Rabu, 29 Februari 2012

GEMPAR!!! Gambar Melayu Bertudung Pergi Ke Gereja. @KhalidSamad

25
Khalid Samad dan PAS Selangor kata Dr. Hasan Ali menuduh tanpa bukti.

Khalid Samad dan PAS Selangor kata gerakan kristianisasi hanya ciptaan Dr. Hasan Ali dari JATI.

Khalid Samad dan PAS Selangor juga mempertahankan DUMC.



Khalid Samad dan PAS Selangor secara terang-terangan cuba menyembunyikan gerakan Kristianisasi.

Habis tu GAMBAR INI BUKAN BUKTI?



MyMassa harapkan rakan blogger sebarkan gambar ini terutamanya kepada facebook penyokong PAS yang masih menidakkan gerakan Kristianisasi dan percaya kepada tuduhan Khalid Samad terhadap Dr. Hasan Ali.

Akhir kata dari MyMassa, hayati doa Dr. Hasan Ali pada HIMPUN. Marilah kita sama-sama menyokong perjuangan HIMPUN dan JATI.



*Khalid Samad dan kumpulan parasit sudah checkmate. Jangan lupa sebarkan gambar ini.

DAP LAKNATULLAH

3


Ya Allah puliharalah agama Islam
Puliharalah ummah
Jauhi dari segala macam musuh
Parasit di belakang tabir
DAP laknatullah yang menghasut
DAP laknatullah yang memesongkan
DAP laknatullah musuh segala musuh
DAP laknatullah musuh yang sebenar
DAP laknatullah musuh yang memecahkan
DAP yang punya niat menghancurkan Islam
DAP yang punya niat menghancurkan umat Islam
DAP topeng segala topeng kejahatan
Peliharalah ya Allah seluruh umat Islam
dari DAP durjana DAP laknatullah...

KES Khalwat Ustaz PKR: Sekarang pembantu sendiri pun difitnah untuk melepaskan tengkuk sendiri!

11


Mula-mula kata kena kurung dengan 20 samseng. Lepas itu kata konspirasi JAIP pula. Tetapi, laporan polis tak nak buat.

Cuba fikirlah, kalau sudah sampai naik ke mahkamah syariah, takkan boleh maaf macam itu sahaja. Ini soal maruah bro...lagi-lagi pula si Badrul Amin ini pemimpin politik dan ada jawatan dalam Kerajaan Negeri Selangor. 

Kemudian, heret bini tua yang selalu dibelasah ke mahkamah pula untuk raih simpati.



Alih-alih hari ini tuduh pembantu sendiri pula yang disogok untuk menjatuhkannya. Memang sah Badrul Amin semakin terdesak. Pertimbangkan kenyataan daripada suami wanita terbabit yang konsisten semenjak awal cerita ini meletup lagi:

1) Si suami sudah mengesyaki hubungan sulit antara isterinya dan Badrul Amin sejak dari mula lagi. Kerana itulah beliau mengekori isterinya sehingga ke hotel tersebut.

2) Saksi (pekerja hotel) juga mengesahkan bahawa si isteri dan Badrul Amin sebenarnya telah pun menginap selama tiga hari di bilik tersebut sebelum diserbu oleh JAIP.

3) Badrul Amin hanya bertuala ketika membuka pintu setelah lebih 1/2 jam diketuk oleh JAIP. Adakah sesi kaunseling Subuh tersebut berlangsung dalam keadaan separuh bogel? Malah terdapat dakwaan bahawa pemimpin-pemimpin PKR yang menginap di situ cuba merasuah pula penguatkuasa JAIP bagi melepaskan Badrul Amin.

4) Dakwaan Badrul Amin bahawa dirinya dikurung dan dipukul oleh 20 orang samseng dengan mudah dipatahkan oleh pihak hotel apabila mereka mendedahkan bahawa tidak ada langsung kedatangan lelaki seramai itu pada masa kejadian melalui rakaman CCTV mereka.

Si suami langsung tidak pernah mengubah kenyataannya seperti di atas. Tetapi Badrul Amin sudah mengubah keterangannya sebanyak lebih 4 kali semenjak beliau dikantoikan.

Anda ada akal yang waras. Fikir-fikirkanlah...


Murid Dicabul Dinasihatkan Mendapatkan Nasihat Kaunseling

2
Gambar hiasan tak de kena mengena dengan yang hidup atau yang mati.
Mangsa dakwa alat sulit, buah dada sakit sebaik sedar daripada tidur

KUALA KANGSAR: Tiga pelajar sebuah sekolah vokasional di sini mendakwa dipukau semasa tidur sebelum dicabul ketika bermalam di asrama perempuan sekolah berkenaan, kelmarin.

Pelajar Tingkatan Tiga itu mengesyaki mereka diperlakukan demikian selepas alat sulit dan buah dada mereka mengalami kesakitan sebaik tersedar daripada tidur.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/3pelajardakwadipukau_cabul/Article

Pesan kami agar pelajar-pelajar perempuan tersebut bersabar dan menyerahkan sepenuhnya kepada siasatan pihak polis. Jangan sesekali pi jumpa orang-orang fuckatan Penetrasi Rektum (PR) kat Kuala Kangsar tu, takut-takut nanti tak pasai-pasai kena pi kaunseling 20 minit dalam bilik hotel pagi-pagi buta nanti.

Komen anda bagaimana pula?

KY JELLY HIGH IMPACT

1
 ANWAR BANYAK STOK KY JELLY

Pertama, nyatakan ada 20 gangster memukul, menendang dan menumbuk.

Kedua, jika didesak membuat report polis, bagitau dah maafkan semua mereka, atau buat make do no ajer

Ketiga, jika ditanya kenapa tak da lebam kat badan, bagitau guna KY Jelly High Impact dapatkan dari Anuwar dia banyak stolk,

Maklumkan Tengku Mahkota Raja akan turun membantu, sebut jer apa-apa Imam Mahdi dari Khurasan akan turun membantu ker, kasi pening itu pembaca

Baca seterusnya Serrban Satu Bakul atas kepala pon boleh tercabot  
http://braveheart-blogger.blogspot.com/2012/02/ustaz-azhar-sindir-ostad-badrol-amin.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FSHklX+%28bERANIKAN+hATI%29

PANAS! Exco mana yang guna duit rakyat untuk perkhidmatan seks?!!

1


GEMPAR!!! Kami mendapat satu maklumat eksklusif pagi ini bahawa salah seorang EXCO Kerajaan Negeri Selangor wanita yang masih bujang sebenarnya sedang menghidapi masalah ketagihan seks yang kronik dan terpaksa membayar khidmat pelacur/GIGOLO bagi memuaskan nafsu serakahnya.

Ini telah mengakibatkan SUGAR MUMMY ini terpaksa membiayai anak ikannya sehingga menjadi pelarian dan pendatang haram di negara jiran, semata-mata bagi mengelakkan tindak-tanduknya dihidu rakyat dan memastikan khidmat seks tersebut dapat diteruskan tanpa gangguan.


Maklumat terbaru ini juga telah mengesahkan punca mengapa foto-foto bogel Sugar Mummy tersebut tersebar sebelum ini. Anak ikannya itu dikatakan tidak berapa GEMBIRA dengan bayaran yang diterima berbanding "BEBAN" khidmat yang terpaksa diberikan ketika itu.

Ini adalah kerana Sugar Mummy tersebut dikatakan lebih "DEMANDING" jika sekiranya beliau dalam keadaan tertekan dan kecewa dengan tugas-tugas politik sehariannya. Malah, beliau turut berpura-pura dengan memperkenalkan anak ikannya itu sebagai kekasih hati dan ini telah mengakibatkan pelanggan lain GIGOLO tersebut mulai menjauhkan diri.

Namun, apa yang lebih mengecewakan adalah, penyakit ketagihan seks ini bukan sahaja dihidapi oleh Sugar Mummy itu seorang, malah ia melibatkan hampir kesemua kepimpinan Kerajaan Pakatan Rakyat yang ada hari ini. Dan kesemua kes-kes yang melibatkan melibatkan pelacur, zina isteri orang, hubungan sejenis dan kes pencabulan ini telah mengakibatkan impak kewangan yang teruk kepada kantung kewangan negeri. Ini adalah kerana mereka terpaksa membayar KOS TERTENTU bagi terus membiayai nafsu atau bagi menutup mulut orang daripada bocor kepada rakyat.


Dan kerana itulah juga beberapa Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat terpaksa menaikkan elaun dan peruntukan wakil rakyat mereka sambil menarah habis-habisan hasil negeri! Malah dalam sesetengah kes, mereka sanggup membunuh bagi mengawal keadaan!

*Gambar-gambar di atas hanyalah hiasan semata-mata...

HOTEL SWISS GARDEN KUANTAN TIDAK SELAMAT?

3
 ANWAR DITEMANI BODY GUARD DI HOTEL SWISS GARDEN KUANTAN

Sumber hotel itu berkata, pihaknya tidak menerima laporan daripada mana-mana pekerja yang mengatakan ada sekumpulan lelaki samseng berada di sekitar hotel itu.

