Jumaat, 25 Mac 2011

GEMPAR!!! Chong Eng (DAP) kata Hadi Awang dengan Nik Aziz pendatang?!!

4 comments:

Tanpa Nama berkata... 25 Mac 2011 11:20 PTG

Kepala but#@# dia la..

x sedar diri dasar pendatang haram ke tanah Melayu..bodoh punya cina...aso bangang bute sejarah...

Orang melayu mmg tuan tanah, penduduk asal tanah melayu..dari dari luar? luar mana? ikut sedap mulut jer bab* tua ni bercakap...

Dasar buta sejarah tambah dengan buta hati...dulu tanah melayu bwah kuasa melayu majapahit, srivijaya, langkasuka, kedah tua, masa zaman kaum bangang ni jadi hamba kita MElayu dah ada kerajaan sendiri...

Bodoh punya cina....dah dasarnya mmg kaum pendatang x tau diuntung...bodoh!..

Jelas dan terang itu la yang terbuku dihati kaum cina Bab* ni...merempat dibumi Melayu nak tunjuk lagak mcm tuan...

Dasar suka makan bab* pasa tue perangai pun sama mcm bab*...

Tanpa Nama berkata... 26 Mac 2011 12:16 PG

KHAS buat Penyokong UMNO Pulau Pinang...

..........
Cuba korang baca.. siapa penyebab Melayu Pulau Pinang Terpinggir.. Siapa penyebab Melayu Pulau Pinang terkeluar dari Pulau Pinang.. Siapa juga yang menyebabkan Tanah orang Melayu Pulau Pinang semakin berkurangan...

Ini kali kedua kenyataan ini dinyatakan oleh ADUN Pulau Betong, Farid Saad..

Pastinya bukan DAP mahupun PAS ataupun PKR!!!Sila baca.. jangan jadi Buta Perut opps silap Buta maklumat.

Adun BN akui Umno punca tanah Melayu terhakis
Mohd Sabri Said

JELUTONG, 11 Nov: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pulau Betong, Farid Saad (gambar) mengakui kelalaian dan sikap tidak amanah kepimpinan Umno semasa berkuasa menjadi punca tanah orang Melayu makin berkurangan di Pulau Pinang.

Justeru itu, beliau sebagai generasi muda dalam Umno mahu membaikinya sekaligus memastikan lain-lain tanah yang masih dimiliki orang Melayu tidak diambil untuk pembangunan yang tidak terancang.

"Sebagai generasi muda dalam Umno, saya rasa ia perlu diperbetulkan apakah kesilapan lalu supaya tidak terus menjadi persoalan siapakah pengkhianat sebenarnya," ujarnya pada Debat Perdana Pengkisahan Tanah Melayu di Pulau Pinang: Apakah Jalan Penyelesaian di Kompleks Masyarakat Penyayang Pulau Pinang, di sini malam tadi.

Justeru, beliau mahu melupakan kisah lama yang ditinggalkan oleh generasi lama Umno yang nyata gagal menyelamatkan kedudukan tanah tersebut.

Dengan niat ikhlas, beliau mengajak semua parti politik Melayu dan badan bukan kerajaan (NGO) Melayu agar duduk semeja berbincang bagaimana cara terbaik menyelamatkannya.

"Soal parti terpulang pada rakyat. Saya tidak menghalang orang Melayu mahu memilih perjuangan mana yang mereka hendak kerana yang penting ialah ia jaga tanah masyarakat Melayu," kata beliau.

Program anjuran Yayasan Bina Ilmu itu membariskan Presiden Teras Pengupayaan Melayu (Teras), Azmi Abdul Hamid, Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof Rawa dan Presiden Persatuan Melayu Pulau Pinang (Pemenang), Datuk Seri Yusoff Latif sebagai ahli panel.

Tanpa Nama berkata... 26 Mac 2011 12:18 PG

Mona Fendi, Rasul Melayu & Ayah Pin, semuanya geng Umno

Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada rakan-rakan blogger yang bertungkus-lumus untuk mendapatkan maklumat tentang keahlian Umno Rasul Melayu yang baru-baru ini telah ditangkap oleh Jabatan Agama Islam Selangor,(JAIS) di rumahnya dekat Sungai Long, Kajang, Selangor.

