Sabtu, 31 Mac 2012

Malek Noor Ajak Nik Aziz Bertaubat?

0
Kisah penghijrahan Malek Noor.

Malek Noor Jaguh Bina Badan Buang Semua Hadia Yang Dimenangi 

Bekas jaguh bina badan negara, Datuk Malek Noor mendedeahkan beliau membuang dan membakar semua pingat dan piala yang pernah dimenangi sepanjang terlibat dalam sukan bina badan. 

Katanya tindakan itu diambil kerana piala dan pingat mempunyai ukiran patung bentuk badan manusia yang diharamkan oleh Islam. 

Malek turut meminta masyarakat beragama ISlam supaya berfikir panjang sebelum terlibat dengan pertandingan membina badan kerana ianya suatu yang ditegah oleh agama. 

Dahulu saya galakkkan orang buka baju atas pentas, tapi sekarang saya meminta mereka berfikir dahulu kerana ianya berkaitan dengan akidah kita sebagai umat Islam 


Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Sembang Petang bersama Tokoh anjuran Dewan Bahasa dan Pustaka dan Perbadanan Perpustakaan Awam Kelantan di Pusat Dagangan Kelantan 

Apa yang MyMassa pelik, dalam masa Malek Noor ajak umat Islam menjauhi pertandingan bina badan yang mendedah aurat, Nik Aziz pula anjurkan pertandingan yang sama.



Ini dah terbalik ni.

Mungkinkah ceramah Malek Noor di Kelantan baru-baru ini satu bentuk teguran kepada kepimpinan ulama PAS secara tidak sengaja?


*Di Kelantan, wanita yang mendedah aurat akan didenda, tetapi lelaki pula digalakkan pakai seksi. Ini keadilan ikut Islam atau ikut PAS?

Pro-Common Sense: Wajarkah Kaki Demo dan Buta Huruf Diberi Biasiswa Universiti?

4
MyMassa rasa nak tergelak baca berita ini.



Tak perlu ulas panjang-panjang, satu Malaysia kenal Safwan Anang dengan insiden Gegar Pagar Universiti Awal Pagi Tahun Baru untuk serah memorandum.



Isu kebodohan mahasiswa yang di'ternak' pembangkang ini telah dibangkit oleh vlogger ini.



Sebelum ini, MyMassa pernah berkongsi kebodohan kumpulan mahasiswa yang sama yang tak reti mengeja perkataan KEMENTERIAN (http://mymassa.blogspot.com/2012/03/panas-bukti-mahasiswa-pro-pembangkang.html).

Mari kita sama-sama renung, wajarkah Mahasiswa sebebal ini diberikan BIASISWA?

Sedangkan pengajian yang telah disubsidi hampir 90% kos pengajian pun, mereka ambil enteng soal pelajaran mereka, bayangkan jika golongan KAKI SUBSIDI ini diberikan BIASISWA pula? Makin naik lemak budak-budak ini!!!

Kerajaan biaya 90 peratus kos yuran pengajian IPT; Pinjaman PTPTN graduan kelas pertama jadi biasiswa
KUANTAN: Kerajaan menyediakan subsidi yuran pengajian secara purata sebanyak RM85,000 bagi setiap pelajar yang melanjutkan pengajian ke institusi pengajian tinggi (IPT) setiap tahun.

Ini berdasarkan peruntukan sebanyak RM8.5 bilion yang disediakan dalam bentuk subsidi yuran pengajian membabitkan kira-kira 100,000 pelajar di dalam dan luar negara, tahun lalu.

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, berkata subsidi sehingga 90 peratus daripada kos pengajian asal itu adalah untuk meringankan beban ibu bapa dan pelajar.
Sebagai contoh, katanya, kos sebenar pengajian perubatan selama lima tahun di IPT tempatan ialah sebanyak RM200,000 dengan kerajaan menanggung RM181,00 daripada kos itu berbanding hanya RM19,000 yang perlu dibayar pelajar.

Bagi pengajian kejuruteraan, kos pengajian selama empat tahun adalah sebanyak RM105,404 dengan kerajaan membayar subsidi sebanyak RM94,644, manakala pelajar hanya membayar RM10,760.

"Kedua-dua jurusan pengajian ini menunjukkan kerajaan memberi subsidi sebanyak 90 peratus dengan mengambil kira pelbagai faktor, termasuk tanggungan pelajar dan ibu bapa," katanya merasmikan Minggu Induksi Siswa 2010 Universiti Malaysia Pahang (UMP) membabitkan 1,614 pelajar baru di kampus induknya di Gambang dekat sini, semalam.
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/1pelajarRM85k/Article/

Sebagai seorang ibubapa, MyMassa nampak budaya menyuap (SPOON-FEED) kepada anak-anak hanya akan merosakkan mereka (spoil the child). Samalah seperti mahasiswa universiti. Keadaan mereka berbeza dengan mahasiswa (atau belia) zaman dahulu yang telah memulakan kehidupan mereka seawal usia 18 tahun. Bila mereka ditawarkan ke universiti dan diberi biasiswa, wang tersebut mereka dapat simpan dan ada kalanya digunakan untuk membantu ibubapa mereka di kampung.

Belia sekarang ini pula terbalik. Selagi tak dapat pekerjaan, selagi itulah ibubapa perlu menanggung anak mereka. Walaupun mereka diberikan biasiswa atau pinjaman pelajaran, budaya bergantung kepada ibu bapa masih berterusan. Sepatutnya ketika itu mereka sudah pandai menguruskan kewangan sehingga cukup untuk mereka berdiri di atas kaki sendiri (berdikari). Bayangkan masih ada anak muda yang umurnya lebih 20 tahun, naik main futsal pun minta pada ibu bapa! Kerana itulah ibu bapa ketika ini perlu bekerja sehingga umur 60 tahun. Kerana selagi anak mereka belum bekerja, selagi itulah mereka menjadi pencari nafkah (breadwinner).

