Jumaat, 28 Ogos 2009

Gempar! Nik Aziz Nik Mat Mati Kemalangan!

0



Nik Abdul Aziz Nik Mat antara tiga terbunuh dalam nahas jalan raya


KUANTAN: Seorang pekerja kilang bernama Nik Abdul Aziz Nik Mat serta kakak dan anak saudaranya terbunuh selepas kereta yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan dengan sebuah lori penghantaran cepat di Kilometer 15, Jalan Bentong-Raub, dekat Lurah Bilut, hari ini.

Nik Abdul Aziz, 27, dari Bandar Baru Bangi, Selangor, kakaknya, Nik Hasmah, 29, dan anak Nik Hasmah, Mohd Adib Daniel Amizan, 5, meninggal dunia di tempat kejadian dalam nahas pada jam 2.20 pagi tadi.

Yang cedera parah ialah seorang lagi kakak Nik Abdul Aziz, Nik Nab Nik Mat, 45, dan anaknya, Adibah Mohd Fikri, 12, murid Sekolah Rendah Jalan Cochrane, Kuala Lumpur yang dikejarkan ke Hospital Bentong untuk rawatan lanjut.


sumber:bharian

Menurut sumber,berita ini sudah tersebar,dan ramai penyokong PAS berguling dan menghantuk kepala meratapi kematian Nik Aziz Nik Mat,namun setelah menyedari yang mati adalah orang lain,mereka kembali bersemangat untuk memaki hamun kepada yang menyampaikan berita ini.

Pisau sendiri terkejut ,kerana pada mula nya menyangkakan Murshit maksum PAS ini sudah meninggal,tetapi Allah masih panjangkan umurnya agar beliau lebih banyak berkesempatan bertaubat dan bermuhasabah tentang dirinya yang terlalu banyak membuat kesilapan.

"nasib baik dia tak mati,kalau tak pilihanraya lagi nampak gayanya"

DR HASSAN ALI kata isu ARAK dah selesai???

2


Inilah wajah Dr. Hassan Ali kita semasa mendesak supaya Ronnie Liu dilucut jawatannya semasa campurtangan dan isu perrampasan arak di Kedai Serbaneka di Shah Alam. kata Dr kita ni-lebih kurang gulanya.. " Saya resign atau Ronnie dilucut". Mana semua kata-kata itu dihembus bayu?

“Saya tekankan bahawa enakmen ini bertujuan mengembalikan keharmonian dan kestabilan dalam masyarakat serta dalam masa yang sama membina paksi asas dalam masyarakat terutamanya yang menyentuh masyarakat Melayu dan Islam,” Dr Hassan Ali.

Mengikut Seksyen 18 enakmen berkenaan, orang Islam yang mengambil minuman memabukkan di kedai atau tempat awam adalah melakukan kesalahan dan jika disabitkan boleh didenda tidak lebih RM3,000, penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya.

Seksyen itu turut menyebut orang Islam yang membuat, menjual, menawarkan untuk jualan, mempamer, menyimpan atau membeli apa-apa minuman memabukkan boleh didenda tidak lebih RM5,000, penjara kurang tiga tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Kita masih lagi hangat dengan hukuman RM5,ooo dan sebatan 6 kali terhadap Dewi Kartika Sukarno yang ditangguh semantara bulan ramadan, bulan puasa dan Al Mubarak. TGHA kata hukuman ke atas kartika terlalu lebut. Sepatutnya antara 40 hingga 80 sebatan mengikut Hukum Islam. Mufti Perak lagi keras dentuman katanya, 80 sebatan...Inikah yang afdal?

Dengan pengumuman Dr. Hassan Ali pesuruhjaya PAS Selangor nyatalah kepada kita semua bahawa inilah wajahnya dan wadahnya. Sekadar menutupi malunya yang gagal seribu kali gagal mencabar kehendak Ronnie Liu yang dilindungi DAP dan Abdul Khalid Ibrahim MB Selangor yang mulia di mata DAP.

Hukuman yang diterangkan dan diwartakan itu sekaligus menerangkan lagi bersuluh kepada masyarakat Malaysia sebenarnya bahawa pakar motivasi seperti Dr yang satu ini hanya pandai berkata-kata membelitkan lidah namun hukum yang diperjuangkannya sekadar alat dan jauh menyimpang dari dilaksanakan sesuai dengan kehendak syarak selaras dengan apa yang diutarakan oleh TGHA.

Bagaimanapun kononnya "ISU ARAK DI SELANGOR SELESAI"- Dr. Hassan Ali. Tak semudah itu menutup bau hanyir bangkai seekor gajah yang busuk lagi membusukkan..

SELESAI!!!! Mudahnya.... Telur lalatlah! selesai. Inilah akibatnya bila kita keterlaluan mengatakan bahawa "I'm more Islamic than thou". Walaupun statementnya mengatakan "mengambil minuman" tapi seluruh ummah memahami bahawa orang itu akan ambil minuman itu the chances are 99% akan meminumnya di tempat lain. Ataupun apakah maksud mengambil di situ maksudnya "consume"nya?. Ini lagi teruk... NAUJUBILLAH.


Posted by Senjaliza

Selasa, 25 Ogos 2009

RM20,000 DIAGIH UNTUK EMPAT KUIL DISEKITAR SELANGOR – BAGAIMANA PULA DENGAN STASTISTIK AGIHAN UNTUK MASJID DISEKITAR SELANGOR?

0



Kali ini beb aku agak tertarik dengan satu laporan yang disiarkan dalam akhbar Sinar Harian yang mana intipatinya menyentuh tentang peruntukan & agihan sebanyak RM20K yang diberi kepada 4 buah kuil disekitar negeri Selangor.

Peruntukan & agihan sebanyak RM20K yang diberi kepada 4 buah kuil disekitar negeri Selangor ini telah disalurkan melalui jawatankuasa tetap kesihatan, pekerja lading, kemiskinan & kerajaan prihatin. Generally there is nothing wrong at all with the RM20K allocation which will be disburse to 4 buah kuil disekitar negeri Selangor namum apa yang kita cuba teliti & perhalusi adalah bagaimana pula dengan stastistik tentang peruntukan & agihan yang telah disediakan untuk masjid & surau disekitar negeri Selangor?

Kita juga teringin nak tahu beb berapakah pula jumlah allocation yang telah selamat di disburse kan terhadap masjid & surau disekitar negeri Selangor? Kita juga nak tahu beb berapakah pula jumlah anggaran peruntukan & agihan yang akan disediakan oleh pucuk kepimpinan kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor terhadap masjid & surau disekitar negeri Selangor for next 4 years sehingga menjelang PRU ke13 nanti?

Dalam memperkasakan konsep 1Malaysia kesamarataan, tolenrasi dan aspirasi integrasi Nasional sememangnya bukanlah suatu platform untuk dipolitikkan namum apa yang cuba kita teliti dan perhalusi disini adalah dalam memartabatkan maruah agama Islam dan memperkasakan hak orang2 Melayu kita secara seriusnya ingin meminta agar pihak kerajaan negeri Selangor jangan sesekali terlepas pandang dalam aspek peruntukan & agihan yang akan membawa hala tuju pembangunan institusi masjid & surau disekitar negeri Selangor.

Kita juga nak ingatkan pucuk kepimpinan parti pakatan rakyat tentang konsep & aspirasi yang mereka banggakan iatu kesamarataan diantara semua kaum jadi jikalau dengan proses yang agak mudah & smooth peruntukan & agihan sebanyak RM20K yang diberi kepada 4 buah kuil disekitar negeri Selangor ini telah disalurkan melalui jawatankuasa tetap kesihatan, pekerja lading, kemiskinan & kerajaan prihatin perkara yang sama juga mesti digarap agar institusi masjid & surau begitu juga dengan institusi tokong Buddha akan menikmati peruntukan & agihan menerusi proses yang tidak melalui amalan double standard atau biokrasi.

Apa yang kita tak ingin dengar & lihat adalah dalam pada institusi Kuil dengan mudah dapat menerima dan disajikan dengan peruntukan & agihan yang agak selesa tapi hala tuju institusi masjid & surau dibiarkan terkapai – kapai sehingga kadangkala bagi membiayai hala tuju pembangunan & aktiviti institusi masjid & surau terbabit pihak pengurusan & AJK masjid & surau terpaksa merayu bantuan sokongan daripada orang ramai sedangkan sepatutnya satu allocation & approved budget yang agak solid mesti disediakan dalam hal yang berkaitan dengan perkara ini. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.


Posted by idin77

KOYA-KOYA, PANDAI KAU CAKAP PASAL BURUK ORANG

0


PKR bertuah memiliki Koya- banyak menceritakan keburukan radzhi.

Jam 4.00 petang, abe MIE 'membelek' Harakahdaily 24 Ogos 2009, dalam internet. Ketua Penerangan PKR, Lateefa Koya memberitahu Radzhi keluar dari PKR lebih baik kerana dia tidak membawa apa-apa faedah kepada Pakatan mahupun BN.

Kata Koya, (bagi orang Kelantan maksud koya ialah orang yang suka mengelamun), calon ini memang bermasalah dan wajar dibersihkan dari PKR. Begitu hinanya pada pandangan PKR sekiranya ada calon lompat parti kerana tidak puas hati.

Cakap pasal tidak puas hati, kata Koya, Radzhi dikatakan mempunyai beberapa rekod buruk sebelum menjadi Adun lagi termasuk semasa dia bertugas di Pejabat Pos Universiti Utara Malaysia (UUM). Radhzi juga dikatakan mengalami masalah rumahtangga serius.

Mak oii, lezernya minah nie. Tahu lah dia tu perempuan. Tahulah Mami jarum asal Pulau Pinang, jadi jangan pula Koya kau nak jadi Mami Jarum kat Kedah pulak. Senang-senang hentam orang. abe MIE nak tanya Koya, kalau dah tahu si Radzhi 'jantan tak guna' apa hal pulak kau dan PKR suruh Anwar al-juburi lantik jadi wakil rakyat. Laki kau aje yang berguna, lantiklah dia jadi ADUN kat situ kenapa lantik Radzhi semasa pilihanraya baru-baru ini.

Yang lucunya, kenapa hal rumahtangga Radhzi menjadi isu. Kalau masalah rumahtangga menyebabkan calon itu perlu letak jawatan, abe MIE percaya ramai dan berlambak ADUN dan YB Parlimen dari PKR yang ada masalah rumahtangga. Azmin ALi pun bergaduh sakan bila dapat tahu yang dia pernah berdisco dengan big bossnya di Anwar. Azizah pun bergaduh bila dia dapat tahu janji Anwar untuk tidak bermain dubur dilakukan walaupun pada usia senja 50-an.

Koya pun rasa bahagia sangat ke hendak campur urusan rumahtangga Radhzi!!! Jaga makan minum anak yang balik sekolah sudahlah, jangan dok sibuk-sibuk main politik, itu nasihat abe MIE.

Jaga 'itik' suami tu, nanti suami Koya pasang "cawangan baru PKR' (Pinang, Kahwin Ramai). Kalau itik terlepas, jantan betina tak kenal, jadi macam kes Anwar al-Juburi kira kau Koya akan kena cerai macam DUN PAS. Banyak ke nafkah yang suami kau Koya boleh kasi. Tahu pun, abe MIE pun lezer juga.

Ketika Alwi Che Mat DUN Kok Lanas, ketua pembangkang dari Kelantan menyuruh Adun Galas Chek Hashim Sulaima (PAS) yang sakit-sakit sendi tu meletak jawatan kerana tidak boleh bekerja, Nik Aziz bingkas menjawab, sepatutnya orang Islam itu saudara, kita kena melawat orang yang sakit bukan suruh dia letak jawatan.

Untuk pengetahuan, kata Harakahdaily, Adun Galas, Che Hashim Sulaima kini berada di Guangtong, China untuk menjalani rawatan barah di sebuah hospital di sana. Beliau kini semakin sembuh. abe MIE rasa silap haribulan kat situ pula ada pilihanraya kecil. Manik Urai jadinya.

Berbalik isu Koya, katanya, Radzhi ketika memegang jawatan Exco Pelancongan, Pembangunan Masyarakat dan Sumber Tenaga Manusia menyalahgunakan kuasa. Dia mengumpul kekayaan atas jawatan itu. Koya berhujah, Radzhi suka memiliki kilang, kedai dan harta semasa memegang jawatan berkenaan. Dia bukan seorang YB yang mementingkan tanggungjawab untuk rakyat sebaliknya menggunakan pengaruhnya untuk memperolehi kekayaan.

Kalau betul lah kata Koya, kenapa dia tidak awal-awal memberitahu supaya letak jawatan!!! Kalau begitu, sudah tentu ramai YB da ADUN PKR yang perlu letak jawatan kerana menyalahgunakan kuasa. Sekiranya disiasat oleh SPRM, ketika mereka dalam PKR, Koya kena ingat, al-juburi akan kata- kenapa siasat orang DAP Cina dan Melayu PKR pula.

Koya menjelaskan, PKR gambira dengan tindakan bekas Adun mereka itu dari terus menjadi duri dalam dagung dan memburukkan imej parti dengan sikap dan rekod yang dimilikinya.

Jadi abe MIE beranggapan, adakah PKR akan gembira sekiranya lebih ramai ADUN PKR keluar parti sehingga jatuhnya Selangor dan Kedah kepada BN nanti. Gembira juga ke Koya?

abe MIE- Kenapa Anwar tak jumpa Koya dahulu sebelum jumpa Azizah. Kahwinkan diaorang cepat-cepat. Satu seorang penipu dan satu lagi mami jarum.


