013 7:51 PTG

Anwar Ibrahim mesti ditangkap Dan dihukum gantung. Dialah dajjal zaman modern. Dajjal segala rasuah, dajjal segala maksiat, dajjal segala pembunuhan. Bekas timbalan perdana Menteri Yang paling bodoh dalam Dunia. Siapa kata anwar cerdik Dan hebat? Dia adalah perosak bangsa Dan pembunuh. Boneka yahudi Dan amerika. Kebodohannya terserlah dengan China doll, isu kalimah Allah Dan merancang isu lahad datu.

Mempunyai bini Dan anak Yang dungu.

Tanpa Nama berkata... 8 Mac 2013 2:18 PG

anuar ada perancangan yg rapi..dlm ceramah2 dia..lagu tnya sama pokok selalu dinyanyikan..kenapa? sb anuar dah plan awal2..keamanan di sabah akan tergugat, masa tu rakyat akan menentang kerajaan..tapi sayang perancangan anuar tersalah percaturan..bkn umno.tv3.RTM. utusan ataupun BeritaHarian yg cakap..tapi pihak risikan Filipina yg ckp..kedatangan penganas kesultanan sulu ke sabah atas jemputan pihak pembangkang m'sia..sebelum2 ni pembangkang dari semenanjung kerap sangat kesabah tapi bila rakyat sabah di lahad datu dlm kesusahan kenapa x melawat mereka..kenapa perlu takut..kalau PR benar2 ikhlas nk membantu rakyat sabah....akhirnya percaturan anuar bakal menjerat diri dia sendiri..terbongkarnya agenda anuar di lahad datu..maka akan terbongkar juga misteri kematian altantuya..

Tanpa Nama berkata... 8 Mac 2013 2:43 PG

misi anuar ada 2...
1. jika berjaya menjadi PM..2 tahun rakyat akan hidup mewah..lps tu ( utk org melayu) mereka bakal menjadi pengemis di bumi sendiri..kerana anuar anti ketuanan melayu..
2. jika di gagal jadi PM..keharmonian antara kaum dan keamanan negara..akan menjadi MUSUH UTAMA ANUAR.sepanjang hayatnya, .PRU13 adalah penentu niat sebenar anuar dalam politik..kerana usianya kian lanjut..

Tanpa Nama berkata... 8 Mac 2013 2:54 PG

jika anak kamu difitnah berzina dan mencuri..ade pula bukti dan saksi yg boleh mengesahkannya..sedangkan kamu tahu sebenarnya anak kamu tidak melakukan pekara itu..apakah tindakan terakhir yg boleh kamu lakukan untuk mengembalikan maruah anak kamu itu..?
1. suruh dia bersumpah bersaksikan al'quran dihadapan orang yg menuduhnya
2.suruh dia bersumpah dan memaksa orang yg menuduh itu pun sama bersumpah..
3.serahkan kpd undang2 yg menentukan.

Tanpa Nama berkata... 8 Mac 2013 7:12 PTG

to anon 2:43 PG...kamu ni ahli nujum ke apa. BN terlalu byk sgt brgantung pd teori dan andaian dlm berhujah, so jadilah mcm ni....
sedangkan PR berhujah penuh dgn fact and figure. jgn marah nooo...ini realiti...sbb tulah PR grow strong and stronger...
makin byk fitnah BN tabur ikut media TV / akhbar senget, makin menguncup sokongan kpd mereka. Takkanlah masih tak perasan perkembangan tu. Itulah kehendak Ilahi sebab Allah amat MURKA dan MENGHUKUM berat kpd pemfitnah...itu aje..

Tanpa Nama berkata... 9 Mac 2013 10:59 PTG

Asal dari borneo (brunei) pinjamkan kepada sultan sulu kerana sultan sulu dalam keadaan perang satu waktu dahulu. Lalu, datanglah syarikat borneo utara british(sbub) sultan sulu tidak lagi mengambil tahu tentang rkyatnya di sabah, lalu melepaskan sabah sepenuhnya kepada pemerintahan sbub. Lalu jepun serang. Gencatan senjata. Sabah, free state, join semenanjung for the rest of and turn to malaysia. Yahhh

Catat Ulasan