Khamis, 30 Jun 2011

Perkara Yang Patut Anda Lakukan Pada 9 Julai

0


Pada 9 Julai nanti, dijangkakan sekatan jalan raya akan dibuat di mana-mana bagi menjamin tiada perhimpunan haram akan dibuat di KL.

Pada tarikh tersebut, jika anda mahu bawa keluarga berjalan-jalan atau pun pegi dating bagi yang bujang bukanlah satu perancangan yang bijak.

Banyak masa akan terbuang di atas jalan raya. Oleh itu, duduk rumah adalah satu tindakan yang bijak ketika ini.

Bila dah duduk rumah, jangan lupa untuk menjengok kawasan sekitar rumah. Al maklumlah, rakyat Malaysiakan sentiasa sibuk. Weekdays dah sibuk sebelah siang. Sebelah malam pulak sibuk untuk menonton rancangan kegemaran. Hanya hujung minggu yang lapang sikit untuk bergotong-royong kalau tak ke mana-mana.

*Jangan lupa gunakan kesempatan yang ada untuk memBERSIHkan halaman rumah.

Wakakaka....Mamat Paling Bodoh Dalam Parlimen.

5

Orang gila mana la yang terlepas ni.

Ada ke pakai t-shirt dengan tie.

Bengap tak hengat.

Mamat ni memang CARPUB (cari publisiti).

Suka buat benda bodoh asalkan muka masuk paper.

Teringat pula dengan insiden yang ini. Mamat ni jugak buat kecoh.



*Kesian pengundi Bukit Gantang dapat wakil rakyat sewel macam ni. Dah la tak lawat kawasan sebab sibuk berceramah pasal kejatuhan pakatan

Edisi Dewasa : Persamaan Portal Berita Yang Sokong Pembangkang

0


Takde kelas punya media pembangkang.

Kalau dulu biasa kita tengok iklan-iklan macam ni kat Harakah atau pun Tranungkite Online.

Kini penyakit yang sama berjangkit kepada MALAYSIAKINI.

Portal yang mendapat tajaan AMERIKA.



Patutlah makin ramai penjenayah seksual. Rupa-rupanya spender pun ada yang ada power.

*Tapi tak boleh lawan spender ni la, milik Anugerah Tuhan tu. Besar gile.

AL-MAA’IDAH

0
MUQADDIMAH SURAH AL-MAA’IDAH

Surah ini diturunkan di Madinah, mengandungi 120 ayat. DInamakan surah “Al-Maa’idah” (Hidangan), kerana peristiwa mengenainya ada disebutkan dalam ayat-ayat 112-115.

Kandungannya: Pada awal surah ini, Allah Ta’ala perintahkan orang-orang yang beriman supaya memenuhi serta menyempurnakan perjanjian, sama ada perjanjian itu berhubung dengan Allah Ta’ala atau berhubung dengan sesama manusia.

Kemudian diperintahkan lagi supaya menjalankan dasar bantu-membantu dan bertolong-tolongan mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan, dan jangan bertolong-tolongan untuk melakukan dosa dan pencerobohan.

Diperintahkan juga supaya berlaku adil kepada sesiapa sahaja. Setelah itu diterangkan pula bahawa Allah Ta’ala telah menyempurnakan agama Islam dan telah mencukupkan nikmatnya kepada umat Islam serta redhakan “Islam” menjadi agama umat Muhammad (s.a.w.)

Kepada ahli-ahli kitab (Yahudi dan Nasrani) ditegaskan: Bahawa Nabi Muhammad (s.a.w.) telah datang kepada mereka, menerangkan banyak dari keterangan-keterangan dan hukum-hukum yang mereka telah sembunyikan dari kitab-kitab suci mereka.

Ditegaskan juga bahawa Nabi Muhammad (s.a.w.) adalah sebagai Nur (cahaya) yang menerangi dengan membawa Al-Qur’an yang menunjukkan jalan keselamatan dan kesejahteraan kepada sesiapa yang menurut keredhaan Allah, serta mengeluarkan mereka dari gelap gelita kufur kepada cahaya iman.

Kemudian diterangkan tentang benda-benda yang diharamkan, hukum orang murtad, hukum orang-yang mencuri, dan hukum orang-orang yang melakukan keganasan dan membunuh orang.

