Selasa, 29 Disember 2009

PAS bukan untuk semua, PAS untuk N.ajis dan family sahaja

0



Aku baru mendapat tahu yang Setpolnya Anual Bakri dan Press Sec MB Kelantan atau wali selipar si N.ajis ni akan dipecat! Kedua-dua mereka adalah orang kanan Husam Musa. Husam seperti yang ramai ketahui, dia telah meletakkan ramai orang-orang dia di dalam pejabat MB Kelantan, ingat Kickdefella?

Bilamana berlakunya begini maka sejarah dalam PAS berulang lagi, suatu masa dulu Parti ajaran setan ni pernah di jadikan Parti Asri Sekeluarga dan sekarang sudah pun bertukar menjadi Parti Aziz Sekeluarga! Kenapa aku cakap macam tu?

Sebabnya ialah mudah saja, kita lihat menantunya Ariffahmi(kata nak resign tapi masih dok ada kat situ) berada di PMBK, Nik Amalaina pula di SEDC, manakala seorang lagi anak N.ajis berada di dalam Majlis Perbandaran Kota Bahru.

Maknanya semua anak-beranaknya ada jawatan dalam kerajaan negeri! Berpangkat besar pulak tu, zaman PAS menjadi Parti Asri Sekeluarga, beliau telah diserang oleh pelbagai pihak dan tiada siapa pun yang mempertahankannya, sama juga dengan kes N.ajis ni takde sapa pun 'defend' dia melainkan Nik Amalina dan Nik Abduh je.

Husam pun tak membela si Wali Selipar bernama N.ajis ni maka setelah dia tengok Husam tak nak defend dia maka N.ajis sudah memeulakan pembersihan dalam Parti Aziz Sekeluarga sekarang ni, esok HUSAM MUSA AKAN MELETAKKAN JAWATANNYA!

Bila ini berlaku maka, N.ajis si Wali Selipar telah pun membuktikan yang PAS adalah Parti Aziz Sekeluarga, kegilaan N.ajis semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini, sikap DIKTATOR yang ada padanya telah mula kelihatan!

Asal ada saja suara yang bangkit dan menentang dia maka dia akan cantas kesemuanya, ramai yang telah menjadi mangsa si wali selipar ini, Hadi, Nasha, Hassan dan terbaru adalah orang kesayangan dia sendiri si husam Musa, nampaknya betul kata pepatah Inggeris, 'blood is thicker than water'

Segala pembodekan dan penjilatan Husam menjadi sia-sia bila Najis lebih utamakan kaum keluarganya sendiri, baru-baru ini Husam juga telah mengatakan pendiriannya bahawa keluarga dan parti tak boleh dicampurkan, akhirnya statement ini memakan dirinya sendiri!

Sedang aku membuat posting ini, aku terdengar N,ajis berkata, 'CELAKA SUNGGUH, CELAKA, CELAKA BETUL" blog-blog yang membuat cerita pasal kerajaan keluarganya, wah marah betul Mur Shit Dol Am ni ya? Memang la N,ajis kebenaran memang pahit untuk ditelan kan?

Ceh! N.ajis nak cover line katanya kontrak mereka habis bukan kena buang, hoi orang tua kutuk si penyesat umat, tak renew kontrak dan kena pecat sama la menging! Kau ni memang bebal la N.ajis! Kau ni tak layak jadi MB pun, bodohlah orang yang menyokong si Wali Selipar bingai ni!

WAHAI N.AJIS KAU SUDAH MENUKARKAN PARTI AJARAN SETAN INI MENJADI PARTI AZIZ SEKELUARGA, JANGAN LA KAU MENAFIKAN HAL INI WAHAI MANUSIA YANG HIPOKRIT HOI!

Eleh, kita masih ingat lagi Najis, zaman Asri dulu kau dan arwah Fadhil Nor la bersuara lantang menentang Asri sebab dah menjadikan PAS parti kelurganya bukan? Hari ini kau sendiri sudah menjadikan parti ini sebagai parti keluarga kau sendiri! INilah namanya kata dulang paku serpih, kata kat orang kau lagi lebih! Pirrraahhh N.ajis!

Kita akan terus membongkarkan segala kejahatan kau, dan esok pembaca sekalian kita nantikan perletakan jawatan Husam!

N.ajis sudah panas!!!

Hari ini N.ajis telah menjadi PARIA!

Posted by House PK

RUMAH BEKAS ( ? ) KETUA PENERANGAN PAS KELANTAN DIKEPUNG BAPA MERTUA ? TAK APA MEREKA LEBIH ISLAM !

0



Utusan Malaysia
28 Dis 2009


Kediaman Dr. Rosli dikepung

KOTA BHARU 28 Dis. - Kediaman bekas Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas Kelantan, Dr. Rosli Allani Abdull Kadir, 35, di sini 'dikepung' oleh keluarga isteri keduanya sejak petang tadi kerana didakwa ingkar perintah Mahkamah Tinggi Syariah di sini.

Tindakan bapa mertuanya, Mohd. Noor Che Man, 58, bersama kira-kira 20 anggota keluarga dan rakannya yang mengejutkan penduduk di situ dibuat atas alasan Rosli tidak mempedulikan arahan agar mereka tinggal berasingan buat sementara. Berita lanjut...

**********************************************************************************

Penghuni Gua : Rumah ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS di kepung? Sebelum ni cakap banyak sangat mengenai islam dan ke syumulannya.


2. Orang semuanya tidak betul dan tidak islam dan kita semua ini dikafirkan oleh kumpulan dia ni.


3. Mungkin arahan dan perintah mahkamah itu tidak islam sebab itu tidak perlu di patuhi.


4. Merekakan islam dan lebih islam dari yang lain. Kita ni siapalah. Syurga dah tentu dan dijamin kepada Dr ini dan puaknya. Biarkanlah. Tindakannya mengikut islam kan. Jadi jangan tegur-tegur, nanti kita akan dikafirkannya.


5. Apa pandangan ulama PAS dengan nikah yang meragukan ini dan pelanggaran perintah mahkamah ini oleh pemimpin anda. Tak bersuara sepatah pun anda kepada pemimpin ini. Pemimpin islam mesti menegurnya walaupun itu pemimpin mereka. Dalam hal inii, di mana PAS? Islam untuk semua?


6. Boleh jalanlah. Cakap tak serupa bikin. Cakap aje berdegar semuanya. Punggung penuh dengan najis. Sebab itu jenis yang pandai bercakap dan berdegar-berdegar-degar cakapnya dan boleh meleleh air lior kita mendengarnya semuanya jenis tak guna. Itu aje boleh cakap. Hampehh.

Posted by Arif Omar

Khamis, 24 Disember 2009

Mat Sabu Al-Buaya kaki merapu...

0



Mohamad Sabu atau gelaran manja orang PAS ‘Abang Mat’ memang seorang individu yang suka cakap merapu dan kaki kelentong Nak buat macam mana, dia dilahirkan begitu. Satu Malaya dah kenal siapa Abang Mat ni. Sebab apabila dia buat show, memang full house, berebut-rebut orang nak dengar. Orang nak dengar bukan apa, tapi nak dengar persembahan badut PAS yang profesional ni. Tapi satu benda dia tak kelentong ialah pasal Pak Syeikh Anwar suatu ketika dulu. Perkara ni memang dia dapat beri gambaran yang tepat tentang peragai luar tabie Pak Syeikh Anwar. Kalau nak, bolehlah tempah dia awal-awal suruh cerita semula kisah tu. Tapi nak kena bayar le sikit.

Dalam ruangan SerakahDaily (sini), Abang Mat kata Umno dan BN sudah tidak sesuai lagi untuk meneruskan pemerintahan mereka dalam negara ini. Katanya lagi dengan pemerintahan Umno dan BN rakyat bukan saja menjadi mangsa kepada bentuk pemerintahan yang tidak adil dilaksanakan oleh mereka malah amalan korupsi yang sekian lama diperdebatkan oleh rakyat tidak menjadi satu perkara yang pelik kepada mereka. Memang kenyataan yang amat melucukan.

Orang ramai yang hadir dalam ceramah tu mungkin akan berasa kagum dengan kritikan-kritikan pedas Abang Mat Klentong. Tetapi jika mereka semua tahu mengenai sejarah hitam Mat Sabu, mereka akan tentu ketawa besar punya, sebab Mat Sabu sendiri bukan seorang benar-benar bersih dan amanah. Jika kita meneliti keperibadian dan sejarah hitam Mat Sabu, kenyataan yang dihamburkan sebenarnya menempelak dirinya sendiri.

Tak kan dah lupa kot tentang sejarah dulu tu Abang Mat!

Dicatat oleh YEOP PARIT

Khamis, 17 Disember 2009

Pas mahu memimpin Fuckatan Riot?

0



"Marilah kita sama-sama mengorak langkah untuk terus mara dengan memimpin rakyat dan negara ke arah perubahan yang hakiki menerusi tema muktamar kali ini iaitu, Islam memimpin perubahan. Pas ingin memimpin perubahan dengan membawa satu gagasan politik Islam yang akan menyatukan kaum di Malaysia ini dengan keadilan sejagat."

Kata-kata ini dilafazkan oleh Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika menyampaikan ucapan dasar di Muktamar Tahunan Pas Kali Ke-55 di Stadium Malawati, Shah Alam pada Jun lalu.

