Jumaat, 28 Januari 2011

PANDUAN untuk memangkah kertas undi Ahad ini kepada Pengundi Tenang

1

Teka-teki untuk Para Pengundi Tenang yang Budiman:

Kenapa Cikgu Maarof ber'cuti sakit' sehingga lebih dua minggu semata-mata untuk berkepit 24 jam dengan Cikgu Mala?

a.   Gusar kehadiran Mat Sabu dan beberapa pemimpin PAS yang berkepakaran tinggi dalam kaedah menjadikan "Isteri Enta, Isteri Ana Jua!" (Ingat lagi kes Normah Perdana 121 dan ADUN Selinsing?) - Takutkan balasan karma akibat perbuatan yang sama lebih 13 tahun yang lalu?!!

b.   Sememangnya sedang kritikal kerana dijangkiti penyakit politicitis husbandus temperaturis permanantum atau juga dikenali sebagai election fever-candidate's husband strain 2 (EF-CHS2) yang sekiranya tidak mendapat rawatan awal bakal mengakibatkan ianya menjadi penyakit kekal dan membunuh terus karier perguruannya (marahku.blogspot.com)

Oleh kerana itu, dalam pada para pengundi Tenang yang bijaksana mengambil masa yang bersesuaian untuk merungkaikan persoalan-persoalan di atas tersebut, adalah WAJIB SYARIE agar beramai-ramai memangkah dengan sebetulnya ke dalam ruangan kertas undi pada hari mengundi 30 haribulan (Ahad) ini seperti di bawah ini.










GEMPAR!!! MUSTAFA ALI KAFIR!!! - NIK AZIZ

2

Hudud bukan ‘perkara pertama’ PAS jika kuasai majoriti Parlimen


Oleh Syed Mu’az Syed PutraJanuary 26, 2011

LABIS, 26 Jan — Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali (gambar) menegaskan hukum hudud dan negara Islam yang diperjuangkan parti itu bukan agenda utama dalam Dasar Bersama Pakatan Rakyat.

Malah kata beliau PAS juga tidak akan menjadikannya sebagai “perkara pertama” jika ia menguasai majoriti dua pertiga di Parlimen.

Beliau berkata sekiranya PAS mendapat kuasa mutlak untuk memerintah negara hukum hudud dan negara Islam bukan agenda utama yang dicapai bersama dalam Pakatan Rakyat.

PAS menegaskan pendirian ini ketika MCA, komponen Barisan Nasional, membangkitkan isu dasar negara Islam dalam kempen pilihan raya kecil kerusi DUN Tenang di sini.

“Hudud bukan agenda bersama Pakatan Rakyat, mana-mana negara nak laksanakan hukum hudud kena ikut prasyarat... kalau tidak, tidak boleh (laksanakan).

“Antara prasyarat adalah keadilan ekonomi, gaji minumum, kalau mencuri sebab miskin tidak boleh laksanakan (hukum hudud), pemerintah yang perlu dipersalahkan.

“Hudud tak termasuk dalam agenda Pakatan Rakyat, kalau PAS mempunyai kuasa mutlak... dapat dua pertiga majoriti dalam Parlimen, perkara pertama yang akan dilakukan PAS bukan hudud,” katanya pada sidang media di sini.

Sumber: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hudud-bukan-perkara-pertama-pas-jika-kuasai-majoriti-parlimen/

MYMASSA: Jika hudud bukan lagi agenda utama perjuangan PAS, maka atas dasar apakah lagi PAS perlu wujud di muka bumi bertuah ini, selain daripada hanya penghancur perpaduan ummah? Dengan bertuankan pemimpin yang tidak mengenali antara Qubul dan Dubur dalam satu pakatan syaitan, pendirian seumpama ini sememangnya sudah lama dijangkakan, cuma menanti saatnya ia dinyatakan secara jelas dan rasmi oleh kepimpinan PAS itu sendiri. Jadi, persoalannya di sini, adakah terpakai lagi segala hukum kafir-mengkafir, dan bala-neraka yang diseranahkan kepada pemimpin dan penyokong UMNO dan BN selama ini memandangkan PAS sendiri sudah tidak serius, atau lebih tepat lagi menolak Hukum yang telah sedia ditetapkan oleh ALLAH SWT?

“Antara prasyarat adalah keadilan ekonomi, gaji minumum, kalau mencuri sebab miskin tidak boleh laksanakan (hukum hudud), pemerintah yang perlu dipersalahkan..." Ini merupakan sesuatu yang sangat menyesatkan serta berbaur seperti kata-kata seorang Penasihat Ekonomi RM 1 yang kabur orientasi seksualnya. Apakah hina sangat orang Islam sehingga terpaksa mencuri kerana miskin? Apakah orang Islam tidak mampu berusaha untuk mendapatkan rezeki tanpa perlu mencuri? Benarkah hukum Allah SWT boleh ditangguhkan selagi wujud rakyat miskin?

Sungguhpun selama ini pelbagai tohmahan dan fitnah terutamanya daripada Murshit-Dol amnya sendiri yang seringkali mengkafirkan UMNO kerana dikatakan menolak Islam demi menegakkan perjuangan kebangsaan, namun kenyataan dangkal dan dungu seperti Mustafa Ali tidak pernah sekali pun terpacul keluar daripada mulut mana-mana pemimpin UMNO, baik dari dulu sehingga kini. Cuba cari rekod atau bukti mana-mana pemimpin UMNO yang pernah berkata selagi ada rakyat miskin, selama itulah kita tidak akan melaksanakan hukum ISLAM. Bukankah Tun Mahathir juga yang telah mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara ISLAM?
 
Kadang kala kita berasa sangat pelik kerana puak-puak hamPAS ini seringkali berbelit-belit dalam mengeluarkan hukum songsangnya. Ianya mampu berubah-ubah dalam masa yang sangat singkat. Buktinya, sehari selepas kenyataan daripada Setiausaha Agungnya sendiri untuk tidak melaksanakan hudud dan negara Islam, UMNO sekali lagi telah menjadi mangsa pengkafiran Nik Aziz apabila tua ganyut itu berpihak pula kepada Lee Kuan Yew, ketika mana cina tua nyanyuk tersebut mengajak umat Islam di Singapura untuk tidak terlalu berpegang kepada ajaran Islam demi proses integrasi di pulau kenit tersebut.