Banyak juga ayat-ayat dalam surah ini menerangkan hujah-hujah yang membuktikan kekufuran kaum Yahudi dan Kristian, serta menegaskan bahawa sebesar-besar musuh bagi umat Islam ialah kaum Yahudi dan orang-orang kafir musyrik yang menentang Islam.

BEER Sih : Kerajaan Kelantan Nak Tambah Lesen Arak!

0

Ambo bangga dengan Tok Gundu, Negeri Serambi Siam.

Dalam sibuk-sibuk puak mujahid PAS nak berjihad berjahat mempertahankan Ambiga dan Peguam Lina Joy, boleh pulak nak tambah lesen arak.

Kalau macam ni, makin besarlah kilang arak kat Selangor tu. Dulu puak-puak ekstrimis ni la yang nak bako kilang tu. Masa kempen PRU 2008, siap janji nak tutup. Apa dah jadi sekarang?



Nak buat macam mana. Sekarang ni kan dah tak main negara Islam. Jenama yang tak popular. Bila pakai negeri berkebajikan, kena la jaga jugak kebajikan peminum arak. Tak gitu tok gundu?

*Layan dulu satira dialog antara pemimpin perikatan syaitan.

SAH! Barat Secara Terang-terangan Mengaku Taja Demonstrasi Di Negara Islam!

0


Kalau di Libya pun Barat boleh buat macam ni. Tak mustahil kalau perkara yang sama berlaku di Malaysia.

Jangan terkejut sebab puak yang terima dana dari Barat pun memang berniat buat Malaysia jadi macam Libya.

Salah Guna Duit Rakyat Selangor Untuk Selamatkan AnuWar!

0
Akhirnya Khalid Gagap mengaku bahawa duit rakyat Selangor digunakan untuk menaja satu keadaan huru-hara dalam negara ini.

*Aku tak halalkan duit cukai aku digunakan untuk porak perandakan negara.

Satu Lagi Mangsa Perhimpunan Haram BERSIH!

3

Seperti konsert 2 Raksasa, satu lagi kes melibatkan industri hiburan yang menanggung kerugian akibat BERSIH.

Apa la dosa artis-artis ni dengan pembangkang sampai diorang nak cari makan pun tak boleh.

Itu baru golongan artis, macam mana pulak dengan golongan yang berpendapatan rendah seperti pemandu teksi dan penjaja?

Pembangkang memang zalim. Sanggup membiarkan pihak lain kerugian asalkan mereka dapat mencapai tujuan politik mereka.

Wakakaka....Bodohnya Budak-budak Pembangkang Ni.

2


Lawak pagi Khamis.

Pembangkang menuduh team Malaysia tak pakai baju kuning sebab takut sokong BERSIH.

Badigol sood betul la pembangkang ni. Rasa nak gelak pun ada. Nak marah pun ada.

Nak gelak sebab kebodohan pembangkang tahap melampau. Malaysia dah lama tak pakai baju kuning (sejak AFF  Cup) sebab baju biru lebih bertuah. Bila team senior Malaysia main pakai baju biru, team kita akan menang.

Nak marah sebab bab bola pun budak-budak pembangkang nak politikkan. Macam haram.

Tu la AnuWar. Ko lantik Ketua Pemuda yang ayam daging. Gebu semacam, kurang bersenam. Sampaikan bab bola sepak tanah air pun, pengetahuan budak-budak kau zero.
Ayam Daging PKR. Masak lomak pun sodap.


*Budak-budak AMK ni, kalau tak nak exercise kuruskan badan, sekurang-kurangnya pergilah SEXERCISE macam Ketua Umum korang. Wakakakaka...

Edisi Road To World Cup : Malaysia 2 Taiwan 1

2
Kepada sesiapa yang tertinggal game semalam. Saksikan gol-gol pasukan negara dan lawan malam tadi.


Bagi aku, satu kejayaan bagi team Malaysia sebab bukan kesebelasan utama yang main.

Dari penjaga gol sampai ke penyerang. Cuma dua tiga orang je yang kekal.

Ada dua tiga bijik peluang yang team Malaysia lepaskan.

Apa-apa pun, tahniah skuad Harimau Malaya. Jangan lupa ada perlawanan timbal balik Ahad ini.

Kalau dapat turun macam team kat atas ni, mungkin keputusan lebih baik akan kita dapat.


Sesiapa nak komen pasal game semalam, dipersilakan.