Berdasarkan kepada ucapan ini, Pas mempunyai matlamat tersendiri iaitu ingin menjadi parti utama di pentas politik nasional.

Tetapi semua impian Pas itu hanya akan menjadi sekadar impian jika Konvensyen Pakatan Pembangkang pada Sabtu ini merealisasikan matlamat pakatan itu mewujudkan satu landasan gabungan parti yang mutlak bagi menentang Barisan Nasional (BN). Ia bermakna PKR, DAP dan Pas akan bertanding dalam pilihan raya dengan satu lambang dan satu manifesto.

Kalaulah kewujudan gabungan satu parti itu menjadi kenyataan maka impian Pas untuk mencapai matlamat 'Islam memimpin perubahan' seperti mana dilaungkan oleh Abdul Hadi hanya akan tinggal impian semata-mata.

Ia kerana PKR dan DAP sudah pasti tidak akan membenarkan matlamat Pas itu berlaku. Mana mungkin PKR yang memperjuangkan ideologi keadilan untuk semua manakala DAP dengan konsep Malaysian-Malaysia akan membuka laluan kepada Pas menjadi parti utama yang memimpin.

Mungkin Pas boleh berbuat demikian jika secara tersendiri memiliki kerusi Parlimen lebih banyak daripada kedua-dua parti itu. Tetapi persoalannya jika sudah bergabung dalam satu parti, apakah Pas masih mempunyai kuasa mutlak untuk membuat keputusan? Apakah benar PKR akan mengizinkan Pas memilih kerusi yang ia mahukan? Atau DAP akan merelakan Pas bertanding lebih banyak kerusi berbanding mereka?

Atas sebab itulah, konvensyen tersebut tidak boleh dipandang ringan oleh kepimpinan dan penyokong Pas. Mungkin mereka berasa bangga kerana mampu menyertai konvensyen yang pertama kali menunjukkan perpaduan antara semua parti pembangkang tetapi Pas harus ingat bahawa di dalamnya juga mengandungi pelbagai taktik dan manuver politik yang sudah disediakan oleh PKR dan DAP.

Oleh itu sebarang keputusan atau persetujuan yang hendak diberikan dalam konvensyen berkenaan terutamanya melibatkan penubuhan satu parti haruslah berteraskan kepada prinsip ia tidak akan menguburkan dasar perjuangan asal Pas.

Untuk rekod Fasal 3 Perlembagaan Pas menegaskan, dasar Pas adalah Islam, Fasal 4 menyatakan seruan Pas adalah Allahuakbar. Fasal 5 pula menegakkan bahawa tujuan (matlamat) perjuangan Pas ialah memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredaan Allah dan mempertahankan kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara.

Persoalannya apakah akan berlaku kepada fasal-fasal ini jika Pas bersetuju bersama-sama dengan PKR dan DAP untuk mengibarkan panji-panji satu parti hanya semata-mata untuk menumbangkan BN? Inilah antara implikasi yang harus difikirkan oleh Pas dengan semasak-masaknya.

Mereka tidak harus terlalu ghairah mahukan kuasa politik bersama-sama dengan PKR dan DAP sehingga akhirnya terpaksa mengorbankan dasar perjuangan parti itu. Entah untuk ke berapa kalinya, Pas harus diperingatkan bahawa mereka bukanlah sebuah parti yang 'melukut di tepi gantang'.

Pas mempunyai kekuatan dan kemampuan sendiri dan ia sudah dibuktikan dalam pilihan raya-pilihan raya yang disertainya sejak penubuhannya pada tahun 1951.

Selama ini Pas sudah membuktikan bahawa mereka boleh hidup tanpa PKR dan DAP tetapi kedua-dua parti itu terutamanya PKR belum tentu mampu hidup tanpa Pas. Berbanding Pas, kedua-dua parti tersebut lebih memerlukan Pas.

Ia kerana Pas adalah sebuah parti politik yang mempunyai kredibiliti dan karisma yang tersendiri. Atas sebab itulah suatu ketika Abdul Hadi mampu menjadi Ketua Pembangkang di Parlimen dan dari semasa ke semasa terus melebarkan pengaruhnya di negeri-negeri.

Lebih daripada itu dengan berjuang sendiri dalam pilihan raya, Pas dilihat mempunyai 'advantage' dan menjadi alternatif di kawasan-kawasan majoriti pengundi Melayu bila mana BN meletakkan calon bukan Melayu. Tetapi soalnya, kalaulah mereka bergabung, adakah PKR dan DAP akan membenarkan penguasaan Pas terus diperluaskan?

Seperkara lagi yang harus difikirkan ialah berbanding dengan pemimpin PKR dan DAP, pemimpin-pemimpin Pas lebih jauh dihormati dan mempunyai karisma tersendiri sehingga ia diterima oleh seluruh lapisan masyarakat.

Pemimpin Pas tidak lagi dilihat sebagai kelompok yang berjubah dan berserban, sebaliknya pemimpin Islam sederhana.

Tetapi malangnya di dalam Pas sendiri, terdapat sesetengah pemimpin dan ahlinya lebih suka 'mendewa-dewakan' pemimpin parti pembangkang lain terutamanya daripada PKR. Malah ada antara mereka menganggap kalau pemimpin tertentu dalam PKR tidak ada, sudah pasti ia akan menjejaskan kekuatan Pas dan pembangkang.

Soalnya, apakah selama berpuluh tahun Pas berjuang di pentas politik tanah air, Pas bergantung kepada pemimpin parti lain?

Mengulas perkara ini, penganalisis politik, Ahmad Masrizal Muhammad berkata, Pas adalah sebuah parti yang sebenarnya mempunyai potensi strategik yang jauh lebih baik berbanding dengan PKR dan DAP kerana fundamental Pas berupaya mewakili kehendaki majoriti rakyat negara ini iaitu Melayu-Islam.

''Semenjak Pilihan Raya Umum Ke-12, PKR tidak dilihat sebagai mampu mendokong gagasan Islam lantaran kerana orientasi matlamat dalam parti ini adalah berbeza antara kaum manakala DAP pula sudah pastilah jauh sekali,'' katanya ketika dihubungi.

Pendek kata, Pas adalah parti yang mempunyai kekuatan tersendiri sama ada dari segi kepimpinan mahupun organisasi. Pas boleh bertarung habis-habisan dalam pilihan raya biarpun hanya bersendirian, oleh itu kenapa perlu Pas tergopoh-gapah hendak bersama-sama PKR dan DAP bergabung dalam satu parti?

Pas harus ingat ketika ini mereka agak bebas membuat teguran jika ada mana-mana pemimpin PKR atau DAP melakukan tindakan di luar tata susila, termasuklah mempertikaikan hak Melayu dan kepentingan Islam atau bertindak biadap memijak gambar mana-mana pemimpin politik.

Tetapi apakah selepas ini setelah secara rasmi berada dalam satu parti, Pas akan mampu membuat teguran terhadap sebarang tindakan biadap kedua-dua parti itu? Sudah tentu tidak!

Ia kerana apabila Pas sudah menerima piagam kerjasama melalui penggabungan dalam satu parti, maka lenyaplah suara mutlak Pas.

Mereka tidak boleh lagi menggariskan sebarang matlamat perjuangan, agenda atau impian secara bersendiria,nsebaliknya perlu mendapat 'restu' daripada PKR dan DAP. Adakah ini yang dimahukan oleh pemimpin dan penyokong Pas? Terserahlah kepada mereka untuk memikirkannya.

oleh Kamal Farsya

Selasa, 15 Disember 2009

PAS semakin terdesak, tiada idea, lancar " UMNO Pengkhianat Rakyat "

2


Tersenyum saya apabila parti PAS semakin hari semakin tidak relevan di pentas politik tanahair. Entah apa yang mereka sumbangkan kepada negara pun saya tak tahu. Setiap hari hanya kedengaran gimik-gimik politik murahan mereka dijaja di sini sana bertujuan untuk menjadikan mereka sentiasa mendapat perhatian, walapun kita sebagai rakyat marhaen disajikan dengan politik-politik murahan.

Terbaru, ketua penerangan PAS Idris Ahmad, telah mengumumkan PAS akan melaksanakan Program 'Umno Pengkhianat Rakyat', yang akan dilancarkan 9 Januari ini. Program ini kononya akan mendedahkan tindakan Umno terhadap orang Islam dan Melayu di negara ini. Apa-apa sahaja puak-puak ini. Bagi saya, strategi kempen "UMNO Pengkianat Rakyat" bakal mengundang bahana kepada parti PAS itu sendiri. Buruk sangatkah UMNO? Pengkianat sangatkah UMNO? Selama ini rakyat hidup menderita sangatkah di bawah pemerintahan Barisan Nasional yang ditunjangi UMNO kah berbanding Thailand, Indonesia dan Myanmar? Tidak adakah jasa UMNO kepada negara dan rakyatnya?