Nik Aziz: Melayu tolak Islam lebih teruk banding Kuan Yew


January 27, 2011

Lee meminta umat Islam di Singapura supaya tidak terlalu berpegang kuat kepada ajaran Islam. — Foto Reuters KOTA BARU, 27 Jan — Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilapor menyifatkan orang Melayu di Malaysia yang menolak Islam dan mengambil pendekatan nasionalisme lebih teruk daripada menteri mentor Singapura, Lee Kuan Yew.

Beliau berkata ini kerana Lee hanya meminta umat Islam di republik itu tidak terlalu berpegang kuat kepada ajaran Islam berbanding segelintir orang Melayu di negara ini yang membuang sama sekali Islam dan mengambil pendekatan nasionalisme.

“Orang Melayu sini pun tolak Islam, tolak Islam ambil kebangsaan lebih teruk daripada Lee Kuan Yew.

“Beliau cakap jangan pegang (Islam) kuat sangat, orang ini kata buang semua ambil kebangsaan, lebih teruk daripada Lee Kuan Yew,” katanya di sini semalam.

Sumber: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/nik-aziz-melayu-tolak-islam-lebih-teruk-banding-kuan-yew/


Persoalannya kini, UMNO dituduh kafir kerana menolak Islam atau lebih tepat lagi Hudud ala-PAS. Apakah kini Mustafa Ali kini telah menjadi KAFIR?!!

Khamis, 27 Januari 2011

DALIL Kenapa pengundi Tenang HARAM Syarie pangkah PAS?!!

1

ALLAH SWT boleh diguna sebagai merujuk nama tuhan yang disembah para oleh penganut Kristian di Semenanjung. Kalau PAS hebat sangat dalam hal-hal dakwahnya, kenapa tidak sahaja penganut-penganut Kristian tersebut diIslamkan terus? Jika penganut Kristian boleh menjadikan Allah SWT sebagai rujukan tuhan mereka, bagaimana pula dengan Hindu dan Buddha? Apakah kelak Islam dan agama lain sama sahaja tarafnya? Mungkinkah suatu masa nanti anak-anak kita bebas untuk memilih jalan agama yang sesuai dengan jiwa mereka untuk sampai kepada ALLAH SWT?!! Ingat lagi Ayah PIN?!!



Nik Aziz kata WAJIB wakil rakyat yang melompat parti itu mengosongkan kerusi mereka bagi mengelakkan pengkhianatan kepada rakyat. Dulu masa PAS lompat beramai-ramai ke dalam BN (60-70an), kenapa dia tidak buat begitu?!! Malahan bertanding pula sebagai salah seorang calon BN?!! 



Nik Aziz si pemegang kunci Syurga?!!



Oleh kerana pemimpin mereka memegang kunci masuk ke syurga, maka apa sahaja perbuatan dikira halal asalkan ianya dapat mengekalkan kuasa dan undi golongan kafir kepada mereka. Persetankan haram-halal!!!



PAS kata inilah bukti bahawa dakwah mereka kepada golongan kafir semakin berjaya, semakin ramai wakil rakyat Fuckatan Riot bukan Islam yang mendekatkan diri dengan Rumah Allah! Tetapi apakah mereka ini datang ke rumah Allah itu dengan niat untuk mendekati Islam atau sebaliknya? Mengapa sehingga kini tidak ada seorang pun dari kalangan mereka ini yang memeluk Islam? Kalau lihat bukti-bukti bergambar, nampaknya orang-orang Islam yang ditarbiahnya!!!



Soalan cepu mas: Cikgu Mala sudah buat BAI'AH belum?



Bukan hanya tunduk hormat depan altar sembahan bukan Islam, upacara-upacara keagamaan yang jelas bercanggah dengan akidah Islam turut telah menjadi darah daging pemimpin Fuckatan Riot!



Inilah contoh terbaik pemimpin PAS yang kuat berdakwah, sehingga sampai masuk gereja. Agaknya apabila lebih banyak masuk gereja daripada masuk masjid, maka kerana itulah ALLAH SWT manjadi galang ganti kuasa!!!



Kadang-kadang kita menjadi hairan dengan sikap pemimpin Fuckatan Riot yang mengaku diri mereka sebagai ISLAM...Apakah nasib bangsa seagama yang ditindas oleh rakan subahat tidak membawa apa-apa makna kepada mereka? Bagaimana jika anak bini sendiri yang terkena? UMNO-BN sudah habis dicaci keji, ALLAH SWT dijual gadai, agaknya kepada siapa tempat mengadu kelak?



Jika Allah SWT sendiri dicagar demi secebis kuasa, apatah lagi kalam suciNYA? Tiada yang lebih besar melainkan TUAN GURU NIK AZIZ!


Oh, patutlah MC sampai dua minggu! Boleh tertalak Cikgu Mala si bekas janda KFC kalau tak kena gayanya! Lepas dua minggu kempen lawan Kerajaan, tidak malukah balik mengajar di sekolah BN dan makan gaji BN, yeop?!!

oleh Mymassa.com

Isnin, 17 Januari 2011

Dakwa PAS bawah Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

2






KAMEN : Bukti jelas dalam video. PAS dah mula kempen walaupun proses penamaan calon belum bermula. Baru lantik jadi calon dah berucap, dah edar risalah dll. Mengikut Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954:

Kempen pilihan raya dan batasan mengenainya

24B. (1) Tertaluk kepada peruntukan Akta ini, seseorang calon atau ejen pilihan
rayanya boleh mengadakan kempen pilihan raya semasa tempoh berkempen.



