Selasa, 10 April 2012

Skandal Seks 'Anwar' Di Singapura?

Wanita yang dikatakan skandal kepada MP Pembangkang.

Walaupun perkara ini telah lama berlaku (bulan Februari 2012) tetapi apa yang berlaku di Singapura perlu dijadikan tauladan kepada parti politik di Malaysia.

Seorang MP,  Yaw Shin Leong yang baru dilantik tahun lepas dari parti pembangkang telah dipecat dari partinya iaitu Parti Pekerja kerana didakwa mempunyai hubungan sulit dengan salah seorang pekerja parti tersebut (seperti dalam gambar di atas).

Dalam skandal yang melibatkan Yaw Shin Leong, beliau tidak menafikan atau mengiyakan perkara tersebut. Namun demi maruah dan moral parti tersebut, beliau telah dipecat.


Berikut adalah video pemecatan Yaw.



Apa yang berlaku di Malaysia adalah sebaliknya. Tuduhan kepada Anwar Ibrahim bukannya tanpa bukti tetapi dengan videonya sekali. Anehnya, Anwar tidak dipecat malah semakin diangkat oleh PAS dan DAP.

Bukan setakat Anwar, Elizabeth Wong yang terbukti dengan gambar bogelnya pun tidak diambil tindakan oleh pakatan pembangkang.



Yang terbaru, Badrul Amin masih kekal sebagai pengarah penerangan Kerajaan Selangor walaupun telah ditangkap khalwat.


Walaupun MP di Singapura hanya dituduh tanpa bukti, beliau telah dipecat dari Parti. Adakah Malaysia sebagai Negara Islam lebih rendah moral kita dengan masih mengekalkan pemimpin yang berskandal seks seperti nama di atas?


*Bagi PKR, mengutuk Azmin (seperti yang dilakukan oleh Mohd Isa, Ketua Penerangan PKR Ampang) lebih memalukan daripada ditangkap khalwat. Sebaliknya berlaku di Singapura. Mana perginya moral parti politik kita?

26 comments:

Tanpa Nama berkata... 10 April 2012 1:16 PTG

ekekeke....di msia ahli2 politik melayu berani pakai jubah dan serban....

cuba MP spork tu belajar2 pakai jubah monk, dah tentu dia dianggap suci, bersih, seputih salju....ekekekeke

Tanpa Nama berkata... 10 April 2012 2:35 PTG

bukan moral politik kita....moral politik pakatan haram..

Generasi-X berkata... 10 April 2012 5:09 PTG

Hukum Allah-HUDUD, sekiranya seorang bujang berzina akan dirotan 100 kali apabila dibuktikan bersalah, seorang yang telah berkahwin akan direjam sehingga mati apabila dibuktikan bersalah manakala bagi orang yang menuduh @ Qazaf pula akan dirotan 40 kali apabila tidak dapat membuktikan yang dituduh bersalah. Apa undang-undang Malaysia telah laksanakan kepada orang yang telah berbuat fitnah sebegini? Jika tiada maka tabiat buruk sebegini akan terus berleluasa. Bertindaklah wahai pemerintah...

Tanpa Nama berkata... 10 April 2012 7:07 PTG

Kalau macam tu, Mat Sabu orang pertama kena qazaf sebab panggil Anwar Al-Juburi.

GENERASI-XY berkata... 10 April 2012 7:14 PTG

dah ada bukti video..nak Qazaf apa lagi? Bukan Qazaf je ada, Qarinah pun ada jugak! so jangan taksub sangat!

Tanpa Nama berkata... 11 April 2012 1:47 PG

Kat SingaPORK tak der NABI PAS alaihisalam , bole cuci dosa...kuakuakua

abdul karim berkata... 11 April 2012 11:47 PG

tolak aje anwar ibrahim. bgm mgkn ng bukan islam menolak pemimpin yg tidak bermoral tetapi kita menerima dgn hati terbuka malah berdiri teguh mengatakan dia tidak bersalah. anwar ibrahim malikat ke.

Tanpa Nama berkata... 11 April 2012 11:50 PTG

fitnahke?? bukti video ada...hak naik lif dengan dato eskey dah jelas nampak???

