Sabtu, 31 Disember 2011

Jom tengok betapa LUASnya Lubang Kubur Tok Guru!

5
Anda nilaikan sendiri betapa besarnya gaji dan elaun MB PAS Kelantan dalam pada negeri yang ditadbirnya terus mundur dengan rakyat jelata yang rata-rata miskin. Dan mungkin kerana kemewahan yang dikecapi itu masih lagi tidak mencukupi, PAS Kelantan kini berniaga pula tapak-tapak premis perniagaan yang hanya luas sedikit daripada lubang kubur kepada rakyatnya yang terdesak untuk meneruskan hidup.

Anda tidak percaya? Lawatlah Bazaar Tok Guru dan Bazaar Tengku Anis di Kota Bharu. Tengok sendiri betapa MEWAHNYA ruang niaga yang disediakan untuk rakyat sendiri! 



Luas dan mewah bukan?!! Nanti, nanti, belum habis lagi. Anda semua tahu tidak berapa kos untuk mendapatkan ruang niaga sebegitu luas di Kelantan?!!

Paling murah RM 80,000 dan paling mahal mencecah RM 150,000! Macamana, BERKEBAJIKAN tidak PAS Kelantan ini?!! 




Sebab itulah lebih suasana perniagaan begitu berkembang di Kelantan. Tidak percaya, saksikan sendiri pemandangan separuh daripada tingkat bawah dan satu ke atas di Bazaar Tok Guru mahupun Tengku Anis.

Patut pun blogger otai KickdeFella gelar kedua-dua bazaar di atas sebagai Lubang Tok Guru!

Fuckatan mengesahkan Ketua Umum mereka memang seorang PELIWAT!

2



Apa pendapat anda mengenai berita di atas?

Kami menyokong penuh jika Nurul Izzah dilantik sebagai PM! Selain dari faktor Malaysia dapat merasa pemerintahan PM Wanita Pertama yang HOT, beliau juga merupakan hasil benih daripada seorang manusia yang mencapai status Anu Ghairah TUHAN!


Selain seks bebas dan sesama jantina, rakyat Malaysia juga bakal mendapat kebebasan untuk meneguk arak sepuas-puasnya kerana bakal PM kita biasa mempromosi aktiviti free flow untuk para penyokongnya.




Dan yang lebih penting, bapa bakal PM kita juga adalah bekas BAKAL PM yang sebenarnya pemimpin agung akhir zaman! Imam Mahadi yang bertopengkan Dajjal Al-Masih rupa-rupanya!





*Jangan jadi macam Thailand sudah, naik sahaja PM Wanita Pertama, terus kena BALA BANJIR satu negara!

SBPA: Musang Berbulu Ayam pastikan hasrat PM tidak tercapai?!! Bahagian 3

4


Bukanlah tujuan kami menulis tentang SBPA ini untuk memburukkan Kerajaan, jauh sekali hendak memberi bullet kepada pembangkang. Kami mendedahkan kegenjotan ini bagi menyedarkan pihak yang berkenaan. Baik kita ubah sebelum kita diubah!

Kami tidak rela, dek kerana segelintir dua penjawat awam yang membuat tahi, habis tumbang Kerajaan BN yang membela rakyat! Bayangkanlah jika 90% penjawat awam yang balik kampung untuk mengundi dengan dendam kesumat terhadap Kerajaan. Bukan sahaja kita kehilangan undi mereka, bahkan gandakan pula dengan dua atau empat lagi ahli keluarga mereka. Lebih buruk jika penjawat awam tersebut dihormati di kampung halamannya.

Kami juga tidak mahu setelah berhempas pulas selama 4 tahun melawan fuckatan dalam 17 pilihanraya, akhirnya BN terus tumbang dek kerana segelintir penjawat awam yang mahu merasa gaji CEO sebelum bersara! Kami tahu dan sedar YAB PM sentiasa mendengar denyutan nadi rakyat. Maka berbuatlah sesuatu sebelum rakyat yang membuat keputusan akhir!

Akhir sekali, ingin kami tegaskan di sini, kepada sesiapa sahaja, termasuklah penjawat awam kanan yang terlibat agar mennyanggah kami di ruangan komen andai kami tersilap. Ayuh kita usahakan yang terbaik agar oerang Melayu-Islam terus mentadbir negara di bawah BN dan mengembalikan nikmat ketenteraman dan kestabilan negara seperti yang pernah kita nikmati sebelum PRU 2008 lalu!

Jangan terlalu bongkak dengan apa yang bakal dan sedang kita nikmati, kerana kita ini semua hanyalah meminjam nikmat-niktmat tersebut daripada anak-anak kita!

GEMPAR!!! Benarkah Dr @ZambryAbdKadir dimandrem peniaga CINA?!!

0



Eh ini gambar apa pula? Kenapa MyMassa tetiba tunjuk gambar kedai Cina ini? Hendak promosi ke?

