Rabu, 3 Ogos 2011

Blogger Pembangkang Kantoi Dalam Isu SPR - JPN. Apa Kaitan Dengan Azmin?

Tahniah para blogger BN yang bersatu hati menjawab isu MyPR - MyKad yang dibongkarkan oleh pembangkang.

Blogger Double Y yang kini mengganas dengan pendedahan-pendedahan panas ada buat pendedahan mengenai perkara ini. Anda boleh membaca pendedahan yang dibuat oleh Double Y di sini.

MyMassa juga ada pendedahan yang ingin kami buat iaitu berkenaan modus operandi pembangkang mengenai isu ini. Kesilapan blogger pembangkang akan mendedahkan dan membogelkan siapa wakil rakyat mereka yang sebenar.

Semalam, isu Mismah yang dimainkan oleh Malaysiakini disambut kencang oleh blogger sebelah sana bagai mendapat peluru paling ampuh. Selain daripada isu Mismah, beberapa blogger pembangkang seperti Poji (Perisik Rakyat) dan Tulang besi (Malaysia Waves) ada jugak main isu ini tapi dari sudut berbeza. Berikut adalah isu MyPR-MyKad yang dimainkan oleh Poji dan Tulang Besi (boleh tengok kat sini):

PRU-13: Misi Pertahan Kuasa Dengan Kod "71"




Jelas dari sumber maklumat Website Suruhanjaya Pilihanraya sendiri dengan jelas, tiada menyatakan bahawa hanya "Warganegara Malaysia" sahaja yang ditakrifkan sebagai "layak" mendaftar sebagai pengundi dan layak mengundi setelah permohonan diluluskan.

Dalam Laman Rasmi Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia juga tiada dinyatakan bahawa "Pemastautin Tetap" juga layak sebagai pengundi. Hanya "Warganegara Malaysia" sahaja layak sebagai pengundi.

Dibawah ialah contoh MyPR ataupun Kad Pengenalan Malaysia Pemastautin Tetap (Bukan Warganegara Malaysia).


Dibawah ialah deretan nombor Kad Pengenalan Pemastautin tetap Bukan Warganegara Malaysia yang dikesan telah didaftarkan sebagai pengundi di Malaysia:
1. 530824715008
2. 671219715084
3. 380424715016
4. 650503715054
5. 501124715020
6. 561210715515
7. 600602715505
8. 690510715008
9. 430106715072
10. 470111715030
.
.
169. 610203715099
Buktinya, print screen semakan dilaman Website Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia dibawah:



Kedua-dua blogger pembangkang cuba bermain silap mata dengan menuduh bahawa semua yang mempunyai kod negeri kelahiran 71 sebagai penduduk tetap yang baru mendapatkan MyKad. Sebenarnya orang yang mempunyai kod kelahiran 71 bermaksud pemilik MyKad tersebut lahir di luar negara.

Jika BN menggunakan kod negeri 71 sebagai pengundi hantu, bagaimana dengan  3 ekor hantu ini?




Dah sah-sah Azmin, Saifuddin dan Zuraida juga penduduk tetap (PR). Pembangkang lagi teruk, bukan pakai penduduk tetap sebagai pengundi tetapi sebagai pemimpin!

Satu lagi perkara yang mengantoikan blogger pembangkang adalah mereka menyenaraikan pengundi yang didakwa sebagai orang baru dapat MyKad tetapi mempunyai No Kad Pengenalan Lama. Pelik bin Ajaib!




Lebih bertambah pelik adalah dua mangkuk ayun (poji dan tulang besi) menyenaraikan nama HASIBUAN! Kalau sesiapa yang tak tau, Hasibuan adalah nama keluarga bagi orang Mendailing yang terkenal selain daripada NASUTION dan SIREGAR! Satu kapal dengan Saifuddin la ni. Dan orang Kajang memang tau orang Mendailing ni antara penduduk terawal di Kajang. Jadi takdelah isu orang Mendailing baru dapat PR sebab si mendailing bernama Saifuddin tu tak pulak korang panggil dia penduduk tetap walaupun ICnya 71.

Kesian dua orang blogger mangkok ni. Sebab keceluparan mereka, MyMassa terpaksa mendedahkan 3 orang penduduk tetap (ic 71) yang bercita-cita nak perintah Malaysia. Masing-masing ada jawatan tinggi dalam PKR, Timbalan Presiden, Ketua Wanita dan Setiausaha Agung.

*Apa lagi dah dapat IC Azmin, Saifuddin dengan Zuraida ni. Macam-macam korang boleh buat kalau pandai guna. Nak check saman pun boleh!