Posted by abe MIE 'TERJAH'

Isnin, 24 Ogos 2009

PRK Permatang Pasir: Pas sedang dipermainkan si Nuar Aljuburi

0


Berita Harian
24 jun 2009

10 tahun kahwin isteri hanya diberi nafkah RM300

KANGAR: Seorang ustazah mendakwa hanya menerima nafkah RM300 daripada suaminya, Abdul Rashid Rahman, 59, yang juga Ketua Dewan Ulama Pas Perlis, sepanjang 10 tahun mendirikan rumah tangga.

Dakwaan itu dibuat Siti Rosmala Mohamed, 37, di hadapan Hakim Mahkamah Rendah Syariah Kangar, Mohd Zaidi Abdullah, pada hari pertama perbicaraan kes tuntutan fasakh yang difailkannya, semalam. Beliau berkata, nafkah RM300 itu diterima pada bulan pertama iaitu September 1999 dan tiada lagi nafkah sehingga hari ini.

Siti Rosmala turut mendedahkan suaminya juga bertindak kejam dengan memukulnya termasuk di kepala, selain dirotan hanya kerana kesalahan kecil.

“Dari luar dia memang kelihatan baik dan warak, tetapi sebenarnya dia lelaki yang kejam dan panas baran,” katanya. Menjawab soalan peguamnya, Shazril Khairy Mustafa mengenai nafkah batin, Siti Rosmala berkata suaminya tidak pernah lupa menunaikannya.

“Dari segi batin dia tidak pernah lupa. Kalau boleh setiap hari dia mahu sehingga kadangkala dia tetap memintanya walaupun saya dalam pantang,” Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Mahfuz dan PAS beriya benar membongkar kisah Rohaizat beristeri dua. Pada pandangan PG , jika PAS an Mahfuz dah ikhlas sangat nak bela perempuan atau isteri terinaya maka Siti Normala inilah yang patut di bela oleh PAS dan Mahfuz.

2. Juga Ketua Dewan Ulama PAS Pulau Pinang iaitu orang yang pertama mendedahkan bagi menghancurkan rumahtangga Rohaizat dengan isteri pertamannya. Jika anda ikhlas nak bela isteri kedua Rohaizat kononnya : di cadangakan anda belalah isteri rakan sejawat anda di Perlis tu. jangan harap serban aje besar di kepala tetapi hati busuk dan munafk dalam percakapan.

3. Berilah komen anda mengenai perangai Ketua Dewan Ulama PAS Perlis tu. Bantulah si isteri yang teraniaya itu atau sekurang-kurangnya membantu dengan memberikan bantuan peguam syariah dengan percuma. Sehingga sekarang apa yang PAS beri bantuan kepada wanita ini. Dah kata pejuang islam. Ada ke sebarang bantuan kepada wanita ini?

4. Ada ke PAS Malaysia pernah sekali termasuk Muslimat PAS memberikan bantuan dan membuat lawatan ke rumah Siti Rosmala ini. Tak pernah sekali pun.

5. Inilah rupa sebenar kemunafikan pemimpin dan parti PAS tersebut. Cakap aje lebih. Cakap nak bela isteri kedua Rohaizat kononnya. Hampas. Jadi Kepada Mahfuz, Ketua Dewan Ulama PAS Pulau Pinang dan juga kepada PAS, berilah bantuan segera kepada Siti Rosmala ini jika anda betul-betul iskhlas.

6. Berhentilah jadi munafik. Menyampah.


Posted by Arif Omar



PRK Permatang Pasir : Agenda Peribadi Anwar Ibrahim

Mari kita semak satu-persatu arahan-arahan Anwar Ibrahim di PRK Permatang Pasir.

Dato’ Seri ANWAR IBRAHIM telah mengeluarkan arahan pada mesyuarat tertutup Pakatan Pembangkang supaya para penceramah dan jentera kempen PR lebih memberi tumpuan kepada isu-isu berikut dalam usaha meraih sokongan pengundi mulai 23-25 OGOS 2009 iaitu bermula pada hari ini sehingga menjelangnya hari mengundi.

Kumbang berharap selepas pendedahan ini, jentera anti Anwar Ibrahim di sana bolehlah memikirkan cara bagaimana untuk menangani dan spin isu-isu di bawah.

Isu-isu tersebut ialah:-

Pertama ialah mengenai pelantikan Dato’ AHMAD ZAHID HAMIDI selaku Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang yang dikatakan tidak mendapat persetujuan dari sebahagian besar pimpinan UMNO Negeri. Menurut mereka, jawatan tersebut sepatutnya diberikan kepada Dato’ AZHAR AHMAD, ADUN PENAGA merangkap Setiausaha UMNO Pulau Pinang.

Samada benar atau tidak,isu ini sengaja ingin dimainkan Anwar untuk memecah-belahkan UMNO Pulau Pinang di saat akhir menjelang hari mengundi 25 Ogos nanti. Hal ini dibuktikan dengan Demo di Bukit Mertajam jumaat lalu yang membantah tindakan Zahid Hamidi berjumpa dengan Menteri Pertahanan Israel,yang mana demo ini sengaja diadakan untuk mewujudkan kebencian ahli-ahli UMNO dan Pengundi Permatang Pasir kepada Zahid Hamidi.

Isu kedua ialah serangan habis-habisan terhadap peribadi calon BN,Rohaizat yang mana berkenaan penggantungan lesen firma guaman Rohaizat oleh Bar Council berhubung isu penyelewengan bayaran wang guaman,penyelewengan wang Koperasi RISDA sebanyak RM 240,000 yang dipegang oleh Rohaizat dan kononnya UMNO ketandusan calon sehingga sanggup memilih calon yang terlibat dalam pelbagai skandal penyelewengan wang rakyat.

Yang mana kesemua isu serangan peribadi ini adalah sengaja dimainkan Anwar untuk mengaburi segala kelemahan jentera Pakatan Pembangkang di Permatang Pasir.Klik sini untuk melihat laporan Kumbang mengenai perkara ini.

Arahan dan isu kedua ini dikatakan disahut oleh calon PAS Salleh Man dan penyokong PAS yang memihak kepada Anwar Ibrahim yang mana Salleh Man dikatakan akan mengedar sebanyak 15,000 keping risalah bertajuk “Apakah Pemimpin UMNO Buat Untuk Melayu Pulau Pinang” dan “Rohaizat Diminta Tarik Diri” serta beliau juga telah menjalankan kempen melalui internet dengan bantuan beberapa “bloggers” pro Anwar Ibrahim untuk memberi tekanan kepada UMNO. Hal ini dilakukan supaya UMNO tidak mengambil perhatian terhadap kempen membawa kemajuan kepada Permatang Pasir tetapi hanya memberi tumpuan membersihkan kredebliti calon mereka sahaja dan usaha ini dikatakan sebagai bertujuan memecah-belahkan penyokong dan ahli-ahli UMNO.

Apa yang sebenarnya di sebalik arahan-arahan Anwar Ibrahim ini?

Merenung kembali arahan-arahan Anwar ini yang membelakangkan amanat Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat supaya tidak menyerang peribadi calon lawan. Kumbang cuba untuk mencari punca kenapa Anwar lebih bersungguh-sungguh berkempen di Permatang Pasir.

Pertama, menurut apa yang Kumbang dengar.Pimpinan PAS termasuk Presiden PAS,Haji Hadi sendiri amat tidak berpuas hati dengan Anwar Ibrahim kerana gagal meyakinkan Lim Guan Eng untuk memberi jawatan exco kepada Allahyarham Pak Hamdan, bekas adun Permatang Pasir selepas pilihanraya umum yang lalu.

Disebabkan itu pimpinan PAS dilaporkan tidak turun untuk membantu kerana melakukan protes terhadap Anwar disebabkan tiada apa-apa yang akan mereka dapat jika menang di Permatang Pasir melainkan Anwar yang akan dapat mengekalkan momentum sokongan beliau.Disebabkan hal ini juga ada pihak di kalangan PAS sendiri yang dikatakan memboikot dan mensabotaj calon PAS di Permatang Pasir.Klik sini untuk melihat laporan Kumbang mengenai perkara ini. Selain daripada itu juga kita dapat lihat hanya Salleh Man yang bersungguh-sungguh berkempen dengan rakan beliau Mahfuz Omar tanpa bantuan pimpinan PAS yang lain.

Kedua ialah Anwar Ibrahim melihat bahawa sokongan beliau di Permatang Pasir dan di negeri sekitar utara semenanjung semakin berkurangan,ini dibuktikan dengan Adun Lunas yang bertindak keluar PKR pada hari ini(23 Ogos 2008) dan di Permatang Pasir sendiri sokongan Muslimat Pas dikatakan tidak memihak kepada Anwar. Hal ini dibuktikan dengan keengganan Muslimat Pas Permatang Pasir untuk membantu Wanita PKR pada PRK Permatang Pauh yang lalu disebabkan mereka percaya Anwar terbabit dengan tuduhan liwat. Perkara ini turut menyebabkan Anwar kalah di 2 Peti Undi Kawasan Permatang Pasir pada PRK Permatang Pauh yang lalu.

Atas dasar sokongan melayu termasuk ahli-ahli yang semakin berkurangan kepada Anwar di Permatang Pasir inilah, Saleh Man dan jentera PAS yang masih memihak kepada Anwar Ibrahim akan memberi tumpuan sepenuhnya di kawasan majoriti pengundi Cina iaitu Kg. Cross Street, Sama Gagah dan Permatang Pauh dan bagi memastikan PAS mendapat sokongan pengundi cina.

Salleh Man juga dikatakan telah menonjolkan hubungan baik dengan LIM Guan Eng, Ketua Menteri Pulau PINANG dan Dato’ Seri Ir. MOHAMAD NIZAR JAMALUDDIN, Bekas MB PERAK.Yang mana tindakan ini adalah atas arahan Anwar Ibrahim yang menyedari hanya undi daripada kaum Cina yang dapat menentukan kemenangan Pakatan Pembangkang di Permatang Pasir.

Khulasahnya, kemenangan PRK Permatang Pasir adalah hanya matlamat peribadi Anwar Ibrahim untuk membuktikan sokongan kepada beliau semakin kuat bukan bermatlamat untuk memenangkan calon PAS. Hanya Saleh Man,Mahfuz Omar dan Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat sahaja yang membantu Anwar. Sedangkan kepimpinan PAS yang lain lebih senang melihat daripada jauh kerana tidak yakin dengan Anwar Ibrahim mampu membantu perjuangan PAS.

Pimpinan PAS yang lain ternyata jelek dengan Anwar Ibrahim yang hanya mendiamkan sahaja apa yang dilakukan oleh DAP di Selangor. Kumbang juga mendengar khabar angin PAS di Selangor hanya menunggu masa dan ketika sahaja untuk menyeberang ke Barisan Nasional.

Adakah selepas PRK Permatang Pasir selesai?
Kita sama-sama tunggu..

Persoalan di atas semua kecelaruan ini,
Sampai bila PAS akan menggadaikan prinsip dan menjadi alat untuk Anwar Ibrahim meraih kuasa?
Sampai bila ahli-ahli PAS akan tunduk kepada Anwar Ibrahim dan membelakangkan arahan dan amanat pemimpin mereka sendiri?

Kepada ahli-ahli PAS dan Para Pengundi Permatang Pasir fikir-fikirkanlah...

oleh Kumbang

Permatang Pasir : Ketakutan dan Kelemahan PAS

0


Tokey mendapat maklumat dalam kain jentera PAS bahawa sedang menambah kekuatan Unit Amal di peti undi Sama Gagah dan Bukit Bendera Mulia. PAS ketika ini sangat takut dan jika kekalahan akan memihak kepada mereka di Permatang Pasir akan bekecailah harapan PAS untuk menjadi YDP MAIWPP seperti yang disogokan Anwar Ibrahim.

Melalui Unit Keselamatan PAS (Unit Amal) kedua-dua kawasan peti undi itu akan ditambah anggota seramai 30 orang yang menjadikannya 60 orang ketika ini. Ini kerana plan kotor PAS untuk menimbulkan suasana tegang dan menakut-nakutkan pengundi untuk kali terakhir. AMK Kedah dan Pusat telah mengarahkan ahlinya hadir bersama-sama 100 biji kereta bagi menyeksakan keadaan semasa hari mengundi.

PAS berusaha mendirikan barong panas walaupun sudah digazetkan barong tidak dibenarkan didirikan. Usaha PAS ini menunjukkan depa benar-benar terdesak dan akan membuat provokasi terhadap pihak Polis dan petugas SPR. Idea kotor PAS adalah untuk merakamkan segala ketegangan yang berlaku dan akan dijadikan modal kempen akan datang. Bangsat tak..!

Tokey juga diberitahu 20% daripada 3,000 pengundi menetap diluar kawasan adalah golongan atas pagar. Apa yang dilakukan PAS adalah mengirim wang RM200 sebagai habua untuk mengundi calon bisu PAS dan juga sebagai saguhati. Depa heboh mengatakan BN mengamalkan politik wang tetapi dalam masa yang sama, depa pun sama juga main taik dan sapu di pipi masing-masing. Tak guna punya Mahfuz Omar.!

Tokey juga mendapat maklumat yang PAS tempatan tidak menghargai jentera kempen PAS luar. Depa sendiri ada masalah dalaman yang cuba dinafikan oleh PAS Pusat. Apa yang Tokey tahu, depa PAS tempatan tidak pernah diajak berbincang untuk menyelaraskan aktiviti bersama-sama. PAS luar menjalankan aktiviti sendiri.

