Ahad, 30 September 2012

DEMO DI PENGERANG HANYA UNTUK PERTAHAN TANAH ORANG SINGAPURA SAHAJA

3
RAKYAT SINGAPURA


DI PENGERANG, Johor, YB Salahudin Ayob dilapor berkata tidak menentang Projek RAPID, katanya hanya menentang pengambilan tanah untuk pojek tersebut. Isunya kini, Tanah siapa? Tanah rakyat Singapura yang menggunapakai nama rakyat Malaysia ker? 

Dalam tinjauan mymassa awal tahun 2012, kami mendapati penduduk kampung di sana sangat gembira dengan pembangunan Rapid kerana bagi mereka jika bukan sekarang, Pangerang tidak akan membangun dan jika anda balik semula ke Pengerang 20 tahun akan datang maka tiada perubahan yang besar.





YB Salahudin hendaklah bercakap benar, dia mempertahan tanah siapa? Jika dia mempertahan tanah rakyat Singapura itu, itu tidak patutlah. 

Kerajaan mempunyai hak untuk menggunakan mana-mana tanah di dalam Malaysia untuk tujuan jalanraya, sekolah, masjid dan seumpamanya. Dalam peraturan tanah negara, kerajaan boleh mengganti tanah lain atau rumah lain atau bayaran yang sewajarnya demi kepentingan rakyat Pangerang keseluruhannya.

Jika hanya hendak mempertahan kepentingan Rakyat Singapura, itu sudah tidak kena? YB Salahudin perlu berterus-terang tanah yang mana yang dia hendak pertahankan?




LAJIM DIPAKSA BERHUTANG BELI SURAT CINTA ANWAR JIKA MAHU DICALONKAN

0
BEOUFORT BANJIR MENUNGGU LAJIM UKIN
Berita yang baru kami terima daripada orang kanan Datuk Lajim Ukin (Lajim), bahawa Lajim dipaksa Anwar untuk membeli surat penjara anwar kepada Wan Azizah. Lajim belum membayar wang itu,Lajim hanya bersetuju beli atas pentas politik, tetapi pembayarannya dibayar dengan cek kosong.

Menurut orang kanan Lajim, dia dipaksa Anwar untuk membeli surat tersebut jika mahu dicalonkan oleh PR dann jika mahu dibantu semasa PRU13 kelak. Inilah kelemahan Lajim, takut dengan ugutan, apatah lagi ugutan itu dari Anwar sendiri.

Semua orang tahu sebab Lajim keluar UMNO kerana tidak dapat projek di Beoufort. Lajim sangat marah kepada Ketua Menteri Sabah karena menahan projek-projek untuk Parlimen Beoufort. malah Lajim juga marah-marah kepada pegawai-pegawai tinggi kerajaan di Putrajaya kerana projek-projek yang diharap-harapkan di Beoufort tidak sampai-sampai. Sehingga di hari-hari terakhir Lajim masih mengharap.

Lajim kini semakin terperangkap dan diperangkap, di mana nak cari RM50,000...

Khabar dari Beoufort, Penduduk Beoufort terkejut dengan kegilaan Lajim dan ketakutan Lajim membeli surat tak bererti kepada penduduk Beoufort itu.

Lawatan kru mymassa mendapati Penduduk Kampung Suasa, kampung Pintas, Kampung Padas, Kampung Berangkok dan banyak lagi meluahkan rasa marah dengan berita itu.


#Bajet2013: Berita Baik Untuk Pekerja Swasta.

2
LHDN Tegas Individu Pendapatan Bawah RM5,000 Tidak Dikenakan Cukai
CYBERJAYA: Selaras dengan pengumuman penurunan kadar cukai satu mata peratusan, individu yang pendapatan bercukainya di bawah RM5,000 tidak perlu lagi membayar cukai mulai tahun taksiran 2013.

Menjelaskan demikian, Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) Tan Sri Dr Mohd Shukor Mahfar berkata mereka yang berpendapatan bercukai RM5,000 hingga RM20,000 ke atas pula akan menikmati kadar cukai sebanyak dua peratus berbanding tiga peratus sebelum ini.

"Manakala bagi individu yang pendapatan bercukainya antara RM20,001 hinggaRM35,000 pula akan dikenakan cukai sebanyak enam peratus berbanding sebelum initujuh peratus," katanya kepada pemberita di sini.

Beliau berkata pengurangan cukai itu setelah diambil kira semua pelepasancukai dan bukannya mengikut pendapatan kasar.

Mereka yang mempunyai sebarang pertanyaan mengenai Bajet 2013 danpengurangan cukai itu boleh menghubungi Pusat Khidmat Pelanggan di talian1-300-88-3010 atau emel di callcentre@hasil.gov.my.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam pembentangan Belanjawan2013 semalam, mengumumkan penurunan kadar satu mata peratusan cukai mulai tahundepan, langkah itu membolehkan kira-kira 170,000 individu tidak perlu lagimembayar cukai pendapatan.

Mohd Shukor berkata secara keseluruhannya bajet 2013 mengandungi 37 pindaandi bawah Akta Cukai Pendapatan 1967; lapan pindaan di bawah Akta Petroleum(Cukai Pendapatan) 1967; sepuluh pindaan di bawah Akta Cukai Keuntungan HartaTanah 1976; dan enam pindaan di bawah Akta Setem 1949.

Kesemua pindaan itu katanya sebagai menyokong fokus bajet bagi merangsangaktiviti pelaburan, memperkasa pendidikan dan latihan, membudaya inovasi danmeningkat produktiviti.

Justeru itu katanya, LHDN akan menganjurkan Seminar Percukaian Kebangsaan di23 lokasi di seluruh negara, mulai 3 Oktober depan.

Ia bertujuan memberi penerangan lanjut berkaitan perubahan dalam Akta CukaiPendapatan dan akta-akta lain yang ditadbir agensi itu yang terkandung dalamBajet 2013. BERNAMA
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2012/9/30/mstar_berita/20120929222018&sec=mstar_berita

Pengurangan cukai pendapatan ertinya pertambahan pendapatan kita (PCB akan berkurangan). Lebihan pendapatan tersebut boleh digunakan untuk perbelanjaan harian atau simpanan.

Cuma MyMassa tengok, orang yang suka kutuk Kerajaa kaw-kaw (pencacai pembangkang), ramai di antara mereka tak bayar cukai pendapatan pun. Tapi tak habis-habis cakap Kerajaan makan duit dorang.

Kalau pembaca paham, mungkin jadual dari Berita Harian semalam, boleh membantu.

Klik untuk besarkan imej

*Sebar-sebarkan jadual ini kepada rakan-rakan korang.

Sabtu, 29 September 2012

Rumusan #bajet2013 Paling Komprehensif Dari Berita Harian

0
Infografik yang paling komprehensif dari Berita Harian.

Klik untuk besarkan imej

*Apa yang MyMassa nak ulas, BAJET 2013 bukan sahaja memberi kelebihan kepada penjawat awam, malah pekerja swasta juga mendapat manfaat melalui pengurangan cukai pendapatan. Memang tak dapat puaskan hati semua pihak tapi Kerajaan telah melakukan yang terbaik untuk seluruh rakyat Malaysia.

Kenyataan Paling Bodoh Mengenai #Bajet2013 Oleh Mahfuz Bean

15

MyMassa kesian tengok pemimpin PAS yang sorang ni.

Orang lain nak komen pasal BAJET, dia pun nak bagi komen. Tapi cuba pembaca tengok komen Mr. Bean dari PAS.


Agak-agaknya si Mahfuz ni paham ke tidak pasal hutang negara?

Kalau betul kerajaan tak nak atasi hutang negara, kenapa KERAJAAN MENURUNKAN DEFISIT DARI 4.7 % KEPADA 4.0%?

KERAJAAN JUGA BERCADANG NAK TURUNKAN DEFISIT KEPADA 3% SELEPAS INI.

Bila BAJET yang dibentangkan kurang defisit, maka adalah usaha Kerajaan nak turunkan jumlah hutang negara. Kalau benda asas tentang BAJET macam ni pun si Mahfuz tak paham, macammana mamat ni boleh jadi AHLI PARLIMEN?

Yang lebih menghairankan, macam mana orang PAS yang kononnya ramai dari golongan profesional boleh lantik SI BODOH macam ni jadi naib presiden PAS?

*Lebih baik diam dari menonjolkan kebodohan diri sendiri.

PENCERAMAH ANTARABANGSA AKAN DEDAH KEJALANGAN PLURALISME ANWAR IBRAHIM

0





Dr Zakir Naik, penceramah Islam terkenal dalam topik perbandingan agama datang ke Malaysia untuk menyampaikan syarahan umum pada 28 September hingga 7 Oktober 2012. 