Ya dan tidak. Kami cuma ingin menunjukkan kepada para pembaca mengenai sebuah kedai kopi di depan Jeti Sungai Pinang Kecil Pangkor yang menjadi stesen singgahan MB Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir, setiap kali beliau balik ke kawasan. Katanya, jika tidak sempat singgah pekena kopi kaw kedai ini pun, beliau akan minta tapaukan. Huh, sedap sangatkah kopi Kedai Lian ini?

Sebenarnya bukanlah Dr Zambry telah dimandrem oleh tokey kedai kopi tersebut, jauh sekali kerana terpikat dengan anak tokey. Tetapi kerana semangat dan nostalgia setiakawan yang menjadi pegangan Dr Zambry selama ini. Walaupun menjadi orang nombor satu negeri, beliau tidak pernah melupakan asal usul beliau.

Beliau juga tidak pernah menjadikan kaum dan agama sebagai halangan dalam meneruskan hidup sebagai hamba Allah. Ya, walaupun ada cina komunis yang menggelar beliau sebagai HITAM METALIK, tetapi ia tidak pernah mengubah persepsi beliau terhadap rakan-rakan dan rakyat berbangsa Cina di Perak selama ini!

Sekarang bandingkan pula dengan Anwar Ibrahim dan Nik Aziz. Cubalah kira berap ramai rakan-rakan yang sama-sama menaikkan mereka ke kemuncak kuasa kini menentang mereka?!! Adakah golongan seperti ini yang hendak kita angkat jadi pemimpin?!! Renung-renungkanlah...




SBPA: Musang Berbulu Ayam pastikan hasrat PM tidak tercapai?!! Bahagian 2

2

Antara butiran penting SBPA yang ada PM sebut ketika pembentangan Bajet 2010 lalu:


a) Kenaikan gaji tahunan penjawat awam ditambah baik mengikut prestasi di antara 7-13%

Dek kerana perkara inilah banyak peniaga-peniaga yang mulai berkira-kira untuk menaikkan harga barangan. Mereka menyangkakan menjelang 2012, semua penjawat awam naik gaji sekurang-kurangnya 7%.

Bahkan bukan golongan peniaga sahaja, malahan penjawat awam turut berfikir situasi yang serupa. Ramai yang tersengih kerana menyangkakan gaji mereka akan naik.

Memang benar gaji penjawat awam akan naik, tetapi tidaklah sebanyak yang disangkakan. Mengikut kira-kira yang diberikan kepada kami, lebih 90% penjawat awam akan menikmati kenaikan di antara RM50 ke RM100 dengan pelaksanaan SBPA ini. Jadi persoalannya, cukupkah jumlah tersebut menjadikan rakyat negara ini mencapai status berpendapatan tinggi?

Tunggu, kami belum habis lagi, kenaikan tersebut hanyalah untuk penjawat awam dari gred 1 sehingga ke gred 54 sahaja. Tetapi untuk yang lebih tinggi daripada itu, ceritanya lain. Kenaikan gaji adalah sekali ganda (paling rendah dikatakan RM 6 ribu!) beserta bonus tahunan berganda jika KPI tercapai. Jadi untuk penjawat awam kanan atas gred 54 yang kini bergaji pokok RM 6 ribu, beliau boleh menjangkakan gaji yang bakal diterima di bawah SBPA akan menjadi RM12 ribu tidak termasuk elaun! Itu yang ada khabar-khabar angin ramai isteri penjawat awam kanan ini yang bakal jadi suri rumah sepenuh masa kerana abang sudah kaya!

Ini belum cerita skim gaji premier pula. Ada yang kata boleh mencecah RM 50K sebulan! Siapa sangka dengan hanya kerja Kerajaan seseorang boleh membawa pulang gaji sebanyak itu. Dan skim premier ini pula hanya melibatkan tidak lebih 40 individu daripada beberapa Kementerian/Jabatan tertentu.

Walaupun dikatakan kelompok ini perlu mencapai beberapa KPI tertentu sebelum boleh disambung lagi secara berkala selama 3 tahun sekali, tetapi pendapatan yang diperoleh selama tiga tahun sebenarnya dapat menampung kehidupan mewah sebelum dipencenkan. Satu lagi persoalan di sini adalah, bagaimanakah seorang ketua jabatan yang bergaji sebegitu besar beserta bonus berbulan-bulan boleh mengerahkan pegawai-pegawai bawahannya yang hanya menikmati gaji yang ciput tanpa jaminan bonus?

Di sinilah bermulanya punca konflik; EXIT POLICY. Ketua jabatan mempunyai kuasa untuk memberhentikan mana-mana pegawai yang tidak menunjukkan prestasi. Jadi di sini bukan sahaja mereka perlu bekerja keras dengan gaji yang kecil, malahan terpaksa mengampu bermati-matian untuk memastikan mereka dapat terus kekal bekerja!

