Jumaat, 13 Julai 2012

PANAS! Pembangkang Cipta Rukunegara Yang Baru.

Gambar yang diemailkan kepada MyMassa oleh seorang bapa yang perasan bila semak buku anaknya.
Kenapa rukunegara yang terakhir....KESOPANAN DAN KESUSIALAN?

Kejadian ini berlaku di Selangor di mana menurut pengirim gambar ini, dari pengetua hingga cikgu biasa, majoritinya penyokong pembangkang.

Cuba anda semak di buku anak anda. Mungkin anda juga akan jumpa perkara yang sama.


*Haram jadah punya pembangkang! Murid sekolah pun diorang nak ajar ajaran songsang.

8 comments:

QalamQabut berkata... 13 Julai 2012 8:00 PTG

Ni orang lain yang bangang nieee... Takkan sampai camtu pun tak boleh nak fikir.

Tanpa Nama berkata... 13 Julai 2012 8:37 PTG

SIALAN..TAKKAN EJAAN CAMTU PUN BOLEH SILAP..NI MESTI SEBAB TAK RETI NAK BAYAR PTPTN LA NI..HEHE

Tanpa Nama berkata... 13 Julai 2012 8:40 PTG

sape penulis blog ni.. bodoh btol... tu nama dia silap cetakla ngok..ntah2 yg cetak tu orang UMNGOK sendiri

Tanpa Nama berkata... 13 Julai 2012 9:01 PTG

JADI? SEBELUM CETAK TAKKAN TAKDE COUNTER-CHECK? TAKKAN TAKDE YANG PERASAN? SENANG2 JE BAGI ALASAN SILAP CETAK..KALAU PEPERIKSAAN, KIRA POTONG MARKAH DAH NI..HEHE

Meow Bergaya berkata... 13 Julai 2012 10:40 PTG

4 Setengah dari Rukunegara tu menjadi amalan penyokong BN,

Puak PR mengamalkan setengah saja dari keseluruhan Rukunegara (yg paling last tu - KesuSIALan) - memang bertetapan dgn perangai2 mereka ...

usin berkata... 14 Julai 2012 8:11 PG

bahalol mana pulak kata kesilapan tu kerja umno (dieja umngok oleh sibongok). yg benarnya ialah cina kedai cetak (99% dipercayai pencetak adalah syarikat cina) tidak buat semakan dan memang lemah tahap mukarrab tentang ejaan dan sebutan yang betul dalam bahasa malaysia. mampus dia tak hafal rukunegara walaupun mengaku rakyat malaysia (dalam bab ini dia mengaku rakyat malaysia kerana boleh sakau untung lebih mudah di malaysia berbanding negara asal tok nenek di tanah besar cina). so, siapa yang silap? dimulakan oleh pemerintah yang membenarkan penubuhan sekolah vernakular yang membenarkan rakyat bukan melayu terus-terusan menebalkan jiwa bangsa asal. ditambah pula oleh pembangkang yang membakar sentimen perkauman untuk dapatkan undi. semuanya politik bodoh oleh ahli2 politik yang rakuskan kuasa. ada sapa2 yang boleh sanggah kenyataan ini? memetik kata2 seorang cina peniaga kedai runcit di kampung aku dulu "cina ni hanya rambutnya sahaja yg lurus". aku masih memikirkan kebenarannya....

Tanpa Nama berkata... 14 Julai 2012 10:53 PG

itu salah cetak laa ngok..mungkin sekolah tuu dah guna buku terbitan terbaru yg tak salah cetak..kok mane pun..warga sekolah tu...separuh ngok sbb lambat bertindak sehingga buku tu sampai ke tangan murid

QalamQabut berkata... 14 Julai 2012 10:59 PG

‘memetik kata2 seorang cina peniaga kedai runcit di kampung aku dulu "cina ni hanya rambutnya sahaja yg lurus". aku masih memikirkan kebenarannya....’

Aku cadang kamu tuntut ilmu dengan dia Usin. Taraf pemikiran dia tinggi, baca buku omputih. Orang Amerika yang tulis ‘there’s nothing straight about the Chinese, except their hair’. Dan kamu kena tuntut ilmu tu cepat, sekarang ni aku tengok bukan saja ada Chinese yang dah berambut afro, tapi kaler putih, hijau, kuning pun ada. Aku takut kamu tak kenal tokey kedai runcit tu aje. He heh hehhhh…

Lepas PRU13 ni kita kuatkan lagi kempen Satu Sekolah Untuk Semua melalui UMNO/BN. Itu saja cara nak hidupkan balik muhibbah dan harmoni antara semua kaum di Malaysia. 15 tahun saja kita dah boleh tengok hasil. Tapi kita kena kekalkan juga bahasa Inggeris, Mandarin dan Tamil sebagai bahasa tambahan dan diajar juga kepada anak Melayu. Insyaallah Malaysia akan jadi negara hebat di dunia.

Catat Ulasan