(3) Seseorang calon atau ejen pilihan rayanya boleh, semasa tempoh berkempen-
(a) mengadakan, memanggil atau mengaturkan apa-apa perjumpaan awam terbuka,
perhimpunan awam terbuka, pertunjukan awam terbuka; atau
(b) memberikan apa-apa ucapan awam terbuka atau syarahan awam terbuka, di
dalam bahagian pilihan raya yang baginya calon itu bertanding tetapi hanya jika dia
memegang suatu permit untuk berbuat demikian yang dikeluarkan kepadanya oleh
pegawai polis yang menjaga daerah di mana perjumpaan, perhimpunan, pertunjukan
atau hiburan itu hendak diadakan atau ucapan atau syarahan itu hendak diberikan.

(4) seseorang calon atau ejen pilihan rayanya boleh, semasa tempoh berkempen,
mempamerkan, memberikan atau mengedarkan bahan kempen pilihan raya kepada
orang ramai di dalam bahagian pilihan raya kepada orang ramai di dalam bahagian
pilihan raya yang baginya calon itu bertanding tetapi hanya jika dia-
(a) memegang suatu permit untuk berbuat demikian yang dikeluarkan kepadanya
oleh Pegawai Pilihan Raya Negeri, tertakluk kepada apa-apa terma dan syarat yang
ditentukan oleh Pegawai Pilihan Raya Negeri itu; dan
(b) telah membayar kepada Pegawai Pilihan Raya Negeri itu deposit sebanyak lima
ribu ringgit dalam hal suatu pemilihan ke Dewan Rakyat dan tiga ribu ringgit dalam
hal suatu pemilihan ke Dewan Undangan Negeri.
(7) Tiada seorang pun boleh, semasa tempoh berkempen, mempamerkan atau
melekatkan apa-apa bahan kempen pilihan raya dalam jarak lima puluh meter dari
sempadan mana-mana tempat mengundi.

(10) Mana-mana orang yang melanggar subseksyen (3), (4) atau (7) boleh, apabila
disabitkan, dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi satu tahun atau didenda tidak
melebihi tiga ribu ringgit atau dipenjarakan dan didenda kedua-duanya.

SPR, bila nak ambil tindakan. Amaran dah bagi. Jangan cakap je, ambil tindakannye tidak.

Amaran SPR...

Tenang: Tindakan tegas jika kempen awal

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini memberi amaran kepada pihak yang berkenaan agar tidak menjalankan sebarang bentuk kempen di DUN Tenang kerana tempoh berkempen hanya bermula 22 Januari ini.

Pengarah SPR Johor, Othman Noh berkata mereka yang berbuat demikian akan dikenakan tindakan mengikut Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

"Bagaimanapun setakat ini, berdasarkan laporan risikan dan ejen, kami tidak menerima sebarang aduan tentang aktiviti kempen di DUN Tenang," katanya dalam sidang media di Johor Baharu.

SPR menetapkan 22 Januari ini sebagai tarikh penamaan calon dan pengundian pada 30 Januari. Kerusi DUN itu kosong berikutan kematian penyandangnya Datuk Sulaiman Taha pada 17 Disember lalu.
Allahyarham yang mewakili BN memenangi kerusi itu dalam pilihan raya umum 2008 dengan majoriti 2,491 undi, menewas calon PAS, Mohd Saim Siran.

Othman berkata, SPR juga telah mula menjual borang pencalonan untuk pilihan raya kecil itu namun belum ada yang membelinya.

"Kami ada menerima beberapa pertanyaan mengenainya," kata beliau.

SPR, katanya, mensasarkan 80 peratus daripada 14,753 pengundi akan keluar mengundi dalam pilihan raya kecil tersebut, berbanding 73.5 peratus dalam pilihan raya umum lalu.

--Bernama

Jumaat, 14 Januari 2011

Arah Mana Kiblat Mereka?

2





KAMEN : PKR boleh kamceng dengan DAP sebab dua-dua berkiblat Singapore. Cuma PKR malang sikit, rahsia Al-Juburi yang Singapore pegang dah pecah dekat WikiLeaks. 

Paling tak tahan tengok Badrul Amin aka Wak Indon. Udah le dulu mak bapak bawak masuk Malaysia pakai 'lorong tikus' kat sempadan. Dapat pegang jawatan kat Selangor pulak dengan gred JUSA. Satu lagi hak orang Selangor dinafikan oleh PKR. Khusrin anak jati Selangor cam 'melukut' di tepi gantang', Indon ni jugak yang dibesar-besarkan.

Khamis, 13 Januari 2011

Fuziah Salleh, Naib Presiden PKR kata Anwar GAY?!!

4
Kenyataan rasmi terbaru daripada Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh yang juga merupakan Naib Presiden PKR

Link blog terbaru Fuziah Salleh

Fuziah Salleh, Ahli Parlimen Kuantan merangkap Naib Presiden PKR, mengeluarkan kenyataan bahawa Ketua Umum beliau sendiri iaitu Anwar Ibrahim sebagai seorang GAY?!! Macam tidak percaya, tetapi itulah hakikatnya.Untuk lebih jelas, klik gambar-gambar di atas. Atau pergi terus kepada URL pada blog yang tertera tersebut. Apakah Fuziah Salleh kini telah diberikan hidayah dan bertaubat daripada terus bernaung di bawah kelangkang seorang penggemar jubur? Kalau betullah sepertimana yang kita saksikan di atas, maka wajiblah kesemua rakyat Malaysia sujud syukur ke hadrat Illahi kerana kemelut politik yang melanda negara semenjak PRU-12 lalu yang sangat-sangat merimaskan rakyat bakal menuju ke penghujungnya. akhirnya, Dajjal bakal tersungkur dihukum dan dihancurkan oleh panglima-panglimanya sendiri!!!

GEMPAR!!! Presiden PAS Hadi Awang gelar Anwar sebagai Ahli Punah!!!