Saya tidak mahu mengulas isu ekonomi makro dan mikro walaupun saya mempunyai kelulusan yang tinggi untuk mengulasnya. Saya tidak mahu bercakap soal statistik, soal perakaunan dan sewaktu dengannya kerana saya mahu bercakap bahasa orang kampung. Saya mahu bercakap bahasa Haji Ismail dan Pak Mat yang berbual di kedai-kedai kopi. Analoginya cukup mudah:

Kalau Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat dan ADUN Melor, Wan Ismail Wan Jusoh muntah darah dan perlukan rawatan, hospital PAS ke yang dicarinya atau hospital yang dibina oleh kerajaan? Kenapa Wan Ismail memerlukan rawatan di Hospital Selayang? Bukankah UMNO itu pengkianat rakyat? Kalau UMNO pengkianat, maka segala hasil dan usaha yang UMNO lakukan HARAM digunakan oleh puak-puak PAS. Kalau boleh menerima tuntutan saman fasakh dari bekas isteri berjumlah berjuta-juta, kenapa tidak pergi ke hospital swasta sahaja, Tuan Haji?

Berapa banyak anak-anak orang PAS yang bersekolah di sekolah Agama Rakyat PAS berbanding sekolah-sekolah bantuan kerajaan? Apa anak-anak orang PAS yang bijak pandai memaki dan memfitnah kerajaan selepas dibekalkan dengan segulung diploma atau ijazah tidak belajar di sekolah bantuan kerajaan dan mendapat bantuan pinjaman dan biasiswa kerajaan? Kenapakah puak-puak ini seperti susu diberi, jari digigitnya dan diibaratkan kita melepas anjing-anjing ini dari jerat, kita pula hendak digigitnya.

Orang-orang PAS, tok-tok guru dan tok-tok alim yang pergi menunaikan Haji dan menyimpan di Tabung Haji, tahukah kamu siapakah yang menubuhkannya. Orang-orang PAS kah? Adakah orang-orang PAS tidak gunakah perkhidmatan Tabung Haji yang diusahakan oleh Kerajaan di bawah pimpinan UMNO?

Sistem Takaful, kewangan dan perbankan Islam yang membolehkan umat Islam bermuamalat secara Islam dan tanpa was-was tu, siapa yang usahakan? Bank Islam, Takaful, Dinar Emas, Pajak Gadai Islam, Sistem Pasaran Islam tu orang-orang PAS yang usahakan ka?

Puak-puak PAS pergi ke pasaraya-pasaraya kecil dan besar, sebelum membeli sesuatu barang, apa yang dahulu dibeleknya? Bukankah tanda halal JAKIM? JAKIM tu siapa yang tubuhkan? Puak-puak fanatik PAS jugakkah?

Masjid-masjid yang dibina di seluruh negara supaya umat Islam boleh beribadah dan pihak PAS boleh memaki hamun dan memfitnah kerajaan tu, berapa banyak PAS yang dirikan? Kerajaan PAS yang memerintah Kelantan selama 19 tahun pun tidak pernah membina satupun masjid melainkan taksub dengan pembinaan kuil dan berhala-berhala yang terbesar, baik duduk, berdiri atau tidur.

Saya sering kali bertempur dengan fanatik-fanatik PAS di Facebook. Setakat rencana ini ditulis, mereka masih tidak dapat menjawab satu-satunya soalan yang sering saya kemukakan kepada mereka. Kebanyakan dari mereka hanya berdolak dalik. Hari ini, sebagai menyambut kempen "UMNO Pengkianat Rakyat" yang dilancarkan oleh PAS, di bawah ini saya kemukakan soalan yang tidak pernah terjawab oleh puak-puak PAS:

Apakah yang PAS lakukan untuk meningkatkan syariat Islam di Malaysia? Selain dari menjual ayat-ayat Al Quran dengan harga yang murah, apakah yang telah PAS lakukan untuk mengembangkan syiar Islam, sesuai dengan nama partinya sebagai nama Islam? Jangan berdolak dalik, berikan saya fakta mengenai soalan di atas dan bukannya merapu raban dan maki hamun.


Cucu tok selampit

***Komen PB***

PAS kini semakin terdesak dan bodoh punya PAS ambil idea UMNO . Selepas kegagalan Pas For All , PAS mahu jadi parti tabur fitnah dan untuk memburukan UMNO. Mereka bukannya mahu menarik sokongan rakyat kepada mereka tetapi menimbulkan kebencian rakyat terhadap kerajaan dan BN.

PB yakin kempen bodoh Ustaz Idris ini akan memakan diri mereka balik . PAS kini cuba mengalihkan pandangan rakyat terhadap isu seperti penyelewengan PMBK babitkan menantu Nik Aziz dan juga sokongan mereka kepada DAP mempertikai peruntukan masjid.

Khalid dan Rodziah cari pasal lagi isu kuil Hindu

0



Orang Hindu sudah gembira dengan kuil 10,000 kaki persegi yang ada tapi Khalid dan Rodziah timbulkan masaalah mahu pindahkan kuil Hindu ke kawasan parking untuk dan berdekatan rumah flat Sg Rasau Shah Alam (dulu setinggan Kg Rimba jaya). Penganut Islam dan Hindu tak suka pada rancangan memandainya.

Terima kasih dari penyumbang maklumat. Berikut emel yang diterima:


Aku dapat maklumat bahawa pada malam 13 Disember 2009, Khalid dan Rodziah telah mengadakan perjumpaan dengan para penduduk Flat perumahan kos rendah Sungai Rasau. Penduduk Flat ini rata-ratanya merupakan bekas penghuni setinggan Kg Rimba Jaya dibawah Majlis Bandaraya Shah Alam.

Informer aku yang hadir didalam perjumpaan tersebut menyatakan ramai penduduk yang hadir tidak berpuas hati dengan penjelasan dua jaguh kuil ini didalam isu penentuan tapak kuil di kawasan tersebut. Apa nak di hairankan, Khalid Samad dan juga Rodziah lah yang menjadi punca kemelut isu kuil di Seksyen 23 Shah Alam tak lama dulu.

Khalid Samad dan jugak Rodziah ni sebenarnya bukan penyelesai masalah tetapi lebih kepada penimbul masalah kepada masyarakat melayu dan Islam di Selangor. Sebab tu lah kepala lembu diusung kehadapan bangunan SUK Selangor tak lama dulu sebagai simbolik kepada kebebalan kepala hotak dua ekor YB ni.

Perjumpaan diantara Khalid Samad, Rodziah serta penduduk kawasan ini dipenuhi dengan ucapan putar belit Khalid tentang percanggahan penentuan sebenar tapak kuil di kawasan tersebut. Rodziah pula hanya bertindak sebagai moral supporter dan "pom-pom girl" kepada Khalid Samad.

Rata-rata penduduk beragama Hindu dikawasan tersebut mahukan kuil itu kekal ditempat asal yang berkeluasan 10'000 kaki persegi manakala pihak kerajaan negeri pula mahukan kuil tersebut dipindahkan ke kawasan parking kereta berdekatan kawasan Flat penduduk yang seluas 4000 kps.

Khalid Samad nyata tidak dapat memberikan penerangan yang memuaskan hati penduduk apabila dilihat seperti sengaja lari dari tanggung jawab dengan menyalahkan kerajaan barisan Nasional terdahulu. Khalid menyatakan bahawa kerajaan PR kini lebih adil berbanding di bawah pentadbiran Khir Toyo tetapi dia lupa bahawa kemelut kuil di Seksyen 23 masih belum menemui jalan penyelesaian.

Khalid menjelaskan bahawa satu bancian dan juga soal selidik akan dilakukan dari rumah ke rumah bagi mendapatkan pandangan serta undi dari penduduk Flat Perumahan Kos Rendah Sungai Rasau berkenaan dengan pembinaan kuil berhampiran Flat mereka.

Keadaan menjadi lebih hangat apabila seorang penduduk melayu/Islam bangun untuk berhujah bahawa mengapa Khalid dan Rodziah sebagai wakil rakyat yang dilantik dan juga merupakan merupakan exco kerajaan negeri Selangor, tidak dapat menyelesaikan masalah tapak kuil ini dan juga hanya mengharapkan keputusan serta undian dari setiap penduduk.

Bukankah pihak berkuasa negeri dan juga pemaju diberikan kuasa untuk menyelesaikan masalah tapak kuil itu? Jadi mengapakah penduduk yang diharapkan untuk membuat keputusan dan dibebankan masalah pembinaan tapak baru berdekatan kediaman sendiri? Apakah ini jalan selamat bagi Khalid dan juga Rodziah supaya mereka terlepas dari sebarang tanggung jawab apabila timbul pertikaian di kemudian hari?

Hujah tersebut mendapat respon yang amat baik dari semua bangsa dikalangan penduduk yang hadir melalui tepukan gemuruh dan juga cercaan penduduk terhadap Khalid dan juga Rodziah.

Lebih menarik lagi, penduduk-penduduk Flat Sungai Rasau mengatakan bahawa mereka bukan berpelajaran tinggi seperti Khalid dan Rodziah tetapi mereka tidaklah bodoh untuk membezakan antara yang lurus dan juga yang bengkok. Khalid dilihat menjadi tak keruan dan cuba mengelak dari menjawab hujahan penduduk yang semakin keras dan bertimpa-timpa.