Kehadiran beliau dianjurkan Saba Islamic Media. Pendaftaran peserta adalah percuma terbuka kepada Muslim dan bukan Muslim. 

Jumaat, 28 September 2012

MENGEJUTKAN: ANWAR DAPATKAN NASEHAT SINGAPURA BUAT BAJET PR

8
WANITA INI DIBERI GAJI 18K BERJAYA MEMPERBODOH ANWAR
 Sesiapa yang melihat penyediaan bajet PR kali ini pasti dapat merasakan perbezaan yang ketara. Nampak kali ini, Anwar hendak menekankan agenda meruntuh, demonization beberapa agensi kerajaan yang dibina oleh kerajaan. 

Meruntuh sahaja? Apa sebenarnya yang Anwar inginkan? Apa program baru yang Anwar nak tawarkan.

Rupa-rupanya, ada budak baru yang membuat kerja bajet PR tahun ini. Rafizi dan Tony Pua pun tidak memberikan input yang diharapkan. 

Katanya, orang baru yang lebih menarik perhatian Anwar mempunyai pemikiran yang sangat lateral dan mempunyai idea yang sangat baru.

Tricia Yeoh
Tricia Yeoh – adalah permata baru dalam PKR. Sekarang ini menjadi Research Officer TS Khalid Ibrahim (18k sebulan); Tricia sudah mula digunakan Anwar di peringkat yang lebih tinggi, Level nasional. 

Tricia ini memang mempunyai minda ‘samarata’ – egalitarian. Semua mesti sama rata. Tak boleh ada perkauman dan sebagainya.

Pemikiran seperti Tricia Yeoh ini memang kena dengan fahaman politik Anwar sekarang. Gung-ho liberalism. Liberalkan semua perkara.

Anwar sendiri sudah memaklumkan kepada TS Khalid, bahawa Tricia perlu berada di dalam Parlimen untuk PRU yang akan datang ini. Salah satu kawasan Parlimen – urban seat di Selangor akan menjadi milik Tricia Yeoh. Anwar mahu budak muda ini diberikan peluang yang lebih luas.

Tapi Anwar tidak tahu satu perkara, dalam pada Anwar percaya dengan kebijaksanaan Tricia – satu bab daripada bajet (mengenai perumahan); sebenarnya disediakan oleh orang lain. 

Tricia yang tidak faham sangat mengenai property – telah sub-con penyediaan bajet ini kepada seorang lower rank legal officer HDB Singapura. Sebab itu, Anwar tidak ada modal lain, kecuali menggunakan model HDB Singapura.

Kerajaan Bagi Bonus Sebulan Setengah Kepada Penjawat Awam.

0
Selain daripada pemberian bonus sebulan setengah kepada penjawat awam, Kerajaan BN juga memberikan RM500 kepada pesara.


Pencen minimum juga dinaikkan sebanyak RM100 ringgit daripada RM720 kepada RM820.

Berikut adalah intipati BAJET 2013 yang dilaporkan oleh Mstar (http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2012/9/28/mstar_berita/20120928183647&sec=mstar_berita).

INTI PATI BELANJAWAN 2013
KUALA LUMPUR: Berikut ialah intipati Belanjawan 2013 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, yang juga Menteri Kewangan, di Dewan Rakyat, pada Jumaat.

Tema Belanjawan 2013 ialah "Memakmur Negara, Mensejahtera Rakyat: Sebuah Janji Ditepati".

* Peruntukan RM251.6 bilion bagi melaksanakan semua langkah, program dan projek pembangunan.

* RM201.9 bilion diperuntukkan bagi perbelanjaan mengurus dan RM49.7 bilion bagi peruntukkan pembangunan.

* RM58.6 bilion diperuntukkan bagi Emolumen dan RM33.7 bilion bagi perkhidmatan dan bekalan.

* RM3.0 bilion diperuntukkan bagi pelaksanaan projek permulaan (EPP) bagi tahun 2013.

* Penyediaan Dana Strategik Pelaburan Domestik berjumlah RM1.0 bilion di bawah Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia untuk aktiviti penyumberan luar dan pemerolehan teknologi oleh syarikat tempatan.

* Penyediaan dana sebanyak RM1.0 bilion di bawah Skim Pembangunan PKS bawah kendalian SME Bank.

* SME Bank dengan kerjasama Bank Pembangunan Islam akan menyediakan Dana Industri Halal sebanyak RM200 juta untuk membiayai modal kerja PKS terlibat.

* Skim perlindungan insurans berkelompok kepada penjaja dan peniaga kecil berdaftar dengan had maksimum RM5,000 dengan peruntukan RM16 juta setahun.

* Pertumbuhan ekonomi diunjur berkembang kukuh pada kadar 4.5 peratus hingga 5.5 peratus.

* KDNK nominal dijangka melepasi paras RM1.0 trilion.

* Peruntukan RM251.6 bilion bagi program dan projek pembangunan, dengan fokus terhadap kesejahteraan rakyat.

* Kutipan hasil Kerajaan Persekutuan 2013 dianggarkan meningkat kepada RM208.6 bilion.

* Pelaburan swasta dijangka meningkat kepada RM148.4 bilion.

* RM30 bilion diperuntukkan bagi sektor ekonomi untuk menampung keperluan infrastruktur perindustrian serta pertanian dan pembangunan luar bandar

* RM11.1 bilion diperuntukkan bagi sektor sosial termasuk pendidikan dan latihan, kesihatan, kebajikan, perumahan serta pembangunan masyarakat.

* RM4.6 bilion diperuntukkan bagi pembangunan sektor keselamatan, RM2 bilion bagi pentadbiran am dan RM2 bilion untuk simpanan luar jangka.

* Kerajaan akan terus memperhebat pelaksanaan 12 Bidang Keberhasilan Utama Ekonomi (NKEA) negara.

* RM3 bilion diperuntukkan bagi pelaksanaan Projek Permulaan, termasuk RM1.5 bilion bagi projek pertanian seperti kelapa sawit, getah, herba bernilai tinggi dan padi.

* Perbadanan Nasional Bhd menyedia kemudahan pinjaman hingga RM25,000 bagi pemegang lesen dan RM500,000 bagi penyedia lesen menerusi program Transformasi Perniagaan.

* Elaun Cukai Pelaburan 100 peratus untuk 10 tahun bagi aktiviti penapisan produk petroleum kepada yang layak.

* Program Insentif Global bagi Perdagangan (GIFT) ditambah baik dengan pengecualian cukai pendapatan 100 peratus ke atas pendapatan berkanun bagi tempoh tiga tahun pertama operasi.

* Perbelanjaan menerbitkan AgroSukuk diberi potongan cukai dua kali bagi tempoh empat tahun mulai tahun taksiran 2012 hingga 2015.

* RM500 juta diperuntukkan bagi projek River of Life bagi mengindahkan Sungai Klang, RM300 juta untuk projek pemulihan rangkaian paip dan pembetungan bagi perkhidmatan dan kemudahan air.

* RM358 juta diperuntukkan di bawah perbelanjaan pembangunan sempena Tahun Melawat Malaysia 2013/2014.

* Lanjutan pengecualian cukai pendapatan selama tiga tahun bagi pengusaha pelancongan yang mengendalikan sekurang-kurangnya 750 pelancong asing atau 1,500 pelancong tempatan setahun.

* Memberi penekanan kepada sektor pertanian untuk meningkatkan pendapatan negara dan memastikan kelestarian jaminan bekalan makanan. RM5.8 bilion diperuntukkan kepada Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.

* RM30 juta diperuntukkan bagi pembangunan program pertanian merangkumi aplikasi penggunaan teknologi tinggi dalam pengeluaran buah dan sayuran, peningkatan bekalan benih berkualiti, kestabilan harga melalui jualan terus dari ladang, pewujudan pasar ikan rakyat serta penambahbaikan institusi latihan pertanian.

* RM75 juta bagi meningkatkan pengeluaran produk makanan dan kesihatan.

* RM432 juta disediakan untuk program penanaman semula pokok kelapa sawit di bawah NKEA sektor perladangan.

* RM127 juta disediakan untuk pembangunan bahan terbitan oleo bernilai tinggi yang dapat mengubah komposisi industri hiliran.

* Empat kawasan jelapang padi baru dibuka dan diperluas iaitu di Kota Belud, Batang Lupar, Rompin dan Pekan. Pertambahan seluas 19,000 hektar dengan penyertaan 12,237 pesawah dijangka menghasilkan 104,000 tan metrik dengan perbelanjaan sebanyak RM140 juta.