"Saya tidak menerima apa-apa berita daripada pekerja hotel berhubung kejadian seperti didakwa pada sekitar waktu itu.

"Daripada segi logik, kalau ada sekumpulan orang berjalan beramai-ramai dalam kawasan hotel, mesti ada staf nampak, tapi saya tak terima laporan daripada staf mengenai itu," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas mengenai dakwaan Badrulamin bahawa beliau dibelasah sekumpulan lelaki seramai kira-kira 20 orang semasa serbuan di hotel itu, awal pagi Sabtu lalu.

Badrulamin bagaimanapun enggan membuat laporan polis kerana sudah memaafkan mereka seperti kenyataannya semasa ditemui pemberita selepas memberi keterangan kepada JAIP semalam.

Ujar sumber itu lagi, hotel tersebut begitu dikenali dan faktor keselamatan antara aspek penting untuk menjamin keselamatan pelanggan, jadi mana-mana pihak dalam keadaan mencurigakan dan membahayakan pelanggan pasti akan diperhatikan.

"Kalau dikatakan ada kumpulan samseng memasuki hotel ini tanpa dapat dikesan oleh staf-staf keselamatan, itu sungguh tidak logik. Kenyataan yang mengatakan hotel ini boleh dimasuki kumpulan samseng sewenang-wenangnya sangat mencemarkan imej hotel ini," katanya.

Dalam pada itu, sumber tersebut berkata, setakat ini, belum ada laporan polis dibuat pihaknya berhubung perkara berkenaan dan menyerahkan kepada pengurusan atasan untuk tindakan lanjut.

Berita lengkap di http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0229&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_02.htm

dan di
http://wzwh.blogspot.com/2012/02/joget-pahang-anwar-ibrahim-nak-buat.html

Kalau Pembaca Paham, Inilah Puncanya Kenapa Cina DAP Sanggup Terajang Melayu Sebab Lynas

5

Video flying kick wartawan Cina terajang Melayu untuk memulakan provokasi telah ditonton oleh ramai orang. Selain aksi kung fu, adegan baling kerusi juga menyusul selepas ini.

Gambar dari blog Anak Seberang
Rupa-rupanya disebalik DRAMA dan PERHIMPUNAN HIJAU 2.0, tersembunyi satu agenda bangsa asing untuk sabotaj pembangunan ekonomi negara.

Jika mereka berjaya gagalkan pelaburan Lynas, mereka akan tuduh Kerajaan gagal membangun ekonomi. Dalam masa yang sama, mereka berjaya mengekalkan negara asal mereka untuk menjadi kuasa pengeluar utama gas nadir bumi. Dan negara asal mereka boleh sesuka hati mengawal harga gas nadir bumi yang banyak digunakan dalam produk berteknologi tinggi seperti bateri kereta hibrid.

Bijak tak golongan yang mempertahankan negara asal mereka ni? Yang bodoh adalah orang Melayu yang ikut perhimpunan Hijau walaupun tak tahu apa agenda tersembunyi kaum ini.

Untuk lebih faham, lebih baik pembaca MyMassa baca sendiri artikel ini.


China May Double Rare Earth Exports as Demand Rises on Price

February 28, 2012, 9:41 AM EST
By Bloomberg News

(Updates with closing share price in fifth paragraph.)

Feb. 27 (Bloomberg) -- China, the biggest supplier of rare earths, may almost double exports this year and meet quotas set by the government as lower prices stimulate demand.

Chinese exports were 49 percent of the government-alloted quota in the first 11 months of last year because the slowing global economy sapped demand, the Ministry of Commerce said in a Dec. 27 statement. Overseas sales quotas may be virtually unchanged this year at 31,130 metric tons, based on Bloomberg calculations.

“Export quotas may be met this year as overseas demand recovers,” Wang Caifeng, a former official overseeing the rare- earth industry with the Ministry of Industry and Information Technology, said in an interview in Beijing. “High prices last year had deterred purchases and led to inventories’ depletion. Smuggling also hampered exports through illegal channels.”

Rare-earths prices have tumbled since the third quarter as consumers, including makers of electric cars and wind turbines, reduced use. The average price of lanthanum oxide, a rare earth used in rechargeable batteries and refining catalysts, was 129,167 yuan ($20,500) a ton in the fourth quarter, 15 percent less than in the third quarter, according to data from Shanghai Steelhome Information.

Rare-Earth Shares Fall

Molycorp Inc., the owner of the largest rare-earth deposit outside of China, fell 3.1 percent to close at $25.99 in New York. Lynas Corp., developer of the world’s largest rare-earths refinery, fell 4.7 percent to A$1.23 in Sydney.

China produces at least 90 percent of the world’s rare earths, used in Boeing Co. helicopter blades and Toyota Motor Corp. hybrid cars. The nation has curbed output and exports of rare earths since 2009, when quotas were set at 50,145 tons, to conserve mining resources and protect the environment.

Cutting exports boosted prices and sparked concern among overseas users about access to supplies. China halted some mines last year to curb overcapacity, cut illegal mining and improve environmental standards.

The Chinese government allocated 10,546 tons of first-round export quotas to nine companies, including China Minmetals Corp. and Sinosteel Corp., that met the government’s environmental protection standards, the ministry said.

Export Licenses

Another 14,358 tons may be granted to 17 other companies, including Baotou Iron & Steel Group, China’s biggest producer, that weren’t granted an export license for this year, it said. Baotou is one of 21 smelters waiting for approval, it said.

“Baotou will be able to get the license to resume exports this year,” Wang said. “It’s just a matter of time as it takes a while for the government to review the company’s environmental improvement.”

Inner Mongolia Baotou Steel Rare-Earth Hi-Tech Co., the rare-earth unit of Baotou Iron & Steel Group, has yet to receive approval to resume exports, a company spokesman, who declined to be identified because of company policy, said today by phone without providing any further details.

Baotou Steel Rare Earth gained 2.6 percent to 51.50 yuan today in Shanghai, beating a 0.4 percent gain in the benchmark Shanghai Composite Index.

China is encouraging its companies to develop rare-earth mines abroad to help ease pressure on domestic producers, Wang said. China has the technical expertise and human resources required by overseas company in mine development and processing, she said.

Buying Mines

Australia’s Lynas and Greenwood Village, Colorado-based Molycorp. should cooperate with China, including allowing Chinese groups to buy stakes in their mines, said Wang, who’s overseen the industry for more than 30 years.

Australia blocked China’s bid in 2009 to gain control of the world’s richest rare-earth deposit on concern it would threaten supply to non-Chinese buyers. State-owned China Non- Ferrous Metal Mining (Group) Co. in May 2009 offered A$252 million ($271 million) for a 51.6 percent stake in Lynas Corp., which needed cash to resume development of the Mount Weld rare- earth mine in Western Australia.

“It was a loss to Australia, not to China.” Wang said, “They should be more open-minded.”

China’s full-year export quota for rare earths this year is expected to be about 31,130 tons, according to Bloomberg News calculations based on first-round quota figures given by the commerce ministry on Dec. 27. The quota was 30,184 tons in 2011 and 30,258 tons in 2010.

Wang is helping form a rare-earth association in China, which is expected to start in the second quarter and will be funded by industry companies, she said. The association will help the government’s planning and drafting rules for the industry, she said.

--Helen Yuan, with assistance from Sonja Elmquist in New York. Editors: Jasmina Kelemen, Steven Frank

http://www.businessweek.com/news/2012-02-28/china-may-double-rare-earth-exports-as-demand-rises-on-price.html


*Orang Cina sudah berani berhimpun di tempat terbuka dan memulakan tindakan kekerasan (FLYING KICK) Orang Melayu. Apa tandanya tu?

LAWAK : PAS Semakin Gila Babi. Nak Putihkan Pemimpin UMNO ini.

1
Cerita pasal seorang pemimpim UMNO yang ini sokong pembangkang telah dibincangkan oleh penyokong dan ahli parti pembangkang.

Bila MyMassa baca artikel yang berkaitan di Tranungkite, MyMassa tertarik dengan komen seorang pembaca.



Tak boleh bayang kalau pemimpin UMNO yang ini diPUTIHkan oleh PAS.


*Teringat pulak dengan lawak TEPUNG BERAS KOMAK dalam filem Seniman Bujang Lapok.

Selasa, 28 Februari 2012

Komplot jatuhkan Dr. Badrul Amin dengan komplot jatuhkan MB Azizan

5
Hotel Swiss Garden, Balok Kuantan - destinasi indah untuk berkhalwat jam 3 pagi . 
Room No 8635, No CCTV!!!

Sapa tak kenal Dr Badrul Amin, seorang bekas pensyarah Usuluddin dari Universiti Islam Antarabangsa (UIA) Gombak? Beliau pernah membaca doa penuh kesyaduan semasa penubuhan Parti Keadilan Nasional (sekarang PKR). Beliau dilanda kontroversi apabila mendera isteri tua beliau sehingga satu laporan polis telah dibuat oleh isterinya di Balai Polis Desa Jaya, Kepong pada tahun 2005.

