Jumaat, 29 Januari 2010

Kafir di Malaysia bukan lagi Kafir Zimmi...mereka kini Kafir Harbi!!!

1



(Gambar) Bukti Kafir di Malaysia semakin berani...angkara DAP yang didukung PAS-PKR!!!!

Sejak umat Islam di Malaysia sedang berpecah...ada pulak orang islam dinegara ini lebih memihak pada orang kafir dari orang islam sendiri dalam beberapa perkara...manakala orang2 kafir dinegara ini mula bersatu di bawah satu parti,sekarang dah mula nak tunjuk taring...mula-mula tuntut penggunaan nama kalimah Allah di Gereja lepas tu dah mula berani nak hina kitab suci umat islam iaitu Al-Quran...


Dari Riawayat Abu Hurairah Radiyallahu ‘anhu, Rasulullah SAW Bersabda :

“Sesungguhnya Allah berfirman:Barangsiapa yang memusuhi wali-Ku, maka aku umumkan perang terhadapnya. Tidaklah ada seorang hamba yang mendekatkan diri kepada-Ku lebih aku sukai daripada melaksanakan apa yang aku wajibkan kepadanya, dan seorang hamba yang terus-menerus mendekatkan diri kepada-Ku dengan mengerjakan yang sunnah-sunnah hingga Aku mencintainya. Maka jika Aku mencintainya, Aku akan menjadi pendengarannya yang dia mendengar dengannya; Aku akan menjadi penglihatannya yang dia melihat dengannya; Aku akan menjadi tangannya yang dia memukul dengannya; dan Aku akan menjadi kakinya yang dia berjalan dengannya. Jika dia meminta kepadaKu, sungguh pasti akan Aku beri. Dan jika dia berlindung kepadaKu, sungguh pasti akan Aku lindungi dia " (HR. Bukhari)

Allah SWT Berfirman :- "Hai orang-orang mu'min, jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu." (Muhamamad: 7)

Syaikh Syaid Sabiq:- “muwallah dengan orang kafir yang terlarang adalah saling menolong untuk melawan kaum muslimin atau ridha terhadap kekufurannya. Menolong mereka dalam melawan kaum muslimin akan mendatangkan kerugian besar bagi kaum muslimin. Sementara ridha terhadap kekufurannya merupakan kekufuran"

ORANG KAFIR DAN HAK MEREKA.
Para ulama membagi orang kafir menjadi tiga kategori:

1. Orang kafir harbi (al-muhâribîn)
Orang kafir harbi adalah seluruh orang musyrik dan Ahli kitab yang boleh diperangi atau semua orang kafir yang menampakkan permusuhan dan menyerang kaum Muslimin.

2. Orang kafir yang memiliki perjanjian dengan kaum Muslimin (ahlu al-‘ahd)
Golongan ini terbagi menjadi dua yaitu yang minta suaka atau perlindungan keamanan (al-musta`min) dan yang memiliki perjanjian damai yang disepakati (al-mu’âhad).

“Dan jika salah seorang kaum musyirikin itu meminta perlindungan kepadamu, maka lindungilah ia supaya ia sempat mendengar firman Allah, kemudian antarkanlah ia ke tempat yang aman baginya” [at-Taubah/9:6]

“Kecuali orang-orang musyirikin yang kamu mengadakan perjanjian (dengan mereka) dan mereka tidak mengurangi sesuatupun (dari isi perjanjian)mu dan tidak (pula) mereka membantu seseorang yang memusuhi kamu, maka terhadap mereka itu penuhilah janjinya sampai batas waktunya. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertaqwa” [at-Taubah/9:4]

3. Orang kafir ahlu dzimmah (adz-dzimmi)
Golongan ketiga yaitu ahli dzimmah. Golongan inilah yang paling banyak memiliki hak atas kaum Muslimin dibandingkan dengan golongan sebelumnya. Karena mereka hidup di negara Islam dan di bawah perlindungan dan penjagaan kaum Muslimin dengan sebab upeti (jiz-yah) yang mereka bayarkan.

Rasulullah SAW Bersabda yang membawa erti : "Siapa yang menukar agamanya bunuhlah dia" (HR Bukhori & Ashabus Sunan)

Posted by Buaya-Merah

Jumaat, 22 Januari 2010

Khalid Samad semakin melampau! - Terkini menghina Fatwa Mufti dan DYMM Sultan Selangor

0


21 January 2010 Oleh Zulkifli Noordin

KENYATAAN AKHBAR


AHLI PARLIMEN KULIM BANDAR BHARU


Salam 2 all.

Saya merujuk kepada kenyataan YB Khalid Samad yang disiarkan oleh media MalaysiaKini hari ini Khamis 05 Safar 1431/21 Januari 2010 (versi Bahasa Melayu) dimana beliau menyatakan bahawa larangan penggunaan kalimah ALLAH yang terkandung didalam Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 "sudah ketinggalan zaman" dan perlu dikaji semula untuk tujuan dimansuhkan.


Saya berpendapat kenyataan YB Khalid ini adalah tindakan melampau dan kemuncak kepada penghinaan besar beliau terhadap agama Islam dan institusi Islam dinegara ini khususnya bagi negeri Selangor. Pada saya ianya satu kenyataan yang melambangkan sikap angkuh dan sombong dan berasa diri hebat tanpa mengambil kira pandangan orang lain.


YB Khalid sepatutnya sedar bahawa dalam pertemuan di rumah Dato' Seri Anwar Ibrahim pada hari Isnin 02 Safar 1431/ 18 Januari 2010 isu kalimah ALLAH ini telah dibincangkan dengan panjang lebar, dan ternyata kebanyakan 'ulama' dan ilmuan muktabar Islam yang hadir saperti Dr. Kamal Hassan (bekas rektor UIA), Ustadz Abd Ghani Shamsuddin, Sdr Cikgu Azmi (Teras) dan lain-lain ternyata tidak bersetuju kalimah ALLAH boleh digunakan oleh umat Kristian yang berfahaman ketuhanan triniti, sebaliknya kalimah ALLAH hanya boleh digunapakai oleh mereka yang mentauhidkan dan mengesakan ALLAH. Malahan pendapat ini juga dikongsi oleh 'ulama' dan ilmuan lain (yang tidak hadir) saperti Dr. Syed Naquib Al Attas (bekas Rektor Istac), Datuk Dr. Siddiq Fadhil (Pengerusi Wadah), termasuk pakar perlembagaan Datuk Dr. Professor Shad Faruqi (UiTM). Memang ada agamawan dan mereka yang menyokong saperti Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man, YB Salahudin Ayub, Hanipa Maidin (yang kesemuanya daripada PAS), termasuk Dr. Mohd. Nor Manutty (PKR) dan beberapa orang lain.


Sebagaimana kata Dato Seri Anwar sendiri, ternyata ada perbezaan pendapat yang sangat ketara, dan perbezaan itu menyebabkan rumusan kesepakatan tidak dapat dicapai pada malam itu sebagaimana yang diharapkan beliau.


Saya berpendapat kenyataan YB Khalid Samad tersebut adalah suatu penghinaan terhadap Yang DiPertuan Agong yang telah menitahkan supaya agama Islam dan peruntukkan Perlembagaan berkaitan Islam hendaklah dihormati. Ianya juga satu penghinaan besar dan penderhakaan terhadap Paduka Tuanku Sultan Selangor yang telah bertitah dengan jelas bahawa penggunaan nama ALLAH oleh bukan Islam dilarang dan diharamkan sama sekali dalam negeri Selangor.


Malahan saya berpendapat kenyataan beliau itu satu penghinaan terhadap fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan yang telah memfatwakan pelarangan penggunaan nama ALLAH dikalangan bukan Islam.


YB Khalid Samad perlu faham bahawa pelarangan penggunaan kalimah ALLAH didalam Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 adalah dibuat secara sah menurut undang-undang berdasarkan peruntukkan Artikel 11 (4) Perlembagaan Persekutuan. Ianya dibuat setelah perundingan, perbincangan, muzakarah, kajian dan perbahasan mendalam oleh para ulama' dan ilmuan Islam dan para cendikiawan. Ianya terkandung bukan sahaja di Selangor, tetapi juga di 9 negeri lain kecuali Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Sabah dan Sarawak.


Ianya adalah undang-undang yang sah dan berkuatkuasa. Ianya bukan undang-undang yang dibuat daripada atas pokok oleh golongan bodoh dan jahil. Dan umat Islam tidaklah sebodoh dan selemah yang beliau nyatakan. Sebaliknya kejahilan itu adalah pada beliau sendiri akibat daripada sikap sombong dan fanatik beliau mahu memaksa orang lain menerima pandangan beliau yang terlalu jumud dan sempit.