* RM230 juta diperuntukkan sebagai insentif tangkapan ikan dan bayaran elaun bantuan sara hidup nelayan. Pada masa ini kerajaan memberi elaun sara hidup RM200 sebulan kepada nelayan, menyediakan insentif pada kadar 10 sen hingga 20 sen sekilo bagi hasil tangkapan ikan dan memperkenal skim perlindungan insuran nelayan.

* Pengecualian cukai pendapatan bagi tempoh 10 tahun kepada syarikat berstatus Tun Razak Exchange, pengecualian duti setem berstatus TRX Marquee dan pengecualian cukai bagi pemaju hartanah.

* Yayasan Wakaf Malaysia, di bawah Jabatan Wakaf Zakat dan Haji diberi tanggungjawab untuk merangka pelan induk Wakaf Korporat dengan mengambil kira struktur perundangan Agama Islam Negeri.

* RM9 bilion atau 43 peratus daripada nilai kos infrastruktur projek MRT diperuntukkan kepada syarikat Bumiputera.

* Dana Pembiayaan Bumiputera berjumlah RM1 bilion akan disediakan oleh SME Bank untuk membantu PKS membiayai pengambilalihan anak syarikat milik GLC yang menjalankan aktiviti bukan teras dan telah dikenal pasti untuk dijual.

* Skim Jaminan Modal Kerja akan dilanjutkan sehingga Disember 2013, dan diperluaskan kepada syarikat Bumiputera Berprestasi Tinggi serta kelayakan manakala dana pemegang saham syarikat ditingkatkan kepada RM20 juta.

* DanaInfra Nasional Bhd akan terbitkan bon runcit bernilai RM300 juta akhir tahun 2012 untuk biayai pembangunan MRT.

* Perbelanjaan tambahan menerbitkan bon dan sukuk runcit akan diberi potongan cukai dua kali mulai tahun taksiran 2012 hingga 2015.

* Pelabur individu diberi pengecualian duti setem ke atas surat cara yang terlibat dalam urus niaga bon dan sukuk runcit.

* Suruhanjaya Sekuriti perkenal inisiatif Graduate Representative Program dengan sektor swasta bagi melatih 1,000 graduan.

* Peruntukan modal Danajamin ditambah sebanyak RM400 juta dalam tempoh dua tahun. Suntikan ini dapat melipatgandakan nilai terbitan antara RM4 bilion hingga RM6 bilion.

* RM100 juta disediakan kepada Yayasan Pasaran Modal melalui Tabung Pembangunan Pasaran Modal di bawah kawal selia Suruhanjaya Sekuriti.

* RM2.4 bilion diperuntukkan bagi pemberian subsidi dan intensif pertanian. Bantuan ini termasuk RM480 juta bagi subsidi dan insentif padi yang merangkumi pemberian subsidi harga padi, RM465 juta pemberian subsidi baja padi, RM80 juta insentif peningkatan hasil padi, RM563 juta insentif pengeluaran harga padi, RM528 juta subsidi harga beras dan RM85 juta subsidi benih padi sah.

* Memperkenalkan Skim Perlindungan Takaful Padi kepada pengusaha sawah di bawah 10 hektar, yang dapat memanfaatkan 172,000 pesawah. Buat permulaan kerajaan memperuntukkan RM50 juta.

* RM41 juta diperuntukkan bagi projek Azam Tani bagi memberi manfaat kepada 6,730 peserta keluar daripada garis kemiskinan.

* RM38.7 diperuntukkan kepada Kementerian Pelajaran meliputi peruntukan mengurus dan pembangunan.

* Peruntukkan tambahan RM500 juta bagi meningkatkan kemahiran guru dalam pengajaran subjek-subjek teras, yakni Bahasa Kebangsaan, bahasa Inggeris, sains dan matermatik melalui pendekatan "Higher Order Thinking Skills".

* Tambahan RM1 bilion lagi kepada Tabung Khas Pembinaan, Penambahbaikan dan Penyelenggaraan Sekolah khusus bagi keperluan mendesak untuk membaik pulih bangunan sekolah, penyelenggaraan, pembelian peralatan dan pembinaan blok tambahan.

* RM1.2 bilion diperuntukkan bagi pendidikan prasekolah termasuk kepada Jabatan Kemajuan Masyarakat, Kementerian Pelajaran, PERMATA dan Jabatan Perpaduan dan Intergrasi Nasional.

* Peruntukkan RM380 juta disediakan di bawah Kementerian Pelajaran untuk penempatan guru prasekolah.

* Kerajaan mencadangkan geran pelancaran RM10,000 kepada penyedia Pusat Pendidikan Awal Kanak-kanak (ECCE) swasta untuk membantu mereka membuka taska baru yang berkualiti. Dianggarkan 1,000 ECCE swasta baru akan mendapat manfaat.

* Potongan cukai dua kali akan diberi kepada majikan yang menyediakan elaun atau subsidi kepada pekerja dan perbelanjaan penyelenggaraan kemudahan taska dan pusat jagaan.

* Potongan cukai bersamaan dengan jumlah pelaburan oleh pelabur pemangkin dalam syarikat teroka dibenarkan ditolak daripada semua jenis pendapatannya.

* Dana Skim Pembiayaan Teknologi Hijau akan ditambah sebanyak RM2.0 bilion lagi dan tempoh permohonan skim ini dilanjutkan sehingga 31 Disember 2015.

* Kerajaan akan memastikan hutang Kerajaan Persekutuan tidak melebihi paras 55 peratus kepada KDNK dan defisit fiskal terus berkurangan kepada tiga peratus menjelang 2015.

* Sistem percukaian negara akan diperkukuhkan dengan sistem cukai yang menyeluruh dan saksama.

* Perolehan kerajaan dan pembelian adalah berdasarkan prinsip "nilai untuk wang".
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2012/9/28/mstar_berita/20120928183647&sec=mstar_berita


ADAKAH INI GAMBAR YB SALLEH MAN PENANG???

0
SUDAH TENTU BUKAN MR. MALIK

Blog ini mendedahkan cerita ini...http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2012/09/hot-sakndal-siapakah-vvip-disebelah.html..Adakah ianya YB Salleh Man dan Mat Sabu yang dikatakan mengunjungi Kelab Malam itu? 

Menurut Mohamed Razali Bin Abd Rahman Bekas Setiausaha Organisasi DAP dan Timbalan Ketua Pemuda DAP, kedua-dua wakil rakyat tersebut pernah berpeleseran di kelab malam malah meninggalkan Solat Jumaat semata-mata untuk berhibur di sebuah kelab malam. 

Semuanya disponsor oleh DAP Lim GuanEng, pemusnah dan perosak umat Islam dalam grand design tersembunyi DAP. Apakah ini bukti-bukti bagaimana LGE memeras ugut Mat Sabu, dan Mat Sabu dikatakan menawarkan berjuta ringgit kepada Razali Rahman untuk menutup cerita ini.

Kita menanti gambar-gambar seterusnya dari Media Permatang Pauh!

LAWAK PROPAGANDA

6
Korang pernah jumpa tak lawak ni?

Klik untuk besarkan imej

*Kongsi-kongsikan.

Khamis, 27 September 2012

BONUS 2 BULAN DALAM FOKUS

0
JUMAAT, 3.00 PETANG SELEPAS SOLAT JUMAAT
 Tuntutan-Tuntutan Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Perkhidmatan Awam (Cuepacs) dalam Bajet 2013:




1.  Menyediakan bonus satu setengah bulan kepada penjawat awam.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, kerajaan sudah memberikan bonus setengah bulan kepada penjawat awam sempena sambutan Aidilfitri lalu.

"Kita tuntut bonus dua bulan gaji sebelum ini dan setengah bulan sudah dapat, jadi baki lagi sebulan setengah itu kita harap dapat diberikan dalam belanjawan kali ini," 


2. Kerajaan menyediakan lebih banyak skim perumahan mampu milik di kawasan bandar 

"Harga rumah yang ada sekarang ini tinggi dan tidak mampu dimiliki golongan berpendapatan RM2,000.

"Jadi, kita harap selepas ini kerajaan dapat menentukan juga harga rumah yang mampu dibeli oleh penjawat awam yang mendapat gaji RM2,000 hingga RM5,000," katanya.


3. Menaikkan Elaun Perumahan 

Omar berkata, elaun perumahan sewa bulanan yang ditawarkan ketika ini iaitu RM180 sudah tidak relevan pada masa ini, oleh itu, Cuepacs mahu ia ditingkatkan kepada RM350 hingga RM450.