Kontroversi juga dicipta oleh beliau apabila mengahwini isteri ke dua yang sebaya dengan anak gadis beliau. Tak cukup dengan itu beliau sekali lagi mencipta kontroversi menabalkan Anwar Berahim sebagai Imam Mahdi yang dipersiapkan di rantau Asia Timur untuk memimpin umat manusia! Pengaruh Dr Badrul yang semakin mencanak ditambah pula dengan kedudukannya di dalam PKR sememangnya menimbulkan rasa iri hati di kalangan para pemimpin PKR!

Sapa jugak tak kenal MB Azizan seorang berjiwa ulama dipilih oleh rakyat dan Sultan Kedah (kini Yang Dipertuan Agong) untuk memimpin sebuah negeri bermajoriti Melayu? Meskipun terdapat kelemahan sana sini dalam pentadbiran negeri Kedah, namun beliau bukan seorang yang mudah mengadaikan prinsip agama dan bangsanya kepada golongan kapir harbi dan puak-puak Anwarinas. Bahkan dalam isu perlaksanaan hukum hudud dan menangani demonstrasi di KUIN, beliau berani menentang polisi PAS Pusat dan fatwa songsang N. Ajis yang pro DAP. Kini beliau semakin pening kepala menghadapi tentangan rakan sefuckatan dalam menyelesaikan isu pembinaan jirat Cina terbesar di Sg Kob di Karangan.  

Kita melihat kemelut-kemelut yang dihadapi oleh Dr Badrul dan Ustaz Zizan berkait rapat dengan masalah dalaman parti pembangkang sendiri - sama-sama dikhianati oleh virus dan parasit dalam batang tubuh PAS-PKR. Persoalannya, siapa dalang kejatuhan Dr Badrul Amin...kluenya...orang itu mungkin rapat dengan Anwar dan kini giat melobi jawatan Pengarah Penerangan PKR Negeri Selangor. Al maklumlah jawatan glamer tuh.

Sama dengan jawatan MB Zizan, semua gilerkan jawatan tersebut...boleh kaya beb. Sengaja isu perlantikan exco ditimbulkan untuk melemahkan pentadbiran Zizan yang pro ulama. Dalam masa yang sama, siapalah pulak yang akan pegang jawatan Exco-Exco Kedah jika Pahlolrazi dan Salleh tak nak sambung jawatan exco tersebut...huh sekarang ni pun ada Adun-Adun PAS yang bermimpi-mimpi dan melobi sana sini dengan PAS Pusat dan pihak Istana minta restu agar dilantik sebagai jawatan Exco-Exco Kedah. Mereka dah siap dengan para penyokong masing-masing untuk menunjukkan kekuatan mereka....fuh makin hebat politik Kedah la nie!

Apa yang penting DAP memang dah berjaya memporak-perandakan PAS dan PKR agar kedua-dua parti tersebut terus menjadi kuda-kuda tunggangan mereka...Yang bodoh adalah Melayu-Melayu jenis haprak dalam PAS dan PKR. Tak habis-habis kena main, kena jual dan layu di bawah kangkangan puak-puak kapir DAP...hahaha!

HOTEL SWISS GARDEN TAWAR SESI KHALWAT TANPA CCTV

3


RAMAI keliru bagaimana Dr Badrul Amin boleh berkhalwat dengan seorang isteri orang. Faktanya isteri orang itu yang juga merupakan ahli PKR, datang ke hotel pagi-pagi buta meminta pertolongan. Kenapa Dr Badrul beria-ia sangat nak tolong perempuan tersebut, tidak adakah ahli Srikandi PKR atau Muslimat PAS yang boleh menjadi pegawai penghubung dengan isteri orang itu, kenapa mesti Dr Badrul Amin? Adakah beliau sebagai pengikut tegar Imam Mahdi (aka Anwar Ibrahim) ingin menonjolkan beliau sebagai seorang lelaki budiman? Memang patut pun kena tumbuk dengan laki pompuan itu! Lelaki itu pun ahli PKR yang sama-sama pergi Umrah dengan Dr Badrul.

Sepatutnya, sebelum Dr Badrul Amin meletak jawatan sebagai Pengarah Penerangan Kerajaan DAP Selangor, beliau sepatutnya meminta nasehat Mat Sabu yang pernah mengalami situasi sama dengan Normah ketika itu isteri orang juga.Hanya berbeza bilik, Dr Badrul Amin di bilik No 8365 di Hotel Swiss Garden, Balok, Kuantan  manakala Mat Sabu di bilik No 121 Hotel Perdana, Kota Bharu. Kedua-duanya hotel di pantai timur dan bertaraf hotel berbintang.

DR. DZULKEFLY: PAS SEDIA DIKETUAI CINA DAP

3
 DR. DZULKEFLY= NEXT TIME ISTERI LIM GUAN ENG BOLEH MENJADI TIMBALAN PRESIDEN PAS

Dr Dzulkefly Ahmad berkata parti itu bersedia melantik pemimpin dari kalangan bukan Melayu dan bukan Islam ke jawatan kanan di parti berkenaan.

Katanya lagi, Perkara itu merupakan hasil daripada usaha transformasi yang dijalankan parti itu yang membolehkannya menjadi lebih inklusif.

Ketika diminta menjelaskan perkara itu dalam sidang media selepas itu, Dzulkefly berkata ketetapan seperti itu boleh diubah mengikut tuntutan masa.

Tetapi buat masa ini mungkin belum sampai masanya untuk PAS berbuat demikian, katanya.

"Kalau sudah diutarakan kita bincang dalam muktamar dan kita putuskan bersama," katanya lagi.

Perkara itu ditimbulkan oleh moderator wacana tersebut Dr Maszlee Malik apabila Dr Dzulkefly menimbulkan mengenai kesan gerakan Arab Spring yang didakwa turut memberi kesan kepada PAS.

Dr Maszlee bertanya sekiranya PAS sedia bertindak seperti Muslim Brotherhood and Justice Party di Mesir yang melantik seorang pemikir Kristian sebagai naib presiden.



Komen: Perhatikan bagaimana Moderator Pro PKR ini menyuntik racun ke dalam otak Dr. Dzulkefly sehingga dia terpaksa mengakui Pas boleh ditadbir dikuasai dimanupulasi dibasi dirosakkan sehingga menjadi hilang identiti dan jatidiri Pas yang sebenar. Akhirnya sedikit demi sedikit Ulama dalam Pas semakin dikecilkan diperkecilkan dipermengkecilkan.

GEMPAR!!! BUKTI Badrul Amin pukul bini tua sebab nak sedap dengan BINI ORANG?!!

2


Bila sudah tua, tidak sedap, terus dibelasah macam binatang. Tetapi, apabila kantoi bersedapan dengan BINI ORANG, yang dtendang terajang itulah juga yang diusung untuk tarik simpati. Apa celop punya ustaz fuckatan ini?!!



Kalau ada yang tak percaya itu bini tua Badrulamin, sekali lagi, gambar keluarganya di bawah ini boleh jadi bukti.



Yang peliknya, kenapa Badrol Amin tidak usung Inafiona, isteri nombor duanya semasa ke JAIP semalam?!! Kan lebih menarik untuk foto akhbar?


Kesian MyMassa tengok dua-dua isteri Badrulamin. Yang tua kena henyak, yang muda gebu pula kena tinggal semata-mata kerana kesedapan penangan BINI ORANG!

*Slogan baru PKR...Sama Rata, Sama Rasa, Bini Orang, Sama Sahaja.

LETAK JAWATAN LEBIH BAIK BERBANDING 15 JUTA RINGGIT

1

Pengarah Penerangan Kerajaan DAP Selangor perlu meletak jawatan kerana Wang Cukai Rakyat Selangor digunakan untuk membayar gaji beliau yang tidak ada dalam enrolmen asal penggajian pegawai-pegawai kerajaan.

Rakyat perlu diberitahu jawatan Pengarah Penerangan Kerajaan DAP Selangor adalah jawatan politik yang sengaja diwujudkan, di mana peruntukan gaji diwujudkan oleh Kerajaan DAP Selangor melalui peruntukan khas Pejabat Menteri Besar Selangor.

Kerajaan DAP Selangor memperuntukkan 15JUTA Ringgit Malaysia untuk kerja-kerja penerangan yang diketuai oleh beliau, ianya di sini http://pmr.penerangan.gov.my/index.php/isu-nasional/401-2010-07/7138-27-jul-selangor-peruntuk-rm15-juta-perluas-sebaran-akhbar-tv.html
Isu tersebut telah dibangkitkan juga di dalam DUN Selangor di mana http://dun.selangor.gov.my/v2/content/kempen-penerangan-kerajaan-negeri?quicktabs_2=1

Jika PKR mendesak perletakan jawatan Menteri Wanita, Dato' Seri Shahrizat Jalil yang suaminya terlibat di dalam isu tersebut, maka Pengarah Penerangan Kerajaan DAP Selangor perlu meletak jawatan kerana kes beliau membabitkan kepentingan awam di Selangor.

PKR Perlis juga telah pun mendesak supaya tindakan tegas diambil ke atas Dr. Badrul Amin kerana kes tersebut telah menjejaskan kredebiliti PKR.