Rupa-rupanya PAS di menyenangi kehadiran PKR di Permatang Pasir. Klik Sini Sudahlah hendak dirikan Bilik Gerakan PKR kena minta izin dengan PAS Penang. PAS juga akan membuat laporan Polis bagi mengelakkan mereka dipalit taik jika PKR mengadakan perhimpunan/perarakan selepas dan semasa hari mengundi. PAS sudah belajar dari insiden di Permatang Pauh ketika sang peliwat teringin menjejakkan kaki ke Dewan Rakyat.

Tokey Garam - Segala macam masalah yang ada di dalam PAS dan juga Pakatan Rakyat adalah kerana mereka mempermainkan kesucian Islam dan yang paling utama PAS terpaksa menyimpan Nik Aziz yang sangat membebankan PAS. Nik Aziz dihormati kerana tuanya bukan kerana ilmunya.

PRK Permatang Pasir akan menyaksikan sekali lagi PAS dimalukan oleh orang Islam. Bukan untuk melihat PAS menang atau kalah tetapi mempertahankan majoriti yang dimenangi adalah sesuatu yang sangat sukar sepertimana di Bukit Gantang dan Manek Urai.

oleh Garamanis


ISU ADUN SAKIT: NIK AZIZ DUKACITA SIKAP PEMIMPIN UMNO

ISU MENGOSONGKAN KERUSI ADUN DI DUN GALAS, KELANTAN DAN ADUN SEPUTEH, KEDAH: DARI SUDUT PANDANGAN PEMIMPIN PAS

1. APABILA ADUN KOK LANAS, DATUK ALWI CHE MAT MENDESAK SUPAYA ADUN GALAS (PAS) CHEK HASHIM SULAIMAN MELETAKKAN JAWATAN SEBAGAI ADUN ATAS SEBAB KESIHATAN MAKA NIK AZIZ PUN BERKATA-KATALAH SEPERTI BERIKUT;

BERNAMA 23/8/09 -KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, dukacita dengan sikap sesetengah pemimpin parti 'lawan' yang mendesak ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Galas dari PAS, Chek Hashim Sulaiman, supaya meletakkan jawatan atas sebab-sebab kesihatan....Beliau berkata, sepatutnya semua pihak mendoakan supaya kesihatan orang yang sedang sakit itu, terutama wakil rakyat, kembali berkhidmat kepada rakyat..."Ini tidak, menambahkan lagi beban mereka yang menderita dengan penyakit yang dihidapinya," .....Menurut Mursyidul Am Pas itu, sebagai umat Islam, kenyataan-kenyataan seperti itu adalah tidak baik dan sewajarnya mereka mendoakan agar kesihatan mereka yang ditimpa musibah itu kembali pulih dan menjalankan tugas seperti biasa.

2. TETAPI APABILA ADUN SEPUTEH, KEDAH (UMNO) YANG GAGAL MENGHADIRIKAN DIRI SIDANG DUN PADA 19 APRIL DAN 9 OGOS YANG LALU ATAS SEBAB KESIHATAN MAKA SPEAKER DEWAN (PAS) TANPA BERFIKIR PANJANG TERUS MENGHANTAR SURAT KEPADA SPR NEGERI MEMINTA SPR PUSAT SUPAYA MENGKAJI KEDUDUKAN KEANGGOTAAN ADUN SEPUTEH YANG DIDAKWA TELAH HILANG KEANGGOTANNYA... TIADA SERUAN SUPAYA MENDOAKAN ADUN UMNO INI...???

MALAYSIAKINI 19/8/09 – “..Pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Kedah telah menghantar kepada ibupejabatnya di Putrajaya, surat Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah, Datuk Dr Abdul Isa Ismail berhubung kedudukan anggota DUN Kota Siputeh Datuk Abu Hassan Sarif yang didakwa hilang keanggotaannya”.

3. INIKAH ISLAM YANG DIPERKENALKAN OLEH PAS DIMANA KALAU IANYA MELIBATKAN KEPENTINGAN POLITIK PAS MAKA MANA-MANA PIHAK YANG MENDESAK SUPAYA DIKOSONGKAN KERUSI ADUN PAS ITU DIKATAKAN TIDAK MENGIKUT AJARAN ISLAM DAN SEPATUTNYA DIDOAKAN SUPAYA PENYAKIT YANG MENIMPA ADUN PAS ITU SEMBUH...

4. TAPI KALAU IANYA MEMBABITKAN ADUN UMNO, CEPAT-CEPAT HANTAR SURAT MINTA SPR MENGKAJI STATUS KEANGGOTAAN ADUN TERSEBUT DAN MEMINTA PILIHAN RAYA KECIL DIADAKAN... SEBAB MEREKA INI ADALAH UMNO MUSUH POLITIK PAS YANG JUGA BERAGAMA ISLAM... BUKANKAH SESAMA ISLAM KENA KASIH MENGASIHANI...???

5. BEGITULAH KAMUS POLITIK PAS YANG DIAMALKAN OLEH SEMUA PEMIMPIN PAS... BAGI MEREKA APA SAHAJA YANG MEMBERI KEBAIKAN KEPADA KEPADA KEPENTINGAN POLITIK PAS MAKA HUKUMNYA HALAL TETAPI YANG MENYUSAHKANNYA MAKA HUKUMNYA HARAM WALAUPUN DI SISI AGAMA IANYA DIBENARKAN...

ITULAH ISLAM ANJURAN PAS – KEPADA SEMUA PEMBACA FIKIR-FIKIRKANLAH APA YANG AKAN BERLAKU KALAU MEREKA INI MEMERINTAH MALAYSIA...???

Posted by Tungaklangit

Sabtu, 22 Ogos 2009

N.ajis ghoyak lagi

0


Berikut merupakan kata-kata Nik Aziz yang mengambarkan pendiriannya tidak ubah seperti lalang ditiup angin.

Malah, kata-kata inilah yang banyak mengundang kemarahan rakyat dan kekeliruan umat Islam.

Persoalannya patutkah orang tua ini digelar ulama? atau pengkhianat?

Kata Nik Aziz:


1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.


2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.


3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir" - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.


4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.


5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.


6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.


7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.


8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.


9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?" - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.


10. "Bagi penjualan arak, ia hanya dibenar jual oleh orang bukan Islam kepada golongan itu sahaja, kerana jika ia diharamkan sudah tentu menyulitkan orang bukan Islam untuk menikmatinya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 19 November 1992.


11. "PAS Sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.


12. "Menentang PAS adalah Haram mengikut al-Quran." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.




13. "Tidak ada orang yang berhak menjaga dunia ini, kecuali orang yang belajar ilmu agama Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 17 April 1995.




14. "Tiada sesiapa di muka bumi ini yang tahu menjaga dunia termasuk menguruskan soal budaya, ekonomi serta harta benda, melainkan ulama." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.


15. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.


16. "PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, tidak ada apa, asalkan dia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.




17. "Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah." - Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.


18. "Tafsiran negara Islam yang dikehendaki oleh PAS sebenarnya sudah terkandung dalam Manifesto Barisan Alternatif (BA) yang dikemukakan pada pilihanraya yang ke-10 itu." - Nik Aziz Nik Mat, Harakah 1-15 Ogos 2001.


19. "Ini penting kerana kita juga mahukan sokongan dan undi bukan Islam dalam usaha memenangi pilihanraya umum akan datang" - Nik Aziz Nik Mat, Ucapan di Muktamar Dewan Pemuda PAS ke-31, Petaling Jaya, 24 Mei 2004.


20. "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir."- Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.


21. “Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 23 April 1994.


22. “Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)”. –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.


23. “Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga.” – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.


24. “Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak Nampak simbol lain kecuali simbol PAS. “ – Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan cerah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.


25. “UMNO tetap parti sekular kerana asas perlembagaanya tidak merujuk al-Quran dan Hadis.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 22 Februari 1999.


26. ‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’’ – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.


27. “Jika Nabi Muhammad boleh menandatangani perjanjian dengan musuh tradisi Islam, iaitu kaum Yahudi, sebaik tiba di Madinah, PAS juga sanggup bekerjasama dengan DAP.” – Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 12 Mei 1999.


28. "Percaya-ae (kepercayaan) manusiyo (manusia) kepada kiamat menyebabkan seganah-ganah (seganas-ganas) manusia akan tok (tak) jadi ganah. Kerana dia yakin walau bagaimana ganahnya aku dan bagaimana pangkat... tingginya pangkat aku, tapi apalah nasib aku apabila aku berdepae (berdepan) dengan padang mahsyar. Di padang mahsyar kelak ada lagi yang lebih gagah daripada aku namanya Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih jabaruut, lebih samseng daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih angkuh daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Dan nama Allah Subhanahuwataala satu daripada namanya al-Mutakabbir, al-Jabbarul Mutakabbir. ( Al-Jabbar maknanya gagah kuasa ataupun kita panggil samseng. Al-Mutakabbir sombong, angkuh.) Akulah oghaenya (orangnya) sombong, tok denga (dengar) kato (kata) orang lain. Itu satu daripada sifat Allah Taala. Samseng pun dok (ada) di aku, hanelan (handalan) pun dok di aku, somong (sombong) pun di aku. Kalu (kalau) samseng, aku lebih samseng. Kalu mu jahat, aku lebih jahat, kalu mu somong (sombong) aku lebih somong. Percayaan kito manusiyo kepada akidah nilah, akidah akhirat kito panggil menyebabkan orang Melayu yang sokong Pas ni tidak jahat...'' – Rakaman Ucapan Nik Aziz Nik Mat berhubung isu Allah Samseng, Utusan Malaysia, 31 Julai 2002.


29. “Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka,” – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.


30. "DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam," – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 12 Ogos 2009.


Hayatilah penyataannya


Haruskah dia dihormati?


Atau......abaikan sahaja orang tua ini kerana umurnya menandakan dia sudah nyanyuk.


Atau...... sumbatkan sahaja dia di dalam penjara supaya dia tidak lagi mengelirukan umat Islam.

Wallahhualam.

Diadaptasi dari blog: azlishukri.blogspot.com

Jumaat, 21 Ogos 2009

Mahfuz Omar tunjukan kejantanan dahulu! Calon Pas songlap duit rakyat!

0



Ini bukanlah laporan pertama mengenai pemimpin PAS mengelapkan wang. Dalam dekad lepas, kecoh mengenai Tabung Anak Yatim Memali yang diujudkan PAS selepas Peristiwa Memali. Dikhabarkan wang yang dikutip untuk tujuan membantu anak yatim dari mereka yang terkorban dalam pertempuran penentangan bersenjata atas arahan agar Ibrahim Libya menyerah diri kepada Polis, gagal sampai kepada kumpulan sasar. Dipercayai kes ini menjadi bahan yang ‘ditutup sebelah mata’ (swept under the carpet) oleh Kepimpinan PAS.

SMS tersebar mengenai calon PAS N11 Mohd.Salleh Man disaman Standard Chartered Bank kerana kegagalan membayar hutang. Semakan boleh dibut atas nama: Mohd. Salleh Man KPT 540216-07-5667 (4565683)
.


Sebagaimana yang dijangka, posting kami mengenai khabar bahawa calon PAS N11 dan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Mohd. Salleh Man salahguna kedudukan dan melenyapkan wang parti bagi peruntukan Pilihanraya Kecil Parlimen Permatang Pauh setahun lepas mendapat reaksi negatif pemimpin PAS. Pengarah PRK Naib Presiden PAS Mahfuz Omar dilaporkan mencabar kami ‘menunjukan kejantanan’.

Laporan Berita Harian:

Pas minta penulis blog buktikan calonnya gelapkan RM600,000

BUKIT MERTAJAM: Pas meminta penulis blog yang membuat dakwaan kononnya calon parti itu, Mohd Salleh Man menggelapkan wang parti sebanyak RM600,000 supaya tampil membuat kenyataan secara terbuka bersama bukti.
Pengarah Pilihan Raya Pas, Datuk Mahfuz Omar menyifatkan penulis blog itu sebagai tidak bertanggungjawab kerana tidak berani tampil untuk membuat aduan kepada mana-mana pihak berkuasa sekiranya perkara itu benar.

“Orang yang membuat kenyataan itu tidak bertanggungjawab dan bersembunyi di sebalik blog yang tidak bernama.

Laporan blog “bigdogdotcom” yang disiarkan hari ini menyebut semasa pilihan raya kecil Permatang Pauh tahun lalu, seorang pemimpin Pas Pulau Pinang membangkitkan kononnya peruntukan jentera pilihan raya parti itu sebanyak RM600,000 digelapkan Mohd Salleh.

Laporan blog itu menyebut kononnya dakwaan itu dibuat sendiri oleh Naib Pesuruhjaya Pas, Pulau Pinang Mujahid Yusof Rawa dan bekas Ketua Penerangan Pas Pulau Pinang, Zulkifli Lazim.

“Kalau mereka berani, mereka harus tampil atau buat aduan kepada mana-mana pihak sama ada polis atau Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung tuduhan berkenaan,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Mahfuz berkata kalau ada mana-mana pemimpin Umno atau Barisan Nasional (BN) berani menyatakan Mohd Salleh mengelapkan wang, mereka juga harus tampil dengan bukti.

“Kalau mereka ada bukti, silalah buat kenyataan di mana-mana tempat khususnya di Permatang Pasir sebelum hari pengundian 25 Ogos ini,” katanya.

Sementara itu, Mahfuz berkata Pas akan membuat satu lagi pendedahan berhubung salah laku calon BN Rohaizat Othman, 38.

*******************

Kami menyifatkan kenyataan dan gesaan Mahfuz Omar ini sebagai ‘Cakap tak serupa bikin’. Ini kerana Mahfuz sebagai pemimpin wajar membuktikan kejantanan beliau dahulu.

