Jumaat, 8 Jun 2012

Ustaz Azhar Idrus Vs Datuk Dr. Haron Din

Kata Ustaz Azhar Idrus....

Ini pula kenyataan Datuk Dr. Haron Din.


*Ustaz Azhar Idrus kata Kristian bertuhankan Allah. Siapa tok guru kepada Azhar Idrus ni?

20 comments:

Jebon Tua berkata... 8 Jun 2012 12:40 PTG

apa bende si idrus ni merepek, kalau Islam dan Kristian tu bertuhankan Allah, Nabi Isa a.s tu dalam Islam sama anak tuhan macam kristian kiblat kan ke? Bodoh mung ni dirus...

Tanpa Nama berkata... 8 Jun 2012 1:02 PTG

Patut la asyik keluar ungkapan BODO dari mulut ostad busuk tu je. Rupe-rupenya Tuhan Azhar alkohol ni sama dengan Tuhan Allah Yesus Triniti.... masyaAllah...

Tanpa Nama berkata... 8 Jun 2012 2:51 PTG

x salah pon statement "kristian dan islam bertuhankan Allah" tu..cuma ust azhar kene bg specific perbezaan kristian Old Testament dgn New Testament..mungkin maksud ust idrus adalah kristian sebelum Nabi Isa diangkat menjadi tuhan mereka..wallahualam..

Tanpa Nama berkata... 8 Jun 2012 2:58 PTG

x salah ko kate? bingai ke, bangang ni?

sepaptutnya sbg saorg 'ulama' atau 'ustaz' kena bg statement yg tak misleading. cuba kalau budak sekolah bace statement 'islam dan kristian bertuhankan allah', mesti dia dah terpengaruh..

'eh ye laa, kristian pon tuhannya allah. so tak salah lah kalau aku gi semayang kat gereja..'

UAI nak btanggungjawab ke kalo jadi camtu? dia tu ustaz tkenal, tp statement bingai rosak akidah sdiri je. blaja kat mana uai ni?

Tanpa Nama berkata... 8 Jun 2012 7:57 PTG

yg korang komen2 ni, korang tau ke apa mksud UAI tuh? korang p blaja dlu laa.... cuba ko bgtau, brape ramai yg UAI dah sesatkan? Korang ckp dia bodo..kurang2nya dia mngjak org kearah kbaikan.. sntiasa bg kuliah.. INSAFLA.....MENGUCAP laaa....kalo kata bodo kang marah plak...

Tanpa Nama berkata... 8 Jun 2012 8:22 PTG

betul lerr mmg kristian bertuhankan Allah pon.. cuma silap kristian pada konsep trinity which defines God as three divine persons.. the Father is Allah, the Son is Jesus & the holy spirit..

Tanpa Nama berkata... 8 Jun 2012 8:51 PTG

lagi bangang bodoh yang taksub bangang cam @8 Jun 2012 7:57 PTG.

bab tauhid nak maksud2 apa dol? ko ni taksub ikut bontot apa dia cakap ko ikut je.

dol kaki taksub @8 Jun 2012 7:57 PTG. , skrang citer la bab tauhid mana beza antara kristian dgn islam? sama ke bab sembah dgn menyembah allah antara islam dgn kristian? nak maksud apa? dah terang2 bab tauhid mana ada kompromi dalam islam, si UAI nak kias kat mana?

bodoh la mung ni @@8 Jun 2012 7:57 PTG, skrang biar la si UAI ni kena panggil bodoh pulak pasal suka panggil orang bodoh sedap sangat dalam kuliah dia, BODOH lagi orang yang ikut2 ketawa tak pikir dia cakap tu bernas ke tidak, bodoh la mung @8 Jun 2012 7:57 PTG hahahaha.

Tanpa Nama berkata... 8 Jun 2012 10:42 PTG

aku rasa ustaz idrus ni da tak boleh bg ceramah lah...aku da bosan..tau ar da femes...mcm da di eksploitasikan..

Tanpa Nama berkata... 9 Jun 2012 4:16 PG

Lain kali kalau nak jadi ustaz tu cakap biar terang. bagi ahlul pas memang cakap dia ajak kearah kebaikan lagipun sama2 spesis pencela.

Tanpa Nama berkata... 10 Jun 2012 6:29 PTG

http://www.youtube.com/watch?v=bCiCIfzjynQ

Tanpa Nama berkata... 10 Jun 2012 10:45 PTG

ulamak??? apa kelulusan azhar derus ni???
ulamak tertib & berhemah tutur katanya...

azhar derus ni memBODOkan org jer...ini dipanggil ulamak??? memang sah hamPAS!!!!!!