Pada pendapat saya, kenyataan dan tindak-tanduk beliau adalah memudharatkan dan/atau boleh memudharatkan keadaan harmoni atau perpaduan dikalangan umat Islam, malahan boleh mencetuskan ketegangan diantara umat Islam dan bukan Islam. Pada saya, ianya suatu kesalahan yang boleh disiasat dan diambil bukan sahaja dibawah Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Selangor, Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di Kalangan Orang Islam) 1988; malahan tindakan boleh diambil dibawah Akta Hasutan dan Seksyen 298A Kanun Kesiksaan.


Saya dengan ini mendesak supaya:


1. YB Khalid Samad segera menarik balik kenyataan beliau yang menghina Islam, Yang DiPertuan Agong dan Sultan Selangor tersebut dalam tempoh 24 jam;


2. YB Khalid hendaklah meminta ma'af kepada Yang DiPertuan Agong dan Paduka Tuanku Sultan Selangor khasnya kerana pada saya kenyataan beliau adalah satu sikap derhaka yang terbuka terhadap paduka Tuanku Yang DiPertuan Agong dan Tuanku Sultan Selangor, dan beliau hendaklah meminta ma'af kepada umat Islam khususnya di Selangor atas kenyataan biadap dan menghina tersebut;


3. Jabatan Agama Islam dan pihak berkuasa negeri Selangor perlu menyiasat kenyataan tersebut menurut peruntukkan undang-undang negeri Selangor yang ada, dan jika didapati ada kesalahan yang dilakukan, hendaklah mengambil tindakan pendakwaan jenayah syarie terhadap beliau di mana-mana Mahkamah yang berbidang kuasa;


4. Pihak Polis DiRaja Malaysia dan pihak berkuasa yang berkaitan hendaklah menyiasat kenyataan ini menurut Akta Hasutan ataupun Seksyen 298A Kanun Kesiksaan, dan sekiranya ada kes hendaklah suatu pertuduhan jenayah dikenakan terhadap YB Khalid Samad;


5. Kepimpinan PAS perlu menyiasat tindak-tanduk YB Khalid Samad ini terutama kenyataan terbaru beliau ini dan saya syorkan supaya tindakan disiplin diambil dengan memecat beliau daripada PAS kerana ternyata sikap dan tindak-tanduk beliau kebelakangan ini adalah sangat memudharatkan PAS dan memberi tanggapan yang sangat negatif kepada perjuangan PAS untuk mendaulatkan dan memartabatkan Islam.


Wassalam.


Zulkifli Bin Noordin
Khamis
05 Safar 1431
21 Januari 2010


#######################################################






(Petikan daripada MalaysiaKini (versi Melayu) bertarikh Khamis 21.01.2010)


'Enakmen larang kalimah Allah ketinggalan zaman'
Jimadie Shah Othman Jan 21, 10 2:23pm

Ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad berpendapat enakmen agama yang melarang penggunaan kalimah Allah dan perkataan-perkataan lain berkaitan Islam sudah ketinggalan zaman.Justeru, ia perlu dibuka kepada perbincangan semula.

“Bagi pandangan saya, ya (ketinggalan zaman). Dan ia bercanggah sebenarnya dengan semangat di sebalik usaha dakwah Islam. Saya menyeru untuk ia dibincang, untuk dibuka untuk dibincang,” kata Khalid.“Bukan kata sudah buat, okeylah semua ikut sahaja, lepas itu tidak boleh kaji balik sama sekali. Itu satu kaedah dan pendekatan yang jumud dan tidak harus ada pada umat Islam.Beliau diminta mengulas sama ada undang-undang itu sudah ketinggalan zaman apabila berkata Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 boleh dikaji kembali sekiranya kefahaman umat Islam semakin mantap.Bercakap pada sidang media di pejabatnya di Shah Alam, Khalid berkata, pada masa undang-undang itu diluluskan, mungkin tahap kefahaman umat Islam terhadap agama begitu lemah sehingga perlu dilindungi.

'Enakmen bukan hukum bersifat qatii'“Namun, enakmen-enakmen merupakan undang-undang pentadbiran keagamaan dan bukan hukum yang bersifat qatii (putus) yang tidak boleh berubah,” katanya yang juga bekas pesuruhjaya PAS negeri.Selain melarang penggunaan kalimah Allah di kalangan bukan Islam, enakmen yang sudah digubal lebih sepuluh tahun lalu turut melarang penggunaan 24 kalimah lagi.Antaranya ialah ilahi, wahyu, ulama, imam dan nabi.Pada 7 Januari lalu, Umno Selangor menghantar memorandum kepada Sultan Selangor meminta campurtangan baginda bagi menangani isu penggunaan kalimah Allah di kalangan bukan Islam.

Ketua biro agama parti itu, Datuk ismail Kijo yang mengetuai perhimpunan itu dilaporkan berkata, enakmen berkenaan jelas menyebut penggunaan perkataan tersebut dilarang.Sultan Selangor pada 11 Januari lalu dilapor menitahkan semua pihak berpegang teguh kepada pendirian mengharamkan pengunaan kalimah Allah oleh agama lain selain Islam.Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Datuk Mohamad Adzib Mohd Isa memberitahu, titah itu dinyatakan dalam pertemuan beliau dengan baginda pada 5 Januari lalu.Mohamad Adzib berkata, Sultan Selangor turut meminta MAIS memaklumkan kepada rakyat tentang wujudnya undang-undang menghalang pengunaan kalimah Allah seperti termaktub dalam enakmen itu.

TERKINI:

Sultan summons PAS MP Khalid Samad
Jimadie Shah Othman
Jan 22, 10
12:14pm

Selangor Sultan Sharafuddin Idris has summoned Shah Alam MP Khalid Samad to his palace, and speculation is rife that it could be related to the allegation that the outspoken PAS leader had disrespected the monarch.
On Monday, 16 police reports were filed against Khalid after he accused state Islamic bodies Jais and Mais of being involved in the demonstration held at the Shah Alam mosque two weeks ago over the High Court's Allah ruling.

Following this, Khalid was criticised for disrespecting the sultan since the two bodies fall under royal jurisdiction.

When contacted, Khalid confirmed that he has been summoned to meet the ruler.

The PAS leader said he had submitted a letter two months ago to have an audience with the Sultan to get his vision and wisdom over the state capital's development.

However, he did not discount the possibility that the Sultan might also ask him to explain his position regarding the Allah issue.

source - malaysiakini

Pasir- DAP Terlibat?

0



Singapura memang miskin- kekurangan pasir (tanah) dan air bersih.

Singapura salah satu negara di dunia 'dahagakan' pasir! Negera sekecil Pulau Pinang berlagak sehebat negara Amerika, itulah perangai komunis Singapura.

Persoalan, kenapa pasir dari Selangor di eksport ke Singapura? Kenapa yang ditangkap kebanyakkannya orang Melayu seolah-olah menunjukkan Cina DAP 'lepas tangan' dalam semua perkara? Adakah Cina DAP tidak memainkan peranan sebagai orang tengah?

Berikut fakta mengenai penyeludukan pasir ke Singapura.

1. Pasir diharamkan dieksport ke Singapura sejak 2005.

2. 30,000 tan pasir di angkut sebulan ke Singapura melalui kapal tunda secara haram.

3. 2006, satu tangkapan di buat ke atas kapal tunda oleh Agensi Penguatkuasa Maritim Malaysia (APMM).

4. 2006, 21 di tangkap. 4 kes di Sabah dan Sawarak.

5. 2010, satu kes dikesan.

6. 100 kapal memasuki perairan Indonesia sebelum ke Singapura. (Pasir dari Malaysia bukan pasir dari Indonesia- dah lama kita diperbodohkan oleh Singapura).

7. 222 kapal dan ponton membawa keluar pasir dari Sabak Bernam, Selangor menuju ke Endau, johor. Hanya 6 ditahan kerana tidak mempunyai permit.

8. Penyeludupan pasir berlaku di Perairan Mersing, Pengerang (Kota Tinggi), Tanjung Langsat (JB), Tanjung Piai (Pontian) dan Batu Pahat.

9. 2010- 38 ditahan oleh SPRM kerana mempunyai kaitan dengan penyeludukan pasir di Johor, Perak, Pahang, Selangor dan Wilayah Persekutuan. Salah seorangnya, setiausaha sulit seorang ahli politik, ketua jabatan dan 28 kakitangan kerajaan.

DAP kata saya tak tahu sebab yang curi pasir bukan orang Cina.

SPRM perlu mendedahkan, berapa harga setiap kilogram pasir yang dibeli oleh Singapura!

Biar Melayu, Cina dan India warga Singapura mampus kerana kekurangan tanah dan air bersih. Orang Melayu yang bekerja di sana dilayan seperti anjing kurap.

abe MIE- JANGAN LUPA, Teresa Kok bercita-cita mahu menjadikan Selangor sebagai salah sebuah 'negara' pengeksport daging babi terbesar di dunia ke Singapura sebelum 'dipackin'g dan di jual ke lain-lain negara di dunia.