Dalam siri ceramah seluruh negara, terutama semasa PRK Kuala Terengganu Januari 2009, Bukit Gantang/Selambau April 2009 dan Manik Urai Julai 2009, beliau sewenang wenangnya melimparkan tohmahan bahawa Perdana Menteri VI Dato Seri Mohd. Najib Tun Razak ‘terlibat’, setidak tidaknya mempunyai pengetahuan jelas dan ‘menyembunyikan’ mengenai pembunuhan warga Mongolia Altantuyaa Shaaribuu.

Setelah Setiausaha Politik DAP bagi Exco Selangor Ean Yong, Teoh Beng Hock didapati mati setelah berinteraksi dengan pegawai dan penyiasat SPRM, Mahfuz sewenang wenang menuduh SPRM sebagai ‘membunuh’ Teoh.

Kenapa Mahfuz sendiri tidak berlagak sebagai ‘Anak Jantan’ dahulu dan mempersembahkan bukti mengenai:

1.0 Tohmahan dan fitnah atas:

1.1. PM Dato’ Seri Najib dalam kes pembunuhan Altanuyaa

1.2. SPRM bertanggung jawab keatas kematian Teoh sehingga tergamak menuduh agensi tersebut ‘membunuh”

2.0 Sebagai pemimpin PAS yang mendukung Pakatan Rakyat dan Pengkhianat Negara Anwar “Drama King” Ibrahim:

2.1. Senarai 31 MP BN yang sanggup meninggalkan BN dan menyokong Pakatan Rakyat menubuhkan Kerajaan Persekutuan

2.2. Gesa agar Mantan Banduan Anwar “Mat King Leather” Ibrahim menunaikan janji ‘16 September 2008′

3.0 Kerjasama dengan Majlis Peguam:

3.1. Bahawa peguam Haris Ibrahim yang dikaitkan dengan ajaran sesat Ayah-Pin bukan penyokong PAS yang membantu Majlis Peguam yang bersifat anti Islam itu memberikan bantuan PAS (parti yang mengaku berjuang atas landasan Al Quran dan Hadith) secara tidak langsung dalam kempen ini. Satu masa dahulu YB Salahuddin Ayub pernah memberontak anti Majlis Peguam

3.2. Jentera PAS tidak terlibat dengan penyediaan dan kenyataan Majlis Peguam mengenai calon BN PRK N11 Rohaizat Tahir. Satu hari selepas hari penamaan calon Majlis Peguam mengeluarkan kenyataan yang menunjukan bahawa semuanya sudah ’dirancang dan atur’.

Kami di BigDogDotCom mencabar Mahfuz Omar untuk buktikan diri sebagai ‘Anak Jantan’ dahulu!

oleh BigDogDotCom


KENAPA MUJAHID MENGELABAH SEMACAM JE NI?

Alamak Brader mujahid, setakat menafikan dan mencabar tak cukup brader, lu berani bersumpah dalam masjid bersama-sama dengan Salleh Man?

Wah, kalau korang dok buat fitnah, bila kita mintak bukti, apa korang kata, bukti ada tapi pihak berkuasa tak boleh pakai so kita tak mau tunjuk bukti, alamak brader, ini kira senjata makan tuan la kan?

Kalau ini fitnah kenapa gelabah semacam je? Buktikan dakwaan ini tak betul la brader! Aku percaya cerita ini tersebar luas di kalangan ashlul PAS semua, apa korang ingat semua ahlul PAS bodoh ka?

KALAU ADA TELOR, BERSUMPAHLAH YANG INI SEMUA FITNAH!

Jangan main nafi gitu-gitu je wahai BRO Mujahid! Berani kerana benar! Bersumpahlah yang ini adalah fitnah! Dulu Husam sudah hilang telor! Sekarang makin ramai terjangkit pulak ya?

oleh Parpukari

Khamis, 20 Ogos 2009

MENDAULATKAN ISLAM: PERBEZAAN DI ANTARA UMNO DAN PAS

0



PENULISAN INI SECARA RINGKAS MELIHAT PERBEZAAN DI ANTARA UMNO DAN PAS DALAM MENJAGA KEPENTINGAN ISLAM DAN UMAT ISLAM


1. SEJAK KEBELAKANGAN INI, PAS BANYAK MENGELUARKAN KENYATAAN YANG MENGELIRUKAN KEBANYAKAN RAKYAT MALAYSIA DENGAN MENUDUH UMNO MENGASINGKAN ISLAM DAN POLITIK...

2. NIAT DAKWAAN TERSEBUT DIBUAT ATAS DASAR UNTUK MENGGURANGKAN SOKONGAN UMNO DIKALANGAN PENGUNDI ISLAM DI MALAYSIA DAN DALAM MASA YANG SAMA INGIN MENGUASAI KERAJAAN PERSEKUTUAN BERSAMA-SAMA GOLONGAN YANG TERANG-TERANG MENOLAK ISLAM DALAM PAKATAN RAKYAT SEPERTI DAP DAN PKR...

3. KALAU DILIHAT DENGAN PERASAAN YANG TENANG DAN MENGGUNAKAN AKAL FIKIRAN YANG TIDAK DIPENGARUHI OLEH NAFSU DAN PERASAAN BENCI DAN DENDAM MAKA KITA AKAN LIHAT BAHAWA TERDAPAT PERBEZAAN KETARA DI ANTARA UMNO DAN PAS DALAM ASPEK ISLAM ITU SENDIRI...

4. UMNO MENGGUNAKAN POLITIK SEBAGAI ALAT UNTUK MENERUSKAN PENGUASAAN BANGSA MELAYU ISLAM BAGI MENEGAKKAN KERAJAAN YANG BERTUNJUANGKAN PRINSIP ISLAM DAN MENGHORMATI KAUM SERTA AMALAN AGAMA LAIN DI NEGARA INI...

5. PAS PULA MEMANG DIKETAHUI SEBUAH PARTI YANG DIDOKONG OLEH MEREKA YANG DIKUASAI OLEH PEMIKIRAN ISLAM YANG PRO SYIAH MENGGUNAKAN ISLAM UNTUK MENJAYAKAN WADAH POLITIK MEREKA...

6. BAGI PAS YANG PENTING BAGI MEREKA IALAH DENGAN MENGGUNAKAN ISLAM MEREKA BERHAJAT UNTUK MENGUASAI NEGARA INI DAN APABILA MEMERINTAH NEGERI-NEGERI SEPERTI KELANTAN DAN KEDAH SERTA BERKONGSI KUASA DI SELANGOR TIADA SATU PENDEKATAN ISLAM YANG MAMPU MEREKA LAKUKAN...

7. MALAHAN MEREKA HANYA MENYALAHKAN PIHAK LAIN BAGI MENGALIHKAN KELEMAHAN MEREKA DALAM PENDTABIRAN...

8. INI BERBEZA DENGAN KEPIMPINAN UMNO YANG MENGAMBIL LANGKAH MENGARISKAN POLISI DAN RANCANGAN YANG MEMBAWA MALAYSIA DIHORMATI DIMATA PEMIMPIN DUNIA ISLAM DAN SEMUA NEGARA DI PETA NEGARA ISLAM MENGAKUI MALAYSIA DALAH SEBUAH NEGARA ISLAM YANG HARUS DICONTOHI...HANYA PAS SAHAJA YANG MENOLAK KEBENARAN INI...

9. MENGAPA PAS MENOLAK PENGIKTIRAFAN INI...???

10. KERANA MEREKA MAHUKAN PENGIKTIRAFAN TERSEBUT DIBERIKAN KEADA PARTI MEREKA BUKANNYA UMNO MUSUH WAHID MEREKA DALAM MEMBURU MENCAPAI TUJUAN KEDUNIAAN MENERUSI POLITIK...

11. SIAPA DAN PARTI MANAKAH YANG MEMPERKENALKAN PENERAPAN NILAI-NILAI ISLAM DIDALAM PENTADBIRAN KERAJAAN...??? UMNO!!!

12. PIHAK MANAKAH YANG MELAKSANAKAN SISTEM BANK DAN INSURAN BERASASKAN RUKUN ISLAM...??? UMNO!!!

13. PIHAK MANAKAH YANG MENGENDALIKAN URUSAN UMRAH DAN IBADAH HAJI SETIAP TAHUN...??? UMNO!!!

14. PIHAK MANAKAH YANG MEMBINA MASJID-MASJID, PUSAT PENDIDIKAN ISLAM, MEMAJUKAN SISTEM PELAJARAN DAN PENDIDIKAN UNTUK ANAK UMAT ISLAM, MENGURUSKAN URUSAN ZAKAT...??? UMNO!!!

15. PIHAK MANAKAH YANG MEMBANGUNKAN PROGRAM YANG MEMAJUKAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA SEPERTI PENEROKAAN ANGKASA LEPAS, BIDANG PENGAJIAN YANG BERKEPENTINGAN MASYARAKAT UMUM DAN SEBAGAINYA...??? UMNO!!!

16. ADAKAH KEPIMPINAN UMNO ATAU PAS...???

17. APAKAH YANG SUDAH PAS LAKUKAN...???

18. MENGHARAMKAN DAN MENGKAFIRKAN UMNO DAN AHLI MEREKA... PAS !!!

19. MERELAKAN KUIL DIBINA BERSEBELAHAN SURAU UMAT ISLAM... PAS !!!

20. MENGHALALKAN TINDAKAN SEKUTU (DAP) MEREKA MENGHINA AGAMA ISLAM ATAS ALASAN MEREKA BUKAN ISLAM... PAS !!!

21. MENGHALALKAN PENJUALAN ARAK DI KAWASAN MAJORITI UMAT ISLAM ATAS DESAKAN DAP DI SEANGOR... PAS !!!

22. MENUTUP SEBELAH MATA PEMBUKAAN RUMAH MAKSIAT DAN JUDI DI SELANGOR ATAS MENGHORMATI DAP... PAS !!!

23. MENOLAK CADANGAN PEMIMPIN PAS YANG LAIN UNTUK MENGUJUDKAN KERJASAMA DENGAN UMNO DALAM MENJAGA KEPENTINGAN UMAT ISLAM... PAS !!!

24. MELAUNGKAN HUKUM HUDUD TAPI TIDAK MELAKSANAKANNYA APABILA MENGUASAI PEMERINTAHAN NEGERI SEPERTI DI KELANTAN, KEDAH DAN TERENGGANU SUATU KETIKA DAHULU... PAS !!!

25. MENGHINA DAN MENYISIH MANA-MANA MUFTI ATAU ULAMA YANG TIDAK BERSEPENDAPAT DENGAN PERJUANGAN PARTI MEREKA... PAS !!!

26. MENGGUNAKAN KEMUDAHAN MASJID DAN SURAU UNTUK MENGHINA SESUATU PIHAK DENGAN MENGGUNAKAN CERAMAH AGAMA YANG DISELITKAN DENGAN PENGHINAAN, TOHMAHAN DAN FITNAH... PAS !!!

27. GAGAL MEMENUHI JANJI SEMASA PRU 12 TETAPI KEGAGALAN TERSEBUT DIKAITKAN DENGAN MENUDUH PEMERINTAHAN UMNO SEBELUM INI... PAS !!!

28. MENGHALALKAN MENGAMALKAN AMALAN AGAMA LAIN SEPERTI MENYEMBAH GAMBAR ORANG MATI, MEMEGANG LILIN DALAM MAJLIS MENGINGATI KEMATIAN ORANG BUKAN ISLAM DAN MENUDUH PEMIMPIN UMNO TERLIBAT SECARA LANGSUNG DAN TIDAK LANGSUNG TANPA BUKTI DALAM KES KEMATIAN TBH... PAS !!!

30. MENUUDUH, MENGFITNAH DAN MEMBUAT TOHMAHAN TERHADAP INDIVIDU DAN PEMIMPIN UMNO DENGAN PELBAGAI TUDUHAN, FITNAH DAN TOHMAHAN PALSU DAN TANPA BUKTI... PAS!!!

31. BANYAK LAGI ISU-ISU YANG MENGAMBARKAN PENYELEWENGAN PAS DALAM MENGGUNAKAN ISLAM SEBAGAI ALAT UNTUK MENCAPAI MATLAMAT MEREKA DALAM POLITIK...

32. INSYALLAH SAYA AKAN MEMBUAT KAJIAN DAN AKAN MENGELUARKAN SATU ARTIKEL MEMBUKTIKAN PENYELEWENGAN INI...

Posted by Tungaklangit

Selasa, 18 Ogos 2009

POLITIK MALAYSIA SUDAH BERUBAH

0


Kebelakangan ini kita dapat perhatikan bahawa politik negara kita telah banyak berubah dan ianya berlaku secara drastik. Seperti biasa setiap perubahan yang berlaku itu ada nilai baik dan buruknya, cuma segalanya terpulang kepada kita bagaimana kita akan menerimanya dan menyerapkannya dalam kehidupan seharian kita.

Tidak ada kajian terperinci dibuat, namun segala ini adalah berdasarkan pemerhatian dan perbincang bersama kawan-kawan serta maklumat dari orang ramai, maka rumusannya adalah seperti berikut; Para politikus nampaknya semakin matang dan bijak sedangkan para penyokong jadi semakin bebal dan taksub.

Para politikus semakin pandai mengambil sebarang kesempatan dan memanupulasikan sebagang keadaan. Kerana itu sebarang isu semasa akan dijadikan modal politik mereka untuk meraih sokongan. PAS dan para ulamak politikus mereka sentiasa mengambil kesempatan menggunakan isu agama bagi tujuan tersebut. Sehingga mereka itu sanggup mengeluarkan beberapa fatwa yang terang-terang songsang dari segi akidah, antaranya mengkhafirkan orang UMNO, sembahayang berimamkan orang UMNO tidak sah, mengundi PAS masuk syurga dan lain-lain lagi. Dan ulamak politik ini kelihatan berjaya mempengaruhi sebahagian masyarakat sepertimana kejayaan Ayah Pin pengaruhi pengikutnya dalam membina kepercayaan mengenai kerajaan langit. Nik Aziz = Ayah Pin.