Hadis Hari Ini (10) - Jauhi Prasangka

0

Daripada Abu Hurairah RA bahawa Rasulullah SAW telah bersabda :

Maksudnya : "Berhati-hatilah kamu dengan berprasangka kerana sesungguhnya berprasangka itu adalah sebohong-bohong ucapan".

Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.

Rabu, 29 Jun 2011

Siapa Lebih Kenal AnuWar Lebih Daripada Beliau? BERSIH Memang Agenda Peribadi AnuWar!

0
Satu masa dahulu, beliaulah panglima perang AnuWar Ibrahim.

Satu masa dahulu, beliaulah rakan paling akrab si Anu.

Satu masa dahulu, beliaulah Timbalan Presiden PKR.



Tapi kini, beliaulah orang paling layak untuk bercakap siapa dia AnuWar Ibrahim.

Tapi kini, beliaulah orang paling layak membongkar taktik keji dan hina AnuWar Ibrahim.

Tapi kini, beliaulah orang yang lantang menentang BERSIH.




Siapa lagi layak untuk terangkan kepada kita kalau bukan Chandra Muzaffar?

*SOKONG PATRIOT, TOLAK BERSIH!

Ops Pembersihan Sedang Dijalankan. Terima Kasih PDRM.

0

Tahniah PDRM kerana bersikap tegas dengan pembuat huru hara. Berikut adalah tindakan-tindakan PDRM yang patut dipuji...





*Pembangkang ingat Dato' Najib macam Tun Abdullah kot. Bagi muka sangat kat AnuWar.

PAS BACUL, TAK LAYAK GUNA PARTI ISLAM.

0

Inikah parti yang kononnya memperjuangkan Islam?

Inikah parti yang dahulunya mencanang diri mereka sebagai penentang Yahudi nombor wahid?

Yang mereka tahu hanyalah menyebut APCO, APCO, APCO.

Yang lebih teruk mereka sekarang ni ikut telunjuk Yahudi bernama George Soros yang menaja BERSIH.

*Ingatkan bila lantik Mat Sabu jadi Timbalan Presiden, PAS makin lantang pertahankan Islam. Rupa-rupanya makin lemau jadinya PAS sekarang ni.

Edisi Khas Piala Dunia....

0



*MyMassa mendoakan yang terbaik untuk skuad Piala Dunia Malaysia menentang Taiwan malam ini. Jangan lupa beri sokongan kepada Harimau Malaya.

PERTANDINGAN SEMPENA BERSIH 2.0 : Sama Tapi Tak Serupa.

0

Cari persamaan antara 2 gambar....

AMARAN Terakhir kepada BERSIH: Berani buat, berani tanggung!!!

0

Kepada Melayu Keparat PKR...Ini baru foreplay...kalau nak rasa macamana "HANGAT"nya kasih kami sang PATRIOT kepada kamu, teruskanlah niat untuk memporak-perandakan negara 9 Julai ini...Ingat Sam Ketot ikrar kamu sebelum ini untuk menumbangkan BN di jalanraya...buktikanlah kejantanan kamu tanggal 9 Julai ini. Jangan sampai 'basah' lagi kelangkang kamu!



Kepada Ambiga si Betina Hindu yang Anti Islam...Jutaan terima kasih kerana telah meyakinkan rakyat untuk bersatu bersama-sama Pemuda UMNO untuk memastikan pengkhianat-pengkhianat seperti kamu di "BERSIH" kan sekeras-kerasnya!!!

Kepada PAS pula yang REDHA dan WALA' kepada  BETINA Hindu...Terima kasih kerana anda telah menguatkan lagi tekad kami rakyat Malaysia untuk menghumban anda jauh ke laut pada PRU akan datang!!!

Dan kepada Cauvinis DAP... This is just an intro, OK? Harap 9 Julai nanti jangan pula you alls semua lari terkincit-kincit sambil ter"fuck-fuck" macam budak cina di bawah ini, ok?!! 


MTV Edisi Lunch: Penangan IKLAN UBAT KUAT HARAKAH?!!

0


SEBELUM baca HARAKAH:






SELEPAS melanggan HARAKAH:



SEBELUM baca HARAKAH:




SELEPAS melanggan HARAKAH:

 

GEMPAR! Sisters In Islam (SIS) Pun Sokong BERSIH!

0

PAS makin terperangkap dengan AGENDA PLURALISME ANUWAR!

Daripada Ambiga, Majlis Peguam, kini Sisters In Islam pun dah secara terang-terangan menyokong BERSIH.