Posted by abe MIE 'TERJAH'

Khamis, 21 Januari 2010

Bukti UMNO semakin ditolak rakyat: PKR Kuala Selangor dibubarkan

0



Sungguh menghairankan dunia politik hari ini. Yang mengata kata kuat dan berpengaruh sebenarnya indah kabar dari rupa. Yang kata lemah dan tak bermaya masih lagi konsisten maintain tanpa masalah. Sepatutnya, yang kuat dan hebat mampu berdiri teguh dan tak goyang dengan gegaran.

PKR Cabang Kuala Selangor dikatakan bubar. Yang lagi hairan PKR dalam negeri selangor yang diperintah oleh PKR tapi paling hairan sebab bubar tak percaya pada Khalid Ibrahim. Tak tahu pula tak percaya Khalid seorang yang gagap atau sebab gagap depa tak percaya kepada Khalid. Yang mana satu betol PKR Kuala Selangor ada jawapan.

Imbas balik, Cabang Ijok dibubarkan beberapa bulan yang lepas. Alasannya tetap sama, hilang kepercayaan pada Khalid. Bagaimana Khalid nak jadi pemimpin kalu rakyat tak percaya pada dia. Nak pimpin macam mana bila semua benda buat penuh dengan kecurigaan rakyat yang memerhati..!

Anwar Ibrahim dah tahu. Dia dah tahu lama dah PKR akan hancoq bila dia kembali ke asrama Sg. Buloh. Sebab itu dia tak pernah apply untuk jadi ahli seumur hidup. Anwar hanya mahu menjahanamkan bumi Malaysia sebab dendam yang tak pernah padam pada UMNO pecat dari jawatan TPM. Itu matlamat Anwar.

Sepatutnya, PKR yang kononnya berpengaruh di Selangor dan Malaysia mesti punyai Cabang dan Ranting yang mantap dan UMNO yang parah lebih banyak bubar Bahagian atau Cawangan sebab sudah hilang kepercayaan rakyat. Hari ini sudah terbalik.Anwar yang kata PKR makin kehadapan dalam penerimaan rakyat rupanya makin terlingkup.


Rakyat perlu menilai, yang mana satu kepimpinan yang berkualiti dan kepimpinan yang tidak berkemampuan untuk mentadbir negeri. Sedih sungguh masih ramai lagi yang bermimpi disiang hari mahukan Anwar Ibrahim dan PKR MENJADI penyelamat bumi Malaysia yang akan aman tanpa mereka disini.


Mahfuz Omaq kata UMNO semakin ditolak rakyat tapi tak pernah dengar Bahagian atau Cawangan UMNO yang dibubar kecuali cawangan kapten pencen Zahar Hashim itu pun dia taja buka cawangan PAS. Siapa sebenarnya yang perasan bagus konar baring nie....

Diluluskan oleh TokeyGaram





Khalid Gagap Gelabah. Umno juga yang disalahkan.

Ketika diminta mengulas kenyataan Arshad itu, Khalid menafikan cabang PKR Kuala Selangor itu telah dibubarkan.

Bercakap kepada pemberita di sini selepas mempengerusikan mesyuarat Exco Kerajaan Negeri, beliau berkata tidak ada mesyuarat diadakan untuk membubarkan cabang itu.

“Pemilihan akan berlaku tahun ini untuk AJK baru pada Mac. Itulah sebabnya sesetengah nak berhenti,” kata beliau dipetik Bernama.

Khalid berkata krisis seperti itu adalah satu perkara biasa kepada beliau.

“Mereka yang tidak sealiran dan tidak sehaluan lebih baik keluar daripada menyukarkan parti untuk diurus,” katanya.

Khalid berkata bahawa pada awal 2007 PKR Kuala Selangor mempunyai tidak sampai 100 orang ahli tetapi sekarang bilangannya adalah 3,000 orang.

“Alasan hilang kepercayaan itu perkara biasa... ataupun ayat itu ditulis oleh Umno untuk dia (Arshad) cakap,” katanya.

MalaysianInsider


Khalid Ibrahim dah mula mengelabah berikutan penolakan demi penolakan berlaku di negeri Selangor terhadap PR.

Disamping itu juga, krisis-krisis yang berlaku didalam pentadbiran negeri itu sendiri telah menyebabkan PR Selangor semakin lumpuh. Pasti rakyat Selangor yang memilih PR pada pilihanraya lalu amat kecewa dengan situasi ini.

PR yang diharap dapat melaksanakan tanggung jawab yang lebih baik daripada BN kepada rakyat, ternyata tidak mampu melaksanakan amanah yang diberi.

Dan yang menariknya, Khalid Ibrahim masih lagi ego untuk mengakui kelemahan didalam pentadbirannya.

Maka jalan yang paling mudah..., salahkan Umno diatas segala yang terjadi.

Ini merupakan ayat wajib bagi setiap pemimpin didalam Pakatan Rakyat. Apabila mereka tersepit didalam menjawab segala isu, Umno lah yang dijadikan "kambing hitam" untuk dikorbankan.

Apakah pemimpin-pemimpin begini yang rakyat mahukan? Pemimpin yang hanya tahu menyalahkan orang lain diatas segala isu yang timbul.

Kalau begini sikap mudah dan lepas tangan yang ditonjolkan oleh semua pemimpin Pakatan Rakyat, sesiapapun boleh jadi pemimpin.

posted by che_wan

Rabu, 20 Januari 2010

Penang DAP must be held responsible

0



When the bridge collapsed in Perak's Kuala Dipang, BN was blamed and held responsible.

When the Dragon Boat race venue was changed by DAP to a new venue and a training recently claimed 6 lives, WHY NO ONE IS SLAMMING DAP ? Everyone lost their voice ?

In fact, back then, bloggers and Opposition were quick to push the blame to Barisan Nasional and 1Malaysia.

The latest Pakatan tune :

•Pakatan agitates for action over Kuala Dipang bridge tragedy

So will Pakatan "agitate" any action over the Dragon Boat tragedy in Penang ?

In Penang, the decision to switch the venue was made recently. "Recently" sure meant that the decision was made by the Penang DAP Government, no ?

As a result of this decision, the direct impact saw 6 lives lost. Who will take the responsibility in Penang DAP State Government ? JAWABLAH LIM GUAN ENG ! Why so quiet ?

I didn't hear anyone blaming the teachers or the school for Perak's tragedy. Now, everyone is blaming the negligence of the teachers and the school in Penang.

Washing your hands off the case ? Read this :

- start -

"Penang Tourism Development and Culture Committee chairman Danny Law said the decision was made after complaints that there were no proper demarcation during the race last December.
“There were complaints about the alignment and the lack of demarcation last December. Because of that, we decided then that the race would no longer be held there,” Law said here yesterday."

Law came under fire for the change in venue last year when a rower was injured after two boats collided during a race.

Commenting on the tragedy, Law said that since early last year, dragon boat teams in the state had been offered free use of the Teluk Bahang Dam on weekends to practise but the out-of-the-way location made it an unpopular choice.


- end -

Dah mati orang baru nak buat pengumuman macam ni ?

Mr Danny Law, if you had made the announcement earlier, I am sure the teachers and students wouldn't have carried out the training there !

Something is also brewing in Penang on the number of overseas travel, total costs, and FDIs obtained per dollar spent on traveling ...

And please, Federal Government and Parliamentarians, can anyone please push an emergency motion or decree an executive decision compelling the use of LIFE JACKETS ?

Condolences and my prayers are with the families of the victims.

Posted by Goh Wei Liang

Kenapa Anwar dan RPK disyaki dalang bakar gereja?

0



Oleh Cakap Pasal.

Eli Wong di 'telanjang" teman tapi salahkan UMNO?

Kita juga telah digempar dengan pendedahan gambar bogel YB Elizabeth Wong – ADUN Pembangkang yang jelas sekali gemarkan seks rambang dengan ramai lelaki. Penyokong Pakatan dan juga umum tidak faham kenapa teman lelaki Elizabeth Wong sanggup membocorkan gambar bogel Elizabeth di Internet?

Apakah sebabnya teman lelaki yang sudah puas bercumbu dengan wanita yang serba boleh itu hendak memalukan teman wanitanya pula? Jawapannya ialah kerana Elizabeth sudah memutuskan perhubungannya dengan teman lelaki itu. Elizabeth telah menjadi YB apabila menang dalam pilihanraya 2008. Seterusnya beliau berkenalan dengan Menteri Besar baru Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim.

Umum tidak tahu bahawa perhubungan Elizabeth dan Khalid Ibrahim jadi intim. Mereka telah mengadakan perhubungan sulit. Bagi Elizabeth, Khalid cuma “motor besar” yang baru yang boleh dikepit dicelah kakinya.