DS Anwar adalah antara tokoh politik yang benar-benar hidup diatas isu. Beliau sangat pandai mengeksplotasikan sebarang keadaan untuk mendapatkan simpati dan sokongan. Siapalah DS Anwar jika tanpa isu kontroversi? DS Anwar mampu satukan PAS dan DAP dalam satu surau atau kuil dan tokong sehingga PAS yang jelas memperjuangkan Islam mampu bersama DAP yang jelas menentang Islam. Kerana itu kita tidak hairan apabila dalam isu 'beer bukan arak' di Selangor, para pemimpin dan ulamak politik PAS tidak berani membuka mulut sambil tangan memeggang telor masing-masing.

Lihat pula beberapa politikus lain yang juga sudah pandai mengambil kesempatan dalam memberikan lakonan yang menarik bagi menagih simpati masyarakat yang bebal dalam politik ini. Lihat bagaimana wong chuan how mengelak dari dikenakan tindakan SPRM dengan mendakwa dia dikasari, dan terbaru di Permatang Pasir seorang tokoh politik India menggunakan teknik 'auta keling'nya mendakwa dipatahkan oleh Polis sedangkan terdahulu dia telah menempeleng seorang pegawai polis. Dan yang malangnya adalah penyokong-penyokong pembangkang ini percaya bahawa mereka itu masih betul dan benar. Mereka adalah sebahagian dari pengikut yang taksub dan bebal tahap terlampau. (Klik disini untuk baca pendapat dan kupasan dari blog bumiyang)

Kita cuma berharap dalam pada para politikus negara semakin bijak pandai, janganlah penyokongnya menjadi semakin taksub dan bebal kerana ini tidak akan membantu kita membina 1 Malaysia yang maju dan aman damai.

Jikalau keputusan PRK Permatang Pasir kelak masih memihak kepada PR, maka jelaslah ini adalah petanda bahawa rakyat jadi semakin bodoh, bebal dan taksub dalam politik.
Bijaksana dalam pelajaran dan kehidupan bukan bermakna bijak juga dalam politik, kerana itulah kita dapati walaupun individu tertentu dari kalangan professional namun ada antaranya juga terpengaruh dengan Kerajaan Langit Ayah Pin yang nyata songsang dan tidak masuk akal.

Dunia akhir zaman; yang penipu, pembeli akan dipandang mulia sedangkan yang jujur dan setia dipandang hina. Yang mengambil kesempatan untuk mengugurkan tuduhan kes liwatnya dianggap pembela sedangkan yang berjuang mengurus dan mentadbir negara dicaci. Ada otak tapi tak ada akal. Yang beranikan hati menyataka kebenaran adalah

oleh bRAVEhEART

The outcome of a weird election result in Malaysia.

0


You first read the allegation about a certain connection of Selangor's Pakatan Rakyat members of the Government involvement in underworld activities and secret society back during exposure extraordinaire by Mr. Wee CK, Wangsa Maju MP in his blog.

Today, the police is doing their job in taking statements from a few witnesses to facilitate the investigation into the matter. As wise citizens of Malaysia, my only hope is that Malaysians from all walks of life let the relevant authorities do their respective job.

To young voters who voted in " the alternative government" in General Election 12 on March 8 , 2009, let it be a hard lesson. For today you see the result of an unfortunate action; ballot done in a moment of anger, in a highly charged atmosphere, done by equally highly instigated young voters , had (unfortunately) voted for a false hope.

Unfortunately, the change in political landscape, brings about a negative change. I would like to borrow a statement from a veteran leader down south who was quoted, one day after the election, as saying a weird election result brings about a hamper in the government effort to bring peace and prosperity to the people (of Singapore).

Today we see, true to the word of the veteran politician from our neighbour down south, many of socio-economy blueprints, already drawn for the rakyat, took a back seat because the federal government and government servants are busy tackling the antics of the Pakatan Rakyat members.

To all Malaysians, let us keep our head level headed and not be easily instigated by certain group to destabilise Malaysia. Let us keep on praying that whatever happen, peace and harmony will prevail in Malaysia, insyaAllah and God willing.


The excerpt below is courtesy of News Straits Times

Selangor officers quizzed over secret society meetings
2009/08/17

SHAH ALAM, Mon: Bukit Aman police today questioned two Selangor assistant administrative officers following claims that offices of state executive councillors were used by members of secret societies to hold meetings.

Kampung Baru Development and Illegal Factory Task Force executive councillor Ean Yong Hian Wah told a news conference that Norazah Ismail from his office was questioned for an hour from 1.30pm. He said that investigations were carried out following a police report claiming that offices of Selangor executive councillors were use by secret societies to hold meetings. Ean Yong, who was present during the questioning, said the report did not say which offices had been used for the meetings.

Another officer questioned by police was Siti Fairous Shohaimie of the office of Local Government, Study and Research executive councillor Ronnie Lui. Liu's executive secretary Daniel Chong said Siti Fairous was questioned from 1pm to 3.30pm. Chong said police had also taken the visitors' registration book from Liu's office. -- BERNAMA

Posted by anakbukitgantang

Isnin, 17 Ogos 2009

LIM GUAN ENG : SANA KUTIP DUIT,SINI KUTIP WANG

0



DARI MELAKA KE PULAU PINANG
SINGGAH DI TAPAH BELI JAMBU
SANA SINI GUAN ENG KUTIP WANG
JENIS MANUSIA MUKA TAK MALU


Sehari dua ini adalah hari yang amat memenatkan bagi RBF. Semalam sehari suntuk saya berada di Melaka. Pulang dari Melaka saya singgah di rumah sekejap di Lembah Klang. Kemudian teruskan pula perjalanan ke Pulau Pinang(Permatang Pasir).

Kadangkala saya rasa diri saya ini seperti orang-orang politik pula. Sibuk ke sana sini mencari info,memenuhi undangan dan membuat kerja-kerja underground serta mencari bahan untuk menulis blog. Nampak seperti seronok,kerana sentiasa mendapat undangan sana-sini,tapi penyu menangis siapa yang tahu (pinjam kata-kata GAP).

Semalam saya berada di Melaka. Hari ini di Pulau Pinang. Kedua-dua negeri ini ada kaitan dengan Lim Guang Eng yang juga KM P.Pinang. Melaka adalah negeri asal beliau. Oleh kerana tidak mendapat tempat di Melaka,maka dia beralih arah ke P.Pinang pula.

Info yang saya dapat dari Melaka semalam,mengatakan Lim Guan Eng dan bapanya Lim Kit Siang tidak disukai oleh orang-orang DAP di Melaka. Sebab itu mereka tidak bertanding di Melaka.

Yang amat mengejutkan adalah sebelum PRU 2008 tempohari,Lim Guan Eng kalah dalam pertandingan merebut jawatan dalam pertandingan merebut J/Kuasa DAP Negeri.

Kalau diikutkan secara logik akal seperti tidak percaya,anak Pengerusi DAP Kebangsaan boleh kalah dalam merebut jawatan peringkat negeri.

Tetapi,itulah realitinya. DAP Melaka memang membenci sangat-sangat kepada mereka berdua ini. Setelah kecewa di Melaka,maka beliau beralih arah pula ke Pulau Pinang. Tidak lama lagi DAP P.Pinang pula yang akan membencinya.

Ramai orang menyangka Lim Guan Eng,seorang yang baik,termasuklah saya sendiri sebelum ini. Betulah kata-kata orang tua,isi buah tidak boleh dinilai melalui kulit. Seperti juga Lim Guan Eng,nampak daripada luar seperti orang baik-baik,tetapi perangai mengalahkan hantu ku chik yang pernah menggegarkan Kelantan di tahun 80 an.

Semasa di Melaka dulu,Lim Guan Eng pernah membuat satu tabung yang bernama Tabung Selamatkan Bukit China di tahun 80 an.

Ceritanya begini,ada satu kawasan berbukit di tengah-tengah Bandar Melaka yang bernama Bukit Cina. Sebahagian daripada Bukit Cina ini terdapat perkuburan cina yang lama. Sebahagian lagi masih kosong. Memandangkan lokasi tersebut berada di tengah-tengah Bandar Melaka,maka ianya sudah pasti mempunyai nilai yang tinggi.

Kerajaan Melaka pada masa itu dipimpin oleh Tan Sri Rahim Thamby Chik selaku KM ingin memajukan kawasan tersebut di bahagian yang masih kosong. Kerajaan Melaka mencadangkan untuk memberi tanah di tempat lain sebagai ganti. Kerajaan Negeri tidak akan mengusik tanah yang sudah ada kubur. Mereka hanya ingin memajukan di kawasan yang kosong sahaja.

Perkara ini telah telah menimbulkan keributan di kalangan orang-orang cina di Melaka dan seluruh negara. Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng,telah menghasut dan mengapi-apikan orang-orang cina. Mereka berkata orang melayu cuba membina bangunan di kepala datuk nenek moyang mereka yang telah mati. Mereka juga telah melancarkan satu tabung yang bernama Tabung Bukit Cina.

Kerajaan BN dan Umno sebagai tunjangnya pada masa itu telah berbincang dengan panjang lebar tentang perkara ini,kerana mereka bimbang rusuhan kaum akan berlaku disebabkan oleh dua orang penghasut ini. Maka Tun Dr.Mahathir pada masa itu sebagai PM dan Tan Sri Rahim Thamby Chik sebagai KM telah mengambil keputusan membatalkan rancangan tersebut. Umno beralah lagi.... Tidak menjadi masalah,One Malaysia punya pasal.,walaupun One Malaysia belum dilancarkan lagi pada waktu itu,tapi ianya telah pun wujud .

Sehingga kini ,kubur tersebut tidak terusik dan tiada satu pun binaan di tanah perkuburan terbabit di runtuhkan. Kerana perkara ini juga,dendam Guan Eng kepada Rahim Thamby Chik tidak pernah habis dan beliau membuat satu surat layang fitnah terhadap Rahim sehingga beliau disumbat dalam penjara.

Persoalan yang timbul disini ialah, dimana duit Tabung Bukit Cina yang dikutip oleh dua beranak tersebut berada sekarang ? Sehingga kini ianya masih misteri. Bila ditanya oleh orang-orang Melaka Lim Guan Eng sering memberi seribu satu alasan. Itu sudah lama ma.....tutup celita ma..... Mengapa ianya tidak didedah dan dibentangkan kepada umum sehingga kini ?

Cerita kedua, juga dari Melaka. Dalam tahun 2001 , Kerajaan Melaka membuat projek menambak laut di Kg.Portugis. Dalam diam-diam Lim Guan Eng telah pergi berjumpa dengan kontraktor yang diberi projek tersebut dan beliau meminta RM 100 ribu daripada kontraktor berkenaan. Kononnnya untuk diberi sebagai pampasan kepada nelayan-nelayan di perkampungan terbabit. Kontraktor tersebut memberi kepadanya jumlah yang diminta. Tetapi malangnya wang berkenaan tidak sampai kepada nelayan.

Selepas 5-6 tahun kemudian perkara tersebut telah sampai ke pengetahuan Kerajaan Negeri Melaka. MCA Melaka bergegas berjumpa dengan Lim Guan Eng dan bertanyakan wang tersebut. Dijawabnya olehnya yang wang berkenaan berada di P.Pinang dengan peguamnya iaitu Karpal Singh. Lantas MCA bertanya Karpal Singh,benarkah wang tersebut ada bersamanya,dan Karpal mengakuinya.

Lalu MCA meminta mereka memberi wang tersebut diberi kepada nelayan yang berkenaan. Selepas itu barulah mereka agih-agihkan wang berkenaan kepada nelayan. Setelah 5-6 tahun baru mereka agih. Cuba bayangkan jika MCA tidak mendesak atau Kerajaan Negeri tidak mengetahui perkara berkenaan , apa yang akan terjadi kepada wang tersebut. Inikah yang dinamakan Khalifah ?

Satu lagi cerita dari Melaka ialah, Lim Guan Eng cuba menjadikan DAP sebagi gerakan kristian. Ini amat tidak disenangi oleh orang-orang cina yang beragama buddha. Lim Guan Eng adalah seorang Kristian,tetapi beliau tidak memakai nama kristian. Isterinya Betty Chew memakai nama kristian. Mengikut cerita yang sampai kepada saya daripada Mr.Tan di Melaka seperti berikut katanya, "Lu tau maa..,ini cina sama colok talak boleh kasi pisah. Tapi ini Guan Eng maa..dia talak pegang itu colok. Lu lilat (lihat) belapa kuat dia punya klistian".

Disebabkan perkara-perkara inilah menyebabkan Lim Guan Eng ditolak oleh orang-orang DAP di Melaka.

Lalu beliau beralih arah ke P.Pinang pula.

Walaupun buah peria itu kalau ditanam di atas batas sakar, dibaja dengan madu, lagi disiram dengan manisan, atau diletakkan di atas tebu sekalipun, apabila masak ianya tetap pahit juga. Atau pun sama seperti anjing yang biasa makan tahi,maka tahi juga yang dicarinya.

Begitulah juga dengan Guan Eng. Di Melaka ada masalah kutip wang,di P.Pinang pun ada juga masalah yang sama. Tuah ayam nampak di kaki,tuah RBF siapa yang tahu.Mungkin rezeki saya baik hari ini. Apabila saya berada di P.Pinang hari ini,saya mendapat lagi cerita yang hampir sama tentang Guan Eng juga. Maka boleh,saya kaitkan sekali dengan cerita yang saya dapat semalam.