Nampaknya kali ni BERSIH bukan untuk bersihkan sistem pilihan raya, tetapi membersihkan PAS daripada perjuangan Islam.


*PAS makin hanyut dibuat nikmat kuasa. Plural pun plural la, janji menuju ke Putrajaya!

Siapa Nak Tanggung Ni? Tuntut Kat Selangor Boleh Tak.

1

RM1 billion bukannya sikit.

Bila negara rugi RM1 billion, subsidi terpaksa dikurangkan, Kerajaan jugak yang dipersalahkan.

Tapi biasalah pembangkang. Itu yang mereka nakkan iaitu semua salah kerajaan yang buat.

Kepada semua rakyat Malaysia yang rasional, inikah yang anda mahukan?

Anda Dipihak Mana? Silent Majority @ Vocal Minority.

4
Satu artikel menarik untuk dikongsi semua pembaca MyMassa. Artikel ini diambil daripada blog maaf cakap..

SILENT majority ~ majoriti senyap; vocal minority ~ minoriti vokal. Kedua-dua golongan ini wujud dalam masyarakat. Majoriti senyap adalah anggota masyarakat di dalam sesebuah negara mahupun kelompok yang tidak menzahirkan pendapat mereka secara terbuka. Mereka lebih suka berdiam diri.

Frasa majoriti senyap mula digunakan pada abad ke-19. Ketika itu frasa majoriti senyap membawa maksud yang berbeza daripada sekarang. Pada ketika itu, majoriti senyap membawa maksud mereka yang telah meninggal dunia. Pada tahun 60an, frasa ini menjadi popular apabila Richard M. Nixon, Presiden Amerika yang ke-37, memuji rakyat Amerika yang tidak berdemonstrasi menentang peperangan Vietnam sebagai ‘the great silent majority.’
Berbeza dengan majoriti senyap, kumpulan minoriti vokal pula lebih kecil. Sebagai kumpulan yang kecil, mereka lebih jelekit dan menonjolkan identiti yang tersendiri melalui jargon pertuturan dan paling menyerlah ialah penampilan fizikal melalui cara berpakaian. Kerana mereka kecil, mereka lebih sepakat dan lebih berbangga dengan kumpulan mereka.

baca selanjutnya di http://maafcakap.blogspot.com/

Mungkin selama ini kita terlalu lama berdiam diri membiarkan pembuat bising naik tocang.

Apa salahnya kita bising sekali sekala dengan menyokong HIMPUNAN PATRIOT.


Ayuh rakan-rakanku. Mari kita diamkan si bising yang selama ini bermaharajalela!

Edisi Lawak Pagi Rabu: Suara Keadilan Jadi Yellow Pages.

0


Wakakakakakaka...

Dah lama wei tak tengok Yellow Pages.

Rindu pulak rasanya. Tapi tak apa sebab Suara Keldaian sanggup jadi galang gantinya.

Sanggup cetak surat kabar parti color kuning semata-mata nak promosi BERSIH.

Itu pun boleh cakap BERSIH tiada agenda politik.

Wakakakaka.....P-Gay-R memang macam haram. Mengaku je la BERSIH tu agenda untuk bersihkan AnuWar dari lumpur-lumpur kemaksiatan yang dia dah buat.

*P-Gay-R sanggup buat apa sahaja nak promote BERSIH sebab ramai orang dah nak boikot. Termasuklah pertubuhan masyarakat Cina dan India.

AN-NISAA'

0
MUQADDIMAH SURAH AN-NISAA’

Surah ini diturunkan di Madinah, mengandungi 176 ayat. Dinamakan surah "An-Nisaa" (Perihal Perempuan), kerana banyak sekali hukum-hukum mengenai Kaum Perempuan ada disebutkan di dalamnya.

Intisari kandungannya: Menerangkan hukum beristeri lebih dari satu; bayaran mas kahwin; perintah supaya bergaul dengan isteri dengan cara yang baik dan jangan terburu-buru menceraikannya jika timbul perasaan benci terhadapnya; larangan mengambil harta benda yang telah diberikan kepada isteri setelah ia diceraikan; kaum perempuan – seperti kaum lelaki – ada bahagian dari apa yang mereka usahakan; sebabnya kaum lelaki menjadi pemimpin dan pengawal yang bertanggungjawab terhadap kaum perempuan; sifat isteri yang salih; cara melayani isteri yang nusyuz (derhaka); lantikan “orang tengah” semasa berlaku perselisihan di antara suami isteri untuk didamaikan.