4. Ubah Status Kontrak kepada Tetap
Sementara itu, Omar juga menyatakan bahawa nasib 40,000 pekerja kontrak wajar diperjuangkan dengan mengubah status mereka kepada pekerja tetap.

5. Faedah Pinjaman Perumahan 1%
Cuepacs juga mahu faedah pinjaman perumahan dikurangkan kepada satu peratus selain melakukan perubahan ke atas Sistem Saraan Malaysia.

"Kini, penjawat awam menikmati faedah pinjaman perumahan empat peratus, jadi kami mahu ia dikurangkan kepada satu peratus. Kita harap perkara ini diambil perhatian kerana ini memang ditunggu oleh penjawat awam," katanya.

YB NASHA: MUSUH-MUSUH ISLAM

2

YB NASHA MENDAPAT SOKONGAN DATUK HARUN DIN, HAJI HADI BERKATA: MUSUH-MUSUH ISLAM TU KAT ATAS, UMNO SAUDARA KITA

Mat Sabu mai sini nak khabaq kat hang, Tokong tu kata kat hang, “Guan Eng macam tokong you know to the Chinese, you cannot deny that, he is just like a tokong, itu yang buat dia orang sombong, very-very angkuh and arrogant. Tapi tidak apalah, whatever it is, we get ourselves stronger, young people you orang kena prepare, every seat kita nak bertanding, kena ada orang.”

Umat Islam kena sedar tokong tu kata kat kita, " “Guan Eng macam tokong you know to the Chinese, you cannot deny that, he is just like a tokong, itu yang buat dia orang sombong, very-very angkuh and arrogant. Tapi tidak apalah, whatever it is, we get ourselves stronger, young people you orang kena prepare, every seat kita nak bertanding, kena ada orang.”

Nik Aziz hang kena baca ne, " he is just like a tokong, itu yang buat dia orang sombong, very-very angkuh and arrogant. 

Ne YB Nasha nak sampaikan ne, "he is just like a tokong, itu yang buat dia orang sombong, very-very angkuh and arrogant."

YB NASHA EJEN UMNO

1
YB NASHA: TERGOLONG MUSUH ISLAM

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng melabel Nasharuddin Mat Isa sebagai ‘ejen Umno’ selepas tidak dapat membendung rasa kecewa diasak pemberita yang mahu beliau respon terhadap gesaan memohon maaf secara terbuka bersabit kenyataan hukum hudud.

Ahli Parlimen Bagan turut melahirkan perasaan hairan dengan sikap bekas Timbalan Presiden PAS yang seringkali menimbulkan masalah dalaman Pakatan Rakyat (Pakatan).

Bila dia jadi Timbalan Presiden PAS tiada masalah tetapi bila tidak jadi Timbalan Presiden PAS pula macam ejen Umno, cakap lain pula, saya rasa itu yang saya nak cakap,” jelasnya lagi.

Ditanya sama ada PAS perlu mengambil tindakan keatas Nasha, beliau tidak mahu memberi sebarang ulasan.

“Saya rasa itu saya tak mahu jawab itu bukan tempat saya kita harus bersikap tuntas takkan satu masa macam itu, masa lain bersikap lain pula.

“Mungkin beliau harus tanya soalan ini kepada Umno apakah pendirian mereka berkaitan dengan hudud,” tambahnya.

Malah, menurut Guan Eng, beliau sekali lagi mengulangi pendirian tetap dan konsisten DAP menentang hudud.

“Saya rasa agak pelik sikit apabila beliau menjadi Timbalan Presiden PAS, beliau tidak ada masalah tetapi sekarang ada masalah, kalau nak tanya dengan pendirian ini kita (DAP) amat jelas dengan pendirian ini sepanjang masa amat konsisten, jadi tidak ada apa-apa yang baru untuk beliau. Beliau tahu tetapi yang pelik kenapa masa itu tak jadi masalah sekarang jadi masalah, saya rasa beliau kena jawab,” soalnya'

MUSUH ISLAM KATA YB NASHA
 Dalam sidang media di lobi parlimen, Nasharudin Mat Isa menggesa Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memohon maaf secara terbuka berhubung kenyataan menentang hukum hudud sambil menyifatkan ianya “bertentangan dengan kesepakatan Pakatan Rakyat”.

Menurutnya, Guan Eng seharusnya faham dengan perjuangan PAS yang menggariskan bahawa pelaksanaan hudud adalah wajib dan bukan pilihan.

“Pendirian Guan Eng tentang pendirian tentang hudud, jelas bercanggah dengan apa yang disebut oleh YB Tok Guru Mursyidul Am PAS, yang hudud itu merupakan satu kewajipan, bukan satu pilihan.

“Selepas pemimpin veteran DAP, Karpal Singh dan Lim Kit Siang berjaya ‘menundukkan’ PAS dalam isu hudud, kali ini, Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng pula menegaskan hukum Islam itu bukan dasar pakatan pembangkang,” katanya pada sidang media di lobi Dewan Rakyat Negara hari ini.

Justeru, Ahli Parlimen Bachok itu mendesak Guan Eng menarik semula kenyataan beliau.

CONFIRM AMBIGA SEBAB UTAMA KOUTA HAJI MALAYSIA DITOLAK

3
KEJAYAAN AMBIGA

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom menjawab soalan di parlimen semalam, bahawa perhimpunan BERSIH di Mekah dan Madinah sebelum ini mungkin mempengaruhi keputusan itu.
berkata, walaupun Arab Saudi mengetengahkan masalah pembinaan sebelum ini, mungkin juga terdapat tanggapan dan pandangan tertentu tentang BERSIH 3.0.


Beliau menjelaskan perkara itu kepada Dewan Rakyat dalam sesi soal jawab hari ini. Soalan dikemukakan oleh Datuk Ismail Mohamad (BN Kuala Krau).

Ismail ingin tahu usaha yang dijalankan supaya kuota haji negara tidak terjejas berikutan insiden perhimpunan BERSIH di Tanah Suci pada 28 April lepas.

Jamil berkata, Malaysia menerima nota diplomatik membantah
tindakan oleh sebahagian jemaah haji negara ini yang melangsungkan perhimpunan proreformasi sistem pilihan raya di Arab Saud.


Tahniah AMBIGA and ANWAR...

Betul Ke Anwar Menabung Untuk Naik Jet Mewah?

7
Adakah ini penjelasan rasmi PKR?

*Tolong sebarkan di Facebook supaya penyokong pembangkang boleh jawab.

Rabu, 26 September 2012

Pro-Mahasiswa Tewas Di UM? Tahniah Pro Aspirasi

1
Berita dari Mstar.
Keputusan Terkini P/Raya Kampus: Pro-Aspirasi Menang Besar Di 17 Universiti

Oleh ROZAID A. RAHMAN

KUALA LUMPUR: Kumpulan pro-establishment, Aspirasi Mahasiswa mencatatkan kemenangan besar dalam pilihan raya kampus di 17 daripada 20 buah universiti awam apabila memenangi 543 kerusi daripada 620 kerusi yang dipertandingkan.

Pro-Aspirasi menumpaskan lawan tradisi mereka Pro-Mahasiswa (Pro-M) yang dilihat sebagai pro pembangkang.

Keputusan itu berdasarkan pengiraan undi rasmi bagi pemilihan majlis perwakilan pelajar (MPPP) institusi pengajian tinggi awam (IPTA) bagi sesi 2012/2013.

Universiti-universiti yang dimenangi oleh Pro-Aspirasi ialah;

> Universiti Teknologi MARA (UiTM); Jumlah kerusi - 50; Pro-Aspirasi menang - 50.

> Universiti Malaysia Perlis (UniMAP); Jumlah kerusi - 31; Pro-Aspirasi menang - 31.

> Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM); Jumlah kerusi - 27; Pro-Aspirasi menang - 25; Pro-M - 2.

> Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA); Jumlah kerusi - 24; Pro-Aspirasi menang - 24.

> Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM); Jumlah kerusi - 28; Pro Aspirasi menang - 28.

> Universiti Putra Malaysia (UPM): Jumlah kerusi- 47; Pro-Aspirasi menang - 39; Pro-M menang 8.

> Universiti Utara Malaysia (UUM); Jumlah kerusi - 36; Pro-Aspirasi menang - 34; Pro-M menang - 1; Bebas - 1.

> Universiti Malaysia Sarawak (Unimas); Jumlah kerusi - 13; Pro-Aspirasi menang - 13.

> Universiti Sains Malaysia (USM); Jumlah kerusi - 45; Pro-Aspirasi menang - 39; Pro-M - 3; Bebas - 1.

