Khamis, 27 Disember 2012

Warga Felda terus kena tipu?



Nampaknya puak fuckatan tak habis-habis nak ceroboh tanah rancangan Felda. Matlamatnya cuma dua iaitu mengikis kepercayaan warga Felda terhadap kerajaan Barisan Nasional dan UMNO seterusnya mencuri undi majoriti warga Felda yang selama ini menyokong BN-UMNO yang sememangnya terbukti berkhidmat dengan baik kepada warga Felda.
Puak fuckatan tahu tanah-tanah rancangan Felda ni lubuk emas untuk mereka bukan setakat mencari pengaruh politik tetapi yang lebih penting sebagai lombong emas mengaut derma-derma karung setiap kali mereka berceramah. Al maklumlah begitu banyak durian-durian runtuh pemberian kerajaan selama ini. Rugi kalau tak dapat pau duit rakyat. Sebab tu le mereka mula buat program Kembara Oren sana sini kununnya nak selamatkan Felda. Persoalannya…nak selamatkan Felda dari malapetaka apa?

Puak-puak langau hijo dan para pencacai sefuckatan selalu mendakwa kununnya Felda bangkrap, Felda jual sawit ke Israel, Felda tak jaga kebajikan peneroka, Felda tak buat program perumahan untuk generasi kedua, Felda tak da air, Isa Samad menyeleweng bla…bla…bla…pot…pet…pot…pet…Tapi apa pulak program yang dibuat oleh puak-puak hamPAS untuk bantu rakyat di Felda?  
Datang buat kacau di tanah rancangan Felda, tabur fitnah itu ini, maki hamun sana sini… hujung-hujung mereka hulur karung dan tin milo kutip derma kununnya untuk jihad fisabilillah. Bukannya datang nak bagi duit, tapi nak kaut perabihkan duit rakyat. Derma bukan untuk kebaikan, tapi nak guna untuk buat kacau dan berdemonstrasi sana sini terpekik terlolong kununnya warga Felda ditindas. Tokey-tokey kapir harbi DAP senyum meleret melihat kebodohan bangsa Melayu hamPAS sefuckatan terjerit-jerit di jalanan tengah-tengah panas sebijik macam beruk-beruk kena belacan.   

Kesian, selama bertahun-tahun totok-totok fuckatan di Felda kena tipu kering dek para pemimpin mereka. Selama bertahun-tahun jugalah mereka menjadi manusia pengkufur nikmat yang diberikan kepada mereka. Dah la tak reti nak bersyukur dan berterima kasih, maki hamun dan fitnah pulak kerajaan kununnya sengaja tak nak bagi banyak duit pada peneroka. Bab kedarah hasil merekalah paling ke depan. Memang spesis muka tak tau malu. Inilah kesan tarbiyah pembodohan yang sekian lama ditanam oleh puak-puak Parti Ajaran Songsang (PAS) dan ANAK kepada para pengikutnya.   
Kepada warga peneroka yang menjadi totok pencacai fuckatan ni kita perlu bertanya apakah selama 55 tahun negara kita merdeka hingga kini…
·         Adakah warga peneroka Felda terpaksa meminta-minta sedekah untuk menyara kehidupan mereka?
·         Masih adakah warga peneroka Felda kini terpaksa makan katak, siput babi, sampah, sisa-sisa sawit dan daun-daun kayu untuk terus hidup?
·         Apakah ada warga Felda mati kebuluran atau kurang zat makanan kerana tak cukup makan?
·        Apakah ada warga Felda yang hidup miskin papa kedana hingga terpaksa bertelanjang kerana tak mampu beli pakaian?
·         Adakah warga Felda terpaksa beribadat sembunyi-sembunyi kerana takutkan kezaliman kerajaan?
·        Adakah warga Felda terpaksa mengangkat senjata berperang kerana tiada masjid, surau dan kemudahan dibina di tanah-tanah rancangan mereka?
·         Masih adakah lagi warga Felda yang hidup merempat kerana tidak mempunyai wang walau sesen pun?
·         Masih adakah warga Felda yang terpaksa minum air parit dan sungai serta terpaksa bergelap setiap malam kerana ketiadaan bekalan eletrik?
·         Masih adakah warga Felda sentiasa hidup dalam ketakutan kerana sentiasa diancam oleh pengganas komunis dan binatang-binatang liar?
·         Masih adakah anak-anak warga Felda yang keciciran belajar kerana kemiskinan dan tiada langsung bantuan kerajaan walau sesen pun? 
·         Berapa ramaikah warga dan generasi Felda terpaksa menjadi pencuri, perompak dan penyamun kerana kemiskinan hidup?
·         Adakah generasi kedua Felda terpaksa hidup gelandangan di bawah jambatan dan atas pokok kerana ketiadaan rumah buat mereka?
·         Adakah kerajaan begitu zalim sehingga peneroka diperas dan ditindas macam hamba abdi tanpa diberi ganjaran tanah ladang, rumah, durian runtuh dan pelbagai ganjaran lain?