Ditegaskan pula bahawa orang-orang yang memakan harta anak-anak yatim dengan cara yang salah, samalah seperti menelan bara dan mereka akan beroleh azab seksa.

Pembahagian harta pusaka: Dalam surah ini diterangkan dengan panjang lebar tentang orang-orang lelaki dan orang-orang perempuan yang berhak mendapat harta pusaka, dan tentang bahagian yang akan didapati oleh tiap-tiap seseorang menurut cara yang telah ditetapkan oleh Allah Ta’ala.

Orang-orang yang menjalankan pembahagian harta pusaka bertentangan dengan hukum Syarak, diberi amaran yang sekeras-kerasnya bahawa mereka akan diseksa dalam neraka.

Selain dari itu, surah “An-Nisaa’” ini dipenuhi dengan hukum-hukum yang diwajibkan atas orang-orang Islam menjalankannya untuk menguruskan soal-soal hidup dan untuk menegakkan taraf mereka sebagai satu umat dalam negara yang merdeka dan berdaulat; dan juga supaya mereka berlengkap sedia pada bila-bila masa untuk menentang sebarang pengkhianatan atau sebarang serangan bersenjata dari pihak musuh.

FOMCA Menyokong Perjuangan PATRIOT!

0


Tahniah FOMCA kerana anda berani menegakkan kebenaran.

Kenyataan anda adalah kenyataan yang menunjukkan FOMCA adalah NGO tulen. Bukan seperti NGO lain yang  menjadi topeng kepada parti politik.

Yang lebih bermakna adalah yang keluarkan kenyataan ini adalah seorang yang berbangsa Tionghua.

Tahniah En. Chua Kim Tee!

*Kenyataan En. Chua Membuktikan bukan semua Cina terpengaruh dengan DAP.

Selasa, 28 Jun 2011

Wakakaka...Tian Chua Terkencing Dalam Seluar Lepas Tengok Kegarangan Pemuda UMNO!

9


Apa ni Tian Chua. Aku ingat kau ni berani sangat sampai polis pun kau gigit.

Lepas tengok markas parti kau kena serang terus jadi penakut ke?

Mana boleh jamin beb apa yang berlaku nanti.

Sebab puak kau sendiri yang nak cipta zaman edan dalam ini negara kan.

Puak kau sendiri yang nak nak bawak Revolusi Timur Tengah kat sini kan.

Wakakaka...kepada Tian Chua, Sam Pendek dan AMK sekalian, jangan lupa bawak pampers pada 9 Julai ye.

*Habis la lepas ni harga pampers meningkat sebab puak-puak ni beli. Silap-silap boleh habis stok kat semua kedai baby seluruh negara.

Berita Baik: Makkal Sakti Pun Boikot BERSIH!

0
Lepas Hindraf dan Huazong, Makkal Sakti pulak ajak boikot BERSIH.

Terima kasih kepada semua rakyat Malaysia yang cintakan keamanan. Ayuh rakan senegaraku tak kira apa bangsa, mari sama-sama tunjukkan sokongan kepada majoriti daripada kita yang sememangnya menolak rancangan jahat AnuWar dan perikatan syaitan.

GEMPAR! Persatuan Cina Ajak Boikot BERSIH!

1
Satu kejayaan awal kepada psywar blogger BN.

Pertubuhan Cina terbesar minta perhimpunan haram BERSIH dibatalkan.

Kalau ikut atas kertas, BERSIH kini hanya disokong oleh sekumpulan besar bodoh Melayu PAS & PKR serta beberapa kerat chauvinis Cina DAP dan PKR.

Sebelum ini, Hindraff pun mengambil tindakan yang sama untuk boikot BERSIH. Kalau dua-dua pertubuhan NGO bukan Kerajaan mewakili kaum India dan Cina benar-benar dapat pastikan ahli mereka tak join BERSIH, memang tapau AnuWar Ibrahim lepas ni.

Huru hara yang cuba mereka cipta gagal. Revolusi Timur Tengah yang cuba mereka tiru juga gagal.

Aku mendoakan yang terbaik untuk negara ini. Supaya tidak Allah S.W.T menggagalkan rancangan jahat AnuWar dan sekutunya.

Negara Kebajikan PAS. Kenapa Gejala Begini Berlaku di Negeri Tok Guru?