0





Kata Haji Abdul Hadi Awang, Presiden PAS:


"Mereka adalah golongan Syiah yang kedua terbesar dan berusaha supaya lebih hampir pada perpaduan dengan umat Islam seluruhnya. Golongan Syiah ini adalah paling ramai pengikutnya, iaitu dua pertiga penduduk Iran, separuh daripada penduduk Iraq, sebahagian penduduk Lubnan, beberapa juta di India dan di Asia Tengah yang dijajah oleh komunis Rusia.

Mereka dikenali juga dengan nama fahaman Jaafariah iaitu menyandarkan kepada Imam Jaafar as-Sadiq yang dianggap sebagai pemimpin besar yang menjadi ikutan. Beliau diakui oleh seluruh sarjana Islam termasuk juga sarjana Ahli Sunnah wal Jamaah. Imam Jaafar as-Sadiq adalah sarjana mujtahid, kaya dengan ilmu, warak dan zuhud yang tidak melampau pandangannya. Namun, timbul beberapa pendapat yang berbeza daripada pendapatnya selepas beliau meninggal dunia."

"Fahaman mereka tidak menyebabkan mereka menjadi kufur, kerana ia hanyalah dalam masalah cabang."

"Saya diberitahu oleh Ulamak dari Iran dalam muzakarah saya, mereka tidak menggalakkan nikah Mut;ah, Dalam Ahli Sunnah pun ada persoalan, seperti nikah Misyiar dalam sunni yang di bolehkan tidak di galakkan dan juga Nikah Cina Buta yang di halalkan oleh mahhab Ahli Sunnah dan setengahnya mengharamkan....."

"Kadang-kadang kita kata, kita Ahli Sunnah, tetapi sebenar Ahli Punah. Kerana kita berkawan dengan Amerika, mereka menentang Israel dan Amerika di Lubnan."

Abdul Hadi Awang dalam Majlis Perpaduan Islam di IRAN
* Kuliah ini beliau sampaikan di Masjid Rusila, Marang, Terengganu pada 01 Disember 2006. Jumlah masa dalam setengah jam.

MyMassa: Hadi Awang kata Syiah tidak sesat, perbezaan hanya dalam masalah cabang. Tetapi risalah edaran Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan pula menyenaraikan 13 bentuk penyelewengan dari sudut AKIDAH yang kita faham boleh membawa kepada kekufuran! Jadi, APAKAH PAS DAN KESEMUA PENGIKUTNYA TELAH MENJADI KAFIR AKIBAT TINDAKAN PRESIDEN PARTINYA YANG MENOLAK KEKUFURAN SYIAH?!!





Bagaimana pula dengan Ketua Fuckatan Riot itu sendiri (yang mana Hadi Awang menjadi ahlinya), Brader Anwar Ibrahim yang sememangnya terkenal dengan rakan-rakan Amerika dan Yahudinya seperti Al-Gore (bekas naib Presiden US-pendokong tegar Yahudi), Paul Wolfowitz (yahudi-perancang Perang penjajahan Iraq), dan Michael Danby (wakil rakyat Australia yang tegar memperjuangkan Lesbian-gay)? AHLI PUNAH yang bakal menempa tempat di neraka Jahannam?!!

Jumaat, 7 Januari 2011

PAS 4 ALL - Fitnah 4 all

0
HARAMKAH (Suara hamPAS yang hanya tepat dari sumber...bukan benar dari sumber!) sangat berbangga dengan berita di bawah...



Tetapi Allah SWT itu Maha Agung, Maha Berkuasa...Sekelip mata sahaja fitnah puak Khawarij telah dapat didedahkan!!!




Jadi, apa sangatlah fitnah-fitnah ini, tuhan sendiri pun dilacurkan...

Isle Pah buleh sokmo...UMNO sajo kapir, masuk nerako!



Islam Liberal di Sana dan di Sini

1
Di Tanah Seberang di mana lebih 202 juta umat Islam berdomisil, kapal gelap yang berlayarkan Islam Liberal semakin lancar menyusuri pemikiran anak-anak muda di sana. Sesuai dengan namanya, Jaringan Islam Liberal (JIL) yang bermula secara ‘ringan-ringan’ pada 2001 melalui perhubungan e-mail kini tangkas ‘menjaring’ jiwa-jiwa yang masih tercari-cari ilmu mentafsir Islam agar dilihat lebih ‘selari dengan kehendak semasa’ (baca: diredhai oleh golongan Yahudi dan Nasrani).

Pengasas majalah Tempo, Goenawan Mohamed adalah nakhoda kepada kapal yang terkutuk ini. Anda masih ingat Amina Wadud yang mengimamkan solat Jumaat di New York pada tahun 2005 lalu? Goenawanlah rakan karibnya di Indonesia! Malah beliau pernah menjemput Amina untuk berkongsi pengalaman beliau dengan anak-anak muda di Komunitas Salihara pada Julai 2009.

Komunitas Salihara adalah nama yang tidak asing lagi di Jakarta; di sebalik topeng ‘kesenian’ dan ‘kebebasan bersuara’ yang ditampilkan, ia sebenarnya me-rupakan pusat kegiatan yang ‘memperjuangkan’ hak golongan homoseksual, biseksual dan ‘trans-gender’. Mereka yang celik pasti dapat mengesan persamaannya dengan gerakan Seksualiti Merdeka yang berpangkalan di The Annexe, Pasar Seni sejak tahun 2008.