50 comments:

YY berkata... 3 Ogos 2011 3:52 PTG

Hahaha... good bro,

Sama-sama brganding bahu bro.... kerjasama begini yang kita mahu.

MymassaVoice berkata... 3 Ogos 2011 4:00 PTG

Tapi tak boleh lawan la dalam masa sebulan boleh tembus top 2000 dalam Malaysia. Gempak.

Kandungan pun mantap. Jangan lupa letak iklan nuffnang @ manga ads ke. Banyak boleh dapat tu.

Tanpa Nama berkata... 3 Ogos 2011 4:06 PTG

caya la dua bro di atas... cube kita desak pihak JPN supaya keluarkan kenyataan mengenai kekeliruan diatas. Pasti puak Pengencing Rakyat akan checkmate trus pasal pengundi hantu ni... sekali dengan hantu Assmin, Nasution dan Zuraidah Hantu Lampir tu.. hahahaha

Tanpa Nama berkata... 3 Ogos 2011 4:16 PTG

Apabila dapat status warganegara maka otomatik layak itu dan ini. Sama ada anda mahu gunakan hak berkenaan hari ini atau besok atau lusa itu terpulang pada anda. Orang lain tak perlu ambil tahu.

Isu ini macam kad kredit. Ada yang baru dapat hari ini, maka hari ini juga pi swipe. Bank tak boleh kata apa. Pembangkang tak boleh kata apa. Malaysiakini tak boleh dedahkannya. Tetapi ada juga yang simpan sampai berbulan-bulan baru swipe.

Malah rakyat Malaysia yang berhijrah luar negara otomatik dapat hak mengundi kalau diiktiraf sebagai warga negara di negara asing.

Bayangkan apa perasaan anda kalau anda adalah pendatang yang mendapat taraf kerakyatan di sebuah negara Barat tetapi dipertikaikan oleh parti pembangkang Barat?

Itu jugalah perasaan Mak dan Pak Indon yang mendapat taraf kerakyatan tetapi di kritik dalam blog politik semata-mata kerana persaingan terhadap kuasa! Adilkah?

Sahabat Indon

Tanpa Nama berkata... 3 Ogos 2011 4:20 PTG

ni la keterangan yg betul2 kaw...mcm kapal api..mcm ni la bagus menjelaskan segala kekaburan

Tanpa Nama berkata... 3 Ogos 2011 4:25 PTG

Nama je parti keadilan tapi keadilan ntah ke mana.

Kepada yang dah kena fitnah dengan pembangkang yang korang ni baru dapat MyKad, sila saman blogger Poji aka Topeng Perak. Dia ada dapat RM2juta dari Husam Musa.

Setakat RM300k macam Sharpshooter kena tu celah gigi poji je.

usin berkata... 3 Ogos 2011 5:19 PTG

blogger yg tersohorpun boleh kantoi bodoh mcm tu. nampak sgt perjuangan blogger pembangkang ni perjuangan 'org jahat'. untuk mendapatkan kuasa secara 'jahat' dgn melakukan aktiviti2 'jahat'. kira jahatlah keseluruhannya...yeh!!!

Suzaku05 berkata... 3 Ogos 2011 6:13 PTG

Satu pendedahan yg mantap!!!
Teruskan perjuangan...

Tanpa Nama berkata... 3 Ogos 2011 6:36 PTG

Tahniah bro...mantap ulasan nih...

HHalem berkata... 3 Ogos 2011 6:40 PTG

Apa lak cek saman Bro:-)

Tak main la saman-saman.:-)

Kita cek di bank, berapa banyak duit dia. BANK-BANK.

Kita cek hutang dia, blacklist ker,
silap-silap haribulan, PRU 13 ni tak dapat bertanding.

Wak Long Man berkata... 3 Ogos 2011 7:41 PTG

Terima kasih kat blogger pro BN , lega kwn. Persoalan ttg SPR dan JPN sudah terjawab. Dua kali kwn dpt hasutan ini kt FB.. Bolehlah kwn send kat member2 yg lain.. Thank U for all

Tanpa Nama berkata... 3 Ogos 2011 9:47 PTG

Best bro.

Saya ada jawapan lain tp jawapan ni menyokong jawapan saya di blog. Best bro. Best bro. Nanti saya copy fakta ini. Best bro. Keh keh

Tanpa Nama berkata... 3 Ogos 2011 9:50 PTG

Best bro. Nanti saya copy ke www.usssooong.blogspot.com. Best bro. Best bro.

Tanpa Nama berkata... 3 Ogos 2011 11:00 PTG

Mantap bro...turpedo makan tuan. Dah tertembak taukeh-taukeh sendiri.