Kepada para belia, malulah pada diri sendiri jika anda masih berfikiran mahu sentiasa disuap. PTPTN juga BIASISWA jika anda menghabiskan pengajian dengan GRADUAN KELAS PERTAMA. Kenapa anda tidak mengejar untuk menjadi graduan kelas pertama sebaliknya terus menerus mencari alasan untuk menyalahkan pihak lain untuk membiayai pelajaran anda yang tidak seberapa.

Orang yang berjaya mencari jalan, yang gagal mencari alasan.


*Lain kali belajar dengan RAFIZI RAMLI, dapat kelas kedua rendah pun boleh jadi CEO. Sayangnya Safwan, anda tak sejambu Rafizi.

Lepas Nyanyi Lagu Gereja, Muslimat PAS Pakai Baju Ala Kristian Pulak!!!

12
Informasi yang MyMassa jumpa dari blog ini (http://bicarapenang.blogspot.com/2012/03/punca-datuk-dr-hassan-ali-dipecat-oleh.html).

PUNCA SEBENAR Datuk Dr. Hassan Ali Dipecat oleh PAS!!!!!

Pada 8 Januari 2012 yang lepas, Pas Pusat telah memecat Exco Selangor Datuk Dr Hasan Ali berkuat kuasa serta-merta. Umum sedia maklum bahawa pemecatan beliau adalah kerana isu Gereja DUMC. Lebih lanjut, baca disini.
 
Pada 901 pula, Muslimat PAS telah meroyan gembira apabila bebasnya DSAI daripada pertuduhan meliwat dengan menyanyikan lagu When The Saint Go Marching In, sebuah lagu gospel yang popular.

Sejak PAS bersama DAP dan PKR, PAS dilihat telah menyimpang daripada perjuangan politik mereka yang sebenar... Daripada memperjuangkan negara Islam, sekarang mereka kata memperjuangkan negara Berkebajikan pula... setelah isu DUMC yang melihatkan Datuk Dr Hassan Ali dipecat serta merta, dilihat pula muslimat PAS bergembira ria menyanyikan lagu gospel di jalanan... PAS juga menuduh bahawa UMNO itu kafir... Kini, kita boleh mempersoalkan bahawa adakah PAS itu sendiri benar-benar ISLAMnya!!!


Mari kita lihat, apakah persamaan gambar di atas??

Masih kurang jelas??? Lihat lagi.......


 

Yer, perasan tak apa yang dipakai di sekeliling leher oleh ahli-ahli PAS itu sebenarnya melambangkan pemakaian bishop atau paderi-paderi... yang dipakai di sekeliling leher itu dinamakan The Stole, dalam etika pemakaian paderi dan bishop.

Meh Gades story skit The Stole ni apa....

The Stole adalah enti liturgi daripada pelbagai denominasi Kristian. Ia terdiri daripada jalur kain berwarna, yang sebelum ini biasanya sutera, kira-kira tujuh dan setengah sembilan kaki panjang dan 3-4 inci lebar, yang berakhir mungkin lurus atau mungkin meluas. The centre of The Stole yang dipakai di seluruh bahagian belakang leher dan kedua-dua hujungnya terjurai selari antara satu sama lain di depan, sama ada melekat antara satu sama lain atau gantung longgar. The Stole itu hampir selalu dihiasi dalam beberapa cara, biasanya dengan salib atau beberapa reka bentuk agama lain yang ketara. Ia sering dihiasi dengan gelen berbeza (trim hiasan). 



Baca seterusnya di sini ((http://bicarapenang.blogspot.com/2012/03/punca-datuk-dr-hassan-ali-dipecat-oleh.html).

Hebat betul pemerhatian blogger ini.


Mana-mana blogger baru yang nak promote artikel mereka di blog ini, boleh e-mailkan kepada mymassa.artikel@gmail.com.

*MyMassa sentiasa menyokong blog-blog baru. Janji hentam pembangkang.

SUMBER DAP:SAYA SAHKAN BENAR 100%

7
AHLI DAP: SAYA SAHKAN ACARA INI BERLAKU 

Selepas kemenangan DAP di beberapa kerusi di Sarawak, satu acara diadakan oleh YB Jeff Ooi di salah sebuah hotel di Pulau Pinang. Acara yang penuh rahsia itu hanya dihadiri oleh mereka yang dijemput sahaja terdiri daripada Paderi-Paderi dari Australia, Amerika, Singapura, Sarawak, Sabah dan beberapa lagi Pastor dari luar negara. Acara tertutup maknanya Pintu Dikunci Rapat-Rapat. Mat Sabu dan Salleh Man pun tak boleh masuk.

Angkat Sumpah 1 = Kami bersumpah akan menjadikan Negara Malaysia ini sebuah Negara Kristian apabila DAP memerintah.

Angkat Sumpah 2 = Kami bersumpah  apabila DAP memerintah Perdana Menteri Malaysia mestilah seorang Kristian. 

Mat Sabu kata tak apa boleh kompromi. Anda macam mana nak kompromi jugakah? Nak jual agama Islam jugakah kepada DAP?

Sumber: DAP.

Jumaat, 30 Mac 2012

MAT SABU KOMPROMI DENGAN DAP NAK JADIKAN MALAYSIA NEGARA KRISTIAN

1
SUMBER DAP: SAYA SAHKAN BERITA INI SAHIH DAN BENAR


Mat Sabu marah-marah di dalam telefon, "Yang hang bahlul buat benda tu kenapa!"

"Ini politik, kita mau tawan Putrajaya. Hang cakap jer ini kerja UMNO, hang mengaku jer semua tu kerja UMNO, tuduh ajer UMNO, habis cerita. Bodoh, bangang, bahlul".

