Sabtu, 18 Julai 2009

RAKYAT BERDIRI TEGUH BERSAMA SPRM SELANGOR !




Ayuh nyatakan sokongan anda kepada SPRM selangor. Kematian setiausaha politik DAP belum diketahui puncanya namun seperti biasa pembangkang senantiasa melalak kiranya sesuatu isu itu mengenai kumpulan mereka.

Terlalu banyak tohmahan dan tuduhan dilakukan terhadap SPRM, sedangkan keputusan bedah siasat daripada jabatan patologi hospital kerajaan dan swasta belum lagi diketahui.

Pembangkang sedang melakukan apa yang dipanggil pre-emptive strike. Dalam strategi art of war, ada disebutkan perkiraan 'the best defense is offense' atau kaedah bertahan yang baik adalah menyerang.

Kenapa ronnie liu meroyan sakan di pejabat SPRM dan bilik mayat hospital klang (sampai pengarah hospital kena pasang grill kat pintu yang cina gila tu tendang)? adakah dia cuba mengaburi sesuatu rahsianya, yang dia tidak mahu rakyat ketahui?

Serangan wee chee keong antara pemula yang menyebabkan ronnie liu kelam kabut. wee tidak menyebut pun barang sekali nama 'ronni' dalam tuduhan ada exco kerajaan negeri membenarkan kumpulan samseng menggunakan pejabar exco negeri, namun ronnie sudah melatah.

3 hari lepas dalam akhbar utusan dr khir toyo ada menyarankan agar keseluruhan exco kerajaan negeri selangor dirombak, sama seperti saranan ketua backbencher azmin ali. mengapa perlu dirombak ? ADAKAH KERANA TERDAPAT LAPORAN DARIPADA MAJLIS KESELAMATAN NEGARA YANG MENYATAKAN BAHAWA STATISTIK KEPESATAN/PECAMBAHAN RUMAH URUT,PERJUDIAN DAN SIBER TANPA LESEN DI SELANGOR MELONJAK DARIPADA 700 BUAH PADA TAHUN 2008 KEPADA 4000 PADA TAHUN 2009 ?RONIE LIU SEDANG MENYEMBUNYIKAN SESUATU ?

ronnie liu pernah ditahan oleh polis pada tahun 2007 kerana menghalang penjawat awam mpsj menyita pusat pelacuran haram di sebuah hotel di puchong.


SOLIDARITI YANG BAHALOL DARIPADA MELAYU PAKATAN

Kerajaan Selangor akan mengadakan perhimpunan solidariti "Perhimpunan Rakyat" Ahad ini bagi menuntut keadilan bagi Teoh Beng Hock yang ditemui mati, dipercayai jatuh dari bangunan pejabat SPRM di Plaza Massalam, Shah Alam semalam selepas disoal siasat berhubung dakwaan salahguna peruntukan untuk DUN di Selangor. Perhimpunan tersebut akan diadakan di Stadium Kelana Jaya, Petaling Jaya pada jam 4.30 petang.

Perhimpunan yang pada mulanya hendak diadakan di Dataran Kemerdekaan Shah Alam telah ditukar ke saat akhir akibat bantahan penduduk Shah Alam. Seperti biasa apa yang kita boleh lihat di dalam sesuatu perhimpunan adalah ucapan-ucapan pemimpinnya yang “stereotype”. Anwar Ibrahim jangan cakaplah. Adalah lebih kurang 5 minit beliau akan bercakap berkenaan kematian Teoh. Selebihnya pastinya beliau akan mempromosikan bahawa dirinya tidak bersalah di dalam kes liwat.

Cuma diharapkan perhimpunan ini tidak diuruskan oleh Ketua AMK yang kemetot itu. Bukannya apa, takut-takut yang digembar gembur orang yang hendak datang 2,000 orang tetapi orang yang datang tidak sampai 100 orang. Itupun termasuk polis dan FRU yang mengawal keadaan.