Nampaknya, berdasarkan kepada apa yang diceritakan kepada kami ini, SBPA bukanlah skim baru untuk meningkatkan pendapatan penjawat awam, tetapi skim KAPITALIS untuk meluaskan lagi jurang ekonomi di antara rakyat! Lebih buruk jika harga barangan keperluan turut meningkat dek kerana para peniaga menyangkakan penjawat awam semuanya sudah mewah!

Sekarang anda nampak tidak GAME segelintir penjawat awam kanan dalam memastikan SBPA ini memihak kepada mereka? Memang deraf pelaksanaan dibuat oleh pegawai biasa, tetapi, kata putus akhirnya mereka juga yang tentukan! Nampaknya mereka berjaya menaikkan taraf hidup sendiri dengan SBPA ini!

Sekarang sudah mulai kedengaran, walaupun tidak berapa bising, bisik-bisik di kalangan penjawat awam yang berkira-kira untuk mengulangi senario 2008 jika keadaan tidak diubah. Mereka bukan sahaja marah kerana penggubalan SBPA tidak memihak kepada mereka, malahan mereka turut terpaksa untuk menandatangani persetujuan terhadap SBPA secara tergesa-gesa. Patutlah kelam kabut suruh orang sain, golongan musang berbulu awam ini tidak mahu tembelang mereka pecah sebelum dapat dilaksanakan sepenuhnya!

Bersambung di Bahagian 3 

    

SBPA: Musang Berbulu Ayam pastikan hasrat PM tidak tercapai?!! Bahagian 1

2
Sebenarnya kami telah diminta beberapa kali oleh rakan-rakan blogger untuk mengulas isu kemelut CUEPACS-JPA berhubung pelaksanaan SBPA. Kami sedar ramai yang tidak berapa pasti apa isu sebenar yang menyebabkan CUEPACS bermati-matian menentang pelaksanaan SBPA. Takkanlah sebab tidak dibawa berbincang pun sampai boleh menentang Kerajaan, ya tak?



Jadi kami pun melakukan sedikit penyelidikan dengan beberapa rakan yang bekerja di sektor awam untuk mengetahui isu sebenar yang menyelubungi kemelut SBPA ini. Secara mata kasarnya apa yang telah diumumkan oleh YAB PM dalam pembentangan Bajet 2012 yang lalu memang cantik. Hasrat beliau untuk meningkatkan taraf dan kualiti hidup rakyat bermula dengan penambah baikan skim dan sistem gaji 2 juta penjawat awam. Secara teorinya, apabila tangga gaji penjawat awam bertambah baik, maka sektor swasta akan turut menyusul. Dan akhirnya hasrat Kerajaan BN untuk meningkatkan taraf pendapatan rakyat menjelang 2020 juga akan tercapai.

Tetapi ramai yang tidak tahu sebenarnya ada segelintir penjawat awam kanan yang sememangnya ternanti-nantikan pengumuman PM itu kerana mereka mempunyai agenda tersendiri. Mereka mempunyai kuasa untuk membuat keputusan akhir dan juga mampu menentukan arah tuju akhir pelaksanaan SBPA. Golongan ini juga kebanyakannya sedang enak menikmati skim gaji yang paling mewah dalam Kerajaan dan akan bersara tidak lama lagi. Mereka khuatir akan menjadi 'MISKIN' setelah pencen kelak!

Sebelum ini mereka menggunakan lingkungan rakan-rakan sendiri untuk memastikan kontrak disambung dari tahun ke tahun (walaupun tidak berprestasi) dengan jumlah elaun yang dapat melengkapkan beza pencen yang diterima. Tetapi taktik ini mulai tidak menjadi apabila Kerajaan mulai menghentikan penyambungan kontrak pegawai-pegawai kanan yang sudah lanjut usia bagi membuka ruang yang lebih luas kepada generasi pelapis.

Namun pengumuman SBPA telah menyelamatkan mereka daripada hidup dengan pencen. Memang sudah menjadi lumrah apabila penjawat kanan dalam Kerajaan akan menggunakan kesempatan di atas perubahan dasar (baik kecil mahupun besar seperti SBPA) untuk naik pangkat secara automatik dan meningkatkan julat pendapatan diri sendiri.

Untuk itu, mereka akan duduk berpakat-pakat sesama lingkungan mereka bagi menyelaras pelaksanaan SBPA kelak dapat memberikan manfaat yang terbaik untuk diri mereka sendiri. Segala dasar pelaksanaan SBPA juga akan diolah sedemikian rupa agar faedah maksimum memihak kepada mereka. Dan kerana inilah CUEPACS tidak dibawa berbincang.

Bersambung di Bahagian 2...

Jumaat, 30 Disember 2011

Hebat Muslimah PAS Ni. Tudung Bulat Tapi Kaki Spin.

5
Sila tonton video ini sampai habis.



Keji punya YB. Dah hampir 4 tahun memerintah, tak tahu ada kampung di kawasan yang diwakilinya.

Memang patut penduduk kampung mengamuk. Janji pilihan raya sendiri pun boleh lupa.

