Ahad, 20 Mei 2012

SENSASI! Gambar Abby Abadi Pulak Masuk PAS!!?

Gambar yang sedang hangat diperkatakan oleh penganut PAS.



Bangganya mereka, artis masuk PAS.

Lebih banggnya mereka bila artis masuk, tapi lebih ramai ulama yang akan meninggalkan PAS.

Lepas ni PAS boleh tukar nama jadi PARTI ARTIS SEMALAYSIA (PAS jugak).

Amacam.....sempoi tak?

*Sebab tu awal-awal lagi Nik Aziz pun mengaku dia tu ARTIS!

79 comments:

Cikgu Rokiah berkata... 20 Mei 2012 10:24 PG

Terbaeek!!....Parti Artis Se Malaysia

Tanpa Nama berkata... 20 Mei 2012 10:59 PG

Artis ingat PAS ini benar-benar hendak tegakkan Islam ke? Sudah-sudahlah dengan selogan PAS itu, hipokrik saja. Tak payahlah bersubahat dengan puak-puak hipokrik ini nanti akan sama-sama ke neraka yang paling bawah.

exnavy berkata... 20 Mei 2012 11:30 PG

Aku klu dpt abby abadi ni pun best jugak pepek masih tembam lg, tetek pun belum lanjut lagi stakat 3 round satu mln no hal lah

Tanpa Nama berkata... 20 Mei 2012 11:33 PG

Asal da bertudung msk pas..da jd mcm trend...apa nk dibangga sgt? Std la..pastu mana artis yg sokong umno...si supporter totok pas ni boikot artis tu...wei boring..

Tanpa Nama berkata... 20 Mei 2012 12:12 PTG

Baguslah ABBY masuk PAS dan kebanyakan buaya-buaya PAS masih lagi berbaki kouta poligami tu dan harap ABBY bersiap siagalah badan tu dan lupakanlah dunia hiburan dan lakonan untuk masuk selimut jubah orang2 PAS.

Tanpa Nama berkata... 20 Mei 2012 5:09 PTG

Lebih baik sokong orang hipokrit daripada bersekongkol dengan orang yang jelas buat/sokong/menganjurkan/membiarkan/menaja/mengadakan keburukan....Tahniah Abby... jangan layan orang jahil. Orang jahil lebih baik dia belajar, daripada berkata-kata tanpa ilmu

Tanpa Nama berkata... 20 Mei 2012 10:32 PTG

seryesly, i'm sick and tired pasal hal-hal artis konon-konon insaf, pakai tudung terus masuk PAS... lepas tu, sume angkat depa nih jadi ustaz dan ustazah... that was REALLY PATHETIC OF PAS!!!!!!!

inilah sebenarnya orang-orang yang paling hipokrit... lebih hipokrit daripada org lain...

Tanpa Nama berkata... 20 Mei 2012 10:46 PTG

Tahniah abby.. Bile artis berubah pakai tudung penyokong umno xsenang duduk.. Sudah2la.. Doakan bini pm najib tu berubah pakai tudung dari terus berhasad dengki mengata..

Tanpa Nama berkata... 20 Mei 2012 10:53 PTG

Kening Abby Abadi tu cukur ke ori? Mana dia ulama PAS yang berani tegur orang yang cukur kening. Asal sokong PAS dah kire halal semuanya.

Tanpa Nama berkata... 20 Mei 2012 11:35 PTG

Kisah silam org jgn diungkit.. Haih. Org berhijrah jd baik pn nk kutuk. Kening tu di masa zaman jahiliah die. Kalau semua org berfikiran mcm ni.. Alamatnye semua org cukur kening takut nk hijrah pakai tudung.. Org umno Xsukekan hijrah agknye.. Okla tu dari org umno menyokong konsert haram artis2...!!

Tanpa Nama berkata... 20 Mei 2012 11:37 PTG

Hipokrit... Pandainye bercakap.. Umno tu xhipokrit ke? Oo lupe.. Umno fanatik fitnah..:p

Tanpa Nama berkata... 20 Mei 2012 11:48 PTG

Zaheeda rafik dibayar sejuta xnk amek tau ke? Ahahaha.. :)

Tanpa Nama berkata... 20 Mei 2012 11:51 PTG

Jgnla jahil sgt... Agak2 kalau ko cukur kening skang pastu ko pkai tudung kening tu leh terus tumbuh ke? Pastu de org tegur ko suh g siram kasi tumbuh blk bulu kening tu kena siarkan kt fb cm org umno siarkn gmbr abby ni ke? Ahahaha

Tanpa Nama berkata... 21 Mei 2012 3:10 PG

alhamdulilah..abby abadi masuk pas..dan baru ni pelakon gerak khas lg seorang yg laki ni pun baru datang ceramah pas di kedah tadi.alhamdulilah..dan same2 lah kita masuk pas..saya pun baru bersama pas bersama naib ketua umno kampar yg telah sah telah keluar dari umno kelmarin..harap2 sahabat pas dapat tunjuk ajar kat kami agar kami dapat lagi belajar menjadi insan yg cemerlang untuk jenerasi kami..insyallah.