Bila berjawatan besar maka “claim” pun besar. Itu yang sampai MB Selangor belanja lebih RM 30 ribu untuk pathology hospital swasta turut serta dalam postmortem mayat Teo di Hospital Klang, walaupun pathology HKL dan UH sudah sangat cukup kepakarannya. Itu juga MB bagi RM 20 ribu untuk belanja kebumi Teo. Wow mewahnya berbelanja! Nilai RM 50 ribu ini boleh buat 3 buah rumah Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT).

kugan adalah seorang penjenayah, matinya di lokap dipolitikkan oleh kerajaan negeri selangor. exco melayu kerajaan negeri selangor yb rodziah ismail antara melayu yang rendah IQ telah mengiringi mayat kugan. ini adalah solidariti murahan taraf pelacur politik mainan exco kerajaan negeri selangor.

kerajaan selangor juga membiayai kos pengkebumian mayat kugan. perlukah seorang penjenayah diangkat menjadi hero kerajaan negeri selangor, sedangkan ada perutusan daripada persatuan penduduk subang,puchong dan pj yang kebanyakannya terdiri daripada orang cina MENYOKONG DAN MEYATAKAN SOLIDARITI KEPADA PDRM DI ATAS TINDAKAN MENAHAN KUGAN.

Itulah salahguna kuasa Exco dan MB. Salah guna istilah jawatan dan salahguna wang rakyat untuk suku sakat, kaum kerabat yang berada digerbang kekuasaan. Bermewahan untuk belanja orang yang sudah mati sedangkan rakyat marhaen melarat dengan kemiskinan dan kesusahan dalam dunia ekonomi yang semakin mencengkap. Power is corrupt, absolute power will corrupt absolutely. Even little power has corrupt very quickly.

Mereka hanya akan bercakap mengenai rasuah bila hanya apabila melibatkan orang lain selain dari puak-puak parti mereka. Inilah contoh terbaik Pakatan Haram Selangor. Sampai bilakah anak bangsaku akan menjadi kuda tunggangan cauvinist DAP. Nizar di Perak dan Khalid di Selangor.

Sahabat saya Kamaluddin Idris bertanya, "Apa hukumnya orang Islam menghadiri 'tahlil' mendiang Teo dan apa hukumnya mengangungkan orang mati membunuh diri. Aku tengok ramai muka melayu di majlis 'ritual spirit' Teo semalam. Ada yang memegang lilin seperti menyembah api." . Ini TG Nik Aziz kena jawab ni.

hari ini terdapat photo solidariti melayu yang melakukan vigil (lihat gambar di atas)bagi meratapi kematian setpol dap tersebut.

Begitu juga pemimpin-pemimpin pembangkang yang berkumpul di depan bangunan Masalam semalam melakukan demontrasi meminta SPRM disiasat adalah satu usaha yang cuba digunakan oleh SAMSENG DAP ini menutup kesalahan mereka.

Konon-kononnya dengan mengadakan demontrasi, mereka tidak tahu menahu mengenai kematian Teoh.

Maka berduyun-duyunlah Melayu haprak mengikut punggung DAP menuduh tidak berbukti menyerang SPRM yang tidak bersalah.





ANWAR pula paling gembira dengan strategi ini kerana protokol zionis ke-10 yang didokongnya akan lebih praktikal dengan isu ini.

Mudah kerjanya tanpa perlu dia melobi menghuru harakan politik dengan agenda menjadi Perdana Menterinya.

Dia sendiri yang sedang merayu kes liwatnya ditanguhkan malahan moralnya juga setaraf seekor babi di kampung Melayu Islam.

Dr. Xavier Jayakumar, Guan Eng dan Lim Kit Siang semakin tersenyum melihat orang Melayu seperti Anwar sendiri akan menyerang bangsanya.


Kematian Teoh peluang keemasan untuk alih perhatian rakyat dari kehaprakan pakatan pembangkang!

Ketika polis dan SPRM sedang berusaha merungkai misteri kematian Teo, pembangkang seperti biasa memilih untuk menyalahkan pihak lain dan kali ini SPRM menjadi mangsa terbaru percaturan politik mereka.