Sekurang-kurangnya YB PAS ni lebih jantan dari Suhaimi Shafie yang langsung menghilangkan diri. BACUL.

Kalau nak faham isu ini, sila tonton video ini pulak.



*Kenapa banyak kes di Selangor, kaum India yang terkena. Itu pun tak nampak lagi ke?

Alasan Ni Macam Pernah Ku Dengar Tetapi Di Mana Ya?

6
Mahfuz gunakan dalil 'di Arab' pun ada orang roboh masjid.


Mahfuz berkata orang ramai tidak perlu terkejut dengan keputusan meroboh Madrasah Salihiah kerana Masjidil Haram, di Mekah pun dirobohkan untuk diganti dengan bangunan baru.

"Beritahu Datuk Mashitah, Masjid Chin di Masjidil Haram, Mekah pun orang robohkan," ujarnya sambil ketawa.
http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7WkcZZi

Macam pernah MyMassa dengar tetapi di mana ya? Mungkin ini jawapannya.



*Suka betul PAS gunakan dalil 'di Arab' (Mekah atau Madinah) untuk spin isu. Hina betul.

Kisah 18sx Untuk Pengajaran.

0


MyMassa tolong sebarkan entri ini atas permintaan pemilik blog...


"Saya sudah banyak kali terbabit dalam operasi memberkas warga Nigeria. Bukan perempuan tempatan tubuh berisi sahaja menjadi mangsa, gadis cantik pun terkena. Bila ditanya mengapakah boleh begitu mudah terpikat dengan lelaki Nigeria? Dia menjawab, dia orang istimewa. Teman wanita dibawa balik ke rumah, di taburkan dengan kata-kata manis dan romantis. Sebelum melakukan hubungan seks, teman wanita dimandikan terlebih dahulu. Dipastikan kedua mereka berasa selesa dengan semburan minyak wangi. Selepas bersama, si lelaki akan mendukung manja teman wanitanya ke bilik mandi dan dimandikan sekali lagi. Melalui pengalaman, majoriti mangsa terjebak berbangsa Melayu dan India, Cina kurang," jelas rakan.

Baca seterusnya di sini (http://www.mazidulakmal.com/2011/12/gadis-tempatan-dimandikan-oleh-lelaki.html).

Jangan lupa baca yang ini juga (http://www.mazidulakmal.com/2011/12/kehidupan-penipu-di-malaysia-dan.html).

*Bila baca kisah negro penipu kat blog Mazidul, MyMassa rasa tak jauh bezanya dengan kisah Anwar Ibrahim. Menipu orang ramai pun rasa tak bersalah.

Video Sedih. Pemuda Ini Popular Selepas Kematiannya.

0


Mendiang ni bernama Ben Breedlove dari Austin, Texas. Dia sebelum ini telah popular di internet dengan ketiga-tiga channel Youtube yang dibukanya berjaya mendapat sambutan.

Di sebalik kejayaannya, Ben menghidapi penyakit hypertrophic cardiomyopathy (HCM) yang menyebabkan kematiannya.

Sebelum meninggal, Ben telah menghasilkan video ini yang menyebabkan dia lebih popular. Mendiang meninggal pada hari Krismas yang lalu (25 Dis 2011).



*Sedih untuk yang faham. Yang tak berapa faham macam aku, tak berapa sedih la jawabnya.

Pernahkah Anda Tahu Rahsia Ini?

1

Rahsia siapa sebenarnya Ku Li dibongkar blogger Gelombang Rakyat.

Ya. Memang KULI adalah kambing hitam yang ada agenda jahat sejak sekian lama. Dendam terhadap Tun M dan kuncu2 beliau masih belum dibalas. Sifat dendam KULI terhadap Tun M bermula sejak Almarhum Tun Abdul Razak mempelawa Bekas PM ini menyertai UMNO lagi. Bagi KULI, tindakan Tun Abdul Razak itu amat 'mengganggu' usahanya untuk menggenggam jawatan No. 1 Negara.

Baca seterusnya di sini (http://gelombang-rakyat.blogspot.com/2011/12/kuli-kata-tun-m-bodoh-sayalah-yg.html).

*Yang MyMassa tahu, Ku Li adalah kunci kekuatan UMNO ketika merampas Kelantan dari PAS. Dan Ku Li juga dalang yang membenarkan PAS merampas kembali Kelantan dari UMNO.

Khamis, 29 Disember 2011

Gambar Kehebatan 3 Orang Pemimpin Pembangkang!!!

5
Hebat sampai pengikut mereka taksub.

Sehingga macam-macam gelaran diorang dapat. Tapi yang bawah ni gelaran tertinggi yang diorang dapat.



*Idea dapat lepas tengok cerita 3 idiots kat TV.

PANAS. Video Anak Ketua Pemuda PAS. Kecik-kecik Dah Pandai Buat Cerita.

2
Ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.



*Ada bakat nak ganti Bobo Lokman dan Mat Sabu 'menghiburkan' penganut PAS. Lepas ni kalau buat CD ceramah mesti laku.