Kawan kita ne tidak berganjak dengan pendirian barunya. Allah SWT sudah beri hidayah.

"Tak boleh, Tak boleh, mana boleh jual agama, mana boleh kompromi, ini agama Islam, agama kita".

Sambung Mat Sabu lagi, " boleh kompromi, sapa kata tak boleh kompromi, kita nak ke Putrajaya, cakap ajer UMNO yang suruh buat kerja tu, esok masuk Malaysikini, masuk Harakah dah cukup".

"Tak tak, saya dah taubat, saya tak nak menipu, ini bukan UMNO suruh saya buat, saya sendiri sedar!" tegasnya lagi.

" OK OK OK, you nak duit, brapa you nak".

" Tak Tak saya bukan nak duit, saya nak selamat agama Islam, negara saya dari DAP. DAP nak jadikan Malaysia negara Kristian, hang pun nak kompromi kah?", tegasnya lagi.

" Boleh kompromi, sapa kata tak boleh, yang penting kita nak ke Putrajaya, bohong sunatlah", pujuk Mat Sabu lagi.

bersambung....

Sumber : DAP.

LIM GUAN ENG:MEREKA BERDUA TAK AKAN MAMPU TINGGALKAN KITA LAGI HA HA HA

3

Mat Sabu = Wahai Ahli PAS, wahai orang Melayu, ampunilah aku, aku dah terikat, kakiku telah diikat, rahsiaku rahsianya jua, Malunya aku kalau gambar tu tersiar, Malu parti aku PAS, aduh macamana ne saudara tolonglah aku...


LGE: Berapa you perlu bang Sabu?
Mat Sabu: Tolonglah, saya malu mau cakap...
LGE: Ayya jangan malu mah, kita adik beradik punya...
Mat Sabu: Sikit juta saja...
LGE: Ayya juta ka, mau bayar sapa...
Mat Sabu: malulah mau cakap...
LGE: Dalam hati...(mampusss lah ko Mat Sabu, lantaklah kau, ko ngan Salleh Man sama saja, kopiah saja pakai...)

Sumber: dari DAP.

BREAKING NEWS: HANYA 35 SAHAJA DEMO DEPAN PEJABAT PM PUTRAJAYA

3
Mymassa mengikuti perkembangan Demo yang dianjurkan NGO ANAK di bawah remute Mazlan Aliman, kononnya akan ada 1,000 orang akan berdemo di hadapan Pejabat PM di Putrajaya. Tinjauan Mymassa mendapati, jika dicampur tukang sapu sampah, tukang siram bunga, hanya lebih kurang 66 orang sahaja yang berpanas memegang banner. Jika tolak, hanya tinggal 35 orang sahaja. Kasihan mereka, macam hendak tak hendak sahaja.

Beberapa orang yang tidak tahan panas berteduh di bawah pokok-pokok bunga. Tidak sampai 30 minit Demo tersebut bersurai, kerana orang ramai dan pelancong yang datang ke kawasan Masjid Putra dan Pejabat PM tidak langsung memperdulikan kegilaan mereka yang kelihatannya membodohkan diri sendiri itu.

***Gambar kemudian.

ANWAR BERSENDIRIAN DI PARLIMEN SEMALAM, SEMUA MENIKUS

29

Para Ulama muktabar dari negeri Kelantan menyeru dan menyedarkan umat Islam supaya menolak Anwar Ibrahim. Tiada ulasan panjang, sila baca lanjut di http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0330&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm


Sahabat seperjuangan Anwar di awal tahun 1970-an yang sama-sama mengasaskan ABIM dan mengasaskan Yayasan Anda, Ustaz Ismail Mina turut bersungguh menyedarkan umat Islam akan bahaya Anwar yang memperjuangkan Islam Plural. Bahasa mudahnya, Anwar memperjuangkan Agama Islam sama sahaja dengan agama Kristian, agama Hindu, Buddha iaitu kata Anwar semuanya mempunyai Tuhan yang satu, Satu Tuhan sahaja, iaitu sama dengan Islam. Rujuk Video Ucapan Anwar tentang Islam Plural di aidc.com.

Di Parlimen semalam, Anwar tidak lagi dibantu oleh geng-gengnya dari DAP mahupun PAS, semuanya berdiam diri. Baik YB Sallehudin, apatah lagi YB Nasharudin, apatah lagi YB Dr Tan Seng Giaw, semuanya membatu, menikus dan tak peduli percakaran Anwar dengan YB Gobalakrisnan.

Anda bagaimana, masih tidak sedar lagikah?

Khamis, 29 Mac 2012

LIM GUAN ENG UGUT PECAHKAN RAHSIA

7
LGE: "Hello Brader Salleh Man, You Jangan Macam2 Nak Ikut Hassan Ali, 
Rahsia Kamu Dalam Tangan I Tau...

LGE: "Ingat Salleh Man, Jangan Lupa Kita Ada Cerita, Ada Gambar, Kat Luar Negara Tu"

LGE: " Ingat Salleh Man, you pakai kopiah you punya pasallah, Mat Sabu pun kadang2 pakai Kopiah, Tapi ehem ehem Rahsia kamu in my hand...You Mau Lompat, Lompatlah Kalau Berani"

Setakat itu sahaja. Anda tafsirlah sendiri.
Sumber Sahih : Ahli DAP yang bersama-sama ke luar negara!

***PERHATIKAN WAJAH LGE MERENUNG TAJAM MENIKAM KE ARAH WAJAH SALLEH MAN. ITU RENUNGAN UGUTAN TAU...


BOM Tandas LRT ada kaitan dengan Ultra Kiasu DAP?!!

0

Agak-agaknya, logik tidak alasan yang mengatakan tandas itu meletup dan berkecai kerana letupan mercun?!! Harap-harap pihak berkuasa dapat menamakan mercun yang begitu kuat letupannya sehingga boleh menghancurkan mangkuk tandas agar rakyat tahu dan dilarang membelinya. 