Tanpa Nama berkata... 21 Mei 2012 7:51 PG

alhamdulillah

Tanpa Nama berkata... 21 Mei 2012 8:38 PG

Penukaran nama Parti Islam Se-Malaysia kpd Parti Artis Se-Malaysia amat cocok dgn perangai PAS sekarang. Alhamdulillah.

Tanpa Nama berkata... 21 Mei 2012 11:32 PG

byk gila org bangang berkata2....woi kisah2 silam die tak perlu la ungkit kalo die nak berubah...bodoh...org nak berubah bia la die...korg yg bangang ni bila nak berubah dr mengutuk2 org?

Tanpa Nama berkata... 21 Mei 2012 1:31 PTG

Kalu Abby dah suka kau orang peduli apa.................................

Lagi pun orang PAS ramai belum cukup kota poligami nya.

Tanpa Nama berkata... 22 Mei 2012 4:23 PG

kenapa marah sangat nie??

Tanpa Nama berkata... 25 Mei 2012 9:44 PTG

bagus juga nama baru PAS,,,cayalah,, lepas ni ramai2 ustaz,ular dalam semak boleh berlajar nyanyi dgn si abby n aishah...lepas tu balun,,, yg nak bagi cukup kouta eloklah sangat mak2 janda ni dah insaf...ambillah buat bini. Apabila ulamak keluar beramai ramai...artis pula terkam ramai ramai......bangganya!!!

Tanpa Nama berkata... 27 Mei 2012 12:09 PG

Alhamdulillah,Terima kasih Ya Allah.Mudah - mudahan Allah membuka hati orang lain yang belum sedar tentang kebaikan Pas.Dan sesiapa yg tak pakai tudung tu,bukalah hatinya supaya memakai tudung.Kerana rambut itu satu aurat bagi wanita,dan kalau tidak memakai tudung,Allah akan membakar rambut wanita tersebut dengan api yg tersangat-sangat panas.Mudah mudahan Allah membuka hati mereka.Amin Ya Rabbal 'Alamin.

Tanpa Nama berkata... 27 Mei 2012 1:52 PG

Abby silap pilih kalau rasa masuk pas boleh tebus dosa lama.Orang tak ada fahaman agama saja anggap pas itu islam.Pas itu perosak agama dan pembawa fitnah. Jauhi pas kalau nak selamat dunia akhirat.Takebeeer.

Tanpa Nama berkata... 27 Mei 2012 1:56 PG

Abby dah masuk pas la. Senyum dan urut janggut la pak lebai pas sebab ada peluang nak merendek si abby ni.Jaga-jaga abby. Pak lebai Pas ni nak yang tu saja.....

Tanpa Nama berkata... 27 Mei 2012 8:14 PG

Geli aku baca komen pencacai umno ni sume ckp psl seks jer, merendek la, main la, janda la. Respect la sket kt org pompuan. Takbir pon korg tukar jd take beer? Astagfirullah

Tanpa Nama berkata... 22 Jun 2012 12:48 PTG

Inilah masalah artis Malaysia, selepas puas bergelumbang dengan maksiat, bila dah insaf, mereka pilih Pas sebagai tempat untuk tebus dosa. mereka ingat Pas adalah sebuah agama yang boleh menjanjikan syurga sekiranya menjadi ahli parti itu. Ingatan kpada artis: Pas bukan sebuah agama. Pas adalah sebuah parti politik yang menggunakan agama untuk menarik sokongan dan undi. Pas tidak boleh menjamin syurga dan neraka kpd ahlinya. Yg berdosa tetap berdosa. Dosa mereka hanya boleh diampun oleh Allah dengan seseorang itu benar2 insaf dan bertaubat nasuha. Masuk Pas tidak akan mensucikan dosa yang anda kumpul selama ini. Malah makin berdosa lagi sekiranya anda menganggap masuk Pas akan dapat menghapuskan dosa. Itu syirik namanya.- MZMA

Tanpa Nama berkata... 23 Jun 2012 1:32 PTG

Kenapa laa bangang manusia berjiwa duniaa nih... ader ke artis tu ckp masuk PAS leh ke syurga ngok... dia masuk PAS kerna islamik yg dibawa... bukan mcm korang dok melalak x insaf2 ... buat program berduyun2 maksiat dijaja... dh tu wat program ala2 yahudi nk suh umat lalai nga Allah... bdk2 pakai seksi2... bila bercakap psl org berubah buat citer lama berbaur seks ... nanti dh nak mati nazak nyawa korang baru ingat quran n sunnah....sedar2 wahai manusia..

