Isnin, 17 September 2012

Akhirnya Pihak Gereja Secara Terbuka Menyokong BERSIH

Berita dari Malaysiakini:


Kalau masa BERSIH 3.0, team MyMassa dah kantoikan geng gereja turut serta dalam perhimpunan tersebut dan dalam masa yang sama men'syiar'kan agama mereka.







Sebenarnya kelibat mamat berjubah dalam gambar di atas juga pernah dirakam ketika demo anti PTPTN di Dataran Merdeka di sini (http://mymassa.blogspot.com/2012/04/gerakan-kristianisasi-mahasiswa-di.html).


Sudah terang lagi bersuluh!

http://mymassa.blogspot.com/2012/05/gempar-bukti-gerakan-kristianisasi-di.html

Kini mereka terang-terangan menyokong agenda BERSIH 3.0.

Nampaknya agama lain telah bersatu di bawah satu payung di kala umat Islam masih lagi berpecah belah.

Dalam keadaan sekarang pun PAS masih tak sedar dengan keadaan ini dan dibuai mimpi indah ke Putrajaya. Cadangan Kerajaan Perpaduan yang dibawa oleh geng Ulama telah ditolak mentah-mentah oleh Erdogan.

Mari kita tunggu dan lihat pengakhiran kisah perpecahan umat Islam di Malaysia dek berebut kuasa.

*MyMassa : Tunggu dan lihat....

5 comments:

Jedi Mind (JM) berkata... 17 September 2012 8:53 PTG

The New World DIS-ORDER! Wake up...

Tanpa Nama berkata... 18 September 2012 2:47 PG

tu la...kerajaan bagus kerana banyak memberi pertolongan hasil dri pusingan ekonomi dri rakyat malaysia kita juga tp kerajaan patut kurangkn hiburan..haramkan bende yg patut..cri hiburan yg sebenar mengikut agama...haramkn judi n tutup genting highlands tu sume..hentikan penjualan arak tu sume..bru pas senyap kot..pas kan mahu malaysia ni negara islam...sbb pemimpin kite agama islam dan pemimpin kite bagus sbb de kakitangan kerajaan yg menolong bgi idea utk menyenangkan beberapa rakyat tapi baik baik pe kata yg haram atau makruh ditinggalkan..sbb pe yg sangkut paut sume akan ditanya di akhirat nnti..pemimpinkn contoh kepada rakyat dia..klu buruk jdi la buruk klu baik jdi la baik..klu bende wajib tak dpt laksanakn mcm mana yg lainkn.. aurat ke hudud ke..rasuah ke..duitharam ke demo ke..fitnah ke.. klu pemimpin berjaya mesti rakyat berjaya punyer..tp malaysia ni bnyak sngat nk pimpin smpai tk terpimpin..pentingkan agama dri kaum dahulu .. kite cri balik para2 ulama,ustaz ustaz mufti2 yg lagi arif bab agama.. takkn kite nak de sorg pakar ekonomi sorg pakar agama sedangkan dalam agama kite islam dh lengkap terangkn sume ekonomi agama undang2 macam mana nk bina negara ug maju..berpandukan alquran..bila soal hudud sume tolak sedangkan sape tolak hukum hudud dh terkeluar dri agama..ni tk patut dipersoalkan..yg patut adalah dilaksanakan..taknk dah duit2 haram...lgi bagus daif dri mkan duit yg de sngkut paut haram2 ni..mari la sume yg beragama islam bngun brkerjasama..senang jekn...ego tu bukan bawa ke akhirat pun..dri komen mencarut baik berdakwah..ok tk?.nik aziz pandai bab agama..najib pandai memimpin anwar pndai memimpin..sume dri golongan pandai..sepatutnyer mari la bergabung demi agama islam..buangkan ego tu..nik aziz tk slahkn najib mengawal ekonomi anwar tk slah klu mengawal ekonomi sbb dia menteri ekonomi dahulu..nii sume nak berbalah..klu betul kite sokong..klu salah kite bgi idea perbetulkan..bukan menyalah mengutuk memperli..bukan bangga kite kuat mampu bgi duit kt sume penyokong..bangun la bersama islam..sekian

sharizal mazalam berkata... 18 September 2012 7:52 PG

ADMIN MyMASSA KENA SIASAT BETUL2..! PUAK2 TU PANDAI BERLAKON KONONNYA ORANG GEREJALAH WAKIL NON MUSLIMLAH..! SEDANGKAN MEREKA KLAIM DIRI SENDIRI! JANGAN ENTRY MyMASSA BUAT PERTENTANGAN ANTARA AGAMA PULA..! BUKAN BELA NON MUSLIM TAPI SAYA PERCAYA SEMUA AGAMA MENOLAK EKSTRIMISME DAN MENDOKONG PERDAMAIAN..! TAPI MEREKA YANG BERTOPENGKAN AGAMA SUKA PUTAR BELIT DAN MENGAMBIL KESEMPATAN..!

Tanpa Nama berkata... 19 September 2012 12:28 PTG

Tanpa Nama says:
18 September 2012 2:47 PG

kau ni main copy paste je komen2 kau kan..semua sama je dlm entry yg lain pun.

nampaknya korang hamPAS ni masih tak sedar-sedarlah.

www.hamidi7884.net berkata... 20 September 2012 11:59 PTG

Nak siasat apa lagi?

"Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)

Kepala umat Islam sedang dipijak sehinanya tapi masih terhegeh-hegeh buat kawan..huh

Catat Ulasan