> Universiti Sains Islam Malaysia (USIM); Jumlah kerusi - 24; Pro-Aspirasi menang - 24.

> Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI); Jumlah kerusi - 29; Pro-Aspirasi menang - 24; Pro-M - 4; Bebas - 1.

> Universiti Malaysia Pahang (UMP); Jumlah kerusi - 24; Pro-Aspirasi menang - 22; Pro-M - 2.

> Universiti Malaysia Terengganu (UMT); Jumlah kerusi - 20; Pro-Aspirasi menang - 18; Bebas - 2.

> Universiti Malaysia Sabah (UMS); Jumlah kerusi; 38; Pro-Aspirasi menang - 36; Pro-M - 2.

> Universiti Malaysia Kelantan (UMK); Jumlah kerusi - 14; Pro-Aspirasi menang - 10; Pro-M - 1; Bebas - 3.

> Universiti Teknologi Malaysia (UTM): Jumlah kerusi - 54; Pro Aspirasi menang - 48; Pro-M - 6.

> Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM); Jumlah kerusi - 14; Pro-Aspirasi menang - 14.

Sementara itu, satu-satunya universiti yang dimenangi secara jelas oleh Pro-M ialah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) apabila mereka memenangi 19 daripada 28 buah kerusi yang dipertandingkan.

Di UKM, Pro-Aspirasi hanya memperolehi sembilan kerusi.

Di Universiti Malaya pula yang menawarkan 43 kerusi, Pro-Aspirasi menang 21 buah kerusi manakala Pro-M pula memenangi 20 kerusi.

Dua buah kerusi lagi diumumkan sebagai seri dan perlu melalui proses pengundian semula esok (Khamis).

Di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) yang menawarkan 31 kerusi, pengundian terpaksa diadakan semula pada suatu tarikh yang akan diumumkan kelak kerana terdapat masalah teknikal kepada sistem pengundian elektronik yang baru diperkenalkan tahun ini.

Menurut Timbalan Rektor (Hal Ehwal Pelajar) UIAM, Datuk Dr Mizan Hitam berkata, keputusan pilihan raya tidak dapat diumumkan secara rasmi berikutan terdapat masalah teknikal semasa proses pengundian elektronik.

"Catatan terakhir menunjukkan sebahagian undi tidak dapat direkodkan kerana proses penyulitan tidak lengkap," Katanya dalam satu kenyataan, sambil menambah bahawa pengundian semula dijangka akan dilakukan dalam tempoh seminggu.

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2012/9/26/mstar_berita/20120925210318&sec=mstar_berita

Tahniah kepada calon yang bertanding. Semoga yang dipilih dapat menjalankan amanah yang diberi oleh mahasiwa. Beri keutamaan kepada kebajikan Mahasiswa.

*Nampaknya 'drama kena pukul' yang di'tayang'kan oleh mahasiswa pro pembangkang gagal menarik simpati pengundi kali ini. Tahun depan sila tampilkan skrip kotor yang lebih meyakinkan.


Santai petang: Nazmi Faiz berpeluang cerah memenangi Ballon d' Or?!!

1
 
 
Inilah contoh anak muda yang boleh kita jadikan idola. Berapa ramai pemain bolasepak asia yang pernah didigitalkan secara teliti dalam permainan popular FIFA ini?!! Kini kita boleh berbangga kerana kita semua boleh merasai pengalaman menjadi Nazmi Faiz sendiri bermain untuk FC Beira Mar di Liga Eropah!
 
Dan bagi sesiapa yang biasa main permainan FIFA ini, seseorang pemain dan pasukannya itu dapat dinaik tarafkan menjadi Juara dan Bintang Eropah, malahan DUNIA dengan kepakaran masing-masing! Jadi, inilah masanya untuk mengangkat seorang anak Malaysia sebagai pemain bolasepak terbaik dunia, walaupun hanya dalam maya.
 
Apa lagi, jomlah pakat-pakat beli FIFA 13 sebelum kehabisan stok!

Pro Mahasiswa UM Hampir Kalah Kerana Kutuk Nik Aziz?

0

Antara kempen yang dibawa oleh Mahasiswa Pro Pembangkang di UM adalah tolak calon tua.

MyMassa tak tahu serendah mana tahap intelektual kumpulan yang menggelar diri mereka Pro Mahasiswa. Sepatutnya sebagai pihak yang menyertai pilihan raya kampus, kumpulan ini patut mengenengahkan isu kebajikan pelajar seperti yuran mahal atau perkhidmatan yang disediakan oleh Universiti kurang memuaskan (contohnya sistem bas).

Kalau inilah manifesto mahasiswa yang menjadi tali baru pembangkang di Universiti, lebih baik kempen yang dijalankan oleh Makcik Maimun ketika menyertai PRU 2008 di Kuala Terengganu.


Sekurang-kurangnya Makcik Maimun berkempen secara ikhlas dari rumah ke rumah dan mahu memperjuangkan nasib rakyat yang diwakilinya. Makcik Maimun tidak menyerang peribadi seperti mana yang dilakukan oleh Pro Mahasiswa di Universiti Malaya.

Padanlah ranking Universiti Malaya asyik turun naik. Rupa-rupanya kualiti mahasiswa universiti tersebut, terutamanya yang terpengaruh dengan dakyah pembangkang amatlah teruk. Mereka lebih mementingkan perkara-perkara yang remeh seperti umur calon pihak lawan daripada memperjuangkan perkara yang pokok untuk meningkat taraf universiti itu sendiri.

Kepada pembaca MyMassa, inikah tahap mahasiswa yang pembangkang mahu lahirkan seperti Adam Adli dan Khalid Ismath yang langsung tidak menggambarkan pelajar institusi pengajian tinggi? Dan kualiti mahasiswa yang macam ini juga menyokong PTPTN dihapuskan dan mereka diberi pendidikan percuma. Adakah anda mahu duit cukai anda dibelanjakan untuk membayar mahasiswa-mahasiswa bodoh seperti ini?

*Bodoh tak boleh nak diajar, pandai tak boleh nak diikut.

-WM

ANWAR PERLEKEH UMAT ISLAM YANG BERDEMO

0



Ketika majoriti umat Islam di seluruh dunia membantah filem Innocence of Muslims yang menghina Nabi Muhamad SAW, Anwar Ibrahim pula bertindak sebaliknya dengan menempelak tindakan bantahan itu sebagai beremosi dan cepat melenting.

“Tindak balas ganas terhadap filem yang menghina Islam, dia (Anwar) bersetuju bahawa terdapat satu ‘masalah dalam jiwa umat Islam..mudah marah dan emosi,” lapor Eddie Barnes, wartawan The Scotsman, media terbitan British, ketika menemu bual Anwar semasa Ketua Pembangkang itu melakukan lawatan ke United Kingdom baru-baru ini.

Wartawan The Scotsman melaporkan kata-kata Anwar itu dalam artikel yang bertajuk, “Eddie Barnes: Tough challenge to heal the divides in Malaysia“. Wawancara itu turut dimuat turun di laman peribadi Anwar, anwaribrahimblog.com.

Ketika disoal tentang bantahan pemerintah Malaysia terhadap filem itu, Anwar berkata, “mereka berpura-pura bercakap membela Islam apabila mereka terang-terangan korup dan tidak adil. Itulah sikap kumpulan yang sedang memegang kuasa”

Eddie Barnes juga turut melaporkan cemuhan Anwar terhadap langkah kementerian pendidikan Malaysia yang menerbitkan satu garis panduan mengenal pasti kecenderungan homoseksual di kalangan pelajar, sebagai langkah ‘gila’.

Pada tahun 2009, Anwar turut mengeluarkan kenyataan yang hampir sama ketika berceramah dalam program ‘Muslim Christian Interfaith Conference’ di Perth, Australia.

Dalam ceramah di hadapan majoriti penganut Kristian Australia itu, Anwar memperlekehkan umat Islam Pakistan yang berdemonstrasi membantah Kartun Denmark (Danish Cartoon), karikatur yang menghina Islam dan Nabi Muhamad SAW. Sila tonton ucapan Anwar dalam rakaman video di atas.

Kartunis Denmark, Kurt Westergaard, disifatkan menghina Islam kerana melukis wajah Nabi Muhammad SAW dengan memakai serban yang bentuknya mirip sebutir bom.

Karikatur yang disiarkan oleh beberapa akhbar utama Denmark itu telah menimbulkan kemarahan umat Islam di seluruh dunia.