Rodziah cuba bangun menyelamatkan keadaan dengan memberikan alasan bahawa jika cadangan untuk memindahkan kuil ke kawasan parking penduduk di Flat berkenaan diterima sebulat suara oleh penduduk, ia akan memudahkan pembinaan kuil baru kerana kawasan flat berkenaan adalah dibawah kuasa MBSA. Tetapi agak sukar untuk diluluskan jika penduduk mahukan kuil tersebut kekal ditempat yang sedia ada sekarang.

Jawapan kurang matang Rodziah ini telah membangkitkan kemarahan penduduk yang tak mahukan kawasan parking berdekatan kediaman mereka di bina kuil. Jelas disini bahawa Rodziah dan Khalid bersikap ingin "cuci tangan" didalam menyelesaikan masalah penduduk tanpa mengira sentimen dan juga keselesaan hidup masyarakat setempat.

Inilah yang berlaku kepada penduduk-penduduk di Seksyen 23 yang terpaksa menghadapi karenah tak bertanggung jawab kedua-dua wakil rakyat "lembu" ini. Tahniah kepada rakyat negeri Selangor kerana memilih manusia-manusia bengap ini menjadi wakil kepada mereka.Tahniah juga kepada pengundi-pengundi melayu di Selangor kerana menjulang jaguh kuil ke kerusi pentadbiran negeri.

Semoga kuil terus bertambah di negeri Selangor seperti saranan Nga Kor Ming yang mahukan lebih tumpuan kepada pengukuhan tempat beribadat bukan Islam. Nyata Khalid Samad dan juga Rodziah telah menepati KPI dari kafir DAP didalam corak pengurusan pentadbiran.

Awas pasal soal selidik. Pastikan penduduk buat soal selidik sendiri kerana mereka akan putarbelit angka dan data.

Posted by The Unspinners

Rabu, 9 Disember 2009

Lagi Pelacuran Agama Oleh PKR !

0


oleh Encik Tukang Taip

Nur Manuty dalam Selangor Kini mengatakan sokongan penuh sekiranya agama lain dibenarkan menggunakan perkataan Allah dengan alasan ia sudah lama digunakan oleh penganut agama kitab lain.

“Kami berpendirian bahawa, keinginan rakyat bukan Islam menggunakan kalimah “Allah” sebagai Tuhan adalah suatu perkembangan yang sangat positif dan perlu diterima secara terbuka dan berlapang dada. Umat Islam di Malaysia tidak perlu menjadi gelisah dan “over react” dengan pelbagai andaian dan kemungkinan dengan fenomena yang dikata baharu ini.” Kata Pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama PKR dalam akhbar internet milik kerajaan negeri Selangor .

Abu Bakar bin Yang Fellow IKIM mengulas isu penggunaan nama Allah yang dikatakan sudah lama diamalkan oleh orang Arab pula mengatakan ;

“Bahawa kalimah Allah yang wujud di dalam bible bahasa arab tersebut adalah kerana sesetengah Kristian Arab seperti yang terdapat di Mesir, Syiria dan beberapa Negara lain yang muncul sebelum kedatangan nabi Muhamad S.a.w menerima dan meyakini faham keesaan Tuhan. Di mana faham ini jauh berbeza dengan faham Tryniti (tiga dalam satu) sepertimana doktrin kebanyakkan Kristian pada hari ini.”

“maka dengan itu hujah yang disandarkan untuk membenarkan mereka menggunakan kalimah Allah ini adalah tidak dapat diterima kerana golongan Kristian Trinity sendiri tidak menerima bahkan “mengkafirkan golongan Kristian unity”, kata beliau sewaktu mengulas isu pengunaan nama Allah di kalangan masyarakat Malaysia.

Di dalam ajaran kristian agama mereka diajar meyakini bahawa Tuhan itu triniti tetapi satu (iaitu ada 3 dalam satu tuhan iaitu Tuhan, Tuhan Anak dan Roh Kudus).

Sedangkan dalam Islam, Tuhan adalah satu hanya satu iaitu Allah SWT. Jesteru itu adalah satu perkara yang mengelirukan jika disamakan pengunaan nama Allah didalam agama Kristian dan Islam pada hari ini.

Walaupun Nur Manuti mengunakan firman dibawah ini untuk mewarjarkan tindakkannya :
“Katakan wahai Ahli Kitab, mari tegakkan kalimah yang sama antara kami dan kamu iaitu bahawa kita tidak akan menyembah selain Allah dan tidak mensyirikkan (associate) Allah dengan satu apapun serta janganlah ada antara kita yang mengambil tuhan-tuhan selain Allah.”

Menjadi persoalan adakah umat kristian yang ada pada hari ini sama dengan umat Kristian zaman dahulu yang beriman pada kitab Injil, Taurat dan Zabur seperti di zaman Nabi dahulu yang akan menganuti agama Islam yang dibawa Nabi Muhammad s.a.w kerana mereka memperakui akan kebenaran dan kedatangan Nabi Akhir Zaman.

Tetapi yang jelas ajaran kristian hari ini adalah jauh berbeza kerana mereka akan menafikan kebenaran ajaran Nabi Muhammad dan menafikan Nabi Muhammad adalah Nabi akhir zaman, maka dari situ adalah tidak wajar kita menyamakan agama kristian itu sama dengan agama Islam. Dan kita percaya orang Kristian hari ini pun bercanggah pendapat dan berbeza pandangan mengenai soal ini.

Tindakan Nur Manuti dan PKR pimpinan Anwar ini sebenarnya adalah lebih bertujuan untuk menyemai nilai-nilai Pluralisme agama di Malaysia demi kepentingan politik peribadi, dan barangkali akan menyebabkan kekeliruan di kalangan umat islam di Malaysia sekiranya ia terjadi, cuba rujuk situasi ini dikalangan kanak-kanak pada satu masa nanti jika ia di benarkan :

Aminah : Tuhan saya adalah Allah, saya orang Islam
Teresa : Tuhan saya pun Allah, tapi saya beragama Kristian
Aminah : Allah itu Esa, dia tak ada anak.
Teresa : bukanlah Allah itu ada Anak... ayah saya kata
Aminah : Allah saya sama ke dengan Allah teresa?

Kita tidak tau bagaimana implikasi umat islam di Malaysia jika ia terlaksana nanti. Sesunguhnya cubaan beberapa pihak untuk mengugat keharmonian agama islam di Malaysia sentiasa akan berterusan.

Walaupun mereka mengetahui kerajaan Malaysia bertegas mempertahankan akidah umat islam di Malaysia. Namun kita percaya isu ini akan sekali lagi dipergunakan secara berterusan oleh manusia yang suka meraih kepentingan individu seperti Anwar dan PKR untuk meraih sokongan. Adalah suatu yang malang sekiranya keharmonian beargama di Malaysia ini hilang gara-gara kelompok tidak bertanggungjawab yang sentiasa menjadi api dalam sekam meraih kesempatan tawar menawar politik Malaysia.

Guan Eng - Penang DAP Pusat Maksiat Negara?

0


Dr Novandri Hasan Basri

Kehadiran ramai pelacur dan kewujudan pusat-pusat hiburan yang menjadi-jadi di Pulau Pinang menunjukkan bahawa Lim Guan Eng terlalu liberal dan tidak memikirkan kesan buruknya kepada rakyat di Pulau Pinang.

Malah, konsep 'perfect only on-paper' kerajaan sosialis DAP iaitu dengan hanya memfokuskan kepada menambah jumlah wang bulanan yang diterima oleh penduduk miskin tegar turut dipersoalkan oleh Datuk Azhar.

Tiada gunanya hanya cantik secara statistik tetapi sebenarnya tidak mencerminkan bantuan asas kepada miskin tegar seperti yang dilaksanakan oleh pemerintahan negeri Pulau Pinang sebelum ini.

Penulis difahamkan bahawa konsep membantu miskin tegar ketika pemerintahan negeri BN adalah lebih menyeluruh dan meliputi segala keperluan mereka seperti pembaikan rumah, bantuan sekolah dan membantu menyediakan peluang pekerjaan kepada miskin tegar Pulau Pinang.

Penulis bersetuju dengan konsep menyeluruh tersebut. Seperti peribahasa Cina, "kalau diberi ikan, ianya akan habis jua tetapi jika diberi joran, bekalan ikan akan ada sentiasa."

Penulis juga menerima banyak komen yang mengaitkan kerajaan negeri sebelum ini kononnya pemimpin-pemimpin ketika itu tidak banyak membantu kaum Melayu di Pulau Pinang. Malah, ada yang menuduh bahawa Ketua Menteri diberikan begitu sahaja kepada bukan Melayu sedangkan parti UMNO memenangi lebih banyak kerusi ADUN.

Penulis melihat komen ini sebagai tidak benar-benar mengerti kepada perspektif politik negeri Pulau Pinang yang perlu mengambil kira persefahaman dan mengekalkan perpaduan parti-parti politik di peringkat nasional.

Corak politik negara yang berbilang kaum amat memerlukan kerjasama dan tolak ansur yang munasabah di antara parti-parti politik. Tiada jawatan Ketua Menteri tidak bermakna bahawa Melayu tidak mendapat pembelaan daripada pemimpin-pemimpin UMNO di Pulau Pinang.

Tatkala itu, jumlah Exco Negeri yang diwakili oleh pemimpin UMNO adalah ramai dan mereka mempunyai 'bargaining power' yang sangat kuat untuk memantau serta membela nasib Melayu dan agama Islam.