Jom kita tengok macamana agaknya letupan yang menyebabkan lelaki tersebut cedera?!!


Walau apa sekalipun alasannya, kami berharap pihak berkuasa tidak menyembunyikan apa-apa maklumat yang boleh menjejaskan keselamatan rakyat jelata. Perkara ini tidak sesekali boleh dikompromi walaupun terpaksa menjejaskan imej negara dan keyakinan pelabur asing!

Kami mahu tahu sekiranya kini wujud satu kumpulan pelampau yang tidak tahan dengan feel good factor yang dibawa oleh PM dan juga BN yang menyebabkan mereka mulai gusar dan menggunakan pendekatan keganasan. Yelah, kalau biasa buat kacau atas jalanraya, menteri pun boleh ditumbuk, apalah sangat bom-bom tandas ini, kan?!!

Dulu zaman komunis pun puak-puak ini sudah biasa buat...


Jom belajar Bahasa Inggeris dengan bakal MB Kedah, @MahfuzOmar

5


Kami masih lagi cuba memahami apa sebenarnya yang dimaksudkan oleh Mahfuz Omar melalui mesej tweeternya ini. Adakah beliau bermaksud yang beliau sedang makan tengahari dengan Speaker Dewan atau melancarkan sesuatu dengan Speaker Dewan sebelum mesyuarat bermula?!!

Tetapi berdasarkan kepada makanan yang terhidang di depan mereka berdua itu, kami menganggap yang L.A.U.N.C.H yang dimaksudkannya adalah makan tengahari.

Inilah akibatnya memilih pengangkut bagasi lapangan terbang lulusan SPM sebagai YB dan bakal MB.

Apa-apapun, kepada juak-juak PAS yang wala', jangan lupa ilmu baru yang cuba disampaikan oleh pemimpin anda ini. Untuk makan tengahari, ejaan bahasa Inggerisnya adalah L.A.U.N.C.H

Ingat apa yang Mahfuz ajar ye...

L.A.U.N.C.H - Maksudnya makan tengahari

L.A.U.N.C.H - Maksudnya makan tengahari

L.A.U.N.C.H - Maksudnya makan tengahari

Semoga bahasa Inggeris anda lebih cemerlang selepas ini.


@Khalid_Ibrahim GELI GELEMAN masuk rumah orang MISKIN?!!

5


Bila PM melawat orang miskin, dia pun nak ikut tiru. Tetapi, geli pula nak pijak lantai rumah orang miskin. Takut kotor tapak kaki.

Itu yang pakai kasut naik rumah orang miskin itu!

Apa punya Melayu bangsatlah si Khalid GAGAP ini?!! Hendak kata tidak pernah hidup susah, tidak juga. Sampaikan UMNO terpaksa bantu lah hamlau seekor ini untuk belajar sampai ke luar negara dan dijadikan sebagai salah seorang jutawan segera di bawah pelaksanaan agresif DEB tahun 80-an dahulu.


Agaknya inilah akibatnya lama sangat bergelumang dengan Najis DAP dan jadi penchacai tegar puak kuffar! Sampaikan asal usul dan adat resam bangsa sendiri pun boleh lupa. HAMSAP punya Khalid GAGAP!!!

Panas! Jom baca macamana DAP ajar Melayu PAS dan PKR untuk menchacai!

0


Pada kami, kes di atas bukan sahaja mengkantoikan tindakan Teng yang berat sebelah, malah membuktikan apa yang telah UMNO, Hasan Ali dan semua pihak yang sedar cuba sampaikan selama ini.

Inilah buktinya DAP sebenarnya yang menjadi BOS kepada penchacai PAS dan PKR!!!

Sampaikan apa agenda yang hendak dibawa ke dalam perbahasan sidang DUN pun memerlukan petunjuk daripada DAP. Malah, SPEAKER Dewan yang sepatutnya NEUTRAL pun tidak terkecuali. Punyalah COKIA Melayu-Melayu fuckatan ini.

Akhirnya terkantoi. Cara kantoi pun agak kelakar. Terhantar SMS arahan kepada Hasan Ali. Orang yang paling kuat melawan DAP dan fuckatan ketika ini.

Inilah yang dikatakan sebagai petunjuk daripada Allah SWT!!! Gunalah akal fikiran yang dikurniakan dan tinggalkan kejumudan dalam hati itu. Sedarlah yang PAS dan PKR ini tidak lebih daripada sekadar alat DAP dan musuh Islam untuk menguasai MALAYSIA!!!

Tolonglah orang Melayu. Bangkit dan sedarlah! Takkan hendak tunggu BALA baru hendak menyesal?!!

Al-Fatihah: Dua AJK Pemuda UMNO Hulu Langat MAUT kemalangan

3





Al Fatihah kepada mangsa yang meninggal dunia. Dan marilah kita sama-sama doakan agar salah seorang mangsa yang sedang kritikal ketika ini, agar cepat stabil dan sembuh sepenuhnya.
Untuk pengetahuan pembaca, kesemua mangsa yang terlibat dalam kemalangan ngeri tersebut merupakan rakan yang agak rapat dengan penulis, terutamanya, Razif (yang cedera parah) atau lebih mesra dikenali sebagai Pak Razab yang juga merupakan senior sekolah dan rakan sekampung.
Penulis dimaklumkan yang pemandu kereta tersebut terlelap ketika kemalangan berlaku. Dan kalau tidak silap penulis, kawasan kemalangan tersebut (yang mungkin terletak di bawah satu jejantas) mempunyai lekukan jalan yang agak dalam. Sesiapa yang tidak biasa melalui jalan tersebut dan memandu laju boleh menyebabkan kereta melambung.
Penulis percaya ketika pemandu kenderaan terlelap, kereta (Toyota Estima) tersebut masuk ke dalam lekuk tersebut dan tersasar melanggar salah satu tiang lampu di tepi jalan tersebut. Kesemua penumpang tercampak keluar dari kereta.
Kami harap pihak perbadanan Putrajaya dapat mengambil perhatian akan perkara ini. Kami juga percaya yang masalah lekukan tersebut tidak berapa diendahkan sebelum ini berikutan jalanraya tersebut jarang digunakan, melainkan mereka yang biasa sahaja.
Sekali lagi, marilah kita sedekahkan bacaan Al-Fatihah kepada rakan seperjuangan yang telah kembali ke rahmatullah. Semoga roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Insya Allah.

