Selasa, 26 Jun 2012

MYMASSA BERDEBAT DENGAN ANWAR

ANWAR GILA NAK BERDEBAT, MYMASSA OFFER DIRI ADA BERANI

KEGILAAN Anwar mahu berdepan dengan Perdana Menteri Malaysia sangat menjengkelkan khalayak intelektual dan anak muda berfikiran maju ke hadapan. Dari dulu hingga sekarang tidak habis-habis mahu menonjolkan dirinya sebagai yang tersebat, setelah membunuh karier kawan-kawan ABIMnya seperti Ustaz Ismail Mina dan lain-lainnya.

Bagaiamana Saudara Anwar jika kami berdebat dengan saudara, maksud saya wakil seorang arkitek Mymassa. Kita bermula tatkala anda mendapat pembiayaan dari Raja Saudi awal 1970an dahulu kepada aktiviti belia anda. Anda jangan risau saudara Anwar, saya lebih mudah 20 tahun daripada anda. Saya bukan daripada kumpulan YB Mohd. Ezam, bukan juga dari kumpulan Cikgu Dr. Sidek Baba. Saya juga bukan daripada kumpulan perniagaan besar Genting atau Halim Saad. Saya bukan juga dari kumpulan aparat media Johan Jaafar atau A.Nazri Abdullah. Saya bukan team Datuk Saifudin Abdullah, jauh sekali daripada kumpulan-kumpulan Jakarta yang anda selalu temui di sana. Bapak B.J. Habibie dan mantan Presiden Estrada bukannya saya. Saya juga bukan dari keluarga allahyarham Sulaiman Palestin.

Saya mahu berdebat dengan saudara. Adakah saudara mahu mengelak? Apa isu yang anda tidak berpuashati dengan Perdana Meneteri Malaysia.

Soal Pilihanraya, ok boleh. tetapi saudara mesti bersedia dengan isu anda membeli wakil rakyat PBS pada awal tahun 1994 dahulu. Itu cara demokrasi anda. Sama cara ketika anda membunuh karier allahyarham Sulaiman Palestrin.

Saudara juga mesti bersedia dengan kiriman-kiriman wang not RM500 dan RM1000 kepada para perwakilan UMNO di bawah pintu, ketika saudara menentang allahyarham Tun Ghafar Baba dahulu. Jauh daripada itu, saudara mesti berlawan dengana saya dan membuktikan kepada rakyat sejumlah wang yang besar anda berikan kepada proksi-proksi di luar negara yang dijaga sama ada oleh Rahim Ghouse atau A. Nazri Abdullah, dengan aset proksi saudara di London, Afrika Selatan, Singapura dan Australia itu perlu dijelaskan.

Saudara juga perlu bersedia bagaimana saudara mempergunakan UIA dan agensi-agensi kerajaan persekutuan untuk mempertahankan kuasa saudara tempoh hari. Tatkala saudara dipecat saudara sempat menghancurkan segalanya kecuali IKD atau IKDAS.

Saya tidak akan bercerita mengenai sodomi dan seksual anda. Itu hak anda dengan Allah SWT. Tetapi kita akan bercakap, antaranya mengenai Pinjaman PTPTN yang saudara sendiri cadangkan semasa menjawat jawatan Menteri Kewangan, dan disokong oleh YB Lim Kit Siang. Selain itu, saudara mesti bersedia dengan soalan saya mengenai Hong Leong Bank, juga projek-projek LRT yang diberikan kepada YB Kamarudin Jaafar, dan lain-lain kroni yang mungkin saya akan terpaksa dedahkan.

Saudara mesti bertanggungjawab kepada Jawatankuasa Pembinaan Rumah Ibadat Bukan Islam Negeri Selangor yang dipengerusikan oleh YB Dr Xavier, yang saudara meletakkan diri saudara sebagai penasihat dan penentu hala tuju politik kerajaan Selangor. Projek-projek Pasir yang saudara dan anak saudara YB Nurul Izzah berikan kepada krono-kroni yang dijual juga ke Singapura melalui Pulau Carey, anda tak boleh sembunyikan semua hal. Jika saudara berjaya menyembunyikan 10 perkara, sekurang-kurangnya 2 3 perkara lain pasti diketahui oleh rakyat jelata. Itulah satu contoh saudara Penasihat Ekonomi Kerajaan Selangor, di depan bergaji RM1.00, tetapi di belakang berkomisyen berjuta-juta ringgit.