'Bargaining power' ini sudah lupus di dalam kerajaan negeri sosialis Pulau Pinang hari ini! Exco negeri bukan lagi mewakili kepentingan kaum di negeri ini. Penduduk Melayu di negeri Pulau Pinang yang merupakan penduduk majoriti di Pulau Pinang tidak lagi ditafsirkan melalui kuota wakil di dalam Exco negeri DAP.

Melayu diperlekehkan tanpa pembelaan di dalam kerajaan negeri sosialis Pulau Pinang. Dan pendedahan mengenai keakraban Lim Guan Eng dengan sifu beliau, Lee Kuan Yew di Singapura turut menguatkan lagi persoalan yang kita bincangkan ini.

Selasa, 8 Disember 2009

Doa Bala Nik Aziz Turun Di KB Mall

2


Dengan kuasa Allah swt, maka doa BALA yang dipohon oleh orang nombor SATU Kelantan, Tok Guru Nik Aziz telah dimakbulkan…, malang sekali BALA yang diminta oleh Mursyidul Am PAS itu telah meragut nyawa dua insan yang tak berdosa malah lebih menyedihkan lagi kedua-dua mangsa yang menemui ajal itu bukanlah mereka yang selama ini menjadi musuh politik PAS..!

Demikianlah kejadian yang berlaku untuk membuka minda dan moga moga dapat menyedarkan golongan yang TAKSUB kepada pemimpin politik pembangkang. Tatkala, ramai pengikut pengikut PAS mengaminkan doa Nik Aziz agar BALA turun keatas Perdana Menteri kita Datuk Seri Najib, tiba tiba negara kita pula dikejutkan dengan berita peristiwa ngeri yang belum pernah berlaku apabila sebuah kereta dari kawasan tempat letak kereta terjunam jatuh disebuah pasaraya yang terletak dinegeri pemerintahan PAS dimana Menteri Besarnya merupakan orang yang MEMOHON BALA itu dari Allah swt..
Lihatlah sendiri paparan gambar diatas….. Bukan main mesra lagi aksi lakonan Nik Aziz sewaktu menerima kunjungan Datuk Seri Najib baru baru ini!

Seharusnya Nik Aziz mengucapkan rasa syukur bahawa PM telah melakukan usaha yang MURNI mahu membantu kerajaan negeri Kelantan walaupun tidak diperintah oleh UMNO-BN. Keputusan serta nawaitu ikhlas Najib untuk menyalurkan wang ehsan sebenarnya dilihat jauh lebih baik daripada pentadbiran kerajaan pusat sebelum ini...

Posted by Medan Info Kita

Menanti Kebangkitan Melayu Pulau Pinang

0



by pisau.net


Sudah lama saya tidak menulis, memberikan pendapat dan pandangan tentang isu-isu semasa yang berlaku sejak kebelakangan ini. Secara ikhlas saya sendiri kurang berminat untuk berkarya lagi, kecewa dengan sikap bangsa kita, bosan dengan permainan politik kotor politikus-politikus yang menggelarkan diri mereka pejuang Islam dan Melayu yang pada hakikatnya diri mereka diselaputi sikap hipokrit semata-mata. Kebelakangan ini terlalu banyak isu-isu politik yang tercetus akibat ketamakan dan nafsu serakah para politikus mengejar pangkat dan darjat sehingga sanggup mengenepikan agama dan menggadaikan maruah bangsa. Namun atas rasa tanggungjawab dan cintakan agama dan bangsa saya rasa terpanggil untuk berkongsi pandangan sebagai sebahagian usaha kecil saya dalam membuka minda bangsa Melayu supaya sedar dan bangkit bersatu memertabatkan agama dan bangsa yang tercinta.


Bagi saya sudah tiba masanya untuk bangsa Melayu menginsafi betapa kita diperalatkan oleh bangsa asing atas nama Pakatan Rakyat mahupun Satu Malaysia. Kalau dahulu orang Melayu mempunyai kuasa mutlak untuk membuat apa jua keputusan atau tindakan, kini kita terpaksa menerima hakikat bahawa kuasa membuat keputusan sudah tidak ada lagi. Sedikit sahaja langkah kita tersasar maka akan adalah suara-suara sumbang yang akan membuat pelbagai kritikan, komen, desakan atau lontaran kata-kata sinis dan biadap daripada kaum asing. Kadangkala suara daripada kaum asing ini sudah tidak ada hormat atau memikirkan tentang sensitiviti orang-orang Malayu. Mereka sudah berani mengungkapkan apa sahaja atas nama kebebasan bersuara dan perjuangan hak mereka.


Bayangkan, bangsa Sikh atau orang Benggali yang dahulunya penjual susu lembu, menjadi jaga di bank kini sudah berani mencabar raja dan perlembagaan. Malah Benggali tua yang berkerusi roda pun berani bersuara memaki hamun raja dan bangsa Melayu. Tidak cukup dengan itu, si Benggali tua berkerusi roda ini juga pernah mencabar agar langkah mayatnya dahulu kalau mahu jadikan Malaysia negara Islam. Kalaulah Benggali yang beberapa kerat di bumi Malaysia ini pun mampu bersuara, apatah lagi kaum lain.


DAP kini bermaharajalela di bumi Pulau Pinang di bawah kepimpinan kononnya mencontohi Khalifah Umar Abdul Aziz. Pak-pak Lebai PAS dan golongan Melayu yang tidak sedarkan diri begitu memuji Lim Guan Eng yang kononnya perihatin dan peka dengan Islam. Akhirnya satu persatu hak-hak orang Melayu dipindah milik kepada bangsa Cina. Di kala mana Pak-pak Lebai PAS memuji melangit Guan Eng, mereka tidak sedar bawaha kini tiada lagi diberikan peruntukan membina masjid bagi projek perumahan kerajaan, tiada lagi pemberian tanah dan peruntukan untuk pembinaan masjid dan pada masa yang sama kuil dan tokong haram yang dibina secara haram di tanah-tanah kerajaan mendapat status halal.


Dahulunya kontraktor-kontraktor Melayu mudah mendapat projek kerajaan, termasuk di MPPP, MPSP, PDC, PBA, Pejabat Daerah dan beberapa agensi lain. Kini para kontraktor ini terutamanya kontraktor kelas F hanya mampu duduk termenung di kedai-kedai kopi menantikan bala seterusnya daripada DAP yang bakal menimpa mereka. Dahulu potfolio tanah adalah di bawah kuasa exco Melayu, kini Apek dari Melaka yang nama tempat di Pulau Pinang pun tak tahu memegang kuasa tanah. Tidak cukup tanah dirampas DAP, portfolio perumahan juga menerima nasib yang sama. Kini semakin tipislah peluang orang-orang Melayu memiliki rumah kos rendah dan sederhana kerana perumahan sudah menjadi milik mereka. Begitu juga dengan YDP MPPP yang selama ini menjadi milik pegawai tinggi kerajaan berbangsa Meyau berpindah tangan kepada bangsa Cina di bawah kepimpinan kerajaan DAP. Maka tidak hairanlah kenapa banyak tokong dan kuil haram yang dihalalkan, penjaja-penjaja Cina bebas berniaga di mana sahaja dan peniaga Melayu pula diusir dari bumi sendiri. Contoh terbaik pada bulan Ramadhan yang lalu, peniaga Bazar Ramadhan di Jalan Penang yang telah berniaga puluhan tahun di kaki lima penjalan kaki dinafikan hak mereka untuk berniaga atas alasan mengganggu lalu lintas dan menyebabkan kesesakan jalanraya. Sedangkan pada masa yang sama umum mengetahui kebanyakan jalan-jalan raya di Georgetown sesak angkara peniaga-peniaga makan milik orang Cina.


Lim Guan Eng sangat licik. Di belakang beliau ada ramai intelektual dan professional Cina yang bertindak sebagai “think tank” dalam memastikan kelancaran kepimpinan Guan Eng dan DAP. Tidak cukup dengan itu, parti pemerintah Singapura iaitu parti PAP turut memainkan peranan besar dalam memberikan tunjuk ajar kepada Guan Eng dan barisan exco beliau. Maka tidak hairanlah jikalau Guan Eng dan timbalamnya iaitu Prof. Ramasamy serta barisan exco dari DAP berulang alik dari Pulau Pilang ke Singapura hampir setiap bulan. Agenda terancang DAP ialah untuk mempelajari ilmu politik yang digunakan PAP dalam mentadbir kerajaan yang asalnya milik orang Melayu dan menarik sokongan orang-orang Melayu. Taktik Guan Eng tak ubah umpama menarik rambut di dalam tepung. Maka tidak bukanlah menjadi suatu yang pelik apabila ramai yang teperdaya termasuklah Tok-tok Lebai PAS sehingga mengislamkan si kafir harbi Guan Eng dan mengkafirkan saudara seislam UMNO.


