Sabtu, 26 Januari 2013

Panas! Khairy balun Lim Kit Siang, Bapak Hipokrit!




Hipokrit! itu lah perkataan pertama yang muncul di kepala MyMassa apabila terbaca tweet Lim Kit Siang yang mengaitkan UMNO/BN dengan kematian tragik Kanak-kanak bernama William Yau Zhen Zhong. Tweet LKS mendapat kritikan Khairy Jamaluddin yang menghentamnya kerana sanggup mempolitikkan kejadian itu. MyMassa yakin tiada siapa pun yang mahukan kejadiaan seperti itu berlaku di Malaysia.

Tindakan LKS mengheret kematian William ke dalam politik merupakan langkah yang paling bodoh. Adakah LKS sudah nyanyuk? Jika kita lihat Himpunan Kebangkitan Rakyat baru-baru ini, berapa ramai kanak-kanak telah dibawa  ke perhimpunan yang hanya bermotifkan Politik? Apakah jaminan keselamatan kanak-kanak tersebut bila berada di kelompok-kelompok penyokong yang amarah dengan ucapan pemimpin pakatan yang menyemai semangat kebencian menentang kerajaan?  Nasib baiklah Polis berjaya mengawal himpunan sia-sia tersebut! 






Isu seperti ini tidak harus dipolitikkan dan tidak perlu menuding jari kepada mana-mana pihak. Seharusnya semua pihak harus bekerjasama untuk memastikan perkara seperti ini tidak berulang...Takziah kepada kedua ibu bapa William Yau Zhen Zhong...


9 comments:

Tanpa Nama berkata... 26 Januari 2013 10:35 PTG

Kalau dah tak ada kudis, memang tabi'at jenis mereka 'ni - tahi hidung yang akan mereka congkel. Lepas tu, dia jilat pula...

Tanpa Nama berkata... 26 Januari 2013 10:59 PTG

Hoi.., Kit Siang if you feel it is not safe here, please leave Malaysia and revoke your citizenship. Singapork is ready to welcome you with open arms. After all, many Singaporeans including the 'Mental' Minister (MM) LKY always complain that Malaysia is not a safe destination. But surprisingly they still keep on flocking in hundreds and thousand. Dasar haramjadah!!

Tanpa Nama berkata... 26 Januari 2013 11:20 PTG

yg gi demo tuu anak2 melayu tuu sebab dia ada kisah...jadi2 le kena bodoh puak2ni

Tanpa Nama berkata... 26 Januari 2013 11:22 PTG

Hoi Apek Kit Siang...Lu olang ka Babi tarak tau hormat sama itu keluarga sudah manyak susah hati sebab dia punya anak kemalangan...mati. Lu Apek Kit Siang itu celita mati pun lu mau kasi hot politik ka?? Lu Apek Kit Siang Lu ingat sekalang masih 13 Mei 1969 ke?? Kalau itu Cina sama Melayu gadoh lagi Lu mau tanggog kah Apek Kit Siang?? Nanti bila Lu balik Tongsan (mati) gua kasi main celita jugakk tau. Itu jam balu Lu punya anak cucu ada hati sakit ka...tidak? Lu sudah tua sudah mau mamposss tu..kah? Hormat sikitlah itu olang sudah susah hati tapi lu masih mau politik jugakkkk

Tanpa Nama berkata... 27 Januari 2013 12:01 PG

dah perangai komunis tu..sampai bila2 menyusahkan org je...namapun daPIG.. perangaipun mcm PIG.

Tanpa Nama berkata... 27 Januari 2013 2:42 PG

Oi

Ahmad Albab berkata... 27 Januari 2013 11:35 PG

Lembu punya cina.. Apa yang ko dah buat utk rakyat Malaysia terutama kanak-kanak? Senaraikan? Setakat nak mengutuk babi lagi mulia dari ko.. Xpernah kutuk species sendiri walaupun dilahirkan buruk..

Tanpa Nama berkata... 27 Januari 2013 6:40 PTG

Tua kutuk ni bila nak mampus dgn kwn2 lanjut usia dia?menyemak je kat malaysia.tun m pun dah lama pencen.kasik peluang kat org muda teraju malaysia.

Tanpa Nama berkata... 3 April 2013 11:57 PG

Sama la macam kes TBH, bila pakar forensik dari UK kata kematian TBH disebabkan kecederaan teruk akibat terhempas dari tingkat yg tinggi semua pemimpin Pakatan dan Lim Kit Siang sendiri membisu dan mendiang TBH dilupakan terus kerana tidak lagi memberikan apa-apa keuntungan politik kepada Pakatan Rakyat. Begitu juga dgn Hindraf... sekarang Hindraf tidak lagi bagi apa-apa keuntungan pada Pakatan Rakyat, maka kini Hindraf pun dipinggirkan oleh mereka. Fikirkanlah

Catat Ulasan