Asal Bukan CINA DAP (ABCD) !!! #Lynas

4

NUJ bising pasal katanya ada wartawan yang kena pukul semasa program Anti Lynas di Pulau Pinang tempohari. Tapi satu perkara yang mereka gagal persoalkan apabila mereka kondem kejadian tersebut adalah sebab sebenar mengapa "wartawan" tersebut dibelasah.
Cuba kita perhatikan gambar di bawah ini dengan teliti.


Kepada sesiapa yang belum tahu cerita sebenar, lelaki yang sedang melakukan aksi "flying kick" di atas adalah "wartawan" yang dimaksudkan oleh NUJ. Screen shot di atas diambil sebelum beliau dibelasah oleh orang-orang Melayu yang membantah demo haram tersebut.

Untuk lebih jelas memahami apa sebenarnya yang berlaku, anda tentukanlah sendiri siapa yang memulakan pergaduhan melalui video di bawah ini (fokuskan kepada minit 1:04):


Sekarang siapa yang mula cari pasal?!! Melayu atau CINA DAP laknat di atas?!! Siapa yang memulakan serangan?!!

Jangan nak kata cina tersebut menyepak kerana orang-orang Melayu tersebut mencaci maki mereka. Mengapa kejadian seumpama ini tidak berlaku dalam perhimpunan/demo/ceramah fuckatan yang penuh dengan maki hamun dan sumpah seranah yang lebih buruk lagi?!!

Dan benarkah lelaki cina tersebut seorang wartawan yang sedang bertugas?!! Sebab kalau betul, mengapa beliau mengenakan pakaian anti-Lynas kerana wartawan yang sedang bertugas sewajibnya mengambil sikap dan pandangan yang neutral.

Jadi, apa sebenarnya yang berlaku?!! Adakah lelaki cina itu mula berani menyepak orang melayu kerana merasakan melayu sudah lemah dan tidak mampu mempertahankan diri mereka sendiri?!! Dan adakah selepas ini akan ada pula wanita Melayu yang dicabul dan dirogol, sementara anak-anak kecil dipukul dan dibunuh semata-mata kerana bangsanya Melayu?!!



Kalau ini semua tidak dapat dijadikan gambaran masa depan kita semua bawah fuckatan, maka nantikanlah azab sebenar daripada Allah SWT kelak!!!

 * TQ Paneh Miang for the acronym...

PANDANGAN CHINA PRESS MENGENAI DAP & MCA

1
China Press
24 Februari 2012

Perkara: apa MCA buat apa DAP buat-pendidikan Cina?
Penulis Chun Kuok Boon


"...Satu sahaja alasan orang-orang Cina kenapa mereka undi MCA, kerana mereka nampak kata-kata MCA yang pernah diutarakan “jika ada orang Cina dalam kerajaan, lebih mudah laksanakan tugas”. Tetapi MCA telah buat kerja selama puluhan tahun, isu subsidi di SJKC, penambahan sekolah SJKC, pindah sekolah SJKC masih tidak dapat diselaraskan dalam sistem, sebaliknya mengikut cita rasa pihak kerajaan...")

"...Apa yang tidak boleh langsung dikaitkan tentang perkara ini, sebuah parti jadi parti pembangkang selama berpuluh tahun, hari ini parti tersebut telah memerintah di sebuah negeri, jika dibandingkan dengan peruntukan yang diberi kepada sekolah-sekolah, ia lebih banyak daripada peruntukan yang dikeluarkan oleh kementerian pelajaran, “anda beri sumbangan 5 juta apa yang nak dihairankan, saya dalam setahun sahaja telah keluarkan sumbangan sebanyak 10 juta ringgit”, anda telah memegang pucuk pemerintahan di kerajaan pusat selama 54 tahun! Jika DAP dapat memberi sumbangan lebih banyak peruntukan, bukankah itu dikatakan sungguh mengagumkan semua orang!...")

LOGIK KAH SUAMI SURUH ISTERINYA BEGITU

7
THE QUESTION, " He claims Faisal the Husband of Woman he was caught tried to frame him. Is that lolgical??? Why would Faisal do that UNLESS there is already somethging going on bet Badrul and his wife.

No Husband would do that to his own wife???

What you think?

DR. HASSAN ALI:JAUHILAH ANWAR DIA TIDAK BERMORAL

0


" Saya tidak boleh bersekongkol dengan orang yang hilang moral..
orang yang tidak ada moral...
orang yang moralnya tercemar...
apa lagi di akhir-akhir ini..dia minta masyarakat dunia..bersama-sama membantu..menjamin keselamatan Israel itu dipertahankan”,

(Datuk Dr Hassan Ali, Program Bersatulah Ummah Untuk Selamatkan Akidah di Padang Astaka Kemaman, Terengganu, 25 Februari)

INGAT KEKEJAMAN ISRAEL. INGAT ANWAR SOKONG ISRAEL.
SAVE PALESTIN FROM ISRAEL
SAVE MALAYSIA FROM ANWARISRAEL.

Isnin, 27 Februari 2012

Alkisah Badrul Amin....Bila Dah Kantoi Baru Ingat Bini Tua.

8
Ragam lelaki.

Bila ada masalah, mereka akan pulang kepada yang PERTAMA.



Samalah macam Badrul Amin. Bila dah kantoi baru nampak kelibat isteri tua. Kalau ada yang tak percaya itu bini tua Badrulamin, mungkin gambar keluarganya boleh jadi bukti.

Setahun yang lepas, gambar yang banyak dipertontonkan oleh geng PKR adalah gambar Badrulamin dengan Inafiona, isteri nombor dua.

Kesian MyMassa tengok isteri Badrulamin. Cantik macam tu pun si suami masih cari pucuk muda.

Yang tak boleh terima, pucuk muda yang dicari hampir sebaya dengan anaknya yang sulung! Bini orang pulak tu.





*Slogan baru PKR...Sama Rata, Sama Rasa, Bini Orang, Sama Sahaja.

Poster Khas Untuk Badrulamin dan PKR.

2
Siapa minat seks bebas, boleh join PKR.


Taip panjang-panjang pun tak guna cuma ingat SLOGAN BARU PKR....

SAMA RATA
SAMA RASA
BINI ORANG
SAMA SAHAJA 

REFORMASIN

0

 OPPONENT OF THE REFORMATION : THEN ANWAR IBRAHIM REFORMASIN

Reformasi melawan transformasi

HAKIKATNYA pilihan raya Parlimen Malaysia (biasanya berserta juga Dewan Undangan Negeri) sudah semakin hampir. Mustahil ia semakin jauh kecuali ada elemen lain yang melenyapkan terus institusi pilihan raya itu. Persaingan kian menjurus kepada perlawanan dua aliran. Belum ada sebarang tanda serius kewujudan aliran ketiga. Pakar gerak saraf kedua-dua aliran itu tentu sedang bekerja keras memastikan strategi perang psikologi mereka lebih ampuh berbanding strategi lawan.

Barisan Nasional (BN) adalah sebuah entiti halal dan berdaftar, sebaliknya lawan kepadanya masih berupa entiti bersekedudukan hanya untuk keselesaan politik. Walaupun rakan saya, Tan Sri Abdul Aziz Yusof sering memberi isyarat mengalu-alukan pendaftaran lawan kepada BN di bawah satu parti, hal ini belum terjadi oleh sebab-sebab yang antaranya diketahui oleh mereka yang di dalam sahaja selain sebab-sebab terkini yang sudah bukan misteri kepada orang awam.
Bagi memulakan apa-apa perang saraf selalunya perancang akan mencari slogan yang berbunyi agung kepada kumpulan mereka. Dalam hal inilah pihak lawan BN mendahului dengan menjulang apa yang mereka namakan sebagai ‘reformasi’ pada penghujung 1990-an lagi. Sebagai reaksi kepada slogan reformasi, BN pula kini tampil dengan slogan yang bunyinya mirip iaitu ‘transformasi’.

Para pengikut reformasi terutamanya memasarkan slogan itu dengan pelbagai cara dan media. Amat menarik diperhatikan, perkataan reformasi seperti difahami pada semua peringkat penganut, daripada pemimpin tertinggi hinggalah pemimpin jalanan kumpulan yang melawan BN berbanding perkataan ‘transformasi’ yang nampaknya hanya diucapkan dan difahami oleh Pengerusi BN. Bahkan, pemimpin-pemimpin yang terdekat dengan beliau juga kurang mengucapkannya. Nampaknya pemimpin terdekat dengan Pengerusi BN dan pengikut-pengikutnya lebih selesa memasarkan slogan 1Malaysia berbanding slogan ‘transformasi’.

Segolongan anak-anak muda yang menjadi pengikut kumpulan yang menentang BN nampaknya begitu bangga dan sukarela menggelar diri sendiri sebagai ‘reformer’. Seperti biasa, oleh sebab kebanyakannya saya lihat malas membaca, mudah tergoda dengan perkataan itu yang disampaikan oleh orang tua-tua yang hampir dengan mereka. Perkataan ‘reformasi’ baharu mereka jumpa dan dengar, lalu mereka dokong erat sebagai perkataan yang mempunyai prestij tertentu tanpa sedar apakah erti dan asal usul atau etimologi perkataan reformasi itu.