Pemimpin Melayu yang ada dalam kerajaan Pulau Pinang sekarang iaitu YB Mansor Othman dan YB Malik Kassim hanya sekadar pelengkap kuota pemimpin Melayu. Dari segi kuasa, kedua-dua wakil rakyat “Harapan Baru” Melayu Pulau Pinang ini hanyalah tinggal harapan dan langsung tidak boleh diharapkan. Setakat ini langsung tidak ada sebarang tindakan yang menguntungkan bangsa Melayu yang membela nasib Melayu yang dilaksanakan oleh kedua-dua YB ini. Portfolio koperasi yang diberikan kepada YB Mansor tidak banyak yang mampu dilakukan untuk kebajikan dan perjuangan orang Melayu. Yang tererbaik yang mampu dilakukan hanyalah sekadar menubuhkan koperasi. Bagi saya tanpa penglibatan TKM pun penduduk kampung mampu menubuhkan komperasi. Portfolio perhubungan masyarakat pula secara tidak langsung memperlihatkan YB Mansor tak ubah seperti Tok Penghulu yang di bawahnya terdapat sekumpulan ketua kampung digelar JKKK.


YB Malik pula, mungkin beliau sudah tahu bahawa ini adalah peluang pertama dan terakhir buat beliau menjadi ecxo kerajaan negeri. Maka peluang ini diambil sebaik mungkin untuk berjalan ke luar negara sepuas-puasnya menggunakan duit kerajaan negeri. Tidak cukup dengan itu, beliau turut menggunakan peruntukan kerajaan negeri untuk membawa bersama sanak sadara dan rakan-rakan atas alasan untuk menarik pelabur asing dalam projek Halal Hub beliau.


Setakat ini sudah 32 kali beliau ke luar negara. Di saat saya sedang menulis artikel ini YB Malik bersama YB Mansor baru pulang di Jerman kononnya untuk menarik pelabur ke Pulau Pinang. Tindakan YB Malik dan YB Mansor ini sangat menyedihkan kita semua. Di saat nasib Melayu Pulau Pinang seumpama telur di hujung tanduk, dua orang YB yang menjadi harapan Melayu Pulau Pinang sewenang-wenangnya mengambil kesempatan berseronok ke sana sini menggunakan wang rakyat. Dalam hal ini, sekali lagi menunjukkan kebijaksanaan Guan Eng. Apabila dua wakil Melayu tidak ada dalam mesyaurat exco maka dengan mudah beliau membuat beberapa keputusan dan meluluskan dasar-dasar yang membolehkan kaum Cina memperluaskan kuasa politik dan ekonomi di bumi Pulau Pinang. Cara Guan Eng cukup mudah. Ke mana sahaja yang mahu dituju atau apa sahaja yang YB Malik dan YB Mansor mahukan akan dituruti asalkan agenda terancang DAP serta konsep Malaysian Malaysia yang menjadi cita-cita bapanya, Lim kit Siang menjadi kenyataan.

Saya sangat sedih dan bimbang dengan perkembangan mutakhir ini. Kenapalah bangsa Melayu masih tidak sedarkan diri bahawa kita kini kemakin lama semakin lemah. Semuanya berpunca daripada pepecahan sesama kita angkara kerakusan merebut kuasa politik. Melayu PKR dengan sikap mendewakan Anwar Ibrahim, Melayu PAS dengan sikap kafir-mengkafir, Melayu UMNO pula masih tak mahu berubah sikap. Akhirnya bangsa asing mengambil kesempatan dan tanpa kita sedari sedikit demi sedikit kuasa Melayu terlepas ke tangan bukan Melayu. Wahai bangsaku, sudah tiba masanya untuk kita bangkit mempertahankan maruah bangsa demi memertabatkan agama tercinta. Sudah tiba masanya untuk kita melakukan bermuhasabah dan mencari titik penyatuan atas nama Islam dan bangsa Melayu.


Oleh: Minda Pakdy

Khamis, 3 Disember 2009

Anwar arahkan peguam bela sabotaj perbicaraan liwat !

0



Oleh Cyber1Trooper, AIDCclub

Meskipun Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah dalam keputusannya yang dibacakan setebal 14 muka surat semalam menetapkan 25 Januari 2010 sebagai tarikh sebutan kes dan bermulanya perbicaraan kes liwat, namun Anwar tidak akan berdiam diri, dia akan lakukan sesuatu untuk mensabotaj perbicaraan tersebut atau sekurang-kurang melakukan usaha penangguhan lagi.

Anwar secara sinis menulis di blognya, "peguam Karpal Singh menyebut Mahkamah Persekutuan belum memberikan keputusan bersabit permohonan kami memperolehi dokumen. Hakim Zabidin Mohd Diah dengan bersahaja menjawab "tidak perlu."

Bermakna salah satu strateginya adalah menjadikan alasan menunggu keputusan daripada Mahkamah Persekutuan berkenaan dengan permohonan dokumen. Maksudnya Anwar telah arahkan Karpal Singh untuk mencari ruang mahkamah menangguhkan perbicaraan sehingga selesai rayuan di Mahkamah Persekutuan.Itu hanya strategi pertama yang bakal digunakan Anwar untuk melengah-lengahkan kes.

Hari ini dikhabarkan Anwar telah memberi arahan kepada peguam peribadinya, SN Nair untuk mencari jalan bagi mensabotaj tarikh perbicaraan yang telah ditetapkan oleh Hakim Datuk Mohamad Zabidin itu.

SN Nair dalam masa terdekat ini akan mengemukakan bantahan di Mahkamah Rayuan berkenaan dengan keputusan hakim yang tidak memihak kepadanya semalam. Dalam rayuan itu, Anwar meminta Mahkamah Rayuan mengeluarkan perintah menangguhkan tarikh perbicaraan (25 Jan) sehingga kes rayuan itu selesai. Dan selepas itu sekiranya Mahkamah Rayuan juga menolak permohonannya, Anwar akan lanjutkan lagi kepada Mahkamah Persekutuan. Itu merupakan strategi kedua untuk menutup mulut pihak pendakwa daripada mengemukakan bukti-bukti yang mensabitkan Anwar meliwat Saiful Bukhari.

Kata-kata hakim semalam benar-benar memedihkan hempedu Anwar. Jantung Anwar berdegup kencang dan mukanya masam apabila hakim berkata; "Dalam kes ini, tidak dinafikan elemen penting perlu dibuktikan pihak pendakwaan adalah terdapat kemasukan zakar tertuduh ke dalam dubur pengadu (Mohd Saiful), jadi terpulang kepada pihak pendakwa bagaimana ia akan membuktikan elemen itu,"

Anwar tidak mahu pihak pendakwa mengemukakan bukti-bukti mereka. Anwar juga takut berhadapan dengan hujah-hujah dokumen, saksi-saksi, DNA dan rakaman CCTV yang membuktikan sememangnya Anwar meliwat bekas pembantunya pada tarikh, masa dan tempat yang dituduh itu.

Anwar juga tidak mahu rakyat Malaysia didedahkan dengan laporan media muka depan, pengakuan saksi utama, Mohd Saiful Bukhari mendedahkan bagaimanakah dia diliwat pada 26 Jun 2008, bertempat di Unit 11-5-1 Desa Damansara Kondominium, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, Kuala Lumpur; di antara masa 3.01 petang dan 4.30 petang'.

Anwar seboleh-bolehnya akan menutup mulut Saiful Bukhari daripada menceritakan apa yang berlaku di antara masa, tarikh dan tempat tersebut secara terperinci; Bagimana Anwar menggoda/memaksa dan meliwat Saiful ? Apakah bahan pelincir yang digunakan oleh Anwar sehingga tiada kesan penetrasi di dubur Saiful ? Apakah janji-janji Anwar kepada Saiful untuk menutup kes liwat ini terbongkar dan sebagainya. Semua pendedahan dan pengakuan saksi utama ini pasti menjadi tajuk utama media massa dan akan menjatuhkan kredibiliti Ketua PR yang sebelum ini beriya-iya menawarkan diri menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Jika Anwar gagal membendung perbicaraan terus diadakan, bermakna rakyat Malaysia akan menilai semula tawaran Anwar : Layakkan seorang gay menjadi PM Malaysia ?

Sebab itu, Anwar perlu lakukan sesuatu untuk menghalang perbicaraan diteruskan. Salah satu strategi Anwar yang telah terbocor adalah meneruskan fail baru untuk menggugurkan barisan pihak pendakwa. Dalam masa yang sama juga Anwar sedang mempertimbangkan untuk mengemukakan fail baru di mahkamah untuk menggugurkan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah daripada terus mendengar perbicaraan kes liwat Anwar.

Kita tunggu dan lihat adakah strategi-strategi ini berjaya dilaksanakan oleh peguam-peguam Anwar. Masa masih ada dua bulan lagi sebelum tarikh perbicaraan. Anwar mempunyai masa yang secukupnya untuk mensabotajnya.

Ingat, pada Mac lalu, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah telah menetapkan 1 Julai -24 Julai 2009 sebagai tarikh perbicaraan, tetapi tanpa siapa menduga, Anwar merancang dalam senyap mengemukakan fail demi fail di mahkamah hingga kes tertangguh sampai ke hari ini.