Elizabeth telah batalkan lesen boyfriend ‘Mat Rempit’ yang lama itu. Mat Rempit itu pun naik marah dan ‘upload’ gambar Elizabeth di Internet. Setiap kejadian mesti ada penyebabnya dan inilah sebabnya gambar bogel Elizabeth menjadi tatapan umum.

Tetapi sekali lagi Pembangkang telah menuduh UMNO sebagai dalang yang membocorkan gambar bogel Elizabeth. UMNO tidak bocorkan apa pun. Bukan UMNO yang suruh Elizabeth berbogel. Mustahil bagi UMNO mengambil gambar Elizabeth berbogel daripada dalam kamar tidurnya.

Tiap kali timbul cerita tentang Eli Wong maka saya akan tersenyum sendiri kerana terbayang apa yang telah wakil rakyat ini buat dalam hidup dia. Mungkin majoriti pengundi yang dia wakili itu senang dengan rupa paras dia, baik budi dan bermacam-macam lagi tetapi sebagai politician kesemuanya itu tidak cukup. Mungkin sebahagian tidak kesah dengan apa yang dibuat beliau di masa lapang dengan teman-teman hidupnya. Namun kita gagal berbincang dengan moral seseorang wakil rakyat itu penting. Hidup bebas tanpa had juga adalah tidak baik maka sebab itulah islam melarang jika kita bergaul berlebihan.

Pemimpin politik kerap bercerita tentang soal moral sesorang tetapi ada pula mempertahankan isu moral kerana kepentingan politik.
Kononnya hak peribadi beliau di ceroboh. Memang benar kita tidak boleh ceroboh hak peribadi seseorang tapi kalau seseorang itu sengaja membenarkan hak peribadinya di ceroboh apa ceritanya pulak. Ulamak Pas (ular dalam semak) turut mempertahankan Eli Wong walaupun mereka tahu perbuatan yang berlaku itu adalah salah dari segi islam dan moralnya. Kenalah bercakap benar walaupun kita sayangkan sahabat. Perlu betulkan kalau kesilapan yang amat ketara dan boleh menjejaskan aqidah.

Sama juga dengan isu penggunaan perkataan Allah. Ramai kalangan politik pembangkang yang beragama islam bersuara dengan megah sambil mendabik dada membenarkan penggunaan perkataan itu, walhal dalam hati kecil mereka memberontak. Apakah kepentingan politik mengatasi aqidah mereka sebagai seorang islam. Bagi mempertahankan pendirian maka nama-nama ulamak besar telah di gunakan termasuklah Dr Yusuf Qardawi walaupun ulamak ini tidak mengetahui niat sebenar individu yang menggunakan nama ulamak ini.

Tentang siapa yang terlibat bakar gereja, maka kita perlu tepuk dada tanya selera. Siapa berada dalam keadaan tertekan sekarang. Apakah BN atau Anwar Ibrahim, apakah Saiful atau Anwar Ibrahim. Saiful tak pernah mengajurkan demo besar-besaran sebab dia tak ada kaki yang boleh melaksanakan tapi kalau Anwar Ibrahim pulak ramai kaki yang mampu melaksanakan impian nak jadi Perdana Menteri.

Bakar gereja adalah merupakan sebahagian strategi politik kotor yang mahu mengalihkan pandangan masyarakat kepada isu baru setelah Anwar Ibrahim berada dalam keadaan tersepit setelah gagal menagguhkan kes liwat sepertimana yang di kehendakki beliau.

Apa yang kita dapat pelajari dari insiden bakar gereja ini ialah kejadian ini berpunca dari suasana politik perkauman dan hasutan oleh pihak yang tidak bertanggung jawab. Masuk ke kawasan Melayu kata orang Cina dan India jahat. Masuk ke kawasan orang Kristian pula kata perkataan allah akan di benarkan jika dia jadi perdana Menteri. Anwar Ibrahim pernah berkata di Klang Malaysia ini bukan Melayu punyer dan beliau juga kata semasa bercakap di Sabah Dap dan pas mentadbir tak guna otak di depan ratusan orang cina. Apakah pemimpin seumpama ini boleh kita ikuti. Menabur fitnah sana sini. Mencampur aduk kebenaran dan kepalsuan.

Bakar gereja salahkan UMNO?

Dan sekarang negara kita digemparkan dengan isu gereja dibakar. Sehingga sekarang Polis tidak dapat kenalpasti siapakah yang membakar gereja. Sekali lagi Pembangkang menuduh UMNO sebagai dalang membakar gereja.

Tetapi yang sangat jelas ialah tarikh perbicaraan liwat Anwar Ibrahim makin dekat. Kita telah melihat apabila Saiful membuat laporan Polis, Anwar telah melarikan diri ke rumah Duta Turki. Perbuatan Anwar yang sangat aneh ini hanya membuktikan kesalahannya. Beliau tidak mahu dipenjarakan lagi.

Sekarang Anwar dan penyokongnya sedang mencuba sedaya upaya untuk mengalihkan perhatian umum daripada kes liwatnya. Pembakaran gereja dan kalimah Allah ini menjadi satu alat yang efektif untuk menutup keaiban Anwar. Pada masa yang sama pembangkang juga dapat menuduh UMNO sebagai membakar gereja dan menimbulkan kebencian umum terhadap UMNO.

Sasaran Anwar dan penyokongnya termasuk Raja Petra Kamaruddin ialah negeri Sarawak dan Sabah. Sarawak bakal mengadakan pilihanraya negeri pada tahun ini. Isu pembakaran gereja mudah bangkitkan kemarahan orang kristian yang menjadi bilangan besar pengundi di Sarawak dan juga Sabah.

Maka tidak mustahil jika agen Anwar dengan sokongan Raja Petra Kamaruddin yang sekarang bersekongkol dengan British di London telah mengupah orang untuk membakar gereja.

Amat mustahil bagi UMNO atau BN untuk membakar gereja kerana dalam isu pembakaran gereja dan kalimah Allah ini, BN yang menanggung risiko besar di peti undi. Tetapi sebaliknya pihak pembangkang yang akan mendapat untung besar jika gereja dibakar atau isu kalimah Allah dipolitikkan.

Hubaya hubaya. Awasilah taktik kotor Pembangkang.


Posted by The Unspinners

Anwar Al Juburi Akan Menangguhkan Perbicaraan 25hb Jan Ini???

0


Tinggal lebih kurang 5 hari sahaja lagi bagi kita seluruh rakyat malaysia khusunya mengikuti perjalanan kes liwat yang membabitkan tertuduh Anwar Brahim dan juga mangsa liwat nya Saiful Bukhari. Perjalanan yang sepatutnya berjalan pada tahun lepas 2009 telah beberapa kali di tangguhkan akibat sikap Anwar Brahim yang melengah lengahkan kes liwat ini.
Rayuan demi rayuan telah pun di failkan oleh Anwar Brahim melalui peguambelanya yang seramai 12 orang. Satu persatu juga dokumen dan bukti dalam kes liwat ini turut di tuntut oleh Anwar Brahim. Mahkamah telah memberikan salinan bukti yang telah di pohon oleh Anwar Brahim melainkan:

Rakaman ASAL CCTV lokasi Kondo tempat berlakunya jenayah Liwat ini.
DNA ASAL dalam kes Liwat ini.
Senarai Saksi Saksi daam Kes Liwat Ini.


Segala dokumen yang lain berserta salinan CCTV dan Laporan DNA juga telah di berikan oleh pihak Pendakwaraya kepada para peguam Anwar Brahim yang 12 orang kesemuanya. Namun Anwar Brahim tetap juga melengahkan perbicaraan kes Liwat ini dan akhir sekali Anwar Brahim telah memohon kepada Mahkamah untuk MenGUGUR kan Kes Liwat ini sebelum perbicaraan berjalan.


Mahkamah sebelum ini telah menolak rayuan dari Anwar untuk menGUGUR kan kes sebelum perbicaraan dan telah menetapkan 25hb Jan 20010 bagi kes liwat ini berjalan. Namun ada juga desas desus yang mana telah mengatakan Anwar akan cuba sekali lagi menangguhkan kes liwat nya pada 25 Jan ini atas alasan Rayuan yang masih lagi di dalam proses Mahkamah.


Kita rakyat Malaysia pastinya akan menunggu dengan debaran bilakah kes Liwat yang membabitkan Anwar Brahim dan mangsa Liwat nya Saiful bukhari akan berjalan. Kita juga pastinya tidak sabar untuk melihat Rakaman CCTV yang mana telah di pohon oleh Anwar Brahim dan para peguamnya.


