Jumaat, 18 Januari 2013

RCI - SIASAT SIAPA DALANG BAWA PENDATANG PAPUA NEW GUINEA, TORAJA & SOLOMON KE SABAH

WAJAH ORANG-ORANG DARI KEPULAUAN SOLOMON SEMAKIN RAMAI DI SABAH
Ramai di kalangan kita hanya kenal Keningau kerana Ribut Greg yang menghancurkan bukan sahaja harta benda tetapi beribu-ribu nyawa. Namun, tidak ramai yang tahu bahawa Pelampau-Pelampau Kristian yang dinaungi oleh Institute Devolopment For Sabah (IDS) yang diketuai Datuk Dr. Jeffrey Kitingan ketika itu dengan dibantu oleh NGO-NGO Yahudi seperti NDI dan KF di German telah membawa masuk orang-orang Kristian di Keningau khususnya.


Di sebuah petempatan ulu, berdekatan kawasan Ribut Greg di Keningau, mereka ketika itu turut dibantu oleh Gereja-Gereja di Sabah yang kebetulannya kerajaannya juga diketuai oleh seorang Kristian, telah membawa masuk orang-orang Timor (dipanggil Om) dari Papua New Guinea, Kepulauan Solomon dan Orang-Orang Toraja dari Sulawesi Utara yang beragama Kristian dengan tujuan untuk menjadikan negeri Sabah negeri Kristian dan agama Kristian menjadi agama Rasmi negeri Sabah.


ORANG PAPUA NEW GUNIEA BERAGAMA KRISTIAN DIPANGGIL "OM". SIAPA BAWA MEREKA KE SABAH, KINI SUDAH SEMAKIN RAMAI DI SABAH

Orang-Orang Toraja ini kebanyakannya tidak mempunyai agama di tanah asal mereka di Sulawesi Utara. Pelampau-pelampau Kristian di Sabah telah membawa mereka masuk ke Sabah dengan memperkenalkan bangsa ini sebagai  Bugis-Toraja. Walhal dalam bangsa Bugis tidak ada yang bernama Bugis Toraja. 

Kerana bangsa Bugis semuanya beragama Islam, berbahasa Melayu dan mengamalkan budaya orang-orang Melayu dan berasal dari Sulawesi Selatan. 


ORANG TORAJA DI SULAWESI UTARA YANG BERAGAMA KRISTIAN MENGAKU SEBAGAI BANGSA BUGIS DI SABAH UNTUK MENGELIRUKAN 
Sedangkan orang Toraja tidak beragama Islam, hanya berbahasa Melayu  dan juga mengamalkan sedikit-sedikit budaya orang Melayu dan berasal dari Sulawesi Utara. Mereka sengaja mengelirukan kita semua.

Suruhanjaya RCI Sabah telah lari dari tujuan dan skop mereka apabila memberi tekanan hanya kepada orang-orang Islam sahaja, walhal di sebalik semua ini pelampau-pelampau Kristian di Sabah, Gereja-Geraja di Sabah, NGO-NGO Kristian di Sabah, IDS dengan dibantu NDI, KF, Pertubuhan Kristian Asia Tenggara membawa masuk orang-orang Papua New Guniea, Kepulauan Solomon dan orang-orang Toraja dari Sulawesi Utara untuk meramaikan orang Kristian di Sabah!

RCI , jika kamu mendiamkan diri akan hal ini, kami boleh beri kamu nama-nama mereka yang mendapat IC melalui gerakan Kristian dan IDS semasa Datuk Jeffrey Kitingan!






7 comments:

Tanpa Nama berkata... 18 Januari 2013 10:22 PG

DEDAHKAN MYMASSSA, INI SEMUA MAINAN KAFIRUN YANG KEBETULAN SUARA JOSEPH LIMGUAN ENG MEMBAWA MESEJ GOD IS ALLAH, KINI DISAMBUNG PULA RCI YANG TIDAK MENYEBUT PUN AKAN HAL-HAL YG MYMASSA DEDAHKAN...

Tanpa Nama berkata... 18 Januari 2013 10:23 PG

Hehehe

RCI lu orang ada telor dan karipap ka mau jawab ini soalan.

Tanpa Nama berkata... 18 Januari 2013 10:31 PG

Azmin pun ada kes kot, kalau tak takkan le dia mampu pakai kete dan rumah beso, gaji 2k+ je

Siak Kechik berkata... 18 Januari 2013 11:10 PG

Ada orang PAS peduli ini semua?. Mereka hanya menggalakkan perpecahan sesama sendiri sedangkan Islam dihimpit dgn pelbagai kaedah & sudut.
Negara memerlukan pihak berkuasa yg tegas & keras dgn pendatang. Mereka bukan sahaja menikmati barangan bersubsidi oleh kerajaan tapi juga boleh menggugat kedudukan Islam dinegara ini.

Tanpa Nama berkata... 18 Januari 2013 2:47 PTG

wah..betul..betul..

om semakin ramai di sabah. siapa bawa mereka?

tinapas kinupi berkata... 24 Julai 2013 10:20 PG

We dont like all of them not because of their relegion, but this group inter the sabah land without permission.

Tanpa Nama berkata... 8 Januari 2016 10:54 PG

orang toraja sulawesi selatan la...bukan utara...

Catat Ulasan