2


Tak habis-habis kes buang anak.

Kali ini berlaku di Negeri Tok Guru yang terkenal dengan dasar Negara Kebajikan.

Jika berlaku di Negeri Tok Ali, mungkin dapat diselamatkan kerana adanya Sekolah Khas.

Tetapi di Negeri Tok Guru, mereka mementingkan kosmestik daripada pelaksanaan dasar Islam yang sebenar.

Islam hanya jadi mainan mulut di pentas ceramah.

Islam hanya jadi alat untuk mendapat kuasa.

Yang peliknya, mereka akan berjihad mempertahankan Ambiga. Tetapi membenarkan perkara begini berlaku di negeri mereka.

Tidak mustahil jika perlakuan zina berlaku yang menyebabkan bayi ini dibuang, ianya tidak dapat didakwa kerana tak cukup 4 orang saksi. Walaupun ada DNA atau rakaman, ianya tetap ditolak kerana hujah yang sama pernah mereka gunakan untuk menyelamatkan Sheikhul Kabir mereka.

Ambiga Cakap Berpusing-pusing!

0
Jika diteliti, Ambiga menggunakan kepakarannya sebagai seorang peguam untuk memutar belitkan kenyataan.

 Memang benar perhimpunan haram pada 9 Julai tidak ditaja oleh badan luar. Tetapi kewujudan BERSIH sebenarnya bermula oleh NGO-NGO luar yang dilaporkan oleh Utusan.

Kalau tak percaya, mungkin gambar ini boleh menjadi bukti betapa pembelitnya orang yang bernama AMBIGA ini.



Sudah terang lagi bersuluh. Apakah maksud ELECTORAL REFORM kalau bukan perhimpunan haram pada tahun 2008?

Murahnya maruah Melayu PAS. Dengan hanya USD125,000 jiwa mereka telah dibeli oleh pihak asing.

Bagi puak-puak lebai PAS, maruah bukan taruhan tetapi kuasa di depan mata yang jadi igauan.

Mereka tidak kisah jika agenda murtad berleluasa, janji mereka dapat Putrajaya.

Alahai Lebai PAS. Jika kalimah Allah pun anda sanggup gadaikan, apa la sangat dengan maruah.

*PAS memang parti tak bermaruah!

GEMPAR! Pembangkang Kena Kejar Dengan Pengundi Hantu!

0

Padan muka pembangkang.

Suka hati tuduh rakyat Malaysia sebagai pengundi hantu.

Kan dah kena tuntut duit.

Ini adalah salah satu sebab kenapa BERSIH tak perlu dibuat. Mana ada pengundi hantu.

Agaknya Mak Lampir PKR lari tak kalau kena tuntut duit dengan 'hantu-hantu' ni? Kalau 10 orang dah RM2000. Kalau 150 orang.....RM30,000!

*Gambar dari blog Semut Hitam.

Poster untuk edaran sesiapa yang berminat.

Mari Gelak HAHAHA: JO BEDUL Caught On Camera!

0
Gelak sakan noo?!

video 

Flashback pembohongan beliau

 

Pendedahan ADUN Lunas, Kedah pasal JO BEDUL:

"Jangan harap dapat jumpa Anwar kalo tak dapat tembusi JOHARI ABDUL, Saifuddin Nasution, Tan Boon Chai, Sivarasa, Tian Chua, Azmin Ali, Gobalakrishnan..."

Kisah Benar : Wardina Ditipu Oleh PKR!

15


Beberapa hari ini teruk juga Wardina dihentam kerana 'dilihat' memberi sokongan kepada BERSIH dan PKR.

Bukan salah blogger BN kerana menyerang kerana cerita ini dihebahkan oleh blogger pembangkang terlebih dahulu. Mereka buat seolah-olah Wardina telah menyokong mereka.

Kepada sesiapa yang belum tahu cerita sebenar daripada Wardina sendiri, mungkin informasi ini dapat membantu.

Salaam,
27/6/2011

Di dalam masa yang saya sangat sibuk dan tak menang tangan memenuhi segala permintaan, pelawaan dan undangan berbagai pihak yang mahu saya turut serta dalam program mereka... saya cuba juga sedaya upaya, sambil-sambil perlu menyiapkan tugasan, bekerja, menjaga anak-anak yang memerlukan perhatian....saya masih cuba untuk turun padang dalam apa jua acara yang baik dan berguna untuk memberi kesedaran dan mengajak orang berjuang ntuk 'kebaikan'... Di sambil memberi inspirasi saya juga selalu mendapat inspirasi tatkala berjumpa dengan orang ramai. Ianya seolah-olah satu medan di mana setiap kali habis selesai program, saya berjanji pada diri supaya lebih baik lagi...menjadi orang yang lebih baik lagi.... I just love meeting people....