Cerita ini saya nampak dan saya alami sendiri. Saya tidak berada lama di pusat penamaan calon hari ini,kerana terlalu mengantuk. Sebelum pulang ke Hotel di Seberang Jaya ,saya singgah di Pasaraya Parkson yang terletak di Sunway Carnival Mall di Seberang Jaya. Saya singgah untuk membeli beberapa barangan keperluan peribadi.

Apabila saya membayar barangan yang dibeli di kaunter,saya tidak diberi beg palstik . Lantas saya bertanya dengan juruwang terbabit. Mereka berkata beg plastik pelanggan harus beli dengan harga 20 sen dan wang tersebut akan diberi kepada Kerajaan Negeri untuk tabung membasmi kemiskinan. Dengan hati panas saya merangkul barang-barang yang dibeli tanpa beg plastik. Bukan saya tak mampu untuk bayar RM 20 sen tetapi kerana sakit hati.

Haram jadah punya kerajaan ! Sepatutnya tugas membasmi kemiskinan adalah tugas kerajaan yang memerintah dan bukannya tugas orang ramai. Tetapi mereka telah mewajibkan pula orang ramai untuk membeli beg plastik bagi membasmi kemiskinan. Disinilah kita boleh melihat betapa despradonya mereka.

Orang ramai yang mampu hanya boleh membantu setakat yang mereka mampu. Saya tidak akan ralat sekiranya wang untuk membeli plastik beg tersebut disumbangkan kepada tabung anak-anak yatim,cacat atau pertubuhan kebajikan yang lain.

Tetapi kerajaan negeri P.Pinang sudah gila. Mereka memaksa pengusaha-pengusaha pasar raya untuk memberi wang berkenaan kepada mereka. Setelah risikan dijalankan,saya dapati bukan di Parkson sahaja, di Tesco pun sama.

Cuba anda bayangkan berapa banyak wang dikutip oleh mereka hasil daripada penjualan beg plastik. Pernahkah mereka dedahkan kepada umum tentang jumlah kutipan dan ke mana wang tersebut dibelanjakan ?

Inilah wajah sebenar baik DAP,PKR atau PAS. Kerja mereka terus menerus mengutip duit daripada orang ramai. Tetapi tidak pernah umumkan penyata. Sama juga dengan blogger-blogger dan webmaster mereka. Sampai bila orang ramai harus ditipu oleh mereka-mereka ini atas alasan perjuangan.

Tahukah anda, ada sesetengah penganjur ceramah PAS yang mengutip duit daripada orang ramai di tempat ceramah. Semasa kutipan dilakukan mereka selangkan dengan bacaan ayat-ayat Quran,hadis Nabi dan selawat kononnya atas nama perjuangan dan jihad. Ada sesetengah yang terlalu taksub sehingga mereka tidak sedar mereka telah menanggalkan rantai,gelang atau cincin mereka untuk didermakan kepada PAS. Selesai ceramah,maka mereka pun mengira hasil kutipan dengan senyum lebar. Kemudian diberi kepada penceramah mereka duit tambang,tiket kapal terbang dan sebagainya. Selesai mengemas tempat ceramah,petugas-petugas dibawa ke kedai makan dan sambung meja 5-6 biji serta diberi makan yang enak-enak. Kemudian guna wang hasil kutipan ceramah tadi untuk membayar makanan. Haram namanya itu ! Tipu orang ramai.

Kalau UMNO yang buat begitu sudah tentu dikatakan salahguna kuasa,rasuah,seleweng dan sebagainya. Tetapi, jika mereka melakukannya, dinamakan sedekah jariah,perjuangan dan fisabililah. Inilah sebenarnya wajah syaitan yang bertopengkan manusia.

Jika ada wartawan atau Amran Ahmad membaca tulisan saya ini,minta anda bertanyakan perkara-perkara diatas kepada Lim Guan Eng. Terutamanya tentang Tabung Bukit Cina dan pembelian beg plastik.


Posted by ruang bicara faisal

Lakunan Three Stooges– Lim, Ronnie dan Wong

0



DAP tertekan apabila Wong Chun How ditahan SPRM sebagai suspek. ‘Drama’ komedia dilakunkan untuk dilihat sebagai mangsa ddan menagih simpati.

Agak lama dahulu, RTM pernah menyiarkan satu siri komedi televisyen Tionghua yang popular bernama Tiga Sekawan. Episod siri ini banyak memaparkan kehidupan kekeluargaan, kejiranan dan persahabatan dalam sebuah komuniti Tionghua Malaysia.

Ada ungkapan Inggeris menyentuh mengenai realiti meniru seni. Nama siri itu nampaknya ditiru ke dunia realiti tetapi tidak mesej-mesej baik. Itu yang berlaku pada pagi Jumaat baru-baru ini apabila SPRM menahan Wong Chuan How, seorang suspek dalam penyiasatan salahlaku penyaluran peruntukan ADUN yang berleluasa di Selangor.

Drama yang dilakunkan ada adalah contoh buruk untuk mementaskan fitnah dan pembohongan untuk mencetuskan kemarahan berbau perkauman. Lim Kit Siang menuduh SPRM sebagai Gestapo. Ronnie Liu mereka motif terhadap SPRM. Suspek Wong Chuan How pula melakunkan drama dicederakan. Yang lucu, ianya semua pembohongan yang tidak lojik.





Lihat susunan gambar (dari kiri ke kanan dan atas ke bawah) yang menunjukkan rentetatan peristiwa yang dikatakan Lim Kit Siang sebagai suatu kekasaran ala Gestapo. SPRM telah datang dengan cara baik dan memberitahu Wong ditahan sebagai suspek. Peguamnya ada di sebelahnya. Semasa diiring keluar, kelihatan Wong meronta-ronta hingga akhirnya dia terjatuh. Bila jatuh, dia berpura-pura seolah-olah cedera.

Bagi mereka yang tidak mengikuti, Wong Chuan How adalah pembantu Ronnie Liu yang kononnya menguruskan peruntukkan ADUN untuk kawasan DUN Sg Pelik yang ADUN dipilih adalah dari BN. Dia telah didedahkan oleh blog t4tbh sebagai penerima lebih 80 projek kemasyarakatan. Kini dia merupakan suspek yang menerima jumlah lebig 230 projek-projek dari peruntukkan pelbagai ADUN.

Yang anihnya, peruntukkan ADUN diurus oleh Pejabat Daerah dan khusus bagi Sungai Pelek adalah Pejabat Daerah Sepang. Walaupun tidak boleh dilakukan, Ronnie boleh bertegas mahukan Pejabat Daerah menulis cek atas nama Wong.

Pada Jumaat lepas, The Star telah melaporkan tanpa menyebut nama bahawa Wong telah hilang dan tidak boleh dihubungi. Sepanjang minggu ini, The Malay Mail telah memberi perhatian kepada Wong yang langsung tidak boleh dihubungi. Ronnie menafikan Wong telah melari dan menghilangkan diri. Akhirnya, Ronnie mengatur untuk Wong menemui SPRM untuk soalsiasat pada hari Jumaat di pejabat DAP Sg Pelik.

Setelah hampir dua minggu cuba melarikan diri dari disiasat, SPRM sudah tentu menganggap Wong sebagai suspek dan mungkin sekali sudah mencukupi bukti untuk menahannya sebagai suspek.

Dalam drama komedi ala Tiga Sekawan ini, Wong telah cuba meronta dari memasuki kereta SPRM untuk melarikan diri hingga terjatuh. Bila jatuh, dia berlakun seolah kakinya cedera. Gambar jelas menunjukkan demikian dan kecederaannya hanyalah sedikit (lihat gambar bawah).

Ronnie menuduh SPRM menipu dengan mengatakan Wong akan disiasat sebagai saksi. Dia berhelah undang-undang tidak menetapkan di mana soal siasat boleh dilakukan. Apa pula nak berjanji dengan seorang yang menghilangkan diri selama dua minggu dan cuba melarikan diri dari undang-undang? Ini semua terpulang kepada budi bicara SPRM.

Selain itu, Ronnie turut menuntut dari Pengarah SPRM memberi jaminan keselamatan Wong. Apa gila ‘komunis’ ini menuntut jaminan? Negara berdaulat yang sudah ada undang-undang tidak perlu ada jaminan peribadi dan khusus.

Bolehkah Ronnie pula memberi jaminan nyawa Wong terselamat?

Maklumlah apabila disiasat sebagai suspek, Wong boleh terluah apa yang Ronnie tidak mahu diketahui oleh pihak berkuasa. Pasti kongsi gelap tidak akan senang duduk jika Wong membuat pengakuan yang membabitkan mereka.

Pihak DAP melalui peguam mereka nak berhelah berkata pihak SPRM tidak ada hak untuk menahan dan tidak mengikut prosedur untuk menahan Wong. Mana satu yang mereka nak tuduh? Tiada hak menahan atau tidak mengikut prosedur?

Wong ditahan dengan diberi notis di bawah seksyen yang khusus Sekseyn 53(3) Akta SPRM 2009, satu undang-undang yang diwartakan. DAP bersama BN mengundi menyokong rang undang-undang ini yang diusulkan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Badawi di Parlimen. SPRM menguatkuasa undang-undang mengikut prosudur yang telah ditetapkan.

Lim Kit Siang membuat sidang akhbar dan menuduh SPRM bersikap seperti Gestapo. Gestapo melakukan kekerasan tanpa atau melampau peruntukkan undang-undang.

Pasti ada peruntukkan undang-undang dan prosedur yang dipersetujui penasihat undang-undang kerajaan sebagai sesuai untuk SPRM memberkas seorang suspek dan memaksanya dibawa ke pejabat SPRM?

Bolehkah Lim Kit Siang tunjukkan peruntukkan undang-undang mana yang memberi hak kepada suspek untuk merempuh dan cuba meronta melarikan diri? Pasti tiada. Jika demikian, maknanya yang Wong berkelakuan sebagai Gestapo dalam menggunakan kekerasan tanpa kuasa undang-undang.

Kalau SPRM dituduh Gestapo, kenapa dibenarkan Wong untuk membuat laporan polis dan mendapat rawatan di Hospital Serdang?

Alah jangan tidak biasa., Lim Kit Siang sudah meluahkan ribuan ungkapan-ungkapan menuduh dan melabel sesuka hati pihak kerajaan sepanjang 40 tahun kerjayanya dalam politik.

Apa yang jelas menunggu bersuluh adalah dengan Wong ditahan sebagai suspek, DAP sudah menggelupur ketakutan. Mereka tahu ini akan merosakkan nama DAP selama-lamanya.

DAP begitu kerap menuduh BN melakukan rasuah tetapi dalam hanya setahun memerintah negeri Selangor, mereka sudah melakukan salah laku rasuah. Kalau BN dituduh mengambil peratusan komisyen, DAP ambil 100% menggunakan nama projek dan syarikat palsu!

Sumber: MyKMU
Posted by The Unspinners

Sabtu, 15 Ogos 2009

Anwar Aljuburi si Pengkhianat

0


Apakah Anwar bukan pengkhianat orang Melayu sedangkan pada masa beliau menjadi Menteri Kewanganlah pencapaian orang Melayu dalam pemilikan ekuiti menjadi statik dan tidak bergerak? Orang melayu telah mencapai sekitar 18% penguasaan ekuiti syarikat BSKL pada tahun 1990.

Malangnya apabila Anwar mengambil alih kepimpinan di Kementerian Kewangan sehingga 1998, angka tersebut tidak berubah banyak. Walaupun ekonomi negara sedang mencanak naik ketika itu, Anwar hanya berjaya meningkatkan tidak lebih 2% daripada statistik 1990 ketika Daim Zainuddin meninggalkan Kementerian Kewangan.

Mengapa Anwar gagal meningkatkan ekuiti Bumiputera sedangkan pada zaman beliau menjadi Menteri Kewangan begitu banyak syarikat swasta, mahu pun yang berkaitan kerajaan, disenaraikan di Bursa Saham Kuala Lumpur (BSKL)? Bukankah Anwar memenangi jawatan Timbalan Presiden UMNO pada 1993 dengan politik wang dan politik "pink form" Kementerian Kewangan? Bukankah Ezam dan Azmin menjadi pengedar "pink form" nombor wahid di seluruh negara? (Pink Form ialah borang pengagihan saham syarikat yang bakal disenaraikan di BSKL atas kuota Bumiputera).

Dalam Perhimpunan Agung UMNO 1997, Jabatan Perdana Menteri dan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) mengeluarkan senarai penerima kontrak dan agihan saham sebagai membuktikan ramai orang Melayu, bukan orang tertentu atau kroni sahaja, yang menerima kontrak dan agihan saham. Malangnya Anwar yang melaungkan ketelusan dan menolak kronisme dalam sidang IMF di Hong Kong pada tahun yang sama diam membisu seribu bahasa mengenai senarai Kementerian Kewangan di bawah pimpinannya. Mengapa? Apakah gagalnya pemilikan ekuiti Melayu dalam syarikat di BSKL kerana anwar mengamalkan konsep seperti dalam IOI Berhad di mana bapanya menjadi pengerusi tetapi saham-saham dimiliki oleh bukan Melayu? Jika polisi DEB dalam sektor pendidikan berjaya melahirkan ratusan ribu profesional Melayu pada 1990-an di bawah beberapa Menteri Pendidikan termasuk Timbalan Perdana Menteri sekarang, Datuk Seri Najib Tun Razak, mengapa Anwar gagal di Kementerian Kewangan? Apakah salah UMNO jika kementerian lain bawah UMNO dapat menjayakan polisi DEB tetapi Anwar gagal?