Tanpa Nama berkata... 24 Jun 2012 3:59 PTG

Manusia paling cerdik adalah yang paling banyak mengingati mati, sebagai benteng amal maaruf dan nahi mungkar.Ada ka, pemimpin UMNO, MIC, MCA atau geng BN cakap pasal mati?Pendek kata hendak jadii cerdik campuurlah golongan yang baik.Jika geng di atas cakap bab mati.okaylah....tapi bila?tunggu sampai ikan keli tumbuh sisik..gamaknya.bawa-bawalah mohon ampun daripada Allah...

Tanpa Nama berkata... 24 Jun 2012 4:03 PTG

Manusia paling cerdik adalah yang paling banyak mengingati mati, sebagai benteng amal maaruf dan nahi mungkar.Ada ka, pemimpin UMNO, MIC, MCA atau geng BN cakap pasal mati?Pendek kata hendak jadii cerdik campuurlah golongan yang baik.Jika geng di atas cakap bab mati.okaylah....tapi bila?tunggu sampai ikan keli tumbuh sisik..gamaknya.bawa-bawalah mohon ampun kepada Allah...

Tanpa Nama berkata... 24 Jun 2012 4:05 PTG

Manusia paling cerdik adalah yang paling banyak mengingati mati, sebagai benteng amal maaruf dan nahi mungkar.Ada ka, pemimpin UMNO, MIC, MCA atau geng BN cakap pasal mati?Pendek kata hendak jadii cerdik campuurlah golongan yang baik.Jika geng di atas cakap bab mati.okaylah....tapi bila?tunggu sampai ikan keli tumbuh sisik..gamaknya.bawa-bawalah mohon ampun kepada Allah...

Pembela Agama berkata... 2 Julai 2012 7:25 PTG

Orang yang ramai2 komen kutuk Abby berubah tu memang jahil agama ke?
Memalukan.Macam ni lah penyokong UMNO, Melayu je lebih,Islam terbang entah ke mana.
Sedarlah Melayu..jangan terus layu

Tanpa Nama berkata... 3 Julai 2012 9:22 PG

Sahabat-sahabat,

Sokonglah apa jua kebaikan yang cuba dilakukan oleh saudara Seislam kita walaupun belum sempurna kebaikannya. Macam Abby..Dia cuma nak berkongsi dan memberitahu betapa ni'matnya dpt kembali ke pangkuan Islam setelah sekian lama lalai.. DAN PAS memberi platform utk dia berbuat demikian. Apa kata UMNO pun pelawa Abby utk berkongsi kegembiraan berhijrah di pentas UMNO.. saya rasa Abby pun takkan tolak..insyaAllah

Anak orang berkata... 5 Julai 2012 8:58 PTG

Salam...

byk sungguh komen2 yg baik dr tuan2 dan puan2 semua. apa pun yg bakal saya perkatakan disini, cumalah rasa ikhlas dr hati saya, tidak berniat utk menyinggung perasaan mana2 pihak. kalau ada yg rasa saya ni takda otak, terpulanglah. kita sebagai rakyat Malaysia sgt beruntung berbanding org2 dinegara luar yg masih lg mencari2 identiti bangsa masing2. kita telah banyak merasai kemewahan dan kesenangan yg disediakan oleh pihak kerajaan. namun masih byk lagi yg tidak tah melahirkan rasa syukur diatas nikmat yg ada. mari kita lihat negeri2 didalam Malaysia, cuma nukilan rasa dari saya, kenapa banyak anak2 bangsa kita dari utara berhijrah kenegeri yg diperintah kerajaan pusat? adakah kerana tiada peluang pekerjaan dinegeri sendiri? mengapakah banyak anak2 bangsa kita masih lagi menggunakan peruntukan dana pelajaran yang diberikan kerajaan untuk pergi menuntut ilmu dipusat2 pengajian tinggi? sedangkan byk sara2 sekarang mengatakan bahawa pendidikan wajar diberikan percma dan PTPTN wajar dimansuhkan? dapatkah anak2 bangsa kita yang mendapat keputusan cukup2 makan mendapat biasiswa? saya ingit menyorot kembali cadangan pelaksanaan SBPA tidak lama dahulu. ramai yg mengutuk rancangan tersebut, tapi bila SBPA dibatalkan, banyak juga yang marah. hairan ya? tepuk dada tanya selera. kalau kerajaan ni teruk sgt, saya rasa lebih baik tuan2 dan puan2 yang makan gaji dekat kerajaan ni berhenti saja. takut termakan duit haram pula nantikan? sebab banyak yg mengatakan kerajaan kita ni dah hanyut. sesat. sebelum bertimbun dosa2 tu, better berhenti dan bagi peluang dekat org lain yang yakin dengan pemerintahan kerajaan? betul tidak? harap2 parti hijau putih dapat bagi pelang pekerjaan dan bantu tuan2 dan puan2 byr keta dan rumah yang tgh loan dekat bank tu. apa pun, ni cuma pendapat saya. kalau ada yg tersinggung, sorry lah ye.... salam.... (yg dah baca tu, nak kutuk, silakan...)