Pelbagai tohmahan mula dilemparkan kepada pihak berkenaan selain beberapa siri perhimpuan yang sudah dan akan diadakan pembangkang termasuk terbaru pembabitan Kerajaan Negeri untuk menganjurkan perhimpunan tuntut keadilan di Stadium Kelana Jaya, Ahad ini.

Persoalannya, keadilan apa yang hendak dituntut?

Adalah tidak adil apabila DAP dan PKR membuat pelbagai tohmahan terhadap SPRM sebelum siasatan menyeluruh bagi mengetahui punca sebenar kematian Teo yang tragis serta menimbulkan kontroversi.

Mereka seharusnya percaya pada jaminan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa polis akan menyiasat kematian Teoh,30, secara menyeluruh dan secara professional agar diketahui apa sebenarnya berlaku. Beliau juga mahu semua pihak tidak membuat sebarang andaian atau spekulasi berhubung kes itu yang boleh mengelirukan masyarakat sehingga siasatan selesai.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin pula berkata, tiada apa yang hendak disorokkan berhubung kematian pembantu Exco tersebut. Malah beliau meminta jangan menunding jari kepada sesiapa sebaliknya tunggulah polis selesai menyiasat ke tersebut.

Namun jaminan dua pemimpin utama itu serta Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan tidak dipedulikan pemimpin pembangkang yang cuba mengambil kesempatan mempolitikkan isu itu ketika keluarga mendiang dan tunang Teo bersedih meratapi kematian lelaki itu.

Sepatutnya mereka membiarkan polis menyiasat dan jika tidak berpuas hati mungkin kerajaan boleh menubuhkan suruhanjaya siasatan untuk melakukan "inquiry" terhadap kes tersebut. Lagipun Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Khamis memaklumkan kerajaan negeri melantik patologi hospital swasta untuk bersama-sama polis menyiasat punca kematian Teo.

Walaupun ini mengambarkan ketidakpercayaan kepada polis, tetapi Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar bersetuju membenarkan patologi hospital swasta yang dicadangkan membantu siasatan kes berkenaan. Oleh itu pembangkang harus faham bahawa jika mereka boleh membuat pelbagai tuduhan mengaitkan kematian Teo dengan SPRM, rakyat yang berfikiran terbuka dan matang juga boleh membuat pelbagai andaian terhadap kes itu.

Ramai sedia maklumkan kes ini bermula dengan tindakan SPRM menyiasat beberapa Exco dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) di Selangor berhubung penyalagunaan dana peruntukkan wakil rakyat. Hal ini diakui SPRM dengan mengesahkan empat wakil rakyat serta Exco berhubung dakwaan itu. Ini tidak termasuk dakwaan Ahli Parlimen Wang Maju, Wee Chee Keong yang mendakwa seorang Exco di Selangor terbabit kegiatan gelap atau ‘underwater’ dan beliau mengaku sudah memberi keterangan kepada polis berhubung tulisan diblognya mengenai perkara itu.

Justeru itu disebalik kemungkinan Teo yang diklasifikasikan mati mengejut atau mungkin membunuh diri, ada macam-macam andaian boleh dikaitkan dengan siasatan SPRM terhadap Exco dan Adun terbabit. Kematian Teo penuh misteri pastinya mengalih tumpuan siasatan SPRM kepada pihak polis yang kini menyiasat SPRM serta punca-punca lain yang boleh dikaitkan dengan kematian mendiang Teo.

Siasatan polis pasti mengambil kira semua aspek termasuk tahap kecederaan Teo bagi memastikan sama ada beliau jatuh dari tingkat 14 pejabat SPRM di plaza itu. Ketika ditemui, mayat Teo lengkap memakai kot. Ini mungkin menunjukkan beliau sudah selesai disoal siasat dan dibebaskan untuk pulang. Jika ada telefon bimbit mangsa, polis pastinya dapat mengesan masa dan kepada siapa terakhir yang dibuatnya.