KEDUDUKAN KSN DAN CERITA DAP MAHU BUANG PENJAWAT AWAM ISLAM

0


Kedudukan Sidek, Abu Bakar cetus persoalan

PUTRAJAYA 28 Mac - Spekulasi bertiup kencang di Pusat Pentadbiran Persekutuan di sini berhubung kedudukan kepimpinan tertinggi perkhidmatan awam.

Mereka yang dimaksudkan ialah Ketua Setiausaha Negara (KSN), Tan Sri Mohd. Sidek Hassan dan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Abu Bakar Abdullah.

Kedua-duanya dikaitkan dengan kontroversi dalam menggubal skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang mencetuskan bantahan banyak pihak sehingga akhirnya dibatalkan.

SBPA yang diperkenalkan 1 Januari lalu mengundang kritikan terutama daripada Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) yang mewakili 1.4 juta kakitangan awam di negara ini.

Abu Bakar ketika dihubungi hari ini tidak menafi atau mengesahkan spekulasi kedudukan perkhidmatan beliau.


Baca seterusnya di http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0329&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_16.htm

Beberapa hari penjawat awam akan menikmati kenaikan gaji 13% sebagaimana diumumkan PM Najib. SBPA pula dibatalkan ekoran bantahan penjawat awam. Tindakan pantas PM Najib ini dilihat telah menaikkan lagi populariti beliau dan kerajaan BN, berbanding desakan DAP yang hendak mengecilkan atau bahasa kasarnya, memberhentikan penjawat awam yang majoritinya orang Islam. Adakah anda lupa ini http://mymassa.blogspot.com/2011/11/terjemahan-akhbar-cina-dap-akan-buang.html

Di Indonesia, orang Cina yang disebut Cina Totok, atau Cina China, atau apa sahaja Cina Diharamkan bekerja di sektor awam. Sudahkah anda lupa http://mymassa.blogspot.com/2011/11/terjemahan-akhbar-cina-dap-akan-buang.html

Nyenyaknya Tidur Mat Sabu. Mimpi Normah Yang Mana?

1


Macam nilah pemimpin yang diangkat oleh PAS.

Kat mana-mana boleh layan tidur. Kalau tidur cover-cover macam Pak Lah takpe la, ini layan baring macam ni.

Macam manalah pemimpin pembangkang lain tak ikut.



*Tidur pembaca MyMassa pula macam mana, nyenyak tak?

PANAS! CINA DAP Jadi Bumiputera Dengan Cara Menipu? Kantoi Jugak Akhirnya.

6

Akuan batal Sijil Anak Negeri ADUN Sri Tanjong dikemukakan
KOTA KINABALU 28 Mac — Lembaga Pegawai Sabah yang dilantik Yang Dipertua Negeri telah mengemukakan perakuan kepada Mahkamah Anak Negeri Kota Kinabalu bagi melaksanakan keputusan membatalkan Sijil Anak Negeri Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Sri Tanjong daripada, Jimmy Wong.

Ketika mengumumkan perkara itu, Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah, Datuk Hajiji Noor berkata, lembaga berkenaan telah melakukan siasatan, penelitian dan perakuan untuk membatalkan Sijil Anak Negeri ahli DAP tersebut atas beberapa faktor.

Beliau berkata, ini termasuk maklumat keturunan yang dituntut Wong sebagai Sino-Kadazan adalah bercanggah dengan salasilah keturunannya yang sebenar.

"Tidak ada setitikpun darah keturunan Kadazan mengalir dalam tubuh Jimmy Wong kerana ibu bapanya adalah daripada keturunan Cina, sebagaimana yang tercatat dalam sijil lahirnya.

"Sebab itu, Lembaga Pegawai mendapati Jimmy Wong telah tidak memenuhi Seksyen 2 (1) Ordinan Tafsiran Anak Negeri (Bab 64),” katanya ketika menyampaikan ucapan penggulungan kementeriannya pada sidang Dewan Undangan Negeri Sabah semalam.

Bagaimanapun, Hajiji berkata, keputusan lembaga itu hanya dapat dilaksanakan dalam masa terdekat memandangkan pengwujudan Mahkamah Anak Negeri Kota Kinabalu baru sahaja diwartakan Disember lepas. — BERNAMA

Apa sudah jadi di Sabah? Kawan MyMassa yang berbangsa Bugis pun tak diiktiraf sebagai BUMIPUTERA di Sabah.

Takkan Cina kahwin dengan Cina boleh jadi BUMIPUTERA? Patutlah kaum Cina Sabah sudah berani bersuara untuk RCI dijalankan. Rupa-rupanya kaum Cina yang datang selepas kemasukan Sabah ke Malaysia bukan sahaja dapat kerakyatan malah diiktiraf sebagai Bumiputera dengan cara tipu muslihat.

Takkan seorang je Cina PENIPU dilucutkan akuan Bumiputera. Mesti ramai Cina Sabah yang menipu macam ni.


*Kalau tak menipu, bukan DAP namanya.

Rabu, 28 Mac 2012

GEMPAR! Video Pendedahan Nama Melayu Murtad Di MyMassa.

