Isnin, 6 Februari 2012

Gambar Pemain EPL Yang Sujud Syukur Selapas GOL Pada Maulidurasul Semalam.

Siapakah pemain tersebut?

Bukan seorang tetapi 2 orang.

Double DEMBA. Ba dan Cisse


Lepas game Newcastle-Aston Villa, bintang baru Newcastle Cisse sekali lagi sujud syukur kerana berjaya memenangi perlawanan tersebut dengan 2-1.

Sebelum Ini Demba Ba pernah beberapa kali sujud syukur selepas menjaringkan gol termasuk di  Old Trafford. Kini dia tidak berseorangan.



Dakwah yang dua orang pemain ini lebih hebat dari ahli politik yang menggunakan nama Islam (seperti PAS) tetapi mencaci, mencarut, menghina dan menfitnah lawan atas pentas ceramah.

*Sebar-sebarkan. Pemain Senegal ini mungkin bermazhab Maliki dan lutut bukan aurat mereka.

14 comments:

Tanpa Nama berkata... 6 Februari 2012 10:13 PG

itu bukan SUJUD tapi membongkok badan saja dan tidak semestinya sujud hakiki berlaku.sujud hakiki ialah ketika hamba dan Allah jumpa,kalau tak jumpa itu bukan sujud tapi bongkok badan saja dan siapa2 saja boleh lakukan termasuk manusia kafir sekalipun.

Tanpa Nama berkata... 6 Februari 2012 10:19 PG

ada orang tanya kenapa dia berbuat demikian ? pada pandangan kasar, itu adalah sujud kesyukuran. bersyukur telah berjaya menjaringkan gol dengan izin . mana ada agama lain sujud macam tu. orang cina sujud kat raja jer. dulu la.

Tanpa Nama berkata... 6 Februari 2012 10:34 PG

Tanpa nama 10:13

Ko ni bodo la. Dh tentu org tu muslim dia tunjkn kesyukuran dia dgn cr sujud pn ko nk pertikai. Mmg otak pembangkng dlm otak dh penuh taik,sial btul.

Tanpa Nama berkata... 6 Februari 2012 12:47 PTG

Tanpa nama,jarang tgok liga eropah?inggeris ye?mmg rmai pemain Islam yang bermain dalam liga2 tersebut.Sudah biasa dilihat mereka sujud syukur bila dpt gol/menang game.Org kafir xdenye nak sujud gituu weh..

Tanpa Nama berkata... 6 Februari 2012 1:19 PTG

itu adalah sujud hakiki seperti yg dinyatakan. beliau memanjatkan kesyukuran atas kejyaan beliau. Membengkokkan badan itu adalah sujud, dan sujud boleh berlaku untuk berbagai tujuan samada keimanan atau syirik atau sekadar membongkokkan badan. Tapi sujud yg paling unik sekali adalah sujud DSAI. Yang tu, aku nasihatkan korang jgn ikut.

Tanpa Nama berkata... 6 Februari 2012 2:07 PTG

kalau ikut kamus dewan bahasa edisi empat, itu perbuatan sujud, iaitu berlutut dan mencecahkan dahi ke lantai. kalau membongkok, hanya merendahkan bahagian atas pinggang ke hadapan. X caya cuba cek kamus dewan. Apa ra...ini pun nak dipertikai.

Tanpa Nama berkata... 6 Februari 2012 6:25 PTG

tak payah la pertikai niat dan maksud mereka...anggap saja perbuatan mereka itu baik..dalam hati mereka siapa yg tahu...YANG PALING WAJIB KITA JAUHI SUJUD CARA ANWAR IBRAHIM.

Tanpa Nama berkata... 7 Februari 2012 7:33 PG

cadang pihak DBP berikan definasi dalam kamusnya apa yang dimaksudkan dengan sujud Anwar Ibrahim bertujuan memperkayakan lagi Bahasa Melayu yang dipercayai akan menjadi kebanggan PR jika sekirannya jadi memerintah negara kelak.Dipercayai istillah yang bakal diujudkan akan dapat digunakan secara meluas terutamanya dikalangan penyokong2 tegar Anwar yang merupakan 50% lebih adalah kaum muda!

Tanpa Nama berkata... 9 Februari 2012 4:32 PTG

ADUHAI ANON PALING ATAS TU, SUJUD DAN BONGKOK PUN TAK RETI BEZAKAN KE?

a.b.a.i berkata... 10 Februari 2012 9:00 PTG

hati kena ikhlas.. sujud mcm mane pon.. tapi hati asyik kafirkan orang je.. payah wey.. amal makruf nahi mungkar.. sekurang2nya.. bila ade bdk yg kafir tgk kt tv, akan terdetik di hati dia untuk mencari gaya apa tuh?.. dengan izin tuhan, mungkin diorg akan terjumpa islam.. Jgn ingat parti itu agama..

Tanpa Nama berkata... 10 Februari 2012 11:04 PTG

anon 6 Februari 2012 10:13 PG BODOH LAH hang
DIA TU BERSYUKUR

Tanpa Nama berkata... 11 Februari 2012 11:14 PTG

Dasar pembangkang! sujud pun nk bangkang! baghalllll.....

Tanpa Nama berkata... 12 Februari 2012 6:43 PTG

BODO BETOL ANON PALING ATAS TU..AKU NAK TANYA KO, KO DAPAT DUIT GAJI ADA BUAT SUJUD SYUKUR TAK? PALING TAK PUN BONGKOK KAN BADAN PUN TAK PERNAH HAHAHA..

Tanpa Nama berkata... 12 Februari 2012 10:39 PTG

Yang mempertikaikan sujud syukur tu agaknya tak tahu kot apa dia sujud syukur. Tu yang nampak bengong semacam. Kesian ...

Catat Ulasan