Untuk makluman, Ketua Peguam Anwar sebelum ini adalah Sulaiman Abdullah. Selepas mahkamah mengarahkan pihak pendakwaan menyerahkan salinan bukti dalam kes liwat ini kepada para peguam Anwar, Sulaiman Abdullah telah MENARIK DIRI secara tiba tiba. Alasan yang di berikan oleh Anwar kerana Sulaiman Abdullah mengalami masaalah BUASIR.


Apakah BUASIR penyebab Sulaiman Abdullah MENARIK diri dalam kes Liwat ini?
Sama sama kita lihat perjalanan kes liwat ini.
Psssttt...Anwar dah kecut....hu hu hu


PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Karangan GOMO

Kaldai bertopengkan manusia.

0



ANGKATAN Muda KEADILAN (AMK) mempersoal tindakan kerajaan yang tidak mengheret orang Umno-Barisan Nasional (BN) yang giat menyemarak isu kalimah ‘Allah’ dalam laman sosial facebook, sebaliknya mengkambinghitamkan seorang pelajar.

Ketuanya, Shamsul Iskandar Mohd Akin (gambar) berkata, kerajaan menutup mata kepada dalang sebenar kumpulan yang menamakan diri sebagai ‘Menentang Penggunaan Nama Allah oleh Golongan Bukan Islam’ dalam facebook.

Menyifatkan tindakan itu sebagai pendakwaan terpilih, beliau hairan kerana pengendali dan pegawai kumpulan itu, tidak diheret sama ke mahkamah.
"Kumpulan itu jelas didukung orang Umno-BN. Kenapa tidak dakwa mereka? Mengapa hanya pelajar sahaja didakwa, bagaimana pengendali laman itu?

"Maknanya, tangkapan itu untuk meredakan keadaan sahaja sedangkan pelaku sebenar yang membakar gereja terlepas begitu sahaja," katanya kepada Suara Keadilan.

Antara pentadbir kumpulan itu ialah Exco Pemuda Umno Malaysia, Tun Faisal Ismail Aziz dan Mohd Ridhuan Tee Abdullah manakala antara pegawainya ialah Datuk Mukhriz Mahathir.

FreeMalaysiaToday



Nampaknya, Ketua Angkatan Muda Keadilan ini tidak mampu untuk membezakan diantara maksud "ancaman" dan juga "bantahan" didalam isu sentimen agama yang melanda negara sekarang.

Shamsul Iskandar ini telah menyerlahkan akalnya yang pendek serta kurang cerdik didalam membuat kenyataan berkenaan isu kalimah Allah dan juga kes serangan keatas gereja diseluruh negara.

Mengapa pula Ketua AMK yang kurang akal ini mempertikaikan bantahan terhadap penggunaan kalimah Allah oleh golongan bukan islam didalam FaceBook?

Apakah menjadi kesalahan di mata Ketua Angkatan Muda Keadilan ini jika umat islam menyuarakan rasa tidak senang mereka demi untuk memperjuangkan kesucian kalimah Allah itu sendiri?

Ternyata Anwar telah melakukan kesilapan yang paling besar didalam melantik orang yang tak berotak seperti Shamsul Iskandar ini sebagai Ketua pemuda parti Keadilan.

Jika Ketua Angkatan Muda Keadilan sendiri sudah terserlah kurang cerdik seperti ini, pasti yang menjadi pencacai mengikut menyondol dibelakang Shamsul Iskandar ini penuh dengan selut sahaja didalam kepala mereka.

Inilah jadinya apabila tahu diri itu kurang berakal tetapi mahu berlagak seperti seorang yang cerdik.

Kaldai takkan berubah menjadi kuda walau bagaimana disolek sekalipun. Ia tetap akan berbunyi seperti kaldai juga.



posted by che_wan

Jumaat, 15 Januari 2010

Bila nak tubuh Fuckatan Riot nih?!!

0



Dah bertahun Pakatan Rakyat yang terdiri dari DAP,PKR dan PAS bergabung dalam arena politik tanahair ini. PRU ke 12 nampaknya usaha PAKATAN RAKYAT ini berhasil dengan memenangi banyak kerusi Parlimen dan juga DUN. Tidak juga terkecuali Tumbangnya Pulau Pinang ke tangan DAP, Kedah di tangan PAS, Selangor di Tangan PKR dan Perak di tangan DAP(Sekarang Pemerintahan Kerajaan BN). Ternyata Pakatan Rakyat ini amat ampuh sama sekali pada PRU ke 12 yang lalu.

Semenjak Parti DAP,PKR dan PAS bergabung dalam Pakatan Rakyat ini, Parti ini seakan nampak Gagah dan mampu menyaingi kerajaan Barisan Nasional yang terdiri dari parti utama UMNO,MCA,MIC dan juga lain lain parti. Selepas PRU 12 yang lalu kekuatan mereka Pakatan Rakyat ini agak ketara dengan berjaya memenangi 7 pilihanraya kecil yang di adakan.

Pada hujung tahun 2009 Pakatan Rakyat mengadakan Konvokesyen yang mana di dalam Konvoksyen ini menyatakan bahawa PAS,DAP dan PKR akan bernaung di bawah satu Parti yang di namakan PAKATAN RAKYAT. Yang mana parti ini juga mempunyai satu logo yang baru dan logo ini jugalah yang akan di gunakan oleh mereka Pakatan Rakyat dalam menghadapi pilihanraya selepas ini.

Namun sudah hampir 2 bulan, Rakyat masih menunggu apakah benar mereka pakatan PAS,DAP dan PKR telah mendaftar Pakatan Rakyat sebagaimana yang mereka janjikan kepada Rakyat pada Konvokesyen yang lalu?

Apakah Pendaftaran mereka telah di sekat oleh R.O.S.?

Benar kah mereka telah mendaftarakan nama Pakatan Rakyat ini atau mereka pimpinan Parti DAP,PKR dan PAS baru sahaja mula merangka kertas kerja mereka?

Atau kemungkinan yang lebih tepat UMNO telah mensabotaj pendaftaran mereka? ( Sah Yang Ni Depa Akan Kata)

Ini kah sebab nya pakatan PAS,DAP dan PKR masih lagi belum mendapat kelayakkan sebagai satu Parti Pakatan Rakyat? Atau pun anda semua mempunyai jawapan tersendiri dalam hal ini? Sama sama kita fikir kan dan kita renungkan.

Dari maklumat yang Sahih, selepas Konvokesyen Pakatan Rakyat berakhir. Haji Hadi telah mengadakan perbincangan dengan pimpinan parti PAS dan juga ahli yang hadir di konvokesyen itu bagi menerangkan agenda penubuhan parti Pakatan rakyat. Ramai ahli Pas yang nampaknya tidak berpuas hati dengan adanya Logo baru bagi mengantikan logo PAS yang pastinya akan di gunakan pada pilihanraya yang akan datang.

Haji Hadi dengan tenang menerangkan kepada hadirin yang hadir pada malam itu bahawa PAS tidak akan menggantikan lambang BULAN dengan mana mana logo yang lain. Malah Haji Hadi juga turut memberi jaminan bahawa PAKATAN RAKYAT tidak akan di daftarkan dan Pilihanraya yang akan datang tidak akan menggunapakai nama Pakatan Rakyat mahupun Logo Baru. PAS tetap akan menggunakan logo BULAN walau bagaimana sekalipun.

Sudah jelas dan nyata bahawa Pakatan mereka ini DAP,PAS dan PKR hanyalah satu pakatan yang ingin mendapatkan kekuasaan demi politik parti masing masing sahaja. Tidak ada agenda mereka ini yang ingin mentadbir negara dan membantu rakyat dan seterusnya memajukan Malaysia ini.

Jika benar mereka ini ikhlas dalam agenda Politik membantu Malaysia sudah pasti mereka PAS,DAP dan PKR akan mengikuti langkah UMNO yang bergabung dengan MCA,MIC dan lain lain parti di bawah satu bendera dan bernama BARISAN NASIONAL. Ini lah baru benar benar menunjukkan keikhlasan dalam menjaga Rakyat Malaysia dan bukanlah bersifat Retorik semata mata sebagaimana mereka PAS,PKR dan DAP ini.

Di harapkan kita semua jelas dalam hal ini dan memikirkan semasak masak apakah yang ada pada agenda mereka ini sebenarnya! Jika di katakan kerajaan Barisan Nasional tidak betul dalam mentadbir Malaysia ini sejak MERDEKA maka apakah bantuan dan kemajuan yang mereka capai setelah memerintah Pulau Pinang, Kedah, Selangor dan terutama Kelantan yang 20 tahun di perintah PAS.

Moga Allah menyelamatkan kerajaan Islam yang ada pada hari ini. Allah Maha Besar.