Tanpa Nama berkata... 6 Julai 2012 12:08 PG

rosak..rosak.. kalu bagi kat kerajaan UMNO... isu maksiat di dalam Malaysia makin bertimbun, pelacur2 yang jual body makin bertambah, anak zina makin bertambah, botol2 arak bertaburan dijalanan, judi sebagai pendapatan yang lumayan.. apa yang najib dah lakukan untuk membangunkan jiwa dan roh anak muda dan rakyat? hiburan semata2. hiburan muzik, wanita, dadah, rasuah, wang haram dan sebagainya.. jangan disebabkan Najib tabur wang kepada rakyat, kita menjadi orang yang pekak dan tuli untuk menilai kebenaran. Malaysia ni dah parah dan kritikal.. sedarlah semua, layakkah Najib menjadi Imam Malaysia dan penyelamat rakyat Malaysia dari NERAKA di akhirat kelak?? dapatkah Najib menebus syurga untuk kita? tepuk dada tanya iman dan aqal dengan teliti..

Tanpa Nama berkata... 6 Julai 2012 2:25 PTG

apela la nk kecoh2 sgt psal org msuk pas ni..dia org ad pendirian sndiri pandai2 la dwg fkir..mn yg kuat mengata tu mst degki yg lbh..

Tanpa Nama berkata... 6 Julai 2012 8:18 PTG

Betul.. Saya sokong sgt... Nama je ceramah.. Tapi banyk maki hamun org lain..

Tanpa Nama berkata... 6 Julai 2012 8:23 PTG

Sokong sgt2 la...
Hrapkn pas apa pn xblh..

Tanpa Nama berkata... 7 Julai 2012 12:25 PG

mmg xleh blah org yg selalu mncari ksilapan trhdp org yg ingin berubah...udah2 la puak umno ow....angkt krusi join Pas!!

Tanpa Nama berkata... 8 Julai 2012 5:03 PTG

"Anak orang" ni cakap nampak mcm cool tapi konsep asas antara politik, kerajaan dan kakitangan pun x dpt nak bezakan. Ni biar saya sekolah kan sikit eh. orang politik yg menang akan terlibat sebagai ketua didalam mentadbir kerajaan. Tetapi yg mengeksecute adalah kakitangan kerajaan yg bergaji. Gaji tu pun datang drpd cukai orang ramai termasuklah gaji hasil drpd tenaga kakitangan kerajaan itu pun di cukai. Cara "Anak orang" ni cakap seolah-olah mcm orang2 politik BN ni bila masuk putraja, akan guna modal diorang sendiri bayar gaji2. Syarikat Sdn Bhd dan Berhad pun ada beza dr sudut pentadbiran disebabkan terma "seperate entity" inikan pula Keajaan?.Malulah klu fikiran sesingkat ini nak di ajak berhujah. PM pun malu klu dia tengok penyokong dia pendek akal mcm ni.

Tanpa Nama berkata... 9 Julai 2012 12:48 PTG

Awk ni pun sama juga. Bdgt cool tp ape pun xde. Islam naik bersama negara, bukan nagara naik sebelum agama. Pas pilih agama sebagai agenda untuk perintah Malaysia. Yes pas mybe betul. Tp pas dibodoh2 kn oleh anuar yg xsbr2 nk jd pm kn? Klau pas menang nik aziz ke jd pm? Semestinya anuar betul? Kaji balik anuar ni sekarang pemikiran mcm mana. Kuasa shja yg dia nk. Lepas 2 ekut telunjuk lim guan eng. So lps ni repulic of malaysia la? Pikir guna akal pnjng bkn akal pendek 2. Cukup penang da diperbodoh kn oleh cina so kau nk malaysia plak diperbodoh kn?

Tanpa Nama berkata... 9 Julai 2012 10:18 PTG

tak faham dengan sikap org2 yg suka kutuk mengutuk ni. Da cukup ke bekalan utk akhirat. Apa nak disibukkan org nak masuk parti apa.. Itu hak dia. Nabi bsabda "min husnil islaamil mar ie, tarkuhu maa laa ya'nihi." ckp senang, jgn masuk campur dlm hal yg tiada kene mengena dgn kita. Wallahua'lam. Nabi juga bsabda yg maksudnya "berbicaralah hal yg baik atau diam (krn itu lbh baik dari bckp yg bukan2)."

Tanpa Nama berkata... 12 Julai 2012 11:23 PTG

Yg sebenarnya parti x salah, sebahagian org yg dlm parti tu yg salah. Dulu, yg 1 terang2 x ikut agama, yg lg 1mempersendakn agama, kire same la dua dua kn. Tp x sume yg cmtu. I mean, pemimpin skang perlu btgungjawab,sbb dorang yg paksa rakyat tuk wat pilihan! Smoga muncul pmimpin mcm dr. Mursi,pmimpin mesir skang!