Geng Adam Adli Patut Tengok Video Parody Ni.

2


Video parody yang menyindir BERSIH 2.0.



Untuk makluman, geng yang sama juga buat video parody untuk panglima ludah.


So, kena faham jiwa anak muda.

Kebanyakannya mereka adalah golongan atas pagar. Dua-dua pihak diorng kutuk kalau tak betul.

Kena satu kepala dengan diorang baru boleh masuk.

*Cuma yang poyo je sokong Anwar Ibrahim. Geng buat video ni tak poyo tapi cool.

Ubat Yang Paling Anwar Takuti.

4
ReZina.



Penghapus KEHAPRAKAN.

*Orang yang taksub dengan Anwar macam Badrul Amin, ketiak Anwar yang basah macam ni pun dia cakap wangi.

Benarkah Lelaki Ini Adalah Kunci Pembebasan Anwar. Siapa Dia?

0
Jahabar Sidiq.



Siapa dia ni?



Jahabar Sadiq Pegang Bajet Besar FACK!

Cuti hujung tahun dah semakin dekat. Kakitangan Ibu Pejabat PKR pun ramai yang sudah bercuti. Ada yang melancong luar negara. Ada yang dapat bajet lebih, bawa keluarga ke tempat yang lebih hebat dan jauh. Sesiapa yang dapat rezeki extra, kerana pandai ‘kalih’ duit peruntukan yang diberikan kepada parti – lebih jauh dapat bersama keluarga. Untung masing-masing lah.

Walaupun dalam menuju akhir tahun, Ibu Pejabat masih sibuk dengan susunan strategi nak berdepan dengan tarikh 9 Januari. Ada dua team khusus yang telah ditubuhkan, satu untuk tarikh 9 Januari. Satu lagi team tumpu kepada KONVENSYEN PAKATAN RAKYAT yang dijadualkan pada 14 Januari. Masing-masing team ini diketuai oleh orang yang lain. Masing-masing ikut kepala sendiri. Asal ada untung dan boleh bawa anak bini berjalan jauh. Mereka pun kononnya buat kerja.

Blog ini antara yang awal pecah tembelang program FACK yang akan dianjurkan PKR. Free Anwar Campaign ke-2. FACK. Khabarnya, sudah kecoh juga di Ibupejabat kerana penggerak The Malaysian Insider, Jahabar Sadiq akan diberikan peruntukan besar bagi melancarkan FACK di dalam laman tersebut. Siap dengan banner dan link dengan international organization. Hebat.

Khabar daripada ibupejabat PKR, Jahabar Sadiq akan diberikan dana USD1.5 juta di peringkat awal dalam memastikan FREE ANWAR CAMPAIGN akan menjadi tajuk utama The Malaysian Insider dalam beberapa bulan akan datang. Antara yang dijanjikan oleh Jahabar kepada PKR:-
Banner Free Anwar Campaign (sepanjang tahun). Siap dengan link kepada twitter, facebook dan sebagainya.
Khidmat fotografi (semua gambar Anwar di mahkamah dan sebagainya akan dispin oleh TMI dengan maksima);
Membuka semula kempen mata lebam di dalam website khas yang akan dikendalikan oleh kakitangan TMI;
Social media campaign (siap dengan beberapa event yang melibatkan mahasiswa dan orang muda:
Meletakkan Nurul Izzah sebagai ‘torch bearer’ PKR yang baru;
Manifesto pilihanraya Pakatan Rakyat akan turut dibawa bersama sebagai link kepada program FACK.

Kakitangan ibupejabat menganggap Jahabar sebagai ‘con-man’ yang sangat berbahaya kepada gerakan reformasi dan FACK. Kepada mereka, link Jahabar bersama Kalimullah, Brendan Pereira dan beberapa tycoon Singapura tidak akan membantu imej Nurul Izzah dalam jangka masa panjang. Ramai di dalam PKR yang persoalkan kenapa perlu dana sampai USD1.5 juta sekiranya memang Jahabar adalah pejuang reformasi?

Baca seterusnya di sini : http://gelagatanwar.wordpress.com/2011/12/28/jahabar-sadiq-pegang-bajet-besar-fack/

*Sebar-sebarkan.

Hasan Ali Kena Fitnah Lagi Dengan Harakah!

0

Hasan Ali: Harakahdaily seleweng fakta
Oleh Mohd Farhan Darwis
December 29, 2011


KUALA LUMPUR, 29 Dis — Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia, Dr Hasan Mohamed Ali hari ini menafikan laporan media rasmi PAS, Harakahdaily berkenaan laporan dia pergi berjumpa Mursyidul Am untuk meminta maaf di Kelantan kelmarin.

Sebaliknya, menurut bekas Pesuruhjaya PAS berkenaan, tujuan dia ke Kelantan adalah untuk menghadiri majlis mahabbah melibatkan dirinya dan Nasharudin Mat Isa, bersama-sama pemimpin tertinggi PAS.