Tanpa Nama berkata... 12 April 2012 10:55 PTG

nik aziz sahaja yang boleh tentukan seseorang tersebut baik atau jahat. kalau nik aziz restu, balunlah sebanyak mana ponggong sekalipun, orang tersebut tetap akan dianggap sebagai orang yang paling bermoral.

izad70 berkata... 13 April 2012 12:43 PG

hukum hudud allah tiada hukuman rejam sampai mati.sila rujuk quran sebelum buat kenyataan tentang hukum hudud allah...

Tanpa Nama berkata... 14 April 2012 1:57 PTG

Jom masuk pas...boleh balun bini orang...xyahh takut..ada orang backup...

Tanpa Nama berkata... 20 April 2012 11:21 PTG

kalau Anwar aljub ni jdi PM....segala2nya bebas di negara kita.....seks bebas, masa tu dah tak ada pencegah maksiat, amalan gay, lesbian homoseks dihalalkan tanpa sekatan, amalan beragama juga bebas kerana pluralisme -libralisme jadi amalan....jgn terperanjat nanti bila dlm sebuah keluarga melayu mengandungi bapa beragama Islam, isteri kristian manakala anak2 pula menganut pelbagai agama lain yg mereka suka!

Tanpa Nama berkata... 20 April 2012 11:25 PTG

PAS ni jangankan berlaku kepada parti mereka sendiri, berlaku pada parti yang mereka sokong pun buat donow aje. Sbb tu org cina boleh ceramah baca ayat quran tak betul apa satu pun mereka boleh takbiiir. Hai apa nak jadi Parti Islam macamni.. Lebih teruk dari Umno nampak. Cinta dunia lebih sangat, takut ke kawan lebih sangat dari takut kpd Allah, mana nak datang berkat?

Tanpa Nama berkata... 20 April 2012 11:29 PTG

Empat orang ini dibenci oleh Allah SWT:
1. Penjual yg selalu bersumpah
2. Fakir yg takbur
3. ORANG TUA YG BERZINA
4. Raja yg zalim
Hadis riwah Annisai an abi Hurairah!

Tanpa Nama berkata... 21 April 2012 2:00 PTG

mmg buta ati orang umno b0odoh.. tunggu negara bankrap br nk myesal itu nyg dikata org umno bodoh bangal kalah binatang.. aku tak paham.. mgapa Allah adakan org jadikan org ni manusia.. biar jadi lembu leh bagi shahrizat bela lembu dr beli kondo.. pasal anwar senang.. dah tuhan tnjkkan kebenaran kata dia xsalah... korang memang bodoh gambar video tu xsemestinya dia.. umno semua boleh buat.. apapun Allah maha mgetahui... tunggu laa pilihanraya ni... nk dikapan ja org umno ni .. yang bangal lag.. harap bagi hidayah pd org umno yg busuk hati... ajak berdeabt takutmcm ytikus mondok..
mmg bodoh bukak ati korang dengan islam.. ni tak melayu! melayu!melayu! tapi melayu umno la.. melayu lain xleh xgitu..

Tanpa Nama berkata... 21 April 2012 2:03 PTG

Tak payah berdebat. Tunjuk jam omega pun dah cukup.

TUNJUKKAN KAMI JAM OMEGA!!!

Tanpa Nama berkata... 21 April 2012 2:44 PTG

mmg buta ati orang fuckatan b0odoh.. tunggu negara bankrap br nk myesal itu nyg dikata org fuckatan bodoh bangal kalah binatang.. aku tak paham.. mgapa Allah adakan org jadikan org ni manusia.. biar jadi azmin leh bagi syamsidar menyundal dr liwat sukma.. pasal anwar senang.. dah tuhan tnjkkan kebenaran kata dia ngentot... korang memang bodoh gambar video tu memang dia.. fuckatan semua boleh buat.. apapun Allah maha mgetahui... tunggu laa pilihanraya ni... nk dibakar ja org fuckatan ni .. yang bangal lag.. harap bagi hidayah pd org fuckatan yg busuk hati... ajak berdeabt takutmcm ytikus mondok..
mmg bodoh bukak ati korang dengan islam.. ni tak liwat! amoi!liwat! tapi liwat jambu la.. melayu lain xleh xgitu..