Tanpa Nama berkata... 13 Julai 2012 7:53 PG

Mulanya komen Abby langsung kepada penilaian Pakatan dan BN. Macam ni sajalah untuk ukur Pakatan tu OK ke tidak, bagi dia peluang tadsbir kerajaan pusat 5 tahun, 10 tahun, kita tengok, kalau tak OK tumbangkan balik. Bukan sosah sangat,kan dekat Pakatan dan BN tu semua orang Malaysia, bukan orang putih atau jepun. Skrg diorang tadbir 4 kerajaan negeri belum boleh nilai kerana kewangan negeri, kuasa negeri terhad. untuk melaksanakan dasar dan program kena ada kuasa kerajaan pusat baru boleh kita nampak dan nikmati hasil apa yang dimatlamatkan.

Tanpa Nama berkata... 14 Julai 2012 9:36 PG

alhamdulillah, baguslah berubah ke arah positif...
makhluk yg tak puas hati tu masih buta hati nya...kurang mengaji...

Tanpa Nama berkata... 16 Julai 2012 3:07 PG

Reply to: "Tanpa Nama says:
9 Julai 2012 12:48 PTG

Awk ni pun sama juga. Bdgt cool tp ape pun xde.."
Alhamdulillah terima kasih atas teguran kpd saudari yg menulis. Apabila awak menulis "Yes pas mybe betul" at least awak ada pendirian utk pertahankan Islam. Asas itulah yg paling penting. Bagi saya sendiri kebangkitan Islam dari Timur itu mmg sudah tertulis dan ianya tidak ada kaitan dgn parti baik UMNO ataupun PKR. Pendapat saya, parti2 atau individu2 yg mengejar kesenangan dan kekayaan duniawi melalui kuasa politik tidak akan terlibat didalam kebangkitan tersebut. Buat pada senario masa ini, saya sendiri akan undi pas jika kerusi pas lebih byk didalam pakatan rakyat. Ttp klu kerusi pas kurang saya akan berbalik kpd bn sbb kuasa dominan yg ada pada umno. Sebabnya? Susah utk saya tulis sbb ianya perlu melalui proses pembacaan, dan penulisan yg panjang untuk difahamkan.. Ambil Mudharat kecil untuk mengelakkan mudharat yg lebih besar. Salam..

Hizamri Johari berkata... 17 Julai 2012 11:46 PG

HR Muslim, Abu Daud, Termizi
Rasul SAW bersabda :
Sesiapa yang mengajak kepada kebaikan..
--- Pahalanya sebanyak pahala orang yang menurutinya..
--- Tanpa dikurangkan pahala mereka..
Sesiapa yang mengajak kepada kesesatan..
--- Dosanya sebanyak dosa orang yang menurutinya..
--- Tanpa dikurangkan dosa mereka..


Sabda Rasulullah SAW :
--- Barangsiapa yang Allah menghendaki kebaikan kepadanya,
--- Dia akan menjadikannya faham dalam agama." (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Tanpa Nama berkata... 19 Julai 2012 11:28 PG

mn bole angkat seseorg jd ustazah tanpa ada 'sijil' . . . tu kan umno da tetapkan... mcm mashita la.. pepandai tetapkan hukum sendiri.. mcm tu ke na jd kebanggaan umat islam? tudung pon nama dada..

Noorhayati Myiddin berkata... 20 Julai 2012 11:02 PG

Malaysia ni negara demokrasi. suka hati abby lah nk pilih parti apa. Tentu dia dah fikir semasak2nya sebelum buat keputusan. korang jeles kenapa? ada abby kisah? Korang masuk je lah parti mana yg korang nak. Abby tak marah pun. Kan abby?

Tanpa Nama berkata... 21 Julai 2012 9:02 PG

hah,,hah,,kita gelak kat artis yg dok masuk PAS , dah maksiat sana sini,,,x kira bini org ka laki org ka ,,,last sekali nk buang dosa la konon,,,tunggu la selepas ni terbuka la pekung bodo dia org,,hahhh,hhh ,,,kalau tengok dlm youtube,,,kurangnya org kerajaan yg mencaci hina,,,,tapi org2 yg sebelah ni yg banyak siar cerita2 maki cerca ni,,,,,,bagus la ada artis,org yg mengaku diri dia penceramah agama,,dua hr masuk pas pun boleh ceramah dah,,,nanti di akhirat kita tau la,,,nk dok tang mana,,,,ingatlah bahawa jika berita yg kita bawa xbenar kemudian kita sebarkan ,maka lagi bnyak la dosa org tu,sebanyak mana org yg membacanya,,skrg x nampak lgi...nanti la,,suatu masa nanti

Tanpa Nama berkata... 21 Julai 2012 10:22 PG

PAS nak berjuang? Berapa kerusi parlimen yang akan bertanding? Layak ke nak perintah malaysia kalau menang, kalau campur dgn DAP dn PKR memanglah, tapi PAS nak perjuang Islam boleh ke, di Perak Nizar MB patung sahaja kerana di kelilingi oleh DAP dan PKR, kalau peringkat negeri dah OUT peringat negara lagilah OUTTTTT....kita fikirlah kerusi parlimen byk mana dan PAS tanding banyak mana....orang kampong manalah tahu benda2 ni.