 
Jika Komunitas Salihara ibarat ‘rumah api’ yang menjadi panduan muda-mudi yang imannya kian goyah dilambung gelora modenisasi, maka Komunitas Teater Utan Kayu bolehlah disamakan sebagai ‘pelabuhan’ tempat sang nakhoda Goenawan mengangkat layar Islam Liberal pada kapalnya. Di sinilah Goenawan dan sahabat-sahabatnya seperti Luthfi Assyaukanie dan juga Ulil Abshar Abdalla merancang strategi halus untuk melunturkan akidah umat Islam melalui ceramah, seni persembahan dan penulisan yang dibaluti secara ‘intelektual’. Luthfi misalnya, pernah menyatakan bahawa:

“.....Setiap pemunculan agama selalu diiringi dengan ketegangan dan tuduhan yang sangat menyakitkan dan seringkali melukai rasa kemanusiaan kita. Ketika Rasulullah Muhammad SAW mengaku sebagai nabi, masyarakat Mekah tidak bisa menerimanya. Mereka menuduh nabi sebagai orang gila dan melempari beliau dengan kotoran unta. Para pengikut nabi dikejar-kejar, disiksa dan bahkan dibunuh seperti yang terjadi pada Bilal bin Robah dan keluarga Amar bin Yasir. Hal serupa juga terjadi pada Lia Aminuddin ketika dia mengaku sebagai nabi dan mengakui sebagai Jibril. Orang menganggapnya telah gila dan sebagian mendesak pemerintah untuk menangkap dan memenjarakannya. Kesalahan Lia Aminuddin persis sama dengan kesalahan Kanjeng Nabi Muhammad, meyakini suatu ajaran dan berusaha menyebarluaskannya. (dipetik dari laman web suara-islam.com).

Sekarang mari kita teliti corak fahaman Islam Liberal yang dibawa oleh Ulil Abshar Abdalla. Beliau menganggotai Institut Studi Arus Informasi (ISAI) yang diasaskan oleh Goenawan, dan kini memegang jawatan sebagai Pengarah Indonesian Conference on Religion and Peace (ICRP), sebuah NGO yang mendepani isu-isu pluralisme agama. Berikut adalah kenyataan-kenyataan yang pernah dibuat oleh beliau melalui beberapa akhbar dan majalah di Indonesia:

“Agama tidak boleh memasuki bidang-bidang kesenian dan kebebasan berekspresi dan memaksa masyarakat mengikut standard-standardnya…agama harus tahu batas-batasnya” (Pengantar Buku ‘Mengebor Kemunafikan : Inul, Seks dan Kekuasaan’)

“Rasulullah Muhamad adalah tokoh sejarah yang perlu dikaji dengan kritis, bukannya hanya menjadi mitos yang dikagumi sahaja, tanpa memikirkan beliau juga seorang manusia biasa yang banyak kekurangannya” (Kompas, 18 November 2002)

“Bagi saya semua kitab suci (Buddha, Kristian, Hindu, Islam dan Yahudi) adalah mukjizat” (Jawa Pos, 11 Januari 2004).

“Semua agama sama. Semuanya menuju jalan kebenaran. Jadi, Islam bukan yang paling benar.” (Majalah Gatra, 21 Desember 2002)
 
Adakah Ulil masih layak digelar sebagai seorang Islam yang beriman kepada Allah s.w.t dan RasulNya setelah mengeluarkan kata-kata yang sedemikian rupa? Nauzubillah!

Pepatah lama ada menyebut, jika mahu mengenali seseorang, kita hanya perlu melihat siapa sahabat-sahabatnya. Kita sudah mengenali sahabat-sahabat karib Goenawan Mohamed di Indonesia, bagaimana pula dengan sahabatnya di Malaysia? Biarlah foto berikut berbicara sendiri kepada anda.

 (dari kiri) Goenawan Mohamad, Anwar Ibrahim, Ulil Abshar Abdalla

Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) telah dijemput oleh Goenawan untuk berucap mengenai ‘Kebebasan dan Musuh-musuhnya’ semasa Festival Salihara yang diadakan pada September hingga Oktober 2010. Intipati ucapan beliau antara lain menyentuh kepentingan ‘kebebasan berekspresi’ dan ‘kebebasan beragama’ sebagai pra-syarat sebuah Negara Demokrasi yang tulen. Nadanya tidak banyak berubah dengan ucapan ‘Religion and Pluralisme in a Divided World’ (Agama dan Pluralisme Dalam Dua Dunia) yang dibentangkan beliau pada Mac 2010 di London School of Economics. Ternyata, pandangan beliau bahawa agama-agama lain selain Islam juga adalah benar dan boleh membawa pengikutnya ke syurga, disanggah keras oleh Dr. Muhammad Uthman El-Muhammady, Tokoh Maal Hijrah Kebangsaan 2005/1426H, sehingga memaksa DSAI membuang teks ucapan tersebut dari laman blog beliau!

Seperti kebiasaan, perjuangan pluralisme agama sentiasa bergerak seiring dengan kegiatan menghalalkan selera seksual di luar tabii. Berbalik kepada gerakan Seksualiti Merdeka yang bertapak di The Annexe Pasar Seni, adakah satu kebetulan ia bergerak aktif setelah ‘tsunami’ pakatan pembangkang yang diketuai oleh DSAI melanda Malaysia pada Mac 2008? Adakah satu kebetulan juga apabila banyak kelab-kelab urut untuk golongan homoseks ’bercambah’ ibarat cendawan yang tumbuh selepas hujan di negeri-negeri yang berjaya ditakluki oleh pakatan pembangkang?

Marilah kita sama-sama fikirkan...

Selasa, 4 Januari 2011

Krisis SUK v MB di Selangor: Khalid mahu lantik Bukan MELAYU sebagai SUK baru!!!

0
Semalam, selepas mengadap DYMM Sultan Selangor pasal isu pelantikan Dato' Khusrin Munawi sebagai SUK baru Kerajaan Selangor, ini kenyataan MB gagap, Khalid Ibrahim:

Saya telah mengadap DYMM Sultan Selangor hari ini bagi membincangkan isu pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri.


DYMM Sultan Selangor telah berpandangan bahawa Baginda tidak mempunyai kuasa untuk menerima atau menolak calon-calon yang dicadangkan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

Ini kerana kuasa itu telah ditarik balik pada 1993 iaitu selepas krisis Perlembagaan berlaku yang mana Undang-undang Tubuh Negeri Selangor turut dipinda bagi memusatkan kuasa persekutuan.

DYMM Sultan Selangor mencadangkan supaya kerajaan negeri mengadakan perbincangan dengan SPA untuk mencari penyelesaian terbaik. Saya mengucapkan terima kasih kepada DYMM Sultan atas nasihat dan pandangan baginda.