Sebenarnya, parti pembangkang tidak perlu menjadikan kematian Teo sebagai modal politik masing-masing apatah lagi menjadikan SPRM kambing hitam dalam insiden ini.

Pembangkang mungkin beranggapan, jika mereka menganjurkan beberapa siri demonstrasi yang kononnya menuntut kerajaan menyiasat kes ini dengan adil, sudah pasti demonstrasi-demonstrasi ini akan disudahi dengan penangkapan demi penangkapan untuk menyuraikan mereka. Ini pasti akan membangkitkan kemarahan masyarakat Malaysia terhadap SPRM dan polis khasnya dan kepada Kerajaan persekutuan amnya.

Dalam diam-diam mereka mungkin berharap agar rakyaat akan terlupa, siapakah sebenarnya yang sedang disiasat. Mereka ini sebenarnya cuba untuk mengalihkan perhatian rakyaat terhadap isu sebenar, iaitu SPRM sedang menyiasat samada benarkah berlakunya penyalahgunaan wang peruntukan wakil rakyaat di kalangan pemimpin-pemimpin PR, seperti yang telah heboh sebelum ini.

Kepada keluarga mendiang Teo, hanya ucapan takziah yang dapat diucapkan. Kematian mendiang memang merupakan kelilangan yang cukup besar dan tragis buat keluarga ini. Apapun, jangan dibiarkan ada pihak yang "menangguk di air yang keruh".

Sekarang ini musang bukan sahaja boleh "berbulu ayam", bahkan musang-musang zaman sekarang sudah pandai berdemonstrasi dan "berblogging" demi kepentingan politik mereka tanpa mengirakan kesedihan orang lain juga sehingga sanggup memfitnah dan bahkan membunuh...


Teoh mati 'syahid'?

Kematian Teoh ditangisi hebat. Benar juga mungkin nanti Nik Aziz akan katakan Teoh mati syahid masuk syurga. Siapa tahu.

Mahu dikatakan bijak, tak nampak pun kebijakan yang dipaparkan.

Lihatlah betapa mereka ini sudah tidak sayangkan keamanan dan perpaduan kaum.

Kematian Teoh yang sepatutnya tidak ada kena mengena dengan kerajaan BN, BN juga dipersalahkan.

Sedih melihat BN dijadikan tempat melepaskan geram.

Kalaulah pengkomen-pengkomen marah Taming Sari buat spekulasi, mereka lebih teruk membuat fitnah kepada kerajaan dan pemimpin BN.

Sekurang-kurangnya apa yang ditulis di dalam blog Empayar Malaya mengenai kematian Teoh ada juga benarnya dan menepati andaian yang dikeluarkan oleh SPRM.

Bangunan Masalam ini adalah bangunan awam yang terdapat pejabat SPRM di dalamnya. Bangunan itu bukan hakmilik SPRM yang perlu dikawal ketat dengan sekuriti sendiri.

Ada juga pengkomen yang segaja mencari helah menidakkan kebenaran.

Bagi mereka Pakatan Rakyat JAHANAM itu juga yang benar.

Lihatlah Ronnie Liu yang terus menuduh SPRM tanpa usul periksa dan menyerang pejabat itu selepas mengetahui kematian Teoh di sana.

Sedangkan SPRM lah perlu mengamuk kepada Ronnie kerana Teoh boleh membantu SPRM mendakwa Ronnie yang sudah melampau bersama ahli kongsi gelapnya menjadikan politik Selangor ala Politik Negara China yang penuh dengan gensterisme dan undang-uandang rimba.


Beng Hock dibunuh oleh kongsi gelap?

"Saya rasa Beng Hock bukan bunuh diri dan SPRM patut ambil tanggungjawab atas apa yang terjadi pada dia," kata Ronie Liu sewaktu beliau menyerbu ke pejabat SPRM di Plaza Masalam, Shah Alam.