Tanpa Nama berkata... 22 Julai 2012 3:58 PTG

wah! ABBY MASUK PAS! aku pun nak sokong PAS jugak lepas ni!!!

Tanpa Nama berkata... 22 Julai 2012 4:07 PTG

harharhar ~ hidup abby abadi yawrr :')

Tanpa Nama berkata... 23 Julai 2012 9:33 PG

Takbir!!!!. pencacai umngok dah mula tak senang duduk. panas bontot. kakakakakakkakak~

Tanpa Nama berkata... 24 Julai 2012 4:31 PTG

Buat anak orang, duit tu bkn kerajaan yg punya duit tu di ambil drpda rakyat juga mcm duit tabung masjid ahli jawatankuasa masjid cuma mnguruskn sahaja duit itu sama juga mcm kerajaan tk kira siapa perintah itu pn tk blh fikir ke?

muhasabah diri berkata... 24 Julai 2012 4:54 PTG

Bila baca komen2 di atas kita boleh tgk sifat dengki atau busuk hati di antara kita dlm memberikn pndpat padahal abby masuk pas sukahati dialah yg hampa semua susah hati kata kt dia mcm2 pasal apa?ada dia minta duit hampa untuk isi borang ahli tk ada kn? Oleh janganlh fitnah mcm2 nmpk sgt hati busuk... pernah dengarke ceramah abby dia cuma mnceritakn pngalamannya behijrah tk adapun kutuk2 ameno atau sape2 tk kn cerita mcmtu pn salah atau kena jadi ustaz baru boleh brkonsi kisah hidup fikir2 knlah..

FORENSIC PATHOLOGY berkata... 24 Julai 2012 8:33 PTG
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata... 27 Julai 2012 4:49 PG

Masuklah parti apa pun selagi ianya memperjuangkan perihal Muslim dan masyarakat sekeliling serta mengikut hukum syarak, itu dinamakan pejuang sejati.

Tanpa Nama berkata... 27 Julai 2012 4:49 PTG

ASSALAMUALAIKUM.. MY COMMENT BUKAN PASAI POLITITK.. SYUKUR AL HAMDULILLAH KAK ABY MENDAPAT HIDAYAH KE ARAH YG LEBIH BAIK.. SYUKRAN..

Tanpa Nama berkata... 27 Julai 2012 9:04 PTG

Bukan masalah sifat dengki.. bukan masalah busuk hati.. kalo betul sudah insaf alhamdulilah syukur.. nak masuk parti PAS nak memperjuangkan agama good takdak sapa yg halang.. tapi bila buat statement/alasan kenapa isi borang, takut nanti bila "disana" nama takdak dalam senarai merperjuang kan islam..?? apa cerita?? nak kena isi borang kah (masuk PAS kalo nak memeperjuangkan agama??.. tak masuk PAS takleh masuk syurga????.. apa cerita??

Tanpa Nama berkata... 28 Julai 2012 9:05 PG

Asyik bertelagah sesama kita tidak menjanjikan apa- apa pada kebangkitan ummah. Sedang kita beribadat di surau2 kecil dan berhimpit - himpat,sedangkan surau digunakan untuk menjatuhkan sesama islam dan bangsa kita, agama lain dan bangsa lain sedang bersatu membina rumah ibadat mereka yg gah dan sergam,setiap kali keramaian agama penuh aja tempat mereka dan dimana kita sebagai umat yg kata perjuangkan islam tak kan kita tengok je dan terus bercakaran....kita sendiri tidak bersatu dlm ibadat kita berbanding bangsa dan agama lain...Kota kemuning geraja dan kuil yg terbesar sedang dlm pembinaan tapi kita umat islam masih mencari dana untuk membina sebuah rumah ibadat...

Tanpa Nama berkata... 28 Julai 2012 10:53 PG

Bagus betul org PAS komen kononnya diorang je dekat dgn ALLAH...taknak lak pikir sejak merdeka samapai skang ALLAH tak perkenankan PAS memerintah Malaysia..apa sebab????

Tanpa Nama berkata... 30 Julai 2012 3:09 PTG

AKU DULU ORANG KUAT PAS...KUAT MAIN PARTI..MASA TU AKU PALING BENCI UMNO.
TAPI SEKARANG AKU DAH BUANG SEMUA TU,.SEBABB APA?
1.ROSAK HATI
2.MULUT JADI JAHAT
3.SUKA BERDEBAT NTAH APA2 DAN
BANYAK LAGI.
AKU TAK KATA AKU SUKA UMNO .DUA2 PARTI LEBIH KURANG JE.
LEBIH BAIK KEMBALI KPADA QURAN DAN HADIS.
TAAT PADA PEMIMPIN YANG SEDIA ADA...SUKA ATAU PUN TAK SUKA KITA MESTA TAAT JUGA.RUJUK PADA HADIS YANG SAHIH

Tanpa Nama berkata... 31 Julai 2012 5:13 PTG

dah3....jgn bising2,jga hal sndri sudah. kubur masing2. kt alam sane pun sndri2 jwp, pe nk sebok2 hal org.