Keep-up. Dedahkan segala pekung dan nanah haprak PKR, konco2nya dan keluarganya sampai bogel terus. Jangan bagi chance...

I tak back u tapi i support u sebab kitorang tak main "back"

usssooong!!! berkata... 4 Ogos 2011 12:49 PG

Berjaya update. Makaseeehh

Kamaluddin berkata... 4 Ogos 2011 2:35 PG

Hahahaha dalam senarai auta diorang tu tak de plk tersenarai berpuluh2 ribu PR yang didaftarkan sebagai pengundi di Hulu Selangor seperti dakwaan YB Zuraida @ Mak Lampir.. mengong

Tanpa Nama berkata... 4 Ogos 2011 2:57 PG

best antara pendedahan yg terbaik satu kejayaan besar dlm mematahkan cubaan pencacai pakatan memburukan pemegang i/c 71 ni.. tapi saya agak terkejut kerana 3 org pemimpin kanan PKR adalah dlm golongan i/c 71 ni patutlah takde sifat patriotik langsung.

Tanpa Nama berkata... 4 Ogos 2011 5:53 PG

Pendedahan terbaik.........Upin & Ipin yg kartun tu pun tahu. Mereka kata "Betul, Betul, Betul"

Ada pengundi hantu pakatan pembangkang dari kajang boleh sampai ke Pokok Sena tu... banyak tu pusat buangan undi dia boleh singgah kalau yg bertugas jaga pusat undi adalah orang-orang PAS, PKR & DAP... AWAS spr kerana pengundi hantu berleluasa dikalang pakatan pembangkang

whiteorange berkata... 4 Ogos 2011 6:51 PG

phhhhoooooohhhhhh!!!!!!

bulls eye!!!

Tembakan tepai

Tanpa Nama berkata... 4 Ogos 2011 8:08 PG

Tahniah kerana dapat mengulas dan komen secara berfakta.Teruskan usaha anda.

Helmis berkata... 4 Ogos 2011 8:33 PG

Look around.. what did you see? Teachers, lawyers, carpenters… the very mind of people we want to save, but until we do, they are still part of that system and that what make them our enemy. You have to understand, most of these people are not ready to be unplug. AND MANY OF THEM SO INERT, HOPELESSLY DEPENDENT ON THAT SYSTEM AND THEY WILL FIGHT TO PROTECT IT. Morpheus talking to Neo during his training in The Matrix

Tanpa Nama berkata... 4 Ogos 2011 8:53 PG

The INERT reform Bersih supporters actually wants to take over and control the SPR role. So that they can manipulate and cheat the electoral roll to make them win the PRU13 by allowing phantom voters to vote.. Where did they get the idea of phantom voters if not they themselves knows how to cheat.... "It takes a thief to catch a thief" but too bad they failed.... period

Tanpa Nama berkata... 4 Ogos 2011 9:01 PG

Patut lah PAS menang parlimen Hulu Langat. Ramai hantu pakatan pembangakang kat sana yg undi PRU12 rupe nye........

Tanpa Nama berkata... 4 Ogos 2011 9:05 PG

Azmin ali saman banyak giler...

Tanpa Nama berkata... 4 Ogos 2011 9:08 PG

Jangan bagi diskau saman kat dia.. Nanati dia politikan cerita rasuah pula jadi bahan kempen pilihanraya...wakakakakka

Tanpa Nama berkata... 4 Ogos 2011 9:22 PG

aku kagum la dgn blogger pro kerajaan..
cepat je dapat kantoikan blogger2 pembangkang yg bodoh dan mkini yg celaka tu.
nampak tak beza antara blogger pro kerajaan dan pembangkang?
blogger pembangkang tak pernah nak siasat betul2 setiap isu. nak tembak je. last2 backfire beb.
kah kah kah..

Tanpa Nama berkata... 4 Ogos 2011 10:58 PG

Salam..

Letak butang FB 'Like atau Share" bro..senang nak sebar.

Benda sensasi camni..kejap je dapat riban2 'like'

Tulang Besi berkata... 4 Ogos 2011 11:38 PG

Mana gambar kad PR Azmin Ali, Zuraida Kamaruddin dsbnya? BOleh tunjuk tak?

Kalau nak menipu pun berpada lah

Tanpa Nama berkata... 4 Ogos 2011 11:40 PG

sekarang ni isu nya pasal ic no 71 ke?yang sy paham Misbah tu IC nya warna merah (bkn warganegara Malaysia).camne plak blh mengundi?sbb nama dia ada dlm SPR kan.yg hantu lain yg ko masukkan tu dh sah2 warganegara.mmg lah blh mengundi.So skang klu nk jwb tuduhan pembangkang,jwb dulu sape misbah tu.klu betul dia warganegara,maka salah lah tuduhan pembangkang.klu tak leh jawab tepuk dada tanya iman.