Nile Bowie Menulis : Pro-Israel Groups Support Malaysian Opposition

3
Gambar dari Malaysia Today

As Malaysia approaches its highly anticipated 13th General Elections set to take place at some point before late June 2013, a tense political climate and a sense of unpredictability looms over the nation. The significance of these upcoming elections cannot be understated. During Malaysia’s 2008 General Elections, the ruling Barisan Nasional coalition, which held power continuously since the nation’s independence, experienced its worst result in decades, while the opposition Pakatan Rakyat coalition won 82 parliamentary seats. For the first time, the ruling party was deprived of its two-thirds parliamentary majority, which is required to pass amendments to Malaysia’s Federal Constitution. As the United States continues to militarily increase its presence in the Pacific region inline with its strategic policy shift to East Asia, Washington’s leaders would like to see compliant heads of state who will act to further American interests in the ASEAN region.

The outcome of the approaching elections could have significant ramifications for Malaysia’s foreign policy, economy, and trade relations. While allegations of corruption and economic mismanagement hinder the credibility of ruling Prime Minister Najib Razak, foreign organizations affiliated with the American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) and funded by the United States government, have contributed support toward bolstering the influence and status of the Malaysia’s opposition groups, in addition to the controversial Bersih coalition for electoral reform, led by Ambiga Sreenevasan. Opponents of this information may dismiss these claims as the “propaganda” of Barisan Nasional, however the validity of these accusations have been highly documented, and constitute an attempt by foreign governments to undermine Malaysia’s independent political process. On June 27th, 2011, Bersih coalition leader Ambiga Sreenevasan conceded that her organization received financial assistance from two private American organizations:
Ambiga admitted to Bersih receiving some money from two US organisations — the National Democratic Institute (NDI) and Open Society Institute (OSI) — for other projects, which she stressed were unrelated to the July 9 march. [1]
However innocuous such contributions may seem, a more critical review of these organizations and their affiliations is necessary. Hungarian-American philanthropist and financier George Soros founded the Open Society Institute in 1993, whose principle aim sought to “strengthen open society principles and practices against authoritarian regimes and the negative consequences of globalization,” with an emphasis on countries in transition from communism after the fall of the Soviet Union. [2] Although OSI has emphasized its commitment to "human rights" and "transparency" by heavily sponsoring organizations such as Amnesty International and Human Rights Watch, Soros was convicted of insider trading in 2002 regarding French bank Société Générale and was ironically denied an appeal by the "European Court of Human Rights." [3][4][5] Although Soros has appeared to be publicly critical of capitalism, he has disingenuously profited from predatory trading in many instances, most prominently in 1992 when he earned an estimated $1.1 billion by short selling sterling while the British government was reluctant to adjust its interest rates prior to devaluing the pound.

Former US Secretary of State Madeline Albright chairs the National Democratic Institute, an organization that supplies electoral observers and promotes governance reform, widely seen as an attempt to foster foreign political systems compatible with American interests by assisting civil society groups in mounting pressure on national governments. NDI President Kenneth Wollack served as the legislative director of the American Israel Public Affairs Committee, widely considered to be Israel’s most prominent lobbyist organization, one that influences American legislation to exert aggressive Israeli policy and viewpoints. [6] The National Democratic Institute is one of four organizations funded by the National Endowment for Democracy (NED), in addition to the International Republican Institute (IRI), the Chamber of Commerce's Center for Private Enterprise (CIPE) and the American Center for International Labor Solidarity.

Alan Weinstein, one of the founders of the National Endowment for Democracy was notably quoted in 1991 as saying, “A lot of what we (NED) do was done 25 years ago covertly by the CIA.” [7] The National Endowment for Democracy receives its funding entirely through an annual allocation of funds from the United States Congress within the budget of the development assistance agency USAID, a branch of the US State Department. [8] Although the NED receives public funding from the US taxpayer, the activities of its four satellite institutes are not reported to Congress, making funding trails and their final recipients difficult to identify. Although the organization boasts of “promoting democracy” and “fortifying civil society” around the world, history had proven that these tired euphemisms have been used in numerous countries to mask funding to various political forces opposed to their national governments and aligned with American interests. American historian and former employee of the US State Department William Blum writes:
NED's Statement of Principles and Objectives, adopted in 1984, asserts that "No Endowment funds may be used to finance the campaigns of candidates for public office." But the ways to circumvent the spirit of such a prohibition are not difficult to come up with; as with American elections, there's "hard money" and there's "soft money". As described in the "Elections" and "Interventions" chapters, NED successfully manipulated elections in Nicaragua in 1990 and Mongolia in 1996; helped to overthrow democratically elected governments in Bulgaria in 1990 and Albania in 1991 and 1992; and worked to defeat the candidate for prime minister of Slovakia in 2002 who was out of favor in Washington. And from 1999 to 2004, NED heavily funded members of the opposition to President Hugo Chavez in Venezuela to subvert his rule and to support a referendum to unseat him. [9]
NED President Carl Gershman was formerly a member of the Governing Council of the American Jewish Congress and Vice-Chairman of the Young People's Socialist League, and in 1968, he was employed in the research department of the Anti-Defamation League of B’nai B’rith, considered the most prominent Jewish service organization in the world, committed to the security and continuity the State of Israel. [10] The Anti-Defamation League is a US-based human rights group committed to the “security of Israel and Jews worldwide," and was implicated in 1993 by the District of Attorney of San Francisco for overseeing a vast surveillance operation monitoring American citizens who were opposed to Israel’s policies in the occupied West Bank and Gaza, prior to passing their personal information to the Israeli government in Tel Aviv. [11]

In addition to providing funding to the Bersih coalition through the National Democratic Institute, the National Endowment for Democracy’s Malaysian operation provides $100,000 (RM 317,260) for political news website Malaysiakini, considered to be the nation’s most pro-opposition news outlet. [12] Premesh Chandran, Malaysiakini CEO, is a grantee of George Soros’ Open Society Foundations and launched the news organization with a $100,000 grant from the Bangkok-based Southeast Asian Press Alliance (SEAPA), a recipient of funds from the Open Society Institute, the NED, and Freedom House, an organization reliant on US federal government grants for a significant percentage of its funding. [13][14] NED also provides $90,000 (RM 285,516) to SUARAM, an organization promoting human rights. [15]