Tanpa Nama berkata... 1 Ogos 2012 10:44 PTG

taat pada pemimpin sedia ada ? SELAGI tak langgar alquran dan hadis , agak agak sekarang ni ikut ke alquran dan hadis ? haha , tepuk dada tanya iman

Tanpa Nama berkata... 2 Ogos 2012 11:48 PTG

orang nak buat apapun apa masalah ko org semua???? biarlah apa abby tu nak masuk mana parti sekalipun tu hak dia....sekurangnya kita ptt rasa syukur yg abby hidayah pakaitudung dan ttp aurat...x payahlah nak cakap bab dalam kain dia....pepek ke tetek ke...bodoh betul yg bg komen mcm tu

Tanpa Nama berkata... 3 Ogos 2012 9:29 PG

Banyaknya orang yang perasan bagus dan baik bagi komen .....pirrahhhhhhhhhhhh.........

Tanpa Nama berkata... 4 Ogos 2012 5:26 PTG

Whatever it is .. Mind ur own business! 'he's watching each & everyone of us so be ready sibuk komentar hal org & forget ur responsibility towards "him". Tup2 skejap nnti je esok lusa "dijemput" .. Jawab!!! LSG

Tanpa Nama berkata... 4 Ogos 2012 5:30 PTG

Abby congrats on ur hijrah.. Semoga diberi hidaya. InshaAllah Amin . LSG

Tanpa Nama berkata... 5 Ogos 2012 4:23 PTG

Orang Islam mesti menyokong Parti Islam supaya ia kuat dan dominent serta boleh melaksanakan hukum Islam sebagaimana Nabi mendirikan Negara Islam dan menjalankan hukum Islam diMadinah. Kegagalan umat Islam sekarang ialah kerana mereka tidak bersatu menegakkan negara dan hukum Islam,kelak mereka akan dipersoalkan diakhirat nanti.Umat Islam dari PAS, UMNO dan PKR mesti bersatu dibawah perjuangan Islam serta menjadi kuasa majoriti memerintah Malaysia

Tanpa Nama berkata... 7 Ogos 2012 12:59 PTG

Ambiga pejuang Murtad, Pejuang Kebebasan Beragama, pejuang Gay Lesbian dan juga Ketua Bersih,PAS tidur sekatil dgn Ambiga iktiraf dia sebagai KETUA(ketua bersih)ulama2 Pas kena duduk dibawah Ambiga dan ikut arahan Ambiga
jika hudud Pas dilakasanakan(sekarang ni Pas negara kebajikan)orang kafir tidak dikenakan hukuman Hudud Pas,orang Islam pun boleh lepas dari hukuman Hudud Pas jika dia keluar dari Islam(murtad)sebab Ambiga pejuang Murtad..murtad tidak jadi kesalahan...BAHAYA KE TIDAK?

Tanpa Nama berkata... 7 Ogos 2012 1:01 PTG

semasa KHALIFAH ISLAM Turki Uthmaniyyah digulingkan oleh Kamal Ataturk berbagai tuduhan dibuat terhadap kerajaan islam itu rasuah,berpoya2 salah urus negara dan lain2 lagi...itulah agenda Yahudi...yang akhirnya agenda Yahudi itu berjaya..Kamal Ataturk disokong oleh berjuta juta rakyat Turky..kejatuhan Khalifah Islam Turky menjadikan Turky negara sekular penuh..tiada hukum syariah apatah lagi hudud,hinggakan janggut pun x boleh simpan kerana menunjukan ciri2 islam.