0
Kerana undi Kristian dan dana dari NGO Kristian luar negara (Konrad Adenauer Foundation) untuk PRU, Anwar Ibrahim sanggup menjadi jurucakap kepada gerakan Kristianisasi.


Video ini terpaksa MyMassa keluarkan kerana masih ada pihak (seperti Anwar) yang takut bila umat Islam membincangkan mengenai isu akidah. Dr. Hasan Ali yang cuba perjuangkan isu ini dicop sebagai HASAN AKIDAH oleh orang PAS sendiri.

Video ceramah oleh Ustaz Mohd Farhan Abdullah Al Hafiz (pendakwah bebas) ini menjadi bukti kepada PAS yang kini takut untuk memperjuangkan isu murtad. Sebagai seorang bekas paderi Kristian di Sabah, Ustaz Farhan adalah orang paling layak untuk bercakap mengenai perkara ini.



Datuk Dr Hasan Ali terpaksa melakukan pengorbanan yang cukup besar untuk memastikan isu ini mendapat perhatian umat Islam di Malaysia. Beliau terpaksa berjuang di luar PAS.

Walaupun Datuk Dr Hasan berjanji akan keluarkan video Melayu murtad pada hari Isnin hadapan, MyMassa keluarkan video ini untuk menyokong pendedahan seterusnya dari beliau.

Mari kita sama-sama sedar bahawa PAS bukan lagi Parti Islam Se-Malaysia tetapi menjadi parti GUNI (Guna Nama Islam) setelah mereka mabuk kuasa untuk mendapatkan Putrajaya.


*Mohon pembaca dan rakan blogger yang sayangkan Islam untuk sebarkan video ini. Sebar-sebarkan.

Anwar Ibrahim Disumpah Beramai-ramai Di Twitter? #dearanwaribrahim

7




Trending topic hari ni di twitter adala #dearanwaribrahim.

Kenapa?

Sudah pasti kerana Anwar yang kononnya memperjuangkan kebebasan bersuara tetapi dia sendiri blok orang lain (terutamanya pihak lawan) untuk komen di twitter atau facebook miliknya.

Ini zaman Y2K. Apa sahaja yang disekat akan tetap terlepas.

*Kepada kawan-kawan yang berminat untuk serang Anwar Ibrahim, jangan lupa serang melalui #dearanwaribrahim. Ramai pengikut atas pagar dan pihak lawan di situ. Apa sahaja maklumat yang kita sampaikan akan mereka terima.

Slogan Baru Kerajaan PAS.

2


*Dipetik dari blog ini (http://kelateloni.blogspot.com/).

SOALAN NOMBOR 8

3

Press Conference by Datuk Nalla,
Hotel Grand Season, 2.30pm.

1. How many foriegn governments are using or was using Anwar at that time?

2. How did he first meet Anwar, whose idea was it?

3. Why only now make the PC? Why not before?

4. Do you think Anwar will hunt his enemies if he came into power, and who are his biggest enemies according to his perception?

5. How much wealth did Anwar amass and who helped him?

6. Whos idea was it to supply Anwar with women and a condo, his or Anwar's?

7. Did you know Anwar was actually waiting to knife Tun Mahathir in the back? When was you aware of this, what year?

8. Do you know  that Anwar was actually have the intention back stabbing Tun Mahathir? When was you aware of this, what year?

Jawapan Datuk Nalla, akan dipaparkan sebentar nanti.

BREAKING NEWS: PRESS CONFERENCE

6


Mereka Menggelarkan Pertarungan Nuklear

Tepat 2.30 petang, Hotel Grand Season - Press Conferenne yang dibuat oleh sekumpulan besar orang-orang kuat Anwar Ibrahim terdiri daripada YB Datuk Nallakarupun, YB Zulkifli Nordin, YB Gobalakrishnan, YB Zaharin, Datuk Shafie peguam terkemuka, Rosalan Kassim, Annuar Shaari, Zamil Mat Arif cucu Tun Ghaffar Baba, Ummi Hafilda abang kepada YB Azmin Ali, Azwandin Presiden GGM dan ramai lagi bersatu hati untuk membuat Press Conference untuk mendedahkan Anwar Ibrahim kepada rakyat Malaysia.

Datuk Nallakarupan meminta Anwar menyamannya RM500 Juta, bukan RM100 Juta.

Datuk Shafie peguam terkemuka amat yakin kes ini akan dimenangi oleh Datuk Nallakarupan.

Ummi Hafilda mendedahkan dia memiliki banyak bukti yang belum didedahkan seperti saham-saham Azmin dan Shamsidar, serta gambar Anwar bersama Shamsidar. Katanya, lagi semuanya akan didedahkan di mahkamah.
Mereka Bersatu Hati Menyedarkan Rakyat Malaysia

YB Gobalakrishnan meminta masyarakat India sedar kerana mereka telah lama ditipu dengan janji-janji Anwar, sebaliknya apabila menguasai beberapa negeri, masyarakat India diketepikan oleh Anwar.

Menurut mereka semua, mereka akan mengadakan Road Show di seluruh negara, dan inilah kali pertama mereka yang terdiri daripada pengasas-pengasas parti Keadilan,  bersatu hati untuk menyedarkan rakyat Malaysia.

Bagaimana anda di sana, kembali lah ke pangkal jalan...

Bersambung....

Benarkah Anwar Ibrahim Taja Ayah Pin?

1
Laporan dari Berita Harian.

Kerajaan Langit’ kembali aktif

JERTIH: Tapak perkampungan Ayah Pin, pengasas ‘Kerajaan Langit’ di Kampung Batu 13, Hulu Besut, dilihat berkembang semula, sekali gus menimbulkan persoalan sama ada ajaran diisytiharkan sesat pada 1986 itu sudah kembali aktif.