Psssttt....Menghitung hari penubuhan Pakatan rakyat atau Bubar nya Pakatan Palsu mereka ini

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Karangan GOMO

Khamis, 14 Januari 2010

Isu kalimah ‘Allah’ - Nak tunggu jadi macam ni baru nak bertindak?!!

1



Bukan kawan hendak menambahkan lagi kekeruhan yang ada, tetapi biarlah semua pihak sebagai rakyat bebilang kaum dalam Negara sedar dan menerima dengan hati terbuka mengapa tentangan begitu hebat terhadap penggunaan kalimah 'Allah' oleh Herald Catholic.

Kita perlu melihat dari segi aspek keburukannya apabila penggunaan kalimah ‘Allah’ oleh Herald Catholic dibiarkan berleluasa. Selepas kalimah Allah, mungkin akan ada puluhan lagi perkataan-perkataan yang sinonim dengan Islam akan turut diubah untuk kegunaan dalam komunikasi Kristian menggunakan Bahasa Melayu.

Semua ini didalangi oleh satu gerakan terancang Kristian yang telah puluhan tahun wujud di negara ini. Gerakan untuk mengelirukan umat Islam serta mendapat sokongan hujah-hujah yang segaja di buat oleh kepimpinan parti-parti tertentu semata-mata untuk kepentingan politik.

Kerana terlalu kemaruk hendak berkuasa, ada yang sanggup mencemarkan kalimah ‘Allah’, menjual maruah agama Islam dengan mengambil kesempatan di atas isu ini tanpa memikirkan kesanya kepada generasi-generasi umat Islam di masa akan datang.

Kawan hendak tanya kepada pemimpin-pemimpin PAS dan Melayu Islam PKR yang menyokong tuntutan gereja katholik menggunakan kalimah 'Allah'

Mampukah mereka membendung atau yakin penyelewengan akidah dikalangan umat Islam, khususnya Melayu tidak akan berlaku ?

Kawan berharap kepimpinan dan penyokong PAS, jangan angkuh dan takbur kononnya akan menegakkan sebuah Negara Islam tulen di Malaysia.

Mari kita semua, tidak kiralah sama ada penyokong UMNO, PAS atau PKR, renungi warkah dan gambar yang kawan dapat dari seorang sahabat di facebook untuk tatapan semua ;





"Subject: Bahaya mazhab Kristian yang 'mirip' Islam


Sebuah sektsa dalam agama Kristian, cara peribadatannya hampir sama dengan Islam. Sukar membezakan kristian gaya baru?

Saat Maghrib telah tiba. Belasan orang di Hotel Sahid Surabaya itu bergegas sholat. Semuanya berkopiah dan dipimpin seorang imam. Jangan keliru,mereka bukan kaum Muslimin yang sedang menunaikan kewajiban sholat Mahgrib. Mereka adalah jamaah Kristian Ortodok, sebuah sektsa dalam agama Kristian.

Boleh jadi, orang awam akan terkeliru sebab , sektsa ini memang sangat mirip Islam.

Bukan saja asalnya serumpun, Timur Tengah, tapi juga ritual dan tatacara peribadatannya nyaris sama. Tengoklah saat mereka sholat. Selain berkopiah dan dipimpin seorang imam, bila berjamaah juga memakai bahasa Arab. Rukun sholatnya pun hampir sama. Ada ruku' dan sujud..

Bezanya, bila kaum Muslimin diwajibkan sholat 5 kali sehari, penganut Kristian ortodok lebih banyak lagi, 7 kali sehari setiap 3 jam; masing masing dua rakaat. Mereka menyebutnya:sa'atul awwal (fajar/shubuh), sa'atuts tsalis (dhuha), sa'atus sadis (dhuhur), sa'atut tis'ah (ashar), sa'atul ghurub (maghrib), sa'atun naum (Isya'), dan sa'atul layl (tengah malam).

Hal yang sama juga pada amalan puasa. Puasa wajib bagi orang Islam dilakukan selama sebulan dalam setahun, dikenal dengan shaumu ramadhan. Sedang pada Kristian ortodok disebut shaumil kabir (puasa 40hari berturut-turut) yang dilakukan sekitar bulan April. Jika dalam Islam ada puasa sunah Isnin - Kamis, pada kristian ortodok dilakukan pada Rabu dan Juma'at, dalam rangka mengenang kesengsaraan Kristus.

Selain sholat dan puasa, jamaah Kristian ortodok juga mengenal zakat. Zakat, dalam ajaran Kristian ortodok, adalah satu persepuluh dari pendapatan.

Gambar2 ajaran kristian ortodok yg mungkin anda keliru.... jadi berhati2 laaaa kita tentang ajaran kristian ortodok... hebah kan laaa pada kawan2 kiter...Yang pasti........... ini bukan ayat al-Quran.....

Semoga kita semua berhati2..... jangan sampai terbeli.....dan digantung di rumah kita.

Sebarkanlah supaya semua teman2 kita maklum.Tolong Baca. Jangan biarkan kita di perbodohkan oleh org2 KAFIR..............

Perhatian Kalu ternampak penghujungnya ditulis “Surah Injilu Matay” terus reject"


Kesimpulannya, inilah salah satu sebab, mengapa kepimpinan, penyokong UMNO dan lain-lain kumpulan NGO’S menentang penggunaan kalimah ‘Allah’ oleh majalah gereja katholik Herald. Kekeliruan seperti inilah yang kita bimbang akan berlaku di Malaysia kalau tidak dibendung dari sekarang……….

Perlu di ingatkan, usaha-usaha pihak tertentu untuk mengelirukan umat Islam bukan setakat penggunaan kalaimah ‘Allah”, ada yang telah menterjemahkan Kitab Bible sebagai al-Kitab, al-Quran diterjemahkan sebagai Bacaan dan mencipta Qur’an baru Furqaanul Haq terbitan dari Amerika Syarikat.

Perlu diingat juga, walau pun Tanah Melayu pernah di jajah lebih 400 tahun, pendakwah Kristian selama beratus tahun juga cuba membawa dakwah mereka kepada orang Melayu Islam tidak tercapai sebagaimana yang berlaku di Filipina, Indonesia.

Adalah tidak mustahil mengapa kalau dikatakan inilah sebahagian yang menjadi punca-punca mengapa golongan tertentu pendakyah Kristian hendak memiripkan Kristian kepada Islam.

Kawan yakin dan pasti tindakan segelintir pendakyah Kristian seperti ini tidak akan mencapai kejayaan seandainya orang Melayu Islam di Malaysia bersatu hati dan bersungguh-sungguh menentang agenda jahat ini.

Kalau hari ini kita gagal mempertahankan penggunaan kalimah ‘Allah’ oleh golongan bukan Islam, kita akan lihat lebih banyak perkataan yang unik dengan Islam akan turut digunakan oleh gerakan-gerakan pendakyah Kristian yang sentiasa berniat untuk menyelewengkan akidah umat Islam dalam Negara.

Buang dulu kepentingan parti, ketepikan dulu hasrat hendak berkuasa, mari kita sama-sama mengekangnya dengan cara aman, cara damai agar semua pihak, sama ada penganut Islam dan bukan Islam benar-benar faham. Kekalkan keharmonian Negara Malaysia tercinta ini...

YangGambi

Apa yang dikatakan DSAI adalah persepsi masyarakat Malaysia?

0



KUALA LUMPUR, 13 Jan: PAS amat kesal dengan kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang mengugut akan mengambil tindakan kepada Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana mendakwa kerajaan Barisan Nasional (BN) gagal membendung gejala serangan ke atas gereja dan menuduh Umno sebagai dalang sebenar di dalam perkara itu.

Menurut Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad, apa yang dikatakan oleh Anwar itu adalah persepsi masyarakat Malaysia pada masa ini dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) sewajarnya mengambil kenyataan itu sebagai satu teguran.[Berita Penuh di sini]

Persoalan:

1.Sejak bilakah masyarakat Malaysia menyerahkan presepsi mereka kepada DSAI?. Ustaz Idris Ahmad ini dah rujuk dan mintak izin kee dari TGNA bercakap benda yang dia tak yakin kebenarannya? Tak berdosakah buat gitu Tuan Ustaz? (saya tanya soalan)

2.Tak cukup waras kee pemikiran Rakyat Malaysia sehingga tidak dapat membezakan antara "teguran" dengan fitnah, cemuhan dan tuduhan melulu?
3.Bila pula DSAI mendapat kelayakan sebagi "penasihat" kepada Kementerian Dalam Negeri?

4.Adakah para demonstrasi ISA, Bersih, dan PPSMI berdemonstrasi di dalam kawasan Mesjid atau Di Jalanraya? Adakah pihak penganjur demonstrasi ISA, Bersih dan PPSMI telah berunding dengan KDN secara diplomasi sebelum mereka berdemonstrasi?
5.Apa sebenarnya yang dilakukan DSAI untuk membendung serangan ke atas Gereja ini? Kenduri kendara atau jamuan makan sebagai tanda terima kasih kepada Herald?