Hazard Ali berkata... 4 Ogos 2011 12:10 PTG

Hahaha. Nak alih isu balik ke Mismah (Misbah tu sape pulak dah) ke, ANON 1140am 4Ogos?

Cubalah amik inisiatif sikit, pinjam kad PR Indon mana2, compare cara tulisan, saiz, background dan sebagainya. Sendiri pun leh tau kot (kalau betul celik mata n hati la). Kalau compare dan ternyata tak sama, secara automatiknya menjawab persoalan Mismah tu siapa (dan siapa yang reka)!

Si Tukang Besi lak, nak bukti ek? Pegi la check dulu tiga² no.ic yang dipampang di situ kat rilek or jpj or myeg ke memane ke. Kat situ ada nama penuh, senarai saman siap dengan no.plat kereta skali. Dari situ leh tau, keta siapa n betul ke tidak hantu 3 ekor tu punya!

Aiseh.. makan suap je ke bro. Buat la keja sikit, jangan nak copy paste sangat. Research. Nak tau tu utk kepuasan hati sendiri jugak kan?

Best bro...

Tanpa Nama berkata... 4 Ogos 2011 2:16 PTG

Kan JPN dah jawab. Misbah tu dah 29 tahun PR kat m'sia. Dah dapat warganegara sama macam 3 badut PKR tu mengikut Perkara 19. Pergi semak dulu baru hentam. Jangan tambah dosa di bulan puasa ni.

Sidang Redaksi berkata... 5 Ogos 2011 12:12 PG

salam tuan, mohon share n linkkan blog tuan di bolg saya. jika dapat, harap dapat linkkan blog sy di blog tuan, terima kasih.

http://ucsungaiairtawar.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata... 6 Ogos 2011 3:25 PG

pergh.. berbeza gle blog2 pro GOV n pro PR.. pro GOV byk guna kebijaksanaan manakala blog2 PR totally mengarut.. tahniah kepada admin, saudara YY dan lain2 blog pro gov.. aku yang pengundi atas pagar ni surely akan undi gov daripada dapat kat geng2 mengarut(PR)

Helmis berkata... 7 Ogos 2011 10:34 PTG

Allah SW telah memberi kanku mata untuk melihat dan nampak jelas, telinga untuk mendengar dan dengar dengan jelas dan hati yang boleh memahami. Kita hidup diakhir zaman yang penuh dengan fitnah, fitnah dari Dajjal dan penindasan dari Yakjuj dan Makjuj. And alhamdulilah i can see who is the oppressor and who've been oppressed.
Power corrupt, and absolute power corrupt absolutely (Lord Baron).
Baik kerajaan atau pembangkang, keduanya sama sahaja akan korup apabila punyai kuasa untuk menindas, menyekat kebebasan rakyat, memanipulasi media dan menutup kebathilan. Perubahan amat diperlukan untuk mengekang penindasan dari terus dan semakin berleluasa.
Lihatlah sekeliling, lihatlah masyarakat yang saban hari ditindas baik dr segi ekonomi mahupun kebebasan bersuara. Malangnya masih ramai yang buta, pekak dan mati hatinya kerana lena didalam kepompong keselesaannya. Moga Allah memberi petunjuk kepada mereka-mereka ini. Amin

Tanpa Nama berkata... 8 Ogos 2011 4:02 PTG

bro, please check this matter.

http://www.jpn.gov.my/semakic/display.php masukan IC 840505715012 mendapati Tiada permohonan/ No yang dimasukkan tidak sah.

tapi bila

http://daftarj.spr.gov.my/NEWDAFTARJ/DaftarjBM.aspx masukan ic sama. pengundi ini telah didaftar?

ic budak ni tahun 1984. tolong check dgn JPN and clear up this issue. tq.

qalbu berkata... 20 Oktober 2011 4:34 PG

jawapan yang bagus untuk blogger cap ayam pembangkang

Umngok berkata... 17 Disember 2011 5:28 PTG

Umngok totok.

Tanpa Nama berkata... 17 Disember 2011 7:03 PTG

hamPAS penchachai kapir DogAndPig

Tanpa Nama berkata... 21 Disember 2011 4:19 PTG

Spe ada no plat kete DAP19,, kasi ambik gmbr ckit...