Kumpulan orang muda yang kadang kala bersuara sombong itu melihat dengan sinis bahawa mereka yang tidak mendukung seruan reformasi sebagai ketinggalan zaman dan tidak mengikut fesyen semasa. Mereka tidak sedar perkataan reformasi itu adalah perkataan yang sudah antik yang cuba diberi nafas semula oleh ketua-ketua mereka yang juga sudah berfikiran antik. 

Jika mereka mengkaji dan menganalisis sejarah hidup ketua-ketua mereka itu, akan dijumpai kenyataan bahawa ketua-ketua yang dianggap begitu berilmu itu ialah kumpulan yang berfikiran tertutup dan gagal menguasai pelbagai ilmu yang berkembang secara letupan.

Masih, pada milenium ke-21, setelah begitu banyak rujukan baru dengan doktrin-doktrin kemanusiaan yang baru, terdengar berkali-kali pemimpin utama mereka merujuk Arnold Toynbee, yang selain disanjung kehebatan akademiknya, tidak banyak yang tahu dia adalah pekerja di Kementerian Luar British, secara khususnya di Jabatan Risikan Politik. Toynbee menjadi pakar runding dan penasihat risikan luar negara kepada kerajaan British terutamanya mengenai Asia Barat. Oleh itu, tidak mustahil mendiang terlibat menasihatkan Balfour mewujudkan national homeland Israel di bumi Palestin seperti tulisan saya yang lalu.
Anak-anak muda Melayu yang terasa berprestij dan berfesyen menyertai seruan reformasi tidak menyedari yang mereka sedang dalam perjalanan balik ke belakang di bawah pengaruh pemimpin-pemimpin berfikiran antik. Mereka tidak tahu bahawa sejarah reformasi berasal daripada perpecahan pelbagai kumpulan yang menentang Katolik Rom yang kemudiannya melahirkan gereja-gereja Protestant di Eropah.

Reformasi berasal daripada rebutan politik kerana adanya dua pihak yang masing-masing mengaku mempunyai Pope yang tulen. Pada umumnya pencatat-pencatat sejarah bersetuju reformasi berlaku pada kurun ke-17 yang disebut juga sebagai magisterial reformation.

Baca selanjutnya di http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0227&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_01.htm

MB KEDAH PAS - TIMBALAN MB UMNO

2
 BELIAU SANGAT AKRAB DENGAN DYMM SULTAN KEDAH

DYMM Sultan Kedah seorang Sultan yang sangat merendah diri, ketika beliau sakit dan negeri Kedah di bawah pimpinan Dato' Mahadzir Khalid, Sultan Kedah bertanya kepada beliau "kerajaan ada duitkah" nak bawa DYMM Sultan berubat di luar negara. Dato' Mahadzir Khalid selaku MB Kedah ketika itu, berusaha sedaya mencari sumber kewangan untuk membantu DYMM Sultanb Kedah berubat di luar negara. Begitulah juga halnya, apabila Istana DYMM Sultan Kedah yang sudah agak uzur dan kecil, Dato' Mahadzir Khalid jugalah yang mencadangkan supaya dibina sebuah istana baru supaya rakyat negeri Kedah bolehlah melihat Sultan mereka bersemayam di tempat yang bagus. Banyaklah lagi peristiwa keakraban mereka berdua ini, maka apakah desas-desus supaya beliau dilantik sebagai Timbalan Menteri Besar Kedah akan menjadi kenyataan. Jika team Anwarista semakin berleluasa di dalam pentadbiran MB Azizan, barangkali MB Azizan tiada pilihan. Akan kemenjadian kah Kerajaan Perpaduan di Kedah. Anda kena direct bertanya Presiden PAS bukan Mursyidul Am?

KUALA LUMPUR 26 Feb. – Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak dijangka melepaskan jawatannya kerana pucuk pimpinan Pas dilihat akur terhadap tekanan golongan pro-Anwar di dalam parti itu khususnya menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13.

Pensyarah Kanan Kolej Undang-Undang Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Mohd. Azizuddin Mohd. Sani berkata, perkara itu boleh berlaku jika melihat kepada semangat puak Anwarinas dan barisan Exco kerajaan negeri yang berusaha keras untuk menjatuhkan Azizan.

”Keadaan itu ditambah dengan strategi tangan ghaib dalam gerakan menjatuhkan Azizan dan diyakini Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak dapat menyelamatkan lagi rakan ulamanya itu, sama seperti beliau akur dengan kemasukan kumpulan pro Anwar dalam barisan kepimpinan parti.

”Selagi Azizan tidak melepaskan jawatan kepada puak penyokong Anwarinas, krisis di Kedah akan berlarutan malah lebih buruk. Dalam hal ini, Abdul Hadi lebih kusut dalam mempertahankan puak ulama,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini.

Beliau mengulas kenyataan Azizan semalam yang yakin tekanan politik dialaminya tidak menggugat kedudukan dan peranannya sebagai Menteri Besar selain terus mendapat sokongan hebat daripada rakyat.

Mohd. Azizuddin melihat situasi itu sedikit sebanyak memberi kelebihan kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN) untuk menarik sokongan 30 hingga 40 peratus pengundi di negeri itu yang terkenal sebagai pengundi atas pagar selain 50 peratus yang merupakan pengundi setia UMNO.

Kata beliau, para pengundi atas pagar dari awal telah kecewa dengan pentadbiran Azizan termasuk aspek kesihatan Menteri Besar itu yang tidak meyakinkan.

Sementara itu, Geostrategis Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Dr. Azmi Hassan berkata, pilihan raya umum akan datang bukan lagi peluang untuk Pas mempertahankan Kedah walaupun hasrat Abdul Hadi dan ulama Pas mahu Azizan terus kekal mentadbir negeri berkenaan.

Jelasnya, isu dalaman Pas Kedah yang melibatkan Menteri Besar itu juga sebenarnya lebih banyak berpunca daripada sikap Azizan sendiri yang gagal dalam banyak perkara dan seharusnya beliau menerima dengan terbuka kejatuhan yang bakal dialaminya.

”Azizan begitu lemah, bukan hari ini sahaja tetapi sejak dari awal pemerintahannya. Kelemahan itu bukan sahaja ditonjolkan oleh puak penyokong Ketua Pembangkang yang berada di dalam Pas bahkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas turut memperakui perkara itu.

”Justeru, Azizan bukan lagi pilihan utama rakyat yang mengimpikan pembangunan,” katanya.
Azmi berkata, krisis yang melanda di Kedah bukan sahaja menyebabkan Presiden Pas berasa serba-salah terhadap puak ulama tetapi bakal membawa kehancuran parti itu di negeri tersebut.
- UTUSAN MALAYSIA

JARI JEMARI MOSSAD DI MALAYSIA

1

Mymassa sekali lagi menerima kiriman emel dari Aman Palestin, dan pihak kami dengan senang hati ingin berkongsi matlamat murni menyampaikan berita-berita tersebut melalui newsletter di atas. Mymassa tidak akan sekali-kali menyokong Israel walaupun ada orang yang sudah gila memerlukan dana PRU13 sanggup menggadai jiwa-jiwa umat Islam seluruh dunia dengan kata-kata  "I support all efforts to protect the security of the STATE OF ISRAEL ". 

Dan Mursyidul Am pun tidak mampu untuk menasihati Anwar, apatah lagi mendesaknya menyaman WSJ.

Anda mesti menghalang undi anda kepada Anwar dan sekutu-sekutunya jika hati anda berhati Palestin. 

Ingat Anwar Ingat Israel. Sayangi Palestin.