Justeru itu, demi kebaikan Negeri Selangor dan menjunjung titah Tuanku, Kerajaan negeri akan menulis surat kepada SPA bagi membincangkan semula calon yang layak, sesuai dan berkebolehan untuk mengisi jawatan tersebut.

Sehingga penyelesaian muktamad dicapai antara kerajaan negeri dan SPA, maka kerajaan negeri tidak mahu terlibat dalam sebarang bentuk majlis atau keraian berkaitan jawatan Setiausaha Kerajaan Negeri.

Ini bermakna majlis angkat sumpah di hadapan Menteri Besar tidak akan diadakan dan Dato’ Khusrin Munawi tidak akan hadir pada sebarang Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dan Majlis Tindakan Ekonomi Negeri Selangor sebagai ex-officio.

Pada masa yang sama, Kerajaan Negeri akan mencadangkan kepada Dato’ Speaker untuk mengadakan sidang Dewan Negeri Selangor tergempar bagi meminda Undang-undang Tubuh Negeri Selangor untuk mengembalikan kuasa pelantikan tiga pegawai eksekutif iaitu Setiausaha Kerajaan Negeri, Pegawai Kewangan dan Penasihat Undang-Undang Negeri kepada Sultan dan Menteri Besar.


TAN SRI ABDUL KHALID IBRAHIM

DATO’ MENTERI BESAR SELANGOR.

Tetapi, oleh kerana Allah SWT itu Maha Agung! Akhirnya MB bodoh dan gagap si pencacai kapir laknat DAP seekor ini telah dibuktikan sebagai kaki penipu dan pembelit! Hari ini S/U Sulit DYMM Sultan Selangor telah mengeluarkan kenyataan mengenai perkara sebenar yang dibincangkan semalam semasa pertemuan dengan Khalid. 
Setiausaha Sulit: Sultan Selangor ada kuasa eksekutif beri perkenan (TheMalaysianInsider.com)


January 04, 2011KUALA LUMPUR, 4 Jan — Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani dilaporkan berkata, Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah tetap mempunyai kuasa eksekutif bagi memperkenankan sebarang pelantikan pegawai kerajaan negeri termasuk Setiausaha Kerajaan Negeri yang dilakukan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

Justeru Munir menjelaskan, kenyataan bahawa baginda tidak mempunyai kuasa untuk menerima atau menolak calon-calon yang dicadangkan oleh SPA adalah pandangan dikeluarkan oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

“Itu tidak tahulah tetapi semasa perjumpaan Menteri Besar ketika menghadap Tuanku (semalam), beliau ada menerangkan kepada baginda bahawa kuasa tersebut telah dipinda iaitu Tuanku tiada mempunyai kuasa memerintah membuat pelantikan yang kini dilakukan oleh SPA.

“Bagaimanapun, baginda sebagai Ketua Esksekutif Negeri tetap mempunyai kuasa eksekutif dan sebarang pelantikan perlu mendapat perkenan Tuanku.

“Menteri Besar pula berperanan menjalankan tugas berdasarkan kuasa yang telah diturunkan oleh baginda kepada beliau,” kata beliau dipetik Utusan Malaysia ini.

Semalam selepas menghadapi Sultan Selangor, Khalid berkata Sultan Selangor telah berpandangan bahawa baginda tidak mempunyai kuasa untuk menerima atau menolak calon-calon yang dicadangkan oleh SPA.

Ini kerana katanya, kuasa itu telah ditarik balik pada 1993 iaitu selepas krisis perlembagaan berlaku yang mana Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor turut dipinda bagi memusatkan kuasa Persekutuan.

Kenyataan itu menyebut Sultan Selangor mencadangkan supaya kerajaan negeri mengadakan perbincangan dengan SPA untuk mencari penyelesaian terbaik.

Laporan Utusan Malaysia juga menyebut baginda murka dan berkecil hati ekoran sikap pentadbiran Khalid yang mempertikaikan dan enggan menerima pelantikan Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai SUK yang telah diperkenankan oleh baginda.

Menurut Munir, semasa perjumpaan Sultan Selangor dengan Menteri Besar semalam baginda ada bertanya mengapa kerajaan negeri tidak mahu menerima pelantikan Khusrin sebagai SUK.

“Tuanku ada bertanya, mengapa tidak suka Khusrin, adakah dia ada melawan tetapi Menteri Besar tidak kata apa-apa,” katanya.

Minggu lalu, Munir berkata, pelantikan Khusrin adalah muktamad kerana telah mendapat perkenan Sultan Selangor.

Pada sidang media semalam juga Khalid berkata Selangor akan mengadakan sidang khas Dewan Undangan Negeri bagi meminda Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor untuk mengembalikan kuasa melantik tiga pegawai eksekutif iaitu Setiausaha Kerajaan Negeri, Pegawai Kewangan Negeri dan Penasihat Undang-undang Negeri kepada Sultan dan Menteri Besar.

Katanya, dalam pertemuan beliau dengan Sultan Selangor, baginda berpandangan baginda tidak mempunyai kuasa untuk menerima atau menolak calon bagi memegang jawatan eksekutif berkenaan yang dicadangkan oleh SPA.

“Ini adalah kerana kuasa itu telah ditarik balik pada 1993 iaitu selepas krisis Perlembagaan berlaku yang mana Undang-undang Tubuh Negeri Selangor turut dipinda bagi memusatkan kuasa Persekutuan,” katanya.

Pelantikan Khusrin sebagai SUK baru mencetuskan kontroversi apabila Menteri Besar dilaporkan berkata pelantikan itu belum muktamad kerana beliau tidak pernah dimaklumkan mengenainya.
KAHKAHKAH...Cuba baca line yang di highlight merah di atas:  “Tuanku ada bertanya, mengapa tidak suka Khusrin, adakah dia ada melawan tetapi Menteri Besar tidak kata apa-apa,” Ropa-ropanye Khalid Ibrahim ini bukan sahaja GAGAP, malah penipu besar. Dengan Selamba sahaja dia mempermainkan kata-kata Sultan. Semalam lepas mengadap DYMM Tuanku Sultan, si MB bengap ini sibuk nak buat sidang DUN tegempar, konon-konon nak pulihkan kuasa Sultan kembali (satu lagi kenyataan politik hendak mengheret tokoh negara, Tun Che Det). Tapi hari ini cerita dah bertukar pulak, nak buat perbincangan sahaja...KAHKAHKAH. Apalah nasib rakyat Selangor dapat barisan pemimpin bangang macam ini???