Mengenali sifat Anwar sangat mudah. Dia suka mengulangi taktik yang sama. Suka mengulangi kesilapan yang sama. Tahun 1990-an, dia meliwat Sukma dan Azizan, hingga dia terpaksa merengkok di penjara Sungai Buloh dan tahun 2008, dia meliwat bekas pegawai peribadinya, Saiful Bukhari yang bakal membawanya kembali ke neraka.

sumber - cyber1trooper

Penasihat ekonomi Selangor yang berkelulusan AM pengajian bahasa Melayu

1


Hari ini Anwar secara rasmi mengangkat sumpah sebagai Penasihat Ekonomi Selangor. Dia diberi kemudahan sebuah pejabat di sebuah bangunan milik KDEB (Kumpulan Darul Ehsan Bhd) bersama dengan kemudahan kakitangannya.

TS Khalid semasa mengumumkan pelantikan Anwar, dia kata Anwar dibayar gaji RM1.00 sebulan. Satu gimik ? Anwar telah banyak wang, hingga menolak gaji ribuan dan sanggup bekerja dengan gaji RM1.00 sebulan atau hanya gembar-gembur gaji RM1.00 sebulan untuk sembunyikan elaun beribu-ribu yang tidak dideclare ?

Anwar sengaja canang bernilai RM1.00 sebulan untuk mengelak SPRM datang mengintainya ?
Ironi TS Khalid mempunyai kelulusan ekonomi, kononnya pernah hebat dalam korporat semasa di Guthrie gagal menjana ekonomi Selangor dan terpaksa meminta bantuan daripada lulusan Sastera, Universiti Malaya seperti Anwar.

TS Khalid kata pelantikan Anwar kerana 'kepakarannya' dalam perbankan Islam yang hari ini menjelma Bank Islam (kononnya idea Anwar), tempat TS Khalid berhutang sebanyak RM67.4 juta (USD18.521 mil).

Setiausaha Politik TS Khalid, Nik Nazmi Nik Ahmad merupakan orang pertama menyokong pelantikan Anwar sebagai penasihat ekonomi Selangor. Nik Nazmi sendiri berhutang beratus-ratus ribu dengan PNB (Permodalan Nasional Berhad), katanya TS Khalid memberi duit tunai kepada Nik Nazmi untuk melangsai hutang piutang itu. Dari mana TS Khalid cekau duit sebanyak itu ?

SPRM kena intai-intai pendapatan TS Khalid ini..

Sebenarnya pelantikan Anwar sebagai Penasihat Ekonomi Selangor menimbulkan tanda tanya; Apa sudah berlaku dengan ekonomi Selangor ? Kenapa perlu lantik Anwar ketika ini ? Kenapa tidak lantik sejak dari mula kerajaan PR ditubuhkan ? Apa yang sebenarnya berlaku dalam kerajaan Selangor ?

Semua itu menimbulkan tanda tanya. Barangkali Anwar tidak dilantik menjadi penasihat ekonomi Selangor sejak dari mula kerajaan PR ditubuhkan kerana ketika itu TS Khalid dan seluruh warga PKR percaya Anwar bakal menjadi PM pada 16 September 2008, tetapi kerana cita-cita itu tidak kesampaian, maka terpaksalah Anwar menerima jawatan lantikan iaitu penasihat ekonomi

Sebenarnya sebelum ini Anwar juga telah dilantik sebagai 'penasihat ekonomi Perak' secara tidak rasmi, semasa Nizar menjadi Menteri Besar. Tetapi sebaik sahaja Anwar dilantik menjadi penasihat ekonomi Perak, Anwar mengemukakan idea 'membeli calon BN' yang mengakibatkan kerajaan PR runtuh. Kerana tidak berjaya di Perak, sekarang Anwar beralih ke Selangor pula.

Persoalan pertama; Kenapa lantik Anwar, seorang tokoh yang terkenal dengan retorik politiknya, kenapa tidak lantik seorang yang benar-benar pakar dalam bidang ekonomi dan tidak berpolitik seperti Profesor Diraja Ungku Aziz ?

Persoalan kedua; Sejauh manakah bidang kuasa Penasihat Ekonomi Selangor ? Adakah lebih besar daripada kuasa Menteri Besar ? Bukankah pelantikan Anwar, bermakna mengenepikan peranan UPEN (Unit Perancang Ekonomi Negeri) yang lebih pakar dalam bidang ekonomi ?

Pertanyaan ini dibuat kerana mempelajari sejarah dan sikap Anwar yang tidak suka berada di bawah. Dia suka berada di atas, walaupun hireki jawatannya di bawah. Ketika berada dalam kerajaan, dia berlagak menjadi PM, walaupun sebenarnya dia hanya no 2 (TPM).

Begitu juga dalam hireki kepimpinan PKR. Anwar hanya 'Penasihat Umum', tetapi bidang kuasanya melangkui kuasa 'penasihat' biasa, dia menjadi Presiden PKR, Bendahari PKR dan Setiausaha PKR. Pendek kata PKR adalah Anwar Ibrahim dan Anwar Ibrahim adalah PKR. Presiden PKR yang tertulis dalam kertas adalah Dr Wan Azizah, tetapi isterinya itu sekadar Presiden boneka yang tidak mempunyai apa-apa kuasa.

Sebenarnya kepimpinan PKR berketuakan Anwar Ibrahim bukan sahaja hari ini, tetapi sejak Anwar berada di penjara lagi. Ketika Anwar di penjara, Wan Azizah menjadi Presiden PKN (Parti Keadilan Nasional) yang hanya menjalankan tugas-tugas boneka dari suaminya. Dari penjara Sungai Buloh, Anwar menulis surat-surat arahan kepada Wan Azizah untuk melakukan apa yang perlu dilakukan dan apa yang tidak boleh dilakukan. Posmen penghantaran surat-surat Anwar itu adalah Azmin Ali. Sebab itu dari dulu, kini dan selamanya PKR adalah parti 3 A.

Malah sikap pemujaan dan taajub kepada diri sendiri Anwar mula dikesan sejak dari zaman pelajar lagi. Bekas rakan baiknya semasa pelajar, Kamaruzaman Yaakub, mengakui, salah satu sikap Anwar adalah 'suka diusung'. Di mana-mana pengikut-pengikutnya suka mengusung Anwar dan Anwar amat gembira sekiranya terus diusung, kalau boleh tidak mahu turun-turun dari usungan itu. Malas nak jalan kaki sendiri, suka memperhambakan orang lain.

Sikap Anwar ini diterjemahkan oleh Faisal Tehrani, sebagai 'memikul biawak hidup' dalam kontek membicarakan kerjasama antara PAS dan PKR. Faisal, penulis muda pro PAS, terhidu sesuatu mala petaka bakal berlaku kepada PAS, apabila PAS beriya-iya 'memikul Anwar' seumpama memikul 'biawak hidup. Ternyata ramalan Faisal Tehrani ternyata benar, apabila PAS hari ini terbelah dua, gara-gara memikul Anwar Ibrahim.

Begitu juga ketika Anwar memimpin ABIM, ABIM dilihat sebagai Anwar Bin Ibrahim dan Anwar Ibrahim adalah ABIM. Anwar menyusun aktivis-aktivis yang pro kepadanya dalam ABIM, manakala aktivis-aktivis yang bukan pronya akan ditendang keluar dari ABIM. Apabila Anwar masuk UMNO, ABIM menjadi tulang belakang Anwar dalam kerajaan dengan berpusat di IKD (Institut Kajian Dasar). Apabila Anwar dipecat dari UMNO, ABIM juga turut menjadi suara vokal menentang kerajaan. Sekarang ABIM kembali menyokong PKR, apabila aktivis-aktivisnya dihimpunkan di UNISEL.

Memang sikap Anwar dari dulu lagi, dia akan cengkam sepenuhnya apa yang dimiliki dan tidak akan sesekali melepaskan 'apa yang dirasakan haknya' kepada orang lain.

Sekarang Anwar adalah Pengerusi PR. Anwar tidak akan lepas jawatan Pengerusi PR, walaupun kredibilitinya semakin merundum dengan isu pembohongan 16 September dan salah laku moral yang sedang dibicarakan di mahkamah. Walaupun peratusan undian yang dibuat oleh NTV7 menunjukkan peratus undian Anwar semakin merosot, tetapi Anwar tidak sesekali akan melepaskan jawatan itu kepada Nik Aziz Nik Mat.

Sama ada dirancang atau tidak, setelah Anwar dimaklumkan popularitinya kian merosot oleh badan risikannya, Merdeka Centre dan individu yang sedang meningkat populariti adalah Nik Aziz, maka tidak lama selepas itu Nik Aziz sendiri ditimpa pelbagai krisis anak menantu yang mengurangkan popularitinya. Orang di belakang tabir yang memainkan peranan mencemar imej Nik Aziz adalah 'kolonel Mat' Kickdefella, anak buah Husam Musa. Husam Musa pula adalah ketua kumpulan Erdogan PAS yang berketuakan Anwar Ibrahim.

Jadi Anwar merosot populariti kerana pembohongan dan salah laku seks peribadi, apa kurangnya dengan Nik Aziz yang terlibat secara kronik dalam amalan kronisme dan nepotisme dalam pentadbirannya. Maka, apa lebihnya Nik Aziz sebagai ketua PR, kenapa tidak dikekalkan Anwar Ibrahim sebagai ketua PR ? Sebab itu Zulkifli Nordin berkata, Ketua PR hanya untuk Anwar Ibrahim selama-lamanya.