6.Dalam berpolitik pun, kebenaran masih perlu diletakkan di mahkotanya untuk diterima rakyat sebagai kebenaran. Jika kita mengungkapkan sesuatu perkataan semata-mata kerana keghairan politik dan mengenepikan kebenarannya, biar apapun rupa bentuk kita kesalahan pasti ada hukumannya. ENOUGH IS ENOUGH. Rakyat Malaysia kini perlu menuntut hak untuk "Pemimpin, walau apapun idelogi politik yang di anuti, PAS, UMNO, PKR , (I don't know abt DAP) bertindak seperti yang diucapkannya. BUKAN lagi menyokong melulu".

SATU PERKARA YANG PERLU KITA INGAT IALAH KEMENTERIAN DALAM NEGERI MELARANG PENGGUNAAN PERKATAAN ALLAH DALAM PENERBITAN MAJALLAH MINGGUAN HERALD. TAK PERLU TANYA SIAPA YANG MENYOKONG. SATU MALAYSIA TAHU DAN DUNIA TAHU. Logikkah KDN dan kerajaan dituduh sebagai DALANG?

by SenjaLiza

Selasa, 12 Januari 2010

Blogger celaka dibaling kapak terbang

0




Lagi berita panas di negeri wali selipar apabila blogger terkenal iaitu Kickdefella yang sering mendedahkan penyelewengan kerajaan negeri dan menantu kesayangan dalam PMBK diancam kapak terbang malam tadi sehingga menyebabkan cermin belakang keretanya Nissan X Trail pecah .Siapa yang baling kapak ini ?? Orang UMNO jg ke ??

Menurut sumber dari blognya hari ini , ada seorang ahli politik berpengaruh mencari beliau dan mengugut untuk memukulnya jika terus menulis isu negatif mengenai keluarga Menteri Besar Kelantan dan sebuah syarikat swasta .

Ini lah hint utama siapa dalang yang membuat kerja ala mafia ini kepada Kickdefela . Pastinya orang yang buat kerja ini marah dan panas apabila blogger yang ditendang dari pejabat PMBK ini terus menulis tentang penyelewangan dalam PMBK dan tentu terpalit kepada keluaga MB Kelantan . Ini terbukti budaya ganas dan samseng hanya ada di dalam PAS dan PKR ...

baca juga kisah Arif Fahmi guna duit rakyat beli kek untuk diri sendiri dan bapa mertuanya...Rasuah Kek hari Raya Kerabat Nick Ajis ->


RASUAH KEK RAYA: SATU UNTUK KAU - SATU UNTUK AKU

1. INI APA PULAK BALA YANG SEDANG MENIMPA SAHABAT KITA NIK AZIZ???

Alwi dakwa bukti baru penyelewengan PMBK

KOTA BHARU - Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) sekali lagi menjadi tumpuan apabila ada pihak yang mendakwa berlakunya salah guna kuasa dalam pembelian kek untuk Hari Raya Aidilfitri diberikan kepada Menteri Besar dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) PMBK.

Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Kelantan, Datuk Md Alwi Che Ahmad berkata, beliau mempunyai bukti resit pembelian kek seberat 10 kilogram setiap enam biji kek, bernilai RM650 sebiji kek, yang diberikan kepada enam pihak termasuk Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Abdul Ariffahmi Abdul Rahman.

“Apa yang dikesalkan ialah kek itu diluluskan oleh CEO PMBK sendiri untuk dirinya dan bapa mentuanya, Nik Abdul Aziz.

“Ini satu salah guna kuasa dan penyelewengan menggunakan wang PMBK untuk membeli kek sempena hari raya bagi kepentingan sendiri. Walaupun ianya satu perkara kecil tetapi rasuah tetap rasuah,”

2. IKUT KATA ORANG TUA-TUA DAHULU... SEDIKIT SEDIKIT LAMA LAMA JADI BUKIT... MACAM ITULAH DALAM KEPIMPINAN PAS KELANTAN YANG TELAH BANYAK TERBONGKAR KEMUNGKARAN MEREKA...

3. GUNA DUIT RAKYAT UNTUK MEMBELI KEK RAYA BAGI DIRI SENDIRI DAN BAPA MENTUANYA ADALAH SATU TINDAKAN YANG AMAT JIJIK SEKALI TAPI DIHALALKAN OLEH PEMIMPIN AGUNG PAS NIK AZIZ...

4. KALAU BEGINILAH SIKAP MEREKA MAKA JANGALAH NAK DICUNGKIL KESILAPAN ORANG LAIN KALAU PANTAT SENDIRI BERBAU BUSUK...

5. ADAKAH NANTI AKAN ADA KEYANTAAN DARI PEMIMPIN PAS YANG MENGATAKAN KES RASUAH KEK RAYA INI ADALAH ANGKARA UMNO...???

6. MUNGKIN TIDAK MUSTAHIL IANYA AKAN TERJADI SEBAB PAS MEMAG CEKAP MENGALIH KESILAPAN MEREKA KEPADA PIHAK LAIN...

SALAM

Posted by Tungaklangit

Allah hak umat muslim - Dr Siddiq Fadzil

0



By aidc editor

KUALA LUMPUR - Sejarah membuktikan bahawa kalimah Allah adalah hak Melayu-Muslim di negara ini kerana definisi kalimah tersebut mempunyai makna yang bersepadu dari segi tauhid, menolak syirik dan sekaligus menafikan fahaman trinity (tidak beranak dan tidak diperanakkan).


Dato' Dr Siddiq Fadzil, Presiden Wadah Pencerdasan Umat Malaysia (WADAH) berkata bagi umat Islam, Allah adalah segala-gala. Lafaz pertama keislaman mereka adalah kesaksian tentang hakikat ketiadaan tuhan selain Allah (Yang Maha Esa).

"Sikap berkeras pihak Kristian mahu menggunakan kalimah Allah bukan setakat menimbulkan tanda tanya, malah mengguris perasaan sebahagian besar umat Melayu-Muslim di negara ini", katanya dalam kenyataan di laman web rasmi WADAH (www.wadah.org.my).

"Sejak ratusan tahun, tanpa memakai nama Allah, para penganut Kristian dapat mengamalkan agama mereka dengan aman, jadi kenapa baru sekarang isu ini diperjuangkan secara provokatif", katanya lagi.

Dr Siddiq Fadzil yang juga merupakan bekas Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) berharap isu ini dapat diselesaikan secara bijaksana dalam masa terdekat. Katanya lagi jika semakin lama isu ini dipolemikkan, dibimbangi ia akan menimbulkan pelbagai implikasi lain.

Menurutnya lagi isu kalimah Allah ini dibimbangi akan membangkitkan sentimen silam semasa zaman penjajahan apabila Stamford Raffles berusaha bersungguh-sungguh untuk menterjemahkan Bible ke dalam Bahasa Melayu.

Bukan setakat usaha itu gagal, tetapi umat Melayu-Islam di negara ini memandang prejudis kepada penjajah kerana menganggap usaha itu sebagai agenda Kristianisasi, malah Adullah Munsyi yang terlibat dalam penterjemahan itu turut mendapat ejekan sebagai "Abdullah Paderi".

"Sepatutnya peristiwa silam tidak lagi berlaku dalam masyarakat hari ini dan mesti terima hakikat bahawa realiti sejarah dan budaya Malaysia memang tidak memungkinkan pemakaian kalimat Allah di luar konteks keislaman", katanya.

Khamis, 7 Januari 2010

KONTROVERSI KEGUNAAAN KALIMAH "ALLAH"

3


By Dr. Mahathir Mohamad

1. Ingin saya terangkan secara lebih terperinci pendapat saya berkenaan kegunaan kalimah "Allah" untuk agama yang bukan Islam.

2. Sebenarnya kontroversi ini bermula di waktu saya masih Perdana Menteri. Pendapat Kabinet pada masa itu ialah kegunaannya dalam kitab Injil adalah perkara yang sensitif. Perkara yang sensitif seperti ini tidak boleh diselesaikan dengan hanya merujuk kepada undang-undang.

3. Sebagai perbandingan agak mudah dirujukkan perkataan "kaum pendatang" kepada mahkamah, Tetapi ia adalah sesuatu yang sensitif yang tidak dapat diselesaikan oleh undang-undang.

4. Penyelesaian kontroversi berkenaan kalimah "Allah" juga tidak boleh dicapai dengan membuat rayuan kepada mahkamah rayuan. Undang-undang tidak mengambilkira soal sensitif atau tidaknya sesuatu, soal mencetuskan ketegangan dan permusuhan antara penganut-penganut agama yang berlainan. Undang-undang mengutamakan maksud undang-undang sahaja.