KERAJAAN DAP SELANGOR PERMAIN UMAT ISLAM

4
99% PENDUDUK DI KAWASAN KUIL INI ORANG ISLAM

Dengkil - Minggu lalu, pihak polis berjaga siang dan malam untuk memastikan ketenteraman awam di kawasan Perumahan Kota Warisan yang 99% adalah orang Islam. Satu-satunya kuil Sri Maha Mariamman di Taman Kota Warisan, Dengkil sudah hendak dirobohkan namun ianya terencat, tidak dilakukan dan dihentikan gara-gara cxampurtangan Exco Selanbgor, Dr. Xavier.
Projek perumahan
Shanker menyatakan dalam satu kenyataan media bahawa pemaju perumahan yang juga pemilik tanah tersebut mendakwa bahawa projek perumahan yang dibangunkan tidak mendapat sijil kelayakan kerana wujudnya kuil ini.
Beliau menambah bahawa pemaju tersebut perlu disiasat di bawah Akta Hasutan kerana mewujudkan rasa ketidaktenteraman di kalangan penduduk beragama Hindu.
Sehubungan dengan itu, dua laporan polis telah dibuat terhadap pemaju tersebut di Balai Polis Bandar Baru Salak Tinggi pada hari Selasa.
Struktur kuil masih kekal
Sementara itu, Dr Xavier ketika dihubungi menafikan bahawa keseluruhan kuil tersebut telah dirobohkan tetapi sebaliknya struktur kuil masih kekal di situ.
Beliau berkata, tindakan merobohkan kuil adalah keputusan syarikat Kota Warisan yang turut memiliki Gema Padu. Kerajaan negeri tidak akan berdiam sekiranya terdapat kes perobohan kuil, katanya.
“Saya telah meminta Gema Padu untuk membangunkan semula kuil tesebut,” tambah beliau.
Sehubungan dengan itu, satu mesyuarat telah diadakan di antara pihak pengurusan kuil, Gema Padu dan Majlis Perbandaran Sepang semalam.
“Pihak pengurusan kuil memberitahu bahawa mereka memerlukan RM20,000. Sekiranya semua bersetuju saya mahukan syarikat tersebut membangunkan kuil tersebut di kawasan tanah baru,” kata Dr Xavier.
Mymassa menemui Pengerusi Persatuan Penduduk di Kota Warisan ini di mana, mymassa melihat Kerajaan DAP Selangor sebenarnya mempermain-mainkan isu ini. Masyarakat Islam yang 99% menghuni di sekeliling kuil itu meminta ianya dipindahkan ke kawasan yang ada penganut agama Hindu bukannya di kawasan 99% penduduk Islam. Itu sahaja kata mereka, namun Kerajaan DAP Selangor, Majlis Perbandaran Sepang, Pemaju Gema Padu, Dr. Xavier semuanya bermain tarik tali. 
Bila sampai masa hendak dirobohkan, tangan-tangan ajaib Kerajaan DAP Selangor datang menjelma. 

PEMBUBARAN KERAJAAN DAP SELANGOR

2
 MB SELANGOR = PEMBUBARAN KERAJAAN DAP SELANGOR TIDAK IKUT PUSAT

Masalah demi masalah yang berlaku di Selangor khususnya menjelaskan mata sesiapa yang belum celik bahawa Kerajaan DAP Selangor tidak mampu membawa negeri Selangor ke arah lebih sejahtera kepada rakyatnya.

Pemecatan dan  Penyingkiran Dato Dr Hassan Ali membuka mata anda bagaimana Kerajaan DAP Selangor tidak peduli apa itu sensitiviti Islam, tidak hendak ambil tahu apa jua kewajipan pemimpin Islam. Lalu dengan tali barut dan parasit-parasit di dalam PAS dan PKR, Dr Hassan Ali dibuang begitu sahaja.

Yang terkini, skandal Ketua Penerangan Kerajaan DAP Selangor membeliakkan mata anda bagaimana Anwar Ibrahim mendidik anak-anak buahnya teori Mechiveli, halalkan apa saja cara asalkan dapat terus berkuasa. Bapa borek anak rintik, jika Anwar dengan kes Cina Doll dan Liwatnya, Eli dengan skandal Hutan Rimbanya, kini Ketua Penerangan yang memanggil bekas Musti Selangor Bapak Setan pula dengan masalah itu.

Ingat tak dahulu, apabila Tengku Razaliegh  memakai tengkolok berlambang salib, parti Semangat 46 kalah tidak berlagu.

Desakan perlu dibuat kepada Kerajaan DAP Negeri Selangor supaya membubarkan DUN Selangor memandangkan pelbagai masalah yang gagal ditangani oleh Kerajaan DAP Selangor ini. Bukankah MB Selangor yang dinaungi YB-YB DAP berkata dahulu, mereka hendak adakan Pilihanraya Negeri sendiri tanpa pusat. Nah inilah masanya... Bubarlah Khalid gagap jika anda gentlemen.

RCI DI SABAH = BALING BATU SEMBUNYI TANGAN

5
 1. ISU Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) di Sabah telah dibangkitkan sekian lama oleh banyak pihak baik oleh komponen BN di Sabah mahupun parti-parti pembangkang seperti SAPP.

2. Mymassa telah memulakan kajian di mana terdapat Kekeliruan yang sengaja diapi-apikan oleh pihak-pihak tertentu khususnya semasa mencari jalan penyelesaian isu ini. Mymassa dapati di antara kekeliruan yang tidak dinyatakan dengan jelas adalah seperti berikut :-

PEKERJA ASING
Di Sabah khususnya dalam bidang Perladangan Kelapa Sawit, Koko atau Getah, hampir 100% pekerja buruh ladang-ladang tersebut daripada menanam, membaja, membersihkan, mengambil hasil, pemandu lori dan sebagainya adalah pekerja asing. Mereka ini khususnya dari Indonesia, Filipina dan sedikit dari Nepal, Mynmar dan Bangladesh.

Dalam bidang bangunan konkrit seperti tukang kayu, simen, membuat bangunan, dan seumpamanya kebanyakannya dari Filiphina dan Indonesia.

Bagaimana mereka datang? Kebanyakan mereka datang melalui agen-agen pekerja asing yang terdapat di Sabah dan juga di luar negara. Kebanyakan mereka ini mempunyai pas pekerja asing yang dibenarkan. Di Sabah, jika semua Pekerja Asing dihantar balik, nescaya Malapetaka Ekonomi akan berlaku di mana kilang-kilang sawit akan ditutup, ladang-ladang akan musnah tanpa hasil, dan ianya akan menjejaskan ekonomi negeri Sabah. Tidak percaya? Anda boleh membuat kajian sendiri di sana.

Maka desakan-desakan oleh pihak tertentu dikira tidak rasional dan hanya berbunyi emosi.

PENDATANG ASING
Isu yang besar ini juga perlu diperhalusi. Negeri Sabah yang bersempadan dengan negara Indonesia dan negara Filipina, samalah juga keadaannya dengan Negeri Kelantan dan Perlis yang bersempadan dengan negara Thailand.

Apakah orang Melayu di Narathiwat, Patani dan Satun yang mempunyai keluarga di Kelantan, Kedah dan Perlis yang merentasi sempadan setiap hari sepertimana di Sg Golok layak digelar Pendatang Asing, atau pelawat keluarga dan sebagainya? Bagaimana dengan orang Cina di Singapura yang setiap hari melawat keluarga mereka di Johor.

Apakah perniagaan Barter Trade yang masih popular di Tawau misalnya, orang Indonesia menjual pisang, ubi, sayur, koko, kelapa sawit ke Sabah, sebaliknya orang Sabah menjual minyak masak, gula, beras dan sebagainya, hendak dikategorikan bagaimana?

SAPP terutamanya perlu juga membuat Kajian Terperinci berapa ramai orang Cina dari negara China, Cina Taiwan khususnya Cina Indonesia yang datang ke Sabah, menetap di Sabah, berniaga di Sabah, menjadi rakyat Sabah cara bagaimana dan akhirnya anak cucu mereka menjadi rakyat Sabah yang mereka sembunyikan daripada dipersoal, dikaji dan dicartakan jumlah mereka? 


Jika anda ke gereja-gereja di Sabah hari ini, didapati wajah-wajah yang asing bukan Kadazan, bukan Cina Sabah, asing sekali wajah dan tutur kata mereka dengan masyarakat tempatan Sabah. Dari manakah pula mereka, mereka seperti orang Timor Timur, ada yang menyebutnya sebagai bangsa Toraja, Om, Cina bukan Cina Sabah dan sebagainya. Mereka ini pernahkah anda dengar mereka persoalkan khususnya parti SAPP yang begitu rakus menjadi hero berat sebelah?

Jika mereka bercakap dari sudut Sejarah, mereka patut pergi mengkaji di Universiti-Universiti di Belanda di mana banyak tersimpan manuskrip-manuskrip lama sebelum British menjajah Sabah. Ketika itu, daerah Tawau dan Sabah, dalam kajian beberapa pensyarah UMS dan pengkaji luar dari Australia dan Belanda, menunjukkan sebelum British menguasai kawasan Pantai Timur Sabah, kawasan-kawasan itu sudah pun mempunyai Pentadbiran Sendiri yang diketuai oleh orang-orang Melayu dari suku Bajau, Banjar dan Bugis. (Kita akan kupas Thesis tersebut selepas ini).


Realiti semasa
RCI di Sabah patut melihat dari pelbagai aspek yang lebih tepat, contohnya jika terdapat warga asing yang baru sampai di Sabah sememangnya mereka adalah warga asing. Tetapi jika warga asing itu mempunyai keluarga di Sabah kerana kedudukan geografi yang bersempadan sebagaimana orang Siam di Kedah, Kelantan dan Perlis, maka kajian, jumlah, demografi, dan sejarah mereka perlu diperjelas dengan lebih tepat.


Di Sabah, anda tidak boleh bercakap hanya orang Islam Indonesia atau Islam Filiphina sahaja perlu disiasat dalam RCI itu. Anda juga mesti meminta RCI menyiasat dengan lebih telus pendatang-pendatang Cina dari China, Cina Taiwan, Cina Indonesia, orang Timor-Timur dan seumpamanya? 

RCI juga perlu menjelaskan di dalam laporan mereka berapakah Jumlah mereka yang telah memohon menjadi Warganegara Malaysia dan berjaya, dan berapa yang gagal? Ketelusan penting, kerana kita tidaklah hendak hanya didesak, dituduh dan diputarbelitkan walhal hakikat sebenarnya tidak sebegitu.