Tanpa Nama berkata... 7 Ogos 2012 1:07 PTG

KENAPA ANWAR DAN NIK AZIZ MENJADI PENYOKONG TEGAR YAHUDI??SILA BACA AGAR JADI PEDOMAN....peristiwa ini berlaku sebelum Yahudi Laknatullah membuat PAKATAN ZIONIS(PAKATAN ZIONIS DIBENTUK KERANA NAK MENJATUHKAN SISTEM KHALIFAH ISLAM Turki Uthmaniyyah)..DAN PAKATAN RAKYAT DIBENTUK UNTUK MENJATUHKAN KERAJAAN MELAYU ISLAM SILA BACA ...."Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-orang Islam akan memerangi Yahudi. Orang-orang Islam akan memerangi (membunuh) Yahudi dan mereka akan bersembunyi di sebalikk batu-batu dan pokok. (Ketika itu) Batu dan pokok akan akan bersuara 'Wahai muslim! wahai hamba Allah! di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi". (no 7523 , riwayat Muslim)
Hadis ini menceritakan tentang peristiwa akhir zaman iaitu waktu hampir kiamat. Pada waktu ini tentera Yahudi yang dipimpin oleh Dajjal akan berperang dengan orang Islam. Dalam peperangan ini, orang Islam akan dapat membunuh dan menewaskan orang Yahudi sehinggakan apabila mereka berselindung di sebalik mana-mana batu dan pokok untuk menyelamatkan diri, maka dengan izin Allah pokok dan batu akan memberitahu tentera Islam tentang Yahudi yang berlindung di sebaliknya. Akan tetapi satu pohon yang tetap berdiam diri dan akan bersekongkol dengan Yahudi iaitu pohon yang bernama Gharqad.
Pada ketika ini, orang-orang Yahudi sedang giat menanam pokok Gharqad secara berleluasa di Negara Haram Israel sebagai suatu persediaan menghadapi tentera Islam pada akhir zaman. Ini juga bermakna bahawa orang Yahudi sebenarnya memang tahu dan sedar tentang kebenaran Islam dan kebenaran hadis nabi saw. Keegoaan dan sikap bongkak mereka menyebabkan mereka tidak menerima ajaran Islam, sebaliknya terus berusaha memerangi umat Islam dari sepanjang masa.

Tanpa Nama berkata... 7 Ogos 2012 10:36 PTG

jadi.....maksud hang, UMNO dan BN lebih perjuangkan Islam? Gitu?Najib dan sekutu-sekutunya tak pernah buat hubungan ngan Yahudi? Gitu ke? Oooooo tak tau la plak aku.. Memang suci ,urni tul perjuangan Najib and the gang ni yer...

Tanpa Nama berkata... 8 Ogos 2012 5:32 PTG

Apa masalah kalau Abby tutup aurat dan masuk Pas?Dia tak masuk Umno sbb dia rasa Umno tak dapat mentarbiah dia.Cuba tgk artis2 yg menyokong Umno,jd lebih baik ker? Yang menjadi masalah org yang buta agama ni ialah bila org nk berubah jd lebih baik,dikata,dikutuk mcm2.Bila dia menyeru ke arah kebaikan, diberi gelaran mcm2. Menyeru kpd kebaikan ni bkn diletakkan atas bahu ustaz ustazah shj. Semua org di bumi Allah ni adalah khalifah dan wajib baginya menyeru kebaikan utk dirinya dan org lain. Tp bagi aku....mcm yg Nabi cakap, pada akhir zaman fitnah berleluasa, perempuan hilang malunya, orang fasiq diangkat sbg pemimpin. Semua ciri2 ini dh lama ada. Yang dok pertikai ulama2 ni, pi la cari ilmu lg. Ilmu Allah ni luas....

Tanpa Nama berkata... 10 Ogos 2012 12:09 PG

amboi . pandai2 dia je tukar nama PAS yer . Klau abby masuk PAS sangkak kaki kau ke haa ?

nak bekalan air bersih... berkata... 10 Ogos 2012 5:28 PTG

setelah berpuluh2 tahun memerintah kelantan, mana hudud yg dijanjikan? perlu mint izin DAP dulu agaknya..

Tanpa Nama berkata... 14 Ogos 2012 12:17 PTG

tahniah abby!anda dah berubah ke arah kebaikan..pedulikan apa org nak kata yg penting niat kita berubah ke arah yang lebih baik....

Tanpa Nama berkata... 22 Ogos 2012 10:22 PG

aku cuma nak bagi tau kat sapa2 yang suka sangat komen pasal orang lain.baik cermin diri sendiri....dia nak masuk pas ker...nak masuk apa atau nak bertudung ker tak atau nak insaf atau tak...itu hak peribadi masing2...yang ko orang sibuk sangat apa sal?dia susah ko orang ada tolong ker?paling pun duk mengumpat n mangata...tah apa2 masyarakat malaysia...kalau disogok duit yang buruk pun elok....

Tanpa Nama berkata... 22 Ogos 2012 9:01 PTG

iman seseorg tu bukan terletak pde parti politik la.. kan sekolah agama dah berlajar, dlm kbr bukn ditnya kmu sokong mn? pe la.. umno n pas sme jek.. islam n melayu.. just diowg jek "kurang pandai" nak bersatu..

notamissdelta berkata... 24 Ogos 2012 8:15 PG

ramainye orang berani kutuk ulama kat dunia ni.. semoga Allah beri petunjuk ;-)

biarlah artis nak berubah n masuk PAS sekalipun. dasar PAS xterganggu pun dengan kemasukan dorang.PAS tetap PAS yang dulu (memperjuangkan hukum Allah). kmasukan dorang tu bukti PAS tu menerima semua kump. masyarakat. same la macam Islam. bukan orang kaya je boleh masuk Islam.. (bukan orang alim2 je masuk PAS.)

#tak payah komen banyak kalau tak pernah bace perlembagaan PAS dan UMNO. tak payah tunjuk ke'pandaian'an berhujah dengan komen2 atas angin. tak payah comment as ananymous la kalau berani kan....

Catat Ulasan