Sekarang Anwar dilantik pula sebagai Penasihat Ekonomi Selangor. Apakah Anwar tidak membawa sifatnya semasa ABIM, PKR dan PR sekarang ? Anwar Ibrahim adalah kerajaan Negeri Selangor dan Kerajaan Negeri Selangor adalah Anwar Ibrahim. TS Khalid hanya boneka Anwar semata-mata. Posmen Anwar dengan TS Khalid adalah Azmin Ali.

Wartawan Utusan Malaysia pernah mewawancara Dr Hassan Ali,berkenaan dengan soalan, adalah terdapat campur tangan Anwar Ibrahim dalam kerajaan negeri Selangor. Ketika itu Dr Hassan menjawab, setakat yang dia tahu, tidak ada.

Selepas 6 bulan dari sekarang, elok wartawan yang sama bertanyakan sekali lagi kepada Dr Hassan Ali, adakah terdapat campur tangan Anwar dalam kerajaan negeri Selangor ? Apa agaknya jawapan Dr Hassan ketika itu...

oleh NTAnwar

Rabu, 2 Disember 2009

Nasib Orang Melayu Selangor

1


Tahniah kepada orang melayu Selangor kerana beriya-iya sangat nakkan "Ketuanan Rakyat". Ialah mungkin hangpa dah jemu dengan "Ketuanan Melayu" yang diperjuangkan UMNO selama ini. Disebabkan fitnah, caci maki dan hasutan pemimpin Pakatan Rakyat (PR), hangpa sanggup buang BN dalam pilihan raya lepas.

Hangpa harap dengan menolak BN kehidupan hangpa akan bertambah menjadi baik. Oleh kerana terlalu nakkan sangat "Ketuanan Rakyat" dan termakan gula-gula PR, hangpa sanggup menggadai masa depan anak cucu sendiri. Mana taknya dalam tempoh kira-kira 18 bulan memerintah, PR yang diterajui Khalid Ibrahim dah lakukan macam-macam perkara yang merugikan orang melayu dan Islam tanpa kita sedari.

Jangan hairanlah apabila aku cakap macam ni kerana di Selangor yang memerintah orang cina dan India DAP serta PKR bukan orang melayu. Menteri besar yang ada tak lebih dari boneka atau tunggul kayu saja. Kenapa perkara ini berlaku, jawabnya mudah kerana gilakan kuasa.

Bila orang melayu Selangor nak sedar.? Mudah sangat gelap mata. Baru dapat air free 10 ringgit sebulan, dapat imbuhan khairat kematian dan beberapa imbuhan lagi dah tak nampak keburukan yang dilakukan oleh pemimpin PR. Berapa sen sangatlah nilainya benda-benda free yang kita dapat tu sebenarnya. Orang melayu mudah termakan dengan benda-benda free walaupun benda tu sebenarnya takdalah besar sangat nilainya pada orang cina dan india.

Sedar ke kita, dalam diam-diam depa bagi benda-benda free ni sebenarnya sedang berusaha menghapuskan hak istimewa kita sebagai penduduk asal Tanah Melayu, depa mahu samarata. Jangan buat-buat terkejut pak long oii..!

Apa hak istimewa yang aku maksudkan, mudah saja, biasiswa, kuota MRSM, dan UiTM, Felda, Felcra, Rumah PPRT, Tanah Rezab Melayu, tanah kurnia dan macam-macam lagi. Aku nak juga tanya orang melayu di Selangor, berapa ramai mak bapa yang mampu hantar anak melanjutkan pelajaran ke luar negara dengan duit sendiri.?, berapa ramai yang boleh beli rumah di bandar-bandar besar tanpa harga bumiputera atau berapa ramai anak melayu yang telah melanjutkan pelajaran di Kolej Tunku Abdul Rahman (TAR)..?


Dalam keadaan kita dok bertongkat (dibantu kerajaan) pun masih lemah, bagaimana nanti apabila kerajaan tidak lagi dapat membantu kerana terpaksa beri hak samarata terhadap semua kaum. Betoilah kata pepatah melayu kerana nyamuk kelambu dibakar, menang sorak kampung tergadai. Bilalah orang melayu nak sedar pun tak tahu..!

Bagi ahli dan pemimpin PAS pula janganlah kerana nakkan kuasa hingga sanggup jadi kuda tunggang Cina DAP dan PKR. Karpal Singh dah kata, langkah mayat dia dahulu sebelum tegakkan negara islam. Itu pun hangpa masih tak faham-faham, bolehkah nak tegak negara islam jika siang-siang lagi dia tolak.

Apa yang tidak islamnya UMNO.? Layakkah kita mengkafirkan saudara seislam kita. Sedih betoi memikirkan tentang sikap bangsa aku.

Inilah perkara-perkara yang akan aku dedahkan kepada orang melayu Selangor supaya depa sedar bahawa keputusan hangpa menolak BN sebenarnya telah memberi kesan buruk kepada melayu dan islam di negeri ini dalam jangka masa panjang. Ianya bukan rahsia kerana telah dibincangkan dalam Sidang DUN Selangor.

Inilah wajah sebenar manusia bernama Khalid Ibrahim, kuda tunggangan DAP dan PKR. Inilah dosa-dosa Khalid Ibrahim.

Diluluskan oleh TokeyGaram

Selasa, 1 Disember 2009

DAH SENGET SEBELAH DAH POK NIK NI...

0



Sumber-sumber PAS memberitahu, semakin ramai kalangan ahli parti itu yang sudah ‘ naik bengong’ dengan gelagat Mursyidul Am PAS kebelakangan ini yang sekian lama menjadi simbol penyatuan perjuangan mereka.

Mungkin atas dasar hormat padanya kebanyakannya mengambil sikap terima saja seadanya satu demi satu tindak tanduknya yang memalukan mereka.Namun ikut ceritanya bibit-bibit keresahan makin sukar ditutup jika ia berterusan begini.

Nik Aziz selama ini mungkin merasa apa saja yang ditentukannya semuanya betul.

Tindakannya ‘ meletup’ terhadap Timbalan Presiden PAS Nashruddin Mat Isa tidak lama dulu dan kemudian diikuti dengan cadangan mengadakan Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) untuk buat perhitungan terhadap dua tiga kerat pemimpin atasan PAS yang didakwanya tidak sehaluan dengan perjuangan parti adalah antara yang mengoncang parti itu.

Terbaru rangkaian isu peribadi melibatkan tajaan Haji dan kontroversi dakwaan salahguna kuasa menantunya sebagai CEO Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) yang beliau lantik dan pertahankan membuatkan ramai yang garu kepala.

Dalam pada itu ‘ perang’ antara bekas Pegawai Perhubungan Koprat PMBK,Syed Azidi Syed Abdul Aziz @Kickdefella dengan menantunya Abdul Ariffahmi Abdul Rahman yang sudah diarah letak jawatan belum ada penghujungnya.

Malah ia telah bertukar menjadi perang dengan keluarga besar Nik Aziz bila isteri Ariffahmi ,Nik Amalina tampil meluah rasa mempertahankan suaminya dan membedal Kickdefella menerusi laman blog.

Ramai yang hairan dengan kemunculannya itu.

Sebelum itu anak lelakinya,Nik Abduh juga bersuara membela ayahnya.

Ia mengambarkan seolah ada tidak tenteram di kediaman Menteri Besar di Kota Bharu.

Sebenarnya banyak dakwaan serius yang dibuat oleh Syed Azizi terhadap Ariffahmi yang belum terjawab kecuali dicop sebagai fitnah oleh empunya diri,bapa mertua dan isterinya.

Petanda kredibiliti Nik Aziz semakin dipersoalkan dapat dilihat dari komen-komen di laman blog Syed Azidi yang kebanyakanya menyokongnya.

Juga semua orang tertunggu-tunggu siapa gerangannya ‘ Kolonel Mat’ yang didakwa oleh Nik Aziz menjadi dalang nak jatuhkannya.

Peliknya setakat ini bukan saja ahli biasa PAS malah pemimpin atasan parti itu tidak pernah dengar dan tidak kenal siapa ‘ Kolonel Mat’ itu.

Menariknya – Syed Azidi memberitahu orang yang dipanggil ‘ Kolonel Mat’ itu adalah arwah bapanya.

Sebagai ulama besar parti,Nik Aziz cukup maklum bagaimana akibat keatas reputasinya jika beliau tidak dapat dedahkan siapa Mat berpangkat Kolonel itu.

Kini setelah Mursyidul Am PAS itu muncul pula dengan doa supaya Allah menghapuskan masa depan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dan UMNO jika Kerajaan Pusat enggan memberikan royalti minyak kepada Kelantan ada kalangan dalam parti itu merasakan doa itu sepatutnya ditujukan kepada beliau dan menantunya.

Bagi mereka itu sebenarnya perlu dihitung dan diperjelaskan dulu.

Apa lagi kini topik siapa bakal pengganti Menteri Besar Kelantan makin bergema agak lain macam – berbeza dengan senario di masa lampau.

Sekalipun timbul tekanan yang jelas terasa namun tidak ramai para pemerhati politik yang berani bertaruh Nik Aziz akan angkat bendera putih.Beliau dikatakan cukup sedar mahu tidak mahu – secara terbuka – ahli parti itu dari serata tempat akan tetap berdiri mempertahankan ‘ Tok Guru’.

Agendadaily