Adakah SAPP mempunyai Data orang Cina dari China, orang Cina Taiwan dan Cina Indonesia yang sudah menjadi rakyat Sabah dan mengundi? Kalau tiada minta SAPP tutup mulutlah, semua orang pun tahu asal-usul Presiden SAPP...

bersambung...

WAJIB BACA: PENGURUSAN PERSEPSI PANTAS ALA PKR.

1
Dari akhbar Sinar Harian Online:

MB nasihat Badrolamin cuti satu bulan
RUWAIDA MD ZAIN
26 Februari 2012
Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim


SHAH ALAM – Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mencadangkan Pengarah Penerangan Negeri Selangor, Dr Badrolamin Bahron bercuti sebulan sehingga siasatan dakwaan khalwat beliau selesai.

Setiausaha Politik Menteri Besar, Faekah Husin berkata, Abdul Khalid melalui e-mel telah menyampaikan cadangan tersebut agar Badrolamin dapat menumpukan perhatian kepada kes tersebut.

“Menteri Besar kini berada di Pahang, hanya berhubung dengan saya melalui e-mel, beliau memaklumkan kepada saya agar Dr Badrolamin mengambil cuti sebulan sementara beliau dapat mengendalikan kes ini dengan baik.

“Kita akan bincang Isnin ini (esok) bila beliau akan mula bercuti. Pejabat Menteri Besar akan membuat satu mesyuarat ringkas untuk bincangkannya tetapi kita akan minta beliau bercuti selama sebulan,” katanya.

Faekah berkata, Kerajaan Negeri menyerahkan kepada pihak berkuasa menyiasat kes tersebut secara adil kerana bukan sahaja melibatkan pentadbiran cekap, tetapi juga melibatkan maruah individu.

Beliau berkata, Kerajaan Negeri juga meminta Badrolamin memberikan sepenuhnya kerjasama kepada Jabatan Agama Islam Pahang bagi membersihkan nama beliau.

“Kita perlu berhati-hati dalam kes sebegini, kalau maruah seseorang tentu ia melibatkan keluarga, anak-anak dan masa depan mereka. Sebab itu Kerajaan Negeri memberikan kelapangan kepada beliau,” katanya.

Dalam pada itu katanya, masih terlalu awal untuk Kerajaan Negeri membuat telahan berhubung isu ini kerana ia masih baru, malah Badrolamin mendakwa ketika beliau ditangkap, wanita berkenaan tiada dalam bilik tersebut.

“Perkara itu berlaku di Pahang, ia di luar bidang kuasa Kerajaan Negeri Selangor untuk campur tangan secara dekat.

“Kalau berlaku di Selangor, paling tidak kita boleh bertanya kepada beliau apakah SOP yang dilakukan pada kejadian tersebut. Tetapi (ia berlaku) di Pahang walaupun ia melibatkan kakitangan awam Kerajaan Negeri,” katanya.

Beliau juga difahamkan, sepanjang Badrolamin bercuti kelak, portfolionya akan dipegang Setiausaha Akhbar Menteri Besar Selangor, Arfa’eza Abdul Aziz.

Semalam, Timbalan Pengarah Jaip, Datuk Mohd Ghazali Abd Aziz mengesahkan seorang pemimpin PKR Selangor ditangkap kerana dipercayai berdua-duaan bersama wanita berstatus isteri orang dalam sebuah bilik hotel di Balok, Pahang kira-kira jam 3 pagi.

Beliau yang enggan mengulas lanjut kerana masih menjalankan siasatan mengenai perkara tersebut.

Pemimpin berkenaan dikatakan berada di hotel itu untuk satu pertemuan bersama pemimpin PKR lain selama tiga hari berakhir hari ini.

http://www.sinarharian.com.my/nasional/mb-nasihat-badrolamin-cuti-satu-bulan-1.27235

Inilah beza UMNO dan PKR.

Bila ada pemimpin PKR yang bermasalah, tindakan pantas yang diambil untuk meredakan isu adalah dengan memberi cuti kepada pemimpin tersebut.

Dalam masa yang sama, PKR akan cuba divert isu ini dengan isu yang lain.

Beza dengan UMNO yang cuba menegakkan benang yang basah terlebih dahulu. MyMassa ambil contoh isu NFC. Oleh kerana pemimpin yang berkenaan lambat untuk bercuti sehingga menyebabkan pembangkang sempat membongkar dokumen NFC terlebih dahulu, maka damage yang telah berlaku agak besar dan damage control yang perlu dilakukan agak banyak.

MyMassa percaya pembangkang mungkin boleh menang persepsi kes ini seperti berlaku dalam kes Elizabeth Wong. Eli Wong juga turut diberikan cuti sebaik sahaja kesnya tidak dapat ditutup lagi.

Mungkin UMNO boleh belajar pengurusan persepsi ala PKR. Walaupun dalam dunia, tiada pemimpin yang mempunyai skandal boleh terlepas dari kecaman rakyat, tetapi PKR berjaya melakukannya sebanyak 2 kali iaitu dalam kes Elizabeth Wong dan Anwar Ibrahim.

Untuk menyemarakkan kes ini, MyMassa telah sediakan poster ini. Diharap sesiapa yang berminat boleh sebarkan poster ini seluas yang boleh (termasuk melalui facebook dan twitter).



*Sebar-sebarkan.

Ahad, 26 Februari 2012

Bukti Apa Yang Ada Pada Tun Mahathir Tiada Pada Anwar Ibrahim

1
Gambar Tun Mahathir memandu kereta sambil ditumpangi oleh beberapa rakan.

Setakat ini MyMassa tak pernah lihat Anwar Ibrahim memandu kereta. Mana-mana dia pergi akan bawa driver dan bodyguard.

Kalau nak tengok siapa lagi ramai fanatik yang benci pemimpin, Tun Mahathir masih menjuarainya. Penyokong-penyokong PAS dan PKR yang meroyan sebab Anwar tak dapat jadi PM masih menggelar Tun Mahathir dengan pelbagai gelaran negatif seperti Mahazalim, Mahafiraun dan pelbagai gelaran lain yang MyMassa tak sanggup nak letak di sini.

Tapi Tun Mahathir tak pernah lari ke kedutaan Turki kononnya dia hendak dibunuh. Kereta Tun pun tak pernah lagi dipecahkan. Kenapa? Kerana Tun Mahathir tak pernah menipu mengenai keadaan keselamatan dalam negara yang aman damai. Sedangkan satu lagi pihak tak habis-habis menyalahkan pihak polis dalam segala hal.

Jadi inilah yang ada pada Tun Mahathir tapi tiada pada Anwar Ibrahim.

*Gambar Anwar Ibrahim bawak kereta sendiri pun takde, apatah lagi gambar pergi Mekah. Sampai sekarang pihak Anwar gagal menunjukkan sebarang buktinya bahawa di menjejakkan kaki ke tanah suci sejak dibebaskan dari penjara. Setakat tweet, aku dalam jamban pun boleh tweet yang tengah ada kat Paris.

TUN DR. MAHATHIR : BLOGGER PRO-UMNO JANGAN SABOTAJ

2
 BLOGGER BN SIAPAPUN ANDA BERSATULAH, USAH ADA GADUH
FOKUS PRU-13

KUALA LUMPUR: Ahli UMNO hendaklah mengetepikan soal berkaitan pencalonan dalam pilihan raya umum akan datang, sebaliknya mengundi sesiapa saja yang mewakili Barisan Nasional (BN) untuk menjamin kemenangan dengan majoriti yang selesa.

Hal ini ditegaskan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kepada kira-kira 7,000 pemimpin akar umbi yang terdiri daripada ketua cawangan, ketua wanita, ketua pemuda dan ketua puteri dalam satu perjumpaan tertutup di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini, semalam.

Koordinator Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Mohd Zin Mohamed dalam satu kenyataan mengenai perjumpaan itu berkata: “Dr Mahathir menekankan paling penting ialah BN menang majoriti dua pertiga kerusi pada peringkat negeri dan Parlimen kerana ia akan menentukan BN dapat menubuhkan kerajaan atau tidak.” 

Dr Mahathir berkata, walaupun bahagian mencadangkan beberapa nama tetapi atas sebab tertentu individu yang bukan ahli parti dipilih sebagai calon, ahli UMNO mesti menyokong dan mengundi calon itu kerana yang penting ialah kemenangan parti, bukannya individu. Menurut Dr Mahathir, tiada guna jika hanya orang tertentu yang kita mahu menjadi calon itu menang tetapi akhirnya BN tidak cukup kerusi untuk menubuhkan kerajaan.

“Beliau juga menasihatkan ahli UMNO jangan melakukan sesuatu yang boleh menyakiti hati dan sensitiviti masyarakat, apatah lagi ahli parti komponen lain kerana kelebihan utama BN ialah perpaduan,” kata Mohd Zin.

Terkini Dari Pahang: Abang Kopiah Dan Awek Legging.