Timbul persoalan bagaimana Ronie Liu sepantas kilat mengetahui Teoh Beng Hock bukan membunuh diri, adakah dia mengetahui sesuatu rahsia disebalik kejadikan tersebut? Pembantu peribadi kepada exco kerajaan negeri Selangor Ean Yong Hian Wah itu merupakan bekas wartawan akhbar sebelum menceburi bidang politik dan telah telah dibawa ke pejabat SPRM untuk disoal siasat berhubung dakwaan salah guna wang peruntukan DUN membabitkan beberapa ADUN Pakatan Rakyat negeri Selangor.

Selepas berita kematian tersebar melalui sms dan email, Ronie Liu antara orang yang paling awal datang dan agresif menyerang SPRM untuk meminta penjelasan, bukan exco kerajaan Selangor, Ean Yong Hian Wah. Disini wujud juga tandatanya kenapa Ronie Liu yang bertindak agresif dan terus membuat dakwaan jahat keatas SPRM yang bertangungjawab di atas kematian Beng Hock.

Sebelum kes kematian Beng Hock, nama exco DAP itu antara nama yang panas dibicarakan di medium masa lantaran dakwaan ahli parlimen Wangsa Maju, Wee Cho Keong yang mengaitkan exco tersebut dengan kongsi gelap, hingga menimbulkan perang mulut diatara Cho Keong dengan Ronie dan Teresa Kok.

Kini kes kongsi gelap beliau seakan reda apabila nama Beng Hock pula yang menjadi sebutan masyarakat dan media massa. Ada kemungkinan apa yang berlaku ini adalah konspirasi dalaman DAP untuk memulihkan imej parti yang sedikit tercemar gara-gara isu kongsi gelap dan penyalahgunaan wang peruntukkan.

Sebagai jalan penyelesain Beng Hock dijadikan kambing hitam untuk menutup kesemua kerja-kerja gelap parti DAP, taktik sama yang digunakan oleh kumpulan kongsi gelap untuk mengabui gerak kerja mereka supaya dapat dilindungi dari pihak berkuasa.

Diharapkan hasil siasatan pihak polis dapat memberi petunjuk sebenar siapa yang bertanggungjawab di atas kematian Beng Hock dan seterusnya memulihkan kredibiliti SPRM yang kini cuba dipalitkan hilang kredibiliti oleh DAP dan PKR.

Sebenarnya adalah tidak logik sekiranya kita ingin mengaitkan kakitangan awam dengan pembunuhan, namun sekiranya melibatkan kumpulan kongsi gelap perkara tersebut adalah tidak mustahil, banyak persoalan yang timbul mengenai punca kematian Beng Hock, sama-sama kita nantikan hasil siasatannya.

Kes Teoh pasti akan terjawab dan kita lihatlah selagi BN memerintah, ia akan diadili dengan keadilan dan tidak perkauman. Tiada gunanya menyalak di jalanan sedangkan kita tahu, kita punya kerajaan yang adil dan punya undang-undang berdaulat.


---untuk pengetahuan am kita semua---





"A VIGIL"

A Vigil is from the Latin word Viglia, meaning wakefulness, is a period of purposeful sleeplessness, an occassion for devotional watching or an obsercance.

From wikipedia: A Vigil can also be the eve of a religious festival observed by staying awake as a devotional exercise or ritual devotions observed on the eve of the holy day such as Easter Vigil held on holy Saturday.

In Eastern Orthodox Church as ALL-NIGHT VIGIL is held on the eves of Sundays...In Christianity, especially the Eastern Orthodox and Roman Catholic traditions, a vigil is often held when someone is gravelly ill or dying. Prayers are said and votives are often made. Vigils are also commonly observed on Holy Days in the Anglican and Methodist churches.

"A knight Vigil" by John Pettie.

During the Middle Ages, a squire on the night before his knightning ceremony was expected to take a cleansing bath, fast, make confession and then hold all all night vigil of prayer to God in the chapel, readying himself for his life as a knight. He would dresss in while which was the symbol for purity.


*mymassa.com*

0 comments:

Catat Ulasan