Tanpa Nama berkata... 23 April 2012 9:25 PTG

oooooooooooooiii orang pakatan rakyat hanya mengalih topik sahaja.tapi tak berani nk jawab soalan kami.kenapa anwar ibrahim tak berani saman orang yang menceritakan hal buruk dia?kenapa??sebab dia tau orang2 itu kenal dia dah lama.dan anda boleh lihat sendiri pkr hanya memperjuangkan anwar bukan rakyat.buka la mata tu.kalau nak comment kat blog ni,jawab dulu soalan saya tadi.jgn jadi pandai cakap.masa kerajaan bagi rm500 sibuk cari borang.x ada pulak cakap umno zalim

Tanpa Nama berkata... 24 April 2012 9:23 PTG

kata negara dah nak bangkrap.. so korang nak korek duit kat nama nak bagi free education? bodoh

msahmad berkata... 25 April 2012 7:15 PTG

apa laa kau org ni....dia org diatas tu tak macam kita sikit nak bergaduh..bertengkar...depa tu di belakang kita betepuk tampar tp kita penyokong asyik nak bergaduh...bertengkar....lg banyak kita bercakap lagi banyak dosa yg kita dapat ...lebih baik kita dan lihat pilihanraya yg bakal datang kalau kamu semua suka parti mana pangkah aja...selesai masalaah lg banyak tuduh menuduh...tak kemana ..akhirnya memaki..menhamun ejek mengejek...cuba kita lihat bangsa lain...diam aja...tengok kita ni bergaduh ....sapa suka pas pangkah pas..pkr sapa suka umno..pangkah umno selaesai....

Tanpa Nama berkata... 29 April 2012 12:09 PG

Parti islam bodoh : sial punya ustaz kuat sembahyang pandai mengaji tapi otak takda.....hehehe

Tanpa Nama berkata... 29 April 2012 12:23 PG

Si aljubur Dan tembikar memang ligik mengelirukan org-org yang tak berdosa mempergunakan mereka sehingga si begok ni mengikut kehendak mereka. Kesian dgn si begok yg cedera berdemo. Memang kerja yang sia sia lebih baik tengok Astro 130 channel hoi.Dah Lah panas, berapa sangatlah duit yang kau orang dapat.buang masa saja.

Tanpa Nama berkata... 29 April 2012 12:44 PG

Saya harap polis yg cedera segera sembuh,tahniah polis kerana bertindak mengikut peraturan.Jangan dilayan si bongok dan begok yg suka mengacau ketenteraman awam.Pedulikan mereka, itu memang tugas kamu.Apa guna berlatih tapi tak digunakan.Biar mereka tahu Polis hanya menjalankan tugas.Tunjukan kehebatan kamu.Jangan mudah mengalah kepada penghianat negara.Tahniah sekali lagi

Tanpa Nama berkata... 29 April 2012 1:24 PG

Dulu org UMNO Dan pas sembahyang dua imam,tapi satu tuhan.Tapi pkr sembahyang banyak Tuhan.Sebab itu pemimpim PAS tidak berani mencarut lagi sebab org PAS Sudah keliru yang mana betul,tuhan UMNO atau parti keliru rakyat yang betul.ha ha manyak susah ya ustad.....ustaz sekalang suka tengok org islam gaduh gaduh....olang bangsa lain ketawa.he ho he ho

Tanpa Nama berkata... 29 April 2012 1:38 PG

Sepatutnya si ajjuburi Dan tembikar membayar DBKL membersih sampah selepas mereka berdemo, hanya tahu mengotor bukannya membersih seperti apa yg mereka laungkan.Ini baru sampah,belum lagi ahlak si pencacai ni.Hanya tahu menyalah org saja.macamlah mereka tu bagus sangat.......bagi jam OMEGA baru saya salut uuur

Tanpa Nama berkata... 29 April 2012 3:09 PG

Mereka yg berdemo sepatutnya semua cedera parah contohnya patah kaki,mata biru,Gigi patah Dan masuk hospital baru boleh kata polis ganas...tp kalau sekadar bawa bendera Dan melaung bersih semasa perhimpunan memang tak berbaloi...nanti boleh cerita dengan cucu kehebatan atuk & nenek semasa menjadi penghianat negara...kah kah kah......yang ikut berdemo ingat kamu hebat..oh tidak...tp si begok...berapa duit kamu dpt..cuma baju free...air...bln sabit merah yg bagi..kesian..lebih baik d hujung minggu buatlah yg berfaedah...macam kita nasihat anak kita..betul tak......cubaaaaan..ingat undi itu rahsia..hanya kita yang menentukanya!

Catat Ulasan