Setelah pencarian secara online dilakukan, maka maklumat tentang Rasul Melayu itu telah mengesahkan bahawa dia adalah ahli Umno seperti berikut :

Nama Penuh : ABDUL KAHAR BIN AHMAD
No. Ahli : 00113339
Nombor MyKad : 500427105719
Nombor Kp Lama : 3297747
Negeri : SELANGOR
Bahagian : GOMBAK
Cawangan : KAMPONG KEMESAH
Status : AKTIF
Kategori :*

Jadi, tidak hairahlan jika Rasul Melayu ini baru dikenakan tindakan setelah Pakatan Rakyat mengambil alih tampuk kuasa negeri Selangor kerana sebelum ini Selangor dibawah pentadbiran Umno.

Ahli Umno yang mengikut ajaran sesat ini bukanlah asing bagi parti melayu ini.

Jika kita melihat VCD Ayah Pin. Maka kita akan dapat melihat bagaimana ada dikalangan pengikut Ayah Pin adalah ahli Umno dan Barisan Nasional.

Jadi, tidak hairan juga Ayah Pin masih bebas walaupun dia pernah didakwa sewaktu Terengganu dibawah pentadbiran PAS dahulu.

Begitu juga kes Mona Fendi yang telah membunuh bekas Adun Batu Talam dari Umno itu menunjukkan betapa rapatnya hubungan antara pengamal ajaran sesat itu dengan pemimpin Umno.

Ini belum dicampur lagi dengan kes kumpulan anti hadis yang secara terang-terangan menolak hadis Rasulullah s.a.w.

Kerajaan pimpinan Umno juga telah membenarkan mereka menubuhkan Jemaah Al-Quran Malaysia dan tiada tindakan diambil kerana ketua mereka, Kasim Ahmad adalah ahli Umno.

Pelayar solo, Azhar Mansor yang diragui keIslamannya itu juga sering dilihat di dalam majlis Umno.

image widget

Oleh itu, tidak perlulah laman web Umno memaparkan banner bahawa perjuangan mereka mengikut Al-Quran dan Sunnah jikalau pengikut ajaran sesat dan anti hadis bertapak di dalam parti ini.

Malah, mereka sendiri adalah kumpulan yang paling kuat menentang untuk hukum Allah dilaksanakan dan memberi gambaran yang menakutkan kepada penganut bukan beragama Islam.

Tidak pula saya ketahui surah mana yang menjadi ikutan parti ini jikalau isteri dan anak-anak ramai pemimpin Umno masih tidak dapat menurut perkara asas sebagai seorang wanita muslimah seperti menutup aurat rambut dengan sempurna.

Perdana Mentari dan bekas Perdana Menteri dari Umno juga tanpa rasa bersalah masih lagi meneruskan upacara penyembahan Tugu Negara semasa Hari Pahlwan walaupun perkara itu telah difatwakan haram oleh Mufti-Mufti di beberapa negeri.

Tanpa Nama berkata... 29 Mac 2011 4:53 PTG

Bodoh punye penyokong hamPAS!!! Kenapa anda terus di maki?:

1) Sekarang isunya satu Ah So DAP dah cakap korang tu kaum pendatang...pehal pulak tak pasal-pasal cerita hal umno penang pulak nih? Mcm satu cerita orang tua-tua la, rumah sedara kena bakar dgn samseng kampung, tapi dah la tak nak tolong, maki lagi ada sedara tu ungkit kisah dalam kain.


2) Satu lagi, kalau dah nama penyokong totok hamPAS, benda fitnah pun dikatakanya betul. Betul ke YB Farid ada cakap macam tu? Dari mana sumber? kalau dari Haramkahdaily bukanlah sumber yang bebas. Bukankah YB Farib sendiri sudah dedahkan penyelewengan fakta Haramkahdaily dan bila nak kena saman aje haramkahdaily tarik balik artikel tu?

3) Kalau setakat nak cerita pasal ahli umno ni ketua ajaran sesat la, penjenayah la (itupun setakat tuduh aje) semua orang boleh buat. itu sebenarnya tidak membuktikan apa-apa. sebaliknya hanya membuktikan bahawa UMNO ini disayangi dan diyakini oleh kebanyakan rakyat Malaysia tidak kira baik mahupun jahat. umat islam pun semua masuk syurga ke? yang terjun dari kb mall hari tu nak bunuh diri tu bukan anak orang PAS?

Kesimpulan: akhlak dan minda penyokong hamPAS ini memang cetek dan dangkal. sebab itu taraf diorg ini semua hanya layak menjadi pencacai kafir laknatullah!!!

Catat Ulasan