“Sebenarnya saya dijemput untuk menghadiri satu majlis mahabbah melibatkan saya dan Nasharudin Mat Isa bersama-sama dengan Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, dan Timbalan Mursyidul Am, Datuk Haron Din di kediaman rasmi Tuan Guru Mursyidul Am di JKR 10 Kota Bharu.

“Soal saya turun ke Kota Bharu untuk memohon maaf kepada pucuk pimpinan seperti yang dilaporkan oleh Harakahdaily dan dipetik oleh kebanyakan saluran media adalah tidak benar sama sekali.

“Saya terkilan dengan laporan Harakahdaily itu walaupun lidah rasmi parti tersebut kerapkali diingatkan supaya tidak memutarbelit fakta yang boleh menimbulkan keraguan dan perpecahan,” jelasnya dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider.

Laporan Harakahdaily semalam menyebut Hasan Ali (gambar) dan Nasharuddin berjumpa Nik Aziz di kediaman rasmi Menteri Besar tersebut untuk meminta maaf terhadap beberapa isu sebelum ini dan menarik balik kenyataan negatifnya terhadap parti.

Kenyataan itu turut disahkan oleh Nik Aziz sendiri, malah beliau turut bercadang untuk membuat kenduri kecil-kecilan bagi meraikan perkara tersebut.

Tambah Nik Aziz, pertemuan tersebut dianjurkan oleh PAS Pusat dan menurutnya, “sekiranya PAS Pusat tidak mengatur pertemuan itu sekalipun, saya akan panggil dia.”

“Saya berharap PAS Pusat dapat menganjurkan kenduri besar-besaran untuk meraikannya dan ahli PAS boleh memberi sumbangan untuk menjayakan rancangan berkenaan,” katanya.

Malah, beliau yakin, perkara itu tidak lagi akan dijadikan isu oleh Umno ekoran ruang mereka untuk tujuan itu sudah tertutup rapat.

Sementara itu, menurut Hasan, majlis mahabbah tersebut berlangsung dengan penuh kemesraan, keakraban dan keikhlasan dan antara perkara yang disentuh termasuklah halatuju parti, persediaan PRU 13, dan perjalanan Harakah sebagai lidah rasmi parti.

“Kami telah memberikan penjelasan, pandangan dan input untuk diberikan perhatian oleh pucuk pimpinan parti demi mengukuhkan perjalanan parti dan sokongan rakyat terhadapnya,” kata Hasan lagi.

Sehubungan itu, Hasan turut menzahirkan rasa terharu terhadap penghargaan yang ditunjukkan oleh pucuk pimpinan terhadapnya dalam meneruskan perjuangan untuk memartabatkan Islam di negara ini.

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hasan-ali-harakahdaily-seleweng-fakta/

*Terdesak sangat PAS sekarang ni. Sanggup fitnah pemimpin sendiri.

Wajib Tengok : Seorang Lagi Kartunis Yang Menggugat Zunar.

2
Kelahiran seorang lagi kartunis yang berkebolehan menghasilkan satira menyindir pembangkang.



Kepada pembaca MyMassa, silalah lawat blog ini ye (http://pistolnakal.blogspot.com).

*Bosan tengok kartun Zunar. Asyik ulang cerita yang sama.

PANAS. Bayangkan Kalau Pemimpin PAS Pakai Baju Ni.

1
Antara pemimpin yang layak pakai baju ni.



Dan kalau pemimpin-pemimpin di atas baca doa kat baju tu, agak-agak makin buncit tak kawan diorang yang ini?

*Presiden, Timbalan Presiden dan Ketua Pemuda PAS semuanya gemuk-gemuk belaka. Jangan sampai PAS jadi POS (Parti Obesitit Se-Malaysia) sudah la.

Apa beza HITAM METALIK dengan NABI?!! @zambryabdkadir @nikabdulaziz

3




Cuba teka pekan mana yang ada bumbung sepanjang jalan ini? Jalan TAR? Petaling Street?

Dua-dua salah. Jawapannya ialah pekan Pangkor di bawah DUN Pangkor yang diwakili oleh MB Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir. Hebat tak hebatlah, ini baru satu contoh rupa DUN bawah MB BN!

Sebenarnya kami tayangkan gambar di atas sebagai menjawab satu komen daripada pencacai pembangkang yang tidak puas hati apabila kepincangan DUN MB kesayangannya yang bertaraf Nabi didedahkan. Sudahlah tidak menjawab kenapa MB tidak membela kawasan sendiri, difitnahnya pula keadaan teruk yang sama juga dihadapi oleh rakyat yang bernaung di bawah DUN MB BN.




Nah! Sekarang saksikan sendiri perbezaan pembangunan yang di bawa oleh kedua-dua MB BN dan PAS. Bayangkanlah sebuah pekan kecil sepanjang 100 meter ini pun dimanjakan dengan pelindung cuaca yang artitistik. Inilah baru dikatakan merakyatkan pembangunan!