Tinjauan mendapati kawasan perkampungan itu ada kira-kira 150 rumah berbanding tidak sampai 50 rumah pada zaman kemuncaknya 10 tahun lalu.
Di kawasan itu juga terdapat tiga kubur iaitu kubur isteri pertama Ayah Pin, Che Minah Remeli, 68, seorang bekas pengikutnya serta kubur menantu Ayah Pin, iaitu Hasan Anak Rimau.
Beberapa penduduk di Kampung Batu 13, yang enggan mendedahkan nama mereka mengakui Ayah Pin pulang menziarahi jenazah isterinya, tetapi terus menghilangkan diri menaiki kereta mewah selepas Che Minah dikebumikan.

Kawasan perkampungan Ayah Pin yang terletak kira-kira 500 meter dari jalan utama ke Kampung Keruak di sini, dikawal rapi sekumpulan belia dipercayai anak kepada pengikut setia kumpulan ajaran sesat yang menetap di perkampungan berkenaan.

“Beberapa pengikut Ayah Pin ada meminta kebenaran untuk mengebumikan jenazah Che Minah di tanah perkuburan Islam berhampiran perkampungan itu, tetapi tidak dibenarkan penduduk kerana arwah dan tiga lagi madunya termasuk Ayah Pin pernah mengisytiharkan keluar daripada Islam pada 1998.

“Walaupun Ayah Pin pulang ke perkampungan itu dua minggu sekali atau sebulan sekali, kita syak ajaran sesat kerajaan langit masih hidup kerana kepulangan ketuanya diberi sambutan bukan saja daripada pengikutnya yang menginap di perkampungan itu, malah dari luar negeri ini.
“Beberapa belia yang ditugaskan mengawal dan mengawasi orang tidak dikenali daripada memasuki perkampungan itu mengakui Ayah Pin pulang serta mengadakan perjumpaan dengan semua pengikutnya,” katanya.

Bagaimanapun, usaha Berita Harian untuk merakamkan gambar kawasan terbabit dihalang oleh beberapa belia yang ditugaskan untuk mengawal dan mengawasi perkampungan berkenaan.

“Jika nak rakam gambar, perlu minta kebenaran daripada Kak Yah, (isteri keempat Ayah Pin, Nik Kamariah Nik Par), tetapi dia tidak ada di rumah ketika ini.

“Tanpa kebenaran Kak Yah, kami tidak benarkan sesiapapun merakamkan gambar di sekitar perkampungan ini, jika tetap berdegil kami terpaksa merampas kamera,” katanya.
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/2012032806151020120328061510/Article

Daripada video persamaan Anwar Ibrahim dan Ayah Pin ini, tidak mustahil Anwar ada kaitan dengan kebangkitan semula Ayah Pin.



Orang kanan yang antara paling rapat dengan Anwar memaklumkan bahawa sejak keluar dari penjara, Anwar mula percaya kepada perkara khurafat. Menurut orang kanan tersebut, dia hanya menunggu masa untuk mendedahkannya kepada orang ramai kegiatan Anwar meminta tangkal dari tok sami. Kita tunggu pendedahan orang kanan Anwar ini tak lama lagi.



*Apsal sami yang tua yang berjanggut ni macam pernah tengok je?

Seks Oral: Dihukum penjara 21 tahun, 11 sebatan. Bila Anwar Nak Kena Sebab Diblowjob China Doll?

1
Liwat: Dihukum penjara 21 tahun, 11 sebatan
26/03/2012 7:05pm


GEORGETOWN – Seorang bekas pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) dihukum penjara 21 tahun dan 11 sebatan selepas mengaku bersalah terhadap lima tuduhan melakukan seks luar tabii dengan dua budak lelaki di antara Oktober 2010 dan Mac 2011.

Hakim Mahkamah Sesyen, Sitarun Nisa Abdul Aziz membuat keputusan itu selepas tertuduh Muhammad Mustakim Mohamad menukar pengakuan kepada mengaku bersalah ketika pendakwaan dilakukan terhadapnya.

Bagi tuduhan pertama, Muhammad Mustakim telah memaksa budak lelaki berusia 14 tahun supaya meletakkan zakarnya ke dalam mulut tertuduh pada 30 Mac 2010, pukul 5.30 petang, manakala tuduhan kedua, tertuduh memaksa budak lelaki itu melakukan perkara yang sama pada 7.15 petang, 13 Mac 2011.

Tuduhan ketiga pula tertuduh telah memaksa budak lelaki itu meletakkan zakarnya ke dalam dubur tertuduh pada 9.15 pagi 19 Mac, 2011, tuduhan keempat dan kelima tertuduh didakwa merangsang budak lelaki berusia sembilan tahun melakukan perbuatan tidak senonoh pada 11 malam 15 Oktober 2010 dan 3 petang pada 16 Mac 2011.

Sitarun kemudiannya memutuskan supaya tertuduh dihukum penjara lima tahun dan tiga sebatan bagi setiap kesalahan untuk pertuduhan pertama hingga ketiga, manakala tiga tahun penjara dan satu sebatan untuk setiap kesalahan bagi pertuduhan keempat dan kelima.

Mahkamah mengarahkan hukuman penjara dijalankan serentak bermula hari ini. – BERNAMA

Itulah hukuman yang sepatutnya dijatuhkan kepada Anwar Ibrahim jika didapati bersalah dalam klip video yang terbarunya. Sebelum ini peguam Anwar Ibrahim meminta Peguam Negara dakwa Chua Soi Lek atas dakwaan yang sama.


Bila video Anwar dan China Doll keluar, kenapa pihak pembangkang tidak mengeluarkan desakan yang sama supaya Anwar didakwa menurut Seksyen 377B Kanun Keseksaan?