0
Gambar dari FB PDRM yang menunjukkan peserta meninggalkan himpunan hijau.



Ramainya abang kopiah datang. Tapi dalam gambar ni tak nampak muslimat pulak.

Awek pakai legging ada la. Agaknya muslimat kena kuarantin kot sebab kantoi joget masa BEBAS ANWAR 901.


Macam mana la abang-abang kopiah ni nak tahan iman bila tengok cewek-cewek seksi macam ni. Jangan sampai bawak balik hotel pukul 3 pagi dah la. Pastu tuduh orang lain nak berkonspirasi pulak.

*Maruah penganjur Hijau 2.0 diselamatkan dengan kehadiran penyokong PAS. Nampaknya pemuda PAS sekarang ni lebih berminat dengan himpunan yang ada awek seksi daripada HIMPUNAN SELAMATKAN AKIDAH (HIMPUN).

Terkini Dari Pahang: Tabung Untuk Bantuan Guaman Badrul Amin?

1
Lagi gambar dari FB PDRM.

Ada pengomen kat FB PDRM cakap ini tabung untuk tolong bantuan guaman Badrul Amin, betul ke?

Kalau tak betul pun, ke mana wang ini akan disalurkan? Adakah ianya akan diaudit?

*Nanti duit ni jadi macam duit sakau PAS. Masuk poket pemimpin la apa lagi.

Terkini Dari Pahang: Ini Himpunan Lynas Atau Hari Kanak-kanak Sedunia?

4
Gambar yang MyMassa dapat dari FB PDRM.



Kelakarlah pembangkang ni. Kata sampai 20,000 sokong anti Lynas. Takkan 5 ribu orang dewasa 15,000 lagi kanak-kanak.

Kanak-kanak yang hadir bukan tau apa pun. Tapi sebab penganjur nak bagi upah per kepala, maka mak bapak yang sokong PKR pun bawak anak mereka sampai dua tiga orang. Kesian budak-budak tu di'politik'kan.

Kalau masa Bebaskan Anwar 901, Azmin janji nak bawak 100,000 orang tapi yang hadir hanya 7,000, jom kita tengok kesudahan himpunan terbaru anjuran pembangkang. Berapa ramai pulak yang hadir dari 20,000 yang disasarkan oleh penganjur.

*Dengar cerita seorang dapat RM100. Kalau suami isteri campur 2 orang anak dah RM400. Patutlah Badrul Amin nak bawak isteri dan anak orang pukul 3 pagi. Boleh claim lebih sikit. Hehe.

*Lagi gambar kanak-kanak dipaksa untuk 'berpolitik'.

Kalau HOTMAMA pakai legging, makin ramailah ostad-ostad PAS akan turun. Kan diorang dengan Badrul Amin tak banyak beza.
 

ALHAMDULILLAH. BUKTI DAN KENYATAAN BADRUL AMIN MENGAKU BERKHALWAT

0
Terkini - Penjelasan Ustaz Badrulamin Baharon dan akan menyaman mereka yang memfitnahnya
Penjelasan Tuduhan Berniat Jahat Terhadap Dr Badrulamin Baharon


Saya menafikan dengan sekeras-kerasnya dakwaan media bahawa saya ditangkap khalwat oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) di Kuantan.

Saya ke Kuantan untuk menghadiri Temurapat Pemimpin Parti Keadilan Rakyat pada 24 Februari sehingga 26 Februari 2012. Saya mengambil peranan aktif di dalam Temurapat ini.

Pada petang 24 Februari 2012, wanita tersebut telah menghubungi saya dengan nada cemas dan menyatakan hasrat beliau untuk melarikan diri daripada rumah kerana bimbangkan keselamatan diri beliau. Saya dengan tegas menasihatkan beliau untuk tidak berbuat demikian.

Walau bagaimanapun pada jam 2.00 pagi 25 Februari 2012, beliau telah menghubungi saya memaklumkan bahawa beliau sudah tiba di lokasi Temurapat Pemimpin Keadilan.

Saya telah mengenali pasangan suami isteri ini sejak lebih setahun lalu semasa wanita itu bersama keluarganya mengikuti rombongan umrah saya. Pasangan suami isteri ini sering berhubung dengan saya bagi mendapatkan nasihat mengenai masalah keluarga yang mereka hadapi termasuk kes keganasan rumah tangga. Di dalam usaha membantu pasangan ini, saya dan isteri pernah menziarahi keluarga ini di Rompin.

Di atas rasa tanggungjawab melihat wanita tersebut bersama anaknya di awal pagi, saya membantu beliau mendapatkan bilik penginapan. Pada jam 2.30 pagi suami wanita tersebut bersama lebih kurang 20 orang yang tidak dikenali menyerbu dan menyerang saya. Suami wanita tersebut kemudiannya telah membawa isteri dan anaknya pergi secara paksa.

Lelaki-lelaki bersikap ala samseng ini berhenti memukul saya apabila pihak keselamatan tiba dan menghalang mereka. Namun mereka masih tidak membenarkan saya keluar dari bilik. Hanya setelah 20 minit dikurung oleh samseng tersebut, pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tiba dan menahan saya yang berseorangan di dalam bilik.

Kenyataan Timbalan Pengarah JAIP bahawa saya ditahan oleh pegawai JAIP ketika berkhalwat adalah tidak benar sama sekali. Saya beranggapan bahawa kejadian ini merupakan satu tindakan terancang untuk memerangkap dan mengaibkan saya. Saya hanya dipanggil untuk membantu siasatan JAIP pada 27 Februari 2012. Saya akan hadir bersama peguam untuk memberi kerjasama penuh kepada siasatan ini.

Dengan penjelasan ini, saya berharap semua pihak menghentikan tohmahan dan fitnah terhadap saya. Saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang membuat tuduhan dan fitnah terhadap saya.


Dr. Badrulamin Bahron 

Dr. Badrulamin mengaku jumpa dengan isteri orang bersama anaknya awal pagi. Alasan yang Badrulamin guna sama seperti alasan-alasan lain yang pernah diberi oleh pesalah khalwat. Namun ingin MyMassa perjelaskan apa dia jenayah syariah khalwat di negeri Pahang.

http://www2.esyariah.gov.my/esyariah/mal/portalv1/enakmen/State_Enact_Ori.nsf/100ae747c72508e748256faa00188094/dafa4a94f851faca4825708b00062c97?OpenDocument

Jadi kalau ikut kenyataan Dr. Badrulamin, sah-sahlah dia mengaku berkhalwat walau apa sahaja alasannya. Dalam Islam, matlamat tak menghalalkan cara.

Tak perlulah Dr. Badrulamin saman orang lain kerana dia sendiri mengaku telah berkhalwat. Terima kasih atas kenyataan yang tulus ikhlas macam ni. Jangan risau, kalau sampai sekarang pun Elizabeth Wong dan Anwar Ibrahim tak dipecat dari jawatan Kerajaan, maka masa depan Badrulamin dalam PKR masih cerah. Dalam PKR masih cerah tapi di akhirat nanti belum tahu.

*Nasib baik zaman Mat Sabu kantoi dulu, internet masih belum hebat macam sekarang. Kalau tak nasib Mat Sabu dengan Badrulamin sama je. 

PASUKAN KEDUTAAN FILIPHINA KE SABAH = RCI PERLU AMBILTAHU

0
Two embassy teams here to process Filipino papers
http://www.dailyexpress.com.my/news.cfm?NewsID=80793
Two Philippine Embassy consular mobile teams have processed some 2,600 passport applications, issued 1,500 travel documents, 3,100 consular certifications and 120 Reports of Birth at temporary offices here(Kota Kinabalu) and in Tawau since Jan. 9.

Its Ambassador to Malaysia, J. Eduardo Malaya, urged Filipinos in Sabah to take advantage of the consular mobile services that aims to conduct consular outreach missions to palm oil plantations in the interior where many Filipinos are working. 

"We would like to reach as many Filipinos as possible in Sabah and urge them to avail of the services of these two teams, notably those who need to have their passports renewed in order to regularise their status," he said.

The teams would be based in Sabah for six months or until end of June.
Last week, the four-person team in Tawau headed by Angelo Mabini visited Sawit Kinabalu Plantation in Semporna and the Pontian Fico Plantation in Lahad Datu, under the supervision of Consul General Rene P.O. Villa.

The other four-person team based in Kota Kinabalu headed by Juancho Rillo is scheduled to conduct a consular outreach to Sandakan shortly.

Malaya said the Embassy hoped Filipino community leaders, employers and recruitment agencies in Sabah would inform other Filipino workers of the two teams.

He said that he and Villa, including AttachŽ Bernard Bonina, visited Kota Kinabalu and Tawau on Jan 31 and Feb 4 and met community leaders Marilou Chin and Lilibeth Lim, respectively.

"This is probably the first time that a Philippine Ambassador came to Tawau to meet the community," said Lim who is also President of the Holy Trinity Filipino community in Tawau.

During his visit to Sabah, Malaya also called on Head of State, Tun Juhar Mahiruddin and Chief Minister Datuk Seri Musa Aman as well as Kota Kinabalu Archbishop John Lee.