Itu belum tunjuk lagi apa yang rakyat kawasan Parlimen PM dapat...boleh menganga berbuih mulut sambil kena sawan dibuatnya penyokong fuckatan nanti! 

Namun, apa yang lebih menyentuh hati di sini adalah, MB Perak tetap mendahulukan kepetingan rakyat dalam mengagihkan kekayaan negeri. Kerana jika tidak, tentu rumah yang masih lagi didiami oleh ibu bapa beliau di bawah ini sudah bertaraf banglo RM 7 juta Anwar Ibrahim!





Tips MyMassa: Kalau hendak rasa dimanjakan dengan pembangunan pesat yang bertaraf Kelas Dunia Pertama, sentiasalah pastikan negara dan negeri kita ditadbir oleh BN. Manalah tahu, untung sabut, DUN atau Parlimen kita diwakili oleh MB atau Menteri BN...Senang kita lapan keturunan...


KEGAGALAN KERAJAAN KELANTAN MEMBELA RAKYATNYA

3




Berikut disiarkan emel kiriman dari Kota Bharu, Kelantan untuk pemikiran kita melihat kegagalan kerajaan Kelantan walaupun sudah lama mengumpul wang.

1. Kejadian bencana air pasang besar di Pantai Cahaya Bulan, Kota Bharu. Ekoran daripada kejadian air pasang besar ini deretan 20-25 buah gerai makan terpaksa ditutup disebabkan gerai makan dimasuki air sedalam 0.3m-0.7m serta jalan utama yang melalui gerai berkenaan terpaksa ditutup kepada kenderaan dan ini menyebabkan kerugian kepada pengusaha gerai makan. Ketiadaan sistem perparitan juga menyebabkan aliran gagal mengalirkan air dikawasan ini.

2. Kegagalan pentadbiran PAS Kelantan dalam melakukan pembangunan tepi pantai iaitu pembinaan benteng pemecah ombak dan sistem perparitan di kawasan berkenaan perlu diketengahkan agar rakyat sedar bahawa pemerintahan PAS Kelantan hanya akan melaksanakan sesuatu pembangunan sekiranya melibatkan kepentingan diri dan bukan kepentingan rakyat. Pantai Cahaya Bulan merupakan tempat tumpuan para pelancong dari dalam dan luar negeri setiap hujung minggu.

3. Penduduk mula merungut bahawa ADUN Kijang, YB Hjh. Wan Ubaidah serta Ahli Parlimen Pengkalan Chepa, YB Datuk Hj. Abdul Halim gagal dalam mengangkat martabat Pantai Cahaya Bulan sebagai destinasi pelancongan apatah lagi keselamatan penduduk sekitar.

salam mesra,
Guruh Badai

Rabu, 28 Disember 2011

Fatwa Nik Aziz. Dulu, Kini dan Selamanya.

1


Akibat fatwa inilah ramai anak-anak orang PAS tanpa segan silu menerima bantuan dari Kerajaan Persekutuan. Dalam masa yang sama, tiada secebis TERIMA KASIH mereka kepada orang yang memberi bantuan.

MyMassa difahamkan PAS memang kuat berbaiah. Bukan sahaja untuk menjadi calon pilihan raya perlu baiah, antara anak orang PAS dengan bapanya juga ada baiah iaitu mereka akan jadi anak derhaka kalau sokong UMNO.


Tak hairanlah kenapa UMNO sukar untuk menembusi kubu-kubu kuat PAS di Kedah, Kelantan dan Terengganu kerana sekali menjadi ahli PAS, sehingga beberapa keturunan akan menjadi ahli PAS.

*PAS ni macam saka pulak boleh diwarisi.

Santai Petang: Kempen Berus Gigi.

0


Petang-petang macam ni, jom layan parody cool dari anak muda.



*MyMassa respek dengan suara orang yang buat parody ni. Sejibik.

Nasihat Unggas kepada Anu Ghairah Tuhan

0
myMetro 28 Disember 2011

Sukar berhenti kerana wang, ketagihan seks
GEORGETOWN: “Memang sukar untuk gadis seperti Aida dan Mimi berhenti daripada kegiatan keji mereka. Selain sudah kelabu mata dengan wang ringgit, aktiviti seksual yang keterlaluan menyebabkan mereka kini menjadi ketagih.”

Demikian komen Koordinator Urusetia Menangani Gejala Sosial (Unggas) Pulau Pinang, Nur Fitri Amir Muhammad mengenai kegiatan ‘Geli Girl’ dilakukan Aida dan Mimi.

Nur Fitri berkata, pihaknya pernah beberapa kali didatangi ‘Geli Girl’ yang meminta bantuan untuk keluar daripada gejala itu.

“Antara nasihat kami ialah menggalakkan mereka berpuasa kerana dengan puasa menyebabkan tubuh menjadi lemah. Tubuh lemah akan membuatkan nafsu seseorang turut menjadi lemah.

“Ini sekali gus dapat membantu mereka mengekang nafsu daripada melakukan aktiviti maksiat,” katanya.