The most significant recipient of NED’s Malaysia programs is the International Republican Institute (IRI), who annually receives $802,122 (RM 2,544,670) and is tasked to “work with state leaders in Penang and Selangor to provide them with public opinion research, training and other resources to enable them to be more effective representatives of their constituents.” [16] IRI’s mention of these specific regions is unsurprising, as Penang is held by the Malaysian Democratic Action Party, while Selangor is held by Parti Keadilan Rakyat, two of the three organizations comprising the opposition coalition Pakatan Rakyat, led by Anwar Ibrahim. US Senator John McCain, an ardent supporter of American militarism who boasts of being “proudly pro-American and proudly pro-Israel”, chairs the International Republican Institute, whose mission statement in Malaysia reads:
Since Malaysia’s independence in 1957, the country has experienced a series of national elections, but never a change in national government. The ruling coalition, known as Barisan Nasional (BN) since 1973, has held power continuously during Malaysia’s post-independence era. In the 2008 general elections, for the first time, the BN lost its two-thirds majority in parliament and control of five state assemblies to the opposition coalition, Pakatan Rakyat (PR). Subsequently, in April 2011 in Sarawak (the only state holding assembly elections before national elections occur) the BN retained control of the state assembly but suffered a reduction in its majority. It is in this context that IRI provides technical assistance, training, and consultation to political parties to build knowledge and impart skills that enable both ruling and opposition Malaysian political leaders to more effectively address citizen concerns. IRI’s current work in this area started in 2009 when the Institute began a groundbreaking series of training sessions designed to assist political parties in developing the in-house capacity to conduct and analyze focus group discussions. These sessions were followed by workshops which allowed focus group moderators to present their findings to their colleagues and craft messages that were used to recruit new political party members and retain existing ones. [17]
It comes as little surprise that opposition leader Anwar Ibrahim talks boldly of a “Malaysian Spring,” as the same organizations bolstering the opposition in Kuala Lumpur have successfully fomented events that led to the series of uprisings across the Arab World in 2011. Such organizations rely on the passive impressionability of their followers, while enflaming the legitimate grievances of the subject population to pressure a change in government. This is accomplished by the formation and propagation of dissident news media organizations, and by leveraging police misconduct and human rights abuses to discredit targeted governments in the eyes of the international community. Such agitation is not intended to promote a genuine democratic framework; its purpose is the gradual installation of national governments friendly to American interests by coaxing popular uprising and social unrest. In an April 2011 article published by the New York Times titled, "U.S. Groups Helped Nurture Arab Uprisings," it was stated:
A number of the groups and individuals directly involved in the revolts and reforms sweeping the region, including the April 6 Youth Movement in Egypt, the Bahrain Center for Human Rights and grass-roots activists like Entsar Qadhi, a youth leader in Yemen, received training and financing from groups like the International Republican Institute, the National Democratic Institute and Freedom House, a nonprofit human rights organization based in Washington. The Republican and Democratic institutes are loosely affiliated with the Republican and Democratic Parties. They were created by Congress and are financed through the National Endowment for Democracy, which was set up in 1983 to channel grants for promoting democracy in developing nations. The National Endowment receives about $100 million annually from Congress. Freedom House also gets the bulk of its money from the American government, mainly from the State Department. [18]
In the Egyptian context, these organizations have experienced “blowback” from their activities training and funding dissidents, and fomenting Egypt’s popular revolution. In a December 2011 article published by the Los Angeles Times, it was said:
Egyptian security forces on Thursday raided the offices of 17 nongovernmental organizations, including three U.S.-based agencies, as part of a crackdown on foreign assistance that has drawn criticism from the West and threatened human rights groups and pro-democracy movements. The move appeared to be part of a strategy to intimidate international organizations. The ruling military council has repeatedly blamed "foreign hands" for exploiting Egypt's political and economic turmoil. But activists said the army was using the ruse of foreign intervention to stoke nationalism and deflect criticism of abuses. Egyptian soldiers and black-clad police officers swept into offices, interrogated workers and seized computers across the country. Those targeted included U.S. groups the National Democratic Institute, the International Republican Institute and Freedom House, which are funded by Congress to monitor elections and promote democracy overseas. [19]
While the Los Angeles Times frames its report to insinuate that Egypt’s security forces have intrusively aimed to “intimidate” international human rights groups, one must examine the case of Egypt’s newly drafted constitution. After the overthrow of former Egyptian President Hosni Mubarak, democracy advocates called for the constitution to be rewritten from scratch. Reuters published reports citing a pro-opposition judiciary official, who said Egypt’s new constitution would be drafted by civil society groups, namely, the Arabic Network for Human Rights Information, a recipient of funds directly from George Soros' Open Society Institute and the Egyptian Organization for Human Rights, financed by the National Endowment for Democracy. [20][21][22] Undoubtedly, the conduct of foreign nations and their relationship with opposition organizations and civil society groups is incompatible within any authentic democratic framework.

In the Malaysian context, opposition leader Anwar Ibrahim maintains close ties with senior US officials and organizations such as the National Endowment for Democracy. In July 2006, Ibrahim chaired the Washington-based Foundation for the Future, established and funded by the US Department of State at the behest of Elizabeth Cheney, the daughter of then-Vice President Dick Cheney, who was recently convicted in absentia for war crimes for his issuance of torture during the Iraq war by Kuala Lumpur War Crimes Commission, chaired by former Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamed. [23] In 2007, Ibrahim was a panelist at the National Endowment for Democracy's "Democracy Award" event held in Washington. [24] These questionable affiliations raise strong concerns over the legitimacy of the candidate and the administration he would lead if winning the 13th General Election.

It would be advisable for Malaysia to follow the example of Russia; President Vladimir Putin recently approved a new law that tightens controls on civil rights groups receiving funded from abroad, forcing non-governmental organizations (NGOs) engaging in "political activity" to register with the Russian Justice Ministry as "foreign agents," requiring such organizations to file a report to officials every quarter. [25] While such a law would inevitably be criticized as a suppression of dissent, it must be understood that such legislation would not hamper legitimate activism. Malaysia, like Russia, must take the initiative to address the legitimate grievances of activists by bolstering its own indigenous institutions and civil society organizations. Foreign organizations with questionable affiliations attempting to tip the balance of power in their favor is the very antithesis of an authentic democracy. A quote from a recent Op-Ed penned by Russian journalist Veronika Krasheninnikova sends a strong message to the people of Malaysia:
Building a patriotic civil society cannot be outsourced. Democratic processes and national security cannot be outsourced – all the more so to openly hostile governments. [26]
Sumber : http://nilebowie.blogspot.com/2012/09/pro-israel-groups-support-malaysian.html

*Nile Bowie adalah blogger Amerika yang banyak menulis mengenai campur tangan barat terhadap negara lain. Beliau menetap di Kuala Lumpur. Tulisan beliau banyak diterjemahkan ke dalam lain-lain bahasa.

Gambar Terbaru Bas Peribadi Anwar Ibrahim Tersebar!!!

0
BAS paling sesuai bawak Anwar Ibrahim.



*Apabila Bahasa Melayu di Inggeriskan, pemulihan ditukar kepada kata pinjaman KOREKSIONAL. Mari lihat jawapan DBP mengenai perkara ini.

Klik untuk besarkan imej

Tazkirah Pagi.

2
Salah satu papan tanda masjid yang menarik perhatian MyMassa.


*Renung-renungkan.

Apa Pandangan Anda Bila Islam Dihina Sebegini!!?

3

Nampaknya Islam bukan sahaja diserang dari luar negara. Malah dalam negara kita sendiri pun ada pihak yang berani mengeluarkan kenyataan seperti ini.

Mungkin bagi mereka, inilah HAK BERSUARA yang diperjuangkan oleh PAS, PKR dan DAP.

Boleh cakap apa sahaja tanpa batasan.

Jadi kepada PAS, apakah saham anda di akhirat nanti bila pemimpin PAS sendiri yang menyokong perjuangan kumpulan hak asasi manusia tajaan barat yang mahu akta-akta yang bersifat kawalan seperti Akta Keselamatan dalam Negeri (ISA) dan Akta Hasutan dihapuskan.

Akta apa lagi yang Kerajaan nak guna kalau orang Islam macam PAS sendiri yang menggadaikan kesemuanya demi KUASA!!!

*Lepas ni PAS guna AKTA MENCARUT atas pentas ceramah. Pemimpin PAS kan pakar benda-benda macam ni.


Selasa, 25 September 2012

GEMPAR! Video Skandal Pemimpin PKR Ada Di Youtube!

2

Skandal Mansor Othman dan PKR Pulau Pinang mahu jatuhkan Lim Guan Eng.



Tahniah kepada blogger LensaKini yang berjaya upload video ini di Youtube. MyMassa percaya, ramai yang terlepas dengan rakaman ini dan hanya membaca petikan berita ini di akhbar. (Sumber asal: Buletin Utama TV3).

*Mohon disebarkan di Facebook dan Twitter supaya lebih ramai rakyat Malaysia tahu bahawa PR = Pakatan Rapuh yang hanya berpakat demi kuasa. Mereka sanggup menikam rakan pakatan yang lain janji mereka kekal berkuasa.

MENGHAIRANKAN:PAS TANYA USTAZAH BRIDGET WELSH PASAL HUDUD!!!

1

HARAKAH TEMUBUAL USTAZAH BRIDGET WELSH INI PASAL HUDUD?!

“Bagi penganalisis politik, Profesor Bridget Welsh, hudud bukan isu utama rakyat negara ini sekarang kerana isu utamanya adalah isu ekonomi, isu bagaimana kerajaan BN telah menggunakan duit rakyat untuk mempertahankan kuasa mereka.

Namun, bagi sesetengah pihak dalam PAS, isu ini adalah kebaikan yang datang dalam masalah yang menimpa (blessing in disguise).

Bagi mereka, serangan Umno terhadap PAS kononnya ‘PAS adalah kuda tunggangan DAP’ akan dibuktikan dalam isu ini.

“Jika PAS berkata bersetuju untuk tidak melaksanakan hudud sebagaimana kehendak DAP, maka sahlah tuduhan Umno bahawa PAS adalah kuda tunggangan DAP.

“Namun, jika PAS, PKR dan DAP dapat mencapai kata sepakat untuk berkata, ‘kita benarkan PAS laksanakan undang-undang ini untuk orang Islam sahaja dan di Kelantan sahaja bukan untuk lain-lain negeri’, saya yakin halangan untuk Pakatan Rakyat menuju Putrajaya tidak ada lagi.

“Tetapi, jika isu ini gagal dicapai kata sepakat malam ini, dan DAP akan mengambil tindakan yang sama sebagaimana tahun 2003 lalu, Pakatan akan hancur dan saya yakin DAP juga akan kehilangan sokongan khasnya orang Melayu,”

Bagi beliau, Kelantan dimenangi oleh PAS sejak tahun 1990 tanpa sebarang kaitan dengan DAP dan negeri itu berjaya dipertahankan oleh PAS sehingga kini.