MyMassa dimaklumkan bahawa pembangkang akan mendakwa Anwar Ibrahim tetapi sekarang ini bukan waktu yang sesuai.

Apabila pembangkang berjaya merampas Putrajaya, perkara yang pertama akan dilakukan oleh DAP adalah menjatuhkan Anwar melalui jenayah seksual serta bukti-bukti yang telah disimpan oleh Karpal dan barisan peguam Anwar sebelum ini.

Sebab itu bila orang kanan Karpal tanya kepada Karpal, adakah dia tidak takut kepada Anwar. Jawapan Karpal adalah telur (balls) Anwar dalam genggamannya. Dia tahu bila masa yang sesuai untuk memicit telur Anwar.

Jadi sebelum Anwar dijatuhkan oleh DAP bila pembangkang berjaya rampas Putrajaya, lebih baik kita jangan beri peluang mereka berkuasa. Mahukah anda kata-kata Karpal Singh menjadi kenyataan?


*Mungkin sebab itu Anwar takut nak mengaku dia adalah pelaku dalam video tersebut kerana walaupun tak dapat didakwa atas jenayah syariah, tetapi Anwar tetap boleh didakwa di bawah undang-undang sivil iaitu Seksyen 377B Kanun Keseksaan.

Berita yang boleh buatkan @AnwarIbrahim dan @RafiziRamli kena SAWAN BABI!!! @KhairyKJ

0

Ketua Pemuda UMNO merangkap Ahli Parlimen Rembau, YB Khairy Jamaluddin dilantik sebagai Pengerusi Perbadanan Usahawan Nasional Berhad (PUNB) berkuat kuasa 1 April ini.Perlantikan dibuat dalam satu mesyuarat Lembaga Pemegang Amanah yang dipengerusikan oleh YAB Perdana Menteri sendiri pada 8 Mac lalu. Khairy mempunyai pengalaman luas dalam sektor perbankan pelaburan & perkhidmatan awwm.

SEKALUNG TAHNIAH KEPADA KJ!!!

* Berita ini sekali gus menafikan tohmahan Anwar dan Rafizi selama ini yang menuduh PM Najib mengenepikan peranan KP Umno. Terbukti Datuk Najib mengiktiraf peranan orang muda dalam BN. Terima kasih Eizwan di atas berita eksklusif ini.

GEMPAR! Ekstremis DAP tumbuk pemimpin BN!!!

0

Wah makin ekstrem nampaknya orang Cina kepada pemimpin BN ye? Dah macam zaman komunis pula sekarang ini. Siapa yang bersekongkol dengan Kerajaan mereka akan BUNUH!

Rasa-rasanya perkara ini akan berulang tidak? Semakin tekad nampaknya orang Cina terhadap politik songsang fuckatan kerana melalui mereka sahajalah peluang kaum tersebut untuk memerintah negara kian cerah. Ditambah pula dalam keadaan orang Melayu yang terus menerus berpecah belah.

Perhimpunan Dong Zong di Kajang Ahad lalu menyaksikan Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Wee Ka Siong ditumbuk dipercayai dilakukan penyokong DAP sebab DAP saja yang kuat sokong Dong Zong ni.

Gambar dan sumber berita dipetik daripada http://tepakbersulam2.blogspot.com/2012/03/wee-ka-siong-ditumbuk.html.

GEMPAR! OSTAD Kaunseling-bini-orang-jam-3-pagi buat hal lagi?!!

0




Ini apa punya bala sudah kena kepada penyerang sensasi negara, Safee Sali? Rasa kesian pula bila membaca berita yang rumahtangga beliau kini berantakan sehinggakan memaksa beliau memfailkan kes nusyuz di mahkamah.

Kami berdoa dan berharap agar pasangan ini dapat kembali bersatu dan menyelesaikan masalah yang ada. Ingat-ingatlah kepada nasib anak-anak yang masih kecil itu. Pentingkan masa depan mereka berbanding darah muda yang meluap-luap itu.

Lagipun, Safee Sali memerlukan tahap kosentrasi yang tinggi bukan sahaja sebagai penyerang prolifik negara bahkan juga sebagai awang import di negara orang. Jangankan kerana terlalu ikutkan perasaan, habis punah segala titik peluh dan usaha yang telah dicurahkan selama ini. Ingatlah, negara masih memerlukan khidmatmu.

Dan buat kepada sang isteri, tingkatkanlah lagi kesabaran diriselain cuba memahami komitmen yang terpaksa diberikan oleh si suami. Ingat, Safee kini setaraf dengan bintang bolasepak asia yang lain dan tanggungjawab yang dipikul bukan sesuatu yang mudah. Lagipun, apa yang suami anda korbankan selama ini bukanlah untuk orang lain.

Cuma satu sahaja harapan kami, agar kes ini tidak berkaitan langsung dengan seorang ostad kaunseling jam 3 pagi yang sedang dicutikan ketika ini!

PANAS! Speaker DUN Selangor Gelabah Bila Draf Surat Pembubaran DUN Tersebar.

2


Rileks la Teng. Surat tu baru draf sebagai persediaan menghadapi pembubaran DUN.

Mungkin sebab tu jugak Teng gelabah sampai tersilap hantar mesej kepada Hasan Ali.


*Menteri Besar tak bising, si Teng ni pulak yang lebih-lebih. Kata kuat sangat pakatan pembangkang kat Selangor. Takkan dengan PRU pun takut kot?

Selasa, 27 Mac 2012

Kisah DAP dengan Barang Buatan Cina.

1
Cuba baca perkara yang digariskan.



Banyak-banyak negara, barang buatan China jugak jadi pilihan DAP.

Kan Selangor mengaku ada duit sampai RM1.9 bilion. Takkan beli barang buatan China kot.


*Tak pernah pulak tengok lori sampah buatan China sebelum ni. Yang macam ni ada la nampak.