Hari ini, Anwar ke hulu ke hilir mendakwa DEB gagal kerana UMNO hanya mementingkan kroni dan orang tertentu. Soalnya siapakah dalam UMNO yang menggagalkan pemilikan ekuiti orang Melayu ini? Hari ini, bila dipecat dari UMNO atas salah laku seks dan pecah amanah, Anwar menggesa supaya semua isu-isu orang Melayu dalam DEB dihapuskan keranan kononya disalah guna oleh UMNO. Berdasarkan fakta tadi, apakah bukan terbukti Anwar pengkhianat orang Melayu? Satu masa dahulu beliau mengkhianati amanah membangunkan kekuatan ekonomi orang Melayu yang diberikan oleh Perdana Menteri dan UMNO. Hari ini beliau menyalahkan orang lain atas kegagalan tersebut dan menyarankan DEB dihapuskan terus. Kalau bukan pengkhianat apa namanya pemimpin jenis ini?

Anwar sebagai agen Amerika Syarikat dan Yahudi bukanlah difahami dalam konteks ejen perisikan seperti CIA. Sebaliknya Anwar dilihat ejen agenda Amerika Syarikat dan Yahudi di negara ini. Bukti yang jelas ialah pembabitan serius Anwar dengan Foundation For the Future (Yayasan Masa Hadapan) yang direncanakan oleh Paul Wolfowitz untuk menyebarkan fahaman dan ideologi Amerika Syarikat di kalangan negara Arab dan negara Islam lain. Selain itu, Anwar tidak dapat memisahkan diri dengan Institut Kajian dasar (IKD). IKD merupakan think tank Anwar sejak menjadi Timbalan Perdana Menteri lagi.

Apabila Anwar dipecat, IKD di bawah Khalid Jaafar turut menentang kerajaan dan UMNO. IKD ditaja sepenuhnya oleh badan Yahudi iaitu Konrad Adaneur Foundation (KAF). Pengarah Eksekutif IKD ialah Khalid Jaafar bekas Setiausaha Akhbar Anwar Ibrahim. IKD yang sangat aktif IPTA dan IPTS. IKD turut bekerjasama rapat dgn MAFREL mengadakan penyelidikan. IKD amat aktif mempengaruhi minda golongan muda dan berpelajaran terhadap Anwar Ibrahim. Sumbangan kepada IKD oleh organisasi Yahudi ini bukan sahaja selepasAnwar dipecat, malah ketika penubuhannya pun (Anwar ketika itu merupakan "putera mahkota UMNO") IKD menerima RM20 juta daripada Konrad Adeneur Foundation (KAF). KAF turut menaja Interfaith Commision (IFC). Pada 1997, apabila berlaku krisis ekonomi Asia akibat kejatuhan matawang, Anwar melaungkan mantera Amerika Syarikat dan Yahudi mengenai nepotisme dan kronisme sebagai punca keruntuhan ekonomi Asia.

Lebih menarik, Anwar meletakkan semua kesalahan itu atas Dr. Mahathir Mohamad, sedangkan ketika itu, kroni-kroni Anwarlah yang paling hebat dan gagah mengaut projek-projek negara. Bagi melaksanakan mantera Amerika dan Yahudi ini, Anwar membuat ucapan yang bertentangan dengan ucapan dr. Mahathir di Forum Ekonomi Dunia 1997 di Hong Kong. Dalam negara pula, Anwar menggunakan Ahmad Nazri Abdullah (ketika itu Ketua Pengarang Berita Harian), Johan Jaaffar (Ketua Pengarang Utusan Malaysia) dan Rustam A. Sani, kolumnis tamu Utusan 'belaan' Anwar. Rustam ketika itu menulis dalam Utusan Malaysia menyindir Dr. Mahathir ketika itu sebagai takut dengan bayang-bayang sendiri kerana mengkritik spekulator matawang.

Hubungan rapat Anwar dengan Tabung Mata Wang Antarabngsa (IMF) dan Menteri Kanan Clinton yang berbangsa Yahudi termasuk William Cohen dan Madeline Albright telah mewujudkan ketidakstabilan dalam negara. Anwar sebagai Menteri Kewangan menaikkan Kadar Pinjaman Asas dan Kadar Faedah Kad Kredit dengan begitu tinggi mengikut formula IMF. Anwar juga dan menyingkatkan tempoh hutang lapuk dan cuba menghapuskan beberapa subsidi. Ini menyebabkan ramai orang hampir muflis, gulung tikar dan hutang meningkat secara mendadak. Kadar inflasi meningkat, kuasa beli menurun dan pengangguran kian bertambah. Tindakan-tindakan ini tidak lain dan tidak bukan digerakkan oleh Anwar atas sokong pemimpin tertentu di Amerika Syarikat yang mahu melihat perubahan kepimpinan di Asia yang gagal mereka kuasai sepenuhnya seperti Malaysia, Thailand dan Indonesia. Bukankah ketika itu Anwar juga bekerjasama dengan Amin Rais seorang tali barut Amerika di Indonesia. Bukankah Amin Rais ketika riuh rendah reformasi di Indonesia dan Malaysia tengah gawat ekonomi, pernah berkata kepada Anwar bahawa "inilah masa terbaik untuk mengambil alih kepimpinan." Anwar mungkin bukan ejen US seperti perisikan Yahudi.

Namun tidak dinafikan bahawa banyak contoh yang menunjukkan hubungan Anwar dengan US lebih daripada hubungan diplomatik atau sahabat biasa. Berapa ramai bukan pemimpin nombor satu negara asing menerima sambutan karpet merah dan tembakan meriam di Washington DC seperti anwar perolehi? Berapa ramai tokoh poltik yang bersalah atas tuduhan pecah amanah, penyelewengan kuasa dibela oleh pemimpin tertinggi. Saya kumpulkan dan paparkan beberapa maklumat yang saya perolehi ini dari internet untuk tatapan pembaca. Ianya bukan isu baru dan tidak harus dilupakan begitu saja walaupun ianya telah dianggap basi bagi sesetengah pihak . Impaknya agak besar pada masa itu dan kesilapan tersebut tidak harus kita diulangi.

oleh Anwar Aljuburi

ULAT DALAM PAS...

0


Laga-lagakan pemimpin PAS

Khalid dan Dr Dzulkefly disebut-sebut dalam "kumpulan Erdogan" yang menentang keras kerjasama parti itu dengan Umno dan menginginkan keutuhan PAS bersama gabungan pembangkang.

Selain panjang lebar mengecam tulisan Tulang Besi, yang dinamakan sebagai Abd Rahman Talib, Roslan menyifatkan artikel itu bertujuan melaga-lagakan barisan pemimpin PAS dengan wakil-wakil rakyatnya.

"Setahu saya setelah dilantik sebagai ketua penerangan Selangor dan duduk dalam Dewan Harian PAS Selangor, kami tidak pernah sekali-kali membincangkan darihal isu mengekal atau menggugurkan ADUN-ADUN dan ahli-ahli parlimen PAS," tulisnya di blog peribadi.

"Ternyata tohmahan ini sangat jahat dan cuba mengadu domba sesama pimpinan dalam PAS Selangor."

Sehubungan itu, Roslan menuntut agar penulis blog itu "memohon maaf dan bertaubat."

"Banyak lagi kerja-kerja yang perlu kita lakukan di Selangor untuk memartabatkan Islam, janganlah orang seperti beliau menjadi penghalang dan pengacaunya.

"Berikan tumpuan, tenaga dan fikiran kita ke arah memantapkan jemaah dan mengibarkan panji-panji Islam," katanya. READ MORE HERE

**********************************************

Dalam postingnya yang terdahulu blog ini menyamakan Sahibus Samahah Ust Harussani sebagai pelacur...Malahan tulisannya dalam isu arak di Selangor lebih menyebelahi DAP.

Harussani. Ulama yang Melacurkan Diri untuk UMNO

Kalau ada ulama yang boleh dikategorikan sebagai pelacur, namanya ialah Harussani Zakaria. Beliau adalah "pelacur" kelas atas untuk UMNO. READ MORE HERE

**********************************************

Kini blog yang sama cuba melaga-lagakan pemimpin PAS yang terdiri daripada cerdik pandai agama pula. Satu persoalan yang bermain difikiran kita sekarang ini adakah penulis blog ini anti ulama'. Maksudnya di sini bukan sahaja Ulama-ulama yang besar lantikan kerajaan, malah ulama-ulama besar Pembangkang pun turut dihentamnya....

oleh Saif ulQalam

Khamis, 13 Ogos 2009

Inilah kerja Khalid Ibrahim sebagai MB, beri projek 2 bilion kepada syarikat singapura bersih sungai kita...

0


Antara perkara paling menyedihkan sekali di dalam pentadbiran Khalid Ibrahim adalah penyisihan syarikat Bumiputera untuk mendapat projek-projek kerajaan Negeri. Antara syarikat bumiputera yang disisihkan ialahGapurna,Puncak Niaga,Syabas,Majulia,Pujangga Budiman dan Lebar Daun.

Amat menghairankan syarikat milik Singapura dan milik bukan bumiputera tidak disisihkan. Malah diberi projek Projek pembersihan Sungai Klang kepada syarikat Singapura dan projek perlombongan pasir kepada Wawasan Dengkil Sdn Bhd, Hai Tong Construction, Low hai Eng Sons Trading Sdn Bhd dan Resvil Holding Sdn Bhd iaitu syarikat yang berstatuskan bukan bumiputera.

Amat menghairankan juga apabila Khalid Ibrahim hanya memilih golongan bumiputera yang terdiri daripada kroni beliau sendiri yang terdiri daripada bekas pegawai PNB dan Guthrie untuk terlibat dalam projek dan aktiviti kerajaan negeri. Kumpulan Semesta adalah satu contoh sikap memilih Khalid ini yang mana Kumpulan Semesta terdiri daripada bekas pegawai PNB dan Guthrie.

Apa di sebalik Projek pembersihan Sungai Klang?

Khalid mencadangkan projek pembersihan Sungai Klang dan pada 18 Mei 2009 lawatan ke Singapura dibuat untuk meneliti perkara ini dan hasilnya Projek Pembersihan Sungai Klang yang bernilai RM2 bilion tersebut telah dianugerahkan kepada sebuah syarikat dari Singapura.

Apa yang menjadi pertikaian ialah tanah-tanah rezab Melayu di sepanjang 6km Sungai Klang diberikan hak pembangunannya kepada syarikat Singapura terbabit sebagai pertukaran kepada pembiayaan pembersihan Sungai Klang.

Pertukaran ini yang menimbulkan kontroversi kerana diakhirnya siapa yang mengaut keuntungan dalam pembangunan persisiran Sungai Klang ini?

Setelah dibangunkan nanti adakah orang melayu mampu membeli semula aset-aset yang dibangunkan,sudah pasti mereka ini akan dihalau ke tempat lain,dengan hanya diberi pampasan yang tidak setimpal dan akhir sekalitanah-tanah rezab melayu tergadai tanpa pembelaan.

Pembabitan syarikat Singapura ini dikatakan mempunyai kaitan dengan perlantikan Low Siew Moi sebagai Penasihat Kewangan kepada Khalid Ibrahim dan perlantikan Tricia Yeoh sebagai Pegawai Penyelidik Dasar-Dasar Awam kepada Khalid Ibrahim.

Maknanya di atas semua ini Khalid Ibrahim sudah dikawal oleh mereka-mereka ini dalam membuat keputusan di Selangor.

Sikap Jelek pentadbiran Khalid Ibrahim ini diteruskan lagi dengan layanan buruk kepada pegawai-pegawai tempatan iaitu mereka dikatakan tidak diberi peluang untuk melibatkan diri secara keseluruhan dalam projek-projek penting kerajaan negeri iaitu seperti pengstrukturan semula perkhidmatan air,pakej ekonomi dan projek berskala besar yang lain.

Amat menyedihkan sekali apabila pegawai-pegawai tempatan ini diherdik dan dimaki di dalam mesyuarat Exco dan Mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Negeri Selangor dengan gelaran bloody effort,bodoh dan lain-lain.

Adakah ini gambaran pemimpin yang mementingkan rakyat dan mementingkan kebajikan?

Penyisihan dan layanan buruk ini adalah suatu tindakan yang amat menyedihkan dan tidak patut di kala pemimpin itu sendiri dikatakan bernaung di bawah parti yang berlandaskan keadilan dan integriti.

rujukan tok : http://analisisringan.blogspot.com/2009/08/rakyat-menangis-di-selangor-syarikat.html

Tokwan rasa makin tidak puas hati dengan gelagat MB yang jadi proksi Cina dan negara asing ini. sepatutnya tidak jadi begitu tetapi inilah balasannya kepada rakyat Selangor yang tentu tidak menyangka perkara sebegini berlaku di tanah tumpah mereka.

Apa boleh kita semua buat ? Tokwan sendiri akan balas kerja tidak berperikemanusiaan si khalid ini dengan menyebarkan artikel sebegini bagi mengelakkan cucu tok dari terpengaruh dengan manusia yang sanggup lakukan apa saja untuk dapatkan kuasa..

Mari cucu semua kita kena kuat lagi bekerja lawan perang psikologi mereka yang nak merosakkan negara kita dengan mencipta isu fitnah bagi mengalahkan parti keramat kita selama ini.

Hidup Melayu!!!!!!!!!!!!!!!!!

oleh Tok Wan

" Yang Islam tu UMNO, kami bukan " - Nik Aziz

0


Tajuk tersebut agak pelik untuk dibaca tetapi itu bagaikan 'metaphore' yang digambarkan Nik Aziz melalui kenyataannya, " DAP boleh hina Islam ".