PAS pula bersama dengan Pakatan Rakyat membentuk bersama negeri Selangor, Kedah dan juga Pulau Pinang di samping Perak sebelum ini.

Beliau dengan penuh yakin berkata, pihak yang paling rugi jika perpecahan berlaku adalah DAP kerana sudah pasti Selangor akan jatuh dan silap-silap Pulau Pinang pun akan jatuh dalam pilihan raya akan datang tanpa sokongan Melayu.

“PAS boleh jadi akan berjaya mengekalkan Kelantan dan Kedah walaupun bersendirian atau bersama PKR atas sokongan Melayu dengan isu ini dan boleh jadi akan menang juga di beberapa negeri lain,” kata beliau.

Namun, bagi Bridget Welsh, andaian ini tidak tepat kerana sebahagian Melayu juga tidak bersetuju dengan hudud dan lebih terpengaruh dengan isu ekonomi apatah lagi pengundi Cina dan India.

Namun beliau bersetuju bahawa, jika PAS benar-benar mahu melaksanakannya, ia perlu melalui proses demokrasi yang terbaik termasuk pungutan suara selepas menang agar tidak ada mana-mana pihak yang terasa dizalimi.”

PAS sekarang dalam dilema sehingga terpaksa mengambil pendapat “ustazah” dalam membela dan mengabsahkan pendirian mereka jikalau mereka mati pucuk dalam Hudud.

Prof. Welsh juga lebih cenderung kepada “tak payah” Hudud dan utamakan perut. Welsh dikatakan agen CIA, dan malang sekali untuk isu Hudud ini Zulkifli Sulong terpaksa merujuk kepada Welsh untuk  perkara yang menjadi “makan minum” PAS.

Siapa “Ustazah” Welsh ini?
Bridget Welsh kini bergelar Profesor Bersekutu Sains Politik di Universiti Pengurusan Singapura yang mana kini beliau sedang menyiapkan penyelidikan yang bertajuk “Gender and Politics in Southeast Asia ” yang berfokuskan kajian mengenai persamaan gender di rantau ASEAN.
Sebelum ini beliau turut bergelar Profesor Bersekutu di Southeast Asia Studies Program di Universiti Johns Hopkins,Amerika yang mana Anwar turut menjadi Profesor jemputan di sana.
1. Freedom House
Hujah pertama yang mengatakan Bridget Welsh adalah agen CIA ialah apabila beliau bergelarKonsultan kepada Freedom House, organisasi yang mempromosikan kebebasan melampau gaya Amerika. Freedom House adalah terkenal di seluruh dunia sebagai operasi rahsia CIA, apabila ia ditubuhkan serentak dengan NED dan menerima tajaan daripada agensi itu.  Buktinya anda boleh taip di enjin carian google mengenai perkara ini ataupun klik sini sahaja untuk mengetahui kaitan langsung CIA,NED dan Freedom House.
Freedom House juga sering mengkritik kerajaan Malaysia kononnya tidak bebas seperti yang dimahukan mereka.
Apa yang paling melampau yang dilakukan oleh Freedom House adalah untuk memastikan seluruh timur tengah mencontohi negara Israel yang dikatakan mereka sebagai negara paling bebas di timur tengah dan dunia. Antara lain perkara ini membuktikan modus operandi mereka yang mahu menjadikan timur tengah seperti Israel.
Antara yang terlibat secara tidak langsung dalam membawa kebebasan gaya Amerika di timur tengah ini ialah Yayasan Masa Hadapan atau Foundation For The Future yang turut pernah dianggotai Anwar sebagai Pengerusi dan juga kekasih Wolfowitz, Shaha Riza.
Tugas Bridget Welsh di Malaysia pula adalah membawa agenda Freedom House ini ke Malaysia dengan mencanangkan Malaysia sebagai negara yang tidak bebas dan tidak demokrasi, ini dapat dilihat melalui setiap tulisan beliau terhadap Malaysia.

2. Asia Barometer dan Merdeka Centre
Bridget Welsh juga merupakan Pengarah Malaysia Asia Barometer Project Survey yang menumpukan kajian mengenai demokrasi di Malaysia. Melalui Asia Barometer ini juga beliau berkerjasama dengan Ibrahim Suffian,Pengarah Merdeka Centre untuk menjalankan kajian politik di Malaysia antaranya ialah “Malaysia Country Report: Second Wave of Asian Barometer Survey,yang diterbitkan pada tahun 2007.

3. Malaysiakini
Bridget Welsh turut membawa propagandanya ke dalam Media Malaysia dengan menjadi kolumnis tetap Malaysiakini akhbar internet yang mendapat tajaan terus NED. Bukti paling besar kaitan terus Bridget Welsh, Malaysiakini,Freedom House dan juga NED apabila Bridget Welsh secara individu, Premesh Chandran daripada Malaysiakini yang mendapat tajaan NED , Sarah Cook daripada Freedom House dan John Knaus daripada NED berkerjasama menjayakan satu forum mengenai kebebasan media internet di Malaysia anjuran NED di Washington.

Penglibatan semua agensi yang berkaitan dengan Bridget Welsh dalam satu forum ini yang menunjukkan secara simbolik beliau adalah agen CIA. Kerana semua agensi itu Malaysiakini,Freedom House dan juga NED mempunyai kaitan dengan CIA secara langsung atau secara tidak langsung. Sumber asal: AIDC

Tahniah! Pro Aspirasi Menang Besar.

4
Gambar dari Sinar Harian

Pro-Aspirasi Menang 150 Kerusi Tanpa Bertanding Di Enam Kampus

Oleh ROZAID A. RAHMAN & IZRA ABD RAHMAN

PETALING JAYA: Calon Pro-Aspirasi sehingga kini telah memenangi 150 kerusi tanpa bertanding daripada keseluruhan 198 kerusi yang dipertandingkan di enam kampus di seluruh Malaysia setakat jam 2.30 petang Selasa.

Enam kampus tersebut ialah Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Utara Malaysia (UUM), Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI), Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dan Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).

Keseluruhannya, 15 buah universiti awam sedang mengadakan pemilihan sepanjang hari ini dan pengundian akan ditutup pada jam 4 petang nanti.

Kemenangan terbaru Aspirasi Mahasiswa di enam buah universiti hari ini menyaksikan penguasaan kerusi bagi kumpulan Pro-Aspirasi berbanding Pro-Mahasiswa yang hanya memenangi tiga kerusi (tanpa bertanding).

Daripada enam kampus tersebut, UTM menawarkan paling banyak kerusi iaitu 15 kerusi umum dan 39 kerusi Fakulti, diikuti UPM dengan 47 kerusi, UUM 36 kerusi, UPSI 27 kerusi, UMT 20 kerusi dan UPNM 14 kerusi secara keseluruhan.

"Di UPM dan UTM masing-masing memperlihatkan Pro-Aspirasi menang 30 kerusi tanpa bertanding, di UUM 29 kerusi dan di UPSI sebanyak 23 kerusi.

"Di UMT dan UPNM, Pro-Aspirasi menang 14 kerusi tanpa bertanding," kata sumber kepada mStar Online.

Calon Pro-Mahasiswa yang menang tiga kerusi, masing-masing di UPSI, UMT dan UTM.

Khamis lalu, lima universiti yang mengadakan pilihan raya kampus adalah Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), UTHM, Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM).

Aspirasi Mahasiswa menyapu bersih kesemua kerusi yang dipertandingkan di UiTM (50 kerusi), UniMAP (31), UTeM (28) dan UniSZA (24).

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2012/9/25/mstar_berita/20120925131408&sec=mstar_berita

Tahniah untuk semua calon yang bertanding.

*Bagi MyMassa, kumpulan Pro Mahasiswa (PRO-M) adalah vocal minority versus silent majority (mahasiswa). Hanya segelintir sahaja mahasiswa yang terikut-ikut dengan fahaman politik kepartian seperti mana yang dibawa oleh PRO-M. Kedudukan kumpulan ini sama seperti Pakatan Rakyat yang menggunakan nama 'rakyat' (manakala Pro-M menggunakan nama mahasiswa). Kumpulan ini lebih suka membawa isu-isu nasional yang langsung takde kaitan dengan universiti sedangkan banyak isu-isu kebajikan mahasiswa yang perlu diperjuangkan. Buktinya, pemimpin-pemimpin Pro-M ini akan masuk politik mewakili parti pembangkang selepas tamat belajar. Sedangkan pemimpin-pemimpin Pro Aspirasi pula akan meneruskan kecemerlangan mereka di Universiti ke alam pekerjaan.