Nur Fitri turut menasihati golongan itu supaya lebih berfikir panjang diri mereka kerana kemewahan yang diperolehi sebenarnya tidak memberi sebarang maka jika mereka dilaknat Allah, bukan saja di akhirat kelak, malah ada yang mendapat balasan ketika masih hidup.

“Contoh paling muda, mereka yang mengamalkan aktiviti seks bebas amat terdedah kepada penyakit Aids dan virus HIV. Kalau sudah dijangkiti penyakit maut itu baru nak menyesal, mungkin ia sudah terlambat,” katanya.



Mula-mula baca berita di atas, mati-mati kami ingatkan Anwar Ibrahim. Berita pun daripada Pulau Pinang. Rupa-rupanya cerita pasal pekerja SEKS Melayu.

Adakah berita ini turut terpakai kepada pemimpin-pemimpin politik pembangkang yang menggemari seks bebas dan seks dua alam?

Anwar Ibrahim, Elizabeth Wong dan pemimpin PAS yang gemar membur*t sepatutnya belajar untuk bertaubat. Jangan ingat hanya berkawan dengan PAS, dosa boleh terampun.

Ambillah nasihat Koordinator Urusetia Menangani Gejala Sosial (Unggas) Pulau Pinang di atas. Gunakan ibadah puasa untuk mengawal nafsu. Atau Anwar dan konco-konconya imun kepada HIV?

Pendedahan Eksklusif MyMassa. Lagi Maklumat Mengenai Blog Ameno World.

10

Berikut adalah maklumat tambahan mengenai blogger AMENO WORLD.

710715085XXX    
AHMAD SAHIMI BIN SHAARI                                      
65 KG SURIA JAYA    
DI TAMAN SURIA JAYA
JALAN CHERAS       
017-5848188  

Maklumat terbaru yang MyMassa terima, perempuan yang didakwa menguruskan Ameno World tersebut adalah isteri kepada Ahmad Sahimi.

Dan ini adalah maklumat yang MyMassa copypaste dari laman web SPR.


Padanlah boleh urus sampai 3 blog. Rupa-rupanya bukan seorang yang buat kerja ni.



Dan ini pula gambar yang dikirimkan melalui e-mail kepada MyMassa oleh pemberi maklumat yang sama. Menurut pengirim, ini adalah gambar Ahmad Sahimi.


*Pengirim e-mail bagi tau, Ameno World memang blogger upahan PKR. Maklumat ini diberikan kepada MyMassa selepas Ameno World keluarkan video Badrul Amin mendakwa Anwar Ibrahim adalah Imam Mahdi. Katanya, pendedahan maklumat Ameno World kepada blogger UMNO sebagai amaran kepada mana-mana blogger yang dibayar oleh PKR supaya tak lawan tokey. Ganas jugak permainan perang siber pembangkang. Tak boleh lari dari politik ugut mengugut.

Pendedahan Eksklusif MyMassa. Indentiti Seorang Lagi Top Blogger Pembangkang Didedah.

11
Seperti yang dijanjikan, MyMassa akan buat satu pendedahan eksklusif.

Pendedahan kali ini adalah mengenai siapa sebenarnya top blogger pembangkang yang banyak menghentam Kerajaan.

Dan ini adalah blogger yang MyMassa maksudkan.

AMENO WORLD yang kononnya diuruskan oleh seorang wanita bernama Siti Norashikin.



Dan ini pula identiti sebenar AMENO WORLD.


Jantan rupanya.

Kalau tak percaya, anda boleh cari fail MS Excel tersebut di Google.



*Kenapa ramai blogger pembangkang ada masalah identiti? Mungkin sebab itu mereka menyokong Anwar Ibrahim. Ada satu lagi pendedahan dari MyMassa mengenai AMENO WORLD selepas ini.

Macamana hendak jadi GAY tanpa Meliwat?

0






Poster-poster yang ingin kami kongsikan bersama-sama mereka yang sayangkan Alif Ba Ta. Ikhlas daripada admin Anti DAP Club di FB.

Untuk poster yang bawah sekali itu, kami tidak kisah jika ada yang kata kami anti GAY. Siapa suruh jadi GAY? Jadi kepada mana-mana GAY yang sayangkan bangsa dan negara (tak payah nak hipokrit kata sayangkan AGAMA), cepat-cepatlah bertaubat kerana hanya GAY yang akan menyokong Anwar Al Juburi.

Sifir logiknya mudah: GAY / LGBT -> HARAM
                                  GAY / LGBT -> Sokong Anwar Al Juburi
                                  Sokong Anwar Al Juburi -> Sokong Pakatan Rakyat/Fuckatan
                                  
                                  Jadi, kesimpulannya:

                                  Sokong Anwar al Juburi -> HARAM
                                  Sokong Pakatan Rakyat/Fuckatan -> HARAM

Sebar-sebarkan demi menyelamatkan Malaysia dan masa depan anak-anak kita!