Apabila dikatakan DAP boleh menghina Islam atas dasar 'tidak faham' mereka ke atas agama Islam itu sendiri, PAS yang kononnya membawa DAP mengenali Islam lebih dekat, sedang meludah ke langit.

Dahulu, sebelum PAS 'bernikah' dengan DAP, tidak ada ekstremis Cina yang terfikir untuk membuat kenyataan terbuka menghina Islam seperti apa yang berlaku selepas 1 tahun setengah, DAP dan PAS berkahwin .

Mengapa DAP semakin tidak faham Islam setelah 'bernikah' dengan PAS? Adakah kesalahan itu terletak pada UMNO? Sedangkan isu UMNO 'menolak Islam' berlaku itu telah berlalu berzaman-zaman yang lalu.

Ia umpama isu kafir untuk 'kerjasama dengan bukan Islam' yang dilaungkan PAS satu ketika dahulu.

Adakah DAP semakin mengenali Islam setelah bekerjasama dengan PAS? Hakikatnya, DAP semakin membenci Islam dan semakin berani menghina Islam dan penganutnya setelah mereka dapati PAS berada dalam genggaman mereka.

Atas dasar apa orang tua berjubah, berserban ini mengatakan bahawa DAP berani menghina Islam kerana orang Islam sendiri menolak Islam? Hari ini, benarkah UMNO menolak Islam?

Pemimpin PAS yang bodoh, memprbodohkan lagi penyokong mereka dengan mengatakan UMNO mempertahankan perlembagaan kafir. Padahal mereka sedar, tanpa sokongan 2/3 ahli Dewan Rakyat, manakan dapat perlembagaan itu dipinda. Dan mereka menyembunyikan fakta bahawa jika UMNO dan PAS serta beberapa wakil rakyat 'yang kononnya Islam' itu bersatu, maka 2/3 itu boleh diperoleh dan pindaan ke atas perlembagaan dapat di buat. Siapa yang munafik?

Dalam isu pokok, sudah cukupkah PAS sebagai 'orang rumah' DAP membuat penerangan bagi membolehkan Cina-cina freethinker ini memahami Islam?

Penulis ingin bertanya, dalam hubungan PAS dan DAP, siapa suami siapa isteri? Siapa memberi dan siapa diberi? Siapa ketua, siapa pengikutnya? Mengapa bila timbul isu seperti penghinaan ke atas Islam, PAS dengan keji menunding jari ke atas UMNO?

Di dalam UMNO, belum ada Melayu atheist tidak seperti di dalam Pakatan Rakyat. Melayu-melayu Kristian yang dikecam perlembagaan pun bernaung di bawah Pakatan Rakyat. Maka keberanian DAP menghina Islam atas faktor Melayu dalam pemerintah kah, atau Melayu-melayu dalam Pakatan Rakyat?

Sendiri mau ingat la Nik Aziz. Oh, teman lupa, miker dah nyanyok. Jadi, tolong diam! Kali ini betul-betul hou liau. Nampaknya kini, seakan-akan mengundi PAS itu menempah untuk masuk neraka, dan mengundi UMNO kerana ingin mencium bau syurga!

Siapa di sebalik pembinaan kompleks gereja terbesar di Asia Tenggara ini? BN atau PR?

DITERBITKAN OLEH IPOHMALAY

Rabu, 12 Ogos 2009

Ini kisah cinta agung ke atau yang menjijikkan?

0



Macamana aku nak ceritakan perihal kisah Anwar dan Shamsidar ni pun aku tak tau la, tetapi apa yang pasti Anwar tak boleh hidup tanpa Shamsidar, bagi si agen yahudi ini, Shamsidar tempat untuk dia melampiaskan nafsu songsangnya!

Panjang kisah percintaan luar biasa mereka ini, yang bestnya, Kak Wan pun tahu pasal mereka ini, tu pasal Kak Wan cukup benci dan getik tengok si Shamsidar ni, yalah mana dia tak berbulu kan?, kena kongsi suami, dah le sebelum ini kena kongsi dengan bebudak lelaki berkulit licin, pastu ngan la Shamsidar pulak!

Aku petik sikit kata-kata dari sahabatku RBF...

"Jika di India terdapat Taj Mahal sebagai tanda bukti cinta Shah Jahan terhadap Mumtaz. Tetapi kita di Malaysia pun apa kurangnya. Kita ada kereta Daimler,Tivolli Villa dan Bangsar Shopping Complex sebagai bukti cinta Anwar Ibrahim kepada Shamsidar Tahrin dan Sukma Dermawan serta ramai lagi." Klik disini untuk baca selanjutnya..

Anda bacalah artikel yang telah ditulis oleh sahabat baik saya RBF di atas tadi, beliau menceritakan setiap detik secara detail, kisah percintaan luar biasa, luar tabi'e! Sememangnya nafsu AnuWar ini lain dari yang lain, segala yang diminati memang out of the world la!

Dia minta bebudak lelaki berkulit licin, dia minat bini orang, dia suka semua yang bertentangan dengan agama, tapi biasa la pengikut si setan ni, mana nak terima hal ini semua, tang Anwar depa mintak saksi, tang lain depa main tibai aje!

Seperti yang telah aku cakapkan tadi, kak Wan tahu semuanya ni namun apakan daya, walaupun pahit Kak Wan telankan jua......

Hingga sekarang Shamsidar dilarang keras oleh Wan Azizah datang ke rumah AnWAR bersendirian. Jika datang pun, Shamsidar hanya dibenarkan berada di persekitaran luar rumah atau ruang tamu rumah, itu pun bersama Azmin. Kemunculan Shamsidar juga hanya setakat rumah terbuka Hari Raya. (Dahulu Shamsidar bebas keluar masuk rumah AnWAR di Jln. Damansara dan Bkt. Damansara[1998]. Shamsidar juga bebas naik ke tingkat atas serta ruang tidur AnWAR).

Keistimewaan AnWAR terhadap Shamsidar tiada tolok bandingnya. Realitinya hinga kini AnWAR tetap mendengar cakap serta menuruti apa jua kemahuan Shamsidar. Hipokritnya AnWAR dan Shamsidar, mereka bijak menyembunyikan kaitan mereka. Hipokritnya Wan Azizah pula, beliau cuba menutup pekung di dada dan menuding jari menyalahkan orang lain. Nurul Izzah juga tahu betapa 'rapat' papanya dengan 'aunty shida', namun tetap jua mahu menyembunyikan kaitan itu...

Aku tak mereka kisah-kisah dia atas ini semua, ini adalah kisah dari pengalaman yang telah dilalui oleh sahabat saya sendiri, anda nilaikanlah, sampai bila la korang ni nak kena kecing dengan MAHAGURU LIWAT ni ya? Cuba fikir la cara logik, kalau dia tak bersalah atas tuduhan meliwat, kenapa dia takut nak bersumpah? Nak suruh pi mahkamah pun dia terketaq lutut!

Jenis manusia macam AL JUBURI WAL LIWATI ni, sepuluh dia cakap seratsu tak boleh pakai punya, dia ni drama queen terhebat, yang korang bahalol pi percaya kat peliwat ni sapa suruh? Bingai la korang ni, sebelum berundur aku nak bagi korang sedikit senario saman menyaman lagi sekali, renung-renungkanlah ya...aku hairan ya, kenapa Anwar masih tak saman mereka-mereka di bawah ini:

1. Umi Hafilda Ali yang menulis surat pada Tun Dr. Mahathir.
2. Mohamad Sabu yang mula mendedahkannya dan memberi gelaran Al Juburi
3. Nalakurapan tennis partnernya yang tuduh Anwar sapu RM60 juta.
4. Ezam Mohd Nor yang mendedahkan macam-macam tentang bekas bos.
5. En. Azizan bekas pemandu isteri yang menjadi saksi utama dalam kes 1998.
6. Meor yang mendedahkan tentang rendah moral Anwar.
7. Dato Khairuddin Abu Hassan tiga pupunya yang telah banyak menceritakan tentang moralnya.
8. Mahfuz Omar yang telah menuduh Anwar macam-macam.
9. Dato Taib Azamudin yang telah dirakamkan dalam video pengakuan seorang mangsa Anwar.
10. KHairany yang membuat pengakuan dengan Taib Azamuddin tentang Anwar.
11. Isteri Timbalan Menteri, Hamzah Zainuddin yang memberitahu diganggu Anwar.
12. Abdul Razak yang mengaku telah diliwat.
13. Norlaila isteri orang yang bersuara manja yang mendedahkan affair mereka.

Pasti banyak lagi yang perlu disaman. Nampaknya boleh mencecah satu billion.

errr..errr...kenapa korang si pengikut si peliwat ni masih buta ya? Bila kita cerita ja pasal si AL JUBURI WALIWATI ni korang tuduh kata UMNO kuat makan duit rasuah la, UMNO tipu melayu la, bla bla bla bla....aaahhhh aku dah getik dan meluat dengan perangai sial FUCKATAN RIOT ini!

KESIMPULANNYA ANWAR MEMANG PENGKHIANAT BANGSA!

Posted by House PK

PAS rela di"pijak kepala"!

0


PAS rela "dipijak kepala"! PAS sanggup! Demi menjaga setiakawan "politik" Pakatan Rakyat, PAS rela berkorban prinsip dan pegangan agama Islamnya. Begitulah "keteguhan" ikatan "Perosak Rakyat" dipersada politik negara. Salahuddin dengan "bangga"nya menjawab kepada para wartawan tentang persoalan "apakah PAS akan keluar dari Pakatan Rakyat". Walaupun sejak terciptanya ikatan "Pakatan Rakyat" (yang tidak didaftarkan sebagaimana BN) PAS telah berkali "dipijak kepala" oleh PKR dan DAP, PAS tetap "tegar".

Dasyat sungguh "pegangan" PAS kepada politik! Pengakuan Salahuddin menunjukkan PAS meletakkan kedudukan "politik" melebihi keduduka agama Islam dan agenda nasionalismanya. Bukankah sepatutnya kedudukan Islam itu diletakkan pada kedudukan yang paling atas sekali dalam prinsip pegangan politik? Berlainan pula prinsip PAS kali ini. PAS nampaknya meletakkan "kuasa politik" melebihi "kepentingan Islam". Inikah prinsip sebuah parti yang mendakwa dirinya memperjuangkan Islam sebagar dasarnya? Pemimpin DAP, Loke Siew Fook hina Islam pun tak mengapa, PAS tak kisah. Asalkan PAS bersama di dalam Pakatan Rakyat, DAP dan PKR bebas mengutuk dan mencaci Islam. Apa lagi DAP dan PKR, kutuklah Islam sepuas-puasnya. PAS sudah memberi "green light"!

PAS rela "bisu" untuk menjaga hati "sahabat-sahabat syaitan"nya. Apa tidaknya? Sahabat-sahabat politiknya lebih penting dari Islam. Agama PAS membenarkan agama Islam dihina dan diperkotak-katikkan, asalkan yang menghina itu adalah DAP dan PKR. PAS rela membiarkan arak dan "pub" berleluasa di kawasan-kawasan Melayu Islam. PBT Shah Alam rampas arak. Ronnie Liu marah & suruh pulangkan. PAS marah Ronnie sekejap untuk "berlakon" depan rakyat kononnya PAS memang tak suka arak. Bila Ronnie sergah sikit, terus PAS jadi "bisu". "Jinak" terus! Macam "Rottweiller" yang disergah "tuan"nya, PAS merelakan "kepalanya dipijak". "Arak pun araklahhhh", mungkin itu dalam fikiran PAS.

DAP dan PKR tak hormat PAS pun tak apa, asalkan PAS boleh jadi Exco. Demi jawatan exco dan kuasa politik, tak de maruah pun tak apa. Satu-satunya ADUN DAP Kedah, sanggup keluar dari Pakatan Rakyat Negeri Kedah hanya semata-mata mempertahankan "maruah" diri dan dasar DAP. Begitu sekali ADUN DAP itu mempertahankan "maruah"nya, walaupun DAP hanya mempunyai satu kerusi sahaja di dalam Dewan Undangan Negeri. Tapi berlainan pula dengan PAS. Walaupun mempunyai 8 kerusi DUN di Selangor, seorang pun tidak berani mempertahankan "maruah" diri dan perjuangan dasar PAS! Saya tidaklah kisah sangat dengan maruah diri dan perjuangan PAS, tapi kalau dah sampai "maruah" Islam pun tidak mampu dibela oleh PAS, Parti Islam apa ini??? Ini parti yang ber"topeng"kan Islam untuk memenuhi nafsu serakah kekuasaan politik dan kepentingan peribadi. Inikah pilihan rakyat?

Jauh dalam sudut hati saya, saya sedih dan kecewa dengan pendirian PAS. PAS yang "dulu" kelihatan amat berbeza dari PAS zaman millenium. PAS yang sebelum ini dihormati kawan dan lawannya berdasarkan prinsip agama yang kuat, amat jarang sekali membuat "u-turn" mengenai hal ehwal agama Islam. PAS rela bergabung sesama parti politik lain termasuk UMNO demi kedaulatan agama Islam di Malaysia. Namun kini? PAS sudah "terbalik kuang". Apakah ini salah Hadi? Atau apakah ini berpunca dari Nik Aziz? Amat membimbangkan situasi dan suasana nasionalisme di Malaysia sekarang. Hatta DYMM Sultan Azlan pun bimbang dengan keadaan ini. Namun, PAS nampaknya "relax" sahaja sambil membiarkan "kepala"nya terus dipijak oleh pengkhaianat bangsa dan DAP!


Posted by DukeOfUMNO