Tetapi sebelum orang Melayu seronok sangat dengan kenyataan putar-belit Khalid Ibrahim konon-konon hendak pulihkan kembali kuasa DYMM Sultan, jangan pula kita lupa yang ada ADUN dia sendiri yang bakal digantung sampai MATI kerana menjadi petualang penentang DYMM Sultan dan juga cauvinis DAP yang mula rasa rimas dengan permainan busuk politik Pakar Korek Rektum (PKR). Orang Melayu juga perlu bertanya Khalid, jika Kerajaan Negeri beria-ia mahu meminda perlembagaan/Undang-Undang Tubuh Negeri, perkara yang mana yang hendak dipinda??? Cuba kita sama-sama renungkan gambar di bawah...

Isnin, 3 Januari 2011

Serdang MP, Teo Nie Ching moved by Muslim support, BUT WON"T EMBRACE ISLAM

3
"Seumur hidup ana, inilah pemandangan yang paling indah di dalam surau ini"

By Debra Chong September 04, 2010 (MalaysianInsider)



Kalau di Kelantan nak bayar pun kena asing-asing, tapi kita PAS Selangor semua HALAL-un-Toyyiba!!!

PETALING JAYA, Sept 4 — A devout Christian, Serdang MP Teo Nie Ching said she was moved by the outpouring of sympathy and moral support from the Muslim community after she was royally rebuked for entering the prayer hall in a surau last month, but maintained she would not convert to Islam.

Selangor boleh...Kehidupan dan akidah  umat Islam Selangor kini berdasarkan kepada pendakwah Kristian yang memiliki rupa 

The federal opposition lawmaker disclosed in an exclusive interview with The Malaysian Insider yesterday that some Muslims in her parliamentary constituency had asked her when she planned to convert, during her visits to deliver financial aid to the surau.

Come on pak cik..."Kalau takde si Teo ni, mampus aku nak senam-senam ni"
“When I go to the surau, some of them ask me: ‘So when are you going to become Muslim?’ I just smile,” Teo related.

She added that some of her non-Muslim acquaintances had expressed concern she may be pressured or hoodwinked “through black magic” into converting.

Ewah...Dia angkat tanganlah pulak...Dapat full view pakcik hari ini. Untung betul sokong KERAjaan berkebajikan Selangor ni.

She noted it was common that most devout followers of a religion would want others to share their belief but did not feel pressured by the questions from her Muslim constituents.

"Untuk senam robik siri akan datang, I akan pakai thong sahaja, OK?"

“You have to have confidence in your own religion. If I think Jesus is so great, why would Jesus be defeated by black magic?” she pointed out.

Teo said she was learning more about Islam and its customs from her Muslim colleagues in the Pakatan Rakyat (PR), especially from PAS, and appreciated that the religion advocated the values to do good as other religions.

"YB jangan risau, kalau UMNO bising lagi, you bogel terus masa kasi khutbah...kita orang PAS boleh kasi ekjas hukum punya!"
She slammed vocal Malay rights group Perkasa for its hardline Islamic stance calling for local syariah laws to be amended to bar non-Muslims from entering mosques and prayer rooms following her controversial visit to a surau last month.

She also denounced as “too narrow” the view that a sum of RM1,000 she had donated to the surau from out of her parliamentary funds was “unclean” money because she was an “infidel”.

“Their view is very narrow and will make non-Muslims fear Islam more,” Teo added.

The opposition lawmaker added that the strident group’s demands, if entertained, would go against Prime Minister Datuk Seri Najib Razak’s efforts to bridge the religious divide and instead create more disharmony.

Teo pointed out that Najib had recently highlighted the growing “Islam-phobia” in the West and urged the Muslim community to help change the misrepresentation of the religion among non-Muslims.

“I think religion should not be made exclusive but inclusive,” she remarked.

The 29-year-old DAP politician recently caused an uproar after a national Malay daily, Utusan Malaysia front-paged a picture of her addressing a Muslim group from inside the dewan solat or prayer hall of the Surau Al-Huda in Kajang Sentral in its August 27 edition.

The inner hall is regarded as taboo to non-Muslims, especially women.

Conservative Muslim groups accused Teo of insulting Islam and the Sultan of Selangor, who is also the head of the religion in the state.

Teo was forced to issue a public apology, despite explaining she had only crossed the boundary of the room after being invited to speak by the surau committee after delivering a RM1,000 cheque.

The Selangor state Islamic Council (Mais) has also issued a stern warning to Teo not to enter the prayer hall of any mosque or surau in the state without its explicit permission.

The Malaysian Insider, however, understands the Council will not approve any request by Teo.

“Tak apalah (It doesn’t matter),” Teo responded to the news when it was conveyed. She seemed unperturbed.

The directive, however, has not stopped her from making her rounds to deliver financial aid to local mosques and surau.

But she makes sure to deliver the cheques and her well-wishes to the community outside the surau proper.

She also makes sure to wear a scarf on her head to cover her aurat whenever she enters the surau or mosque compound.
 
 
MYMASSA: Teo Nie Ching kata "Black Magic" aka ISLAM tak mungkin dapat kalahkan kehebatan JESUS, jadi apa status dakwah puak-puak hamPAS sekarang? Siapa yang dakwah siapa sebenarnya???

SAUK 2: Rakyat Selangor WAJIB membuat laporan polis menurut Seksyen 121 atau Seksyen 121 (1B) ke atas ADUN SERI MUDA!!!

0






KLIK UNTUK IMEJ YANG LEBIH JELAS


...INGAT LAGI SAUK?!!

