Jumaat, 30 Disember 2011

Alasan Ni Macam Pernah Ku Dengar Tetapi Di Mana Ya?

Mahfuz gunakan dalil 'di Arab' pun ada orang roboh masjid.


Mahfuz berkata orang ramai tidak perlu terkejut dengan keputusan meroboh Madrasah Salihiah kerana Masjidil Haram, di Mekah pun dirobohkan untuk diganti dengan bangunan baru.

"Beritahu Datuk Mashitah, Masjid Chin di Masjidil Haram, Mekah pun orang robohkan," ujarnya sambil ketawa.
http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7WkcZZi

Macam pernah MyMassa dengar tetapi di mana ya? Mungkin ini jawapannya.



*Suka betul PAS gunakan dalil 'di Arab' (Mekah atau Madinah) untuk spin isu. Hina betul.

6 comments:

Wan Jah berkata... 30 Disember 2011 9:45 PG

Mahpus kalau nak banding tu biaqlah berotak. Depa roboh depa buat lagi besaq. Hanpa roboh nak buat Shopping Complex. Buat tercorot besaq teloq hang saja.

Rampas tanah wakaf lepaih tu putaq belit fakta lebih zalim dari Regim Pol Pot. Patutlah sangat Mat Sabu penyokong komunis.

Pas sekarang lebih komunis dari komunis. PAS dulu ada juga ruang untuk berpikiaq. PAS sekarang lebihkan Kapiaq dar Islam.

ryg berkata... 30 Disember 2011 10:51 PG

Cuba kita ambil iktibar dari kaum india Malaysia,mereka akan tetap pertahankan kuil-kuil mereka yang dibina merata ceruk walaupun tepi jalan,x juga mereka ,yakni kaum mereka sendiri suruh roboh.Ini bangsat Melayu Islamyang beria-ria suruh roboh ,buat shopping complek,apa halnya,kata belajar agama sampai ke Al-Azhar,tapi,kaum India x dengar pun kata belajar agama Hindu yang tinggi,biasa saj,bandingkan dan renonglah wahai bangsat melayuberfikiran camtu..

Tanpa Nama berkata... 1 Januari 2012 3:42 PTG

yang bangsat dan bingai MB Azizaan jer... dengan takbur dia kata tau hukum sebab belajar tinggi sampai Al Azhar... tapi... TAPI dia jadi betambah BANGANG... bukan bertambah CERDIK!!!!....kalau cerdik dan bijaksana dia macam mana cara pun akan pertahan rumah Allah.. walau di mana sahaja!!!!

Tanpa Nama berkata... 2 Januari 2012 8:48 PG

Surau 100 tahun tu BN dah roboh dah sejak tahun 2007 lagi..
Bangunan yg diorg roboh tu sebenarnye majoriti kawasan pejabat insurans, Surau tu kecik je. Xdenye muat 1000 jemaah. Diorg nak bina shopping complex + ade surau yg lagi besar kat dalam shopping complex tu... Xde issue nak dijadikan issue...
Sedih melihat gelagat mereka yg memBANGANG2kn diri sendiri...

Tanpa Nama berkata... 2 Januari 2012 10:26 PG

anon kat atas ni cuba cari alasan nak halalkan perbuatan ala yahudi zionis ularmak dia...

kalau bn roboh tahun 2007, apesal kariah tak berdecit?

agak2la nak jadi penchacai bodoh pun!

Tanpa Nama berkata... 7 Januari 2012 1:56 PG

dah bodoh nak berlagak pandai pulok...susah puok2 penyokong PAS ni..kalau surau tu besar sekalipun dalam shopping complex tu,bila masa nak imarahkan surau tu dgn sembahyang 5 waktu?shopping complex kebanyakkan buka pukul 10 pagi...bila nak buat sembahyang subuh berjemaah bang oii...pukul 10 masa shopping complex buka ka?agak2 la..buat sembahyang duha berjemaah boleh la bang..kuliah subuh pun nak buat pkl 10 ka bang??kalau pukul 10 dah bukan kuliah subuh bang...blh panggil kuliah duha la...kih3...

Catat Ulasan