Mesej saya mudah..mari kita makmurkan dunia ini supaya ianya lebih baik..kerana kita ini Khalifah di muka bumi ini...tapi dalam masa yang sama kita ini juga 'hamba'.. Menarik bukan? Kita "Tuan" tapi kita juga "hamba"..2 ekstrim yang berbeza....tahukah kita, bahawa kita ini hidup di muka bumi ciptaan Allah ini setelah mendapat 'bantahan' dari para malaikat? Bukan iblis je tak senang hati apabila manusia diciptakan...

My Question is - Dengan adanya kita dimuka bumi ini ADAKAH DUNIA INI LEBIH BAIK? Is this world a better place with me around?? What have I done to make this world a better place? Ambil masa untuk menjawab soalan saya ini...

"Dan janganlah kamu berbuat kerosakan di muka bumi setelah Allah menjadikannya (makmur/teratur) dengan sebaik-baiknya. Yang demikian itu lebih baik bagi kamu jika kamu orang-orang yang beriman" Al-A'raf ayat 85

Tidak mahu saya menjadi antara orang yang membuat kerosakan.... Sekali lagi saya tegaskan kebergantungan kita bukan kepada orang tapi pada Allah. Saya yakin dan percaya kepada Allah. Kerana tujuan kita orang Islam sudah jelas.....

Untuk bertasbih beribadat memuji Allah.... Az-Zariat 56#"Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepada-Ku"

Kalau kita tidak menyembah Allah maka kita tidaklah layak hidup di muka bumi ini. Sudah berapa tahun kita hidup? Jantung kita tidak berhenti berdegup sejak dari usia kita 5 minggu dalam kandungan...Bersyukurlah...Pujilah Dia yang memberi air dan udara serta degupan jantung itu kepada kita......Tapi...INGATLAH! -

Beribadah itu juga bukan hanya di masjid....

Oleh kerana inilah saya menambil dan menggalas tanggungjwab ini melakukan apa yang boleh untuk menyebar mesej "kebaikan" di mana sahaja.... Saya sedar di mana saya di mata masyarakat...saya mempunyai pengaruh yang tersendiri... dan apa yang saya lakukan dan katakan mempunyai kesan yang tersendiri khususnya buat peminat-peminat saya.

Saya tidak pula mahu mencari musuh dan tidak mahu pula melakukan kerosakan....saya merasakan setiap manusia itu sama di sisi Allah dan yang membezakan kita cumalah TAQWA kita...

Oleh kerana ini saya tidak pernah pilih bulu - tidak pernah memilih-milih dengan siapa saya berkawan dan bergaul... asalkan mesejnya baik saya pergi.Asalkan orang itu baik saya menyambut persahabatan. Malah kalau tidak baik sekalipun saya tetap berkawan. Akan tetapi saya melihat ketidakmatangan kita di Malaysia ini terserlah apabila tiap kali saya (atau sesiapa sahaja) duduk semeja atau berjumpa mahupun berkawan dengan mereka dari 'ideologi' yang berbeza...

Saya pernah dihentam kerana berjumpa dengan Tuan Guru Nik Aziz...kini sekali lagi saya menjadi bahan tomahan apabila saya duduk semeja dengan YB Azmin Ali...

Soalan pertama saya. Salahkah? Ini adalah negara bebas di mana saya mempunyai hak duduk berbincang dengan sesiapa sahaja... Berbagai "versi" kini tersebar di internet. Hakikatnya mereka yang menulis ini semua memanglah menampakkan ketidakmatanagan dan memperihatkan rendahnya mentaliti dan cara pemikiran mereka. Saya terpanggil untuk menceritakan hal yang sebenar supaya anda boleh mendengar dari mulut saya sendiri. Tiada seorang pun "blogger" media baru itu menghubungi saya bertanyakan kisah sebenar. Bahasa dan cara mereka menulis mengerikan saya. Amat parah sekali jiwa mereka. Jika mereka ini mewakili UMNO dan BN, saya mengharapkan ada diantara pihak atasan "menegur" anak buah mereka ini....