Tanpa Nama berkata... 14 Jun 2012 12:14 PG

Bila kita mula mengeluarkan kata kata...sebagai umat islam bermula lah dengan bismillah...agar nanti kita jangan terpesong dari akidah kita...wahai saudara saudara ku yang bertelagah pendapat...rujuk lah kepada kitab Al-Quran kita...hayatilah...maka bila kita berkata gunakan lah ayat ayat Al-Quran jangan gunakan perkataan manusia sebagai jalan penyelesaian..insyallah..kita tidak terperdaya dengan anasir anasir syaitan yang direjam...AMIN

Tanpa Nama berkata... 14 Jun 2012 12:29 PG

bodo sek2 mu ni... sbb dia org pas habis puak2 umno nak hentam dia..

Tanpa Nama berkata... 14 Jun 2012 12:29 PTG

DATUK HARON DIN PUN ORG PAS,ULAMA TERSOHOR,DAN DIALAH JUGA ULAMA PAS YG BERANI MEMEPERTAHANKAN KHALIMAH ALLAH DARI DIGUNAKAN KRISTIAN...UST AZHAR TUE BARU JER LAGI.ORG KENAL DIA PUN KERANA BUAT LAWAK MSA CERAMAH

Tanpa Nama berkata... 14 Jun 2012 3:19 PTG

salam bro...pada aku yg kureng ilmu ni berpandangan bhw silap UAI apabila menyebut agama kristian..maksud yg hendak disampaikan adalah nabi isa juga salah seorg rasul allah sebelum nabi agung mohammad saw yg terakhir..sepatutnya ya UAI kene bgtau bhw ketika isa al masih di angkat menjdi rasul agama yg di anuti juga adalah dr Allah swt iaitu islam..atau sejahtera..selamat dan perkataan tersebut juga byk terdapat dalam bahasa hebrew menyebut shalom....elaah (allah)..dalam situasi sekarang mana boleh dia samakan kristian dtg islam sebab kristian asal perkataan 'christ' 'jesus' bukan isa al masih atau isa anak maryam seperti dlm al quran...jika UAI bgtau dlm ajaran kita injil asal yg original tanpa di ubah seperti al quran maka kenyataan tersebut boleh diterima dan kita beriman kerana ianya dalah wahyu Allah swt...tolong betulkan jika apa yg wa bgtau ni salah...mohon maaf jika ada salah dan silap...addie.m

Tanpa Nama berkata... 14 Jun 2012 6:55 PTG

Brgkali apa yg UAI maksudkan ialah ahli kitab? Jd dlm kes Kristian bukan semua cabang dia adlh ahli kitab. Wallahu'alam

Tanpa Nama berkata... 11 Ogos 2012 11:00 PG

salam semua. kamu semua ni bagi komen berlagak pandai lebih dr ulama. dah berapa kitab yg kamu wsemua khatam?? jgn tau cakap saja nt jd fitnah pd ulamak. baik kamu fitnah israel ada manfaat.

Tanpa Nama berkata... 21 Ogos 2012 5:49 PG

Segala sesuatu yang terjadi di alam ini pada hakikatnya adalah perbuatan Allah. Berbagai hal yang dinilai baik maupun buruk pada hakikatnya adalah dari Allah juga. Jadi sangat salah besar bila ada yang menganggap bahwa yang baik itu dari Allah dan yang buruk adalah dari selain Allah. Oleh karena itu Af’al Allah harus dipahami dari dalam dan dari luar diri manusia. Misalnya saat manusia menggoreskan pensil, di situlah terjadi perpaduan dua kemampuan kodrati yang dipancarkan oleh Allah kepada makhluk-Nya, yaitu kemampuan gerak pensil. Tanah yang terlempar dari tangan seseorang itu adalah berdasar kemampuan kodrati gerak tangan seseorang, ”maksudnya bukanlah engkau yang melempar, melainkan allah yang melempar ketika engkau melempar."Mengetahui perkara yang betul tidak memadai dan bermakna jika tidak melakukan perkara yang betul."

Tanpa Nama berkata... 22 Januari 2013 4:20 PTG

ape ke benda ko ni Tanpa Nama. Janganlah merepek banyak sangat, nanti terkantoi lah ko ni jahil. Tak kan ko nak bgtau satu malaysia yang ko ni jahil. Agak2 lah ye pun. Bikin malu aku je. aduhai...

Tanpa Nama berkata... 21 Februari 2014 5:49 PTG

Salah satu ringkasan bagi memudahkan mereka yg bukan agama islam menerima kefahaman islam. Kepada kaum muslim jgnlah cepat melatah, kalau kome ada kawan2 yg beragama lain dan ingin mengetahui tentang islam, mmg kome akan gunakan penerangan ringkas mcm ni utk permulaan waktu. Dia orang bukan tahu apa, akalu nak ckap detail2 panjang berjela susah dia orang nak bawa fikir, Dakwah perlukan penyampaian yg sederhana dan sedikit demi sedikit.
Jgn cepat melatah dan mudah salah faham.

Catat Ulasan