Di Amerika Syarikat, kita akan sentuh semasa saudara bermula di Jerman pada tahun 2004 terbang ke Washington DC. Siapa yang saudara jumpa di sana juga kita akan dedahkan dalam debat kita.

Kita akan berdebat isu Malaysia Baru, Presiden Malaysia, agama sama sahaja, Tuhan semua satu sama sahaja dan pelbagai isu yang saudara mahu debatkan. 

Saya tidak mahu Rafizi, juga tak ingin dengan Azmin Ali...tetapi saya mahu berdebat dengan saudara! Saudara jangan ganggu Perdana Menteri Malaysia, beliau mempunyai banyak tugas yang perlu diberikan kepada rakyat jelata, sementara saudara giula mahu berdebat kerana saudara tidak ada kerja kepada rakyat jelata, melainkan menghambur air liur saudara di wajah mereka.

Jika saudara bersetuju. Mari tetapkan masa?

Salam hormat,

Pejuang 1971.





11 comments:

tongke berkata... 26 Jun 2012 2:45 PTG

Kami sokong tuan debat... Kami mesti pileh Parti Mymassa.

Aliffnajmi berkata... 26 Jun 2012 3:35 PTG

Brader Anwar Bin Ibrahim takkan berani sahut cabaran ni.

Tanpa Nama berkata... 26 Jun 2012 3:49 PTG

Saya sekeluarga menyokong dengan cadangan Blogger Mymassa untuk berdebat dengan si Kote Bengkok, kasi lagi bengkok kote Anwar, baru dia tahu langit tinggi ke rendah...

Tanpa Nama berkata... 26 Jun 2012 3:54 PTG

confirm anwar takde telo punyelah..telo dah kecut azmin aiskrim jer...hahahahaha

Tanpa Nama berkata... 26 Jun 2012 4:34 PTG

Konpirm Anuwar akan brkata...awak dari media mane? tv3, utusan, brite harian ,,ooo itu semua perkakas kjaan pimpinan BN....next......

kahak haktuiii

Tanpa Nama berkata... 26 Jun 2012 4:42 PTG

kita buat reunion skali mymassa... eratkan silaturrahim anwar ngan sahabat-sahabat lama ABIM, Ahli Parlimen PKR yang dh kluar parti, sahabat-sahabat yang dh tinggalkan Anwar... ada sesi khas balun Anwar pastu, kalo Anwar nak sambung debat kita alu-alukan, maklumlah anwar suka bila ada ramai crowd ni, hehe

Tanpa Nama berkata... 26 Jun 2012 4:43 PTG

Lawan mesti lawan

Tanpa Nama berkata... 26 Jun 2012 6:12 PTG

mengapa mesti nak berdebat dengan anwar? tidakah kita rasa hanya membuang masa saja? apa saja yang didebatkan nanti semestinya ada penafian.sianwar ni dah sewel,dia tidak mampu untuk berfikir lagi.dia masih lagi dalam keseronkan dengan kesah lamanya yang mana dia pernah digelar pemidato hebat...tapi tidak sekarang,apa juga yang keluar dari mulutnya adlah sampah2 dari mimpinya yangt tidak akan menjadi kenyataan.so jangan layan dia.biarlah dia pergi israil ke,us ke indonesia ke atau singapura,biarkan dia berbohang berbohang berbohong dan terus berbohong....

Aku tak Kesah berkata... 26 Jun 2012 6:56 PTG

A=AKU N=NAK W=WAN A=AZIZAH R=RANGGI ... tp wan azizah tak ranggi..sebab tu aku(anwar) cari china doll ...:p myhomesoil

Tanpa Nama berkata... 27 Jun 2012 11:09 PG

laaa..

berdebat dengan seorang ilmuan ada jugak baiknya. sekurang2nya kita mendapat ilmu yang bermanfaat.

tapi..

berdebat dengan sorang ketua penipu? yang disyaki ada krisis moral? buang masa jeeeeeee..

Tanpa Nama berkata... 27 Jun 2012 11:36 PG

kalau lah betol..dh lama kerajaan bongkar kat tv1,2,3...

Catat Ulasan