Sebenarnya berjaya atau tidak sesebuah keluarga peneroka Felda dan anak-anak mereka banyak bergantung kepada usaha dan ikthiar mereka sendiri. Kerajaan dan Felda dah banyak sediakan pelbagai program pembangunan. Namun apa yang dapat kita perhatikan hanya segelintir peneroka yang malas berusaha asyik merungut saja akan ketinggalan berbanding rakan-rakan peneroka mereka yang lain. Golongan-golongan ketinggalan inilah yang selalunya menjadi parasit dan akhirnya menjadi pencacai totok kepada puak fuckatan yang kufur nikmat tak sedar dek untung dalam masyarakat peneroka Felda kini.
Golongan ini jugalah yang sering diangkut ke majlis-majlis ceramah fitnah puak-puak fuckatan seluruh Felda bagi meramaikan majlis. Namun merekalah juga puak-puak yang bila dapat saham FGVH, BR1M, durian runtuh dan sebagainya paling kebulur melahap nikmat.
Pssttt... esok 28hb Disember 2012, khabarnya mereka nak berdemo pulak depan Pejabat Felda, Jalan Semarak KL kununnya nak halang penyenaraian FGVH dan desak perletakan jawatan individu-individu tertentu dalam Felda. Kununnya Felda dah bangkrup sejak disenaraikan dalam FGVH.  Belum pernah kita dengar ada peneroka di saman bank dan jatuh bangkrap kerana saham FGVH kecualilah kalau ada pun mungkin yang tak reti main saham.
Yang pasti puak-puak langau hijo ni dah dapat duit dari langoi-langoi (keturunan komunis harbi DAP)  untuk buat kacau pada hari Jumaat, hari mulia bagi umat Islam. Kesian PAS makin sesat dan menyesatkan kerana kemaruk nak pegang kuasa. Kununnya nak himpunkan 30,000 balaci-balaci yang diimport dari luar untuk meramaikan majlis. Semoga Allah swt tak memberkati kesesatan yang puak-puak PAS sefuckatan lakukan nanti. 

5 comments:

Tanpa Nama berkata... 27 Disember 2012 4:18 PTG

Memang jenis puak haram jadah. Dulu mereka halang mesyuarat KPF. Lepas kena saman balik oleh Felda RM1.2 juta mereka lagi sekali cari pasal nak saman PM kununnya tak tahan digelar puak 'haram jadah'. Lagi sekali mereka kalah dan terpaksa bayar RM3,000 seorang kepada PM termasuk kos mahkamah dan kos saman. Inilah dikatakan spesis peneroka bodoh tak boleh diajar, cerdik tak boleh diikut, sesat tak boleh ditunjuk.

Tanpa Nama berkata... 27 Disember 2012 9:24 PTG

Cuba bc buku jinga pr , ada tak tertulis d situ rancangan untukmbgnkn felda , yg ada mereka nk hpuskn felda , sebnrnya mereka nk kn tnh peneroka felda yg nilainya berjuta , mereka nk pechkn kelompok melayu d felda mereka nk letak bngsa mereka

Tanpa Nama berkata... 27 Disember 2012 10:14 PTG

Hanya peneroka Felda dan anak-anak mereka yang bodoh saja yang dok sokong puak fuckatan. Tak sedar yang parti hamPAS dipergunakan secara halus oleh puak-puak kapir harbi DAP yang kebuluq tanah Felda Plantation. Andaikata tanah-tanah Felda diserahkan pada anak-anak peneroka yang tamak dan bengap, pasti sedikit demi sedikit tanah-tanah rezab Melayu Felda akan habis dijual kepada puak-puak kapir.

Betapa dakyah bahalul siyasi PAS telah berjaya memperbodohkan totok-totok mereka. Nauzubillah.

Tanpa Nama berkata... 28 Disember 2012 11:33 PG

SAYA ANAK FELDA YANG X PERNAH LANGSUNG TERFIKIR UNTUK SOKONG PR NI..
MAK BAPAK AWAL2 DAH WARNING,KALAU SOKONG PR MEMANG JENIS X SEDAR DIRI..HIDUP DA DIBANTU TAPI BILA SENANG LUPA DIRI...

Tanpa Nama berkata... 29 Disember 2012 5:42 PTG

Sokong anon di atas. Bapak dan arwah emak memang tak beri langsung peluang sokong pembangkang. Siap suruh isi borang jd ahli umno rm2 seumur hidup. Tak payah susah2 katanya. Dulu ms mula2 msk felda kami dah ckup susah nak hidup. Siap rebus biji kelapa sawit lerai buat mcm pengat taruh gula merah.
Ada juga biji kelapa sawit kami keringkan dan ketuk tempurungnya. Dapat isirung dan dijual.
Saya lps sekolah rendah pd waktu pagi, petang ikut emak dan bapak pergi kebun. Tugas utama kutip biji yang lerai.
Sekarang dah lebih empat dekad hidup di felda kami mula menuai hasil. Susah-susah dahulu senang-senang kemudian... Kenapa baru sekarang pas nak jd juara? Mana pas masa jiran saya 12 anak sanggup curi susu tepung di kedai d'mart kerana terlalu susah nak hidup dan besarkan anak-anak?
Mana pas semasa kwn saya hanya bersejadahkan sehelai kain batik yg mempunyai 11 adik-beradik yg semuanya tengah bersekolah. Kami dpt bkp tp dgn duit tulah kami berjimat cermat sehingga kami dpt melanjutkan pelajaran di ipta. Syukur... Sahabat saya kini bertugas sbg doktor pakar.
Jd sesiapa di luar sana yg beriya2 sgt sokong pas dan pkr cuba tolong senaraikan apa jasa pas & pkr kepada umat islam dan bangsa melayu? Kalau setakat jd juara berguling-guling atas tanah nak memenangkan dap dan kaki liwat baik lupakan saja. Jgn jd insan yg kufur nikmat Allah.

-jln ledang ke kg.gelam-

Catat Ulasan