Ketua kumpulan Al-Mau'nah digantung Aug 4, 06 (BERNAMA)

Mohamed Amin Mohamed Razali, Ketua Pertubuhan Persaudaraan Ilmu Dalam Al-Mau'nah (Al-Mau'nah), yang terlibat dalam insiden Sauk enam tahun lalu, menjalani hukuman gantung di Penjara Sungai Buloh, Selangor hari ini.


Dia digantung sampai mati kira-kira jam 6 pagi dan mayatnya dituntut keluarganya pada jam 10 pagi.

Menurut sumber daripada Penjara Sungai Buloh, sebelum Mohamed Amin menjalani hukuman itu, dia meminta untuk berjumpa dengan anggota keluarganya.

"Dia (Mohamed Amin) meminta maaf kepada anggota keluarganya atas kesalahannya dan turut menangis. Semasa hukuman dijalankan Mohamed Amin kelihatan tenang," katanya ketika dihubungi Bernama.

Difahamkan mayat Mohamed Amin dibawa balik ke kampung asalnya, Kampung Ngor, Sauk, Perak untuk dikebumikan selepas solat Asar.

Dalam kejadian pada 2 Julai 2000, sekumpulan 15 lelaki daripada kumpulan Al-Mau'nah melarikan pelbagai jenis senjata dari dua kem tentera di Grik, Perak, sebelum menyertai 13 orang lagi anggota kumpulan itu bersembunyi di Bukit Jenalek, Sauk.
 
 


...KENAPA KETUA AL-MAUNAH KENA HUKUM GANTUNG SAMPAI MATI?!!

Laporan daripada Wikipedia:
 
Trial and Sentence
 
Mohamed Amin and his group were brought to trial for charges of "waging war against the King", and became the first people convicted of such offence in Malaysia. Amin and his two lieutenants, Zahit Muslim(ex-police VAT-69 commando) and Jamaluddin Darus, were sentenced to death. Sixteen others were given life sentences. In June 2003, the Federal Court turned down Mohamed Amin's appeal for life imprisonment and confirmed the death sentence on him for waging war against the King.


Megat Mohamed Hanafi Ilias, Muhamad Nukhshah Bandi Che Mansor, Riduan Berahim, Azlan Abdul Ghani, Shahidi Ali and Khairul Anuar Mohamed Ariffin, were sentenced by the High Court to ten years in jail after pleading guilty to treason, a lesser charge. They were originally charged with waging war against the King, an offence that carries the death penalty or life imprisonment. Instead, they accepted a guilty plea in a reduced charge of preparing to wage war against the King, which refers to collecting or attempting to collect men, arms or ammunition with the intention of waging war.

15 Al-Mau'nah detainees were released from the detention of the Internal Security Act (ISA) on November 24, 2003, however the release came with a string of conditions which included restricted residence to a particular district, the need to report to police weekly, and a 9 pm to 6 pm curfew.

Mohamed Amin Mohamed Razali hanged
Mohamed Amin Mohamed Razali, leader of a militant group, was hanged at the Sungai Buloh prison in Selangor on August 4, 2006, as reported by Bernama news agency. Zahit Muslim, Jamaluddin Darus, and Jemari Jusoh were hanged a week earlier.
 
...MARI KITA BACA UNDANG-UNDANG YANG MENYEBABKAN KETUA AL-MAUNAH DIHUKUM GANTUNG SAMPAI MATI...
 


Seksyen 121 Kanun Keseksaan (Hukuman MATI)

OFFENCES AGAINST THE STATE

Waging or attempting to wage war or abetting the waging of

war against the Yang di-Pertuan Agong, a Ruler or Yang

di-Pertua Negeri

121. Whoever wages war against the Yang di-Pertuan Agong or

against any of the Rulers or Yang di-Pertua Negeri, or attempts

to wage such war, or abets the waging of such war, shall be

punished with death or imprisonment for life, and if not sentenced

to death shall also be liable to fine.

Penal Code 63

Offences against the person of the Yang di-Pertuan Agong,

Ruler or Yang di-Pertua Negeri

121A. Whoever compasses, imagines, invents, devises or intends

the death of or hurt to or imprisonment or restraint of the Yang

di-Pertuan Agong or any of the Rulers or Yang di-Pertua Negeri,

their heirs or successors, shall be punished with death and shall

also be liable to fine.

Offences against the authority of the Yang di-Pertuan Agong,

Ruler or Yang di-Pertua Negeri

121B. Whoever compasses, imagines, invents or intends the

deposition or deprivation of the Yang di-Pertuan Agong from the

sovereignty of Malaysia or the deprivation or deposition of the

Ruler, his heirs or successors, or of the Yang di-Pertua Negeri

from the rule of a State, or the overawing by means of criminal

force or the show of criminal force the Government of Malaysia

or of any State, shall be punished with imprisonment for life and

shall also be liable to fine.


MYMASSA: Suhaimi Shafie kini dilaporkan sedang menggeletar demam kura-kura akibat tindakan kamikaze menghamburkan ugutan jelik ke atas DYMM Sultan Selangor berhubung isu perlantikan SUK Selangor yang baru. Kata-katanya yang jelas berunsur ugutan untuk menentang Tuanku Sultan telah disiarkan di blognya sendiri untuk tatapan dunia, telah direkodkan secara print screen (bagi mengelakkan perbuatan tidak bertanggungjawab; "I tidak pernah buat kenyataan sedemikian rupa, jika ada bukti, sila tunjukkan") seperti di atas. Malahan, menurut bekas rakan karibnya sendiri, GAP, semua yang dituliskan dalam blog rasmi ADUN Seri Muda tersebut merupakan kata-kata daripada kepala hotak beliau sendiri yang telah lunyai diliwat berkali-kali oleh Ketua UMUM PKR, mengakibatkan rakan-rakan beliau dalam Fucktan Riot sendiri kini bertindak menjauhkan diri daripada beliau. Nampaknya Suhaimi terpaksa berseorangan kali ini...ke TALI GANTUNG!!!