5. Sebenarnya kalimah "Allah" tidak terdapat dalam kitab Taurat atau Talmud Hebrew atau kitab Injil Kristian dalam bahasa Latin, Greek atau bahasa-bahasa Eropah. Nama bagi Tuhan dalam bahasa yahudi ialah "Yahweh", yang diterjemahkan kepada bahasa Inggeris sebagai "Jehovah".

6. Dalam kitab Injil, Jesus (Isa) dan God adalah sama. Tidak ada kalimah Allah dalam kitab Injil dalam bahasa-bahasa yang disebut di atas.

7. Dalam usaha menerangkan agama Kristian di kalangan orang Islam atau masyarakat yang mahir dengan agama Islam, perkataan God diterjemah kepada "Allah" supaya mudah difaham oleh pendengar.

8. Mungkin juga kalimah "Allah" dapat menyamakan agama Kristian dengan agama Islam kerana menyembah Tuhan yang sama. Dengan ini penerimaan agama Kristian oleh orang Islam boleh jadi lebih mudah. Terjemahan ini salah. Sepatutnya perkataan "Tuhan" digunakan untuk God.

9. Tetapi dalam agama Kristian terdapat konsep "Trinity" yang mana terdapat "God the Father, God the Son and the Holy Ghost". Jika dalam bahasa Melayu terdapat dalam kitab Injil atau syarahan berkenaan "Allah sebagai Bapak, Allah sebagai Anak dan Roh yang Suci", maka tentulah ini akan ditentang oleh orang Islam. Dalam Islam Allah tidak ada bapak, tidak ada anak. Ia tidak dilahirkan dan Ia tidak melahirkan sesiapa. Allah hanya satu. Ia tidak boleh disekutu dengan sesiapa.

10. Di Amerika Syarikat, orang Kristian yang sudah tidak teguh iman biasa berkata dan menulis, "God is dead". Apakah perasaan orang Islam apabila ini diganti denagn "Allah is dead"?

11. Di Semenanjung Malaysia kita tidak pernah mendengar orang Kristian menggunakan kalimah "Allah" apabila bercakap berkenaan God dalam bahasa Melayu. Kenapa pula kita sekarang akan mengguna kalimah ini?

12. Saya harap pihak Kerajaan berhati-hati dalam perkara ini supaya negara berbilang agama yang aman ini tidak menjadi tegang dan tidak stabil secara berterusan.

Wallahua'lam.

Selasa, 5 Januari 2010

Raja Petra hanya pandai propaganda tetapi pengecut!

0





RAJA Petra Raja Kamarudin akan terus menjadi buruan polis walau di mana beliau berada. Pengendali laman web Malaysia Today yang menghilangkan diri sejak lapan bulan lalu itu mesti dibawa pulang untuk menjalani tuduhan di mahkamah.

Perkara ini adalah suatu tindakan yang wajib dilaksanakan. Raja Petra tidak boleh dibiar bebas membuat tuduhan yang menjejaskan nama baik individu dan negara.

Apa yang paling kita bimbangkan ialah perbuatannya menyebar dakyah dan membuat propaganda menghasut rakyat supaya membenci pemimpin tertinggi negara.

Bagaimana seorang yang berketurunan raja tergamak menggesa rakyat menghapuskan sistem beraja dan membentuk republik yang ditulisnya di dalam Malaysian Today.

Di dalam Go Malaysian (gomalaysian.blogspot.com) Raja Petra menulis, negara memerlukan sekurang-kurangnya satu atau dua generasi lagi sebelum orang Melayu berasa selesa untuk berbincang tentang penghapusan sistem beraja dan mengubah Malaysia menjadi sebuah republik.

Katanya, ini pasti akan berlaku kerana sistem beraja termasuk raja berperlembagaan adalah sistem yang sudah ketinggalan zaman.

Perbuatan tidak sayangkan bangsa Melayu itu adalah hak Raja Petra tetapi ia tidak boleh menghasut orang lain supaya membenci sistem beraja di Malaysia.

Seperti biasa, lelaki yang kuat bermain dengan propaganda itu tidak bertanggungjawab sebaliknya pengecut.

Sampai sekarang beliau tidak menghormati undang-undang. Sampai bila orang buruan dan pelarian ini mahu bersembunyi.

Tidak usah percaya kepada orang ini, beliau tidak memegang kata-katanya sendiri tentang ketelusan dan kebebasan bersuara serta memegang prinsip mencari keadilan.

Jika Raja Petra orang yang benar, tidak perlu beliau cabut lari daripada berhadapan dengan sistem keadilan negara ini.

Kalau tuduhannya terhadap isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor bukan bersifat hasutan atau fitnah, maka dia perlu ke muka pengadilan membuktikan dirinya adalah benar.

Sebaliknya, apa yang dilakukan oleh Raja Petra ialah menghilangkan diri selepas dua waran tangkap dikeluarkan terhadapnya kerana gagal hadir ke mahkamah pada 23 April dan 23 Mei 2009 lalu bagi perbicaraan menerbitkan artikel berbaur hasutan dan memfitnah isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Selain Rosmah, Raja Petra didakwa memfitnah pengawal pengiring isteri Perdana Menteri itu, Leftenan Kolonel Abdul Aziz Buyong dan isterinya, Leftenan Kolonel Norhayati Hassan.

Kita menaruh keyakinan pihak polis Malaysia tidak akan menghentikan usaha mengesan Raja Petra selagi waran penahanannya masih ada.

Raja Petra kini adalah seorang pelarian memandangkan semua dokumen termasuk pasportnya dirampas selepas beliau disahkan muflis.

Hakikatnya Raja Petra adalah orang yang terdesak. Dan kita boleh memahami kenapa beliau melarikan diri. Ini adalah kerana Raja Petra sendiri menunjukkan dirinya telah melakukan perkara yang tidak betul dan melanggar undang-undang.

Kita akan lihat dan menunggu sampai bila Raja Petra hendak melarikan diri. Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya akan jatuh ke tanah juga.

Wasabi Oyabun

Dicatat oleh oyabun

Kisah SINGAPURA TERDESAK...

0



Di angkat dari Hussin Lempoyang.


Pasti ramai di antara kita merindui zaman Dr Mahathir yang tak pernah kasi muka pada Singapura.

Ini ada satu cerita bagaimana Lee Kuan Yew dikenakan Dr Mahathir semasa kedua-dua mereka Perdana Menteri.

Ada satu masa Lee Kuan Yew dikejutkan oleh bunyi talipon pada pukul 4 pagi. Dia angkat talipon dan dengar Menteri Kesihatannya menalipon.

Cakap omputih skit. Taulah Singapura ni pisang; kuning diluar omputih di dalam.

"Sir, it's the Minister of Health here. Sorry to bother you at this hour but there is an emergency! I've just received word that the Durex factory in Bukit Timah has been burnt to the ground. It is estimated that the entire Singapore supply of condoms will be gone by the end of the week."

Rupanya kilang kondom di Bukit Timah terbakar dan Singapura akan kehabisan kondom. Mereka takut ini akan menyebabkan kenaikkan kadar penduduk.

Lee Kuan Yew terkejut, "What a disaster! The economy will never be able to cope with all those unwanted babies - we'll be ruined! We're going to have to ship some condoms in from abroad..."

Mereka mahu impot segera kondom.

Menteri tersebut bertanya, "Indonesia?"

Lee Kuan Yew tak mahu, "No chance! The tabloids will have a field day on this one!"

Dia tak mahu pasal malu.

Menteri bertanya lagi, "What about Malaysia?"

Lee Kuan Yew agak selesa tapi perangai kiasu tak mahu kalah tidak boleh buang.

"Maybe ... but we don't want them to know that we are stuck. Call their Prime Minister to tell him we need one million condoms; coloured white and red; ten inches long and eight inches thick! That way they'll know how big we really are!"

Tak mahu kalah. Macam Cina Singapura punya jaguh-jaguh.

Kesian Menteri tersebut kena panggil Dr Mahathir. Nasib dia sedia menolong puak-puak kiasu ini yang sedang dalam keadaan terdesak.

Tiga hari kemudian, satu penerbangan sampaikan ke lapangan terbang Changi penuh dengan kotal-kotak. Lee Kuan Yew begitu lega lalu dia sendiri berlari mendapatkan kotak-kotak untuk dibuka segera.

Terdapat dalam kotak kondom-kondom seperti yang dipesan. Panjang 10 inci, lebar 8 inci, dan berwarna merah dan putih.

Lee Kuan Yew sedar pada setiap kondom itu ada tulisan kecil. Diambil cermin mata bacanya. Tertulis:



MADE IN MALAYSIA
SIZE: SMALL


Wow! Hanya Dr Mahathir yang cekap boleh jual Singapura.