Isnin, 17 September 2012

Gambar Yang Takkan Keluar Dalam Harakah Atau Suara Keadilan

Ingat Guan Eng sorang yang duduk kelas ekonomi je ke?

Menteri MITI, Dato' Sri Mustapa Mohamed siang tadi terbang pulang ke KL setelah 2 hari di Sarawak menghadiri Sambutan Hari Malaysia di Bintulu malam semalam & bertemu anak Kelantan di Kuching pagi tadi..

Tanpa sebarang batasan protokol, Tok Pa selamba bersama duduk dengan rakyat di kelas ekonomi pesawat MAS yang mempunyai tempat duduk Kelas Bisnes. Ini yang dikatakan... Pemimpin & rakyat berpisah jangan.

-BN Pilihan Orang Muda-
Salam 1Malaysia, EA™

Sumber : https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3658150176857&set=a.1032865146372.2007181.1367717225&type=1&relevant_count=1&ref=nf

*Harap lebih ramai pemimpin yang akan ikut jejak Tok Pa. Pemimpin macam ni yang rakyat sayang.

8 comments:

Tanpa Nama berkata... 18 September 2012 2:45 PG

tu la...kerajaan bagus kerana banyak memberi pertolongan hasil dri pusingan ekonomi dri rakyat malaysia kita juga tp kerajaan patut kurangkn hiburan..haramkan bende yg patut..cri hiburan yg sebenar mengikut agama...haramkn judi n tutup genting highlands tu sume..hentikan penjualan arak tu sume..bru pas senyap kot..pas kan mahu malaysia ni negara islam...sbb pemimpin kite agama islam dan pemimpin kite bagus sbb de kakitangan kerajaan yg menolong bgi idea utk menyenangkan beberapa rakyat tapi baik baik pe kata yg haram atau makruh ditinggalkan..sbb pe yg sangkut paut sume akan ditanya di akhirat nnti..pemimpinkn contoh kepada rakyat dia..klu buruk jdi la buruk klu baik jdi la baik..klu bende wajib tak dpt laksanakn mcm mana yg lainkn.. aurat ke hudud ke..rasuah ke..duitharam ke demo ke..fitnah ke.. klu pemimpin berjaya mesti rakyat berjaya punyer..tp malaysia ni bnyak sngat nk pimpin smpai tk terpimpin..pentingkan agama dri kaum dahulu .. kite cri balik para2 ulama,ustaz ustaz mufti2 yg lagi arif bab agama.. takkn kite nak de sorg pakar ekonomi sorg pakar agama sedangkan dalam agama kite islam dh lengkap terangkn sume ekonomi agama undang2 macam mana nk bina negara ug maju..berpandukan alquran..bila soal hudud sume tolak sedangkan sape tolak hukum hudud dh terkeluar dri agama..ni tk patut dipersoalkan..yg patut adalah dilaksanakan..taknk dah duit2 haram...lgi bagus daif dri mkan duit yg de sngkut paut haram2 ni..mari la sume yg beragama islam bngun brkerjasama..senang jekn...ego tu bukan bawa ke akhirat pun..dri komen mencarut baik berdakwah..ok tk?.nik aziz pandai bab agama..najib pandai memimpin anwar pndai memimpin..sume dri golongan pandai..sepatutnyer mari la bergabung demi agama islam..buangkan ego tu..nik aziz tk slahkn najib mengawal ekonomi anwar tk slah klu mengawal ekonomi sbb dia menteri ekonomi dahulu..nii sume nak berbalah..klu betul kite sokong..klu salah kite bgi idea perbetulkan..bukan menyalah mengutuk memperli..bukan bangga kite kuat mampu bgi duit kt sume penyokong..bangun la bersama islam..sekian

Tanpa Nama berkata... 18 September 2012 7:49 PG

UMNO amat2 kekurangan pemimpin sebegini dan adalah molek untuk pemimpin2 lain mencontohi Tok Pa..

Tanpa Nama berkata... 18 September 2012 1:03 PTG

guan eng tu nk menunjuk ajer..ye lah time tu awal2 lagi jd tokong kan! ekonomi klas tp rumah banglo kekeke..

afiq kltown berkata... 18 September 2012 1:16 PTG

tq EA (Ewan Abdullah) kerana share gambar ni .. biar mereka tengok pemimpin kita ni mcm mana.. steady!

Tanpa Nama berkata... 18 September 2012 1:41 PTG

Siapa yang pernah merasai susah akan terkenang manisnya saat itu..koa ada?...

Tanpa Nama berkata... 18 September 2012 9:05 PTG

Actually ramai pemimpin BN memang dah lama duk eco class,lrt,bas or lain2 cuma x publish je mcm DAP+PKR+PAS yg selalu tangkap gambar pemimpin mereka low profile lah konon. Hahaha

Tanpa Nama berkata... 19 September 2012 12:20 PTG

pengomen pertama yg panjang lebar tu..tak payah cakap pandai la sangat. sedarlah kita di bumi tanah melayu ni sangat unik yg dikurniakan Allah swt..iaitu Melayu dan Islam atau Islam dan Melayu itu adalah satu.

Mendahulukan Islam bermakna mendahulukan Melayu juga, begitu juga sebaliknya. paling baik kalau ia berjalan serentak dan seiring. inilah yg sentiasa diusahakan oleh UMNO. jika tidak kedudukan Islam sudah lama hancur dan goyah selain memartabatkan bangsa melayu.

memang nik aziz ulama, tapi banyak lagi ulama tulen yg lebih baik yg sanggup mempertahankan agamanya daripada dipijak-pijak.

memang anwar pandai ekonomi (atau pandai bercakap saja?) tapi banyak lagi pakar ekonomi yang lebih bersih akhlak dan peribadinya..niatnya utk membangun agama, bangsa dan negara.

belum berkuasa PAS dah dihindik-hindik, esok bila dah berkuasa mungkin dipijak-pijak lunyai kafir2 harbi. eloklah PAS jadi dominan dulu dalam PR.

Tanpa Nama berkata... 19 September 2012 9:55 PTG

Tok Pa memang bagus lah...x sama dgn calon pas yg lawan dia dekat parliment Jeli..Tok Pa mesra dgn rakyat Jeli boleh duduk kedai kopi minun bersama dan boleh minun dan makan dekat rumah rakyat walaupun nampak rumah buruk dan kotor.kalau dibanding dengan calon pas parliment Jeli jauh berbeza walaupun warga tempatan sendiri kalau pergi masjid tidak guna pintu utama naik masjid naik sebelah tangga tepi takut tegur sapa dgn rakyat.

Catat Ulasan