Rabu, 22 Julai 2009

PKR, Parti Untuk Orang-Orang Yang Kecewa



Apa nak cakap lagi, PKR ialah sebuah parti politik tempat berkumpulnya MANUSIA-MANUSIA YANG KECEWA. Lihat sahaja contoh2 terbaru, Zaid Ibrahim contohnya, ini satu kesilapan PM terdahulu yang dengan niat suci nya nak ambik manusia yg terkenal lebih PRO kepada pembangkang dari UMNO sendiri sebagai sanator dan menteri penuh! Pelbagai isu yang di mainkan oleh mamat ni, memang dia melepaskan jawatan, tetapi dia terpaksa sebenarnya. Kalau tak letak jawatan pun kene tendang masa tu. Sekarang dia nak pujuk Tengku Razalie masuk PKR la pulak. PKR masih tak belajar dari kesilapan. Di Perak buat jugak camni, tarik sana tarik sini akhirnya dia yang kene balik. Kesiannnnnn, ni nak main tarik2, lompat2 lagi?

Lepas tu pulak baru-baru ni si cina Chua Jui Ming lak masuk PKR. Ini juga orang kecewa di buang dari jawatan menteri. Masuk la PKR. Dan lepas masuk PKR boleh cakap macam2 tentang keburukan MCA lak. Masa jadi menteri dulu tak lak bising2. Biasa lah, masa tu dia senang, seronok dan mewah serta di sanjung, bila kene turun dari jawatan menteri apa lagi ... kecewa la jawabnya. Dan yang paling kecewa ialah ketua mereka iaitu ANWAR IBRAHIM! Ini lagi la kecewa, maklumlah kan, 1 langkah je lagi nak jadi PM! Giler ko! mahu tak kecewa!! Jadi tak hairanlah perjuangan PKR ialah "menjadikan Anwar Ibrahim sebagai PM".

Tapi percayalah, wahai semua penyokong2 PKR, anda juga akan turut kecewa seperti para pemimpin2 anda. Ketua korang tak lama lagi akan berpindah ke "rumah baru" di Sungai Buluh. Bilik dah di hiasi, semua dinding2 di lapik getah2 lembut, takut2 terhantuk kepala, maklumla ini untuk orang yang terkenal Anwar Ibrahim, mesti la kene cantik2. Harap2 mahkamah tak terikut2 dengan tarian penipuan Anwar Ibrahim yang selagi boleh akan cuba melengah2 kan proses perbicaraan nya tu.

Akhir kata, mari la semua bersatu dalam UMNO @ Barisan Nasional. Anda akan bebas dari kekecewaan. Perjuangankanlah Bangsa, Agama dan Negara. Buat apa korang habiskan masa memperjuangkan seorang PELIWAT yang tak habis-habis MENIPU rakyat!


Yang Ikhlas,

Posted by Malaysian-2Day

*****

Husam kata dah Boleh Makan Babi

Datuk Husam Musa telah mempertahankan tindakan menyertai virgil oleh Nizar Al Majusiyyah sempena kematian Teoh Beng Hock. Kata beliau semua pembangkang buat salah, pegang lilin salah, pakai baju hitam salah, baju hijau salah.

Siapa kata tak boleh, makan babi pun boleh, minum arak pun boleh. Islam sahaja yang kata tak boleh.

Sentimental nampak Husam Al-Lengit ni. Dah kalah nak cari perhatian dan publisiti murah ke. Oh lupa, sifu beliau adalah Brader Anwar Bin Ibrahim atau singkatannya 'BABI'. Jadi methodologinya syerupa.

Alasan Husam adalah protes. Jadi kalau gitu jika DAP protes dengan cara makan babi dan minum arak boleh join jugalah.

Upacara pegang lilin virgil telah dinyatakan haram oleh Prof Mahmud Zuhdi, sama dengan makan babi.





Pok Nik, Hadi, Azizan, Ahmad Awang, Dato' Harun Din, tengok-tengoklah gelagat pemimpin-pemimpin PAS yang lebih mengelirukan ini. Kamu semua ulama besar dalam PAS, tak boleh tegur ke? Kalau gitu semuanya sama, memang PAS Parti Ajaran Sesat! Parti Amat Sasau!

-Lepas ni selain tasbih, kayu sugi, lebai-lebai PAS bolehlah bekalkan lilin dalam jubah masing-masing.

Posted by braveiron

0 comments:

Catat Ulasan