Tanpa Nama berkata... 2 Januari 2012 10:29 PTG

dok mengata sana dok ngata sini... yang miskin sapa? yang kaya sapa... bawak la berubah... tak untung pun kita sebagai "pengata" atau "pengutuk".. yang untung siapa yang memerintah.. yang punyai kuasa, kita ada apa??? apa pun tarak...

Nurmy berkata... 4 Januari 2012 6:30 PTG

Wah...wah

Tanpa Nama berkata... 6 Januari 2012 1:58 PG

anon 2jan kita mesti membela kebenaran.. kita ada ape? sedar tak kita dapat byk keistimewaan dengan kekalkan kerajaan.. kalau umno kalah takkan ada parti lain yg dapat ambil alih peranan umno sebagai parti yg mempertahankan kepentingan melayu..

Tanpa Nama berkata... 7 Januari 2012 3:26 PG

Tanya Sabahan punya olang.. belapa lamai PATI lapat mykad dlm projek Mahadir...or tak paya tnya datang sindiri ke sabah..penuh dg PATI berMykad...Keleje spe..??? Lu pikil la sindiri.. Sikalang suta lamai mali selangor..keleja itu METRO BAS... siapa diolang..?? Kebnykan pemilik mykad sabh..tapi lu olang kena tipu..itu olang yg d bagi Mykad cara politik..awal diaolang pakar dlm meniaga..tata lama itu pucung akan d kuasai olang sabah jenama Mykad projek mahatir...

Tanpa Nama berkata... 8 Januari 2012 4:16 PG

mykad kad sabah bkn projek mahathir tapi ex ketua mentri Pairin Kitingan. Dia bwk masuk Pati Filiphina yg agama Kristian yg seagama dgn dia nk jadikan sabah satu negara sendiri. Citer ni berlaku 20 tahun lepas Anon 7 jan 3.26. Jgn main terjah tanpa disiasat fakta yg sbnar.

Tanpa Nama berkata... 8 Januari 2012 10:36 PTG

Kita ditipu dengan sogokan bahawa hanya UMNO yang boleh memerintah. Mereka sebenarnya bebas menggunakan hasil kekayaan negara untuk kepentingan orang-orang mereka. Hasil cukai, hasil usaha rakyat itu yang mengayakan negara. Segala kemakmuran negara ini kita yang sumbangkan. Memang rakyat dapat hasil kekayaan negara.. tapi banyak mana? Kita orang melayu Islam mudah lupa.. dengan RM 10 pun dah rambang mata.. sedarlah

Tanpa Nama berkata... 11 Januari 2012 11:33 PTG

sesiapa pun bila dah dberi kuasa lupa pd rakyat, bila jatuh ke bwh baru ingat nak dekati rakyat . Sama je semua. aku day malas nak MENGUNDI! BOSAN!

Tanpa Nama berkata... 18 Januari 2012 11:14 PG

Memang telah di duga oleh ramai penduduk asal Selangor prihal di Selangor yang kebanyakan kaum pendatang telah beranak pinak dan bercucu cicit.. anak pinak dan cucu cicit ni lah yang sekarang telah menjadi warga negara.. yang tidak pernah tau dan mendengar sejarah kehidupan kita rakyat Malaysia yang berjuang untuk Negara tercinta ini.. kerna terlepas pendang pemimpin2 dahulu sekarang dan tak lama lagi akan keluar lah biodata seorang PM kita asal usulnya dari pandatang tampa izin.. Malah di Jabatan2 Kerajaan dah berapa ramai anak pinak dan cucu cicit mereka mendapat kerja sebagai penjawat awam...Orang orang PAS nampak ke benda ni atau dah rabun mata, telinga dah tuli.. Insaf lah..

Tanpa Nama berkata... 27 Januari 2012 10:34 PG

Semua ni kerja pihak umno yg xde keje blogger yg bodoh bodoh sj. kerja pihak kamu yg bodoh dpt cerita begini. Nk buat cerita pr atau x, kerja pihak kamu(umno) bodoh....

Tanpa Nama berkata... 27 Januari 2012 12:00 PTG

penchacai kapir DAP dah mula meroyan...hahaha

Tanpa Nama berkata... 31 Januari 2012 4:05 PTG

AKU BUKAN AHLI PARTI UMNO ATAU APA2 PARTI PUN, TAPI TIAP KALI PILIHANRAYA AKU TETAP MENGUNDI. PADA AKU PAKATAN RAKYAT (DAP, PAS, PKR) BELUM LAYAK UNTUK MEMIMPIN NEGARAKU MALAYSIA INI. PENYOKONG PAKATAN RAKYAT NI PADA AKU TAK UBAH MACAM KAMBING!

Catat Ulasan