Saya telah dipanggil oleh YB Nik Nazmi untuk turut serta bersama dalam Karnival Mesra Rakyat bersama dgn Uthaya Sankar, Safee Sali dan ramai lagi pada pagi Sabtu tersebut. Saya yakin tiada agenda politik dalam program ini maka saya bersetuju. Saya diminta memberi MOTIVASI KEIBUBAPAAN (satu bidang yang memang dekat dengan hati saya)
Akan tetapi saya tidak dapat hadirkan diri pada pagi tersebut kerana hal yang tidak dapat dielakkan, maka disuruh oleh YB untuk hadir pada majlis penutupan pada waktu malam pula. Saya bertanya apa sebenarnya program malam itu. Perlukah saya hadir? Kerana seikhlasnya saya sudah teramat penat kerana baru lepas pulang dari satu lagi program di SIRIM Shah ALam bersama 400 wanita dan remaja perempuan. YB menegaskan bahawa ramai menantikan kehadiran saya. He insisted me to come.

Tiada siapa memberitahu saya apa agenda malam itu.Walaupun berkali-kali saya bertanya. Saya dibawa ke restoran untuk makan malam. Kemudian saya diberitahu YB Azmin sudah sampai. Saya tidak pula tahu, kerana tiada siapa memaklumkan kepada saya. YB Azmin bukanlah seorang penjenayah dan saya bukanlah seorang yang biadap.Kami berbual dan ini kali pertama saya berbual dengan beliau. Saya berjumpa dengan ramai orang...janganlah begitu jumud dalam pemikiran. Bagaimana pula gambar saya dengan Datin Seri Rosmah Mansur? Ada yang nak tolong sebarkan?

Saya sedar implikasinya sekiranya saya kelihatan duduk semeja dengan beliau. Tetapi saya merasakan bahawa amat perlu untuk kita tidak berfikiran sempit dan menghormati hak saya atau sesiapa sahaja untuk bertemu dan berbincang denagn sesiapa pun! Saya tidak melakukan kesalahan.

Saya dijemput berucap untuk memberi motivasi kepada penduduk di situ hanya untuk 10 minit. Saya jujurnya agak terkilan kerana diberi masa yang begitu singkat. Sepatutnya saya tidak perlu pun hadir. Tetapi saya ini orang yang berpegang kepada janji. Saya sepatutnya dimaklumkan dengan lebih terpenci mengenai apa yang akan berlaku.

Sepatutnya lebih berkesan jika saya turun padang dan mengadakan motivasi bersama ibu-ibu dalam kumpulan yang lebih kecil agar impaknya lebih terkesan. Saya megakui saya tidak berapa gemar dikaitkan dengan mana-mana parti politik dan saya amat dukacita dengan apa yang berlaku. Buat masa ni lebih banyak yang dapat saya sumbangkan sekiranya tidak menyertai mana-mana parti politik...anatara sebabnya juga saya merasakan kita di Malaysia belum mencapai satu tahap yang benar-banar 'matang dan tulus' maka saya sememangnya tidak teringin pun melibatkan diri dalam politik....

Tetapi saya percaya ada hikmahnya disebalik semua ini. Semoga kita bijak menilai dan tidak terpengaruh dengan orang-orang yang kronik dalam jiwa mereka. Blogger yang seolah-olahnya tiada kerja lain selain mencaci orang lain dan menulis dalam cara yang tidak ilmiah serta menjengkelkan. Tiada rasa malu dan bersalah menyebarkan fitnah pada saya (dan juga orang lain). Apa nak jadi dengan Malaysia? Apa nak jadi dengan oang Melayu? Bangunlah dan gunakanlah akal yang diberi ini kita ini untuk berfikir....

Sedarlah "Dan kehidupan dunia ini hanyalah permainan dan senda gurau. Sedangkan negeri akhirat itu, Sungguh leih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Tidakkah kamu mengerti?" Al-Ana'm #32

Bermainlah kamu.... saya tidak terpedaya dengan dunia yang sementara..kerana saya yakin pada yang Esa...Itu kekuatan saya.

-Wardina Safiyyah-


Haram jadah punya Azmin dan Nik Nazmi. Sanggup gunakan cara kotor untuk tarik orang ramai ke program haram mereka. Yang paling hina, guna nama Kerajaan Negeri tu untuk panggil Wardina.